build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Скопје 2020 / Skopje 2020

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #61 Posted: 07-Feb-2010 at 01:02
Целата тежина на овој проект од финансиски аспект е околу 700 милиони евра. Тој е поделен во три фази, кои вкупно траат 7 години, така што годишното оптоварување би било околу 100 милиони евра во просек. Тоа сепак не значи дека некои години нема да бидат исклучително активни и затоа и скапи (предвидено е во неколкуте почетни години да се решат најгорливите проблеми на Скопје, како и да се изгради најтешкиот дел од мрежата, а во следните години, само таа да се надградува и проширува, што значи помал број на потребни средства).
Мислам дека оваа бројка не е толку голема или незамислива затоа што во денешно време изворот на пари е неограничен, а пак на Скопје (кое според многу проценки околу 700 000 луѓе) не би требало да му бидат проблем овие пари. На крајот испаѓа дека секој жител на Скопје ова би го чинело по 1000 евра, односно не така голема сума. Претставувам уште некој цртеж за полесна ориентација:




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #62 Posted: 07-Feb-2010 at 00:53



Карта која ги содржи местата на изградба на мрежата, во последната трета фаза на проектов:


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #63 Posted: 07-Feb-2010 at 00:52




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #64 Posted: 07-Feb-2010 at 00:43



Точките на градежната офанзива во текот на фазата 2:


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #65 Posted: 07-Feb-2010 at 00:41
ИМА ГРЕША (ВТОРА). СЕ РАБОТИ ЗА ФАЗАТА 2, А НЕ ЗА ФАЗАТА 1, КАКО ШТО Е НАЦРТАНО!

ВАЖНО! Под точките 12) - 15), како и 16 имам грешка. Изградбата се предвидува да започне во Март 2013, но да заврши до Август 2014. Поради лесниот терен предвидениот рок за реализација е 16-18 месеци. Истото се однесува и за Депото во Ново Лисиче, кое би требало да биде прво од трите депоа. Целта е кон крајот на летото на 2014 Скопје да добие полно-оперативна линија 1, која според сите параметри е најоптоварена и најпотребна.


Edited by Andrej_LJ - 19-May-2010 at 20:59
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #66 Posted: 07-Feb-2010 at 00:36
ОРГАНИЗАЦИЈА НА ДВИЖЕЊЕТО (ОБИКОЛНИ МАРШРУТИ) ЗА ВРЕМЕ НА РЕАЛИЗАЦИЈАТА НА ФАЗАТА 1:




Најголем проблем тука би претставувал затворањето на булеварот Партизански Одреди и тоа од раскрсницата со улицата Љубљанска, се до нејзиниот крај, односно со бул. ВМРО кај Тифани. Мислам дека би било најпаметно и ефикасно, Партизанска да се реши во еден здив, а тоа најбрзо би се изградило ако улицата целосно се затвори иградежниците имаат слобода да градат најбрзо можно! За да не дојде до целосен колапс во западниот дел од градот, година пред да се започне со Фазата 1, би се прошириле паралелните улици на Партизанска (Илинденска и Теодосиј Гологанов), како и врската на меѓу овие две, бул. Климент Охридски. Со овој чекор би се овозможила далеку поголема пропустност на возила и затворањето на Партизанска не би требало да значи голема промена од сегашната (лоша) ситуација.



Следен голем проблем е изведбата на објектот кај Народна Банка/Веро Центар (или на раскрсницата помеѓу булеварите Кочо Рацин, К.Ј. Питу и Крсте Мисирков). Тоа е транспортен јазол каде што обиколни маршрути практично нема и затоа самата изведба на објектот би одела фазно. Тоа значи дека во ниеден момент, целосно не би се затворила крстосницата, туку прво би се затворил еден дел, ограничувајќи го делумно одвивањето на тековниот сообраќај, а потоа по изградба на мост, дру дел би се затворил и би се работело на истиот. Овој режим на изградба би го применил и на изградбата на подземната станица кај Соборниот Храм (раскрсницата помеѓу булеварите Партизански Одреди и Климент Охридски).

ФАЗА 1:



Подразбира изградба на тунел, кој на површината на земјата ќе делува како мост, во насока север-југ и по неговата изградба би овозможил непречено движење во центарот на раскрсницата бул. Кочо Рацин - бул. Крсте Мисирков.

ФАЗА 2:



Во втората фаза, централниот дел на раскрсницата би бил отворен а би се работело во средината на булеварот К.Ј. Питу, како и на влезовите во тунелот долж Кеј 13ти Ноември. Затворени би биле средните 2 ленти на булеварот К. Ј. Питу, со цел да се изгради подземната станица, а сегашната  крајна десна лента, заедно со уште една проширена за сметка на тротоарите, би ја имале улогата за колку-толку брзо придвижување кон и од Аеродром.

Последниот голем проблем во оваа фаза, се јаува при израдбата на подземната станица кај Главната Железничка Станица Скопје (ГЖС скратено). Имено ќе се наложи затворање на денешниот премин преку неа, односно булеварот К.Ј. Питу и Јане Сандански. За да се избегне колапс, предлагам тука да се создаде еден поширок кружен тек, кој би бил со 4 ленти и би се состоел од околните улици. Всушност ваквата реорганизација може да се наложи мошне брзо и ефтино, без поголеми додатни зафати и би овозможила непречена реализација на планот во овој дел.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #67 Posted: 07-Feb-2010 at 00:13



Еве како би изгледале ударните точки на изведување на Фазата 1 на картата на Скопје:


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #68 Posted: 07-Feb-2010 at 00:11
Реализацијата на овој проект е условена од релативно големи финансиски средства. Затоа што Скопје е голем град со динамично движење, сметам дека реализацијата на овој крупен проект треба да биде поделена и реализирана во фази. Поточно се работи за 3 фази, кои протекуваат во различно време, секоја фаза има распоредено свој буџет, чија големина не би ја оптоварил целосната реализација. Изградбата во фази овозможува градот што полесно да дише и придонесува за најголема можна мобилност на жителите за време на конструкцијата. Самата изградба, заради заштеда на ограничените средства, би се изведувала надземно, односно по методата cut and cover освен во делот на  тунелот под пл. Македонија (и тоа само од Тифани до пл. Македонија) каде што заради постоењето на објекти, се наложува подземно копање (кое пак е многу поскапо од гореспоменатат метода, која значи ископај и покри). Надземното ископување би наложило целосно или делумно затворање на повеќето основни булевари и крстосници во Скопје (Партизанска, Климент Охридски, ул. Македонија, Водњанска, К. Ј. Питу, Крсте Мисирков, Цветан Димов). Затоа како прв чекор на овој проект одделив средства и време за проширување на околните улици и сообраќајно реосмислување на движењето, со што би се избегнала парализацијата на престолнината.






"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #69 Posted: 06-Feb-2010 at 23:43



"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #70 Posted: 06-Feb-2010 at 23:41
Здраво миракуликс и добредојде! Ако ми дозволиш би ти одговорил подоцна зошто е избрано ова решение и ќе ти дадам неколку мои видувања. Пред се тука е финансискиот фактор. Водев сметка како најефтино да изработам решение за Скопје кое би било максимално ефикасно.

Затоа што јас сум сериозен човек и затоа што работам темелно, си дозволив да направам аматерски и не до крај прецизен буџет на овој мој проект. Треба да се нагласи дека буџетот варира како во секој проект, а пак сумите се произлезени по детална анализа на слични проекти од соседството и Европа, така што би можело да се направи некаква приближна аналогија на времетрањето на изградбата и трошоците поврзани со истата. Буџетов е направен во Ворд заради поголема прегледност, табели и графци.






"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #71 Posted: 06-Feb-2010 at 21:56
Андреј многу ти е комплициран почетокот на линија 1, треба веднаш после мостот ОН да се протега по средина на партизанска пругата, замислите со паркинзите, особено во лептокарија ти е нереални и непрактични бидеќи го знам просторот таму 15 години живеев таму. се што иде по големите булевари терба да иде по средина како на сликиве












Edited by mirakuliks - 06-Feb-2010 at 21:59
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #72 Posted: 01-Feb-2010 at 00:28
Го разгледуваме делот, каде што линијата 6 е подземна, односно околу и долж булеварот К. П. Мисирков.



Првиот и поголем проблем е клучката кај Бит Пазар. Затоа што доаѓаме до подземен судир и сечење на трасите на линиите 2 (Чаир - Бит Пазар и обратно) како и 6 ( во насока Автокоманда - Бит Пазар), второ-посочената траса би морала да се спушти на шуте едно подземно ниво. Еве како тоа би изгледало:



Со светло сино е означен делот, каде што тролејбуската траса или крајната четврта лента на бул. Александар Македонски започнува да денивелира и достигнува -7 или -8 метри при срвената ознака, од каде што започнува втора денивелација до -15 метри. Оваа втора денивелација завршува во моментот кога над неа би се разминале трасите од линијата 2, кои би продолжиле под бул. Цветан Димов.  Тролејбусната линија потоа би понирала до -7 или -8 метри под земјата, приклучувајќи се во колосекот на линијата 2 од Чаир кон Центар, непосредно пред подземната станица Бит Пазар.

ВАЖНО: Ова решение може да се прошири и примени и за автомобилскиот сообраќај. Денешното решение на клучката е смешно и крајно аматерско, а знаеме дека токму најоптоварениот со возила правец е Автокоманда - Центар и обратно. Со ова би се постигнало и доволно брзо вртење на овие возила, паралелно со вртењето на тролејбусите. Евентуалниот тунел би се состоел од 2 автомобилски ленти и една, одвоена водена лента за тролејбуси, кои по разминувањето со горните трамвајни шини на линијата 2, би се одделувале.    



Вториот проблем е вртењето ан тролејбусните возила на крајните станици. На станицата кај Автокоманда, тоа е решено со постоењето на надвозникот кај Пивара Скопје, односно онаму и на ист начин како што врти денешната автобуска Двојка. Но, кај Универзитетите се судираме со фактот дека последната станица е подземна, а трамвајските шини продолжуваат, како и сосема ограничениот простор на таа раскрсница. Евентуалното надземно вртење е крајно нелогично поради исцрпениот потенциал и простор на раскрсницата. Затоа, предлагам по станицата Универзитетска, во насока Центар, да се прокопа уште еден едносмерен тунел, во кружна форма, кој би служел како тркало за свртување на тролејбуските возила. Тоа тркало би било довлоно големо, за да овозможи с задржување на цело зглобно зовило, без притоа да пречи на одвивањето на шинскиот сообраќај по линијата 2. Задржувањето ан возилата во овој дел е наложено поради спазувањето на возниот ред по линиите 2 и 6 и поради фактот дека во непосредна негова близина се наоѓа крајната/почетната станица Универзитетска.



Оваа линија 6, ќе биде долга околу 3,6 километри и ќе содржи 6 станици. Заради нејзината мала должина, интервалот на движење на возилата би можел да биде доста чест и со многу мал број на тролејбуси. Важно е да се напомене дека вкрстувањето на линиите 2 и 6 на двете места (кај Универзитетска и Бит Пазар) би било регулирано со семафори, односно минимум 1 минута растојание помеѓу две возила, при што право на предност би имала линијата 2. Овие две гореспоменати станици не би биле подолги од стандардните 50 метри, заради правилото дека на една станица не смее да има две возила истовремено. Овој концепт би можел да биде изведен и со автобуски возила, но поради постоењето на тунелски дел, би се наложил исклучително моќен систем за вентилација кој конзумира многу енергија и бара одржување.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #73 Posted: 31-Jan-2010 at 23:59
Како би функционирала оваа линија и зошто воопшто би се комплицирало со вакво решение? За да одговориме на ова прашање, ќе треба да ви го претставам планот за оваа линија. Можеме слободно да ја поделиме на 2 фази.



1 ФАЗА (ст. Универзитетска - ст. Бит Пазар): Во овој дел, линијата ќе биде подземна и ќе ги користи тунелите, односно колосеците кои веќе би биле изградени за потребите на линијата 2 (која за потсетување, таа е планирано да биде ЛРТ, односно по неа да се движат трамвајски шински возила). Затоа што се работи за тунели, кои по својата димензија се доста тесни, а истовремено би се делеле од два типа на возила (трамваи и тролејбуси), поставувањето на овие прагови кои би ги воделе тролејбусите е од нужно значење. Тие овозможуваат полуавтоматизација на системот, со што тролејбусните возила би биле следени и би се пуштале на трасата, само при ситуации во кои трамвајските возила се на безбедна дистанца од нив. Потоа, тие гарантираат правилно, безбедно, а со тоа и брзо движење на возилата по тунелите.  Делени тунели, ова не е екстремна идеа, а реалност која постои во повеќе градови, особено нив Германија. Опасноста за некакви инциденти е сведена на минимум, односно е онаква каква што е и при целосно одделни тунели.





2 ФАЗА (Бит Пазар - Автокоманда/Индустријална/): Поради фактот што овој дел на линијата е предвиден да се движи по бул. Александар Македонски, по кој освен во Автокоманда нема ниту еден друг семафор кој би ја смалил брзината на движење по линијата, решив дека со  релативно мали реконструкции на околниот терен (околу клучката кај Бит Пазар), можеме да ја поврзаме Автокоманда и нејзините фабрики (не треба да се заборави и Скопскиот Саем, Ера Сити и х-л Континентал, комплекс кој јас верувам во следната половина декада ќе стане едно од најраздвижените места во градот), со остатокот од брзиот превоз во градот.

Делот во кој системот е подземен, односно тунелите и двете станици би биле веќе изградени за потребите на линијата 2, а делот по кој возилата би се движеле по површината на земјата, односно бул. Александар Македонски треба само да се опреми со контактна тролејбусна мрежа, нешто кое е навистина многу ефтино. Затоа што токму овде се работи за градска магистрала, по која брзината движење е 60-80 км/ч, потребата возилата да се водат исчезнува, односно тие се движат по неодделена лента (крајната десна лента) кој би ја делеле заедно со автобусите и би ги користеле нивните веќе постоечки постојки. Сепак, изградбата на оваа линија ни задава 2 поголеми проблеми.





Edited by Andrej_LJ - 01-Feb-2010 at 00:02
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #74 Posted: 31-Jan-2010 at 23:42
ЛИНИЈА 6  ТРОЛЕЈБУСНА ЛИНИЈА (УНИВЕРЗИТЕТСКА - АВТОКОМАНДА/ИНДУСТРИЈАЛНА/)

Оваа линија е можеби најнестандардната но и најиновативната во целиот план Скопје 2020. Се работи за надежен систем, кој се повеќе се применува во превозот на луѓе во градовите - Кerb-guided (trolley)buses KGB или Тролејбуси водени на прагови. Водените тролејбуси се возила водени во целост по својата линија или само на делови од линијата, со помош на специални, странични писти и прагови. Праговите оневозможуваат на непожелните возила да влезат во маршрутата на тролејбусите, со што дури и најтесните интервали на движење и ефикасност можат да бидат остварени.

Обично системите за насочување можат да бидат физички (како гореспоменатиот со писти и прагови/граничници) или дистанциони, како оптичко или радио ориентирање на возилата. Втората варијанта моментално се испробува на Терминалот 5 на Хитроу во Лондон и е исклучително иновативен, но сеуште многу скап и недоволно испитан начин на водење, кој дури ги исклучува возачите како фактор.

На овие водени возила (автобуси или тролејбуси, тоа е сосема сеедно), мали тркалца се прикачени на страните на возилата, кои вертикално се лизгаат по поставените прагови, на двете страни на тн. писта/коловоз. Обично овие писти се користат на простори, каде што димензијата на коловозите е ограничена со цел да се постигне поголема брзина и сигурност на возилата кои сообраќаат по нив, но и да се олесни достапот на патниците до возилото, затоа што возилата се позиционираат на најадекватното и идеално растојание од пероните на станиците.




"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #75 Posted: 27-Jan-2010 at 23:57
Линијава, по напуштањето на Железничката станица и одделувањето од пругата кон Маџари, стигнува до првата станица - (нас.) Железара. Освен населбата, веднаш до станицата е и групата на фабрики од железарската индустрија.



Следна е станицата Железара 2:



Станицата Скопје Север, е место каде што се вкрстуваат две линии и тоа 2 и 5.

Станицата, која се наоѓа непосредно до бул. Словенија (од каде истата го диби своето име) е прилично важна, поради отворениот простор околу неа што овозможува изградба на Парк и Рајд паркинг, кој би ги опслужувал немалкуте возила кои секојдневно доаѓаат во Скопје од Приштина и цело Косово. Исто така предвиден е и автобуски терминал за северните приградски линии.



Станиците кои следат се населбите Злокуќани и Даме Груев.



Крајната станица е лоцирана во Ѓорче Петров, односно Дексион (последната станица на сегашната 5ка на ЈСП). Тука би се изградил уште еден Парк и Рајд паркинг, за потребите на жителите на западните скопски села и Тетово/Охрид. Тука би се наоѓала и крајната/почетната станица на приградските автобуси кон западните села (Сарај, Матка, Кондово итн).



Со тоа ги презентирав 5 од 6те линии предвидени во мојов план. Следно, покрај линијата со број 6, се и начинот и фазите на изградба, приближната цена на проектов, типот на шинските возила по линиите, поврзаноста на мрежава со автобускиот и останатиот транспорт во Скопје...
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #76 Posted: 27-Jan-2010 at 23:35
ЛИНИЈА 5 (ЗЕЛЕНА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА СКОПЈЕ - ЃОРЧЕ ПЕТРОВ

Линијава би требало да ги користи постоечките пруги на МЖ, во скопскиот регион и тоа од Главната Железничка, преку Скопје Север, до станицата Ѓорче Петров. Нејзината цел е да ги поврзе западните и северните населби со остатокот на Скопје. Мислам дека предноста за патување од Ѓорче Петров до центар со воз е исклучителна и уникална за Скопје и истат не треба да се пропушти. Се разбира тука освен проширување на колосеците и станиците, нивна целосна модернизација и обнова, е потребана и електрификација на пругата. Сепак, мислам дека бенефитите на Скопје и населбите кои би ја користеле оваа траса се огромни и очигледни.










Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 23:36
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #77 Posted: 27-Jan-2010 at 23:26
Еве го и распоредот на сите станици. Целта на крајната станица (Драчево), освен поврзување на населбата, е и изградба на Пари и Рајд паркинг за оние кои пристигнуваат од Велес или околните села, како и мал автобуски терминал за приградските населби во овој регион.











"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #78 Posted: 27-Jan-2010 at 23:25
ЛИНИЈА 4 (ЛИЛАВА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА - ДРАЧЕВО

Слично како и линијата 3 (а подоцна и линијата 5), оваа линија ги користи веќе постоечките траси на МЖ. Ги сврзува југо-источните региони, фабрики и населби, со останатиот дел на градот, преку Транспортниот центар. Опфаќа 5 станици и тоа: ГЖС --- нас. 11 ти Октомври --- нас. Лисиче --- ОХИС --- Драчево:








"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #79 Posted: 27-Jan-2010 at 22:45
Првата станица после Главната Железничка е тн. Индустриска зона Исток. Се наоѓа во близост до бул. Војводина и Пиварата. Тука се сместени голем број на фабрики и претпријатија и нивните вработени би можеле да ја користат оваа станица за придвижување од и кон работните места (наместо одвратните Ф - автобуси кои сега се сретнуваат низ градот).



Следна е станицата во Маџари. Оваа станица и нејзината околија (заедно со станицата Илинден) има потенцијал да се претвори во транспортен јазол на источно Скопје, односно на граѓаните кои патуваат од Куманово и Велес. Тоа би се постигнало со градски и приградски автобуски терминал, како и Парк и Рајд паркинг.



Пругата ја минува клучката кај Хиподром и автопатот Скопје - Велес и стигнуваме до следната станица, Идустриска зона Илинден. Оваа станица би ја користеле вработените во големиот број на нови погони и фирми кои никнуваат покрај автопатот.



Станицата во населбата Илинден, веќе си постои, но се сомневам дека жителите на општината ја користат масовно. Затоа токму таа ќе биде следната станица. Воопшто овој дел се одцртува со растечки број на фирми и претпријатија, кои варираат од мали и средни, до навистина големи (според плановите барем). Затоа следна станица е Индустриската зона Бунарџик. Се разбира успешното функционирање на оваа станица , па и на линијата како цело е условено во голема мера со успешноста и растот на токму оваа зона.





По свтопатската клучка за Бунарџик, линијата продолжува по новоизградената пруга кон Аеродромот Скопје. Последната станица, нејзината поставеност и карактеристики се во голема мерка условени и во взаимнодејствие со плановите на ТАВ за развој на аеродромот и новата Терминална Зграда со придружните објекти.



Затоа што трасата минува по пруга со класични карактеристики за железнички сообраќај, очекувано на линијава би возеле кратки возови од типот на шпанецот, Сиемнс Дезиро или пак други верзии на возови  за превоз на патници на кратки и оптоварени растојанија.


"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #80 Posted: 27-Jan-2010 at 22:29
ЛИНИЈА 3 (СИНА ЛИНИЈА) ГЛАВНА ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА - АЕРОДРОМ ПЕТРОВЕЦ.

Оваа линија ги поврзува двата различни по вид, транспортни центри на Скопје. Се работи за Железничката Станица и Аеродромот Петровец. Доколку се исполнат очекувањата на ТАВ за 1,5 милиони патници годишно и таа бројка ја поделиме со 365 дневно просечно оптоварување на аеродромот, доаѓаме до бројката од 4100 патници на ден. Доколку половината од нив се одлучат за удобниот, брз и ефтин  јавен транспорт од аеродромскиот до железничкиот терминал на градот, добиваме бројка од 2000 патници на ден. Но таа бројка е креирана само од последната станица на линијава. Кои се останатите?



Оваа линија би имала функција како приградска железница, односно С-Бан (да не се мешаат двете значења на С-Бан:  Strassbahn i Schnellbahn. Првиот е класичен трамвај, а вториот е брз воз, односно приградска железница). Тука се разбира станува збор за вториот поим. Поради прекрасно поставената но за жал неискористена железничка инфраструктура во и околу градот Скопје, се одлучив линијата да ги користи веќе постоечките капацитети на Македонски Железници. Се разбира би биле неопходни некакви доградувања и осовременувања, но тие се сврзани со далеку помали трошоци отколку изградбата на целосно нова траса. Да не зборуваме дека со ова би се подобрил и квалитетот и брзината на услугите кои ги нуди МЖ на овие делници. Осовременувања на делницата ГЖС - Илинден - Аеродром Скопје се:

-проширување и осовременување на колосеците, кои сега генерално се со еден колосек и дрвени прагови.
-електрификација на истата делница
-надоградба на Железничкиот Терминал Скопје (ГЖС) и тоа на колосеците 7 и 8, како и нивно целосно покривање
-изградба и осовременување/прилагодување на неколку железнички станици долж линијата
-изградба на железничка делница Илинден - Терминал 2 Аеродром Скопје (со можност за подземна железничка станица на аеродромот).

Тука е местото да ги помолам железничарите од форумот, да подобјаснат дали, како и што има потреба за реновирање, во делот на железничката мрежа Скопје - Петровец.







Како што се гледа, просечното растојание помеѓу две станици е нешто над 2500 метри, со што оваа линија упте повеќе добива карактеристики на приградска железница.








Edited by Andrej_LJ - 27-Jan-2010 at 23:01
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.168 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.