build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Вардарска Долина

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #161 Posted: 29-Oct-2011 at 20:56
Македонија не сака да потроши 500 милиони евра за изградба на железничка мрежа а камо ли да вложи милјарди за да го изгради тој канал.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #162 Posted: 29-Oct-2011 at 20:52
NAJNOVO!

Srbija ke gradi kanal Dunav-Morava-Vardar-Egejsko more


http://www.alo.rs/politika/42093/Toma_gradi_kanal_od_dunava_do_Egejskog_mora

Toa e vo predizboren plan na najgolemata opoziciona partija. Ne znam so veli nasata vlada na ova? Dali ke go dozvolime toa?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #163 Posted: 01-Oct-2011 at 21:28
Миленко со Иван Минов. За темата од 11 минута.



Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #164 Posted: 26-May-2011 at 10:50
„Вардарска долина“ проект на иднината

Tihomir_Karanfilov
Тихомир Каранфилов

„Вардарска Долина“ е најголемиот стратегиски проект на Македонија во енергетскиот сектор. Со овој проект се опфаќа рационално и интегрално користење на водните ресурси во државата, што ќе доведе до значително зголемување на водниот и економскиот потенцијал на земјата. Но, истовремено и ќе се измени географската мапа на Македонија. За многумина незамисливо, но со овој мега проект може да се овозможи до Велес да пловат вистински бродови.

Проектот „Вардарска долина“ за кој со децении се зборува, конечно има изгледи да биде реализиран по потпишувањето на Меморандумот за разбирање со Кинеската меѓународна корпорација за води и електрична енергија (КВЕ) и Кинеската развојна банка )КРБ). Се проценува дека изградбата на „Вардарска долина“, би изнесувала околу 1,5 милијарди евра. Од вкупната сума, Владата на Македонија ќе инвестира 15%, додека за останатите средства во висина од 85 % се планира да биде подигнат кредит од КРБ. Владините предвидувања се дека во рок од 10 до 15 години би требало да биде завршен овој најголем проект во земјава. Сепак она што е најзначајно е дека државата се залага целата инвестиција да остане во државна сопственост.

Со овој проект се предвидува по течението на Вардар, од Велес до Гевгелија, да се изградат 12 хидроцентрали, од кои две поголеми централи кај Башино село, Велес и Градец, Удово, додека другите десет се помали брани со височина од 8 до 10 метри. Вкупната инсталирана моќ на централите ќе изнесува од 350 до 400 мегавати, додека просечното годишно производство на електрична енергија ќе изнесува меѓу 1.000 и 1.400 гигавати.

Потпишувањето на Меморандумот од страна на опозицијата беше протолкуван како предизборен маркетинг и дека проектот е економски неисплатлив заради измена на трасите на железничкиот и патниот сообраќај, но исто така и заради можен меѓународен спор со Грција. Тие истовремено напоменуваат дека пред повеќе години Францускиот конзорциум формиран за изградба на „Вардарската долина“, заради неисплатливост го напуштиле проектот, но забораваат да напомнат дека истиот е напуштен поради политички причини, кои најчесто се поврзуваат со јужниот сосед.

Идејата за да се искористи водниот потенцијал на реката Вардар, е стара повеќе децении. Кралството на Југославија уште во 1932 година побарала од меѓународната заедница покрај други проекти да го финансира и проектот за изградба на каналот Морава – Вардар – Егејско Море. Со овој проект се предвидувало содавање на нов пловен пат кој би бил долг 700 километри и преку Дунав на север би бил поврзан со Рајна и со Северното Море, потоа со подунавските земји и Црното Море, како и со сите држави кои излегуваат на Средоземјето, вклучувајќи го тука и Суецкиот Канал, преку кој би се сообраќало практично со целиот Исток. Но, истиот не бил прифатен од тогашната Лига на народите во Женева: Според извештаиите на Иво Андриќ, кој бил отправник на работите на Кралството, Комитетот не можел да го усвои проектот затоа што неговата евентуална градба не изгледала ни технички ни економски оправдана.

