build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Железницата низ историјата

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 18>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #241 Posted: 31-Jan-2012 at 04:44
@mon

Имам неколку прашања до тебе. Како оваа и други германски локомотиви се нашле во сопственост на Југославија? Некаде прочитав дека СССР заплениле голем број воени локомотиви по Втората светска војна. Дали можеби тие биле подарени/продадени на земјите од Источниот блок или едноставно преминале во нивна сопственост со тоа што се нашле на нивна територија? Исто ме интересира како се одвивала сукцесијата на локомотиви и вагони по распадот на Југославија? Што добила Македонија и дали според тебе распределбата била правична?

P.S. Линк од галерии на парни локомотиви од историчарот Рон Зил:

http://ronzielsteam.com/photo_gallery/photo_gallery.htm

Во галеријата Foreign countries ја има и Југославија од каде се прикажани неколку парни локомотиви сликани во седумдесетите.
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #242 Posted: 01-Feb-2012 at 01:08
OCB, ovie lokomotivi germanski 52-ki odnosno nasi 33-ki se ostanati i prikluceni kon povoenite zeleznici na drzavite pobednicki
kako raten plen i kako voena osteta/reparacija.
 
Vo SSSR imalo najpovece vakvi lokomotivi, vo nekoi dokumentacii se spomnuva brojka od okolu dve iljadi lokomotivi
koi bile vo aktivna upotreba vo ovoj sojuz na drzavi posle vtorata
svetska vojna.
 
Kaj nas, odnosno vo togasnata SFRJ bile vo sluzba okolu tristotini lokomotivi,
a spored neformalni informacii na sluzba vo Makedonija bile dvaesetina lokomotivi od ovoj tip.
 
Imam slusano za nekoi "podareni" lokomotivi od strana na rusite medjutoa vo belgradskiot arhiv
se pronajdeni smetki i dokumenti od koi se gleda deka lokomotivite se prodadeni na SFRJ a ne
podareni.
 
Inaku, po raspadot na SFRJ mislam deka vo Makedonija e ostanat
vozniot park koj vo SFRJ vremeto pripadjal na JZ-ZTP Skopje taka da nemalo nekoja
specificna raspredelba.
Mozebi Vladimir bi mozel podetaljno da odgovori na ova prasanje.


Edited by mon - 01-Feb-2012 at 01:09
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #243 Posted: 02-Feb-2012 at 00:20
Во позадина изградбата на Транспортен Центар
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #244 Posted: 11-Feb-2012 at 21:24
Од изградбата на Железничката (и Автобуска) Станица во Кичево, според изворот сликата е пред 1968 година

Панорама на градот со Железничката Станица, 1980 година
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #245 Posted: 11-Feb-2012 at 22:22
Originally posted by Тркало

Од изградбата на Железничката (и Автобуска) Станица во Кичево, според изворот сликата е пред 1968 година

Панорама на градот со Железничката Станица, 1980 година


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #246 Posted: 12-Feb-2012 at 00:42
Originally posted by BOJAN


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.


Знам дека сум многу надвор од темата ама морав: Бојан македонскиот јазик те моли да ги користиш совршено соодветните зборови опустошена или разурната. Доволно ми е да ги читам маккедонските неписмени новинари како македонизираат англиски зборови при пренесување на вест од друг јазик само затоа што не си го познаваат речникот на нивниот мајчин јазик.


Edited by mirakuliks - 12-Feb-2012 at 00:45
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #247 Posted: 12-Feb-2012 at 05:00
Originally posted by BOJAN


Колку е само девастирана железничката станица во Кичево, распадната почнувајќи од таванот, парното, прозорците, пероните, фасадата... И не е само таа, но ако го земеме во предвид фактот дека Велес, Прилеп, Битола и многу други градови имаат станици што се стари и повеќе од 100 години, тогаш навистина кичевската треба да изгледа посредено.


Со оглед дека не е ни мала ситница нешто реновирано од првичната зграда, значи над 40 години...
Потребни се доста корекции на оваа станица:
- надворешна нова фасада (и зајакнување на објектот, зависно колку е      
амортизиран овие години)
- 4 железнички перони се,сите можат да бидат покриени, внатре е заедничка чекалница за автобус и воз, климатизација и седишта да наредат (мислам дека сега е тој дел празен мермер )
- надворешниот (автобуски) дел е многу добро замислен, доволно е нов асфалт и оградување на пероните

Многу е грдо една ваква фрекфентна станица, исто како Прилепската (сите линии од Охрид и Струга за Скопје и странство одат низ Кичево + линиите од Кичево исто за Југозападна Македонија) да е во ваква состојба.

Доста послаб е железничкиот сообраќај, ама верувам и 5 пара дневно да одат дека би имало патници.
Недостаток е и слабата усогласеност со местата околу Кичево (М.Брод 26км, Демир Хисар 48км) во смисла комбинација воз/автобус (комбе), со оглед на слабата поврзаност на овие места со главниот град.

Исто, МЖ можат да се договорат за продажба на картите со концесионерот на станицата, не знам колку е исплатливо шалтер за 4 воза дневно(со моменталниот распоред би пополнал работникот 8 часовно работно време, ама само 2-3 сати би била ефективна работа).
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #248 Posted: 12-Feb-2012 at 15:28
концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите

Edited by gjoko - 12-Feb-2012 at 15:28
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #249 Posted: 12-Feb-2012 at 16:28
Originally posted by gjoko

концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите


Откога ќе се затвори кичевското автотранспортно претпријатие, ќе треба да се воведат повеќе возови кон оваа релација? Единствено не ми е јасно зошто нема толку голем интерес кај локалното население за патување со воз, особено кон оваа релација, кога возовите не доцнат. Во минатото имало и по 10 пара возови дневно помеѓу Скопје и Кичево.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #250 Posted: 12-Feb-2012 at 16:49
Originally posted by gjoko

концесионерот на станицата е така заминат во `була` што не го ваѓа од калта ништо повеќе,банките му собраа све од недвижен имот,а гаражите со полигонот му ги зеде `Пуцко петрол` за неплатена нафта за автобусите


Тие доста време одат во була, ама се некако ќе се снајдат.Очигледно стојат поголеми луѓе зад нив, мислам подобро сте упатени во Кичево
Еден мал индикатор за нивното работење.Во последните 2-3 години сменаа 3 имиња:Симекс, Симекс Автотранспорт и Симекс Ексклузив е последното.

Еден од нивните автобуси дојде купен од Гостивар,па прошета 3-4 превозници од Кичево, Гостивар, Тетово до Скопје во сите места барем по еден, го вратија во Симекс, па пак во Скопје и на крај пак се врати во Кичево.
Единствена предност им е возењето по доста пониски цени од на пр. Југотранс, Галеб, Транскоп или Охрид Експрес, мислам дека се многу поблиски со цената до МЖ отколку до автобуските превозници.
МЖ во случај на паѓање на Симекс барем 8 пара воза дневно би требало да го зголемат превозот кон Кичево, ако работат паметно.Немањето вагони не е изговор.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #251 Posted: 02-Apr-2012 at 03:41
Налетав на слики од старата 600мм пруга до Охрид
Ова била станицата во Охрид, локомотива 99.4-027

Левата локомотива е 99.4-055 (0-8-0 Тs, 1914-1918), десната 99.4-104 во с. Врбјани, Охридско

Некаде меѓу Врбјани и Попоец, Кичевско, искачување на Пресека



Лево 99.4-141 која го преземала од станицата Попоец возот од 99.4-104
Од Охрид до Пресека патувањето било околу 4 сати
Пругата од Охрид до Гостивар била 600мм, а од таму веќе нормален колосек од 1962/63 (годините се според кажувања на постари луѓе кои го користеле возот).Пругата Охрид - Кичево е демонтирана во 1966, а нормален колосек е донесен само до Кичево.

Пругата кај Ѓоновица, Гостиварско


Edited by Тркало - 02-Apr-2012 at 03:42
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #252 Posted: 02-Apr-2012 at 16:28
за оваа пруга Охрид-Гостивар(иначе јас сум од Врбјани по мајка) има еден куриозитет помеѓу луѓето за кој се кажува од човек на човек.Имено делницата кај превоите `Пресека` и `Стража` биле тешки за проектирање и поради тоа бил ангажиран германиски инженер кој никако неможел да пронајде траса со тогашната технологија на сосема мали мостови и тунели,и се откажал од проектирање со изговор дека неможе да се воспостави линија.

после тоа работата ја прифатил бугарски инженер кој сепак пронашол заобиколна траса и успеал да ги совлада овие планини,на што кога разбрал германецот по кажување на народот извршил самоубиство од мака

вистината сепак точно тешко да се научи
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #253 Posted: 05-Apr-2012 at 21:29
Возен ред на старата 600мм пруга Гостивар - Кичево - Охрид / Струга
1961

1964

И карта на линијата, интересно уште со странски топоними
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #254 Posted: 05-Apr-2012 at 22:08
Ова било епско патување 

Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #255 Posted: 05-Apr-2012 at 23:08
татко ми се има многу возено во ова вовче,и кажува дека редовно локмотивата испаднувала од колосек,па излегувале машиновозачите и со една подебела гранка од блиската шума ја подигнувале локомотивата и ја поставувале на колосек.

друг куриозитет е кај с.Кленоец према с.Попоец,возот правел т.н.`лупинг` т.е.вртел круг над некој рид како спирала,и патниците од досада бидејќи успонот многу споро го искачувал возот,се симнувале од возот и го пречекувале 20-30 метри над нив,и тоа доста време чекајќи го возот.многу од патниците се симувале од возот во движење кога имале потреба од мала нужда, и со трчање го стигнувале возот без проблем
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #256 Posted: 26-Apr-2012 at 01:29
Back to Top
polval View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Feb-2009
Online Status: Offline
Posts: 177
  Quote polval Quote  Post ReplyReply #257 Posted: 26-Apr-2012 at 23:49
Originally posted by Cloverstack

Ова било епско патување 



Точно , дедо ми би рекол „кога патуваш со Ќиро го сфаќаш вистинското значење на зборот „патување“ односно да патиш“
Back to Top
mon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Dec-2009
Location: Europa
Online Status: Offline
Posts: 763
  Quote mon Quote  Post ReplyReply #258 Posted: 28-Apr-2012 at 09:43
Originally posted by Тркало

...Пругата Охрид - Кичево е демонтирана во 1966, а нормален колосек е донесен само до Кичево.
 
Vo toa se sostoi najgolemata greska vo zeleznickata istorija na 600mm pruga vo MKD.
Zamislete da ja ostavea taa trasa i da ja namenea za turisticki patuvanja so restavrirani lokomotivi i vagoni.
 
Eh makedonce, makedonce...Wallbash
 
 
Železničko modelarstvo:
MK: http://outmacedonia.blogspot.se
https://www.facebook.com/groups/1683232238510889/

exYU: http://malezeljeznice.net
Back to Top
theMac3donian View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 30-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 306
  Quote theMac3donian Quote  Post ReplyReply #259 Posted: 28-Apr-2012 at 15:45
Дедо ми оваа ја нарекуваше „теснолејка“... дали некој знае која година е изградена оваа пруга?

п.с.
Гледам дека има многу „дедо ми“ муабети овде.
(НУ)МНМБЗДИСМНВИМНЖНКР
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #260 Posted: 28-Apr-2012 at 16:43
па и татко ми и мајка ми се имаат возено во `Ќиро` не само бабите и дедовците,а за времето кога е правена ќе прашам некој низ Кичево,мора некој да знае
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.307 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.