![]() |
![]() |
![]() |
Преферирана архитектура |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Author | |||
Dexter26 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
![]() ![]() |
||
Ти благодарам бидејќи ме потсети зошто и јас се премислив околу Порта Македонија. Првично бев против изградбата на Порта Македонија, но откако дознав за ова со внатрешното уредување, го сменив мислењето. Но сепак заборавив зошто го сменив мислењето, дури сега ти ме потсети. ![]() Edited by Dexter26 - 05-Apr-2011 at 19:35 |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
абе како прво објектите не припаѓаат во ниеден постоечки стил, според мене ние имаме имислено нов „чул не разбрал“ стил во архитектурата, конечно ќе бидемепознати во светот по нешто јупииии
![]() |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
Па не си во право. Не сум тука за да ти кажам што е убаво, што е грдо, точно тоа е субјективна работа иако и вкусот треба да еволуира и да се надградува како човек учи нови податоци. Но се иритирам кога се изведуваат заклучоци врз база на незнање. Еве на пример велиш дека стилот не бил распространет, а јас ќе ти кажам дека маркантни објекти од овој период постојат и во Европа, и во Јапонија и во Америка....... и во Македонија. Значи не ми е целта сите исто да мислиме и да ни се допаѓаат истите работи, но како основа за добра дискусија мора да имаме почит спрема одредени факти, дали се работи за брутализам, класицизам, барок или што уште не. Дополнително, СК2014 може да ви се допаѓа на сите кои ви се допаѓа и не ви го оспорувам тоа, но мора да се изгради и свест дека дури и да се прифати дека овие НЕО стилови се ОК, начинот на кој се реализираат е грешен на многу нивоа бидејќи и во барокот, и во класицизмот, и секаде постојат правила, пропорции, комбинаторики кои тука едноставно не се почитуваат. |
|||
![]() |
|||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||
Ме радува тоа што барем на Билд повеќе или помалку имаме консензус дека ваквите проекти заслужуваат поголемом внимание, транспарентност и ангажирање на максималните домашни и странски човекови потенцијали како во планирањето така и во изведбата. Можеби за голем дел од овој проект Скопје-2014, сме го утнале возот, но да се надеваме дека ќе научиме макар од сопствените грешки. Дебата никогаш не е на одмет (додека не премине во лични навреди), така што можеме да служиме за пример како се дискутира демократски и аргументирано. |
|||
![]() |
|||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||
Не верувам дека може да има промени на овој проект. Тоа што го дебатиравме е повеќе „што би било кога би било“... односно најидеално ќе беше процедурата да се вршеше транспарентно, да се одржеше отворен меѓународен конкурс, јавно да беа изложени плановите и да се избереше најповолниот.
|
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
не ја разбирам идејата со контра-проектот
како прво, зарем немаше ред проекти за истите објекти кои ги гради владата на конкурсите кои беа модерни решенија и беа одбиени? и зарем озбилно некој мисли дека доколку се прикаже целосен проект за мал ринг, дека власта ќе го промени своето мислење и ќе прифати некој друг проект? |
|||
![]() |
|||
krale ![]() Senior Member ![]() БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
![]() ![]() |
||
![]() Идејата е одлична... Меѓународен тендер за Мал Ринг ќе дадеше многу поинтересни решенија. |
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
![]() Како може на овие работи да гледаш како на партиска борба помеѓу позиција и опозиција??? И со сила ли ќе ги партизираме архитектурата и урбанизмот??? Не дека во тој случај би имало некаква логика ова што го викаш (демек опозицијата да давала контра-проекти) затоа што повторно власта би си ги спроведувала своите. Политиката и партиите што побргу надвор од овие теми! И ако веќе досега не организиравме меѓународен конкурс за обликување на Мал Ринг, треба да организираме еден што побргу, да се спаси што може да се спаси! |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Не се работи за тоа власта да не ги образложува своите проекти. Проблем е што никој не и парира на власта со контрапроекти. Ако имаме сериозна опозиција ќе имаме и влада во сенка која паралелно ќе контрира со контра-концепт. Не викам дека тоа треба да биде краен проект. Имаат доволно архитекти под свое да може да понудат некоја аксиометрија, некоја основна илустрација како го замислуваат малиот ринг. Башка не гледам дека треба да се наоќа инвеститор за ваков контра план. Не ли пола и више фела се против ова. Па ако се до толку против ќе дадеа некој бесплатен минимален допринос за својот град.
Можеби работи потсвеста која како рецидив ги тера да сметаат дека на пазарот на идеи "изборот е еден" па следствено на тоа потајно неприметувајќи единствениот простор за план на пазарот де факто и го отстапуваат на власта, воедно сметајќи дека копјата треба да се бијат врз тој конкретен план, а не да се конкурира пред народот со други планови. |
|||
![]() |
|||
fichot ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 02-Feb-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2602 |
![]() ![]() |
||
А што се однесува до конкурсите и останати понудени решенија, ја освен за Музејот на МБ и Филхармонијата за другите објекти воопшто немам видено други решенија. ИМО, за музејот ќе беше бескрајно подобро било кое од „недобитните“. Со измени секако (ама не во „антички“ стил). И од каде тоа правило дека власта не мора да ги образложува и објаснува своите планови. |
|||
![]() |
|||
igorius ![]() Senior Member ![]() Joined: 13-Nov-2008 Online Status: Offline Posts: 187 |
![]() ![]() |
||
e znaete li deka btw i norman foster ima priznaeno deka ima polno greski vo samata kupola
![]() na primer deka samata rampa prima poveke vibracii otkolku sto e potrebno, ili kondenzacijata sto se sozdava koga objektot e poseten od nad 600 lugje ili pak provevot megju staklenite paneli sto se oseka duri i na samata rampa... ili pak dozdot sto pagja vo vnatresnosta na kupolata.. bev tamo pred nekoja godina i tamu gi doznav rabotive... ne za drugo, da se pofalam deka i jas sum bil vo Berlin ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
ArchiTechTone ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Jan-2009 Online Status: Offline Posts: 280 |
![]() ![]() |
||
Сакам само да дополнам за куполата на Рајхстагот, како што кажа Урбан, омилената на нашиве политичари, а јас би додал, најјакиот автогол што си го даваат. Објектот оргинално имал купола, така да правењето на купола при реконструкцијата не е форсирано само заради некаков имиџ. Освен што обезбедува природна светлина, стаклената купола носи извонредна симболика која ја слави транспарентноста на германскиот законодавен дом. Тоа што куполата е достапна за јавност, само ја поцртува транспарентноста и ја оправдува употребата на стаклото како материјал. Подобар архитектонски трибјут за демократијата, искрено, не ми текнува. Тоа што инженерскиот склоп е ултрамодерен, не значи дека е лишен од традицијата, напротив- рампата што кружи е елемент присутен во традиционалните ренесансни куполи....
Примената на стаклени куполи на нашето собрание е уште еден еден пример за површниот (“интернет“) пристап што беше споменат. Тамам пример... за да не испадне дека ги критикуваме само “античките“ градби ![]() |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
потполно ќе се согласам со првиот пост на пбанкс, едноставно човек еволуира заедно со се она што го создава заради лична корист, тука спаѓа и архитектурата која од куќарки од кал преминала во сите оние градби кои ги имаме денес, и сето тоа со некоја цел, како што се придобивките од модерните материјали на пример она што ме неревира мене е што архитектурата кај нас се води според нечии вкусови, а на последно место се ставаат функционалноста и максималната корист што може да се извлече од некој објект или простор, што е уште полошо во кризни времиња за економијата и екологијата на земјатакако непознавач на архитектурата, сепак почитувам се што е изградено од човекова рака, без разлика во кој стил е и во која година е изградено, ми се допаѓаат зданија од стилови кои немаат врска еден со друг, било да е брутализам, барок или не знам што, како лаик можам да им судам само според нивниот изглед и како јас се чувствувам кога ги гледам или користам, но тоа е се
голема грешка е што се размислува во Скопје да се создаде некоја архитектура која ние сме ја пропуштиле од најразлични причини, или пак да се создаваат некакви имитации на истата и пред да правиме такво нешто треба да се запрашаме „вреди ли?“, па целта на Скопје после земјотресот е да се направи што пофункционално, па макар и естетски посиромашно, особено во време кога Скопје било целосно колабрирано во сите погледи и не гледам зошто да не ја продолжиме таа традиција и денес, која не подразбира да го поддржуваме брутализмот туку да створиме еден град максимално функционален и пријатен за живеење
и само едно прашање, има ли народ од Прага, Париз, Рим или не знам уште кој таков град кој копнее по балканска аритектура или било која друга во светот само затоа што му била убава? или пак еве ако нешто градат во туристички цели, дали некој би сакал да го види тука истото она што го има кај него дома?
