build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
XRVOL View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 31-Aug-2009
Location: Melbourne
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote XRVOL Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 07-Jun-2013 at 12:38
http://ekonomski.mk/?p=42645

Делегација на кинеската национална компанија GEZHOUBA чај групација г прави прелиминарни оценки за техничката можност за изградба на каналот Дунав -Морава -Вардар -Солун им соопштила на српските власти дека каналот може да се гради.

 mapa-kanala-duvan-morava-vardar-solun-315x236

 

Тие во последните две недели во Србија ја собрале цела техничката документација за проектот,  посетиле десетици институции, претпријатија, заводи и на 30 локации Кинезите најавиле дека за неколку недели, до српската влада ќе го поднесат предлогот за имплементација на овој голем проект.

Министерот за природни ресурси, рударство и просторно планирање Милан Бачевиќ по состанокот со кинеската делегација изјавил дека бил информиран од податоците собрани од теренот и дека сега е поголем оптимист за изградба на каналот отколку пред неколку месеци.


Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 06-Jun-2013 at 13:23
"makonix", Dunav vo Germanija ne pravi problemi. Problemite gi pravat, pred se Elba i Odra.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 06-Jun-2013 at 11:49
Originally posted by makonix

Дали некој знае доколку каналов се направи, дали може да се пренасочи дел од централно европската вода да оди кон вардар и излева во Солун. Ова е нарочито актуелно со сегашниве поплави во центрлана европа. Доколку е тоа можно да се регулира, тогаш каналов би имал и поголема смисла, а и би можел да добие екстра интерес и=од централните европски земји а со тоа и потенцијално и пари од европските фондови. МИслам штетите таму се бројат во стотици милионе евра, сума која доколку би се инвестирала кон каналот може да го направи реалност.

Кратко речено ако Грманија има интерес да се спаси од поплави на овој начин, лесно може да го одврзе ќесето


Високите води на Дунав кои предизвикуваат поплави низ Централна Европа треба да пристигнат кај Видин околу крајот на неделава. Значи со едноседмично задоцнување спрема сегашната ситуација таму, затоа вакви канали немаат никава моќ да ја спасуваат Германија од поплави. Второ технички незнам дали би било можно да се испуштаат големи количества вода преку ваков канал. И трето ова е една огромна утопија која нема во скоро време да се реализира ниту под разно.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 06-Jun-2013 at 11:33
Ovie kanali se izveduvaat so kaskadni ezera kade nivoto se regulira so brani.znaci bi se odelo do maksimalna kota vo kraen slucaj.ne e dobro visokot da se pusta na preliv
Back to Top
makonix View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 08-Feb-2010
Online Status: Offline
Posts: 520
  Quote makonix Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 06-Jun-2013 at 10:48
Дали некој знае доколку каналов се направи, дали може да се пренасочи дел од централно европската вода да оди кон вардар и излева во Солун. Ова е нарочито актуелно со сегашниве поплави во центрлана европа. Доколку е тоа можно да се регулира, тогаш каналов би имал и поголема смисла, а и би можел да добие екстра интерес и=од централните европски земји а со тоа и потенцијално и пари од европските фондови. МИслам штетите таму се бројат во стотици милионе евра, сума која доколку би се инвестирала кон каналот може да го направи реалност.

Кратко речено ако Грманија има интерес да се спаси од поплави на овој начин, лесно може да го одврзе ќесето
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 04-Jun-2013 at 11:57
Каналот Дунав-Морава-Вардар се поблиску до Македонија

Претставници на кинеската национална компанија "Чајна гешуба груп корпорејшн" започнаа со собирање на податоците за оправданост на изградба на каналот Дунав-Морава-Вардар-Солун. Како што пренесува српската телевизија Б92, според првичните податоци на терен, изградбата на овој стратешки проект за целиот Балкан станува се пореална.

Според телевизијата, претставникот на кинеската компанија Хуан Линг изјавил дека е добра пловноста од Смедерево до Љубичевски Мост кој се наоѓа во близина на Пожаревац во должина од 30 километри. Тие очекуваат во наредните месеци да се пронајдат сите слабости во евентуалната траса како би можеле да се детектираат идните проблеми во градбата.
Кинезите во наредниот период ќе продолжат да собираат податоци и за Западна и Јужна Морава, како и за Грделичката Клисура.

