build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Коридор 8

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4243444546 54>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #861 Posted: 08-Jul-2012 at 15:03
Значи не ми е јасно која е целта да се започне прво со реконструкција на постоечката пруга Куманово-Бељаковце, кога истата не води до никаде и без да се изгради конекцијата до Бугарија, практично нема да се употребува (со исклучок можеби на еден локален воз дневно на таа релација). Второ не ми е јасно зошто толку долги рокови за реализација, т.е. роковите од 3-4 години се сосема нормални за изградба на пруги со висока брзина и двојни колосеци. Она што најмногу загрижува и разочарува е фактот што главните дејности на пругата кон Бугарија повторно (за пореден, стоти пат) се одлагаат за 5 години, со што тежеста и одговорноста се префрлува на некој следен министер/влада, која повторно може да го направи истото и така во недоглед (како што практично сме сведоци последниве 20 години). Па зарем мора да се чека уште 3 години за започнување на изградбата на делот кон Кр. Паланка, при постоечки проект и завршен голем дел од работата?!? Потоа зарем 5 години ќе им треба да се заврши еден проект од 15 км. од Кр. Паланка до Ѓуешево? Плус не ми се верува дека тие 300 и кусур милиони евра ќе ги сносиме само ние, туку и Бугарија, затоа што треба да се гради заеднички меѓуграничен тунел!

Да ги сумирам најавите на министерот:

*Куманово-Бељаковце: 2013-2017 година (46,6 милиони евра)
*Бељаковце-Кр.Паланка: 2015-2020 година (145 милиони евра)
*Кр.Паланка-Ѓуешево(БГ): 2017-2022 година (332 милиони евра)
ВКУПНО: 10 години, 523 милиони евра или просечно по смешните 52 милиона евра!

За крај пак сакам да го нагласам следниот мој впечаток. Се работи за симулирање на дејност и посветеност во изградбата на базичната инфраструктура. Да беа сериозни, роковите ќе беа дупло скратени, при што конечното пуштање на пругата комотно би можело да биде 2017-2018 година. Мора да се нагласи дека точно конекцијата кон Бугарија ја прави оваа пруга толку важна, додека ефектите од поврзувањето на градче како Кр.Паланка со железницата на земјата се тотално минимални! Затоа треба да се започне работа прво од најтешката делница, бидејќи ако имаме железница до кр.Паланка истата нема да служи скоро никому во следните неколку години, се до изградбата на конекцијата кон БДЖ.

И уште едно прашање: јасни ли се техничките параметри на постоечкиот проект (до Кр.Паланка), каков е проектот за рехабилитација на постоечката пруга до Бељаковце и какви ќе бидат критериумите за изработка на проектот од Кр.Паланка до Ѓуешево? Ако не се вградени брзини од 120 км/час (исклучок може да биде Кр.Паланка-Ѓуешево, заради тешкиот терен и кратката делница може брзината комотно да падне на 80 км/час) и ако пругата не е електрифицирана, поарно да не го прават проектов 10 години! Нека го баталат за подобри времиња, како и се останато а важно во оваа држава!
Затоа мислам дека треба актуелизација и модернизација на сите проекти, за да не бидеме приморани да ја реконструираме пругата чекана 100 години, по само 5 години експлоатација.
Во секој случај текстов отвора повеќе прашања, отколку што дава одговори и јасно ја покажува изгубеноста, незнаењето и немањето јасна стратешка визија на нашите власти!


Edited by Andrej_LJ - 08-Jul-2012 at 15:07
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #862 Posted: 08-Jul-2012 at 14:16

Изградбата на железничкиот Коридор 8 започнува на пролет


Согласно планираната динамика изградбата на железничкиот Коридор 8,  на патниот правец Куманово-Бељаковце, треба да започне во февруари или март следната година, изјави на денешната прес-конференција министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.

- Во тек се преговори со Европската Банка за обнова и развој, од каде се планира годинава да се обезбедат финансиски средства во висина од 46,4 милиони евра и градбата на делницата Куманово-Бељаковце да започне во текот на 2013 година и да заврши најдоцна во 2017 година, рече Јанакиески.

Тој додаде дека се одобрени грант средства од инструментот WBIF за избор на консултанти кои ќе вршат надзор на делницата Куманово-Бељаковце во износ од 2,5 милиони евра.

- На 29 март годинава  ЈП Македонски железници Инфраструктура има склучено договор со консултантската компанија ИЛФ од Австрија, која треба да го изработи проектот и тендерската документација за избор на градежна фирма. Согласно планираната динамика  се очекува во септември да се распише повик за ангажирање на градежна компанија, а во февруари или март следната година да се започне и со градежните работи од Куманово до Бељаковце, додаде тој.

Европската Банка за обнова и развој и Европската инвестициска банка, како што рече, како предуслов за идни кредитни задолжувања, а со цел изградба на Коридорот 8 во дел на железничката инфраструктура, посочиле дека потребно е раскинување на договорите кои ЈП Македонски железници Инфраструктура, односно претходниците на ова ЈП, ги имаа склучено со градежните компании, согласно претходно донесен закон.

- Затоа Владата на Република Македонија на својата последна седница предложи закон за престанување на важењето на Законот за обезбедување средства за финансирање на програмата за изградба на железничка пруга, кој е донесен во 1994 година кога на големо се најавуваше изградбата на Коридорот 8. Но, за жал, само две години имаше градежни активности, а во 2004 година тогашната влада и официјално ги прекина сите градежни работи на оваа железничка пруга, рече Јанакиески.

Притоа, како што истакна, небиле преземени никакви активности во однос на конзервација на веќе изградените или започнатите објекти, ниту пак биле преземени мерки за раскинување на договорите со градежните компании.

- Веќе имаме раскинато договори со три компании по вонсудски пат, а со овој закон ќе се раскинат и останатите два договори, рече министерот и додаде дека поради тоа што претходно не се раскинале договорите направени се штети од околу 20 милиони евра.

Во однос на делницата од Бељаковце до Крива Паланка, како што рече Јанакиески од Европската инвестициска банка имаат добиено писмо во кое се вели дека ќе влезат во реализација на овој проект, за кој се потребни 145 милиони евра за градежни работи.

- Според планираната динамика градбата би започнала најдоцна во 2015 година, а би завршила во 2020 година, истакна тој.

Во однос на делот од Крива Паланка до Деве Баир, кој, како што посочи Јанакиески, е најтежок и најскап, Министерството за транспорт и врски поднело барање до ИПА за обезбедување на средства во висина од два милини евра за изработка на основните проекти.

- Се проценува дека оваа делница ќе чини 332 милиони евра, средства кои треба да се обезбедат од ИПА, Европската Банка за обнова и развој и Европската инвестициска банка, посочи Јанакиески и додаде дека изградбата на оваа делница се планира да започне во 2017 година, а да заврши во рок од пет години.

Зборувајќи за западниот дел од Пан европскиот коридор 8, односно делницата Кичево-Лин, министерот рече дека во текот на 2009, 2010 и 2011 со средства од буџетот се изработи Физибилити студија од Градежниот факултет, а во март 2011 година добиени се позитивни завршни извештаи.

- Во декември преку оперативната програма се побарани пет милиони евра за изработка на главен проект, кој треба да се изработува минимум две години, а потоа би започнувала и реализацијата на овој дел од железничката пруга, нагласи Јанакиески.

Според него, ова е правиот пат за изградба на железничкиот Коридор 8. – Во 1994 година е направена огромна грешка, при што се потрошени милионски суми и затоа сега немаме функционална железница. Со законот кој е доставен во Собранието на Република Македонија ќе се надминат проблемите и потоа ќе можеме да склучуваме договори со Европската инвестициска банка, додаде Јанакиески.

Тој најави дека пругата кон Бугарија би требало да биде завршена во 2020 година.

извор: http://evesti.mk/2012/07/08/izgradbata-na-zeleznickiot-koridor-8-zapocnuva-na-prolet/

Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #863 Posted: 29-Jun-2012 at 01:50
Турски Курум Холдинг нов сопственик на рудникот Тајмиште

Турската компанија Курум Холдинг ќе биде новиот газда на рудникот Тајмиште. Турците на тендерот понудиле 2 милиони евра за концесија на рудникот и изградба на фабрика за преработка на железната руда, еден од главните услови што ги побара државата. Ако зделката се склучи, Тајмиште ќе биде најголемиот рудник за железо во Југоисточна Европа.

- Како што најавија инвеститорите во првите четири до пет години ќе инвестираат околу 100 милиони евра и ќе вработат олку 500 вработени, но да почекаме тоа да го соопштат Турците на потпишување на договорот, изјави Ваљон Сарачини- министер за економија.

Според Сарачини, рестартирање на Тајмиште ќе значи заживување на кичевскиот регион. Скоро 78 % средствата од концесискиот надомест годишно ќе се даваат во општината. Во неформални разговори Турците најавиле дека можно е да изградат две фабрики за преработка на рудатa.

- Фабриката мора да ја изградат во првите три години, ако тоа не го сторат ќе им се активира банкарската гаранција, изјави Ваљон Сарачини- министер за економија.

Рудникот Тајмиште не функционира повеќе од 15 години. Процените се дека тој располага со 150 милиони тони високо квалитетна железна руда со што би можел да работи во наредните 30- тина години и покрај резервите кои гарантираат сигурна експлоатација во следните 100 години.

Кире Коцевски

Оваа вест е многу убава е сега ќе се активира потребата повеќе од коридорот 8 а со тоа и ке се подобри транспортот на стоки и патници и за другите индустрии супер вест само да не политички маркетинг.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #864 Posted: 22-May-2012 at 22:39
Јас сум повеќе заинтересиран дали најавата за отворање на рудникот Тајмиште повторно ќе ја оживее индустриската пруга од Зајас до Тајмиште и особено онаа од Скопје до Кичево, која освен за патничките возови е мртва за товарниот сообраќај, особено по Тетово.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #865 Posted: 22-May-2012 at 21:46
таму каде има топилница во близина на рудникот нема потреба од железница.добро би било ама нема толкава потреба.готовиот производ е процентуално многу помал него ли рудата која се ваѓа(неколку проценти)
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #866 Posted: 22-May-2012 at 21:25
Само што видов дека веќе сте дискутирале, на самиот почеток на нишката.. Добро, останува фактот дека ваквото поврзување би ни овозможило „резервен“ пристап до Солун, но можеби е веќе предоцна.. Или не?

Воедно, дали рудникот Бучим има потреба за железничко поврзување?

Edited by mladen_s - 22-May-2012 at 21:25
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #867 Posted: 22-May-2012 at 17:55
Не знам дали се водела веќе таква дискусија, но ме интересира мислењето на другите форумаши за тоа дали би било исплатливо поврзување со Бугарија преку изградба на пруга Струмица - Ново Село - Петрич? До Струмица би се стигнало или преку Валандово или преку Штип (плус така би настанало и поврзување на рудникот Бучим). Теренот претежно изгледа поволен, но сепак има некои тешки делници - не знам што тоа точно значи во однос на трасата (Бугарскиот дел е најмал проблем)..

Секако, ова е доста задоцнето, со оглед на тоа што големи средства се веќе вложени во другиот правец. Исто така, поврзувањето е доста заобиколно, посебно во однос на Бургас, но сепак подобро од ништо. Но, во последните неколку години би значело и лесно надминување на грчките блокади при штрајкови, затоа што истите не се однесуваа на премините кон Бугарија..

Edited by mladen_s - 22-May-2012 at 17:57
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #868 Posted: 03-May-2012 at 18:44

Пругата планирана уште во турско време, прашање е дали ќе се заврши до 2022 година

Со изградба на пруга по Коридорот 8 финалната цена на домашните производи ќе биде поконкурентна отколку што е во моментов

 
 
%20  

Никако да се изгради пруга по должината на Коридорот 8

%20
Железничкото поврзување по Коридорот 8 е стратегиски неопходно за развој на економијата

Македонските стопанственици се принудени да плаќаат повисоки цени за транспорт на суровини од Бугарија и од Албанија бидејќи земјава сѐ уште нема железничка врска со овие две земји. Иако изградбата на железничката пруга по должината на Коридорот 8 била планирана уште за време на Отоманската Империја, реализацијата на овој инфраструктурен проект со години се одложува, главно поради недостиг од политичка волја и од финансии.

