build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Патна мрежа (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 84>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #421 Posted: 15-May-2011 at 15:18
Stip-Kocani e nefrekfentna delnica. Skoro i da nema soobrakaj... Pak ke kazam, ja vozev ovaa delnica pred mesec dena. Magistralata e vo odlicna sostojba, mi izgleda kako da e renovirana pred 3-4 godini. Inaku 1km avtopat cini minimum 1 milion evra...

Najprioritetna delnica vo komentov e Veles-Stip. Ovaa pat e navistina frekfenten a se naoga vo ocajna sostojba. Tesen, istrosen asfalt, nepregledni mesta itn...

Inaku ova so programata mi deluva kako dobar son... Za pet godini najverojatno ke bide izgraden samo avtopatot Kumanovo-Tabanovce vo dolzina od 8km.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #422 Posted: 15-May-2011 at 15:24
Не мора да чини 1 милион по км, ако имаат проект во кој се инкорпорира сегашната делница.

Но, како и да е, приоритети има многу... Јас би рекол Табановце е број 1. Смоквица број 2. Блаце број 3. Прво ни треба добра интернационална комуникација со големите трговски партнери.

Понатаму, би можело да се инвестира или во пат до Охрид или Штип. Подеднакво важни се, иако стратешки Охрид е поважен, особено што ќе не поврзе и со Албанија.

Тек потоа Штип, и тоа во насока накај Струмица попрво, отколку накај Кочани.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #423 Posted: 15-May-2011 at 17:17
Originally posted by krale

Не мора да чини 1 милион по км, ако имаат проект во кој се инкорпорира сегашната делница.
Како ќе се инкорпорира сегашната делница чија траса во голем дел сигурно не задоволува автопатски стандарди и плус тоа поминува и низ населени места?
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #424 Posted: 15-May-2011 at 17:42
Originally posted by Cloverstack


Originally posted by krale

Не мора да чини 1 милион по км, ако имаат проект во кој се инкорпорира сегашната делница.
Како ќе се инкорпорира сегашната делница чија траса во голем дел сигурно не задоволува автопатски стандарди и плус тоа поминува и низ населени места?


Не зборам за конкретната делница (не ја ни знам). Чисто концептски велам дека не мора секогаш да биде 1 милион/км.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #425 Posted: 15-May-2011 at 18:14
Originally posted by krale

Чисто концептски велам дека не мора секогаш да биде 1 милион/км.
Речиси никогаш не чини 1 милион по километар, па дури и на лесен терен. Тоа „правило“ 1km=1милион е народско „правило“.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #426 Posted: 21-May-2011 at 09:23

МОДЕРЕН ИНФРАСТРУКТУРЕН БУМ ВО СОСЕДНИТЕ ЗЕМЈИ

Соседите градат патишта, Македонија на слеп колосек

За да можат домашните компании да бидат конкурентни и да се наметнат на европскиот пазар, државата треба да размислува за алтернативни поврзувања, сметаат бизнисмените

Македонија во последните години не ја искористи стратегиската позиција во трката за инфраструктурна поврзаност во споредба со соседните земји. Додека домашните политичари во последните неколку изборни циклуси само на хартија ветуваа доизградба на значајните коридори 8 и 10, соседите веќе градеа мрежа од модерни автопатишта преку кои се поврзаа со главните економски центри во регионот.

Голем дел од нивните автопатишта е веќе завршен, а останатите треба да бидат финализирани во следните три-четири години. Но, карактеристично е тоа што речиси сите соседи во своите планови ја заобиколија Македонија. Така, Приштина веќе се поврза со Тирана преку автопат кој не поминува низ земјава, а за две-три години истото се очекува да се случи и меѓу Софија и Солун.

Патниот инфраструктурен бум што ги тресе соседните земји никако да се пресели и кај нас. Македонија с` уште каска зад соседите, со просечно изградени 1,9 километар автопат годишно, ако се земе предвид динамиката на градење на делницата од граничниот премин Табановце до Куманово. Имено, оваа делница долга 7,7 километри се гради веќе четири години и сe` уште не е завршена. Откако неколку пати беше одложен рокот за доградба, последните најави се дека автопатот ќе биде пуштен во употреба најдоцна до ноември годинава.

Ја изгубивме стратегиската предност

Освен делницата Куманово-Табановце, главно ветување на Владата во изминатите години е изградбата на делот од Демир Капија до Смоквица. Тоа всушност е последната неизградена делница на македонскиот дел од стратегискиот Коридор 10. Со нејзиното завршување патувањето од Табановце до Богородица целосно ќе се одвива по автопат. Според најавите на Владата, патот Демир Капија-Смоквица ќе почне да се гради в година. Делницата долга 28,2 километри, според плановите, треба да биде готова за пет-шест години. Коридорот 8, пак, со кој треба да се поврземе со Бугарија и со Албанија, воопшто и не почна да се гради.

Бизнисмените сметаат дека за да можат домашните компании да бидат конкурентни и да се наметнат на европскиот пазар, државата треба да размислува за алтернативни поврзувања.

Миле Бошков, претседател на Бизнис-конфедерацијата на Македонија, смета дека земјава веќе нема предност пред соседите, туку само нереализиран потенцијал.

- Дури и со стратегиски подобра географска позиција не можеме да бидеме лидери на тоа поле, туку мора да се поврзуваме. Треба да се издвои крак од Коридорот 10 до Штип, а потоа и до Делчево, од каде што би можеле да се врземе со планираниот нов автопат Софија - Солун преку Благоевград - вели Бошков.

Тој посочува дека од Кичево до Штип потребно е да се изградат околу 30 километри автопат, а од Штип до Делчево, преку Кочани, уште 80 километри.

- Тоа мора да се премости. Според нашите процени, за да бидеме конкурентни и да се наметнеме на пазарот, треба да се фокусираме на Коридорот 10. Без разлика дали преку јавно-приватно партнерство, дали преку концесии, тој мора да се заврши, па дури и да се надгради - вели тој.

Бошков додава дека итно треба да се работи и на проекција и изградба на железничка пруга од Кичево до албанската граница за да имаме пристап до пристаништето во Драч.

Соседите нe` заобиколија

За разлика од Македонија, на која и' требаат повеќе од десет години градежни активности за да го комплетира Коридорот 10, Бугарија до 2015 година ќе има завршена мрежа од автопатишта преку кои ќе се поврзе со најголемите градови во регионот. Најголемиот дел од овие патишта веќе се градат, а дел се и веќе завршени. Пред една недела свечено беше пуштен во употреба новиот автопат кој ги поврзува Софија и Перник, со кој се скратува и времето за патување од Скопје до бугарската метропола. Крајната делница долга 19 километри се градеше четири години, а на трасата има многу вијадукти, мостови, три тунели, многу планински засеци, неколку клучки и два големи патни јазла.

Премиерот на Бугарија, Бојко Борисов, во неодамнешното интервју за бугарската телевизија „Нова“ ги објасни инфраструктурните планови на земјата. Според него, идната година треба да биде завршен автопатот од Софија до Бургас, кој е дел од Коридорот 8. За 2013 година е планирана доизградбата на автопат од бугарската метропола до Пловдив, преку кој земјата ќе се поврзе со Истанбул, а во 2014 година ќе биде пуштен автопатот меѓу Софија и Солун. За истата година планирано е пуштање во употреба и на автопатот Софија-Варна.

- Со сите овие автопатишта, но и неколку други магистрали, регионот ќе се поврзе Солун-Софија-Видин-Европа. Ова се транспортни коридори, тоа се пари, тоа е бизнис, тоа се инвеститори. Само тогаш можеме да зборуваме дека сме постигнале нешто, да поканиме инвеститори. Инфраструктурата овозможува да се развива с` - рече Борисов во интервјуто.

Не помалку заостануваат и Албанија и Косово, кои меѓусебе веќе се поврзаа со автопатот Драч-Тирана-Приштина. Освен овој автопат, кој неодамна беше пуштен во употреба, косовските власти најавија дека автопатски ќе ја поврзат и Приштина со македонската граница преку автопат долг 55 километри. Според најавите, проектот е поделен во два дела. Првиот почнува од Липљан кај Приштина до Качаник, а оттаму до границата со Македонија. Сепак и покрај гласните најави, с` уште не се знае кога ќе почне неговата изградба.

Србија во последните три години основаше државна компанија која се нарекува Коридор 10 и изгради околу 60 километри од овој паневропски коридор. Изграден е автопат од Нови Сад до Хоргош, обиколницата на Белград, автопатот од Прешево до Левосоје, а при крај е изградбата и на делницата од Врање до Бујановац.

Најголема мрежа од автопатишта во целиот регион изгради Грција, која изминативе години ги искористи европските фондови и Олимписките игри во 2000 година за неверојатна инфраструктурна модернизација на земјата. Јужниот сосед изгради многу автопатишта, магистрални патишта, како и многубројни тунели и мостови долги и по неколку километри.

Шест патарини од Табановце до Богородица

Последниот дел од автопатот кон Богородица ќе се гради веднаш по Демир Капија, а притоа ќе продолжи од десната страна покрај Вардар. Понатаму ќе се движи кај селото Миравци и ќе заврши кај селото Смоквица. Новата автопатска делница ќе биде долга 28,2 километри, ќе има по три ленти од двете страни и зеленило во средишниот дел. Планирана е изградба на две клучки кај селата Миравци и Смоквица, два тунела и шест моста. Предвидено е на автопатот да се изградат и четири нови наплатни рампи, по две од секоја страна. Со тоа возачите што патуваат од Табановце до Богородица ќе плаќаат вкупно шест патарини.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=1F3565B231792D4D9E0ABCC08F033BFE
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #427 Posted: 21-May-2011 at 15:12
Незнам ама некако роковите за нашите патишта се предолги. А па од друга страна и ова што се ветува ми е нереално за тој временски период со оглед на сегашната динамика на градење патишта.
Back to Top
Grunf View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 17-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Grunf Quote  Post ReplyReply #428 Posted: 21-May-2011 at 21:25
Originally posted by axel

Србија во последните три години основаше државна компанија која се нарекува Коридор 10 и изгради околу 60 километри од овој паневропски коридор. Изграден е автопат од Нови Сад до Хоргош, обиколницата на Белград, автопатот од Прешево до Левосоје, а при крај е изградбата и на делницата од Врање до Бујановац.

Не знам одакле им ове информације, али на жалост, ништа од овога није тачно. НС-Хоргош ће можда и завршити до краја ове године, али остало...Од обилазнице око БГ је завршена једна половина и то у полупрофилу (дакле једна четвртина), Прешево-Левосој завршена нова трака, али стара није обновљена, проширена за зауставну траку и није у функцији, осим првих 4-5км од границе...Супер је то што је деоница Врање-Бујановац при крају изградње, ако се узме у обзир да изградња још није ни почела...На жалост...
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #429 Posted: 22-May-2011 at 19:12
Eve nesto interesno
http://www.a1.com.mk/vesti/video.asp?Video=11/misko-analiza-22-05.wmv&VestID=138302

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #430 Posted: 23-May-2011 at 16:14

Во тек се градежените работи за изградба на главниот пат во населбите Нов и Стар Дојран.

pat500

Првата делница од 2,5 километри е при крај и се протега од Граничниот премин Дојран долж населбата Стар Дојран. Следната делница е главната сообраќајница долж населбата Нов Дојран која се протега во должина од 2 километри.

Овие две делници претставуваат дел од регионалниот пат Р-604 кој води од Струмица кон Дојран.

Целиот зафат претставува програмски проект на Владата на Република Македонија за реконструкција на регионалните патишта во соработка со Светска банка.

Изведувач на работите е фирмата „Алпине Баух ГмбХ“- Подружница Скопје.

ulica-dojran500


http://www.kurir.mk/republika/proekti/29388-Asfaltiranje-na-regionalniot-pat-R-604

Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #431 Posted: 23-May-2011 at 16:18
Луѓе... а да напраиме секоја година избори??? ова е лудница... цела држава градежна зона. Што не кажаа да си планиравме одмори ова време :-)
Back to Top
Plugger View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 15-Sep-2008
Online Status: Offline
Posts: 378
  Quote Plugger Quote  Post ReplyReply #432 Posted: 31-May-2011 at 05:21
Krale, Ako ako neka si rabotat, da rabotea vaka pred 30 godini Makedonija imase da bide po dobra od Slovenija. Bez razlika koj e na vlast, ovie problemi mora da se reshat i toa sto pobrgu.
 
 
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #433 Posted: 07-Jun-2011 at 15:28
Пат 'Ржаничино-Долно Коњаре. Според локални жители, патот се прави по втор пат, првиот пат наводно не бил квалитетно направен, па од страна се гледаше тазе сечениот "стар" пат. Ни овој не е богнзае што. Се прави со партие од светка банка а кошта (неофицијално) 200 милиони денари.

1.


2.

Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 530
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #434 Posted: 07-Jun-2011 at 16:39
^Кака е стандартната ширина при изградбата на такви патишта?
Мене ми се види многу тесен.

Edited by ink - 07-Jun-2011 at 16:39
Back to Top
nylon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 23-Oct-2010
Online Status: Offline
Posts: 168
  Quote nylon Quote  Post ReplyReply #435 Posted: 07-Jun-2011 at 17:07
Патов како да е трасиран со магаре. Како може во 21 век да прават уште вакви патишта, па и уште да се фалат со нив и да ги кажуваат како капитални инвестиции .
Вон сите стандарди.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #436 Posted: 07-Jun-2011 at 17:48
Вакви реакции и очекував Поради низа околности, овој пат од некаде 5-7 км, а можда и више, го идев пешки и ги воочив сите недостатоци. Како прво за патот, нз дали можете да забележите од страна песок? Е тој песок е дел од патот. Израмнет е со ваљак заедно со асфалтот при што се добива солидна големина. Значи ако има две коли, два автобуса и сл, ќе го користат делот со песок. Ја од инат на пола од патот со нозе го туркав песокот, затоа што баш у 21 век срамота е да се прават импровизации и наместо асфалт песок да е замена. Нерамен е ненормално многу. Иначе овој пат беше еден од полошите у Македонија, па некако ваква реконструкција може и да помине. А за работниците да не зборам и на идење и на вреќање беа земја дембелија, се излежаваа у сенка. Затоа и проекти кои треба да се направат за месец-два, се одолговлекуваат по 5-6 месеци. И уште еден битен момент, онде каде што бил подобар асфалтот само сечеле мали површини и ставаа поголемо количество асфалт и изгледаше поприлично нерамно.
Back to Top
ko4ani View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 288
  Quote ko4ani Quote  Post ReplyReply #437 Posted: 11-Jul-2011 at 09:07
Заврши асфалтирањето на патниот правец Пантелеј-Рајчани–Турско Рударе преку Осоговските Планини.

Асфалтирани се два километра, по еден од страна на општина Кочани и од страна на општина Пробиштип.

Деновиве ќе се работи на уредување на банкините, по што комплетно ќе бидат завршени работите на овој регионален проект, соопшти раководителот на Секторот за урбанизам, Влатко Димитров.Ова е првиот инфраструктурен проект на Центарот за развој на Источниот плански регион, финансиран од Бирото за регионален развој. Патот ќе ги поврзува општините Кочани и Пробиштип.

Според Димитров, остануваат уште околу 2 километри за асфалтирање, за целосно поврзување на Кочани и Пробиштип преку планинските предели на Осоговијата, за што е најавена нова апликација.



Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #438 Posted: 11-Jul-2011 at 13:26


Со 2,5 милиони евра во Општина Прилеп ќе се афалтираат 10 патни правци

Понеделник, 11 Јули 2011 13:56
Е-пошта Печати PDF

Градежната оператива на Гранит ги завршува работите на асфалтирање на патниот правец до селото Големо Радобил. Ова е единствено населено место во Тројачката котлина со над 100-тина жители и вредеше да се инвестира со оглед на фактот дека има голем бројот на повратници а и расте и бројот на викендички што се градат таму, вели Градоначалникот на Прилеп Марјан Ристески: - Станува збор за пат во должина од 4,5 километри, а поставени се 17.000 м2 асфалт. Вредноста на овој пат е 14 милиони денари или 250.000 евра. Ова е единственото населено место од Плетвар надолу, кое го сочувало населението. Имаме активно училиште во кое децата посетуваат редовна настава и со овај пат ќе се придонесе за подобра комуникација за месното население и за нив животот да се одвива без проблеми, а ќе се спречи уште едно село да изумре.   

Покрај овој Локалната Самоуправа работи на реализација на годишната програма за асфалтирање на уште 4 патни правци со 18 километри во Општина Прилеп кои покрај со 1,4 милиони евра средства од Светска банка ќе се финансира асфалтирање на 11 километри на 5 други патни правци неколку, меѓу кои и кон филмскипознатата Штавица, за кои се одобрени 1,1 милион евра од кредитот од Европската банка за обнова и развој.

Или вкупно од кредитите што ги доби Република Македонија а за кои средства Прилеп аплицираше со готови проекти обезбедени се 2,5 милиони евра за подобртување на инфраструктурата во Општината.
Паралелно со овие активности градежната оператива деновиве интензивно работи на асфалтирање на најфрекфентните крстосници низ градот се со цел тие до четврток да добијат хоризонтална и вертикална сигнализација како би биле во функција за претстојниот Пивофест. За оваа намена од општинскиот буџет се издвоени околу 10 милиони денари.

http://daily.mk/cluster3/6ef34574bf613e204e3e031b4cf97501/818145
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #439 Posted: 25-Jul-2011 at 00:07
Забрзано се гради новиот пат на Кожуф

Кавадарци - И покрај горештините, надвор од скијачката сезона интензивно се гради новиот регионален пат „Р-112“ до скијачкиот центар „Кожув“ од гевгелиска страна. Градежните работи ги изведува компанијата „Гранит“. Со изградбата на новиот пат во вкупна должина од 16 километри се поврзуваат два региона, ќе се воспостави директна врска меѓу Гевгелија и скијачките терени на Кожуф. Новиот пат почнува од туристичкото место Смрдлива Вода.

Изграден е мост, а се врши и ново пробивање на повеќе делови од проектираниот пат. Со изградбата на новиот пат треба да се постигне поголема безбедност за во зима да се стигне до скијачкиот центар, бидејќи досега движењето до центарот беше по технички пат. На Кожуф е убаво и во лето, во што се уверивме и ние при нашата посета. Шумски плодови можат да се најдат насекаде низ Кожуф. Прекрасните патеки за прошетка и климата гарантираат прекрасно поминати мигови и во лето. Затековме повеќе вљубеници во природата, кои пешачеа и се рекреираа. Може да се преноќева во вилата „Тодоров“ со претходна резервација.

Ќе биде ли нешто од скијачкиот центар „Кожуф?“ Во ноември лани во јавноста бомбастично се најавија милионски суми инвестиции од стратегискиот партнер, а сепак, скијачкиот центар комерцијално не проработи ниту во изминатата скијачка сезона. (А.Д.)

http://www.utrinski.com.mk/default.asp?ItemID=55EB4A8C8D494D4EA7FDF178809FE02D
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #440 Posted: 29-Jul-2011 at 11:24

Наместо за патишта, парите оделе за консултанти

Александра Спасевска
Наместо%20за%20патишта,%20парите%20оделе%20за%20консултанти

Зошто Македонија нема модерни автопатишта?

Наместо за нови патишта, Агенцијата троши сe повеќе пари за консултантски услуги, изработка на физибилити студии и за надзор на изградба на патишта. Оваа ставка за пет години се зголеми за повеќе од десет пати и во 2010 година изнесува дури 9,7 милиони евра. Податоците до кои дојде “Капитал“ покажуваат дека во изминатите пет години Агенцијата за патишта потрошила 350 милиони евра за изградба и реконструкција на патиштата во земјава.

Освен скопската обиколница и реконструкцијата на неколку регионални и локални патишта не е изграден ниту еден километар автопат. Според финансиските извештаи на државната Агенција за изградба и реконструкција на патната инфраструктура, континуирано се зголемуваат приходите од патарини и акцизи, а за нови патишта се трошат сe помалку пари. Тоа доволно кажува зошто Македонија, после Албанија, има најлоши патишта во регионот.

Единствената автопатска делница која во последниве неколку години се гради во Македонија е автопатот Табановце-Куманово, долг 7,7 километри, кој сe уште не е готов. Исто е и кај регионалните патишта. Беа пуштени во употреба неколку реконструирани магистрални и регионални патишта, но приоритетните делници: патот до ски-центарот Кожуф, од Радовиш до Струмица и до Близанско во Македонски Брод, кои се најавуваат со години, сe уште не се готови.

Според финансиските извештаи на Агенцијата за патишта, за консултантски услуги и студии во изминатите пет години се потрошени повеќе од 30 милиони евра. Во 2006 година се потрошени само 815.000 евра, а во 2010 година десет пати повеќе - 9,7 милиони евра. Од друга страна, вкупните расходи за изградба и реконструкција на патишта се намалени. Освен во 2008 година, кога се потрошени 98,6 милиони евра, во 2010 година инвестициите на Агенцијата се за 40% помали и изнесуваат 56,6 милиони евра.

Ако се зголемуваат приходите, а се намалуваат инвестициите во патишта, се наметнува прашањето каде одат парите кои би требало да се наменат за изградба на нови патишта и реконструкција на постоечките, кои се во катастрофална состојба. Годинава, Агенцијата за патишта планира да потроши 7,3 милиони евра за консултанти и за надзор на изградба на патиштата.

Ставката за тековно одржување на патиштата, односно парите кои Агенцијата за патишта му ги префрла на јавното претпријатие Македонија пат за реконструкција и санација на патиштата, е фиксна и изнесува 13 милиони евра годишно, освен во 2006 година, кога се одвоени 15 милиони евра.

Какви се тие консултантски услуги и на кого му служат не знаеме затоа што се чуваат во најстрога тајност. На пример, државата плати 1,4 милиони евра за изработка на студија која требаше да ја покаже економската оправданост од давањето на патиштата под концесија. Студијата беше нарачана кај француската консултантска куќа Луис Берже, но никогаш не беше јавно објавена. Три години подоцна државата сe уште нема избрано концесионер за изградба на автопатишта од Коридорот 8, а постапката беше десетици пати пролонгирана.

За продолжување на практиката со плаќање конслутанти и надзор на раководството во Агенцијата добро му доаѓа и фактот дека растат приходите од патарина. Финансиските извештаи покажуваат дека во 2006 година приходите од патарина изнесуваат 11,4 милиони евра, а во 2010 година дури 17,4 милиони евра. Агенцијата за патишта проектирала до крајот на годинава вкупни приходи од наплата на патна такса од 20 милиони евра.

Иако растат приходите од патарини, сe уште не е распишан тендерот за модернизација на наплатните рампи. Првично беше најавено дека наплатните станици ќе се даваат на концесионер кој ќе изгради нови и ќе воведе електронски систем за наплата, Министерството за транспорт на крајот на минатата година реши да се откаже од оваа идеја и целиот проект да го финансира со сопствени средства. Неколку месеци подоцна Владата обезбеди 17 милиони евра кредит од ЕБРД, но не го распиша тендерот најавен за првата половина на годината.

Од ставките за изградба и реконструкција на патишта во изминатите пет години се потрошени повеќе од 350 милиони евра. Во 2006 година за оваа намена се потрошени 66,4 милиони евра, а во 2010 година десет милиони помалку - вкупно 56,6 милиони евра. Оваа ставка малку поголема била само во 2008 година, кога се потрошени 98,6 милиони евра. Но, за пет години се изградени само 7,7 километри автопат од Куманово до граничниот премин Табановце, кој терба да биде пуштен во употреба за еден месец. Во 2009 година беше завршена и обиколкницата во Скопје, но таа се градеше речиси осум години.

Агенцијата за патишта успеа само во изминатите неколку години со кредитот од ЕБРД и од Светската банка да реконструира 11 регионални делници во вкупна должина од 290 километри и да изгради 62 локални патишта во должина од 150 километри. Но, од приоритетните автопатишта од Коридорите 8 и 10 освен најави за преттендерски и тендерски процедури, не е ставен ниту метар асфалт.

За Коридорот 10, односно за делницата Демир Капија-Смоквица во должина од 28 километри, Владата пред четри месеци обезбеди 250 милиони евра кредити од ЕБРД и ЕИБ и сега се чека новата влада за да се распише тендерот за избор на градежна компанија која ќе ја изгради последната делница од Коридорот 10.

За Коридорот 8 веќе три години се бара концесионер. По неколкуте одложувања на роковите за избор на концесионер сe уште не е избран конзорциумот кој терба да изгради 370 километри автопат во наредните седум години и со нив да управува во наредните 35 години.

ЗА ШТО СЕ ТРОШАТ ПАРИТЕ?

2010 година

56,6

милиони евра се потрошени за изградба и реконструкција на патишта

17,4

милиони евра се собрани од наплата на патарина

9,7

милиони евра се потрошени за физибилити студии и за надзор на изградба на патишта


2008 година

98,6

милиони евра се потрошени за изградба и реконструкција на патишта

16,3

милиони евра се собрани од патарина

7

милиони евра се потрошени за физибилити студии и надзор на изградба на патишта


2006 година

66,4

милиони евра потрошени за изградба и реконструкција на патишта

11,4

милиони евра собрани од наплата на патарина

815

илјади евра се потрошени за физибилити студии и за надзор на изградба на патишта
http://www.kapital.com.mk/mk/dneven_vesnik.aspx/71911/namesto_za_patishta,_parite_odele_za_konsultanti.aspx?iId=2297

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2021222324 84>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.484 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.