build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 27-Jan-2013 at 18:21
Еве уште некоја анализа правена од некој најголемиот дел од анализата е за Србија но во ја кажува од прилика и трасата http://www.tvojportal.com/index.php/sr/ekonomija/ekonomija/item/21986-kanal-dunav-morava-vardar-solun-predlog-projekta-za-strate%C5%A1ku-saradnju-s-nr-kinom.html

Edited by daci92 - 27-Jan-2013 at 18:22
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 27-Jan-2013 at 18:11
Бесмислено според мене е Вардар воопшто да биде пловен ,но ајде да речеме дека ќе биде добро за Економијата на Македонија ,прашањето е која Грчка влада ќе се согласи на тоа кога знаеме дека 90% од увозот во Македонија и околу 60% во Србија идат преку Грчките пристаништа а доколку ова се направи они нема веќе да бидат никаков фактор ни за Македонија ниту за Србија.
А денеска една Грчка влада несака да дозволи да се средат граничните премини со Македонија и да се отворат нови дополнителни кој би ја олеснувале работата и протокот на возила меѓу двете држави.
Друга работа е дали парите за овој проект се воопшто вредни за да се направи ,според некој пресметки цената изнесува од 12-17 милијарди долари или можеби евра ,а за тие пари можеме да направиме одлични пруги и автопати Белград-Солун со кој транспортот би бил многу олеснет и нема да има потреба од тие канали.
Да овој проект е поволен од страна на Хидро и Електро ресурсите но чини премногу пари за да се размислува на тоа.
Прочитав интересни коментари на Б92 кој велат за тие пари можеме да направиме автопати низ Србија-Грција и одлична пруга која би била минимално 150км/ч за товарни вагони и во тој случај нема да ни треба канал по кој бродови би се движеле со 30км/ч и тука се во право ,а од тие пари е можно и многу пари да ни останат за други проекти кој би го подобриле и хидро и електро секторот и во Македонија и во Србија и во Грција.

Во однос на плаќањето мислам дека најголемиот дел од парите се за Каналот Морава-Вардар и за зголемување на нивото на Вардар ,во тој случај Македонија би имала најголем дел за плаќање.


Edited by daci92 - 27-Jan-2013 at 18:12
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 27-Jan-2013 at 18:00
Previous
 
И јас го мислам истото, тотално бесмислено е Вардар да биде пловен во Скопје.
 
Разбирлив е песимизмот кај Б92, од наједноставна причина бидејќи Србија веќе подолг временски период е во долгови, има среќа бидејќи не е држава членка на ЕУ и бидејќи не е дел од евро-зоната, или во спротивно ќе беше во друштво со Грција и Шпанија.
 
Токму последното што ти го велиш, за тоа кој колку ќе треба да плати, е тоа што мене многу повеќе ме интересира отколку песимизмот на Б92 и задолжувањето на Србија, како и фактот дека сеуште Србите не излегле со конкретен проект.
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 27-Jan-2013 at 17:38
Б92 има тотално промашена анимација поради фактот дека во Македонија нема шанси властите да дозволат да се гради канал кој ќе завршува некаде во Центарот на Скопје односно пред Камениот мост ,јас не верувам дека има некој кај нас толку голема храброст да го направи тоа ,да уништи живот на стотици илјади граѓани кој живеат на таа територија и воедно да го срушат камениот мост кој е од историска значајност на Скопје и Македонија.
Каналот би требало да се гради Морава-Пчиња со кое допирната точка на Скопје би било кај Катланово.
Исто така ова од Б92 ми изгледа како повеќе против владата отколку стручна расправа за проектот.Они разговараат за задолжување на Србија за дополнителни 12-17 Милијарди долари но не кажуваат дека Србија нема ни половина од таа цена да ја плати при градење на овој проект бидејќи таа сума се предвидува за целиот проект од Белград до Солун ,а во секој случај проектот би се градел само со јавно-приватно партнерство или пак концесија што на крајот излегува сума од 1-2 милијарди долари за Србија или околу 1/2 или 1/3 од нашиот вкупен долг.
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 27-Jan-2013 at 17:08
Настрана фактот дека и понатаму Србите не излегуваат со конкретен проект, сепак Б92 излегле со анимација и со конкретно објаснување каде ќе биде потребна сериозна градежна офанзива доколку воопшто се премине кон било каква реализација на проектот наречен Пловен Балкан, како и дали и колку реализацијата на ваквиот проект е исплатлива или неисплатлива за Србија.
 
На крајот од видео клипот во втората вест од 25 јануари 2013, новинарката говори за посета на Скопје во блиска иднина од страна на српскиот министер за природни ресурси, рударство и просторно планирање, Милан Бачевич, со цел дискутирање токму за проектот Пловен Балкан чијашто реализација, потенцира новинарката, е невозможна без согласност на Македонија и Грција.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=22&nav_id=679763
 

B92: Isplati li se kanal do Soluna?

 
utorak 22.01.2013. | 16:33
 
Izvor: B92
 
Beograd -- Plovni put od Beograda do Soluna bila je jedna od ideja naprednjaka zahvaljujući kojoj su pobedili na prethodnim izborima.
 

B92

 
Danas je, po partnere za ovaj plovni put u daleku Kinu, otišao ministar Milan Bačević.
 
I dok on kao prednosti navodi nove mogućnosti za transport, kraći put do mora, građenje elektrana i sprečavanje poplava, opozicija upozorava da će ovakav megalomanski projekat odvesti Srbiju u dužničko ropstvo.
 
Od Beograda do Soluna brodom - san koji se pre 100 godina prvi put pretvarao u projekat ali nikad nije ostvaren. Procenjuje se da ostvarenje sna danas košta impozantnih 12 do čak 17 milijardi dolara.
 
Po novac za projekat, koji su naprednjaci u predizbornoj kampanji lansirali kao jednu od svojih glavnih ideja, ministar Bačević otišao je čak u Kinu. Tamo počinje razgovore s potencijalnim partnerima i potpisuje protokol o razumevanju s kompanijom Čajna Gedžuba. Ipak, Kina je očigledno baš daleko, pa se do ministra ne može doći, a ni njegove kolege iz ministarstva koje su ostale u Beogradu nisu želele da o projektu govore za B92.
 
"Do kraja godine može nam se desiti da se Srbija zaduži za 18,5 milijarde evra, što je više od polovine naše ekonomije", kaže za B92 Božidar Đelić funkcioner Demokratske stranke.
 
S druge strane ministar poljoprivrede Srbije Goran knežević kaže da prvi put čuje informaciju za 12 milijardi. "Kao što sam i rekao malopre, jedan od naših ciljeva jesu investicije i uprvao su se i članovi vlade ratsrčali po svetu u pokušaju da nađu te investicije"
 
"Ovo je vlada poluprivatnih projekata i u tom kontekstu i tumačim put gospodina Bačevića. Ono što je pre nekoliko godina bila ideja o 400.000 radnih mesta o čemu su govorili gospodin Tadić i gospodin Đelić, to je danas kanal od 12 milijardi dolara", kaže Bojan Đurić iz LDP-a.
 
Srpska napredna stranka odbacila je, kao izmišljotinu, tvrdnju poslanika DS Božidara Đelića da će se država zadužiti za 12 milijardi dolara za izgradnju plovnog kanala Dunav-Morava-Vardar, a zamenik šefa poslanika SNS Zoran Babić ističe da SNS nikada nije ni najavila ni radila na takvom zaduženju.
 
Ministar ruidarstva Milan Bačević je krajem decembra rekao da je počela izrada prostornog plana za kanal od Dunava do Egejskog mora i da je procenjeno je da bi izgradnja dela kroz Srbiju koštala oko 12 milijardi dolara, dok bi ceo projekat koštao oko 17 milijardi.
 
A kuda bi prolazio taj plovni put? Kretao bi od Dunava, blizu Smedereva. Tim delom Morave i sada je moguća plovidba uz čišćenje rečnog toka. Mnogo posla biće nešto južnije - u ovom delu toka eventualnog kanala biće neophodno i proširiti rečni tok i dodatno ga regulisati. Konačno, možda i najveći problem predstavlja sam jug Srbije, gde treba izgraditi potpuno nov kanal i sistem brana. Kroz Makedoniju je potrebno širiti rečni tok Vardara, dok se pred samim Egejskim morem i Solunom ovaj plovni put već sada može koristiti, uz prepravke.
 
"Bilo bi neophodno obaviti veoma ozbiljna istraživanja o količini vode u gornjim tokovima reke Južne Morave i njenih pritoka, Vardara. Bilo bi potrebno videti kako na to reaguju Makedonija i Grčka koje su sa tim povezane. Bilo bi neophodno videti kakvi su efekti na energetiku, koji bi saobraćaj mogao ići tim vodama jer mi imamo veoma široke reke koje se ne koriste poptuno", kaže Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja.
 
Prva ideja rodila se pre 100 godina i za to vreme je bila revolucionarna. U skorijoj prošlosti, projekti su rađeni 1961. i 1973. ali se nikada dalje od ideje nije odmaklo...
 

 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=25&nav_id=680577
 

Kanal do Soluna neće nas zadužiti

 
petak 25.01.2013. | 09:59
 
Izvor: B92, Beta
 
Beograd -- Ministar Milan Bačević kaže da se Srbija neće zaduživati za kanal Beograd-Solun, već da će, kada dođe vreme, za izgradnju biti pronađen model finansiranja.
 