Според последните информации на „МЖ инфраструктура“, железничката пруга по Коридорот 8 ќе биде завршена во 2022 година, ако секоја година Владата дава приоритет на овие инвестициски активности.

Стопанството бара алтернатива

На неопходноста од железничка поврзаност со соседните Албанија и Бугарија укажуваат големите македонски извозници.

- Ние со години увезуваме руда од Албанија, но тоа се врши исклучиво со камионски транспорт, притоа поминувајќи низ четири планински превои (Плетвар, Ѓавато, Буково и Ќафасан), што го прави камионскиот превоз и скап и неатрактивен, не само за нас туку и за транспортните компании. Железничка линија би значела побрз, подобар и поевтин транспорт - вели Константинос Даскалакис, главен извршен директор на „Фени индустри“.

Во „Фени индустри“ посочуваат дека засега најатрактивни услуги има солунското пристаниште кон кое и ние имаме најдобра патна инфраструктура. Според него, за да станат атрактивни и другите пристаништа, во нашата околина е потребна подобра инфраструктура.

- Колку е поголем изборот на пристаништа, на видови транспорт (камионски, железнички) тоа значи поголема конкуренција и подобра понуда, што директно влијае на трошоците. Гледано уште постратегиски, развиена инфраструктура и пристап кон повеќе пристаништа е еден од најбитните елементи за привлекување нови инвестиции - истакнува Даскалакис.

Дека железничкото поврзување по Коридорот 8 е стратегиски неопходно за развој на економијата потврдуваат и од „Макстил“.

- Најголемиот дел суровини што ги увезуваме за нашите потреби се од Бугарија. Бидејќи нема директна железничка врска, принудени сме суровините да патуваат низ Србија, поради што имаме дополнителен трошок, кој значајно би се намалил кога би постоела. Со железничко поврзување со Драч во Албанија и со Варна или со Бургас во Бугарија македонското стопанство добива алтернатива на солунското пристаниште. Нема да бидеме заложници на ситуацијата во Грција и штрајковите во пристаништето, на цариниците или други државни институции што го блокираат железничкиот транспорт. Во согласност со нашите анализи, со изградба на Коридорот 8 финалната цена на нашиот производ доставен до купувачите ќе биде поконкурентна отколку што е во моментов. Сигурен сум дека истата бенефиција ќе ја осетат и другите стопанственици што користат железнички транспорт - објаснува Јане Адамчески, одговорен за одделот транспорт во „Макстил“.

Коридорот 8 готов за 10 години?

Надлежните велат дека е планирано пругата по должината на Коридорот 8 да биде завршена за 10 години.

- Активностите се одвиваат според замислената динамика, иако сѐ уште не знаеме како ќе се одрази кратењето на буџетот. Моментално сме пред распишување тендер за избор на најповолен изведувач на работите на западниот дел, од Кичево до границата со Албанија (63 км). Во 2016 година планираме да почне изградбата, но финансиски средства сѐ уште не се обезбедени. Во источниот дел, од Куманово до границата со Бугарија (89 км) е избрана фирма за делот Куманово - Бељаковци (30 км) и овој дел може да почне да се гради во средината на 2013-та и да се заврши за две години. Се бара финансиска конструкција за довршување на проектите Бељаковци - бугарска граница, при што треба да се направи и анализа во каква состојба се почнатите мостови и тунели. Претпоставка е дека овие активности треба да завршат до крајот на 2015 година, за во 2016 година да почне изградбата - велат во „МЖ инфраструктура“.


До Деве Баир за 60 минути

Придобивките од изградбата на железничкиот Коридор 8 ќе бидат поголеми од негативни влијанија стои во студијата за оцена на влијанието врз животната средина за источната делница на железницата од Коридорот 8, со која Македонија инфраструктурно ќе се поврзе со Бугарија.
Работите за изградба на источната делница беа почнати во 1994 година и се одвиваа до 2004 година, кога беа прекинати поради недостиг од средства. Поради стопираните работи потребно е нивно обновување, како и изградба на преостанатата железничка структура. На делницата од Крива Паланка до Деве Баир е потребна изградба на целата рута. Брзината на возовите е проектирана на 100 км/час, а на пократки делници и до 130 км на час.
Новата транспортна врска ќе го намали патувањето од Скопје до Софија за еден час, а наместо 50 минути за релацијата Куманово - Крива Паланка ќе се минува за 35 минути, додека превозот од Скопје до Деве Баир ќе биде 60 минути. Овој проект ќе овозможи и кратење на железничката врска Македонија - Црно Море за 200 км, а до Истанбул за 150 км. Воедно, ќе се добие и капацитетот за минување до 10 товарни воза во секоја насока, што е еднакво на 400 камиони.


http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=5312847167&id=9&prilog=0&setIzdanie=22570
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #869 Posted: 19-Apr-2012 at 22:48
ДРЖАВАТА ЌЕ СЕ ЗАДОЛЖУВА КАЈ ЕБОР                                        Пругата кон Бугарија станува реалност



Европската банка за обнова и развој ја започна комуникацијата со Министерството за финансии, што е дел од постапката за добивање заем од 48 милиони денари. Се очекува заемот да биде одобрен на состанокот на Бордот на директори најавен во јуни, по што следат преговори меѓу банката и Министерството за финансии, вели министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески
Ќе стане ли реалност доизградбата на пругата кон Бугарија? Според министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески, постапката за новото кредитно задолжување за обезбедување средства за изградба на делот на пругата Куманово - Бељаковце, се веќе во одмината фаза.
-Европската банка за обнова и развој ја започна комуникацијата со Министерството за финансии, што е дел од постапката за добивање заем од 48 милиони денари. Се очекува заемот да биде одобрен на состанокот на Бордот на директори најавен во јуни, по што следат преговори меѓу банката и Министерството за финансии. Очекуваме дека најкасно во третиот квартал од 2012 година законот за задолжување ќе биде испратен во Собранието, а потоа следува постапка за ангажирање градежна компанија - рече Јанакиески на собраниската седница одговарајќи на прашањето на пратеникот Јордан Пачков.

Министерот укажа дека во однос на делот на пругата од Бељаковце до границата со Бугарија, Министерството за транспорт и врски во соработка со стратешкиот координатор го има посочено овој проект како приоритет во ИПА компонентата за идниот период.
-Дополнително е испратен и допис до Европската инвестициска банка и до ЕБОР за поддршка на Република Македонија во овој проект бидејќи овие две финансиски институции се заинтересирани да го финансираат како стратешки интерес на Македонија. Ќе биде испратено и писмо од министрите од Македонија и од Бугарија до Европската комисија да го поддржи овој проект, за да може средствата од 67 милиони евра да се насочат за изградба на оваа делница - изјави Јанакиески.

Според студијата изработена од српска фирма, за доизградба на пругата до бугарска граница остануваат 88 километри за што ќе бидат потребни 475 милиони евра. Пругата кон Бугарија е од клучно значење за развојот на македонската економија, па оттаму задолжувањето ќе биде исплатливо за земјава.
Претходната изградба беше запрена поради доста проблеми - имаше нерасчистени односи со изведувачите, судски постапки, многу проблеми оставени од минатото.
Инаку, за комплетирање на железничкиот дел од Коридорот 8 е потребна изградба на нова пруга кон Албанија при што веќе има обезбедено дел од парите од ИПА фондовите. За железничкото поврзување со западниот сосед ангажиран е консултант кој треба да даде нови проценки.

Македонските стопанственици подолго време бараат од Владата да инвестира во железницата, зашто за превезување на стоките преку камиони, осудени се да плаќаат многу поскапо, отколку со воз. Коридорот 8 е особено значаен за компаниите од металуршката индустрија, зашто железничкиот транспорт е нивната единствена опција.

(С.Бл.)

вечер
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #870 Posted: 03-Apr-2012 at 18:43

EBRD Mulls 48.2 Mln Euro Loan for Railway Section Upgrade Project in Macedonia


3.4.2012 17:24:00 | Author/Source www.seenews.com

SKOPJE (Macedonia), April 3 (SeeNews) – The European Bank for Reconstruction and Development said it is considering a 48.2 million euro ($64.2 million) loan to finance the upgrade of a railway section in eastern Macedonia.

The total cost of the project is 60.7 million euro, the international lender said in a statement last week.

http://limun.hr/en/main.aspx?id=803396&Page=1
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #871 Posted: 10-Mar-2012 at 20:18
Originally posted by nenad

потполно се согласувам со Галилео, јас веќе подолго време велам дека Коридорот 8 нема шанси да се реализира. Мислам на меѓународната димензија. Бугарија тоа што го средува нејзиниот дел е поклопување со другите коридори како како и внатрешно поврзување. делницата низ Македонија и Албанија нема меѓународно значење, а со тоа нема ни поволно финасирање од ЕУ. Ако ние сами сакаме да го финасираме во ред, но тоа ќе биде преголемо финансиско оптоварување, јас мислам дека не е мудро во сегашнава ситуација, евентуално би можело од домашни извори да се продолжи пругата до Бугарија, и тоа е тоа. За автопатско решение нема шанси (а ни потреба).

Друга дилема мене лично ми е, Коридорот 4. Гледам дека Бугарија повеќе инсистира на него, додека К10 не се потенцира, иако ми е некако поприроден. Тие два правци се доста конкурентни, некако се преблизу еден до друг и не верувам дека двата ќе бидат финасиски профитабилни.

Делниците во Македониja и Албаниja не са со мегународно значение, заштото не са разработувани, финансиране от ЕУ има - eдин вариант е како држава членка да плати само 20% от целиот проект, а вториот е посредством европската банка за развоj,коja може да даде заем со ниска камата.

Еве веке има дадени 44 милиона евро за реконсктруциja и доизградба на првиот дел.
http://www.publics.bg/bg/news/7442/%D0%95%D0%91%D0%92%D0%A0_%D0%BE%D1%82%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%B5%D0%BC_%D0%BD%D0%B0_%D0%A0%D0%B5%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D0%B7%D0%B0_%D0%B6_%D0%BF_%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0_%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D0%A1%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D0%B5.html 
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #872 Posted: 25-Feb-2012 at 11:35
потполно се согласувам со Галилео, јас веќе подолго време велам дека Коридорот 8 нема шанси да се реализира. Мислам на меѓународната димензија. Бугарија тоа што го средува нејзиниот дел е поклопување со другите коридори како како и внатрешно поврзување. делницата низ Македонија и Албанија нема меѓународно значење, а со тоа нема ни поволно финасирање од ЕУ. Ако ние сами сакаме да го финасираме во ред, но тоа ќе биде преголемо финансиско оптоварување, јас мислам дека не е мудро во сегашнава ситуација, евентуално би можело од домашни извори да се продолжи пругата до Бугарија, и тоа е тоа. За автопатско решение нема шанси (а ни потреба).

Друга дилема мене лично ми е, Коридорот 4. Гледам дека Бугарија повеќе инсистира на него, додека К10 не се потенцира, иако ми е некако поприроден. Тие два правци се доста конкурентни, некако се преблизу еден до друг и не верувам дека двата ќе бидат финасиски профитабилни.
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #873 Posted: 24-Feb-2012 at 22:55
Originally posted by Galileo

[QUOTE=Goran]
Sega za koridor 8.
Tozi koridor nema da bide realiziran vo blizkite 20 godini.
Predi 10 dena imah razgovor sus slujitel ot bulgarskoto ministerstvo na transporta.
Vpredvid nedobrite  odnosi mejdu dvete strani  i slabite ikonomski vruzki , koridorot veke ne e prioritet na Bulgaria kakto ot politichesko ,taka i ot ikonomsko estestvo.
Do 2020 godina glaven prioritet se dava na Koridor 4 i trasata na koridor 8 ,no na bulgarska teritoria.


Glaveni prioriteti sa;
izgradbata na autopatot Sofia-Burgas
-modernizaciata na jeleznichkata trasa Sofia-Plovdiv-Burgas
-Izgradba na autopatot Struma i Marica kako del ot koridor 4 i direktnoto svurzvane na Sofia so Solun i Istanbul
-izgradbata na prugata za skorostni vozove Plovdiv-Svilengrad -del ot koridor 4
- Izgradbata na Dunav most 2 i izgradba na nova pruga za skorostni vozove Sofia-Vidin kako del ot koridor 4
- izgradba na autopatot Sofia -Kalotina kako del ot koridor 10.
 

Извини,но ти ни информираш,дека Бугариja дава приоритет на коридор 8 на само неjна териториja.Дали Бугариja има можност да форсира коридор 8 на македонска или на албанска териториja??? Според мен това си е работа на Македониja и на Албаниja.
А това во болд, дали не е дел от Коридор 8? - Абсолутно това е дел от коридор 8 (да не кажам половината от целиот коридор).
Еве автопатот треба да е готов до краja на 2012 година, голем дел от пругата ке се реновира до  2013. Ке остане до 2020 да се изгради скоростен пат до границата и да се реновира пругата до Гуешево.
Во железничкиот дел Бугариja е наполно готова и возове можат да се движат(тука зборуваме за реконструкциja и поголема скорост веке),а со патниот - останува само от Перник до граничниот премин да се изгради скоростен пат (ако не се лажам около 100 км).
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #874 Posted: 02-Feb-2012 at 21:32
мое мислење е дека со пропаста на проектот со пругата со Бугарија сите премиери(ама сите по список) имаат фобија од започнување на големи инфраструктурни проекти.дали од страв од неочекувани моменти,скапа инвестиција или дуваат на кисело млеко после попарување со млеко незнам,ама така ми се чини некако
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #875 Posted: 02-Feb-2012 at 20:58
Originally posted by Andrej_LJ

Тоа се е точно... само крајната реченица треба да гласи: за нечиј туѓ џеб! Кога ќе ми текне дека тортата на Археолошкиот музеј вреди над 30 милиони евра и дека со нив можеше да се купат неколку патнички гарнитури, да се финансира градбата на пруга кон Бугарија цела година (што потоа ќе се користи 100 години), да се изгради автопат кон Охрид од околу 15 километри... ме фаќа неопислив гнев!

+1

@Zabegan.... Сепак се три... имаме железничка врска до Косово... 

Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #876 Posted: 02-Feb-2012 at 20:45
да не настрануваме со дискусијата, битно што и покрај тоа што сме имале средства и услови, не сме ја граделе инфраструктурата и најверојатно чекаме времиња кога ќе биде тотално неисплатлива и заобиколена, како и сите други проекти битни за државава...
практично, не е ни битно на какви проекти се изгубиле средства, срамота е тоа што не е направен ниеден метар пруга, за време доволно долго да се нааправи цела една мрежа на коридори во држава толку мала како Македонија... уште посрамота е што меѓународно сме поврзани само со две соседни држави, од вкупно пет, што во повеќе случаи досега се покажа како погубно
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #877 Posted: 02-Feb-2012 at 19:51
Тоа се е точно... само крајната реченица треба да гласи: за нечиј туѓ џеб! Кога ќе ми текне дека тортата на Археолошкиот музеј вреди над 30 милиони евра и дека со нив можеше да се купат неколку патнички гарнитури, да се финансира градбата на пруга кон Бугарија цела година (што потоа ќе се користи 100 години), да се изгради автопат кон Охрид од околу 15 километри... ме фаќа неопислив гнев!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #878 Posted: 02-Feb-2012 at 19:48

Една проста математика. Во 2008 да го почнеа проектов, со околу  30-тина милиони буџетски и 30-тина милиони позајмени пари, до 2016 ќе бевме веќе поврзани со Бугарија...

СК 2014 уништи све, за нечиј туѓ ќејф!

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #879 Posted: 02-Feb-2012 at 19:14
Лион - Торино за два часа, Скопје - Софија нема пруга


Презадолженоста и финансиската криза не ги спречуваат европските земји да инвестираат во нова железничка инфраструктура, а најдобар показател за тоа се договорите што ги потпишаа Франција и Италија за изградба на брза пруга Лион - Торино, како и за брзата пруга од Норвешка до Шведска, врска што потоа под Балтичко Море треба со тунел да продолжи кон Германија. Овие амбициозни инвестиции се планираат во време кога сé уште е неизвесен опстанокот на еврото како валута и кога не се знае каква ќе биде судбината на европската економија. Иако инвестициите во инфраструктурата се веќе испробан рецепт за придвижување на една економија, во изминативе дваесет години кај нас речиси нема инвестиции во железничкиот сектор. Македонија и понатаму е една од ретките европски земји што немаат железничко поврзување со две соседни држави (Бугарија и Албанија).

Македонските возови тапкаат во место

Додека европските земји се обидуваат со нови инвестиции во брзи пруги да го намалат времетраењето на патување од една до друга држава за неколку часа, во Македонија инвестициите во железницата тапкаат во место речиси дваесет години. Различни владејачки гарнитури ветуваа изградба на пруга кон Бугарија и кон Албанија, како и осовременување на постојната пруга од Коридорот 10. Но пруга кон овие две држави сé уште нема, а доволно е едно возење со македонските возови по Коридорот 10 за човек да се врати во времето на Втората светска војна.

И сегашнава влада повеќепати декларира посветеност во развојот на железничката инфраструктура, но и по шест години нема видливи резултати од ваквите заложби. Според првичните најави на Владата, изградбата на нова пруга од Бељаковце - Крива Паланка до Деве Баир, граница со Република Бугарија, во должина од 60 километри, дел од Коридорот 8, требаше веќе да биде почната, за потоа почетокот на изградбата да се одложи за годинава. Така е предвидено и во националната програма за железничка инфраструктура 2011-2013 година. Сепак, сите реални показатели упатуваат дека ваквите прогнози нема да се остварат. За оваа делница сега се работат студија за оправданост и студија за влијание врз животната средина со социјална студија, а потребно ќе биде да се изработи и посебен проект за делницата Бељаковце - Крива Паланка. Дополнително, за изградбата треба да се обезбедат околу 450 милиони евра од меѓународните финансиски институции, а засега нема никаква најава за ваков заем.

Слична е состојбата со најавената изградба на нова пруга од Кичево до Лин, граница со Република Албанија во должина од 70 километри, исто така дел од Коридорот 8. Според информациите од Владата, за овој проект има изработено студија за оправданост, идеен проект и студија за влијание врз животната средина за целата делница, а за завршување е потребно да се комплетира техничката документација и да се реализира изградбата.

http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=2212916521&id=9&prilog=0&setIzdanie=22495
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #880 Posted: 02-Dec-2011 at 13:35

Бугарите пресреќни за најавeната изградба на пругата до македонско-бугарската граница

http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/12/02/MZ_442-003_Gevgelija-1.jpg

„Бугарија и Македонија конечно ќе имаат железничка врска,“ „Македонија ќе гради железница до бугарската граница“ – овие и редица други наслови осамнаа денес во бугарскиот печат по вчерашната изјава на министерот за транспорт, Миле Јанакиески, во која се вели дека реконструкцијата на железницата ќе започне во 2013 година.


- Сите истражувања се направени... Проектот е координиран со Европската инвестициска банка и Европската банка за обнова и развој – рече вчера Јанакиески.


Бугарскиот печат вели дека двете соседни земји не се поврзани со железница, што е невообичаена околност „која воглавно се однесува на комплицираните односи меѓу Бугарија и Србија во 20-иот век“ Тие додаваат и дека Македонија била третирана како „јаболко на раздорот.“


Минатата година во бугарските медиуми осамна и теза дека во Македонија се градела пруга кон Бугарија само кога земјава во минатото била под бугарска окупација и кога бугарската војска ќе ги земела работите во свои раце и ќе изградела по некоја делница.


Од друга страна, пак, во земјава изминатите години се појавија анализи во кои се тврдеше дека немањето на пруга кон Бугарија ја чини Македонија околу 50 милиони долари годишно.

http://www.plusinfo.mk/vest/24930/Bugarite-presrekjni-za-najavenata-izgradba-na-prugata-do-makedonsko-bugarskata-granica

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4243444546 54>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.252 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.