![]() |
![]() |
![]() |
Управна зграда на ЈП „Водовод и Канализација“ |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 18> |
Author | ||
lupo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Nov-2009 Online Status: Offline Posts: 434 |
![]() ![]() |
|
AA тоа за погрешната настава и немањето кадри да дизајнираат ваков стил апсолутно се сложувам! Кај нас системот е погрешен, искривени се погледите за вредностите. Бубањето на теоријата речиси е безкорисно а тоа дека сме научени да критикуваме се што не знаеме а притоа да испаднеме мизерни, е факт! Светоттреба да го препуштиме на идеите и праксата. Да беше ова во Кина или Дубаи или Русија сите ќе завидуваат, но кога е кај нас, секогаш работи синдромот на самоуништување. Ако можат арапите во Дубаи на секој модерен објект да стават по една црта од нивната традиција при што таа е арапска - универзална за сите арапски народи, зошто тогаш ние да не употребиме народни црти, па дури и барок и класицизам? Зар турците иако се Мала Азија што е посебно од Блискиот Исток не смееја да ги вметнат арапските сводови во османлиските објекти? Зар кај нас барокот и класицизмот е непознато, зар ниту една зграда во Скопје пред земјотресот немала таков елемент. На крај краева и ние сме Европа, а барок и класицизам се дел од европската култура. Зошто цело време да се споредуваме со Америка или други кои немаат никаква традиција? Зошто не почнеме да си браниме и покажуваме нашите вредности? Ако некој во Европа е најмногу способен да го покаже тоа според богатството на колтурата, тоагаш тоа сигурно сме ние! Ви се чудам и не можам да ви се изначудам! Кога Канада, Австралија или Америка можат да ги користат овие стилови, па ние не сме можеле кои сме на европско копно.
Edited by lupo - 30-Jun-2011 at 15:14 |
||
...kaj si kapelo pak ke si kape...
|
||
![]() |
||
Граѓанин ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 233 |
![]() ![]() |
|
Совршено исправно речено во секој поглед. Жива среќа што Шинкел не живеел во денешно Скопје. Ќе завршел исплукан и понижен од сопствените сограѓани. Вака е творец на музејско-театарскиот реон во Берлин и Железниот крст.
Edited by Граѓанин - 02-Jul-2011 at 10:29 |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
Шинкел си живеел во времето во кое си живеел и си творел за времето кога живеел, исто како огромен број останати нормални архитекти низ текот на историјата а и да имаше некаква смисла, од Шинкел до објектот на Водовод и канализација и Ск2014 има неколку километарска разлика... само барате по Википедија архитекти кои не припаѓаат во дискусииве на било каков начин, за кои сте причуле нешто и се побарале на Википедија, бидејќи ве мрзело на друг начин да се информирате, па нека продолжи бесмисленоста на дискусииве... барем кога веќе пласирате аргументи и примери, прво информирајте се убаво за тоа што го пишувате да не испадне дека нешто напаѓам, Шинкел е рамен на Танге, секој во свое време, се разбира... размислете барем еднаш зошто! Edited by zabegan - 02-Jul-2011 at 21:44 |
||
![]() |
||
Граѓанин ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 233 |
![]() ![]() |
|
Колега, не барам никаде и не трескам, туку само упатно наведов. Една од дипломите (стекнати на запад) ми е по историја на уметност со особен осврт на историјата на архитектурата. Шинкел го имам проучувано на постдипломско ниво. Зборувам за историцизмот на Шинкел. Шинкел творел дела во стилови што дефинитивно изворно и органски припаѓале на други времиња, поприлично поинакви од неговото време. Тоа се одвивало под општата капа на романтизмот (што впрочем е и едно од обвиненијата на нашиов проект) . Шинкеловото е тежок историцизам, што особено се гледа по дела како Стариот музеј (Altes Museum) во стил на старогрчка стоа и плановите за градби на Акропол со намена да станат современа грчка кралска резиденција, враќање на полихроматизмот во архитектурата (пр. Стар музеј), готика и др. Имајќи го сето тоа на ум, верувај ми, во Скопје со катран и пердуви ќе го налепевте. Вистина е дека денес не е исто време што и тогашниот романтизам. Но сепак не ја гледам апсурдноста на тоа ни во денешен контекст, со некакви адаптации. Ако велиме дека класичното (по дефиниција) е нешто со вечни вредности, тогаш значи дека може да се повикаме на него во секое време (секако, доколку е добро изведено).
Овој мој став е една од двете школи на размислување на оваа тема во светот: едни велат класичното е вечно и точка, а други велат дека е трајно, но само како артефакт и не треба да се повикуваме на него во нови проекти. Допуштам дека луѓето на форумов можат да бидат од едните или од другите, и не се наметнувам. Наполно сум свесен за (и вознемирен од) кичот и невкусот присутен при имитирањето на класичното во некои земји. Но противник сум на исклучувањето на првоспоменатото како глупост, неукост или националистички фетиш. Тоа е ужасно, и би рекол дека токму таквиот став е недообмислен. Доколку некој пристапи на делото со сериозна класична наобразба, тогаш нема кич. Не може да биде кич самата идеја на класичното чисто бидејќи е сместено во други периоди. Ајде тогаш да не го свириме Моцарт (за чии опери Шинкел изработувал сценографија). Поважните судови во САД се ваков случај, и воопшто не се кич (за разлика од резиденциите на некои богаташи, на пр.) Не велам дека не можат да се критикуваат идеи за поединечни нешта (макар и покрупни замисли), изведби, просторни решенија и сл. Само гледам дека опозицијата за сето ова доаѓа од суштинско разидување во корен. Поимувањето за класичното некако се меша со способноста на обислителите и изведувачите на конкретниов проект „СК2014“. Треба да се разграничи нивното од самата суштина на концепцијата. Заправо не ни сметам дека зградите се баш кичести. Можеби има нешто, ама не ќе да е баш како што го претставувате. На пример, зградава на Водовод е сосем вкусно проектирана и нема никаков кич во неа. Ако биде таква како на сликата, тогаш пракрасна е и ќе бидам горд на тоа што мојот град има ваква зграда (иако, да признаам, со неочекувано претпријатие во неа ![]() ![]() Извор: ЈП Водовод и канализација Edited by Граѓанин - 03-Jul-2011 at 08:08 |
||
![]() |
||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
|
Граѓанин - добредојде и ме радува што твоите постови се со аргументи и со стручни информации, а не како многу членови овде кои само филозофираат, плукаат и коментираат без никаква подлога и поткрепа со стручни информации. Шинкел е одличен пример на архитект кои твори врз база на историски и постари стилови без помодарски амбиции.
Edited by alexgizh - 03-Jul-2011 at 12:27 |
||
![]() |
||
lupo ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Nov-2009 Online Status: Offline Posts: 434 |
![]() ![]() |
|
Mu se raduvam na Vardarov na slikava, gledajte kolku e cist!
![]() Edited by lupo - 03-Jul-2011 at 12:20 |
||
...kaj si kapelo pak ke si kape...
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
Ако веќе дискусијата се сведува единствено на изгледот на „школката“ на објектот, дали има некој што смета дека овие две соседни градби се складни една до друга, особено поставени вака линиски покрај кејот.
![]() ![]() Edited by Cloverstack - 03-Jul-2011 at 19:35 |
||
![]() |
||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
|
не сум архитект,но освен едната зграда што е во форма на коцка,а другата кружна,друга разлика во стилови негледам(глобално гледано).контраст на ова е нешто модерно со стакло и челик
|
||
![]() |
||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
|
![]() Пред се, складноста не е врзана со стиловите (не дека во случајов станува збор за стилско поклопување, но тоа не е толку важно). Вешт архитект може да вклопи секакви стилови. Но во случајов двете градби паралелно ќе се градат и верувам дека координацијата воопшто немала врска со архитектите на објективе, туку ова е производ на невештиот креатор на СК2014 и оние кои ги назначил да го разработат и „исполираат“ проектот како целина. Се на се, уште еден исклучително квалитетен простор е аматерски обмислен и пополнет. Edited by Cloverstack - 03-Jul-2011 at 19:41 |
||
![]() |
||
Denko ![]() Senior Member ![]() Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
![]() ![]() |
|
Ovaa recenica ja pogoduva sustinata na ovaa problematika vo srceto. So svirenjeto na muzikata na Mozart, Beethoven, Bach itn nie denes samo ja neguvame istata i ucime od nea, no bidi siguren deka denes nema da najdes konpozitor sto komponira vo pravecot na Mazart i negovite prethodnici ili sovremenici. Eve ke kazam deka Berlin e najdobriot primer za ovaa tema. Pred 66 godini gradot bese razrusen i povtorno razrusen. Pogledni ja novata zeleznicka (2006), novata filharmonija (1963), novata vladina zgrada (1998 ako ne se lazam)itn itn... site tie gradbi asociraat na edno novo vreme i nemaat nisto zaednicko so barokot, koj ete kaj nas vo 21. vek. Vo avtenticen stil germancite ke ja izgradat samo kralskata palata, za koja imase golemi zeski detabi, normalno bez politicko zigosuvanje kako kaj nas. Edited by Cloverstack - 03-Jul-2011 at 21:52 |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
еве конкретно за објективе по линија на кејот, испланирани се чисто да бидат во една линија, сите други аспекти воопшто не се запазени, битно е само, нели да бидат во некој класичен стил... |
||
![]() |
||
AA ![]() Newbiе ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
Smetam deka forumov treba da gi branime stavovite strucno ne na ideoloska osnova.
Zatoa mozebi e podobro temava da ja razgovarame vo odnos na nezavisen objekt, kade nadvor od balkanskive rovovi, bi razgovarale na temata, za oblikot na prostorot okolu nas. Moj predlog bi bil New Residential Colleges na Yale, New Haven, Connecticut-2015 http://yaletomorrow.yale.edu/pdfs/rc_pic.pdf http://www.ramsa.com/projects-search/academic/new-residential.html Znaci predlagam tema na diskusija, vo odnos na navedeniot objekt Dali treba samo da zborime protiv klasikata, ili kako arhitekti treba da ja znaeme da ja proektirame, pa makar ni ednas vo zivot da nemame takva naracka na proekt. I dali toa sto vo Makedonija ne izucuvame klasika, ne pravi istata da ja mrzime. Ne li e toa stav na rasistite, vo 50 vo USA. Kako mozat studentite na Yale da ne se bunat protiv vakva grdosija, ili pak koa nekoj dovolno poznavas i znaes deka zasluzuva pocit, nema mesto za pljukanje Dali urbanizmot, potocno prostorot treba da e referendumsko prasanje ili ne? Vikam prostorot, bidejki arhitekturata e del od sekojdnevieto na graganite, kako sto e opstestvenoto ureduvanje, Dokolku e referendumsko, moze treba da e- dali sakate centarot na gradot skopje posle 60 godini da izgleda kako centarot na - Viena, Praga, budimpesta, Pariz, Belgrad, Sofija Zagreb (so klasicni gradbi-toa mislam) - ili brazijlija i Chandigarh (gradbi moderni vo vremeto vo koe se gradat, no ne so naucno fantasticni budzeti, tuku realni, kako za makednija) Gi kazuvam brazilija, bidejki tie se proizvod na modernizmot vo arhitekturata, so vremenska distanca,od koja moze kriticki da se gleda. Centralnite jadra na evropskite gradovi se klasicni. I da se izgradi najsovremen objekt vo centarot toa e retkost, i pritoa ne se menuva likot na centarot. Skopje ne e takov slucaj. Mnozinstvoto gragani po mene bi glasale za prvite, Strucnata javnost od skopskata arhitektonska skola bi bila za vtorive. |
||
![]() |
||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
|
а и не ја гледам потребата од тоа да се следат примери, примерите одамна ме иритираат баш тоа е она против кое се борам постојано, не ми е јасно зошто трчаме по примери од други времиња и други случаи и ситуации, наместо да си ја согледаме својата, да креираме за себе и да си создаваме нешто оригинално што ќе биде белег на градот, нацијава и државава тоа што нервира кај објективе е идеологијата и инспирациите од кои потекнуваат, од кои произлегува се што ќе го видиме во физичка форма, едноставно не ми е јасна поентата во сето тоа...да е некој фасциниран од одреден стил, па да направи објект според негови стандарди, за мене е сосема прифатливо, но не е прифатливо тој стил да се форсира како нешто неопходно и како основа на такви елементи во буквално се што ќе ни текне да го изградиме, во сиот тој занес и планирање на цел еден план во таков стил, добиваме нелогичности како агенцијата за електронски комуникации и зградата на водовод, навистина, ако го видиш објектот таков каков што е сам по се3бе, дури и атрактивно изгледа, нема да лажам, вкусно е склопен, ништо не му фали, но кога ќе видиш за што е наменет објектот и ќе прочиташ кои биле инспирациите и стремежите на авторот, ти иде да ![]() какво е значењето на елементи од класиката за објектов, како на пример куполата??? да не го должам веќе, објектов е само уште една жртва на тоа што некој сака на својот објект да примени нешто што го видел на разгледница, без воопшто да обрне внимание на ништо (не зборам за архитектот туку за нарачателот) Edited by zabegan - 03-Jul-2011 at 23:30 |
||
![]() |
||
Граѓанин ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 233 |
![]() ![]() |
|
Суштината изгледа е во она што го кажав погоре - како се толкува класичното: чисто како артефакт или како апсолутно вечно на коешто можеме да се повикуваме секогаш (двете школи на мисла). Еден мал пример: ако чуеш некоја соната во класицистички стил и ти се види сосем автентична и убава, и потоа чуеш дека некој ја искомпонирал пред година дена - тоа сигурно нема да ѝ ја намали вредноста и веројатно нема наеднаш да речеш „ајј па шкарт била “. Исто и со згради. Доколку некој изведе автентично и со разбирање, т.е. на пр. ако некој би изградил нешто што навистина изгледа како стара зграда од Виена, тогаш нема да речеш дека е фалшливо, туку само можеш да си речеш „што бара ваква зграда тука?“. Затоа велам, суштината е во толкувањето на значењето на класичното во денешницата, а не во нешто друго. Edited by Граѓанин - 04-Jul-2011 at 03:20 |
||
![]() |
||
AA ![]() Newbiе ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
mi se dopaga primerot
|
||
![]() |
||
AA ![]() Newbiе ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
|
ако чуеш некоја соната во класицистички стил и ти се види сосем автентична и убава, и потоа чуеш дека некој ја искомпонирал пред година дена - тоа сигурно нема да ѝ ја намали вредноста и веројатно нема наеднаш да речеш „ајј па шкарт била “. Исто и со згради.
Mnogu dobar primer |
||
![]() |
||
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
|
Ова со сонативе воопшто не е меродавно, правење временски паралели во различни видови уметност е многу детски и наивен начин на размислување затоа што се занемаруваат многу поважни елементи од социјален, историски, културен амбиент во кои тие се настанати и биле актуелни...
...а што викате да дадете некој пример (затоа што јас не знам таков), каде на друго место во светот воопшто е покренато вакво прашање и каде се води дискусија на оваа тема!? Каде во светот, државните институции налагаат како ќе се гради? Јас не се сеќавам воопшто во нормалните архитектонски современи случувања да дошло до ваква ситуација во последниве 100 години најмалку...не се сомневам дека има приватни инвеститори (и тоа во земји од третиот свет) прават вакви исклучоци ама кај нас тоа го прави едно државно претпријатие во чие финансирање учествуваме сите жители на град Скопје |
||
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
||
![]() |
||
Граѓанин ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 233 |
![]() ![]() |
|
Не правиме временски паралели на видовите уметност, туку паралела со познат архитект кој имено творел во стилови што немале врска со времето. Единствената разлика на тогашниот и сегашниот романтизам е тоа што тогашниот бил многу позастапен и затоа било поприфатливо да се твори со историцизам. Значи духот на времето не бил ни антички, ни готски, туку владеел дух (т.е. не владеел, туку тоа бил само еден од превалентните) во кој градителите се повикувале на старото. Колку се античките згради на Шинкел страни во неговото време, толку е неокласичниот стил (на пр. зградава на Водовод) стран за денешницата. Исто така мислам дека е време да престанат споредбите со третиот свет од причини во кои нема потреба да се навлегува. Во Европа на разни места владини служби градат разни згради, вклучувајќи неокласични. Ако сметаат дека стилот е вечен и класичен, и со себе носи извесни конотации кои се однесуваат на намената, тогаш нема што да се противиме. Инаку, секако дека секаде во светот државните служби диктираат како се градат управни згради. Имам живеено во три високоразвиени земји и ниту еднаш никој не го праша народот дали и како да гради проекти од ваков и сличен вид. Кај нас највеќе се дискутира. Таму градат како што мислат и толку. Дури и да има јавно изложување (често нема), имаат полно дискреционо право да го одбијат она што го изгласало народното мнозинство (така направија барем на два пати, само од примерите што јас ги знам). Можеби не ти се допаѓа тоа, и сето тоа е во ред. Сакам да речам, да не се дава споредби со идеализирани западни поднебја што реално тешко се наоѓаат. Edited by Граѓанин - 04-Jul-2011 at 10:28 |
||
![]() |
||
Dave Gahan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
![]() ![]() |
|
...и нормално е да не се прашува народот, туку да се распише конкурс на кој ќе се јават соодветни професионални организации, т.е архитектонски студија, а не се распишува референдум па сите да се кажуваат детски желби...и еве штом викаш дека си живеел таму, дај некој конкретен пример на објекти, за да видиме како во високоразвиените земји се оправдува расфрлањето пари за кристални лустери и гипсани лебеди - еве конкретно за „Водовод“, знам оф-топик е, ама од секојдневнава работа во професијава - водоводната и канализационата инфраструктура во Скопје е на ранк на некој афрички град (проаѓа по приватни дворови, има мал капацитет исл.) и место претпријатието да се фокусира таму, гради вакви парадни објекти за Марија Антоанета ... ...и баталето го веќе Шинкел, затоа што живеел и работел во друго опкружување, културно и историско наследство, економски услови и време на (условен) вакуум во развојот на архитектурата...а и неговата улога во историјата на архитектурата може да се окарактеризира како епизодна и не којзнае колку битна...малку свртете се и видете ги реалните скопски услови... |
||
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
||
![]() |
||
Граѓанин ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 233 |
![]() ![]() |
|
Има некаква дебата, ама не е јавна и сигурно народот нема удел. Пак
одбираат којшто сакаат, и тоа без отчет и критики по медуимите како што
се дава кајнас.
Сосем друга тема е дали установата е достојна на зградата и како ќе се опремува. Тоа сигурно е несоодветно. Не сум добро запознаен, но ако водоводот навистина ни е старовремски и неефикасен (афрички баш не ќе да ни е), тогаш се знае дека треба прво водоводот да се среди, па потоа да се изгради ваква зграда што ќе биде паметник на нивното дело како претпријатие, а не обратно. Дека има претерувања и несообразности, тоа ни е воочливо на сите. Само сакам да не ги мешаме различните фактори во темиве и да правиме какафонија од нив. |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 45678 18> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |