build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 18>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 12-Feb-2012 at 16:28
Originally posted by gjoko

концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите


Откога ќе се затвори кичевското автотранспортно претпријатие, ќе треба да се воведат повеќе возови кон оваа релација? Единствено не ми е јасно зошто нема толку голем интерес кај локалното население за патување со воз, особено кон оваа релација, кога возовите не доцнат. Во минатото имало и по 10 пара возови дневно помеѓу Скопје и Кичево.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 12-Feb-2012 at 15:28
концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите

Edited by gjoko - 12-Feb-2012 at 15:28
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 12-Feb-2012 at 05:00
Originally posted by BOJAN


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.


Со оглед дека не е ни мала ситница нешто реновирано од првичната зграда, значи над 40 години...
Потребни се доста корекции на оваа станица:
- надворешна нова фасада (и зајакнување на објектот, зависно колку е      
амортизиран овие години)
- 4 железнички перони се,сите можат да бидат покриени, внатре е заедничка чекалница за автобус и воз, климатизација и седишта да наредат (мислам дека сега е тој дел празен мермер )
- надворешниот (автобуски) дел е многу добро замислен, доволно е нов асфалт и оградување на пероните

Многу е грдо една ваква фрекфентна станица, исто како Прилепската (сите линии од Охрид и Струга за Скопје и странство одат низ Кичево + линиите од Кичево исто за Југозападна Македонија) да е во ваква состојба.

Доста послаб е железничкиот сообраќај, ама верувам и 5 пара дневно да одат дека би имало патници.
Недостаток е и слабата усогласеност со местата околу Кичево (М.Брод 26км, Демир Хисар 48км) во смисла комбинација воз/автобус (комбе), со оглед на слабата поврзаност на овие места со главниот град.

Исто, МЖ можат да се договорат за продажба на картите со концесионерот на станицата, не знам колку е исплатливо шалтер за 4 воза дневно(со моменталниот распоред би пополнал работникот 8 часовно работно време, ама само 2-3 сати би била ефективна работа).
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 12-Feb-2012 at 00:42
Originally posted by BOJAN


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.


Знам дека сум многу надвор од темата ама морав: Бојан македонскиот јазик те моли да ги користиш совршено соодветните зборови опустошена или разурната. Доволно ми е да ги читам маккедонските неписмени новинари како македонизираат англиски зборови при пренесување на вест од друг јазик само затоа што не си го познаваат речникот на нивниот мајчин јазик.


Edited by mirakuliks - 12-Feb-2012 at 00:45
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 11-Feb-2012 at 22:22
Originally posted by Тркало

Од изградбата на Железничката (и Автобуска) Станица во Кичево, според изворот сликата е пред 1968 година

Панорама на градот со Железничката Станица, 1980 година


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 11-Feb-2012 at 21:24
Од изградбата на Железничката (и Автобуска) Станица во Кичево, според изворот сликата е пред 1968 година

Панорама на градот со Железничката Станица, 1980 година
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 02-Feb-2012 at 00:20
Во позадина изградбата на Транспортен Центар
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 01-Feb-2012 at 01:08
OCB, ovie lokomotivi germanski 52-ki odnosno nasi 33-ki se ostanati i prikluceni kon povoenite zeleznici na drzavite pobednicki
kako raten plen i kako voena osteta/reparacija.
 
Vo SSSR imalo najpovece vakvi lokomotivi, vo nekoi dokumentacii se spomnuva brojka od okolu dve iljadi lokomotivi
koi bile vo aktivna upotreba vo ovoj sojuz na drzavi posle vtorata
svetska vojna.
 
Kaj nas, odnosno vo togasnata SFRJ bile vo sluzba okolu tristotini lokomotivi,
a spored neformalni informacii na sluzba vo Makedonija bile dvaesetina lokomotivi od ovoj tip.
 
Imam slusano za nekoi "podareni" lokomotivi od strana na rusite medjutoa vo belgradskiot arhiv
se pronajdeni smetki i dokumenti od koi se gleda deka lokomotivite se prodadeni na SFRJ a ne
podareni.
 
Inaku, po raspadot na SFRJ mislam deka vo Makedonija e ostanat
vozniot park koj vo SFRJ vremeto pripadjal na JZ-ZTP Skopje taka da nemalo nekoja
specificna raspredelba.
Mozebi Vladimir bi mozel podetaljno da odgovori na ova prasanje.


Edited by mon - 01-Feb-2012 at 01:09
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 31-Jan-2012 at 04:44
@mon

Имам неколку прашања до тебе. Како оваа и други германски локомотиви се нашле во сопственост на Југославија? Некаде прочитав дека СССР заплениле голем број воени локомотиви по Втората светска војна. Дали можеби тие биле подарени/продадени на земјите од Источниот блок или едноставно преминале во нивна сопственост со тоа што се нашле на нивна територија? Исто ме интересира како се одвивала сукцесијата на локомотиви и вагони по распадот на Југославија? Што добила Македонија и дали според тебе распределбата била правична?

P.S. Линк од галерии на парни локомотиви од историчарот Рон Зил:

http://ronzielsteam.com/photo_gallery/photo_gallery.htm

Во галеријата Foreign countries ја има и Југославија од каде се прикажани неколку парни локомотиви сликани во седумдесетите.
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 31-Jan-2012 at 01:10
Dokolu lokomotivata so tenkot navistina e 33-068 togas taa bila na sluzba 
vo Belgrad-Lapovo-Pozarevac taka da najverojatno i fotografijata i e nastanata na taa trasa.
 
Inaku, 33-087-cata (slikata vo boja) koja ja vlecese srpskata Romantika
e rasipana taka da ce potrae dodeka povtorno ja vidime vpregnata.. 

Edited by mon - 31-Jan-2012 at 01:14
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 30-Jan-2012 at 21:09
Originally posted by Danielbtmk


Извор: http://ronzielsteam.com/images/Foreign%20Countries/YUGOSLAVIA/YUGOSLAVIA_img-01.JPG

Се работи за германска воена локомотива, го носи името BR 52 и е произведувана за време на Втората светска војна. Горната слика е од седумдесетите, некаде во поранешна Југославија. Бројот на локомотивата е ЈЖ 33-068. Еве друга која го носи бројот 33-087.



Оваа локомотива денес е реставрирана и е дел од српскиот воз „Романтика“.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 29-Jan-2012 at 23:47
Ѓоко, сликата што ја постирав е од Винковци, пишува на нејзе. Ја постирав чисто да илустрирам дека на почетокот на 1945 партизаните веќе располагале со Т-34
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 29-Jan-2012 at 23:44
мене одма ми соличи(вероватно субјективно) на старата гимнастичарска сала во Кичево `Соколана` што се наоѓа одма до градскиот стадион,само сликава е од другата страна.можно е,кој знае.да се проба со размери нешто(растојание межу прозори итн)

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 29-Jan-2012 at 21:49


Навистина интересна фотографија. Има ли некакво инфо околу нејзе (време, место, било што друго...)?

Со оглед дека тенкот е Т-34, теоретски е можно дури фотографијава да датира уште од втората светска војна, бидејќи партизанските формации кон крајот на војната веќе располагале со ова советско орудие, мада со оглед на низа околности, сепак се сомневам дека е можна таква глетка во Македонија во тој период.





Edited by Cloverstack - 29-Jan-2012 at 21:51
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 29-Jan-2012 at 20:03
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 24-Dec-2011 at 02:33
Непозната Македонија - Во Град­ско би­ла нај­у­ба­ва­та же­лез­нич­ка на Бал­ка­нот

"Во 1944 го­ди­на, прес­та­на­ла да фун­кци­о­ни­ра нај­у­ба­ва­та и нај­го­ле­ма згра­да на же­лез­нич­ка ста­ни­ца на Бал­ка­нот. Гер­ман­ски­те тру­пи ко­га се пов­ле­ку­ва­ле од Со­лун­ски­от фронт, ја ми­ни­ра­ле ста­ни­ца­та Град­ско. Униш­тен е убав сон, кој тре­ба­ше да трае до­де­ка пос­тои на­сел­ба­та, би­деј­ќи нив­но­то пос­то­е­ње е ме­ѓу­себ­но по­вр­за­но.

По ре­чи­си 90 го­ди­ни, мал­ку­ми­на зна­ат де­ка во 1923 го­ди­на, во Град­ско, би­ла из­гра­де­на згра­да на же­лез­нич­ка­та ста­ни­ца, ко­ја, спо­ред си­те кри­те­ри­у­ми, во тоа вре­ме би­ла ед­на од нај­го­ле­ми­те и нај­у­ба­ви во Ев­ро­па", ги чи­тав овие стра­ни­ци од кни­га­та "Ма­ла Ве­не­ци­ја" до­де­ка се во­зев во воз на ре­ла­ци­ја Скоп­је - Град­ско.

Ток­му таа кни­га бе­ше пре­диз­вик да от­кри­јам пар­че ду­ша од Ма­ке­до­ни­ја, да коп­нам под ур­на­ти­ни­те на ста­ри­те ши­ни во цен­трал­ни­от дел на др­жа­ва­та. До­де­ка че­кав на ста­ни­ца­та во Скоп­је, не­кој ре­че: "Еве до­а­ѓа ка­у­бој­ски­от воз". Зош­то ка­у­бој­ски - не ми бе­ше јас­но...

Целата репортажа е објавена во печатеното и во електронското издание на Вест.
http://www.vest.com.mk/default.asp?ItemID=2F5ED38F855A6C40B626F6D4845F2688
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 28-Nov-2011 at 01:24
Потикант од неколкудневните вести за ископот во железничкиот тунел во близината на село Бигла, Делчевско.



Овој тунел се наога на некогаш започнатата идеја за поврзуванје на Македонија со Бугарија, или продолжување на кракот од Кочани по течението на Брегалница преку Истибања во прва фаза до Царево Село или денешно Делчево а потоа преку Горна Џумаја (Благоевград) до Софија.



Работите со проучување на трасата почнуват веднаш после окупацијата во 1941 година, а веќе во во половината на 1942 година е делумно готов проектот а со тоа запоцнува и неговата изведба.



Бидејќи теренот не е поволен морало да се изградат 30-тина тунели и повеќе премини-мостови преку реката Брегалница што многу ја успорувала изграбата на пругата. Затоа се формирале секции во Кочани и Царево Село за да од двете страни паралелно се работи.

Но со лошата состојба на фронтовите во 1944 работите се пркинати, така да останува нецелосно довршен потегот од Кочани до Исибања и мал дел од Царево Село во обратен смер, со завршени железнички станици во Исибања и Царево Село.

Или скоро 7% од целата траса беше завршена.

Така денеска Делчево има железничка станица во која никогаш не пристигнал воз.



41°58'4.23"N 22°46'33.88"E

Оваја тема веќе е начнавме на:
http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=476&PN=21
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 03-Nov-2011 at 15:00
Originally posted by tomi_z


<span style="font-size: 35px;font-family: times, serif"> </span>Осумдесетите
години од минатиот век, посебно во зимските месеци поради скопските
магли, а понекогаш и снегови авионскиот сообраќај беше секогаш
затворен. За овие вагони, коли за спиење се резервираше карти недела
дена порано во бившиот ФЕРОТУРИСТ залепен со кино ВАРДАР на денешната
улица МАКЕДОНИЈА. Доколку ќе излезеше некое непредвидено службено
патување до Белград и понатаму кон Европа, единствена шанса да се добие
карта беше да се наоружаш со минимум еден-два кожни нотеси и пенкала со
логоа од различни фирми, па да се смилува некоја од вработените да ти
даде карта “од тие чуваните“.

А денес? Ни ФЕРОТУРИСТ ни коли за спиење , освен вагони што личат на
шинобуси на релација, Скопје-Зелениково, рибарскиот
Скопје-Велес-Битола и уште еден ако не се лажам, но не сум сигурен
Скопје-Кичево.


Еве подолу видете што остана од тие плави прекрасни коли за спиење на
ЈЖ а денес сопственост на МЖ . Сите чекаат демонтирање во отпадно
старо железо…


А кои времиња беа со овие вагони, се качиш со вечерниот воз во 21:50
на релација Скопје – Белград, преспиеш во колата за спиење, сабајлето
кога ќе се раздени доживуваш незаборавни часови по географија,
етнологија… секоја станица носеше со себе дел од локалниот фолклор….
шмрк, шмрк……

Има и галерија со распаднатите спални вагони...http://zoriv.blog.mk/2011/11/02/vozovi-shmrkshmrk/



Убаво што некој ги овековечил овие вагони што одат на касација. Депо Лисиче во моментов е цело празно, има 5-6 патнички вагони што претпоставувам дека ќе одат на реконструкција во Колска во Велес, 10-тин а кушет вагони, дел во сообраќај, дел и тие за реконструкција и не знам конкретно колку спални вагони останаа, знам дека има 1 обновен спален вагон, а дали ќе се обновува дополнително тоа не знам.

Во секој случај, не треба премногу да тажиме, секаде во Европа се укинуваат возовите на долгите релации(токму на тие се употребуваа спалните вагони) и се оди на укинување на ноќните возови во европските држави, така што иднината на спалните и кушет вагоните не е многу розова, барем во западноевропски рамки. Русија и Источна Европа е сосема друга приказна, таму ќе се користат уште долго спалните вагони.


Македонија нема каде да ги користи овие вагон, единствена реална врска што би имала патници се околниве држави, посебно морињата во летниот период, но и самите знаете дека оваа година се укинаа и возовите во таа насока. Еве и една новост, дефинитивно и за возниот ред 2011/2012 година нема да сообраќа летниот воз Скопје-Бар-Скопје, одлучено е веќе помеѓу српските и црногорските железници.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 03-Nov-2011 at 13:00
оф оф ,колку ги има,жално е што многу малку се во употреба како што имам информации 1 репарирана и 1 стара, а уште 10-15 тина кои не се во употреба,стварно жално е,минимум треба да имаме 10 вакви ,се надевам ке се нафати некој си обнова на некој од овој тип на вагони или набавка на нови.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
tomi_z View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Oct-2010
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 196
  Quote tomi_z Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 03-Nov-2011 at 10:27
Осумдесетите години од минатиот век, посебно во зимските месеци поради скопските магли, а понекогаш и снегови авионскиот сообраќај беше секогаш затворен. За овие вагони, коли за спиење се резервираше карти недела дена порано во бившиот ФЕРОТУРИСТ залепен со кино ВАРДАР на денешната улица МАКЕДОНИЈА. Доколку ќе излезеше некое непредвидено службено патување до Белград и понатаму кон Европа, единствена шанса да се добие карта беше да се наоружаш со минимум еден-два кожни нотеси и пенкала со логоа од различни фирми, па да се смилува некоја од вработените да ти даде карта “од тие чуваните“.

А денес? Ни ФЕРОТУРИСТ ни коли за спиење , освен вагони што личат на шинобуси на релација, Скопје-Зелениково, рибарскиот Скопје-Велес-Битола и уште еден ако не се лажам, но не сум сигурен Скопје-Кичево.

Еве подолу видете што остана од тие плави прекрасни коли за спиење на ЈЖ а денес сопственост на МЖ . Сите чекаат демонтирање во отпадно старо железо…

А кои времиња беа со овие вагони, се качиш со вечерниот воз во 21:50 на релација Скопје – Белград, преспиеш во колата за спиење, сабајлето кога ќе се раздени доживуваш незаборавни часови по географија, етнологија… секоја станица носеше со себе дел од локалниот фолклор…. шмрк, шмрк……



Има и галерија со распаднатите спални вагони...

http://zoriv.blog.mk/2011/11/02/vozovi-shmrkshmrk/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.484 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.