По Втората светска војна, уште со првиот петогодишен план Македонија била живо заинтересирана за спроведување на проектот „Вардараска долина“. За тоа зборуваат и авторите на „Историјата на железниците на Македонија 1873 -1973“ кои во делот под наслов „Проучување и проектирање за делумно изместување на магистралната линија Скопје – Гевгелија со цел да се искористи реката Вардар во енергетски цели“ ќе напишат:

Со Првиот петгодишен план започна и во нашата Реиублика со изградба на хидроцентрали. Во рамките на тоа реката Вардар проучувана е во повеќе наврати од ослободувањето до денес.

Реката Вардар има уедначен пад на своето корито скоро на целата должина, па затоа е нерационално користењето на водата со помош на деривација. Освен во рамнициге, во целото стеснето корито реката ја следи железничката линија Скопје — Гевгелија, Поради тоа за секој дел на вардарското корито, кој е поволен за изградба на брана, мора претходно да се мисли на изместување на постојната линија. Досега се откриени и проучувани две делници, кои давааг поволни хидрогеолошки и економски услови за изградба на брани. Тоа се: Башино Село кај Велес и Градец кај Удово.... Според тоа нивото на заезерената вода би се протегало до станицата Зелениково....

За проучување и изработување на проектен елаборат за изместувањето на линијата на релацијата Зелениково - Титов Велес, Електростопаноката заедница на СР Македонија склучи договор (25 септември 1963 год.) со Заводот за студии, проектирање и надзор на градење на железници на ЈЖ - Белград.

Според планот за реконструкции на железнички ланнии од I ред на територијата на ЈЖ во кој спаѓа и линијата Скопје - Гевгелија, проекгантот морал да проектира линија за брзина од 100 км/ч.... Држејќи се на спогодбените и техничките услови, проектантот иа фотограметриска ситуација во размер од 1:10000 повлекол на десниот и левиот брег на реката по една основна варијанта и подваријанти со намера да го изнајде најекономичното решение. На првиот дел од станицата Зелениково до влезот во тунелот Пчиња, се повлечени над котата на заезерената вода обете варијанти заедно. Оттука левобрежната варијанта свртува повеќе лево и со тунел долг 1955 м минува низ пчињскиот падиноски брег, а потоа со мост преку заезерената вода на Вардар, преоѓа на левата страна и влегува во новопроектираната станица „Пчиња". Понатаму трасата оди по левиот брег на Вардар преку селото Сопот, па над селото Новачани, потоа покрај Башино Село се развива и се враќа на десниот брег на Вардар нешто јужно од браната и се приклучува на постојната оска на линијата Скопје – .. Велес. ... На трасата најголеми објекти се: 13 тунели со вкупна должина од 8.600 м меѓу кои најголем е Новачани со должина од 2080 м. Покрај голем број пропусти и помали мостови, преку Вардар се предвидени два премина со два толеми мостови. Левобрежната варијанта е долга околу 26 км. Нејзината вредност изнесува 12.584.582.000 динари.

Деснобрежната варијанта, оди по истата траса како и левобрежната до влезот во тунелот Пчиња, каде што свртува нешто десно и низ тунел од 2095 м се пробива низ брегот „Пчиња", потоа продолжува по десниот брег на реката Вардар се до железничката станица .. Велес. Вкупната должина на оваа варијанта изнесува 22,735 км. Во меѓупросторот Зелениково - .. Велес има две станици... Во вештачките работи и на оваа варијанта имаат доминантво место тунелите со вкупна должина од 7900 м, меѓу кои тунелот Орлов Камен во должина од 4145 м е најголем објект на линијата... Вкупната вредност на деснобрежната варијанта изнесува 9.960.600.000 динари.

Проектот беше ревидиран на 27 мај 1964 год. кога е прифатена деснобрежната варијанта со извеони забелешки.

За другото избрано место на реката Вардар за подигање брана „Градец" Електростопанската заедница на СР Македонија склучи во 1966 година договор за изработување на инвестиционо-техничка документација со Погонот за студии, проектирање и извршување на инвестиции при ЖТП - Скопје.

... Во елаборатот беа изработени две варијанти, обете на десниот брег на реката, скоро паралелно,... При проектирањето е водено сметка дека се работи за меѓународна главна линија од I ред... Кај изместената линија се оредвидени истите крајни станици Д. Капија и Миравци, а разминувачките Клисура и Јаворица се нешто дислоцирани во зависност од топографскихе измени. Кај сите сганици се внесени измени во согласност со рангот на линијата и новите прописи.

На изместените траси се предвидува следниов број поважни вештачки објекти. а) — кај црвената варијанта: Вкупно пропусти има 50, мостови и вијадукти има 5, со вкупен отвор 272 м и тунели 3, со вкуга должина од 1514 м и б) - кај зелената варијанта: Вкупно пропусти има 52, мостви и вијадукти има 3, со вкустен отвор 144 м и тунели 8, со вкупна .должина од 2214 м. Според предмерот и пресметката вкупната вредносг иа изместувањето на линијата од ст. Демир Капија до ст. Миравци изнесува; 1. По црвената варијанта (пониска) 6.689.903.900 дин 2.- По зелената варијанта (повисока) 7.161.137.600.

Претпроектите се ревидирани по решението на Електростопанската заедница на СР Македонија (број 1188 од 13 април 1967 г.), кога е усвоена црвената варијаита, а оттука до ст. Миравци зелената варијанта.“

За време на владата на Анте Марковиќ, на конкурс за развојни проекти во поранешна Југославија, „Вардарска долина“ добил признание како најперспективен развоен проект. По осамостојувањето во 1991 година оваа идеја повторно станува актуелна во Македонија, а прв пат беше започната нејзината реализација од 1994 до 1999 година од страна на два конзорциума, еден македонски и еден француски. Во францускиот конзорциум, пак, беа вклучени државната француска енергетска компанија ЕДФ и француската фирма ЦНР. Откажувањето од овој проект од страна на францускиот конзорциум се смета дека е направен од политички причини.

Од сето ова можеме да видиме дека сите македонски влади бил заинтересирани да се реализира мегапроектот „Вардарска долина“, кој може да значи спас во енергетска, транспортна, еколошка, туристичка и во целокупна економска смисла за државата. Но, ако подлабоко се навлезе во суштината, зошто досега овој проект не е спроведен, на површина ќе се појави не само капацитетот на политичките гарнитури, туку и политичките игри на јужниот сосед.

За разлика од претходните влдаачки гарнитури денешната Влада на Република Македонија има и капацитет и знаење овој мега проект да го спроведе. Без разлика на сите кочници кои се поставуваат од страна на опозицијата и јужниот сосед, проектот во иднина ќе се реализира, а со тоа бенефит ќе имаат не само Македонија туку и околните соседи.



http://mn.mk/komentari/4243-Vardarska-dolina-proekt-na-idninata

Edited by Cloverstack - 26-May-2011 at 12:09
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #165 Posted: 15-Apr-2011 at 00:28
„Вардарска Долина“ на кинески начин

Петнаесет години по прекинот на реализацијата на најзначајниот стратегиски проект во Македонија „Вардарска Долина“, вреден 1,5 милијарда евра, сега со помош на кинески кредит и знаење повторно оживува

„Вардарска долина“ е значаен стратегиски проект кој може да ја смени географската мапа на Македонија и да го зголеми економскиот потенцијал на земјава. Тој се буди пред секои избори во последните две децении и веднаш по нив замира. Според едни, проектот е невозможен и економски неисплатлив бидејќи бара промена на трасата на железничката пруга Скопје-Гевгелија. Други велат дека ќе предизвика меѓународен спор со Грција. Тоа е најскапиот и најобемниот енергетски проект, со кој треба да се изградат 12 хидроцентрали по текот на реката Вардар, за што се потребни најмалку 1,5 милијарда евра.

Петнаесет години по прекинот на првичната реализација на овој проект, во кој беше вклучен француски конзорциум, сега повторно се преземаат чекори за негово оживување. Наместо Французите, за „Вардарска Долина“ пари и знаење сега треба да обезбедат Кинезите. Во понеделникот Владата потпиша Меморандум за разбирање со Кинеската меѓународна корпорација за води и електрична енергија (КВЕ) и со Кинеската банка за развој (КРБ). Владата има намера од Кинезите да земе кредит од 1,275 милијарда евра или 85 отсто од потребната инвестиција, а останатите 15 отсто од средствата, односно 225 милиони евра, да ги обезбеди сама. Токму кинеската корпорација КВЕ во 2004 година ја изгради акумулацијата ХЕ „Козјак“.

Неискористен воден потенцијал

Идејата за ваквиот проект е стара повеќе децении, а прв пат беше започната нејзината реализација од 1994 до 1999 година од страна на два конзорциума, еден македонски и еден француски. Македонскиот конзорциум го сочинуваа 16 домашни компании и Владата како рамноправен партнер. Проект-менаџер на конзорциумот „Вардарска Долина“ беше Јордан Ставров, експерт за хидроенергија, кој сега е во пензија. Во францускиот конзорциум, пак, беа вклучени државната француска енергетска компанија ЕДФ и француската фирма ЦНР, која стопанисува систем на хидроцентрали на реката Рона.

Тогашниот проект-менаџер на „Вардарска Долина“, Јордан Ставров, вели дека конфигурацијата на теренот во Македонија за овој проект е одлична.

- Кај нас постои можност за комбинирано користење на акумулационите и проточните води за производство на хидроенергија. Ваквиот потенцијал с` уште не е искористен - вели тој. Во рамничарскиот дел на Македонија, каде што поминува реката Вардар, според првичниот проект, се наоѓаат каскадните, односно проточните хидроцентрали, кои имаат помал капацитет за производство на електрична енергија. А во клисурскиот дел од текот на реката Вардар се наоѓаат акумулациите кои имаат повисоки брани и поголема инсталирана моќност.

Потребен е договор со Грција

Повеќе експерти по енергетика се децидни дека проектот направен заедно со францускиот конзорциум треба да биде почетната точка при преговорите и договорите со Кинезите.

Една од можните пречки при реализацијата на проектот би можела да биде Грција, односно користењето на меѓународните води на реката Вардар. Со Грција веќе постои меѓународен договор од времето на поранешна Југославија кој предвидува Македонија да испушта одредено минимално количество на вода. Но, ако се има предвид искуството на Бугарија со Грција за текот на реката Струма, може да се очекува јужниот сосед да не допушти мазно да тече изградбата на 12 хидроцентрали на Вардар.

- Меѓутоа, Грција нема да може да н` сопре ако градиме еден рационален и оптимизиран проект. Со тоа би докажале дека немаме намера да го попречуваме слободниот доток на вода кон Грција - вели експертот за хидроенергија.

Преместување на пругата

Со проектот се предвидени две поголеми акумулациони хидроцентрали. Првата е во близина на Скопје и се нарекува ХЕ „Велес“, а втората е кај село Удово со име ХЕ „Градец“. Меѓу нив има уште 7 помали проточни хидроцентрали со максимална инсталирана моќност од 15-16 мегавати и просечно годишно производство на електрична енергија од 60-70 милиони киловат-часа. По втората акумулациона ХЕ „Градец“ следуваат уште три проточни хидроцентрали до границата со Грција.

- „Вардарска Долина“ како проект не завршува со македонската граница, туку има можност да продолжи и по текот на Вардар, односно грчки Аксиос до нејзиното влевање во Егејско Море, каде што би можеле да се изградат уште 4-5 хидроцентрали - вели Ставров.

Во текот на целиот проект се наоѓаат автопатот и пругата од Скопје кон Гевгелија, кои на одредени делови треба да се дислоцираат бидејќи ќе бидат поплавени со водата од акумулациите.

- Од 150 километри железничка пруга, која се наоѓа на овој потег, треба да се дислоцираат 80 километри. Од нив, кај ХЕ „Велес“ треба да се поместат 30 километри пруга, кај ХЕ „Градец“ 20 километри, а кај 10-те мали хидроцентрали помеѓу треба вкупно да се поместат уште 30 километри железничка пруга - вели првичниот проект-менаџер на „Вардарска Долина“.

Според податоците што Електрани на Македонија ги објави на својата интернет-страница при првичниот јавен повик за инвестиција во овој проект, само за дислокација на железничката пруга ќе бидат потребни 167 милиони евра. За преместување на автопатот ќе треба да се одвојат уште 50 милиони евра.

Признание од владата на Анте Марковиќ

„Вардарска Долина“ е најголемиот стратегиски проект на Македонија, кој уште во 1991 година на конкурс за развојни проекти во поранешна Југославија добил признание од владата на Анте Марковиќ како најперспективен развоен проект.

- Всушност, тој опфаќа рационално и интегрално користење на природните богатства на Македонија, особено водните ресурси - вели Јордан Ставров.

Тој појаснува оти оригиналниот проект на францускиот и македонскиот конзорциум подразбира искористување на водниот тек на реката Вардар од Скопје до Гевгелија плус водниот тек на реката Треска и Црна Река како главни десни притоки. Според него, до 1999 година двата конзорциума завршиле и со ревизија на целиот проект и било решено француската страна да учествува во инвестицијата со 80 отсто од средствата, а македонската со 20 отсто. Но, работите тргнале наопаку од политички причини и конзорциумот престанува да постои во 2000 година.
Горан Ризаов #
http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=5FA99E5754508A40B0CFFB4CD541E806
Back to Top
bungee View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 14-Apr-2011
Location: MK
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote bungee Quote  Post ReplyReply #166 Posted: 14-Apr-2011 at 23:08
Дали некој знае дали има некаде статистика за тоа на колку години има можност за поплавување на Вардар.
Можеби прашањево не е баш за темава ама не ми се отвораше нова за вакво прашање.
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #167 Posted: 14-Apr-2011 at 05:44
Malite brani se mali akmulacii za vradar da stane ploven
Pa mora da se podigni levelot na vodata za nekolku metra za dase stvori visinska razlika za da se dobibe pritisok tie brani se mali a ne sluzaat za akmulirajne na voda taa moze samo da fukcinira ako levelot na vodata ne se spusti ispod 2/3 zatoa sto se gubi pritiskot nivna zadaca e da ispustaat voda tolku kolku e prilivot prilicno da se odrzava stabilen vodostoj preku cela godina.
A golemite akumulcii ke akumuliraat voda vo vreme na zgolemen priliv na voda a ke ispustaat minimalno kolku e propisano po megunarodni standardi za nivoa na reki za Grcite da ne se bunat sto e i podobro za niv preku cela godina ke dobivaat ista kolicina na voda
Jas vaka go zamisluvam principot na rabota na celiot proekt.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #168 Posted: 13-Apr-2011 at 22:14
Кај нас во село гари има таква проточна мала хидорцентрала што не е во функција. Уште има петокрака на нејзе така да градена е пред децении. Тамо има крак од гарска река се пренасочува во хец и тоа крак има вода кога има добар проток, топење на снегови дождови и слично. Секогаш немора кај проточна централа да се користи целиот тек. Има низ Америка на некое место незнам каде точно потенцијалната разлика на водопад се користи за хец. Дел од водотекот пред водопадот се зафаќа и се испушта после водопадот.


Edited by lslcrew - 13-Apr-2011 at 22:16
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #169 Posted: 13-Apr-2011 at 20:26
Да да, баш помислив на ова и тоа е тоа, осум метри колку може да е, баш таква мала акумулација би се створила. Осум метри како му доаѓа ко куќа од три спрата, така нешто?
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #170 Posted: 13-Apr-2011 at 20:23

Можеби си во право. Во секој случај види ја сликава:

Ова е Chief Joseph Dam на Колумбиа Ривер. Иако е брана, нивото на водата е минимално покачено. Треба убаво да се прочита студијата која ја има на ЕЛЕМ сајтот.
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #171 Posted: 13-Apr-2011 at 20:14
Да ама пишува дека тие што се без брана односно без акумулација се поставуваат (браните) на реки што се сезонски, а Вардар иако преку лето има помалце вода сепак си тече константно. Дефинитивно мислам дека ќе се создаде некоја помала акумулација, што од друга страна е па позитивно за контролирање на водотекот и водостојот, заштита од поплави итн.
Мислам дека тие централи што се без брана може да се постават по течение на река, ама доколку нејзиниот водотек е стрмен и брз. Такви се овие малите хидроцентрали нели.

"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #172 Posted: 13-Apr-2011 at 19:56
Originally posted by StreetStruck

Ама чекај со самото тоа што ќе се подигне брана со мин. висина од 8-9 метри ќе се створи некоја акумулација...или не, ја барем така мислам.
Кај проточните централи нема потреба од класична брана, туку тие се поставуваат по течението на самата река:
Не сум сигурен, но мислам дека во овој случај нема подигнување на нивото (или барем не значително)
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #173 Posted: 13-Apr-2011 at 19:22
Ама чекај со самото тоа што ќе се подигне брана со мин. висина од 8-9 метри ќе се створи некоја акумулација...или не, ја барем така мислам.
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #174 Posted: 13-Apr-2011 at 08:15
Originally posted by Goran

Po moe mislam 2 koi se pogolemi ke bidat akomulacii koj ke akumuliraat voda na zgolemen vodostok a drugite ke se tipicni melnici kolku vloda se vilva tolku se ispusta sto ima smisla.
Можеби се работи за проточнио централи, за кои немора да има акумулација.
אל תסתכל בקנקן, אלא במה שבתוכו
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #175 Posted: 13-Apr-2011 at 02:33
Po moe mislam 2 koi se pogolemi ke bidat akomulacii koj ke akumuliraat voda na zgolemen vodostok a drugite ke se tipicni melnici kolku vloda se vilva tolku se ispusta sto ima smisla.
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #176 Posted: 12-Apr-2011 at 18:55
Па нема да дојде до загадување ако колекторските канализациони системи што се слеваат во Вардар би биле поврзани со прочистителни станици. Така Вардар ќе биде идила.
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #177 Posted: 12-Apr-2011 at 13:04
Тие баш би биле прочистители, а не загадувачи.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Plugger View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 15-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 378
  Quote Plugger Quote  Post ReplyReply #178 Posted: 12-Apr-2011 at 04:23

Super vest e ova, jas se soglasuvam isto taka deka do rok od 15 godini sigurno ke vlezat mnogu stranski investicii i koga ke izgradat pogoni i fabriki ke troshat mnogu poveke energija taka da ke mora da se gleda na toa. Mene samo me zanima, posto ke se gradat 12 hidrocentrali megju koj i 2 golemi na rekata Vardar dali ke ima nekakvo zagaduvanje na rekata i dali ke bide bezbedno seto toa za zivotnata sredina?

http://www.sitel.com.mk/video/biznis/pochnuva-realizacijata-na-proektot-vardarska-dolina
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #179 Posted: 12-Apr-2011 at 03:04
Decki ova e odlicna vest samo malku sum skepticen od memurandum do dogovor ima mnogu razlika ceski da se realizira
ke donese vrabotuvajne vo kratok period
ke ja podobri infrakstrututata zeleznica
ke ne napravi zaedno so drugite proekti energetski nezavisni
a vo isto vreme ke doprinese za razvojot na zedmjodelstvoto i turizmot
za ova treba cela admistracija da raboti dene i noke sto pobrzo da se realizira.
A daj gospode eden den na srbija i grcija i cela evropa da im tekne da go napravat vardar ploven ke ima uste pogolemi beneficii.
Samo napred
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2190
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #180 Posted: 11-Apr-2011 at 19:31

Јужна Вардарска Долина


За реализација на втората фаза од проектот "Јужна Вардарска долина" ќе се вложат 21,7 милион евра кои ќе ги обезбедат германската влада преку банката КФВ, Владата на РМ и локалните водни заедници.


За таа цел Германија ни даде заем од 10,3 милиони евра и грант од еден милион евра. Вкупното учество на Владата е 4,7 милиони, а на водните заедници, кои ќе учествуваат во финансирањето 5,7 милиони евра.

Договорот за втората фаза од „Јужна Вардарска долина“ со кој проект, за првпат во Македонија во цело поле ќе се стави под системот “капка по капка“ беше потпишан од страна на министерот за финансии Зоран Ставрески. Според Ставревски заемот ни е доделен под исклучително поволни услови, бидејќи каматната стапка е само 2,5 отсто, а ќе се отплаќа на 20 години. Тоа, според него, им овозможува на водните заедници лесно да ги вратат парите.

Инаку, со овој проект ќе се наводнуваат 3.900 хектари во 13 населени места од Гевгелиско-валандовскиот регион. За три години целото поле на југот од земјата ќе се наводнува со системот "капка по капка". Системите ќе се снабдуваат со вода од подземни бунари, од Вардар и од вештачки акумулации. Слично како водоводните мрежи во градовите, и во полињата ќе има цевководи до секоја нива, а заинтересираните земјоделци ќе треба само да се приклучат и да постават соодветни црева со кои ќе се спроведува водата директно во корењата на растенијата. Нема да смеат да ја користат водата за да наводнуваат со бразди, како досега. За сето тоа ќе плаќаат одреден надомест.

http://gevgelija.gov.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.320 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.