![]() |
![]() |
![]() |
Трамвај Скопје ( Лесна железница / LRT ) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3536373839 60> |
Author | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кловер супер анализа (која безброј пати ја имаме правено). Единствено нешто што ме теши е дека скоро 100% сум сигурен дека нема да се изгради ништо, а во таа сметка и оваа глупост. Инаку секој следен градоначалник, понекомпетентен од претходникот! Само ме плаши цело Скопје да не го дадат под фушерајко-криминални концесии... Тоа им е хит за добивање пари во моментов и почнаа од катни гаражи, преку градските автопати, ништо чудо јавниот превоз да е следен.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
И јас сум недвојбено за двошински!!!
За новиов бисер на Коце од каде побргу да почне чоовек? Ај ќе почнам од цитатов:
Исто така, ако сака навистина да биде поучен од другите земји, нека учи од она што е масовно прифатено, наместо од исклучоци кои се бројат на прсти. Стално ли ќе измислуваме топла вода? Инаку пред воопшто да почнат со сериозни анализи и студии, нека се договорат која всушност треба да ни е целта и кои се клучните придобивки што треба да ги имаме од новиот систем кој сакаме да се воведе. За почеток нека направат барем базична споредба на автобуси, тролејбуси, трамвај (лрт), и конечно ова едношинсково чудо, па ваљда ќе сватат што треба да се искомбинира во Скопје. Но мене за жал ми изгледа дека надлежните вооопшто немаат ни знаење ни визија за добро да ги постават целите. Доволна е кратката споредба на предности и недостатоци што ја наведе dhany за да биде јасно како стојат работите. Скопје има потреба од ургентно и ефикасно решавање на јавниот превоз со докажани системи, а не да експериментира. Еве јас ќе направам и малце подетална споредба. Прво, она што го кажува Коце во врска со копањето нема врска. Никаде не сретнав таков податок како меродавен. Но сретнав информации дека поглогата за гумите на оваа „неговава“ направија изискува големо почетно и тековно вложување, поради тоа што гумите цело време многу прецизно вршат оптоварување строго на иста површина. А преносот на тежината преку пруга е сосема поинаков и вакви главоболки нема. Предности на едношински систем + гумени тркала 1. Незначително помала цена за изградба во однос на класичен трам/лрт (разликата е поголема доколку претходно постоела напојна мрежа за тролејбуси, но тоа во Скопје не е случај). 2. Можност за совладување на големи нагиби (тоа е причината за имплементацијата на системот во Нанси на пример, но во Скопје тоа не е случај). 3. Помала бучава. Но ајде повторно да ја разгледаме нашата ситуација. Како прво, во Скопје воопшто не се трудиме да ја намалиме бучавата и таму каде што тоа е логично да се направи (старо железо непречено крстари по улиците, кафичите и клубовите се вон секаква контрола, не сме љубители на дрвореди и звучни бариери, добра звучна изолација на објектите е реткост итн.), па би било чудно цел јавен превоз да го поставиме наопаку само за евентуални ограничени придобивки од ваков тип. Велам евентуални затоа што можеби и поголеми придобивки би имале доколку не забегувавме. На пример доколку се држиме до ГУП-от, голем дел од трасите ќе бидат во тунел или долж коридори каде бучавата нема да е проблем. Исто така досега го немаме спомнато влијанието на „тревнатите“ траси во намалување на бучавата. Па доколку трасите се прават одвоени од остатокот од сообраќајот (како на пример по средина на булеварите наместо жардињери), лесно може да се изведе ваква траса и со тоа покрај намалување на бучавата да се постигнат и дуруги ефекти. Понатаму на располагање стојат акустични бариери кои исто така се многу поприменливи доколку трасите се одвоени. Конечно, новите ЛРТ системи се прилично напреднати на ова поле - квалитетни возила и квалитетни траси, надополнети со цела низа технологии за редукција на бучавата стојат на располагање. Значи доколку не правиме фушерски траси и доколку не купуваме ѓубре од возила, покрај другите придобивки автоматски сме го намалиле и проблемот со бучавата. Значи Скопје нема баш да се офајди од едношински систем. Но ите како ќе ги осети неговите недостатоци: 1. Нетипичност и ограничена понуда, од што произлегуваат редица негативности 2. Понеефикасни се од енергетска гледна точка и превозот е поскап и по километар и по превезен патник. 3. Одржувањето на таков систем е поскапо. 4. Не може да се вклопи во постоечката железничка мрежа, што конкретно за Скопје е од големо значење. 5. Специфични механички проблеми кои не се искоренети. 6. Понеудобна вожња (да, токму така, според сите извори на кои наидов) Ако веќе зборуваме за вакви хибриди, мислам многу подобро би било да се разгледа можност за оптичко или магнетно водење, отколку со шина. Поевтино, пофлексибилно, помалку инвазивно, а не наидов на некои критични слабости на ваквите системи. Лично немам двојби дека одговорот е во класичен ЛРТ, ама ако веќе забегаат со експерименти, ќе биде многу подобро тоа да е поефикасен метод, да се вложат помалку пари, и се разбира да биде полесно реверзибилен, отколку да фрлат огромни суми, да го прекопаат градов, и на крај да заглавиме долгорочно со лош систем. Како и да е, идејава на Коце е класичен пример колку надлежните се изгубени, колку дилетантски пристапуваат кон круцијални прашања, колку се дават во својата неспособност и колку на тој пат го влечат цел град. Edited by Cloverstack - 01-Nov-2009 at 18:16 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dhany ![]() Newbiе ![]() ![]() Joined: 07-Apr-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
НОВА ИДЕЈА
Трамвај со гумени тркала Градоначалникот Коце Трајановски планира едношински трамвај за Скопје и најавува дека овој капитален проект сигурно ќе почне во неговиот мандат. Како што вели Трајановски, тој стои зад идејата за трамвај во Скопје, но не сака тоа да биде двошински систем затоа што смета дека тој е посложен за изградба. Поучен од другите европски земји, како Франција и Италија, градоначалникот се залага за изградба на трамвај со гумени тркала и една шина која полесно ќе се постави за разлика од двошинскиот систем во кој треба подлабоко копање и поради тоа не бил соодветен за нашите услови. Извор: http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=4&tabid=1&EditionID=1855&ArticleID=125530ЈАС СУМ ЗА ДВОШИНСКИ!!!!! ПРЕДНОСТИ: Единствена предност на овие системи е што имаат помала бучавост поради гумените тркала. НЕДОСТАТОЦИ: - Имаат нетипичност на возилата, - поголема потрошувачка на енергија, - произведуваат поголема топлина, - големи трошоци на одржување и - условуваат помали димензии на возилата поради гумените тркала. НЕШТО ЗА НИВ: Ги има во Франција, Мексико, Чиле и во Јапонија. Тоа се неконвенционалните системи на шини кои користат возила со гумени тркала, кои се движат по водилка на бетонска или челична конструкција. Главни примери се: 1. метро-систем со гумени тркала; 2. автоматски воден систем на јавниот превоз; 3. моношински (monorail) системи. Повеќе..... http://www.ekosvest.com.mk/publikacii/urban_sinski.pdf |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dhany
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вкупната брзина на движење (значи со вклучени сите застанувања и чекања на станици, конфликтни точки и сл.) се вика комерцијална брзина. Се разбира таа зависи од многу фактори, но како што спомнавте, клучен е квалитетот на трасата. Како што може да се претпостави, има голема шареноликост од пример до пример. За Скопје не знам до каде стигнале со анализите и дали имаат барем груби проценки за различни сценарија. Доколку немаат тоа е крајно несериозно. Доколку имаат, а податоците по обичај се третираат како воена тајна тоа е дебилно.
Еве по некој пример од нет за комерцијална брзина и поопшто за темите што ги покренавте (фреквенција, капацитет итн.)
Buffalo - 29,3 km/h Bremen - 28 km/h Denver - 23,2 km/h Essen - 28 km/h Los Angeles - 36 / 57 km/h Edited by Cloverstack - 30-Oct-2009 at 02:41 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Јасно и јас тргам од истите параметри кои ги наброја, но поентата ми е дека доколку културно се испланира оваа траса особено во делот на Јане Сандански каде би идела по средишниот дел (ова е сега невозможно но и онака овдека разглобуваме хипотетички сценарија) брзината би требала да е поголема од 40 бидејќи конфликтните точки малтене би се одбегнале а оние малку кои ги има (на пример раскрсниците со семафори) повторно во некое совршено сценарио преку централен диспечерски центар за сообраќајна контрола би можеле да бидат комплетно во sync со движењето на трамваите за застанувањата да бидат само на станиците и времетраењето на возењето да е сосема предвидливо. Е сега во делот на Партизанска каде трамвајот не би одел во средина сигурно ми делува дека има повеќе субјективни фактори кои би влијаеле на брзината. За мерење на капацитет на линија вака од прва не најдов ништо, ќе побарам пак ама веројатно утре. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Јас тргнав од тоа дека генерално, најголемата брзина што можат да ја достигнат некои од трамваите е 80км/час. Секако просечната брзина зависи од многу фактори како честота на конфликтните зони со останатиот сообраќај, растојанието меѓу станиците, оптовареноста на линијата, состојбата на самата инфраструктура... И реков дека би се движело самото возило со средна брзина - 40 км/час. На пример брзината на една метро линија е кон 60-70 км/час (вклучително со застанувања и другите фактори кои влиајат на брзината).
Уште поинтересно би било, да го дознаеме начинот на пресметување на капацитетот на патници на некоја линија во дадено време (?0000 патници на час). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Да ама ова е најголема брзина, јас се обидов да побарам со какви просечни брзини крстосуваат по градовите, дали оваа твоја 40ка на саат е реална или не. Мислам дека доколку добро се изведе трасата во одделени траки во средината по булеварите брзината би требало да е и појака од таа што си ја усвоил, ама немам со што да го поткрепам овој мој 'hunch'.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Интересна тема за размислување и од прееска се токмам да одговорам ама никако да најдам некакви просечни брзини на модерни трамваи за да пресметувам
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Да ја актуализираме малку темава. Да речеме дека некоја ЛРТ (Преметро, Штадбан-подразбира делумно подземна,безконфликтна траса и дел надземна, што помалку комфликтна траса) би била долга 10 км и станици има на секои 500м (вкупно 20 станици на линијата). Да претпоставиме дека самото возило би се движело со средна брзина од 40км/ч, значи дека линијата би се поминала во рок од 15 мин. Ако кажеме дека на секоја станица би се задржувало во просек по 1 минута (вклучително и процесот на забрзување и забавување), селдува дека 20 минути се потребни за оваа намена. Значи линијата би се минувала за 15+20=35 минути приближно. Ова е растојанието од Ѓорче до Н. Лисиче, преку Партизанска, пл Македонија и Јане Сандански. Точни ли се моте претпоставки и доколку не, имате ли вие информација за брзина и капацитет на линија од тој калибар. Ве молам за одговор.
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Не верувам дека во блиска иднина ќе се најде некој „МАЖ“ да почне чесно со овој проект
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Интересна објава иако мал офтопик во нишкава.
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=DD18BD95109B024A82F0427D702448F5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обиди се со нешто поедноставно. Зошто нема автобуска врска до аеродромот ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мицко, сосема си во право, како еден меѓучекор (во очекување на поголеми проекти за шински јавен превоз) релативно брзо и ефтино може да се почне со таков превоз. Зошто тоа не се направило до сега... не го знам одговорот, ама сигурно е оној истиот зошто не е изграден железничкиот крак до аеродромот, зошто немаме железничко поврзување со Бугарија, зошто не се пробива улицата Народен Фронт кај последна 23-ка итн итн.
Нам ни останува да дебатираме на форумов, да ги лоцираме проблемите, да ги предлагаме дури и очигледните решенија, па со време да се надеваме дека ќе расне свеста и информираноста по овие теми, за конечно да се смени нешто во нашиот колективен менталитет. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
micko_v ![]() Senior Member ![]() Joined: 19-Jun-2009 Location: Firenze, Italia Online Status: Offline Posts: 123 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Читајки ги постовите на Андреј и Кловерстак сакав да се надоврзам со моето размислување.
Јасно е дека во догледен рок нема да се инвестира во трамвај или ЛРТ линија; зошто никој од градските власти или железница не се концентрира на искористување на веќе постоечкиот железнички прстен.Имено, како што предлагаат и некои од членовите, рехабилитација на веке постоечките станици. Ке се обидам да дадам еден конкретен пример. Граѓани кои живеат во Г.Петров или гравитираат, земаат воз за до одат до центар/аеродром/железничка место да одат со автобус или автомобил. Се разбира дека за да функционира сето тоа потребна е добра поврзаност на постојката со самата околина (пристапен пат, паркинг, чекална итн). Како финанска конструкција е изводливо, а во едно и начин да се едуцира населението да користи таков вид на превоз, кој би бил основа за понатамошен развој на нови краци. Значи да резимирам во кратки црти: Воведување и промоција на веке постечките линии (краци) од железницата во рамките на Скопје како урбана железница со веке постоечки гарнитури (евентуална адаптација), минимизарајќи ја почетната инвестиција. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() А) Главна станица Скопје - Железарница - Скопје Север - Ѓорче Петров Б) Главна станица Скопје - Маџари - Илинден В) Главна станица Скопје - Лисиче - Драчево - Јане Сандански - Орешани - Зелениково Ново - Зелениково |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Andrej_LJ ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ОК, ова е дел од проектот што го правам цела вечност ( ![]() А) Ѓорче Петров. Б) Илинден. В) Драчево/Зелениково. Плус некакви идеи за нови потребни станици на веќе постоечките 3 траси? Идеата ми е да се вкрсти главната ЛРТ линија (црвена на картата, Влае-Н. Лисиче) со трите евентуални С-Бан линии кај Транспортен Центар. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
my Macedonia ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 09-Oct-2008 Location: 🇲🇰🇨🇭 Online Status: Offline Posts: 4094 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Осиек на големо ја доградува мрежата
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vladimir P ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
@ ММ заборави нешто ПАРИ
@ Драгане, пуста хартија трпи се, зачинети со многу ветувања |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3536373839 60> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |