|
![]() |
|
Железницата низ историјата |
|
Post Reply
|
Page <1 1112131415 18> |
| Author | |
OCB
Senior Member
Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
Quote Reply
#241 Posted: 31-Jan-2012 at 04:44 |
|
@mon
Имам неколку прашања до тебе. Како оваа и други германски локомотиви се нашле во сопственост на Југославија? Некаде прочитав дека СССР заплениле голем број воени локомотиви по Втората светска војна. Дали можеби тие биле подарени/продадени на земјите од Источниот блок или едноставно преминале во нивна сопственост со тоа што се нашле на нивна територија? Исто ме интересира како се одвивала сукцесијата на локомотиви и вагони по распадот на Југославија? Што добила Македонија и дали според тебе распределбата била правична? P.S. Линк од галерии на парни локомотиви од историчарот Рон Зил: http://ronzielsteam.com/photo_gallery/photo_gallery.htm Во галеријата Foreign countries ја има и Југославија од каде се прикажани неколку парни локомотиви сликани во седумдесетите. |
|
![]() |
|
mon
Senior Member
Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
Quote Reply
#242 Posted: 01-Feb-2012 at 01:08 |
|
OCB, ovie lokomotivi germanski 52-ki odnosno nasi 33-ki se ostanati i prikluceni kon povoenite zeleznici na drzavite pobednicki
kako raten plen i kako voena osteta/reparacija. Vo SSSR imalo najpovece vakvi lokomotivi, vo nekoi dokumentacii se spomnuva brojka od okolu dve iljadi lokomotivi koi bile vo aktivna upotreba vo ovoj sojuz na drzavi posle vtorata svetska vojna. Kaj nas, odnosno vo togasnata SFRJ bile vo sluzba okolu tristotini lokomotivi, a spored neformalni informacii na sluzba vo Makedonija bile dvaesetina lokomotivi od ovoj tip. Imam slusano za nekoi "podareni" lokomotivi od strana na rusite medjutoa vo belgradskiot arhiv se pronajdeni smetki i dokumenti od koi se gleda deka lokomotivite se prodadeni na SFRJ a ne podareni. Inaku, po raspadot na SFRJ mislam deka vo Makedonija e ostanat vozniot park koj vo SFRJ vremeto pripadjal na JZ-ZTP Skopje taka da nemalo nekoja specificna raspredelba. Mozebi Vladimir bi mozel podetaljno da odgovori na ova prasanje.
Edited by mon - 01-Feb-2012 at 01:09 |
|
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#243 Posted: 02-Feb-2012 at 00:20 |
|
Во позадина изградбата на Транспортен Центар
|
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#244 Posted: 11-Feb-2012 at 21:24 |
|
Од изградбата на Железничката (и Автобуска) Станица во Кичево, според изворот сликата е пред 1968 година
Панорама на градот со Железничката Станица, 1980 година
|
|
![]() |
|
BOJAN
Senior Member
Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply
#245 Posted: 11-Feb-2012 at 22:22 |
Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено. |
|
![]() |
|
mirakuliks
Senior Member
Joined: 06-Feb-2010 Location: New York Online Status: Offline Posts: 831 |
Quote Reply
#246 Posted: 12-Feb-2012 at 00:42 |
Знам дека сум многу надвор од темата ама морав: Бојан македонскиот јазик те моли да ги користиш совршено соодветните зборови опустошена или разурната. Доволно ми е да ги читам маккедонските неписмени новинари како македонизираат англиски зборови при пренесување на вест од друг јазик само затоа што не си го познаваат речникот на нивниот мајчин јазик. Edited by mirakuliks - 12-Feb-2012 at 00:45 |
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#247 Posted: 12-Feb-2012 at 05:00 |
Со оглед дека не е ни мала ситница нешто реновирано од првичната зграда, значи над 40 години... Потребни се доста корекции на оваа станица: - надворешна нова фасада (и зајакнување на објектот, зависно колку е амортизиран овие години) - 4 железнички перони се,сите можат да бидат покриени, внатре е заедничка чекалница за автобус и воз, климатизација и седишта да наредат (мислам дека сега е тој дел празен мермер )
- надворешниот (автобуски) дел е многу добро замислен, доволно е нов асфалт и оградување на пероните Многу е грдо една ваква фрекфентна станица, исто како Прилепската (сите линии од Охрид и Струга за Скопје и странство одат низ Кичево + линиите од Кичево исто за Југозападна Македонија) да е во ваква состојба. Доста послаб е железничкиот сообраќај, ама верувам и 5 пара дневно да одат дека би имало патници. Недостаток е и слабата усогласеност со местата околу Кичево (М.Брод 26км, Демир Хисар 48км) во смисла комбинација воз/автобус (комбе), со оглед на слабата поврзаност на овие места со главниот град. Исто, МЖ можат да се договорат за продажба на картите со концесионерот на станицата, не знам колку е исплатливо шалтер за 4 воза дневно(со моменталниот распоред би пополнал работникот 8 часовно работно време, ама само 2-3 сати би била ефективна работа). |
|
![]() |
|
gjoko
Senior Member
Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply
#248 Posted: 12-Feb-2012 at 15:28 |
|
концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите
Edited by gjoko - 12-Feb-2012 at 15:28 |
|
![]() |
|
BOJAN
Senior Member
Joined: 09-Sep-2008 Location: SKOPJE Online Status: Offline Posts: 3438 |
Quote Reply
#249 Posted: 12-Feb-2012 at 16:28 |
Откога ќе се затвори кичевското автотранспортно претпријатие, ќе треба да се воведат повеќе возови кон оваа релација? Единствено не ми е јасно зошто нема толку голем интерес кај локалното население за патување со воз, особено кон оваа релација, кога возовите не доцнат. Во минатото имало и по 10 пара возови дневно помеѓу Скопје и Кичево. |
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#250 Posted: 12-Feb-2012 at 16:49 |
Тие доста време одат во була, ама се некако ќе се снајдат.Очигледно стојат поголеми луѓе зад нив, мислам подобро сте упатени во Кичево
Еден мал индикатор за нивното работење.Во последните 2-3 години сменаа 3 имиња:Симекс, Симекс Автотранспорт и Симекс Ексклузив е последното. Еден од нивните автобуси дојде купен од Гостивар,па прошета 3-4 превозници од Кичево, Гостивар, Тетово до Скопје во сите места барем по еден, го вратија во Симекс, па пак во Скопје и на крај пак се врати во Кичево. Единствена предност им е возењето по доста пониски цени од на пр. Југотранс, Галеб, Транскоп или Охрид Експрес, мислам дека се многу поблиски со цената до МЖ отколку до автобуските превозници. МЖ во случај на паѓање на Симекс барем 8 пара воза дневно би требало да го зголемат превозот кон Кичево, ако работат паметно.Немањето вагони не е изговор. |
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#251 Posted: 02-Apr-2012 at 03:41 |
|
Налетав на слики од старата 600мм пруга до Охрид
Ова била станицата во Охрид, локомотива 99.4-027
Левата локомотива е 99.4-055 (0-8-0 Тs, 1914-1918), десната 99.4-104 во с. Врбјани, Охридско
Некаде меѓу Врбјани и Попоец, Кичевско, искачување на Пресека
Лево 99.4-141 која го преземала од станицата Попоец возот од 99.4-104 Од Охрид до Пресека патувањето било околу 4 сати
Пругата од Охрид до Гостивар била 600мм, а од таму веќе нормален колосек од 1962/63 (годините се според кажувања на постари луѓе кои го користеле возот).Пругата Охрид - Кичево е демонтирана во 1966, а нормален колосек е донесен само до Кичево.