|
|||
![]() |
|||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||
Што се однесува на куполата на прочуениот Рајхстаг кој им е омилен на нашиве политичари, тој е типичен пример како кај стара градба (која веќе постои) користејќи современи материјали, техники и познавања од разни области, се надоградува со цел да биде пофункционална, енергетски поефикасна, оригинална и на крајот на краиштата современа. Истата логика може да се види насекаде низ Берлин. Куполата е предвидена освен како естетски декор и туристичка атракција, да овозможи максимално дневно осветлување на пленарната сала, користење на природна вентилација без користење на електрична енергија, а дождовната вода која се собира во центарот на куполата преку разни канали да се користи како техничка вода во целиот објект.
Значи богатите и секогаш функионални Германци ја направиле не само од чалам, туку пред се како енергетски ефикасен додаток.
За жал, тоа неможам да го кажам за ниту една зграда во Македонија. Само ние сме убедени за нашата големина, а кога некој со факти ќе проба да не разубеди наместо да ја прифатиме реалноста или да трагаме по нови факти како калимеро се жалиме како сите на мразат, неможат да не сфатат, ни прават неправди и сл. Edited by UrbanFreak - 24-Jan-2010 at 19:01 |
|||
![]() |
|||
UrbanFreak ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
![]() ![]() |
||
Мислам дека темава требаше одамна да си добие своја нишка, но никогаш не е доцна. ЛСЛ, незнам зошто има потреба да ја закопаш главата во песок, само зато што не се сложуваш со некои форумаши. Нема потреба од суетност, туку од аргументирана расправа. Многу ми се допаднаа споредбите и аргументите на ПБанкс како со стилот на облакање, превозните средства, комуникациските средства и медиуми и начинот н живот. Не сум архитект, но имам доволно основна култура да сфатам дека архитектурата настанала пред се како желбата на човекот да изгради корисна градба, користејќи најнова технологија притоа водејќи сметка за општата естетика и функционалност (ќе ми извинат професиналците архитекти за паушалната дефиниција и слободно нека ме исправат). Е сега, како што порано гардеробата била таква каква што била (поради материјалите кои тогаш се користеле, општествените норми, културата и сл) во денешно време сепак стилот на облекување е тотално поинаков. Контра примерот кој ЛСЛ го даде и извртување на вистината бидејќи во 21 век можеби одвај 0,0001% о луѓето се облакаат како девојката на сликата, но во 17-18 век 90% од популацијата во европа се облакала како сликата на ПБанкс.
Идентичен е примерот со градежништвото и архитектурата. Во 21 век 0,0001% од изградените градби во светот ќе личат на тие што ни се форсираат во Скопје. Идентично како и девојката на сликата. Можеме да дискутираме до задутре дали луќето се облакале поубаво во 18 век од денес но на крајот на денот сите ќе си ги облечеме фармерките, кошулите и патиките, никој нема да стави Цилиндар шешир, благородничка перика, или машки шалвари панталони.
И наместо на овие аргументи да дадеш контра аргументи или да се обидеш да ни објасниш, што било убаво во тој стил на „облекување“ ти се повлекуваш од дискусија. На тој начин форумот не си ја постигнува својата цел, ние не учиме, не дискутираме и не придонесувамеда се „облекуваме“ модерно, топло и убаво.
Аналогии за ова колку сакаш има, и сметам дека сите се 100% на место и тоа како релевантни.
|
|||
![]() |
|||
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
||
![]() (иако го сфаќам како реторско прашањето, сепак имам одговор: бидејќи Александар III и Филип II не живееле во тоа време). |
|||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|||
![]() |
|||
ArchiTechTone ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Jan-2009 Online Status: Offline Posts: 280 |
![]() ![]() |
||
ЛСЛ, или твојот аргумент за “увезениот“ модернизам е невалиден и треба да
престанеш да прозиваш... или замижуваш пред фактот што на ист начин се
“увезуваат“ класицистички градби(или антички, треба да се решиме), под заедничкиот именител дека ќе сме
станеле европа на тој начин. (не дека тоа е единствениот проблем со
новиот наплив на застарена архитектура) Јас не знам дали бев нејасен во претходниот пост.... Интернет-архитектура е неприфатлива безразлика дали е “стара“ или “нова“. не знам како тебе ти е прифатлива “старата“, ако не ти е прифатлива “новата“ интернет-архитектура?
