Воздухопловство (општо) |
Post Reply | Page <12345> |
Author | |
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #41 Posted: 02-Aug-2016 at 08:15 |
СКП, пред некој ден
Антонов АN12 Илјушин ИЛ-76 https://twitter.com/skopjeairport/media Edited by Џоле - 02-Aug-2016 at 08:22 |
|
За сè има вторпат
|
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #42 Posted: 06-Jun-2016 at 16:47 |
|
|
За сè има вторпат
|
|
Tranquilis
Senior Member Joined: 11-Nov-2013 Location: Женева Online Status: Offline Posts: 426 |
Quote Reply #43 Posted: 08-Mar-2016 at 11:23 |
Не. |
|
Perfect speed, my son, is being there.
|
|
alexsend
Senior Member Joined: 11-May-2011 Location: Скопје, Центар Online Status: Offline Posts: 2085 |
Quote Reply #44 Posted: 07-Mar-2016 at 17:28 |
Кога ќе се изгради целосно автопатот ќе се стига за некои 1 саат и 30 мин, со автобус макс 2 часа при што нема логика ништо друго како алтернатива сем воз кој е реален колку и поставување на македонско знаме на месечината.
|
|
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
|
|
stratus
Senior Member Joined: 19-Aug-2010 Location: Bitola/Skopje Online Status: Offline Posts: 754 |
Quote Reply #45 Posted: 07-Mar-2016 at 15:08 |
Едно прашање до поупатените. Дали е возможно да се воспостави линија Скопје-Охрид. Колку би била исплатлива, колку време би траел летот, колку би чинел билетот ..?
Edited by stratus - 07-Mar-2016 at 15:09 |
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #46 Posted: 23-May-2015 at 13:32 |
Дечки, администраторот на овој форум (exyuavforum.herobo.com)ме замоли да бидам модератор на македонската секција. Исто така, му предложив да ви понудам да се зачлените на форумот и да споделувате информации поврзани со авијацијата во нашата земја. Така што, кој е заинтересиран, нека повели.
http://exyuavforum.herobo.com/index.php |
|
За сè има вторпат
|
|
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #47 Posted: 26-Apr-2015 at 18:05 |
на видеава личи како експлозијата да го оштетила системот за спуштање на тркалата
|
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
Obedineta Makedonija
Senior Member Joined: 23-Aug-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 1742 |
Quote Reply #48 Posted: 26-Apr-2015 at 12:23 |
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!
|
|
Denko
Senior Member Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
Quote Reply #49 Posted: 25-Apr-2015 at 20:38 |
Problemot e vo toa sto samata eksplozija na motorot moze da sozdade dopolnitelno ostetuvanja npr. na aerodinamikata ili na sistemot za upravuvanje, koi mozat da bidat kobni za letaloto.
|
|
гитардемон
Senior Member Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5422 |
Quote Reply #50 Posted: 25-Apr-2015 at 12:32 |
Самиот авион А320 како овој во случката е сертифициран да лета со еден мотор подолго време (се случува почесто од што сакате да верувате), па така кога има engine fire, прва работа е да се идентификува и угаси моторот (погрешна идентификација на тоа кој мотор треба да се угаси беше причината за ATR-от што падна во Тајван) и да се прекине доводот на гориво. После тоа, сето останато е вежбано на симулатор, и не е нешто невозможно да се спроведе (се случува и ова често).
Сепак, реалноста е различна секој пат, и никогаш не е школски пример, бидејќи во случајов моторот не само што се запалил, туку имало и експлозија која го оштетила крилото. Сепак, должам да кажам дека возраста нема никаква врска со справувањето со ситуациите. Тука има врска присебноста и добрата подготвеност, а тие се особини кои се стекнуваат со мноооогу часови поминати во симулатор каде што сите капетани и први офицери имаат поминато низ многу незгодни ситуации како оваа, а богами и многу погадни. Воедно и кабинскиот екипаж е трениран да се справува со вакви настани, па оттаму и успешната евакуација на сите патници. All's well that ends well. Добро се справија и во Катманду. Секоја чест и за екипажот што ги евакуира сите патници без жртви. |
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
kultuzin
Senior Member Joined: 07-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 3811 |
Quote Reply #51 Posted: 25-Apr-2015 at 11:56 |
Пилот не е зафрканција. Какви нерви треба да имаш да приземјиш авион што гори. Секоја чест. Ова според мене го можат само искусни пилоти. Затоа и малку ми беше чудно кога разбрав дека пилотите кои биле во авионот кој падна во Франција биле 28 и 34 години. Според мене ова е премлада екипа. Се случи тоа што се случи со тој авион во тој случај не беше пресудно искуството. Но во вакви случаи кога има дефект на авионот не сум сигурен дека еден 34 годишњак е во состојба вака ладнокрвно да изреагира.
Edited by kultuzin - 25-Apr-2015 at 11:58 |
|
Obedineta Makedonija
Senior Member Joined: 23-Aug-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 1742 |
Quote Reply #52 Posted: 25-Apr-2015 at 11:53 |
Морничаво..... Видеа од инцидентот на Туркиш.
|
|
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!
|
|
Obedineta Makedonija
Senior Member Joined: 23-Aug-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 1742 |
Quote Reply #53 Posted: 17-Dec-2014 at 00:26 |
Занимлив линк....
http://www.macvacc.org/en/http://www.macvacc.org/en/ Edited by Џоле - 17-Dec-2014 at 00:30 |
|
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!
|
|
jyvation
Senior Member Joined: 11-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 4190 |
Quote Reply #54 Posted: 28-Oct-2014 at 15:32 |
Windowless plane would let passengers see world around them
If a window seat is enough to make you nervous on a flight, you might want to avoid a new kind of plane that could fly in as soon as a decade. UK-based tech innovation company Centre for Process Innovation (CPI) hopes to be among the first to design a windowless aircraft. Instead of windows, the plane would have high-definition, flexible screens to show what's happening outside, as it soars through the air. In other words, there are no actual windows in the plane's passenger section; the displays create the illusion that the cabin walls are transparent. The concept for windowless aircrafts with displays isn't entirely new. A Paris-based company has a similar project in development, and there's also a design in the works for a windowless jet. But CPI believes the vision could become a reality within 10 years. The imaging you'd see from the panels would come from mounted cameras outside of the aircraft that the developers say could offer an unobstructed panoramic view, meaning no visible wings or engines. Users could adjust the settings and use the displays for in-flight services, the company said. The plane would use OLED screens (a high-end, thin-film display technology) with protective coatings made to preserve the displays for its lifetime. Passengers would also be able to see and set their screen to show a live stream of outside surroundings from a completely different portion of the plane. But this isn't just about a sleek new flight experience. CPI has made some pretty substantial claims about what this sort of technology could do for the flight industry. For starters, the plane walls would be thinner, more lightweight and stronger than what we have now. It's also cheaper, CPI said, which could lead to less costly flights for consumers. According to its calculations, each time plane weight reduces 1%, there's a 0.75% savings in fuel cost, so the passenger, manufacturer and the airline will save money. Of course, what the company said will happen and what actually happens could be very different things, but if you aren't flat-out terrified of this plane model, it could be a fascinating development for commercial aircrafts. |
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #55 Posted: 28-Oct-2014 at 14:40 |
mia.mk |
|
За сè има вторпат
|
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #56 Posted: 26-Jun-2014 at 17:43 |
Мислам дека е на владата.
|
|
За сè има вторпат
|
|
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #57 Posted: 26-Jun-2014 at 17:28 |
чиј е? |
|
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #58 Posted: 26-Jun-2014 at 13:46 |
|
|
За сè има вторпат
|
|
Џоле
Moderator Group Joined: 23-Apr-2013 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 15196 |
Quote Reply #59 Posted: 04-Jun-2014 at 17:35 |
disinternacional.com.mk |
|
За сè има вторпат
|
|
Obedineta Makedonija
Senior Member Joined: 23-Aug-2011 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 1742 |
Quote Reply #60 Posted: 18-Feb-2014 at 11:16 |
PART OF A STORY WORTH TELLING
JOIN OUR AWARD WINNING 5-STAR CABIN CREW TEAM, SKOPJE, MACEDONIA As the National Airline of the State of Qatar, we seek to reflect the best of Qatar's warm and generous hospitality. Dinner in Paris, Lunch in New York, Breakfast in Montreal, while cruising around the world at 40,000 feet on some of the most modern aircraft in the world is definitely not your typical office job. Qatar Airways is known to be a truly world class, 5 star global airline, challenging established norms and a leader in airline hospitality. On the ground and in the air we offer our customers a powerful approach to service. Our Cabin Crew are Qatar Airways' Ambassadors to the world. The Qatar Airways Cabin Crew team is growing. We are looking for candidates who can deliver our mission by providing "Excellence in everything we do". Known for our 5 star hospitality, we look for future Cabin Crew who can be part of our "World Class Global Brand". Join our multinational Cabin Crew Team and enjoy a tax-free remuneration package including accommodation, allowances and transportation for duty. SKOPJE (Open-day: Male and Female Cabin Crew) Venue: HOLIDAY INN SKOPJE, Mosa Pijade 2, 1000 Skopje Date: 01st March 2014 Time: 09:00 a.m. sharp Attire: Formal Business attire Please bring your CV in English personally along with full length and passport size photographs. Shortlisted candidates will be required to attend further processes over the next day. The above positions will be based in Doha, State of Qatar. For further information, please visit www.qatarairways.com http://news.vrabotuvanje.com.mk/index.php/vrabotuvanje-news-svet/item/259-cabin-crew |
|
Создаваме за да имаме, а и тоа што го имаме треба да го чуваме такво какво што е !!!!
|
|
Post Reply | Page <12345> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |