Author |
Topic Search Topic Options
|
kire85
Senior Member
Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
|
Quote Reply
#1 Topic: Инфраструктура (општо) Posted: 29-Dec-2007 at 03:58 |
World Bank to launch EUR 35 million infrastructure project in Macedonia |
|
|
|
27 December 2007 | 17:50 | FOCUS News Agency |
|
|
|
Skopje.
The World Bank will start next year a project for the improvement of
regional and municipal roads in the republic of Macedonia, Macedonia’s
Minister of Transport and Communications Mile Janakievski told a news
conference, FOCUS News Agency’s correspondent in Skopje informed.
“The initial funds that we expect from the World Bank amount to EUR 25
– 35 million. The government considers this money is not enough and
they decided to search for additional funds from foreign banks”,
Janakievski stressed.
He informed that currently a ring road is being constructed in Skopje, which is part of the road infrastructure of Corridor 8. досега барем јас немав слушнато за никаква помош од светската банка за нашите патишта.....ова е одлична вест!!! радува и најавата дека ќе се потрудат да извлечат уште пари за инфраструктурата....да се надеваме дека 2008 ќе биде решавачка за проекти како јужниот булевар и коридорот 8.... |
|
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#2 Posted: 29-Dec-2007 at 04:57 |
И јас прв пат слушам за ова Инаку, се слагам со тебе за приоритетите. Веќе имам кажано нешто слично тука: http://www.build.com.mk/forum/forum_posts.asp?TID=48&PID=2485#2485Попрецизно од коридорот 8, пругата спрема Бугарија мислам треба да ни е врвен приоритет. Во подалечна иднина и спрема Албанија, но за тоа има време. На крајот на краиштата и Албанците треба да се закрпат бар малце. Дури и да ја изградевме, ќе нема со што да се поврземе. Пругите и железницата општо им е во тотално катастрофична ситуација. За нови автопати на коридорот 8 не сум многу загреан во моментов. Иако мислам дека Македонија мора да ја искористи својата поволна географска положба за да стане крстосница во регионот (за тоа сме фаворизирани и од мрежата на пан-европските коридори), сепак моменталните податоци и проекции за обемот на сообраќај воопшто не оправдуваат инвестирање во автопати. Значи во моментов на коридорот 8 треба да имаме само една цел и на нејзе апсолутно да се посветиме: пругата спрема Бугарија! Таа има огромна стратешка а во иднина и огромна развојна вредност. Втор приоритет е Јужен Булевар (барем етапно), но никако без истовремена изградба и на Бул. Крушевска Република. Исто така и 2 интервенции на Северен Булевар: 1. Рушење на клучката дивоградба на Трифун и на нејзино место да се направи добра клучка која ќе може да се вклопи во ГУП-от 2. Изградба на дијамантска клучка на крстосницата во Автокоманда. Со ова би се реализирал најголемиот и моментално најважниот дел од урбаните автопати во Скопје. Јасно е дека тие многу брзо ќе се исплатат преку енормно зголемување на ефикасноста на сообраќајот во градот. Исто така не треба да се заборави и дека тие се незаменливи за добра изведба на трамвајските линии кои треба да се интегрираат во истите коридори. Едит: Ако навистина сериозно се реализира проектот за ЛРТ (трамвај), тогаш заради првата линија која ќе се гради, се наметнува уште еден скап приоритет - тунелот под плоштадот. Едноставно трамвајот ќе е тотално промашена работа ако го дриблаат низ веќе закрчените улици во центар. Во поширокиот центар трамвајот мора да биде на денивелирана траса (во случајов како што е зацртано во ГУП-от во тунел) Се на се, сите овие интервенции во Скопје (урбаните автопати и тунелот под плоштад), колку и да звучат научно-фантастично, вкупно ќе бидат значително поевтини од пругата до Крива Паланка. Мислам дека за такво нешто вреди и да се задолжиме. Позитивните ефекти на спомнатите проекти ќе бидат огромни и ќе бидат моќен подстрек на економијата на многу начини.
Edited by Cloverstack - 29-Dec-2007 at 05:17
|
|
kire85
Senior Member
Joined: 27-Nov-2007
Location: Düsseldorf
Online Status: Offline
Posts: 400
|
Quote Reply
#3 Posted: 10-Jan-2008 at 21:14 |
Edited by kire85 - 10-Jan-2008 at 21:15
|
|
blejdsk
Senior Member
Joined: 05-Feb-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 320
|
Quote Reply
#4 Posted: 26-Apr-2008 at 19:20 |
ИНТЕРВЈУ СО МИНИСТЕРОТ ЗА ТРАНСПОРТ И ВРСКИ - МИЛЕ ЈАНАКИЕСКИ
Повеќе инвестиции за подобар економски развој
Со
средствата во износ од 70 милиони евра од Светска банка, ќе се изврши
рехабилитација на повеќе од 2000 километри патна мрежа во Република
Македонија, кои се подеднакво респределени за подобрување на локалните
и на регионалните патишта
Владата најави инвестиција во патиштата во земјава. Како ќе се реализираат овие средства? -
Владата активно работи во насока на изградба на главните транспортни
оски Коридорот 8 и 10, кои претставуваат висок приоритет, но паралелно
се унапредува и регионалната и локалната патна инфраструктура. Во
насока на подобрување на патната инфраструктура во земјава, предвидени
се средства од 70 милиони евра, кредит од Светската банка, а
дополнително ќе се обезбедат уште 50 милиони евра од други меѓународни
финансиски институции. Ова инфраструктурно вложување е најголемо досега
од осамостојувањето на Република Македонија.
Со средствата ќе се изградат и реконструираат над 2.000 км локални
патишта, а останатите ќе бидат распределени за изградба на регионалните
патишта. За локалните патишта во соработка со општините, спроведовме
иницијатива за добивање на податоци околу неопходните проекти кои
општините не успеале да ги реализираат, а кои опфаќаат рехабилитација
на постојните патни правци и изградба на нови.
Ова има за цел да овозможи подобар пристап до населените места,
подобрата поврзаност во патната мрежа, истовремено создавајќи
исклучително поволни услови за развој на локалната економија. Освен
овие средства Владата во Годишната програма на Фондот за магистрални и
регионални патишта предвиде близу 6.2 милиони денари, кои се наменети
за инвестирање во капитални проекти за патната инфаструктура во
Република Македонија. Со овие средства, ќе се комплетираат повеќе
делници меѓу кои и Обиколницата кај Скопје, со што ќе се намали
сообраќајниот метеж во главниот град.
До каде се активностите за давање на патиштата под концесија? -
Првичниот извештај го очекуваме во месец мај. Потоа ќе пристапиме кон
разгледување и имплементација на препораките од консултантот "Louis
Berger". По дефинирањето на моделот, до крајот на 2008 година ќе биде
распишан тендер за давање под концесија на делниците кои влегуваат во
овој проект, делници од Коридорот 8, како и останати делници кои се
значајни добро транпсортно поврзување на Република Македонија.
Коридорот 8 и 10 остануваат приоритети на Владата, како важни економски и транспортни оски? -
До крајот на 2008-ма очекуваме да биде заокружена финансиската
конструкција и целосно да се изготви проектната документација за да
почне изградбата на остатокот на автопатната мрежа од Коридор 10 во
должина од 27 км на правецот Демир Капија-Смоквица. Лани се реализираа
подготвителни активности за делницата Табановце - Куманово во должина
од 7,3 км, а до крајот на годината се очекува отпочнување на интензивна
градба на оваа делница - дел од Коридорот 10.
Во однос на Кородорот 8, во тек е изградба на Обиколницата околу
Скопје, за делниците на потегот Куманово-Крива Паланка, а за делниците
Кичево-Ќафасан во тек е подготовка на проектна документација по што
следува отпочнување на постапките за експропријација. Во текот на 2008
година се планира подготовка на проектна документација за градба на
ниво на автопат на делниците Велес- Штип-Делчево, Велес-Прилеп,
Прилеп-Битола, Битола-Ресен- Охрид.
По реконстукцијата на мостовите кај Велес, сега се реконструираат мостовите и кај Демир Капија. Кога се очекува да бидат готови? -
Втората фаза од Проектот за зајакнување и санација на мостовите, кој го
спроведуваме со поддршка од НАТО треба да заврши крајот на годината. Во
2007 година заврши првата фаза од овој проект, со која беа опфатени 29
мостови на потегот од Скопје до Велес. Времето само ќе покаже колку
овој проект бил значаен, затоа што за голем дел од санираните мостови
постоеше опасност да станат неупотребливи.
Какви други инвестиции се предвидени за следниот период во локалната инфраструктура? -
Владата планира од меѓународни финансиски институции да обезбеди уште
50 милиони евра за изградба на водоводни и канализациски системи во
општините. Ние веќе обезбедивме два милиони од Буџетот, кои се
распределени во 39 општини, каде е предвидена изградба на системи за
водоснабдување, реконструкција на водоводната мрежа, на канализациони
системи, како и изградба на системи за третман на отпадни води.
Општините на наше барање уште лани доставија апликациони листови со
податоци за статусот на канализациските или водоснабдителни системи за
кои беа побарани средства.
Сакам да истакнам дека во изминатиот период од дваесетина месеци,
постојано се работеше на проекти кои се од директно значење за
граѓаните и за нивните локални заедници. Се работеше на изградба на
канализација во општина Шуто Оризари, изградба на пречистителна станица
во Кривогаштани, изградба на пречистителна станица за болницата
Јасеново и многу други. Исто така, се изгради вториот потпорен ѕид во
Рамина - Велес, а се санираат и свлечиштето кај селото Ѓермо и
свлечиштето кај местото Ракотинци во Сопиште. Со наши пари заврши и
изградбата на браната "Лошана", почната уште од 2000 година за
водоснабдување на општина Делчево. По десетици години, се овозможува
протек на чиста питка вода во Свети Николе, а исто така се реконструира
водоводната мрежа во Прилеп и во Тетово.
Се добива впечаток дека ретко може да се најде слободно
државно земјиште за да може да се реализира некоја инвестиција затоа
што во најголем дел на земјиштата има неразрешени имотни односи? -
Во право сте. Во еден претходен период речиси и да не се водела грижа и
соодветна евиденција. Затоа, ние во Владата инициравме Комитет за
градежна експанзија чија цел е да ги намали бирократските процедури и
да го забрза разрешувањето на имотно-правните односи кои ги спомнувате,
за реализирање на капитални градежни зафати и зголемен продор на
инвестициите.
Исто така, Владата усвои годишна Програма за изработка на
приоритетни урбанистички планови, во која се определени
најприоритетните планови кои треба да се изработат од општините и
Агенцијата за просторно планирање за кои се 120 милиони денари.
Изработените урбанистички планови дополнително ќе го забрзаат
економскиот раст, преку изградба на голем број објекти со кои ќе се
развива инфраструктурата, нови работни места, ќе се зголеми
туристичката понуда и многу други бенефиции кои граѓаните ќе ги
почувствуваат со нивното реализирање.
И покрај се, ние во изминатиот период реализиравме повеќе лицитации
преку кои беше овозможен влез на директни инвестиции. Некои од
покрупните проекти се изградбата на "Сведмилк Македонија", населбата
Сончев Град, хотелот од групацијата "Резидор", трговскиот центар на
"Equest", болницата која ќе ја гради "Св. Лазар" во Ѓорче Петров,
трговскиот центар на "Sectron" во Капиштец, како и индустрискиот објект
на "Fornetti" во општина Илинден.
Почната е постапката за издавање на аеродромите под концесија. Каков е интересот? -
Интерес за учество во тендерската постапка за концесионирање на
аеродромите, објавен од нас, изразија повеќе од 20 компании од различни
држави. Концесионерот ќе биде избран преку транспарентна тендерска
постапка со следење на препораките и динамиката кои ги содржи студијата
на холандскиот консултант "NACO".
Аеродромите "Александар Велики" во Скопје и "Св.Апостол Павле" во
Охрид и новиот карго аеродром во Штип, ќе бидат предмет на концесија во
период од дваесет години, а концесионерот ќе мора да го осовремени и
подобри аеродромскиот систем во земјава. Важно е што по истекот на
концесијата, аеродромите остануваат во државна сопственост, но до тогаш
тие ќе ги исполнуваат сите светски стандарди, со што ќе бидат далеку
поконкурентни и поатрактивни.
Задоволен ли сте од сработеното во изминатите две години во Вашиот ресор? -
Во изминатите две години, започнавме проекти кои значат капитално
вложување во инфраструктурата. Работевме макотрпно и без запирање за
остварување на сонот на секој Македонец, европска и просперитетна
Македонија, стабилна и економски развиена. Реализиравме многу
суштински проекти кои во целост ја изменија сликата за нашата земја,
меѓу кои и влезот на третиот мобилен оператор, нови Wimax оператори,
овозможувањето влез на странски инвестиции преку продажба на државното
земјиште, го зголемивме бројот на транспортни дозволи за нашите
транспортери, воведовме електронското аплицирање и распределба на
дозволите и становите, започна процесот за давање под концесија на
аеродромите, беше извршена транформација на ЈП Македонски железници,
овозможивме влез на странски инвестиции преку продажба на земјиште...
Исто така, се соочивме и со големи предизвици, но нивната постепена
реализација само ја потврди нашата определба за поголем економски раст,
повисок стандард за граѓаните.
Каде ќе го поминете празникот Велигден? - На
овој голем христијански празник ќе бидам во Прилеп, заедно со моето
семејство и со пријателите. Динамичниот живот и големиот број на
обврски не ни дозволуваат често да бидеме заедно, па затоа овие денови
се наша заедничка радост. Оваа можност би ја искористил и на сите Ваши
читатели да им ги честитам Велигденските празници.
РЕХАБИЛИТАЦИЈА НА ПОВЕЌЕ ОД 2000 КМ ЛОКАЛНИ И ИЗГРАДБА НА РЕГИОНАЛНИ ПАТИШТА Ќе
се изврши рехабилитација на повеќе од 2000 километри патна мрежа во
земјава со 70 милиони евра од Светската банка, како и дополнителните 50
милиони евра од други финансиски институции, кои ќе бидат подеднакво
респределени за подобрување на локалната и регионалната патна мрежа.
Состојбата на регионалните патишта е утврдена со Студија на
Европската агенција за реконструкција, за приоритетните патни правци
Илинден - Калуѓерец, 'Ржаничино - Овче Поле, Лакавица - Дреново,
Давидово - Раброво, Струга - Дебар, Макази - Долно Дупени, Прилеп -
Кичево, Прилеп - Кривогаштани, Превалец - Смојмирово, Струмица - Нов
Дојран - Дојран и поврзување на Кратово со М-2 и М-5.
НАД 100 МИЛИОНИ ЕВРА ЗА РЕФОРМА НА АЕРОДРОМИТЕ Во
периодот на концесионирање, на аеродромите "Александар Велики" во
Скопје и "Св. Апостол Павле" во Охрид се предвидува инвестиција од над
100 милиони евра за оперирање на сите типови авиони и изградба на
неопходната инфраструктура за работење по меѓународните воздухопловни
стандарди. Во Штип ќе биде изграден нов карго-аеродром кој во иднина ќе
функционира како алтернативен аеродром за потребите на цивилната
авијација со можност да прерасне во главен аеродром во Македонија.
120 МИЛИОНИ ДЕНАРИ ЗА УРБАНИСТИЧКИ ПЛАНОВИ ЗА АТРАКТИВНИ ЛОКАЛИТЕТИ Во
2008 година, за прв пат досега, Владата издвои средства од Буџетот во
висина од 120 милиони денари наменети за приоритетна изработка на
урбанистички планови за оние локалитети кои се привлечни за
инвеститорите, а се со цел привлекување на странски директни инвестиции
и создавање на нови работни места. http://vecer.com.mk/?ItemID=41CF9323BB769F4580D6DCF9350987E4
|
|
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#5 Posted: 26-Apr-2008 at 20:01 |
Originally posted by blejdsk
Во текот на 2008
година се планира подготовка на проектна документација за градба на
ниво на автопат на делниците Велес- Штип-Делчево, Велес-Прилеп,
Прилеп-Битола, Битола-Ресен- Охрид. |
Оваа бесрамна лага беше дел и од предходната предизборна кампања на ДПМНЕ и моја омилена предизборна глупост од тоа време. Источно о Штип и Западно од Битола, во моментов ниту е потребно да се планира, а уште помалку разумно да се очекува дека ќе има некаков помак во било каква догледна иднина. Дури и да ни беа готови двата основни коридори, ќе имавме за градење уште над 150km други, веќе зацртани (долгорочно) автопати... (гранката на коридорот 10, спомнатиот Велес-Штип, делницата кон Косово, да се спои Охрид со коридорот 8... да не зборам за урбаните автопати во Скопје кои се врвен приоритет, а кои не ги ни врачунав во тие 150km) Плус тоа, тачно да пливавме во пари и да можевме уште утре да почнеме со градба, која е логиката да градиш автопат на правци на кои сообраќајниот обем е смешен, а плус патниот правец не е дел од некој поважен коридор? За украс ли би се граделе? Еве на пример најголем дел од Штип-Делчево има ПГДС помал од 1000 возила. Кој нормален би го уништувал кочанско поле на пример, за да „планира“ автопат на толку нелогична делница? Мене лично не ми треба никаква физибилити студија за да заклучам дека во наредниве 20 години нема што воопшто да помислуваме на делниците што ги спомнав, а и за понатака е прашање кога би дошло време... Господинов министер или нема поим што зборува, или не му е проблем безочно да лаже... Не знам само дали уште има наивни да веруваат. Со таа глупост, ги става под сомнеж и другите нешта што ги кажува, иако повеќето изгледаат многу поверодостојни.
Edited by Cloverstack - 26-Apr-2008 at 21:43
|
|
dejan
Senior Member
Joined: 01-Sep-2007
Location: Australia
Online Status: Offline
Posts: 672
|
Quote Reply
#6 Posted: 27-Apr-2008 at 03:41 |
Od damna ne sme slusnale nesto od Mile, sto se sluci so nego..
|
|
UrbanFreak
Senior Member
Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
|
Quote Reply
#7 Posted: 28-Apr-2008 at 20:57 |
Патот Битола Ресен е доста солиден со 3 ленти а Ресен Охрид можеби треба да се прошири и да се стави нов асфалт но во никој случај во догледно време таму не би бил потребен автопат. Навистина вакво преувеличување ги засенува и сите други амбициозни најави. Дај боже да грешам.
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#8 Posted: 28-May-2008 at 14:29 |
статистика Раст од 17% на бројот на превезени патници
|
|
Бројот на превезените патници во патничкиот железнички превоз во првото тримесечје од 2008 година, во однос на истиот период од 2007 година, зголемен за 17,0 % , соопшти Државниот завод за статистика. Според податоците на Заводот, во првото тримесечје од 2008 година, во однос на истиот период од 2007 година, во патниот патнички превоз бројот на превезените патници изнесува 2,3 милиони, во градско-приградскиот превоз 15,7 милиони, додека бројот на превезените патници во воздухопловниот превоз изнесува 133, 1 илјади. Во истиот период, количеството на превезената стока во воздухопловниот превоз е зголемено за 44,8%, во товарниот патен превоз за 11,0%, додека во железничкиот превоз количеството на превезената стока е зголемено за 2,7%. (Тотал)
|
|
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#9 Posted: 02-Sep-2008 at 23:59 |
Типов не го гледам како некој релевантен експерт што може да насети битни политички и економски промени, но текстов може да се вклопи тука, па ај да го постирам.
Осум решенија за подобрување на инфраструктурата (1) |
|
|
|
Автор: Сем Вакнин |
|
Постојат осум познати решенија за проблемите што ги имаат земјите со неразвиената инфраструктура.
Може да ја приватизира сопствената инфраструктура (почнувајќи со
нејзините енергетски и телекомуникациски сектори, кои се најатрактивни
за странските и за домашните приватни инвеститори).
Потоа, може да му дозволи на бизнис-секторот да управува со делови од националната инфраструктура.
Вообичаено, спогодбата е фирмите да инвестираат во создавањето на
инфраструктурата и потоа да наплаќаат одредена сума, која ќе служи за
нејзино управување и одржување. Собраните средства се доволно големи за
да ги покријат инвестицијата и трошоците за одржувањето и притоа да се
врати претходно одредениот профит. Најпознат пример се патиштата со
патарини, кои често се изградени од приватниот сектор.
Друг начин е да се комерцијализира инфраструктурата (да се наплаќа
за користењето на телефонската мрежа или за автопатиштата) и да се
реинвестираат приходите ексклузивно во инфраструктурни проекти. На тој
начин целиот приход создаден од автомобилите што поминуваат на
автопатот може да биде употребен за изградба на дополнителни
автопатишта наместо тие приходи да бидат насочени кон главниот буџет.
Четвртиот начин е да се приспособат цените на користењето на
инфраструктурата со реалните трошоци на нејзината изградба и
управување. Во повеќето земји во развој корисниците плаќаат само мал
дел од овие реални трошоци. Цените се премногу субвенционирани и
инфраструктурата е оставена да се распадне и да скапе. Ова, очигледно,
е политичка одлука што треба да се донесе од политичките ешалони. Во
многу земји таквото приспособување на цените за да ги одразат реалните
трошоци често создава социјални немири и жестоки политички поделби.
| http://novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=3&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=173&ArticleID=6491 |
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#10 Posted: 18-Sep-2008 at 22:00 |
Интервју на министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески за МИА
Скопје, 18 септември
Законот за јавна чистота стапи во сила. Дали и колку ќе можат да се применат неговите одредби во пракса.
Законот за јавна чистота предвидува санкции за сите
субјекти кои учествуваат во грижата за животната околина и јавната
хигиена, почнувајќи од физичките лица, правните субјекти, но и
единиците на локалната самоуправа. Законот има за цел да обезбеди
повисоко ниво на одржување на хигиената на јавните површини и
просторите пред и во самите јавни објекти. Времето ќе покаже какво
влијание ќе има овој закон врз свеста на граѓаните, од кои се очекува
да се придржуваат до одредбите предвидени во него, во спротивно,
законот предвидува парични санкции кои се во висина од 50 до 3000 евра
во денарска противвредност, во зависност од тоа кој го прекршил законот
– дали станува збор за физичко лице, правен субјект или самата општина
и во зависност од тоа за какво прекршување станува збор. Наша заедничка
задача е донесувањето на овој закон да го искористиме со тоа што ќе
делуваме во корист на животната средина, а не во насока на нејзиното
уништување. Неодамна турската компанија ТАВ беше
избрана за концесионер на аеродромите во Македонија. Кога ТАВ ќе
започне со активностите за модернизација на аеродромите и кога можеме
да очекуваме скопскиот аеродром „Александар Велики“ да добие и европски
изглед?
Очекуваме до истекот на законскиот рок, 25 септември
да го потпишеме договорт за концесија на македонските аеродроми со
компанијата „ТАВ“. Владата очекува со спроведувањето на овој проект
аеродромите „Александар Велики“ во Скопје и „Св. Апостол Павле“ во
Охрид да добијат подобрување според светски стандарди на аеродромската
инфраструктура и зголемување на капацитетите и авиосообраќајот. Исто
така, очекуваме дека со изградбата на нов карго-аеродром во Штип,
Македонија да добие уште едно воздушно пристаниште кое понатаму ќе може
да функционира и како алтернативен аеродром за потребите на цивилната
авијација, со можност во иднина да прерасне во главен аеродром.
Согласно тендерската документација однапред се целосно предвидени и
временските рокови во кои ќе треба да бидат завршени инвестициските
зафати со кои Македонија ќе добие модерни и конкурентни аеродроми.
Космофон од вчера започна со услугата
3Г, видео повици и брз мобилен интернет. Објавен е и тендерот за
доделување нови лиценци за 3Г мобилната телефонија. Дали очекувате
голем интерес и кои се следните чекори на Владата за подобрување на
телекомуникациските услуги? Услугите на мобилната
телефонија од третата генерација нудат голем број поволности за
корисниците. На првиот тендер за доделување на едно одобрение за
користење на радиофреквенциите за 3Г, кој го распиша Агенцијата за
електронски комуникации, како најповолен понудувач беше одбрана
компанијата „Космофон“ која претставува прв 3Г оператор во земјава и
веќе ја нуди оваа услуга.
Заради дополнителна либерализација на пазарот на
електронски комуникации во Република Македонија и овозможување на
поголема конкурентност и обезбедување пристапни и квалитетни услуги до
најсовремините технолошки достигнувања, услуги кои пред сé се наменети
за граѓаните на Република Македонија, Владата донесе одлука за
доделување три одобренија за користење на радиофрекфенции наменети за
3Г технологија, односно мобилни системи од третата генерација за што
веќе е распишан тендер. Критериумите за добивање на радиофреквенции за
3Г се однапред утврдени, а почетната висина на еднократниот надоместок
за користење на радиофреквенции изнесува 10 милиони евра.
Владата неодамна распиша тендер за
изработка на физибилити студија за гасификација на Македонија. Каков е
првичниот интерес за него и зошто државата доцни со гасификацијата иако
главната магистрала на гасоводот од Крива Паланка до Скопје е изградена
пред повеќе години, а нејзиниот капацитет само делумно се корист?
Ние објавивме тендер за набавка на услуга за
изработка на физибилити студија за гасоводен систем во Република
Македонија со идеен проект. Во оваа фаза ќе се приберат потребните
проектни податоци и подлоги, теренски проспекции, истражувања и анализи
на постоечките состојби, како и анализи на актуелната состојба на
гасоводната инфраструктура во земјава и можностите за нејзина
надградба.
Исто така, ќе се изврши економска и финансиска
проценка на варијантните решенија и ќе се увидат магистралните правци
кои паралелно би се проектирале на повисоко ниво и најбрзо би се
извеле. Со избраниот најповолен понудувач ќе се склучи договор со
времетраење од 9 месеци, почнувајќи од 01 декември 2008 година. Целта
на овој проект е до домаќинствата и индустриските капацитети во земјава
да се донесе алтернативен енергенс, чија цена е пониска во однос на
електричната енергија.
Дали сметате дека ќе се подобри јавниот
транспорт во Скопје со донацијата на Владата за купување нови 102
двоспратни автобуси. Кога се очекува јавното сообраќајно претпријатие
„Скопје“ да ги добие 100 двоспратни автобуси и кој ќе стопанисува со
двата двоспратни отворени туристички автобуси?
Владата на Република Македонија е определена да
овозможи подобар јавен превоз во главниот град. За таа цел, на јавното
сообраќајно претпријатие „Скопје“ првично му беа доделени средства
наменети за набавка на нови автобуси. Заради ставот на Град Скопје дека
не е во можност да ја изврши оваа набавка и дека ќе ги врати
средствата, Владата донесе одлука за обновување на возниот парк на
јавниот градски превоз во Скопје.
Согласно одлуката на Владата, Министерството за
транспорт и врски ја започна тендерската постапка за набавување на
вкупно 102 двокатни автобуси кои ќе можат да превезуваат поголем број
на патници од автобусите кои се користат во моментов. Два од овие
автобуси ќе бидат отворени и ќе бидат наменети за панорамско
разгледување на Скопје и Охрид.
Во тендерската документација е пропишано и каков
треба да биде изгледот на овие автобуси – нивниот дизајн треба да
потсетува на старо Скопје, односно да бидат во стилот на шеесетите
години од минатиот век, со тоа што во ентериерот ќе ги имаат сите
современи поволности за патниците. На овој начин ќе се воспостави врска
со традицијата и ќе се врати стариот дух на градот.
До каде е постапката за издавање на
патиштата под концесии и што ќе значи тоа за граѓаните. Кога очекувате
Македонија да добие европски патишта?
Во средината на јули годинава Министерството за
транспорт и врски, во соработка со Фондот за магистрални и регионални
патишта во печатените медиуми во земјава, како и во “Фајненшал тајмс” и
“Еконмист” објави Барање за доставување прелиминарно писмо со намери за
учество во ограничен јавен тендер за концесија за развој и
имплементација на автопати со наплата на патарина.
Пред објавувањето на ова барање, француската
консултантска компанија “Лоуис Бергер“, која беше одбрана за најповолен
понудувач на јавна тендерска постапка од страна на Фондот за
магистрални и регионални патишта, изработи детална студија во која се
содржани конкретни анализи на постојната патна инфраструктура, како и
препораки кои се однесуваат на отстапувањето на македонските патишта
под концесија. На објавеното барање се одзваа 48 компании, финансиски
институции и конзорциуми од Северна Америка, Кина, Индија, Турција и
повеќе земји од Европската Унија кои изразија интерес за учество. Овие
компании добија пакет со информации во кој се содржани и податоци за
делниците кои се предвидени да бидат дадени под концесија. Проектите
опфаќаат вкупно 560 км патишта, поделени во седум одделни делници и
очекуваме по имплементацијата на овој проект
ЈП Македонски железници минатата година
се трансформираше во две препријатија - Инфраструктура и Транспорт.
Какви се резултатите од досегашната трансформација и кои се следните
чекори на Владата за подобрување на железничкиот сообраќај?
Трансформацијата на македонската железница ние ја
завршивме успешно и уште минатата година Централниот регистер на
Република Македонија ги издаде решенијата со кои се основаа двете
компании – јавното претпријатие за железничка инфраструктура и
акционерското друшво за транспорт во сопственост на државата. По една
година, можеме со задоволство да констатираме дека позитивните ефекти
веќе се чувствуваат. Транспортната компанија интензивно работи на
расчистување на старите долгови кои датираат уште од 1991 година и како
никогаш до сега голем дел од обврските редовно се исплатени. Исто така,
обемот на сообраќај значително е зголемен и покрај тоа што во период од
9 месеци сме соочени со голем број на транспортни ограничувања од
Република Грција, прашање за кое Владата на Република Македонија отвори
преговори и певзема конкретни активности. Што се однесува до
инфраструктурата, Владата застана цврсто зад иницијативата на
Министерството за транспорт и врски која се однесува на доизградување
на железничкиот дел од европскиот Коридор 8, а истовремено се
фокусираме и на подобрување на состојбата на железничката
инфраструктура за Коридорот 10 за што обезбедивме најголема инвестиција
до сега во овој сегмент. Морам да кажам дека во изминатите 17 години од
осамостојувањето на Република Македонија многу малку или воопшто не е
работено на обнова на железничката инфраструктура во земјава и таа беше
целосно запоставена. Владата најави дека ќе купи
100 товарни железнички вагони. До каде е постапката за нивно купување и
дали се планира купување на локомотиви и патнички вагони? Владата
на Република Македонија одлучи да набави 100 товарни вагони и две
локомотиви со цел зголемување на домашниот железнички возен парк.
Постапката за подготовка на тендерската документација е во тек и
Министерството за транспорт и врски ќе ги запази однапред утврдените
рокови. Во однос на патничките вагони, акционерското друштво „МЖ
Транспорт“ изминативе две години, со сопствени средства врши реновирање
на постојниот возен парк за превоз на патници со цел подобрување на
условите во кои се врши патничкиот транспорт, а со тоа и зголемување на
бројот на патници. http://www.mia.com.mk/default.aspx?mId=6&vId=57175051&lId=1&title=%D0%9C%D0%90%D0%9A%D0%95%D0%94%D0%9E%D0%9D%D0%98%D0%88%D0%90+-+%D0%9B%D0%9E%D0%9A%D0%90%D0%9B%D0%9D%D0%90+%D0%A1%D0%90%D0%9C%D0%9E%D0%A3%D0%9F%D0%A0%D0%90%D0%92%D0%90 |
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#11 Posted: 03-Oct-2008 at 11:44 |
НИЕДНА ГРАДБА ВО СКОПЈЕ НЕ ЗАВРШУВА НАВРЕМЕ
Годинава тешко, в година сигурно
Изградбата
на клучката кај хотелот „Континентал“ се уште трае, иако на стартот
инвеститорите посочија дека работите ќе завршат до крајот на мај. Пет
месеци подоцна надлежните вината за пробивањето на најавениот рок ја
префрлаат на лошите временски услови, на каблите на ЕВН, на полицијата
која не го пренасочува сообраќајот. - Точно е дека го пробивме рокот
неколку пати. Сепак, ако мораме да избираме меѓу тоа и квалитетот на
клучката, ние во секој случај го избираме квалитетот - објаснува Коста
Зекмановски, координатор за изградбата на клучката кај хотелот
„Континентал“. Според него, работата неколку пати се одложила затоа што
истата е изведувана од страна на четири различни изведувачи, кои
меѓусебно тешко се координираат. Во Скопје ова е речиси вообичаена
практика при изградба на објекти. Завршувањето на работите се одложува
до бескрај и покрај фактот што уште при распишување на тендерите е
прецизиран рокот за пуштање во употреба на одредена градба. По изборот
на соодветната фирма-изведувач, се потпишува договор во кој децидно
мора да стои до кога треба да се заврши почнатиот проект. Малкумина го
почитуваат пропишаното, а речиси никој не се чувствува одговорен да
каже зошто е тоа така и дали некому досега му е изречена казна за
пробивање на рокот. Граѓаните реагираат зашто незавршените крупни
проекти, како што е на пример, клучката кај „Континентал“, влијаат и
врз непреченото одвивање на сообраќајот. Дел од нив сметаат дека
причините за пробивањето на рокот не се секогаш објективни. -
Градежниците работат како администрација, од седум до три часот.
Нормално е тогаш да не се испочитува ниеден рок. Фирмите нека си ја
организираат работата во смени, нека ги платат како што треба луѓето,
па ќе си течат работите и градот ќе функционира нормално - вели Ставре
Маневски од Автокоманда. Законски доколку фирмата-изведувач од
необјективни причини го прекрши рокот за целосна реализација на
проектот, за непрофесионалното работење му следуваат три вида санкции.
Како најблага варијанта на казнување на фирмата е добивањето казнени
поени од страна на институцијата распишувач на тендерот. Доколку
фирмата и покрај тоа не продолжи до крај со работите, следува
раскинување на веќе потпишаниот договор, по што се распишува нов тендер
за избор на нова градежна фирма која во целост ќе ги заврши веќе
отпочнатите активности. Како најтешка санкција е предвидено активирање
банковни гаранции. Сепак, вакви казни ретко или никогаш не се
применуваат во практиката затоа што најчесто, како што велат во
градежните фирми, двете страни меѓусебно се договараат за продолжување
на предвидениот рок за завршување на објектот. - Обично пробивањето на
рокот се случува од објективни причини. Токму затоа инвеститорите имаат
толеранција. Честопати се случува за одложувањето на работите да бидат
виновни инвеститорите што претставува причина веќе потпишаните договори
да не бидат раскинати - велат од градежната фирма „Бетон“. http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=1&EditionID=1516&ArticleID=99680 |
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#12 Posted: 28-Oct-2008 at 00:52 |
ЈАНАКИЕСКИ СЕ СРЕТНА СО ГРАДЕЖНИЦИТЕ
Гредежништвото го ѕида БДП-то
Градежништвото во првите два квартали од годинава имаше најголем пораст во производството и со тоа стана лидер во креирањето на бруто-домашниот производ. Владата има намера ваквиот тренд да продолжи и во наредната година бидејќи се планирани големи инвестиции во инфраструктурата, особено за патиштата и железницата. Министерот за транспорт Миле Јанакиески на вчерашната средба со градежни компании од земјава најави инвестиција од 120 милиони евра за рехабилитација на повеќе регионални и локални патни правци. - При крај е постапката за изградба до ниво на автопат и давање на патни делници под концесија. Информацијата ќе се разгледува на денешната седница на Влада. Интересно е што се водат преговори со компании за реализација на делници од железничкиот Коридор 8 кон Албанија. Значи, дека во 2009 година не очекува богата градежна активност во инфраструктурата - рече Јанакиески.
Запрашан дали верува дека ќе се реализираат планираните инвестиции во 2009 година, со оглед на тоа што во Хрватска и Црна Гора веќе се стопирани и странските инвеститори поради глобалната криза ги запираат градбите во фаза на карабина, Јанакиески рече дека Владата ќе направи се за градежништвото да оди напред. - Факт е дека одредено влијание кризата во светот ќе има врз градежништвото. Тоа бурно го следиме, но ќе продолжиме и во иднина преку продажба на градежно земјиште од кое во последните три години остваривме приход од 40 милиони евра - истакна Јанакиески. Тој пред градежниците ги презентираше новините во Законот за градба кој е во сила веќе две години, но беше нефункционален поради немањето на подзаконските акти - правилници за добивање на овластување и за лиценцирање на градежните компании.
|
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#13 Posted: 04-Nov-2008 at 22:05 |
Јанакиески најави активности за довршување на железничкиот дел од Коридорот 8
Скопје, 4 ноември (МИА)
-
На прес-конференцијата беше потсетено и
на активностите на Министерството за транспорт во изминатите 100 дена
за издавање под концесија на аеродромскиот систем на турски ТАВ,
доделените три одобренија за 3 Г технологијата, донесениот Закон за
јавна чистота, намалувањето на радиодифузната такса, престаниокот на
договорите за концесија, пуштањето во употреба на патот до манастирот
„Св.Преображение“ во Крушево, кој почна да го гради Тоше Проески. Беше
потсетено и на активностите за воведување електронско аплицирање за
ЦЕМТ дозволи, поставувањето камен-темелник за изградба на хотел
„Радисон САС“ во Скопје и на трговски центар во Скопје, акцијата за
чистење на коритото на реката Вардар, обезбедените дополнителни
транспортни дозволи, градежните работи за изградба на делницата
Табановце - Куманово.
http://www.mia.com.mk/default.aspx?mId=34&lId=1 |
Edited by lslcrew - 04-Nov-2008 at 22:14
|
|
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
|
Quote Reply
#14 Posted: 04-Nov-2008 at 22:24 |
безврска прашање, ама не сум го сретнал ова досега радисон сас хотелот... ова е то зад рамстор или? кога почна да се гради ако е то, а ако не кај е, и кога почна да се гради?
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#15 Posted: 04-Nov-2008 at 22:36 |
Да тоа е. Нишката се вика "Резидор" ќе најдеше сите информации што те интересираат.
|
|
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
|
Quote Reply
#16 Posted: 04-Nov-2008 at 23:27 |
фала на објаснувањето само за резидор имав слушнато ама радисон некако не ми звучеше познато. штета што нема алатка за пребарување на форумов, инаку немаше да досадвам. ајде сега онтопик
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#17 Posted: 04-Nov-2008 at 23:33 |
Originally posted by гитардемон
фала на објаснувањето само за резидор имав слушнато ама радисон некако не ми звучеше познато. штета што нема алатка за пребарување на форумов, инаку немаше да досадвам. ајде сега онтопик |
Има... Search опцијата е направена и работи. Нема врска сигурно не досаѓаш
Edited by pbanks - 04-Nov-2008 at 23:33
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#18 Posted: 08-Nov-2008 at 13:39 |
На Гевгелија и претстои забразан економски развој
Деновиве
и официјално започна комунално инфраструктурното уредување на
индустриската зона “Блокотехна“ каде се огласени за продажба уште 20
нови локации.
Стартува и проектот “Парк на ветрови“ со поставување на првите
ветерници од страна на австриската компанија “Нова енергија“ а во полн
ек е изградбата на мостот “Сува река“ кој ќе ја поврзе Гевгелија со
пограничниот реон и со македонско-грчката граница.
Забрзано се работи и на урбанистичките планови за потегот од
граничниот премин Богородица до мотелот “Вардар“ за стопанските зони
Негорци, Расадник и техничкиот парк Прдејци со што ќе се задоволат
барањата на инвеститорите за нови вложувања во општина Гегелија. http://www.netpress.com.mk/vest.asp?id=43692&kategorija=2 |
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#19 Posted: 09-Nov-2008 at 03:34 |
ПРЕДЛОГ-БУЏЕТ ЗА 2009 ГОДИНА
Рекордна каса за кризни времиња
Буџетот е скроен така што со јавни инвестиции во инфраструктура да ги намалиме негативните влијанија од глобалната економска криза, вели Трајко Славески, министер за финансии
Владата испланира рекордно висок буџет за наредната година од 2,680 милијарди евра. Тоа е 9,5 отсто повеќе во државната каса отколку годинава, а 234 милиони евраповеќе отколку лани. Астрономска е и стапката на предвидениот буџетски дефицит од 190 милиони евра.
Според министерот за финансии Трајко Славески, државата каса за идната година е проектирана да може со јавни инвестиции во инфраструктурата да се намалат штетните влијанија од глобалната економска криза. Славески сепак не можеше да каже колку ќе се задолжи државата за сите проекти што планира да ги реализира в година, а од кои очекува економски раст од 5,5 отсто и зголемување на вработеност од 4 отсто.Годинава ќе ја завршиме со дефицит од 1,5 отсто од бруто-домашниот производ, а в година тој ќе се искачи на 2,8 отсто од планираниот БДП.
- Владата в година ќе скуси многу од своите тековни расходи за да издвои повеќе пари за капитални инвестиции. Најголемиот дел од народните пари ќе одат за изградба на инфраструктура, но и за проекти од областа на образованието и културата. Околу 70 милиони евра ќе се искористат за изградба на патишта и железници - вели Славески.Државната каса и в година најмногу ќе се полни од даноци. Тие ќе изнесуваат 59 отсто од вкупните извори што го полнат буџетот. Успешното реализирање на даночните реформи ја поттикна Владата да скрои таква даночна рамка.
Најголемиот дел од расходната страна на буџетот за в година ќе бидат капиталните инвестиции во патната и во железничката инфраструктура. Тие ќе изнесуваат околу 48 милиони евра, што е за 9 отсто повеќе од буџетските трошоци за истата намена годинава. Владата планира да инвестира дополнителни 20 милиони евра за изградба на повеќе патни правци низ државата, меѓу кои и најзначајните, коридорите 8 и 10. За доизградба на железничката пруга што ќе ги поврзува Македонија и Бугарија в година ќе се одвојат 10 милиони евра. Од државната каса ќе се субвенционираат бесплатните учебници и превоз за средното образование, изградбата на социјалните станови.
|
Edited by vardar - 09-Nov-2008 at 03:35
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#20 Posted: 11-Nov-2008 at 00:55 |
Што ќе се гради со 500 млн. евра од буџетот
Предвидените 10 милиони евра за изградба на пругата кон Бугарија се многу малку, особено ако се има предвид дека изградбата само на еден покомплексен железнички мост чини толку
Сумата за патишта и пруги е огромна, но не се знае точно на што треба да се потроши
Билјана Ангеловска
Владата се охрабри да брцне подлабоко во сопствениот џеб за да издвои повеќе пари за реализација на стратегиски проекти од областа на сообраќајната инфраструктура. Според стокмениот предлог на буџетот за наредната година за продолжување на започнатите капитални проекти, како и за почнување нови проекти од патната и железничката мрежа, државата ќе одвои 30 милијарди денари, односно 500 милиони евра.
Сумата е доволно голема и респектабилна за да предизвика надеж дека ќе има работа за домашната градежна оператива. Но, колку од тие средства ќе се реализираат и што, всушност, може да се направи за тие пари, е прашање за кое допрва ќе елаборираат македонските градежници.
Предлог-буџетот за 2009 година обезбедува дополнителни 20 милиони евра што ќе бидат наменети за изградба на патни правци од Коридорот 8, за довршување на магистралниот пат Радовиш - Струмица, за изградба на трета лента на патот Градско - Прилеп, за Ски-центарот „Кожуф“, за изградба на обиколница на Охрид, Сончевград, патните правци Коломот - Брезница, Тетово - Јажинце и други. Исто така, буџетот обезбедува и дополнителни 10 милиони евра за изградба на железничката пруга - Коридор 8, кон Бугарија, а други 10 милиони евра ќе бидат наменети за експропријациски активности на коридорите 8 и 10, на патот Миладиновци - Штип и на некои други магистрални и регионални патишта. За изработка на проекти и физибилити-студии се предвидени 7,5 милиони евра.
Колку пари ќе бидат одвоени за секој од овие проекти поединечно, засега не е јасно. Најскап проект, најверојатно, ќе биде железничката пруга од Коридорот 8, кон Бугарија, особено ако се гради и кракот кон Ќафасан, како што се најавува. Сите останати проекти се релативно поевтини, бидејќи се работи за магистрални, па дури и регионални патни правци. Сумирано се' заедно тешко дека ќе надмине половина од ветените 500 милиони евра. Затоа засега не е јасно на кои други капитални инфраструктурни проекти ќе се потрошат останатите средства кои се огромни за македонски услови.
„Во маса гледано, 500 милиони евра е повеќе од солидна сума што, објективно, македонското градежништво не може да ја апсолвира комплетно, бидејќи нема доволно кондиција за такво нешто. На пример, за првите девет месеци од годинава најголемите градежни компании во државава имаа реализација од околу 60 милиони евра. Но, најверојатно, на новите тендери ќе се јават и странски фирми, па ќе има и конкуренција“, вели генералниот директор на АД „Гранит“, Страшо Милковски.
Македонските градежни работници се едногласни дека предвидените средства даваат надеж дека ќе има работа на домашниот градежен пазар. Особено што ќе има пари за да продолжи изградбата на пругата кон Бугарија, проект започнат пред петнаесетина години, но никако да дојде до крајот.
„По еден долгогодишен пост и тотален застој, ова е охрабрувачки сигнал. Тоа значи дека сега има шанси нешто да се работи и дава надеж дека железничката пруга конечно ќе се изгради. ’Пелагонија‘ работеше на потегот од Ранковце до границата со Бугарија, каде што е направен граничниот тунел, изградени се девет моста и половина траса. Сепак, предвидените 10 милиони евра се многу малку, особено ако се има предвид дека изградбата само на еден покомплексен железнички мост чини толку“, истакнува Цанко Панов, технички директор во ГД „Пелагонија“.
Тој потенцира дека се малку и 20-те милиони евра наменети за изградба на патни правци од Коридорот 8 и за други магистрални и регионални патишта. Дотолку повеќе што токму од патниот правец Радовиш - Струмица се останати незавршени 15 километри кои, според Панов, сигурно ќе чинат најмалку 15 милиони евра.
Градежниците не сакаат детално да ги коментираат сумите предвидени во поодделните ставки, бидејќи, како што велат, се' уште го немаат видено Буџетот. Сепак, сметаат дека парите се малку, особено ако се знае дека изградбата на еден километар магистрален пат, во зависност од тоа дали и какви објекти има, тунели, мостови и слично, чини околу 1,5 милион евра, додека еден километар автопат, особено ако се гради на потежок терен, чини над три милиони евра. Изградбата, пак, на еден километар железнички мост, во зависност од неговата должина и висина, може да достигне и 8, па и 10 милиони евра.
„Предвидените 20 милиони евра наменети за изградба на патни правци се многу малку. Што се однесува до пругата кон Бугарија, сите четири големи градежни компании веќе имаат договори и почната работа на делницата од Бељаковце до Крива Паланка, додека за делот од Крива Паланка до граница со Бугарија, значи за уште 13 километри, треба да се распише нов тендер. Оттаму, предвидените 10 милиони евра се смешно малку пари. Само толку пари се потребни за да може ’Бетон‘ да го доврши својот дел од работата, а каде се останатите фирми, каде е новата делница што допрва треба да почне со изградба“, вели извршниот директор на АД„Бетон“, Трајко Трпевски.
Градежниците сметаат дека дополнителни средства неопходни за изведба на конкретни проекти најверојатно ќе бидат обезбедувани со ребаланс на Буџетот. Од друга страна, факт е дека барем во првата половина од наредната година нема да може интензивно да се работи на пругата, бидејќи, пред се', ќе треба да се завршат одредени подготвителни работи и да се изврши санација на она што е направено досега. Оттаму, градежниците се на став дека во текот на годината ќе се префрлаат средства од еден проект на друг и притоа ќе се одредуваат приоритетни проекти во кои тие ќе се насочуваат.
|
|
|