Foto: Tanjug

 
Bačević je za Kineski međunarodni radio rekao da bi kanal Beograd-Solun bio od višestruke važnosti za Srbiju.
 
On je istakao da je predsednik Srbije Tomislav Nikolić tokom susreta sa predstavnicima Grčke i Makedonije pominjao izgradnju tog kanala i da zvanični razgovori sa te dve zemlje tek predstoje.
 
Bačević je u zvaničnoj poseti Kini od 21. januara, a njegova poseta je, kako je izjavio, isključivo vezana za prostorni plan Republike Srbije.
 
Vlada Srbije je ovlastila ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Milana Bačevića da sa kineskom državnom kompanijom potpiše protokol o razumevanju za izradu studije opravdanosti izgradnje plovnog kanala na reci Moravi kroz Srbiju.
 
Bačević je u jednonedeljnoj poseti Kini radi prelimirarnih pregovora o projektu plovnog kanala od Dunava do Egejskog mora, kroz reke Moravu i Vardar. Ministar bi trebalo i da razgovara o nacrtu protokola o razumevanju sa "Čajna Kečoup grup".
 
Kako je ranije saopštilo Ministarstvo, na osnovu toga će biti urađena studija izvodljivosti, analize, provere i istraživanja mogućnosti razvoja i realizacije tog projekta.
 
"Protokol o razumevanju samo je prvi korak ka mogućoj realizaciji tog projekta i tek nakon toga može se pristupiti donošenju konačne odluke, prikupljanjem svih raspoloživih podataka, sugestija i uputstava o projektu", navelo je Ministarstvo i istaklo da za realizaciju tog nacrta protokola nisu potrebna sredstva iz državnog budžeta Srbije.
 
Kanal bi povezao Srbiju, Makedoniju, Grčku, Podunavlje, Srednju Evropu. To bi doprinelo razvoju saobraćaja i energetike, a, uz izgradnju sistema za navodnjavanje duž Morave, poboljšali bi se uslovi za poljoprivredu.
 
Ministarstvo je spremno da do polovine 2013. godine pripremi dokumentaciju za prostorni plan kanala, uz infrastrukturne objekte.
 

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 24-Jan-2013 at 10:51
Конечно некој од македонска страна да излезе со конкретни официјални информации околу оваа, засега сеуште само српска иницијатива.
 
http://www.sitel.com.mk/srbite-kje-go-gradat-kanalot-belgrad-solun-bez-amin-na-skopje-i-atina
 

Србите ќе го градат каналот Белград-Солун без амин на Скопје и Атина

 
23. January 2013 - 20:28
 
Србите барат инвеститор за изградба на каналот Белград-Солун без да ги консултираат Македонија и Грција.
 
До нашата влада сеуште не било пратено официјално барање за вклучување во проектот додека српскиот министер за економија отпатувал во Кина да го претстави пред инвеститорите.
 
Еден век старата идеја според упатените ќе тежи 12 милијарди долари и во голема мера е неисплатлив и станува збор за едно од најголемите предизборни ветувања на актуелната влада.
 
Познавачите пак велат дека каналот може да биде извор на егзистенција за 400 илјади семејства.
 
- Неопходно е да се направат многу темелни истражувања за количините на вода во горните токови на Јужна Морава и на токот на Вардар. Потребно е да се види како на тоа ќе реагираат Македонија и Грција кои се поврзани со идејата. Треба да се видат ефектите на енергитиката, кој сообраќај ќе оди по тие води бидејќи ние имаме многу широки реки кои не се користат целосно, вели Милан Ковачевиќ, консултант за странски инвестиции.
 
Од владата велат дека се заинтересирани за изградбата на каналот. Ако дојде понуда за влез во грандиозниот проект ќе бидат консултирани сите инволвирани страни за да се донесе крајната одлука дали истиот ќе може да минува и низ Македонија.
 
-Владата секогаш е заинтересирана и расположена за соработка на економски проекти, вклучувајќи ги и оние што имаат поширок регионален карактер, особено во едни вакви инфраструктурни области со чија евентуална реализација, по природата на нештата, им се дава поддршка на економијата и на компаниите и се отвораат нови работни места вели за Сител, портпарол на Владата на Република Македонија, Александар Ѓорѓиев.
 
За каналот да стане пловидбен според српските експерти ќе мора да се изгради нов канал за поврзување, како и систем на брани во јужна Србија.
 
Коритото на реката Вардар ќе треба да се прошири до влезот на Егејското море каде веќе делот е во функција со неопходни мали корекции.
 
Борче Пауновски

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 18-Jan-2013 at 17:45

Bačević ide u Kinu po pare za D-M-V

Izvor: Beta

Beograd -- Ministar Milan Bačević boraviće od od 21. do 27. januara u poseti Kini, gde će razgovarati s potencijalnim partnerima za plovni kanal Beograd-Solun.

Foto:%20Tanjug
Foto: Tanjug

Kako je najavilo Ministarstvo, Bačević će se prilikom boravka u Pekingu sastati s kineskim zvaničnicima i predstavnicima kompanija koje su pokazale interesovannje za saradnju ili strateško partnerstvo na realizaciji tog projekta.

Taj infrastukturni projekat, kako se ističe, "značajan je ne samo za Srbiju i Balkan nego i šire, s obzirom da je predviđeno da prolazi kroz Srbiju, dalje preko teritorije Makedonije do luke Solun u Grčkoj". Taj kanal trebalo bi da poveže reke Dunav, Moravu i Vardar.

"Prilikom posete Bačevića Kini biće dogovoreno potpisivanje protokola o razumevanju s državnom kineskom kompanijom Čajna Gedžouba grup korporejšn (China Gezhouba Group Corporation), na osnovu kojeg će potom biti urađena studija izvodljivosti projekta", navodi se u saopštenju.

Bačević je najavio da će Ministarstvo početi izradu prostornog plana područja posebne namene za taj projekat.

"Prostorni plan za projekat koji će se zvati plovni kanal Beograd-Solun, treba da pokrije površinu od oko 10.500 kvadratnih kilometara koji će znatno promeniti ekonomske, političke, geostrateške i geopolitičke odnose u Evropi, istovremeno obuhvatajući stanovništvo na području od Nemačke do Egejskog mora", istakao je Bačević.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=18&nav_id=678689

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 10-Jan-2013 at 14:02
Previous
 
Па тоа и го имам спомнато во повеќе наврати на оваа тема на форумов.
 
Овој проект Пловен Балкан само го најавуваат Србите, а ни збор не сме слушнале ни од македонска ни од грчка страна.
 
Ај за нашинците можеби ќе кажеш дека се незаинтересирани, но што со Грците ?
 
Токму Грција, која се наоѓа во тешка должничка криза, би требало да профитира од ваков проект на долг рок, но сепак не сме слушнале ништо ни од нив, што уште повеќе говори дека овој проект засега е само илузија на Србија, која сеуше не излегла со ништо официјално, а на ветар во магла не може да се очекува Македонија да изрази интерес за учество, па дури ни проектот Скопје 2014 не е ветар во магла, прво имаше анимација, па конкретни најави, па се премина кон конкретна реализација на проектот, додека Србиве само говорат за проектот Пловен Балкан, без притоа да приложат било каква официјална документација.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 10-Jan-2013 at 13:53
Абе прво ова се приказни за мали деца, далеку од реализација е овој проект. Навистина е неприкосновено сложен и скап. Иако беспорно треба да се изработи барем некаков идеен проект, за да имаме така наречена проектна готовност.

Друго е што Македонија исто така би имала бенефит од овој проект, така што не гледам ништо лошо (напротив) ние да им се обратиме на србите и да побараме учество во изработката на проектот. Очигледно е дека нивните институции не се далеку поподготвени од нашиве и не се степаа да ни се обратат. Ние не треба да си ја оставаме судбината во туѓи раце и да зависиме од туѓата желба, способност или готвоност да не поканат било каде. Ниту ќе ни се скрши грбот од работа, ниту ќе ни се повреди честта ако ние излеземе со барање први.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 10-Jan-2013 at 13:47
Originally posted by Andrej_LJ

Јаооој! Неспособни готовани, исто вака збореа и за АЕЦ Белене. Некој се нив ќе ги гони и ќе им  праќа покани за учество. Врзани за столици ли се што неможе нашата страна да и пристапи за Србија со предлог за заедничко, те. паралелно правење на плановите? Bash

 
Ова не е исто како АЕЦ Белене и Јужен Поток.
 
АЕЦ Белене е, односно требаше да се гради на територија на Бугарија, а Јужен Поток на Балканот почнува на територија на Бугарија, а притоа ниту една друга држава од Балканот не е обврзана да учествува во ниту еден од овие проекти.
 
Од друга страна, самиот факт дека се спомнува реката Вардар говори повеќе од доволно дека Република Македонија мора да учествува во тој проект, а не е Република Македонија таа која го подготвува овој проект наречен Пловен Балкан, туку Србија, поради што во овој случај, Србија е таа која треба отворено и јавно да ја повика Македонија на учество во овој проект, а не да чека Македонија да изрази интерес за учество во истиот тој проект.
 