Пругата кај Ѓоновица, Гостиварско ![]() Edited by Тркало - 02-Apr-2012 at 03:42 |
|
![]() |
|
gjoko
Senior Member
Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply
#252 Posted: 02-Apr-2012 at 16:28 |
|
за оваа пруга Охрид-Гостивар(иначе јас сум од Врбјани по мајка
) има еден куриозитет помеѓу луѓето за кој се кажува од човек на човек.Имено делницата кај превоите `Пресека` и `Стража` биле тешки за проектирање и поради тоа бил ангажиран германиски инженер кој никако неможел да пронајде траса со тогашната технологија на сосема мали мостови и тунели,и се откажал од проектирање со изговор дека неможе да се воспостави линија.
после тоа работата ја прифатил бугарски инженер кој сепак пронашол заобиколна траса и успеал да ги совлада овие планини,на што кога разбрал германецот по кажување на народот извршил самоубиство од мака вистината сепак точно тешко да се научи |
|
![]() |
|
Тркало
Senior Member
Joined: 31-Dec-2010 Location: Охрид Online Status: Offline Posts: 1179 |
Quote Reply
#253 Posted: 05-Apr-2012 at 21:29 |
|
Возен ред на старата 600мм пруга Гостивар - Кичево - Охрид / Струга
1961
1964
И карта на линијата, интересно уште со странски топоними
|
|
![]() |
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply
#254 Posted: 05-Apr-2012 at 22:08 |
|
Ова било епско патување
![]() |
|
![]() |
|
gjoko
Senior Member
Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply
#255 Posted: 05-Apr-2012 at 23:08 |
|
татко ми се има многу возено во ова вовче,и кажува дека редовно локмотивата испаднувала од колосек,па излегувале машиновозачите и со една подебела гранка од блиската шума ја подигнувале локомотивата и ја поставувале на колосек.
друг куриозитет е кај с.Кленоец према с.Попоец,возот правел т.н.`лупинг` т.е.вртел круг над некој рид како спирала,и патниците од досада бидејќи успонот многу споро го искачувал возот,се симнувале од возот и го пречекувале 20-30 метри над нив,и тоа доста време чекајќи го возот.многу од патниците се симувале од возот во движење кога имале потреба од мала нужда, и со трчање го стигнувале возот без проблем |
|
![]() |
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply
#256 Posted: 26-Apr-2012 at 01:29 |
|
|
![]() |
|
polval
Senior Member
Joined: 18-Feb-2009 Online Status: Offline Posts: 177 |
Quote Reply
#257 Posted: 26-Apr-2012 at 23:49 |
Точно , дедо ми би рекол „кога патуваш со Ќиро го сфаќаш вистинското значење на зборот „патување“ односно да патиш“ |
|
![]() |
|
mon
Senior Member
Joined: 27-Dec-2009 Location: Europa Online Status: Offline Posts: 763 |
Quote Reply
#258 Posted: 28-Apr-2012 at 09:43 |
Vo toa se sostoi najgolemata greska vo zeleznickata istorija na 600mm pruga vo MKD. Zamislete da ja ostavea taa trasa i da ja namenea za turisticki patuvanja so restavrirani lokomotivi i vagoni. Eh makedonce, makedonce... |
|
|
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/ exYU: http://malezeljeznice.net |
|
![]() |
|
theMac3donian
Senior Member
Joined: 30-Mar-2010 Online Status: Offline Posts: 306 |
Quote Reply
#259 Posted: 28-Apr-2012 at 15:45 |
|
Дедо ми оваа ја нарекуваше „теснолејка“... дали некој знае која година е изградена оваа пруга?
п.с. Гледам дека има многу „дедо ми“ муабети овде.
|
|
|
(НУ)МНМБЗДИСМНВИМНЖНКР
|
|
![]() |
|
gjoko
Senior Member
Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply
#260 Posted: 28-Apr-2012 at 16:43 |
|
па и татко ми и мајка ми се имаат возено во `Ќиро` не само бабите и дедовците,а за времето кога е правена ќе прашам некој низ Кичево,мора некој да знае
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
Page <1 1112131415 18> |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |