build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Коридор 8

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 4546474849 54>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #921 Posted: 13-May-2011 at 09:25
Добро, ама не ми одговори баш на прашањето, што прво треба да се гради (или која делница)? Таа што е исплатлива или таа што не е?

Причината зошто се почна од градење кон Бугарија, е политичка, верувам дека тоа го знаеме.
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #922 Posted: 13-May-2011 at 08:37
Originally posted by krale

Никаде не го спорам јас коридорот 8. Ако е така како што велиш, а така е, дека коридорот има исплатливи и неисплатливи делови, кажи што е попаметно прво да се направи: исплатливото или неисплатливото?
Cel treba da se izgradi ne samo edna delinca a isto i Albanija I Bugarija da go napravi svojot del.
Togas Mak Zeleznica ke ima profit od nego.
 
A ja mislam gradat kon Bugarija prvo zosto nivnata zeleznica e podora nego Albanskata.Od Mak granica do prvitot del na Bugarska zeleznica falat 2KM samo drugiot del niz Bugarija ne los ama i tamu treba da se modernizira.
Albanskata zeleznica od Granica do drach e zbatalena voz mozi samo da se obraka so 30km na cas i plus pristanisteto ne e sovromeno.
 
Gradska zeleznica Skopje treba da se napravi posebna studia i ako e isplatliva taa bi bila posebna od prigradskata.
 
Meguvreme mozat da modernizraat zeleznicata megu Tetovo i Kumanovo ako za toa ima potreba kako prva etapa.
 
A vtora da bide kon Albanija  I Bugarija no samo ako Albancite i Bugarite se resat da gradat.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #923 Posted: 13-May-2011 at 08:03
Никаде не го спорам јас коридорот 8. Ако е така како што велиш, а така е, дека коридорот има исплатливи и неисплатливи делови, кажи што е попаметно прво да се направи: исплатливото или неисплатливото?
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #924 Posted: 13-May-2011 at 02:08
Ако некоја фирма извезува од Македонија за Азербејџан, ама баш никаква разлика не и прави дали возот ќе оди прво до Ниш, па накај Софија, или ќе оди преку Паланка.
Da ako izvezuvas eden kontejner na mesec nema golema razlika ama ako izvezuvas sto e golema razlika cenata tovarniot sobrkaj e bazirna( na distanca )x tezina x volume - i od kakva stoka se prevezuva x vreme.

 
 

Dobro be Krale dali svakas Koridor 8 e samo rentabilen ko celosen proekt ako go podelis na delnici ima neratibilni delnici koja e spomnata vo studijata ok Kumanovo do Bugrska granica strana 59.

Toa sto ne se gradi kon Albanija neznam zosto.
Albanija treba da go modenzira pristanisteto vo Drach i cela pruga od Drach do Kafasan koja vo momentov voz moze da se dvizi so Max brzina do 30Km na cas Mozebi na toa se ceka.
A koridorot 8 delumno izgraden e promasena investicija bezavisno kon koja strana.
 
A i da izgradeja samo kon Albanija stoka od Bugarija,Rusija,Ukraina i site drugi crnomorski zemji nema da pustaat voz do Nis pa posle nadolu do Drach zosto distancata preku Slovenija ke bidi ista ili morski ke odi preku Bosfor.Prednosta na koridor 8 e sto e pobrzo nego sekoja druga opcija i poevtino.
 
Ova e poentata sto sakam da ja svatis
Konekcijata so ova niska e koridorit 8 stanuva prigradska zeleznica prektirana brzina do 100km na cas povrzuva Strusko Ohridsko so Kicevo Tetovo Gostivar Skopje Kumanovo Kriva Palanka Aerodromi so cela Evropa sto znaci so eden proekt se resvaat tri problemi trasporten patnicki isto politcki so Grcite ne sme zavisni poveke od niv.
Ne vleguvam vo diskusija so tebe za da se inatime ako posle sevo ova ne svati sto ti kazuvam ke te ostam da ne vrvis preku most neka bide po tvoje.


Edited by Goran - 13-May-2011 at 05:04
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #925 Posted: 12-May-2011 at 11:03
Originally posted by Goran



Ova e premnogu gnavejne na forumov posledno otvori go linkot pa svati deka so edna granica progajne e poevtiono i pobrzo preku crno more imas Ukraina Rusija Gruzija Azebergan pa nataka toa ti market od eden Bilon Luge samo preku edna granica  da pustis  kontajner od Makedonija  za 3 dena ke stigne preku Solun treba 6 dena Evropa go saka ova da go rastereti Bosfor isto za Italija preku zeleznica preku Avstrija ke odi 2 dena a peku Albanija za eden den.


Коментарите најискрено ти стануваат смешни.

Ако некоја фирма извезува од Македонија за Азербејџан, ама баш никаква разлика не и прави дали возот ќе оди прво до Ниш, па накај Софија, или ќе оди преку Паланка.


За Италија нема потреба да коментираш, пошто генерално се сложивме, само што упорно не признаваш дека кон Италија НЕ СЕ ГРАДИ ништо!
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #926 Posted: 12-May-2011 at 10:38
Ova e premnogu gnavejne na forumov posledno otvori go linkot pa svati deka so edna granica progajne e poevtiono i pobrzo preku crno more imas Ukraina Rusija Gruzija Azebergan pa nataka toa ti market od eden Bilon Luge samo preku edna granica  da pustis  kontajner od Makedonija  za 3 dena ke stigne preku Solun treba 6 dena Evropa go saka ova da go rastereti Bosfor isto za Italija preku zeleznica preku Avstrija ke odi 2 dena a peku Albanija za eden den.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #927 Posted: 12-May-2011 at 10:22
И сам анализирај се што кажа, и ќе сватиш дека коридорот 8 во делот кон Бугарија, е најнерентабилната делница во целиот коридор.

Украина, Русија, Азија и Турција, ама воопшто не се отвораат преку Софија (истите се достапни преку Солун или Будимпешта).

За страната на Италија, држи до некаде вода, јас затоа и реков, многу поисплатливо и потребно за МК е да работи на коридор со Тирана/Драч, па зошто да не и со Ц.Г. преку северна делница во Албанија. Дури и од политички причини е попотребно.

Ама за жал место развој на постојната мрежа, правење на МЖ да биде профитабилна компанија, која ПОТОА ќе може да финансира ваква изградба, ние почнавме обратно, од НАЈНЕИСПЛАТЛИВАТА делница, и ја доведовме МЖ до банкрот.
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #928 Posted: 12-May-2011 at 09:48

Krale cela poenta deka kordorot 8 e rentabilna investicija za Makedonija  toa celo vreme go tvrdis a evo ti Mapa za da svatis kolku toj koridor e vazen za Makedoniaja Albanija I italija 

 ovoj koridor se otvaraat novi perspektivi

zamisli Jabolka od Resen ili Tetovo domati od Strumica od na niva do na pazar vo Italia za eden den ili textil mermer ruda za Italia  isto za Rusija Ukraina pa nataka evtin trasport em brzo
Nemoj da pocnes pak moze preku Srbija Hrvatska Kolku poveke granici proaga tolku pabavno se dvizi tolku poke kosta.
Ako ne mozis da svatis sto e poentata na sevo ova sto go debitiram so tebe ne misli na malo od Tetovo do Kumanovo.
Ako nema industrija so potrerba lugeto da se vozat so voz ili samo da mu pomine vremeto.
 
Poentata e so samiot koridor8 se stvara  prigradska zeleznica Struga Kicevo Tetovo Gostivar Skopje Kumanovo Kriva Palanka so proktirana brzina do 100 km na sat  pa na ova posle moze da se nadgraduva.
CheersCheers


Edited by Goran - 13-May-2011 at 03:52
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #929 Posted: 12-May-2011 at 08:03
Originally posted by Goran


No kako celina koridor 8 za Makedonija znaci monogu moli boga sto pobrzo da se ostvari se otvaraat novi pazari za nas konekcii za  Italija azija bliski istok Turcija Rusija  i pole za poveke investicii vo Makedonija
a toa sto imalo tenderski nepravilnosti od poranesnata vlada sto go pocnaja i ne go drzvrsija od poznati pricini e druga rabota
Kako celosen koridor 8 e isplatliv i ke donese revulucija vo industrija i  priliv na stranski kapital no samo ako pokraj toa treba da imame stabilna vlada i  podobreno sudstvo
 


Коридорот 8 нема да донесе никакво отворање на Турција, Русија и Азија. И понатаму природниот пристап до овие пазари ќе остане по друг пат - за Турција преку Солун ќе биде и побрзо и подобро, а за Русија ќе остане преку линијата кон Будимпешта.

Во таа насока коридорот 8, посебно во делот кон Софија е едно слепо црево. Само ги дуплира паралелните траси кои веќе постојат (Ниш- Софија-Истанбул; и Солун-Истанбул). За товарниот сообраќај, кој и онака не гледа многу дали поминува 100 или 200 км, пругата нема да има никаков економски ефект.

Во насока кон Албанија, коридорот е поинтересен, бидејќи отвора пристап до Албанскиот пазар и пристаништа. Тоа за Македонија е многу поважно од економски аспект, ама пак од политички причини се форсира пругата кон Софија.




Треба да се анализира политичкиот комплекс на македонските влади, во моментите кога се решија да го спонзорираат овој небулозен и неисплатлив проект. Тоа беше во ситуација во која Грција ни наметна ембарго, а Србија беше под ембарго од ОН. Во таква ситуација коридорите на железницата беа доведени во колапс. Но какви се шансите симултано да се случи тоа во иднина? Ако Грција, на пример, дури и наметне ембарго, северниот коридор овозможува пристап до Софија (и бугарските пристаништа), до Европските пазари, па и до црна гора или хр/словенија како алтернативни пристаништа.

Во исто време, дури кога би биле и двата коридора (север-југ) затворени, која е гаранцијата дека тоа нема да го стори и Бугарија? Никакви! Дури и од каква помош ќе биде коридорот кон исток, кога ќе биде доста тешко да се дојде до Европските пазари преку железница.

Албанија веќе отвора повеќе можности, и помалку шанси политички да биде во спрега со Србија и Грција, при блокада на македонската економија. Ама ете, кој седнал малку да размисли.
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #930 Posted: 12-May-2011 at 06:24
Pak jas
Krale Koridort 8 e rentabilen ekonomski kako celosen koridor no ima delnici ako ge razdelis poedinicno ne se isplatlivi to e tocno kako Kumanovo do Bugarska granica i toa e spomnato vo studiata od koridorot na strana 59
No kako celina koridor 8 za Makedonija znaci monogu moli boga sto pobrzo da se ostvari se otvaraat novi pazari za nas konekcii za  Italija azija bliski istok Turcija Rusija  i pole za poveke investicii vo Makedonija
a toa sto imalo tenderski nepravilnosti od poranesnata vlada sto go pocnaja i ne go drzvrsija od poznati pricini e druga rabota
Kako celosen koridor 8 e isplatliv i ke donese revulucija vo industrija i  priliv na stranski kapital no samo ako pokraj toa treba da imame stabilna vlada i  podobreno sudstvo
 
Poarno e da se izgradi koridorot 8 sto ke ja razmrda ekonomijata  pa spored potrebite na taja ekonomija ke se napravi studia za brza zeleznica i ako se potvrdi ekonomski isplatliva mozi da se dadi na koncisioner
 a vo meguvreme koridirot 8 da se iskoristi do maksimum za prevoz na patnici po toj koridor.
sto vo stvarnost prestauva prigradska zeleznica gi povzuva Stuga Kicevo Tetovo Gostivar Skopje Kumanovo Kriva palanka so zeleznica so maximalna proektirana brzina od 100Km.
Ako se moderenizira koridorot 10 i XD toa ke znaci cela zeleznica ke bidi so 100KM brzina
ako ova se pokaze rentabilno pa moze da se kalkulira da se podigne brzinta na poveke pa moze da se dade cela zeleznica pod koncesija a operatorot da ima zadaca da ja podigne brzinata na izvesni delnici na poveke do kaj 200KM na cas
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #931 Posted: 11-May-2011 at 16:57
Не е ништо тоа спорно, дека таков коридор треба и дека е сигурно од помош.

Јас зборам за економската исплатливост и поврат на инвестицијата. Правците кои се исплатливи се запуштени, на сметка на овој политички проект, кој се претвори во бунар без дно.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #932 Posted: 11-May-2011 at 15:55
Коридорот е предвиден како долгорочен коридор за развој на Европа. Тоа не го смислила Македонија, како тоа тебе ти текна и готово. Којзнае колку матерјал има физибилноста на коридорот каде е обработена. Како можеш д знаеш ти дка ќе нема сообраќај ако го нема коридорот. Да се изгради порво што ќе се случи е што ќе се слее голем дел од постоечкиот околен сообраќај по коридорот.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #933 Posted: 11-May-2011 at 15:38
Originally posted by lslcrew

Зашто не ти текне дека можеби голем дел бугарски компании да работат увоз/извоз преку Албанија. Башка Скопја и Софија трасата се скоро 3 милиона населени, сигурно има причини да контактираат некако.


Веројатно ќе има и такви примери, но реалната ситуација е за жал единственото релевантно мерило. Се друго е „можеби ова, можеби она“.

Факт е дека границата со Грција и со Косово се најфреквентни по основ на трговија и промет на луѓе. Зошто границите со Албанија и со Бугарија не се тесно грло ако толку мнооооогу трговија треба да прави промет, ама ете нема како?


Кога и да отидеш на овие граници, нема живо пиле. И ние сега ќе градиме од ЧИСТО ПОЛИТИЧКИ МОТИВИ скапа железница? Нелогично.

Не викам дека понатаму е лошо да се направи, ама ако мисли некој дека тоа ќе ја направи МЖ рентабилна и профитабилна, и те како дебело се лаже.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #934 Posted: 11-May-2011 at 15:35
Зашто не ти текне дека можеби голем дел бугарски компании да работат увоз/извоз преку Албанија. Башка Скопја и Софија трасата се скоро 3 милиона населени, сигурно има причини да контактираат некако.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #935 Posted: 11-May-2011 at 11:18
Не мислам дека е така.

Всушност јас не ја спорам изградбата на коридорот 8 (во сегментот околу Скопје), туку ја спорам неговата рентабилност во насока кон Бугарија. Мислам дека тука се фрлени преголеми средства, а ништо не е постигнато. Замисли си тие 2-300 милиони досега потрошени мислам дека беше, да беа вложени на потегот Тетово-Куманово? Сиве овие години додека пропаѓа железницата, овој правец ќе овозможеше солиден профит и ќе обезбедеше подобри услови и побрзо да се направи и кон бугарија пруга, ако сметаме од политички причини дека е потреба (бидејќи од економски не е потребна)?
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #936 Posted: 11-May-2011 at 08:30
Originally posted by krale

Ја имам читано студијата дека е исплатлив, но тоа е се разбира анализа на оние кои имаат интерес да биде исплатлив. Искрено нема теорија да биде толку доходовен за МЖ како што би бил правецот Тетово-Куманово.
Krale ne sporam koj e po isplatliv samo te koregiram deka finasisiki rentabilen kako proekt a koridorot 8 se dvizi po isti linija so taja zeleznica so sama izvedba kako so e proktiran brzinata se podiga na 100km na cas so toa sto ova sto go debitirame za progradska zeleznica ke se ostvari so samiot koridor no vo pogolem razmer a potoa mozi da se sminka so poveke stanici i se drugo sto se imame spomnato vo ovaj forum idejata za gradaska prigradska zeleznica e super nikoj ne spori ama za da se postigni ekonomski efekt mora da se gradi koridorot 8.
So koridorot 8 ke donese poveke potreba od rabotna sila sto ke ja potikne potrebata gradska zeleznica vo Skopje.


Edited by Goran - 11-May-2011 at 08:31
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #937 Posted: 11-May-2011 at 07:38
Ја имам читано студијата дека е исплатлив, но тоа е се разбира анализа на оние кои имаат интерес да биде исплатлив. Искрено нема теорија да биде толку доходовен за МЖ како што би бил правецот Тетово-Куманово.
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #938 Posted: 11-May-2011 at 06:34

Продолжеток од овде: http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=1197&PID=99468#99468

Originally posted by krale

Кловер,

еве за што зборувам. Го забележуваш остриот забец кој настанува кај Зелениково?

Тој природно би требало да се поврзе преку А.В. со трасата што оди накај Куманово. Ова е корисно и за сиот товарен сообраќај, кој сега мора да помине низ Скопје

Исто така, спомнувањето на Кичево (во подоцнежна фаза), е сосема во ред во она што може да се нарече приградска железница, бидејќи во една осовремена железница, растојанието би се поминувало за 1 час - што цело време го заговарам како концепт Скопје да се растерети, и навистина да прерасне во метропола.

Истото важи и на југ, се до после Неготино (практично до Д. Капија) каде исто би се патувало под 1 час до Скопје.

А за коридорот 8, немам позитивни коментари во моментов мислам дека е чиста глупа политичка инвестиција без дно, која ја упропасти железницата. Наместо тие средства да се вложеа во осовременување на трасата Куманово-Тетово, тие се фрлија во еден непродуктивен и неисплатлив проект, од чисто политички причини. Ете така ти е кога политиката ќе се замеша кај што не и е место.

 
Krale mora da te popravam koridorot 8 e isplatliva investicija kako celosen koridor evo fakti
evo link
 download pdf file i procitajgo celosno ke vidis deka celiot proekt e rentabilen i isplatliv samiot od sebe plus pridonesi za cela ekonomija Potocno od strana 120 do 130 tuka se faktite za rentabilnosta.
 


Edited by Cloverstack - 13-May-2011 at 14:28
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #939 Posted: 10-May-2011 at 04:34
Link na koj gi ima site podatoci za koridorot 8
e PDF file sto mozi da se dowload.
Corridor VIII, Analysis of Railway Infrastructure
Download the full version of the Corridor VIII: Pre-Feasibility Study on the Development of the Railway Axis. The Study was funded by the Italian Ministry of Economic Development, co-funded by CEI-Central European Initiative through Fiera del Levante Servizi, under the supervision of the Italian Ministry of Infrastructure and Transports.
The study was implemented by the Railway Working Group, with representatives from Albania, Fyr Macedonia, Bulgaria, Turkey and Italy, under the coordination of Pan-European Corridor VIII Secretariat. Technical supervision was provided by Ferrovie dello Stato S.p.A.-Italian Railways.

http://www.corridor8.org/index2.php?page=document&id=4
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #940 Posted: 13-Feb-2011 at 20:29
Извини, не беше мислено да ти ставам тебе зборови во уста, просто разговарав и се обрнав кон тебе, но не со намена да изгледа како ти да си го кажал тоа па јас ти реплицирам. Низ Бугарија се сечат многу коридори, од кои К8 е веројатно најмалку важниот за државата, заради двете мали и неразвиени земји кон кои ја поврзува. К10 од друга страна е портата кон Азија и Истанбул, а ги поврзува огромната Турција со Србија и Европа. К4 од друга страна пак ја врзува земјата со единствените соседки на Бугарија кои се членки на ЕУ и со нив се одвива огромна трговија. Нормално е една таква, добро позиционирана земја да има неколку приоритети одеднаш, но за жал К8 кон Македонија е најнискиот. Она што сакам да го кажам е дека на Бугарија не и е толку потребен К8 кон Македонија, колку што ни е нам нужно поврзувањето кон исток, кон растечката економија на Бугарија и Романија, сите Црноморски држави, вкл. и Турција, како и цела Азија.


Не сметам дека држи изјавата дека би се реализирал К8 во делот Пловдив-Бургас, доколку не беше дел од коридорот. Сметано така, Софија-Варна е поважен за Бугарија (Варна е поголема од Бургас, како по број на жители, така и по економска важност и има поголемо пристаниште), но бидејќи трасата не се поклопува со европски коридор, работите стојат во место на полето на железничката и патната инфраструктура.


Се согласувам дека за ваков меѓународен коридор и проект треба да се има заеднички пристап пред сите меѓународни фактори или финансиери. Она што мора да се истакне е дека работата мора да ја иницира Македонија, затоа што сметам дека К8 е многу поважен за нас, отколку за Бугарија делот кон Македонија. Се согласуваме дека од наша страна до сега немало никаква иницијативност.


Мое видување зошто Коридорот 8 за Македонија е значаен да се заврши во својата целосна должина, со апсолутна и недвосмислена приоретизација на К8 на исток, односно кон Бугарија:





"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4546474849 54>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.219 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.