А за антиката... Закључокот ти е неоснован, бидејќи ти е донесен врз основа на неколку слики, кои намерно напоменав дека не го опишуваат целиот градежен фонд. Но сеедно, и да го опишуваа, и основано да констатиравме светски заговор против антиката.... останува валидното (архитектонско) прашање: зошто е битна античката архитектура денес и како ќе ни помогне во разрешувањето на современите побарувања на административните објекти? Не барам стилско објаснување, не барам историско, бидејќи се искључуваш од таа дискусија, чисто функционално, програмско, еколошко, енергетско... И зошто, на пример, не се жестиш толку за неолитот? и тоа прошло на територијава и оставило значајни остатоци... Зошто не се залага никој за земјанки во центарот на градот... Не е тоа селективност?
за болдираното зборам цело време, и највеќе заради болдираното ги постирав скиците од Чипан. Ти за болдираното најчесто прозиваш, а и очигледно највеќе грешиш... Сликата коинцидентно се погоди да биде многу добро одбрана, и аргументирано ти беше образложена(со линкови), што-и-како претставува, тоа го направив најдобронамерно, а ти префрли на етикети и цинизам... ПБанкс пробува да ти објасни и на друг начин, со сосема валидни аргументи... Друг пат, не барај објаснување ако не си спремен да го земеш во предвид. |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
целта на метафората беше сосема различна ![]()
Кој го рекол тоа? Кој го вклучил барокот а ја исклучил антиката? Јас такво нешто немам ниту напишано ниту прочитано.
Упорно го изместуваш тежиштето на дискусијата кон мочуриштето наречено Мал Ринг и чудовиштата кои виреат во него. Намерно ја отворив нишкава во Останати теми, за малку во поопшти рамки да дискутираме што е тоа што современата (не модерната туку современата) архитектура носи како придобивка во споредба со нејзините претходници а особено со карикатуралните прилагодувања на нејзините претходници за кои сведочиме. Не зборуваме за конкретни објекти, зборуваме за концепти. Дискусијава НЕ Е наменета да биде во стилот модерни vs. антички, атеисти vs. верници, патриоти vs. предавници, позиционери vs. опозиционери итн... Ајде да видиме дали конечно ќе продолжиме посериозно... Edited by pbanks - 24-Jan-2010 at 16:32 |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Дарвинова и креационизам прв настрана. Тамо има две теории со сосема различен на чин на изразување на напишани кои се надополнуваат една со друга. Така да не е тоа никава релевантна споредба.
Реченици нека има горе колку сака, јас не добив одговор на прашањето зашто антиката според кои дупли стандарди е исклучена а сите други се вклучени?! Јас ќе се исклучам од дискусијава на архитектонски стилови и актуелна состојба во архитектуарата и ќе бидам на станд бај додека не видам што тоа е понудено како алтернатива на сегашносво во врска со дотичните проекти археолошки, мнар, хотел. За мак борба веќе имам видено поубав проект, ајде сега и за овие. |
|||
![]() |
|||
pbanks ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
![]() ![]() |
||
Јас колку што гледам си правиш колаж од моите реченици и постови и ми одговараш на работи кои не сум ги кажал а дополнително сето тоа го обогатуваш со некакви твои цинични претпоставки за тоа што претпоставуваш дека јас (или "ние", незнам како го имаш конципирано тоа) кажувам/мислам. А начинот на кој го поставуваш редоследот на работите е во стилот дека "дарвиновата теорија" се поставува како контратежа на наводно ретроградниот креационизам и тоа без никакви посебни аргументи. Аргументи во горните постови има колку сакаш, би било фино да почнеме да дискутираме за нив како за промена. Но без прозивки, без посочувања туку со контра аргументи па и со контра идеи. |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 3456> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |