build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен парк (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3536373839 42>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #721 Posted: 06-May-2011 at 09:30
Оваа вест стои и во делот на МИА НАЈАВА НА ВЕСТИ и не ми се верува. Електролокомотивите се реконструирани уште од 2009 година, возат две години, дизел маневарките возат повеќе од година дена, една веќе слупава, а и автоматскиот пружен блок и патните премини се готови минатата година.

Малку глупаво изгледа целата оваа свеченост, бидејќи не ни носи ништо ново. СЕПАК, СЕ РАДУВАМ ШТО БАР 2 ЛОКОМОТИВИ И 4 МАНЕВАРКИ ЌЕ БИДАТ ИСПРАНИ БАРЕМ ЕДНАШBig%20smile.
Back to Top
build.mk View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 216
  Quote build.mk Quote  Post ReplyReply #722 Posted: 12-May-2011 at 21:09
ОСВРТ: Македонски железници вози музејски експонати


Доколку Македонија не се одлучи во блиска иднина да вложи поголеми средства во возниот парк на Македонски железници – Транспорт, државата ќе остане без патнички или товарен железнички сообраќај. Причината за ваквата застрашувачка прогноза лежи во староста на возниот парк со кој располага ова транспортно претпријатие. Од крајот на 80 – тите години на 20 век до денес не е купена ниту една нова локомотива, патнички вагон, дизел или електромоторна гарнитура за патничкиот железнички сообраќај, а во товарниот сообраќај се книжат единствено новите 36 товарни плато – вагони купени од страна на владата со финансиска помош од Светската банка.

Патничкиот железнички сообраќај на Македонски железници се покрива со дизелмоторни и електромоторни гарнитури. На неелектрифицираните пруги во земјава сообраќаат дизел моторни гарнитури произведени на почетокот од 70 – тите години на 20 век од шпанскиот производител на шински возила Maкоса од Барселона. За тогашното ЖТП – Скопје се купени 20 дизел моторни гарнитури. Од нив денес сообраќаат само две гарнитури на возовите кон Кичево и Кочани.

Со завршувањето на електрификацијата на Коридор 10, во 1986 година се купени 4 електромоторни гарнитури од Заводот за производство на возови во Рига – СССР за потребите на ЖТП – Скопје. Покрај Македонија, во тој период ваков тип на возови добиваат Србија и Црна Гора. Од тогаш купените гарнитури, во моментов на нашите пруги сообраќа само една гарнитура со која се оддржува возниот ред од Табановце до Гевгелија.

Ваквите алармантни податоци се поткрепени и со дотраеноста на патничките вагони кои се користат за превоз на патници како алтернатива на дизел и електромоторните гарнитури. Македонски железници располага со вагони произведени од српската фабрика Гоша – Смедеревска Паланка. Најголемиот дел од нив се произведени во периодот од 1964 до 1986 година, а во помал број се патничките вагони UIC – Z2 купени во периодот од 1989 до 1991 година.

Според староста, убедливо најлоша е состојбата со дизел локомотивите купени од американскиот производител Џенерал Моторс. Одредени примероци од овие локомотиви го имаат преживеано и скопскиот земјотрес, бидејќи се произведени и пуштени во сообраќај кон крајот на 50 – тите години од 20 век. Малку подобра е состојбата со електро локомотивите, кои се купени во најголем дел во 70 – тите години на изминатиот век, од најразлични производители на локомотиви, почнувајќи од шведска Асеа, хрватски Раде Кончар и Електропутере од Романија.

Според груба проценка, возниот парк на Македонски железници – транспорт ја надминува староста од 30 години, бројка со која во Европа може да се споредиме единствено со Србија, Црна Гора, БиХ и Албанија. За состојбата да биде уште полоша за нас, Србија во текот на 2011 година ги очекува купените 12 дизел моторни гарнитури од Русија, а во моментов набавува и 25 електромоторни гарнитури. Оваа година се очекува и железниците на Босна и Херцеговина да се подноват со 9 нови дневни и ноќни патнички гарнитури од шпанскиот производител Талго, а Хрватска отиде чекор понапред со пуштање во производство на сопствени електромоторни гарнитури. Грчките железници го модернизираа возниот парк во периодот пред и по Олимпијадата во Атина, а државните железници во Романија и Бугарија купија десетици нови дизел и електромоторни гарнитури од германскиот производител Сименс.

За разлика од балканските соседи, железницата во Македонија не може да се пофали ниту со најава, а уште помалку со обезбедена финансиска конструкција и распишан тендер за подновување на железничкиот транспорт. Оливер Деркоски, директор на Македонски железници – Транспорт, неодамна во разговор за медиумите вети дека во наредните 5 години претпријатието ќе се поднови со 3 дизел моторни и 2 електромоторни гарнитури, како и реконструкција на 30 патнички вагони со кои ќе се задоволат европските стандарди за патнички железнички сообраќај.

Во меѓувреме, македонските железничари, претприемачи и патници се надеваат дека музејските експонати што сообраќаат по пругите ќе ги издржат планираните реформи и ветените подновувања. Сепак, опасностите од недостиг на вагони и влечени средства, укинување на патнички возови и големи чекања во превозот на стока и понатаму ќе претставуваат болна стварност со која се соочува железничкиот сообраќај во земјава.


Бојан Блажевски


http://www.build.mk/?p=7170
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #723 Posted: 12-May-2011 at 22:08
Пругите и возниот парк на Македонски Железници освен што е праисториски преставува смејурија па барем да го укинеме мислам никој не се дрзна нешто да се промени срамота жива сме.
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #724 Posted: 13-May-2011 at 00:59
поради мислења како ова на новинаров, добивме двокатни автобуси... не дека не е во право, но поради тоа што му течат лиги по возови во кои се возел или ги гледал на телевизија, заборава на реалните потреби на железница
најубаво тоа да ми го потврди некој што повеќе се разбира, пред да се распалам со пишување
логиката ми е, што ќе ни е нов возен парк ако нема каде да сообраќа? многу побитно е да се доизградат коридорите и да се модернизираат пругите
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #725 Posted: 13-May-2011 at 09:01
Originally posted by zabegan

поради мислења како ова на новинаров, добивме двокатни автобуси... не дека не е во право, но поради тоа што му течат лиги по возови во кои се возел или ги гледал на телевизија, заборава на реалните потреби на железница
најубаво тоа да ми го потврди некој што повеќе се разбира, пред да се распалам со пишување
логиката ми е, што ќе ни е нов возен парк ако нема каде да сообраќа? многу побитно е да се доизградат коридорите и да се модернизираат пругите


Забеган, најпрво многу си невоспитан и некултурен.

Второ, од таквото размислување како твоето дека нема потреба да се развива транспортот додека не се развие инфраструктурата, состојбата е таква каква што е. Нови возови може да сообраќаат и со 60 и со 80 километри на час, треба да наведеш примери каде не е тоа така. Нагибните возови во Хрватска возат по пруги како нашите, како пример.

Трето, за твоја информација, 90% од овој текст потекнува од 2007-2008 година, тогаш го пишував на блог, а користени се официјални податоци. За жал, состојбата сеуште не е променета и за жал текстот е сеуште актуелен.

Четврто, ако некој имаш замерка на податоците слободно пиши, секој твој факт ќе биде искористен во поправка на текстот, за жал освен од катедрата за железници на Градежен факултет во Скопје (во делот за инфраструктура), нема никој друг релевантен соговорник на оваа тема, освен доколку ти не пронајдеш.
Back to Top
zookisk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Dec-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote zookisk Quote  Post ReplyReply #726 Posted: 13-May-2011 at 12:32
Бојане од катедрата за железници на Градежниот факултет не ја знаат ни одблиску вистинската ситуација и тешко дека би биле релевантни соговорници на оваа тема...
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #727 Posted: 13-May-2011 at 18:11
Originally posted by BOJAN

Originally posted by zabegan

поради мислења како ова на новинаров, добивме двокатни автобуси... не дека не е во право, но поради тоа што му течат лиги по возови во кои се возел или ги гледал на телевизија, заборава на реалните потреби на железница
најубаво тоа да ми го потврди некој што повеќе се разбира, пред да се распалам со пишување
логиката ми е, што ќе ни е нов возен парк ако нема каде да сообраќа? многу побитно е да се доизградат коридорите и да се модернизираат пругите


Забеган, најпрво многу си невоспитан и некултурен.

Второ, од таквото размислување како твоето дека нема потреба да се развива транспортот додека не се развие инфраструктурата, состојбата е таква каква што е. Нови возови може да сообраќаат и со 60 и со 80 километри на час, треба да наведеш примери каде не е тоа така. Нагибните возови во Хрватска возат по пруги како нашите, како пример.

Трето, за твоја информација, 90% од овој текст потекнува од 2007-2008 година, тогаш го пишував на блог, а користени се официјални податоци. За жал, состојбата сеуште не е променета и за жал текстот е сеуште актуелен.

Четврто, ако некој имаш замерка на податоците слободно пиши, секој твој факт ќе биде искористен во поправка на текстот, за жал освен од катедрата за железници на Градежен факултет во Скопје (во делот за инфраструктура), нема никој друг релевантен соговорник на оваа тема, освен доколку ти не пронајдеш.
се извинувам за некултурноста, не требаше толку брзо и остро да реагирам признавам Doh
сепак, логично е куќата да се започнува од темели, а не од кров
како намераваме да развиваме модерна железница ако нејзината основа, пругите, сеуште ни се во ваква состојбас, имаме еден главен коридор, пругите на него се стари 100 години, само дел од пругите се електрифицирани и нашата железница сеуште користи застарени технологии од времето на парните локомотиви, голем дел од пругите се недоградени
да не збориме што возовите ни функционираат ко да се автобуси и застануваат на секои пет минути...
која е поентата тогаш да се купува нов возен парк, ако постигне ефект не поголем од оној на стариот, единствено поубаво ќе изгледа... која е поентата на нов воз ако сообраќа на ист начин како стариот, ако се движи со 60 и 80 км на час и слично
и мислам дека примерот со Хрватска е лош, како прво, што се однесува до инфраструктура, се далеку пред нас (целовкупно) а пред не толку долго време со истите возови имаа несреќи, баш поради пругата по која возеа

не викам дека не треба да се обновува возниот парк, но мора да се расчисти што е поприоритетно, нормално ќе се купува ново и ќе се обновува, но тоа да се одвива последователно или паралелно со се друго, бидејќи гледам сите зборат само за возовите, никој за целосната ситуација

и не знам зошто мислиш дека ти ги оспорувам податоците или си додавам свои, се што е напишано во текстот е точно и издржано, во тоа не се сомневам, но навистина ми личи повеќе на пуст сон одколку сумирање на потребите и проблемите на железницата


Edited by zabegan - 13-May-2011 at 18:17
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #728 Posted: 13-May-2011 at 23:50
Друже, нема проблем, ти ја разбирам поентата на твоето размислување, а се сложувам и со Зоокиск дека Катедрата за железница на Градежен не е воопшто активна во последните години.

Македонија треба паралелно да ја развива инфраструктурата и транспортот, инфраструктурата е основа за било каков железнички сообраќај, но поентата на текстот беше да не се замижува и постојано да се потсеќа на состојбата. Колку повеќе зборуваме, веројатно дека ќе поттикне некое помрднување од мртва точка.

Сакам да кажам дека во моментов инфраструктурата во Македонија е во подобра кондиција од транспортот, а има добиено и финансиски средства за реконструкција на делници од Коридор 10.

Се надевам дека нема да има потреба текстов да се повторува по некоја година повторно.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #729 Posted: 14-May-2011 at 09:11
Текстот е детален и конкретен, со богатство на информации. Такви статии за жал не се стандард во МК новинарството и навистина не ми е јасно зошто еден ваков позитивен пример беше дочекан на нож од страна на забеган. Исто така аргументацијата за инфраструктурата... зарем некаде во текстот пишува дека инфраструктурата треба да се запостави? Едноставно тема на оваа статија е возниот парк и тоа е тоа.

Како што кажа Бојан, инфраструктурата и возниот парк треба да се онбовуваат паралелно, тоа не е спорно. Би додал дека паралелно треба сериозно да се работи и против штетните појави како каменувања, кражби, а исто така да се прават напори за заштита од вандализми и простаклук внатре во возовите.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #730 Posted: 14-May-2011 at 11:45
Ај и јас да споделам мое размислување. Мислам дека многу боље ствар е прво да се обнови возниот парк, затоа што со тоа прво ќе се намали потрошувачката на гориво, граѓаните уште повеќе ќе користат железнички превоз, наместо да се возат во старите меѓуградски автобуси, ќе може да се воведат повеќе експресни линии, без потреба за застанување на секоја постојка, а со сето тоа ќе дојде и поголем прилив на пари. Со нови електромоторни и дизелмоторни гарнитури ќе може и цената да се зголеми за 5-10% и пак да биде поконкурентна од автобускиот превоз. А со тоа повеќе пари и можност за влог во инфраструктурата. Од друга страна, додека се вложува во возниот парк, мора да се вложи во коридор 8, па така по едно 7-8 години да добиеме целосен коридор 8 со нов возен парк, што, сосема сум убеден дека ќе донесе повеќе пари, а со тоа можност од целосно реновирање на инраструктурата и изградба на нова. Нз за вас, но јас мислам дека во некој период од 20 години приоритет треба да е и изградба на пруга до Струмица и Охрид.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #731 Posted: 01-Jun-2011 at 01:52
Во депото Лисиче ми се чини дека има премногу старо железо. Во муабет со Бојан, ми спомна дека шпанците се носат на сечење, дали некој има повеќе инфо околу ова? И што се случува со другото старо железо? Ова на фотките е само дел од она што очигледно никогаш нема да биде вратено во возна состојба... зошто се чува, наместо да се слеат колку-толку средства од продажба на овој метал?

1


2


3


4


5

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #732 Posted: 01-Jun-2011 at 11:27
 Кловер, Шпанците се сечат овие денови во рамките на самото депо и се транспортираат како старо железо со камиони, мислам дека ќе има доста финансиски средства од нивната сеча, а Владимир некаде го има објавено огласот и за оттуѓување на неколку дизел локомотиви, кои исто најверојатно ќе одат на сечење. Од оваа работа би можеле да се соберат неколку стотици илјади евра, кои се надевам дека ќе бидат искористени во обнова на достраениот возен парк.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #733 Posted: 01-Jun-2011 at 13:51
Се чисти и отарасува од огромниот дел на отпад наталожен со децении во депото во Лисиче



Од друга страна се обновува

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=890&PID=102763&SID=9ezf1e24577c34f5e3b8dze7az518z7d#102763
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #734 Posted: 01-Jun-2011 at 21:55
Еве и инсајдерска фотка од Владимир Laugh, инаку ќе биде убаво парите од продажбата на старото железо да се вложат во обновување на патничките вагони.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #735 Posted: 02-Jun-2011 at 08:31
Се надевам, иако има многу дупки за крпење.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #736 Posted: 12-Jul-2011 at 15:40
видео каде е претставен голем дел од возниот парк на МЖ


Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #737 Posted: 15-Oct-2011 at 08:09
A eve i link so fotografii od vozniot park na MZ. Thumbs%20Up
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #738 Posted: 15-Oct-2011 at 11:24
браво Мон,све на едно место
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #739 Posted: 15-Oct-2011 at 11:43
Баш супер.... Иначе шпанците 712-717, можат да се реновираат и да сообраќајат. Убави се, а ако ги реновираат тогаш супер кје бидат. ПС: vladimir имаш некакви информации за шпанциве 712-717??(реновирање итн....?
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #740 Posted: 15-Oct-2011 at 12:34
Се надевам дека набрзо ќе имам добри вести
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3536373839 42>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.727 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.