Според очекувањата, просторниот план на каналот Дунав-Морава-Вардар треба да биде завршен до крајот на јули оваа година.
-Каналот од Дунав во близина на Смедерево, Велика Морава и Вардар до Солун ќе биде многу важен за српската економија, бидејќи Србија има нова река коридор на која би се изградиле хидроцентрали и ќе се обезбеди наводнување на земјоделско земјиште во таа област, истакна специјалниот советник на министерот за природни ресурси, рударство и просторно планирање Милан Пунишч.

Според најавите една од темите на денешната македонско-српска владина седница која ќе се одржи во Белград помеѓу премиерот Никола Груевски и српскиот колега Ивица Дачиќ ќе биде токму анализата за реализација на овој стратешки проект.
Македонската Влада, уште на почетокот на годината кога Србија повторно ја иницираше реализацијата на каналот даде силна поддршка за проектот. Тогаш премиерот Груевски истакна дека каналот има голем економски потенцијал, но треба да се утврди неговата исплатливост.

Вечер
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt.

Albert Einstein
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 04-Jun-2013 at 10:39
Originally posted by Cloverstack


 
Пловноста е особено невозможна во Скопје, вели професорката Поповска
 
„Пловноста особено би била невозможна во центарот на Скопје, бидејќи реката е целосно урбанизирана, со интервенции во коритото, со галии и ниско поставени мостови, кои ја загрозуваат и се пречка за нејзиниот хидраулички режим. Тоа е направено во спротивност со Европската директива за води, па сега имаме нефункционални објекти во коритото, небезбедна регулација на реката и еколошки дисбаланс. За Вардар да биде пловен, потребно е свртување на реката со канал кој ќе го заобиколи центарот на Скопје. Но, и покрај тоа, останува главниот проблем - малиот проток на вода", објаснува Поповска.

 
Па се разбира дека каналот ќе го заобиколи центарот на Скопје и тоа за цели 25 километри! Никогаш не ни било планирано нешто поинаку.
 
Навистина сум запрепастен како може професорка да си дозволи да јавно да „анализира“ некаква проблематика, а притоа не само што конкретната тема и е комплетно туѓа, туку да не се потруди барем пола саат на интернет да го проучи случајот, во кој пола саат сигурно барем 5 пати ќе налетала на податокот за тоа каде би поминувала трасата на пловниот пат.
 
За жал професоркава не е прва, туку баш најголем дел од нашите домашни „експерти“ кои негативно се произнесоа за каналов откинуваа слични зелени. Од една страна утешно делува да се знае дека аргументацијата на оние кои велат дека изградбата е невозможа е како швајцарско сирење, но од друга страна човек мора да се запраша дали токму ваквото ниво на „стручност“ не е една од пречките за овој проект.

 
Токму затоа потенцирав дека статијата е напишана од страна на македонски новинари, бидејќи очигледно не обрнуваат внимание на тоа што објавуваат.
 
Ај по форумиве ќе разберам, има секакви неинформирани кои од прва доаѓаат до заклучокот дека каналот Дунав - Морава - Вардар треба да поминува низ Скопје, што е тотално бесмислено и што е уште поважно, воопшто не е ни планирано, но од новинари кои работат за европска, да не речам светска новинарска агенција, да ги објавуваат ставовите на личности кои ги претставуваат како експерти, а воопшто не се ни запознаени со најосновните нацрт планови на проектот, е чисто дезинформирање.


Edited by Dexter26 - 04-Jun-2013 at 10:39
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 04-Jun-2013 at 08:48
Mnogu pari se toa,jas sum skeptik
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 04-Jun-2013 at 01:07
Originally posted by gjoko

Само мислам дека никој нема да се нафати да фрла толку пари кога со 10% од тие пари би се добила двонасочна електрифицирана железница Белград-Скопје,чии превоз би бил многу побрз а со тоа и поевтин од бродскиот


Побрз да, ама поефтин ни на сон.

Инаку проектот секако вклучува и изградба на нова побрза пруга затоа што голем дел од старата пруга извијугана непосредно долж Вардар би требало да биде потопен.

Во секој случај ми се чини дека некои работи овде цело време се мешаат. Акцентот на проектов секако не е за поврзување на Белград и Скопје, туку за поврзување на мрежата на пловни патишта од неколку најразвиени европски индустриски региони директно со Медитеранот. Вардар и Морава сами по себе не се ништо, ама споени со Дунав со Рајна и со останатите големи пловни реки и канали, тоа е веќе нешто ептен различно.

Железницата во случајот е комплементарна, која може да биде поадекватна за некои видови транспорт, но главната стратешка и друга вредност на проектот е пловниот пат.


Edited by Cloverstack - 04-Jun-2013 at 01:09
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 04-Jun-2013 at 00:45
Е ама да можеш со бротче да испловиш накај Егејот... колку романтично тоа звучи.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 04-Jun-2013 at 00:42
Скопје е на запад од трасата.Уште пред Скопје треба да се гради канал како тој на Тиса за да се поврзат овие два слива.Нема потреба од влегување во градот.

Само мислам дека никој нема да се нафати да фрла толку пари кога со 10% од тие пари би се добила двонасочна електрифицирана железница Белград-Скопје,чии превоз би бил многу побрз а со тоа и поевтин од бродскиот
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 04-Jun-2013 at 00:29



Пловноста е особено невозможна во Скопје, вели професорката Поповска
 
„Пловноста особено би била невозможна во центарот на Скопје, бидејќи реката е целосно урбанизирана, со интервенции во коритото, со галии и ниско поставени мостови, кои ја загрозуваат и се пречка за нејзиниот хидраулички режим. Тоа е направено во спротивност со Европската директива за води, па сега имаме нефункционални објекти во коритото, небезбедна регулација на реката и еколошки дисбаланс. За Вардар да биде пловен, потребно е свртување на реката со канал кој ќе го заобиколи центарот на Скопје. Но, и покрај тоа, останува главниот проблем - малиот проток на вода", објаснува Поповска.


Па се разбира дека каналот ќе го заобиколи центарот на Скопје и тоа за цели 25 километри! Никогаш не ни било планирано нешто поинаку.

Навистина сум запрепастен како може професорка да си дозволи да јавно да „анализира“ некаква проблематика, а притоа не само што конкретната тема и е комплетно туѓа, туку да не се потруди барем пола саат на интернет да го проучи случајот, во кој пола саат сигурно барем 5 пати ќе налетала на податокот за тоа каде би поминувала трасата на пловниот пат.

За жал професоркава не е прва, туку баш најголем дел од нашите домашни „експерти“ кои негативно се произнесоа за каналов откинуваа слични зелени. Од една страна утешно делува да се знае дека аргументацијата на оние кои велат дека изградбата е невозможа е како швајцарско сирење, но од друга страна човек мора да се запраша дали токму ваквото ниво на „стручност“ не е една од пречките за овој проект.


Edited by Cloverstack - 04-Jun-2013 at 00:30
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 01-Jun-2013 at 13:08
Добра статија на Дојче Веле, напишана од македонски новинари за волја на вистината.
 
http://www.dw.de/%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B1%D0%B0/a-16852803?maca=maz-rss-maz-pol_makedonija_timemk-4727-xml-mrss
 

Каналот наречен желба

 
Датум 01.06.2013
 
Автор Катерина Блажевска
 
Редактор Елизабета М. Фиданоска
 

 
Вардар е поројна река, која во лето има проток од 5 кубни метри во секунда, што е недоволно да биде пловна во рамки на канал од Дунав до Солун, велат експерти.
 
Високата цена на инвестицијата, малиот проток на вода во Вардар и сложеноста на изградба на каналот, го топат оптимизмот дека може да стане реалност проектот на српската влада за изградба на пловен канал Дунав-Морава-Вардар-Солун. Тој е замислен како втора пловна магистрала, со која каналот Рајна-Мајна-Дунав (на фтографијата горе - брод кој плови по Дунав) ќе се поврзе со Егејско море, со што патот од северна Европа до Солун би се скратил за 1.200 километри. Српскиот министер за природни ресурси и просторно планирање, Милан Бачевиќ, веќе потпиша Меморандум за разбирање со кинеската корпорација „Чајна гежуба груп" за изработка на студија за оправданост на пловниот пат. Изградбата на каналот најверојатно ќе се даде на концесионер, бидејќи во време на рецесија земјите низ кои би поминувал тој не се подготвени за кредитно задолжување за инвестиција од 12 до 17 милијарди долари. Македонија за проектот засега се иформира од српските медиуми.
 
„Никој од српската влада официјално не не' запознал со деталите на проектот, а српските медиуми се интересираат за нашиот став по ова прашање", велат од македонското Министерство за економија. Премиерот Груевски на средбата со српскиот колега Дачиќ, кон крајот на јануари, изјави дека најавениот проект има голем економски потенцијал, но треба да се утврди неговата исплатливост.
 
Економски исплатлив ?
 
Според податоците на Стопанската комора на Македонија, земјата би имала добивка од изградбата на тој канал, бидејќи 51 отсто од вкупниот извоз на Македонија оди во подунавските земји, па транспорните трошоци би се намалиле за една третина. И соседите би имале добивка, ако се има предвид дека Србија во Грција и Македонија лани извезла стока во вредност од 700 милиони долари, а грчкиот извоз само во Србија и Македонија бил над една милијарда евра.
 
 
Македонија би имала полза од изградба на пловен канал, но дали идејата е остварлива?
 
Но, дали идејата е остварлива? Стручњаците велат дека е технички остварлива, но бара сериозни анализи и скапи подготовки за изградба која би траела 10-12 години и со ангажман на околу 40.000 работници. Според нив, од Дунав до вододелница кај Прешево и до Солун, во двете стрмнини, потребни се 58 преводници кои би им овозможиле на бродовите да ги совладаат висинските разлики во нивоата на водата, 5 тунели со пречник од 15 метри и 5 лифта за висина до 36 метри. Од вододелницата до коритото на реката Пчиња би требало да се изградат помошни канали со должина од 18 километри и неколку преводници за висинска разлика од 44 метри. Должината на пловниот пат низ Македонија би била 206 километри. Но, експертите потсетуваат дека капацитетите на Вардар се анализираат и од енергетски аспект во рамките на проектот „Вардарска Долина", кој се однесува на изградба на 12 хидроцентрали по текот на Вардар. Сега треба да се оцени дали тој проект е компатибилен со проектот за пловност на Вардар.
 
Скопје - тесно грло
 
Во српската јавност повеќе оптимизам за проектот постои кај политичката јавност, отколку кај стручната. Зоран Нетковиќ, генерален директор на речната агенција „Агент плус", најавениот канал го нарече „скапа бајка".
 
„Ние ни Дунав не го користиме во полн капацитет, затоа што нема стока која таму би се превезувала. Треба да се знае што ќе се превезува и од каде, дали тоа ќе бидат масивни товари и полни бродови, а не сум сигурен дека некој направил таква анализа", предупреди Нетковиќ.
 
И професорот од Сообраќајниот факултет, Зоран Радмиловиќ, не верува во исплатливоста на проектот. „Каналот мора да се уреди, да се направат брани, преводници. Тоа може да се спореди со изградба на бродски автопат, па и повеќе од тоа. Не само што е скапо, туку е и компликувано за изградба", вели тој.
 
Истите дилеми постојат и во Македонија. Цветанка Поповска, професорка по хидраулика и хидрологија на Градежниот факултет во Скопје, вели дека од хидролошки аспект нема аргументација за ваков проект.
 

Пловноста е особено невозможна во Скопје, вели професорката Поповска
 
„Дунав има проток од 700 до 1.000 кубни метри проток во секунда, а Вардар е поројна река која во лето има проток од 5 кубни метри вода во секунда и 200-300 кубни метри во време на поплави. Со такви големи варијации, реката е неповолна за организирање воден транспорт. Пловноста особено би била невозможна во центарот на Скопје, бидејќи реката е целосно урбанизирана, со интервенции во коритото, со галии и ниско поставени мостови, кои ја загрозуваат и се пречка за нејзиниот хидраулички режим. Тоа е направено во спротивност со Европската директива за води, па сега имаме нефункционални објекти во коритото, небезбедна регулација на реката и еколошки дисбаланс. За Вардар да биде пловен, потребно е свртување на реката со канал кој ќе го заобиколи центарот на Скопје. Но, и покрај тоа, останува главниот проблем - малиот проток на вода", објаснува Поповска.
 
Дислокација на населби и пруга
 
Песимистички податоци доаѓаат и од Управата за хидрометеоролошки работи. Според пресметките за ранливост од суша во Македонија, само еден процент од територијата се смета за незагрозена, а на удар на сушата константно ќе бидат околу 40 проценти, што се одразува и на нивото на водите.
 

 
Но, тоа не е се'. Долината на Вардар навреме не била заштитена од изградба на инфраструктурни мрежи - патна и железничка, кои за изградба на пловен канал би требало да се дислоцираат, што ги зголемува трошоците на проектот. Со каналот ќе треба да се потопат и големи земјоделски површини и најмалку три населени места во Тиквешкиот и во Гевгелиско-валандовскиот регион, што ќе предизвика преселба на населението и негова професионална преориентација. Според стручњаците, кога ќе се пресметаат претпоставените предности и очекуваните последици, висината на инвестицијата и неизвесниот број години за исплатливост на проектот, сметката покажува дека пловниот канал подобро функционира на хартија, отколку што ќе успее во практика. Со оглед на ваквите оценки, српскиот план стар точно еден век, најверојатно, ќе прослави и други јубилеи „на суво".

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 10-Apr-2013 at 18:58
Originally posted by stratus

Аксиос(Грчки)=Вардар


знам стратус дека е вардар,само саркастично прашав бидејќи во текстот се наведува како да се две реки.поправилно би било да се опише како вардар(аксиос),заградите појаснуваат сами по себе дека се работи за две имиња.

затоа нашишав `шала на страна` и буквално го споменав ова како шала а не сериозно нешто па да развиеме дебата `што сакал да каже писателот` во текстот
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 10-Apr-2013 at 18:51
Nasite ne treba da mrdnat nitu so maloto prste okolu ovaa naludnicava ideja. Ova e obicna politicka igra na eden srpski ministar. POstojat milion studii i mislenja na eminentni specijalisti vo ovaa oblast koi ne go odobruvaat gradenjeto na kanalot. Nema nikakva ni ekonomska ni soobrakajna opravdanost, veruvam deka toa ke go utvrdat i kinezite.
ne se ni tie tolku ulava.
NO, vo sto e igrata. Za toj kanal se bara menuvanje na prostornite planovi koi veke postojat za toa podracje, i po insajderski informacii so kruzat, toa ke cini okolu milion evra i tie pari najverojatno ke zavrsat vo privatna firma koja ke go odraboti toa za ministerstvoto.
A do gradenje nema ni da dojde

pogodete cija e taa privatna firma?!

Samo se plasam istata ideja da ne se povtori i vo MAkedonija
Back to Top
mirko View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 04-Aug-2011
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote mirko Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 10-Apr-2013 at 17:15
mislam deka i nasite vlasti treba pointenzivno da se angaziraat okolu ova, i vakvi regionalni inicijativi da se guraat sto poveke za da moze drzavava da bide vistinska krstosnicana baljanot a ne slepo crevo od transportnen aspekt kako sto sega stojat rabotite.
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 755
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 10-Apr-2013 at 16:28
Аксиос(Грчки)=Вардар
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 10-Apr-2013 at 16:15
а која е таа река Аксиос????

шала на страна ова можи да го изгради само Кина и тоа потикната од геостратешки интереси,а не од економска исплатливост на објектот
Back to Top
kire85 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote kire85 Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 10-Apr-2013 at 11:33
MEGAINVESTICIJA: Srbija će izaći na šest mora

Srbija je kineskoj firmi dostavila potrebnu dokumentaciju, a Kinezi imaju rok od dva meseca da urade studiju izvodljivosti o spajanju Dunava i Egejskog mora

- Svaki od sedam srpskih gradova na kanalu Morava - Vardar-Aksios imaće izlaz na šest svetskih mora, Severno, Baltičko, Sredozemno, Jadransko, Egejsko i Crno, i na Atlanski okean, što će im otvoriti velike mogućnosti - kaže Dragan Dunčić, v.d. direktora Republičke agencije za prostorno planiranje, član Radne grupe za kanal Morava i jedan od koordinatora projekta.

Srbija je juče kineskoj firmi „Čajna Gedžuba korporejšn“ (s kojom je ne­da­vno pregovarao ministar ru­darstva Milan Bačević) dostavila potrebnu dokumentaciju, pa je počeo da teče rok od dva meseca za izradu studije izvodljivosti o spajanju Dunava i Egejskog mora. Uporedo s tim, Republička agencija za prostorno planiranje radi na prostornom planu područja posebne namene plovnog kanala.

Studiju izvodljivosti radi kompanija koja, kako tvrde u Ministarstvu prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja, ima 40-godišnje iskustvo i odlične reference, a najznačajnija je izgradnja najveće hidrocentrale današnjice - „Tri klisure“.

- Studija bi trebalo da pokaže ekonomski efekat i mogućnosti ostvarenja projekta, koji podrazumeva ne samo plovnost već i razvoj poljoprivrede, hidroenergetike, nautičkog turizma, slobodnih carinskih zona i robnotransportnih centara. Oceniće i koliko će sve koštati, koje su prednosti, koliko će godina trajati gradnja... Iskustva pokazuju da se ovakvi projekti realizuju po više godina - ističe Dunčić.

Kanal su mnogo kritikovali, ali Dunčić kaže da se sve zamerke nastale zbog nepoznavanja dokumentacije o projektu. Prigovaraju, kako tvrdi, oni koji nisu pročitali idejne studije izvodljivosti, koje su uradili preduzeće „Ivan Milutinović“ (PIM), Institut „Jaroslav Černi“, „Energoprojekt“, kao i ekspertski izveštaj Ujedinjenih nacija iz 1973. godine. Ideja o spajanju Dunava i Egejskog mora postoji još od 1904. godine.


Prednosti kanala

♦ Vodeni transport
♦ Smanjenje troškova transporta
♦ Izgradnja po fazama
♦ Multifunkcionalni sadržaji
♦ Zaštita od poplava i erozije
♦ Navodnjavanje i vodosnabdevanje
♦ Hidroenergetski potencijal
♦ Nautički turizam i ruralni razvoj


Pet deonica

I deonica
Ušće Velike Morave u Dunav, sastav Južne i Zapadne Morave kod Stalaća (149,6 km)
II deonica
Stalać, Južna Morava, vododelnica kod Preševa (196,1 km)
III deonica
Vododelnice do horizontalnog kanala
između dva sliva (29,68 km)
IV deonica Od kraja horizontalnog kanala na vododelnici kroz Makedoniju do makedonsko-grčke granice (201,68 km)
V deonica Makedonsko-grčka granica, Solun, Egejsko more (73 km)


http://www.kurir-info.rs/megainvesticija-srbija-ce-izaci-na-sest-mora-clanak-716269

Edited by kire85 - 10-Apr-2013 at 11:35
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 23-Mar-2013 at 20:39

Србија го турка проектот за каналот Дунав-Морава-Вардар

  • Објавено: пред 15 минути
  • Прочитано: 182
  • Печати

Српскиот министер за рударство и просторно планирање, Милан Бачевиќ, денеска во Врање најави дека во понеделник со кинескиот развоен фонд ќе потпише договор за продолжување на реализацијата на проектот за изградба на пловниот канал Дунав-Морава-Вардар, пренесуваат српските медиуми.

Бачевиќ појасни дека студијата за финансиската оправданост на проектот кинезите ја прават бесплатно, а сега ќе биде потпишан договор за размена на расположивата документација.

- Сите документи со кои располагаме, кои се однесуваат на проектот, ќе бидат ставени на располагање на комисијата која ќе биде формирана за таа цел – изјави Бачевиќ

Изработката на просторниот план, како што изјави Бачевиќ е во тек, а во него Врање ќе има посебна позиција како големо пристаниште пред влезот на каналот во Македонија.

При посетата на српскиот премиер Ивица Дачиќ на Скопје, на крајот на јануари оваа година, македонскиот премиерот Никола Груевски на прес конференцијата по средбата ја истакна поддршката на македонската Влада за идејата за разработка и анализа на проектот инициран од страна на Србија и дека проектот содржи голем економски потенцијал, но оти најпрво треба да се утврди неговата исплатливост. 

-Овој проект може да има голем придонес за развој на економијата. Се работи за крупен проект за кој најпрво треба да се изработат студии околу неговата исплатливост - рече Груевски.

http://www.plusinfo.mk/vest/85862/Srbija-go-turka-proektot-za-kanalot-Dunav-Morava-Vardar
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.195 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.