Едно е да кажеш дека ќе градиш автопат кој мора да поминува низ локацијата на која се наоѓа мојата куќа, поради што мораш да се обратиш кај мене за откуп на куќата, а друго е да кажеш дека локацијата на која се наоѓа мојата куќа е само една од можните локации низ кои би поминувал автопатот кој ќе го градиш, притоа додавајќи дека имаш и алтернативи, односно дека не си обврзан да преговараш со мене, туку можеш најкомотно да го изградиш автопатот, така што истиот не би поминувал низ локацијата на која се наоѓа мојата куќа.
 
А во случајот со овој проект Пловен Балкан, Србите отворено и јавно велат дека истиот ја опфаќа реката Вардар, што значи дека тие мораат отворено и јавно да упатат покана кон Македонија за учество во истиот тој проект, а не да чекаат Македонија да изрази интерес за учество во тој проект.
 
Ако Србите си имаат алтернативна траса за нивниот проект Пловен Балкан, која не би поминувала низ територијата на Република Македонија, тогаш воопшто не мораат да ја покануваат Македонија за учество во истиот тој проект.


Edited by Dexter26 - 10-Jan-2013 at 13:49
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 10-Jan-2013 at 13:28
Па јас повеќе сум да се изгради проектот Вардарска долина со замислените брани и хидроцентрали, како и Чебрен и Галиште, со кои Македонија енергетски би зајакнала, отколку пловно поврзување со Солун, кога и така имаме добра поврзаност со Србија и Грција, како железнички, така и патно. Подобро инвестирање и вложување на тие пари кон поврзување кон другите соседи, отколку ова.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 10-Jan-2013 at 13:10
Јаооој! Неспособни готовани, исто вака збореа и за АЕЦ Белене. Некој се нив ќе ги гони и ќе им  праќа покани за учество. Врзани за столици ли се што неможе нашата страна да и пристапи за Србија со предлог за заедничко, те. паралелно правење на плановите? Bash
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 10-Jan-2013 at 12:27

Србија сама си крои план за каналот Дунав - Морава - Вардар

Македонската влада досега не добила предлог-иницијатива од српска страна за реализација на овој грандиозен проект

 
 
%20  

 Со реализација на проектот би заживејала и традицијата на сплаварите од Велес

Дали мегапроектот ќе стане реалност?

Српските власти за само неколку месеци повторно го актуализираа проектот за изградба на каналот Дунав - Морава - Вардар, најавувајќи дека планот ќе биде готов до средината на оваа година. Од Министерството за природни ресурси, рударство и просторно планирање на Србија истакнуваат дека најважната активност во 2013 година ќе им биде изработката на планот.

- Голем дел од документацијата и методологијата за изработка на просторниот план за каналот Белград - Солун, попознат како Дунав - Морава - Вардар, веќе е готов. Планот опфаќа површина од околу 10.500 квадратни километри. Се надевам дека во овој рок од шест месеци ќе ги завршиме и разговорите со заинтересираните компании што сакаат да учествуваат во градежниот дел од проектот - изјави српскиот министер Милан Бачевиќ, додавајќи дека по изработката на планот треба да се подготви посебен закон што ќе го означи почетокот на изградбата на пловниот канал. Оттаму истакнуваат дека се заинтересирани две кинески компании и една американска.

Владата не добила предлог за учество

Сепак, и покрај тоа што за неколку месеци српските власти ја повторуваат темата за пловно поврзување преку Македoнија со солунското пристаниште, тие сѐ уште немаат испратено никакви предлози до македонската влада.

- Владата секогаш е заинтересирана и расположена за соработка на економски проекти, вклучувајќи ги и оние што имаат поширок регионален карактер, особено во едни вакви инфраструктурни области со чија евентуална реализација, по природата на нештата, им се дава поддршка на економијата и на компаниите и се отвораат нови работни места. Досега немаме добиено конкретно барање за разгледување на оваа иницијатива, детали за неа, или пак напредна заокружена конструкција на идејата и придобивките и затоа не сме во можност и не е коректно да коментираме аспекти - вели Александар Ѓорѓиев, портпарол на Владата на Република Македонија.

Ѓорѓиев истакнува дека во моментот кога ќе им бидат доставени таква иницијатива или барање, тие ќе бидат сериозно разгледани и од Владата и од другите релевантни институции и бизнис-групации.

- Се разбира дека доколку ни биде доставена разработена иницијатива, ние сериозно ќе ја разгледаме и ќе направиме анализи и пошироки консултации со експертите, бизнис-заедницата и коморите за околностите и за можностите, како и за целисходноста на нејзината реализација - истакнува Ѓорѓиев.

Би се смениле плановите за „Чебрен“ и за „Галиште“

Домашните експерти се скептични кон целата идеја и изненадени од интересот на Србија за реализација на овој стар проект. Додека еден дел се прашуваат на што се должи заинтересираноста, други сметаат дека проектот е претежок за реализација, особено потегот за поврзување на реките Морава и Вардар. Тие велат дека доколку овој проект заживее, ќе бидат потребни промени на проектите за изградба на хидроцентралите „Чебрен“ и „Галиште“.

- Прво ме изненадува фактот што Србија по неколку години се премисли и сега пројавува голем интерес да се реализира проектот за пловно поврзување со Солун. Во минатото Србија и Грција воопшто не беа заинтересирани, а зошто се премислија не можам да претпоставувам. Сепак реализацијата на проектот не зависи само од Србија туку од сите три земји. Од друга страна, инвестиција вредна над 15 милијарди долари, колку што според некои процени треба да чини проектот, е преголема инвестиција, а сѐ уште не се познати ефектите - вели академикот Томе Бошевски.

Според него, неопходен е нов проект што ќе ги опфати Србија, Македонија и Грција, бидејќи претходниот е стар.

- Дали и каков ефект ќе има, односно дали ќе има позитивни резултати врз стопанството во овие три земји изградбата на еден ваков грандиозен објект треба да покажат студиите, и сето тоа засега е под знак прашалник - објаснува Бошевски. Тој вели дека ако за изградба на една хидроцентрала се потребни 6-8 години, изведбата на еден ваков проект би траела и до 20 години.

- Невозможно е проектот да биде реализиран за неколку години, за него се потребни околу 20 години.
Доколку Европската Унија се заинтересира за него, би можел да се изгради и побрзо, но за тоа ќе мора да почекаме да излезат од кризата. Сепак, ова е премногу грандиозен проект за овој период, кога сѐ уште не се надминати проблемите од последната економска криза. Бидејќи сѐ уште се прават проекти, допрва ќе се утврдуваат ефектите од него, а со оглед на фактот што во реализацијата треба да се вклучат три земји, неопходна е и согласност меѓу овие земји - додава Бошевски.

Вардарска долина

Според некогашните процени, направени уште во седумдесеттите години од минатиот век, било пресметано дека каналот од Белград до Солун би чинел од 15 до 17 милијарди долари. Според очекувањата, проектот треба да овозможи сообраќајно поврзување на југот на Европа со Средна и Западна Европа, и поврзување со системот Рајна - Мајна - Дунав и системот на Рона и Сена во Франција и на реките Одра и Висла. Во Македонија, пак, веќе со децении се зборува за проектот познат како „Вардарска долина“, кој се смета за најголемиот стратегиски проект на земјата. Иако е направен во 1991 година, овој проект никогаш не бил активиран. Со него се очекува зголемување на економскиот потенцијал на земјава. За негова реализација треба да се дислоцираат 80 километри од железничката пруга Скопје - Гевгелија, да се изградат 12 хидроцентрали по текот на реката Вардар и уште по две на реките Треска и Црна Река. Последната активност поврзана со овој грандиозен проект беше во април 2011 година, кога Владата потпиша меморандум за разбирање со Кинеската меѓународна корпорација за води и електрична енергија (КВЕ) и со Кинеската банка за развој (КРБ). Притоа беше најавено дека банката ќе обезбеди кредит од 1,2 милијарда евра, или 85 отсто од потребната инвестиција, а другите 15 отсто од средствата, односно 225 милиони евра треба да ги обезбеди Владата. Изградбата на браните треба да отпадне на кинеската корпорација КВЕ, која ја градеше хидроцентралата „Козјак“. 


http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=11013855336&id=10&prilog=0&setIzdanie=22775
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 06-Jan-2013 at 00:12
можеби зборувале со нашиве,ама овие ќутат да не испадне утка па да им се смее народот
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 05-Jan-2013 at 22:08
Никако не ми е јасно како тоа Србите на големо се спремат за овој проект без притоа да се консултирате со останатите две засегнати страни.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 05-Jan-2013 at 14:31

План за канал Дунав-Морава-Вардар

Просторни план за изградњу канала Дунав-Морава-Вардар до средине 2013, најавио министар Милан Бачевић. За пројекат су заинтересоване многе стране компаније, рекао министар.

Најзначајнија активност Министарства природних ресурса, рударства и просторног планирања у 2013. у сектору за просторно планирање биће израда просторног плана посебне намене за изградњу пловног канала Дунав-Морава-Вардар, који би требало да буде завршен до средине 2013. године, изјавио је ресорни министар Милан Бачевић.

Ушће Велике Мораве у Дунав

"Прилично смо одмакли у припреми документације и методологије за израду просторног плана за изградњу канала Београд-Солун, познатијег као Дунав-Морава-Вардар", рекао је Бачевић у интервјуу агенцији Бета, наводећи да је предвиђено да се тим планом обухвати површина од 10.500 квадратних километара, што је, према његовим речима, једнако површини Косова и Метохије.

Министар је истакао да је то озбиљан посао, али да је уверен да ће почетком јула моћи да се са планом изађе пред јавност.

Бачевић је објаснио да би потом уследила припрема посебног закона који би означио градњу пловног канала као пројекта од националног значаја, као што је то гасовод "Јужни ток" кроз Србију.

"Надам се да ћемо у том року од шест месеци довести до краја и разговоре које водимо са заинтересованим компанијама које желе да учествују у реализацији грађевинског дела пројекта, студије изводљивости", рекао је Бачевић.

Он је рекао да су за тај пројекат заинтересоване многе стране компаније, јер су свесне његовог значаја.

Бачевић је рекао и да тренутно не постоји тачно утврђен прорачун вредности пројекта, јер последње процене о вредности инвестиције датирају са краја седамдесетих година прошлог века, када је улагање процењено на износ од 15 до 17 милијарди долара, у шта су били урачунати и радови на територији Македоније и Грчке.

Велика Морава код Сталаћа

Бачевић је рекао да се озбиљно размишља о изради студије изводљивости, односно бизнис плану, и да је за тај посао заинтересовано неколико компанија "међу којима највећу упорност показују две државне кинеске компаније, али и америчка савезна држава Илиноис".

"Многи учешће у том пројекту виде као шансу за добру зараду и добро позиционирање у Европи, а на Балкану посебно. У Србији и не постоје услови за реализацију већег пројекта од овог, како просторно, тако и економски", рекао је министар просторног планирања.

Милан Бачевић је додао да би Србија изградњом канала Дунав-Морава-Вардар постала незаобилазан фактор у свим саобраћајним и инфраструктурним везама на релацији између југа Европе и средњег и западног дела континента.

"Оваквим пловним системом читава Србија би се повезала сa системом Рајна-Мајна-Дунав, који је од највећег значаја у Европи, али и са системом пловних токова Роне и Сене у Француској, као и Одре и Висле", рекао је Бачевић.

Он је напоменуо и да би изградњом канала Морава све те системе повезала и бродове усмерила у Егејско море одакле се рачвају поморске везе према другим деловима јужне Европе, Азији и Африци.

Вардар код Криволака

Изградњом тог пловног канала, како је рекао, на боље би се променио геополитички положај Србије и њен међународни статус.

Говорећи о законодавним активностима његовог министарства, Бачевић најавио и да би до половине 2013. требало да буде усвојен и нови закон о просторном планирању.

Како је прецизирао, реч је о изменама и допунама постојећег закона, које ће омогућити лакшу реализацију већ урађених планова, али и уредити ту област за нареднии 20 година. Према речима Бачевића, нови закон би требало да обухвати и територију Косова и Метохије, који није у важећем Закону о просторном планирању.

"Ми желимо да мањкавост тог просторног плана неутралишемо израдом новог плана и отворимо канцеларију за просторно планирање у Косовском Митровици, јер још увек жвимо у држави која има законом прописане границе, које су међународно признате", рекао је Бачевић и најавио да ће и тај део Србије бити уређен планском документацијом.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%98%D0%B0/1242352/%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD+%D0%B7%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB+%D0%94%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B2-%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%92%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D1%80.html

Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 31-Dec-2012 at 08:59

уствари зошто Николич беше во Македонија и весело потенцираше дека лично ќе се заложел за решавање на грчкиот проблем со нашето име,но тоа требаше да го изјави во атина со оглед дека тие имаат со нас проблем а не ние со нив!друга работа ако за пари се тргува со името и идентитетот тогаш што да речам освен наздравје скопјани новиот канал,според текстов 3 до 5 милијарди евра треба да се инвестира за овој проект на потегот Скопје-Солун

реално не треба да бидат пречка за какви и да е економски инвестиции тоа грчките фрустрации апропо Македонија и Македонците,но за нив неколку милијарди плус минус ништо не значат,та комотно можат да ја користат и оваа прилика за уцена пошто нам ни е од поголема важност,сепак економски ќе кренеме,но културно,еколошки и морално посекако ќе ослабиме,но кого муе гајле за идеализам и здрава животна средина кога живееме сред ненаситен материјализам каде битно е само што повеќе да имаш да трошиш во најмала рака да имаш утре осигурано на што да се ложиш,белки нема да биде пеколен таквиот залог!?

USKORO IZRADA PLANA ZA KANAL DUNAV-MORAVA-VARDAR - Tanjug | nedelja, 23.12.2012

Procenjena vrednost investicija neophodnih za izgradnju kanala je 15 do 17 milijardi dolara, a samo za izgradnju dela kanala kroz Srbiju trebalo bi obezbediti između 10 i 12 milijardi dolara, naveo je ministar prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja, uz opasku da je reč o procenama koje su dali eksperti u sedamdesetim godinama prošlog veka.

Ministar Milan Bačević ističe da je reč o kanalu većem od kanala Rajna - Majna ili Sena - Rona Ili Odra - Visla, jer će se kanalom Dunav - Morava - Vardar svi ti plovni sistemi vezati kao levak u Moravu preko Dunava i izaći na jedan širok prostor u solunskom zalivu. Prema njegovim rečima, na izgradnji tog kanala aktivirali bi se svi raspoloživi kapaciteti, kojih Srbija ima i mnogo više nego što bi naša zemlja objektivno mogla da ponudi, a za kratko vreme bi se zaposlilo nekoliko stotina hiljada ljudi.

Bačević kaže da je o ulaganju u taj projekat već razgovarao sa rukovodstvom jedne kineske kompanije, čije ime nije želeo da otkrije. Razgovara se, dodao je, i sa nekim američkim kompanijama iz Ilinoisa, a interesovanje za taj kapitalni projekat, od značaja ne samo za Balkan, pokazala je i Nemačka.
"Očekujem da ćemo do maja sledeće godine uspešno završiti mnoge razgovore koje sada vodimo", kazao je ministar Bačević i dodao da se još ne zna da li će to biti koncesija, strateško partnerstvo ili neki drugi oblik saradnje.

Prostorni plan za projekat, koji će se zvati plovni kanal Beograd-Solun, treba da pokrije površinu od oko 10.500 kvadratnih kilometara, što je ravno površini Kosova i Metohije, a razgovara se i o izradi studije za taj projekat, kazao je Bačević.
"Prostorni plan ćemo uraditi tako kvalitetno da niko ne može da stavi neke ozbiljne primedbe", uveren je ministar.

On ističe da država pre dogovora sa investitorima mora da stvori sve propisane uslove da se takav projekat zakonski kvalifikuje kao tema razgovora, što treba da omogući potpisivanje ugovora. Bačević je nepomenuo da postoji potpuna saglasnost u sadašnjoj vladi, a takođe i predsednika Srbije Tomislava Nikolića, za realizaciju tog kapitalnog projekta koji, kako je istakao, predstavlja "vekovni san građana Srbije".

Veliku korist od tog projekta imale bi Makedonija i Grčka, ukazao je Bačević i dodao da bi slika Makedonije i severnog dela Grčke po izgradnji kanala bila potpuno neprepoznatljiva, te da će on promeniti ekonomske, političke, geostrateške i geopolitičke odnose u Evropi, na korist svih ljudi koji žive na području od Nemačke do Egejskog mora.

Bačević je rekao da je predsednik Nikolić, prilikom posete Makedoniji i Grčkoj, dobio pozitivne signale rukovodstva tih zemalja za zajedničku realizaciju projekta.

On nije isključio mogućnost da na tom projektu sarađuju kompanije sa istoka i zapada, ali je naglasio da je najvažnije da Srbija prepozna svoj interes u tom poslu i da domaće firme u što većem obimu budu angažovane.
"To je velika razvojna šansa za Srbiju, koju nemamo pravo da ne iskoristimo", zaključio je Bačević.

http://akter.co.rs/26-ekonomija/25472-uskoro-izrada-plana-za-kanal-dunav-morava-vardar.html

HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
zdravozivo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2012
Location: Kavadarci
Online Status: Offline
Posts: 211
  Quote zdravozivo Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 31-Dec-2012 at 03:42
Всушност во времето кога е идеата за Вардарска Долина не постои брзиот шински сообраќај и јас не знам како сеуште еве во Србија поминува идеата дека е можна Вардарска Долина.
Добро е....понапред сме општествено во некои работи
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 31-Dec-2012 at 01:12
ако некој го гради ова,сигурно тоа ќе биди приватен инвеститор,а тој најпрво ќе види од што можи да извади најмногу пари.прво дигитронот на маса,па после тоа инвестиција
Back to Top
shyes View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2007
Location: Australia
Online Status: Offline
Posts: 259
  Quote shyes Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 31-Dec-2012 at 00:59
[QUOTE=zdravozivo] Со толку пари јас би размислувал на брза пруга или некој нов вид хибриден транспорт и на патници и на стока,бидејќи се стварно многу пари....../QUOTE] тотално се согласувам, поарно и сигурно поевтино ќе биде ако се изгради брза дво насочена пруга низ заинтересираните земји па можда дури ислучиво за транспортирање роба немосто ова вардарска долина. По еколошки па дури и по брз систем. Ако планират толку градиозно нешто барем нека вложат во маглев возови хехе.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.191 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.