![]() |
![]() |
![]() |
Метробус Скопје (Bus rapid transit / BRT) |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 22> |
Author | |
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
![]() Откако Владата даде поддршка за воведување на „Бас рапид транзит“ (БРТ), што во превод значи брз автобуски превоз, на територијата на Град Скопје, кој претставува воспоставување на коридори резервирани исклучиво за капацитетни автобуси на електричен или хибриден погон (плин и електромотори), градоначалникот Петре Шилегов најави дека ако работите се одвиваат според планираното, веќе во 2020 година, во Скопје ќе можеме да ги видиме првите возила, како и целиот систем. https://www.slobodenpecat.mk/avtobuskoto-metro-vo-skopje-ke-se-vovede-vo-2020-godina-eve-po-koi-linii-ke-se-dvizhi/ |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
Добро, годината малку ја утнале и во насловот и во целиот текст.
Малку предизборно ми звучи дека ќе биде завршено толку брзо, ама еве нека биде така. Туку, многу поважно, а гледам никој не прашува. Како ќе се организираат другите линии? Ќе има ли сосем нови линии? Ќе се воведат ли кружни линии? Каде ќе сообраќаат, ако не одат по БРТ-то? |
|
![]() |
|
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
Добро во декември 2019 не знаевме за корона, веројатно пандемијата го одложи малку. И онака на секој рок даден од политичар кај нас треба да се додадат 1-2 години за да се добие реалниот рок, сега со короната 1-2 години одложување е премија!
|
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
![]() |
|
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
Ништо нема од БРТ, ЛРТ, квази-трамвај, метробус и слични будалаштини. Од време на време ќе се појави понекоја амбиција на актуелниот градоначалник и тоа све завршува во некој бунар со физбилити студии, планови, нацрти, процедури, бакрачи. И тоа е така децении, незнам зашто сега би требало да поверуваме дека овој пат "до толку е сигурна работата", само што не се остварила. Како уопште сеуште се третира оваа тема по медиуми на ваков начин кога нема никако да се опипа реален напредок.
Edited by user8642 - 27-Dec-2020 at 18:40 |
|
![]() |
|
David ![]() Senior Member ![]() Joined: 05-Feb-2020 Online Status: Offline Posts: 211 |
![]() ![]() |
Еве за тунелот под Водно немаше корона,кај е тунелот ? Новиот луна парк ? Рекорд пешачка зона ? Модерни фасади ? Облакодери ? Нова Универзална ?? ..... Како бе секогаш на крај на мандат им текуваат 400 проекти а прв ден после доаѓање на власт живи ги нема. |
|
![]() |
|
JovanOdGjorche ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 13-Oct-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 518 |
![]() ![]() |
![]() |
|
And something, somewhere was lost in 1938...
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Има реална основа да се надеваме дека БРТ ќе се реализира. ЕБОР има одобрено заем од 70 милиони евра за проектов (за инфраструктура и возила за двете линии). Владата исто така го има усвоено предлог законот за задолжувањето, па останува уште собранието да го одобри (не сум информиран, можеби веќе е помината и таа процедура), за да може и формално да се потпише договор со ЕБОР. Друга работа е што, за разлика од други глупости што сме се изнаслушале на тема трам, ЛРТ и слично, овој пат откако почнаа подготвителните формалности, нема веќе лутање, бизарни идеи и менување на концептот секој ден, туку параметрите на проектот од тој момент останаа прилично конзистентни. Скромни, но конзистентни. Мислам дека и тоа дава одредена доза оптимизам. Гаранција дека ќе се реализира секако нема. Има простор и за песимизам, особено затоа што тек се привршува со идејниот проект. А исто така за разлика од изјавите на политичарите, според документите што можат да се најдат на нет, системот во 2021 дефинитивно нема да биде оперативен, а веројатно нема ни да имаат почнато изведбени работи, туку сеуште ќе се работи на проектната документација. Линијата 1 би требало да бите оперативна тек од Q4 2022, а линијата 2 би требало да биде оперативна од Q4 2025. ![]() Од друга страна овие подолги рокови делуваат посериозно од аспект на тоа дека за линијата 1, како алтернатива на сообраќајот во правец исток-запад би било идеално прво да се заврши булеварот АСНОМ низ Ќерамидница. За линијата 2 како алтернатива на сообраќајот во правец север-југ би било идеално прво да се заврши тунелот под Кале, како и планираната врска помеѓу Аеродром и Кисела вода со продолжување на улицата Народни Херои преку железничкото депо. До Q4/2022 и Q4/2025 има доволно време да се направат тие работи, дури и со нашево влечкање. Edited by Cloverstack - 27-Dec-2020 at 20:51 |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
За реализирање, веројатно ќе се реализира, прашање е дали ќе биде како што треба. Шилегов неколку пати рече дека автобуските линии ни се од 1984 и ќе се правел целосно нов концепт, веројатно ќе има сосема нови линии или постоечкиве ќе претрпат огромни промени, а дел ќе бидат укинати (5, 9...). Само што веќе се знаат двете БРТ линии, на првата ѝ се знаат и постојките (со можност проектантот да направи модификации), па веќе требаше да почне да се работи новиот концепт за автобуси. Не знаеме и како ќе ги решат трасите каде мора да сообраќаат и БРТ и автобуси (пр. 57 на Рекорд), дали ќе возат по улица или по лентата за БРТ. Всушност 57 не е најдобар пример зашто Рекорд ќе стане пешачка зона, па ако има 57 таа ќе мора да вози по лентата за БРТ, а ако нема 57, лошо решение би било да мора да се менуваат 2 или 3 автобуса/БРТиња за траси кои сега се минуваат со еден автобус.
|
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
stef4o ![]() Moderator Group ![]() ![]() Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21563 |
![]() ![]() |
Не ми е јасна баш поентава со БРТ-то,колку што разбирам ќе биде сочинето од 60-тина автобуси на метан или на што и да е и истите ќе возат по крајната лева лента на булеварите а постојките ќе бидат на место на средишното зеленило за сметка на тоа постојните линии на ЈСП ќе се укинат и десната лента ќе биде слободна за сите возила. Не ми е јасно во врска со ефикасноста во движењето поточно брзината на овој тип превоз,ако мора да застанува на семафори,да стои во истите колони и гужви под Транспортен и на други места...некако преоптимистично ми делува дека за 30 мин ќе оди на релација Аеродром-Ѓорче(така беше спомнато). Со БРТ фактички ќе се намали бројот на автобуси(Лаз и Итонг) или истите ќе се преусмерат на релација север југ додека и таму не се изгради БРТ. Во секој случај мислам дека ќе се реализира само не очекувам ништо поконкретно пред 2022,сигурно ќе има големи претумбации во возните редови и линии но веројатно тоа успат ќе го решаваат.
|
|
![]() |
|
user8642 ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2041 |
![]() ![]() |
И за Коридор 8 Македонија има зимано пари неколкукратно па резултатот е никаков, така да тоа и не е баш мерило. Камо среќа да не сум во право и да ја немам оваа скепса, ама едноставно праксата досегаш така не натерала да очекуваме.
Не треба да дојде ЕБОР и да ти даде 70 милина евра и којзнае какви проекти за да спроведеш ослободена трета лента на Партизанска или да воведеш нови линии во градскиот превоз или да се згусти возниот ред на постоечките. Да не збориме па за тунел под плоштад или булевари како Цветан Димов или Првомајска за да може да се комплетираат коридорите како прет-потреба за идни вакви БРТ/ЛРТ/Трамвај измишљотини. Ама полесно е да се тупи работата низ некои вакви вечни постапки и така е полесно да се има оправдување зашто не се решаваат тековно проблемите. Понекогаш ќе се обвини претходникот, понекогаш ќе се смисли нешто други, битно "купи ден, продај" од локални до локални избори. И тоа ни се повторува со неколку структури по ред во Скопје, абрем 20тина години како јас памтам. |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Големи придобивки во однос на брзината на движење ќе бидат обезбедени од вакви фактори: 1. Непречено движење без разлика на гужвата, по ленти резервирани само за БРТ (физички одвоен коридор долж централната оска на булеварите) 2. Семафорите на крстосниците кадешто ќе поминува ќе бидат синхронизирани за да даваат приоритет на БРТ возилата. 3. Возила со голем капацитет и голем број врати, што ќе овозможи брз проток на луѓе и кратко стоење на станиците. 4. Централна контрола и синхронизација на возилата, со што би се осигурало дека во даден момент ќе има само едно возило на некоја станица. 5. Перформансите на возилата во однос на забрзувањето/забавувањето се многу важни за заштеда на време со оглед дека има постојано тргнување/застанување на станици. Хибриден погон (каков што е најавен) начелно овозможува добри перформанси на ова поле. |
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
Сето ова што го кажуваш е така. Иди на првата страница од оваа нишка, во пост #5 горе-доле и иста поента сум имал како и ти во вториот параграф. Сепак константноста и конзистентноста на најавите за БРТ, и фактот што проектот се движи (макар бавно) по некој логичен пат, а истовремено веќе влегува во посериозна фаза, ваљда се основа за мојот оптимизам. Исто така на објективна скала на тежина и трошоци, сепак БРТ не е некој премногу тежок/комплициран/скап проект. На пример многу е полесно и поефтино да се реализира БРТ отколку ЛРТ со исти линии. Со оглед на капацитетот на Град Скопје за спроведување на проекти, овој факт пак иде во правец на поголем оптимизам во однос на претходни најави. |
|
![]() |
|
гитардемон ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
![]() ![]() |
Со промената на линиите сигурно нема на рекорд да застануваат овие линии ако сакаме некаква ефикасност. Двете линии на БРТ-то ќе се вкрстуваат кај олимписки базен, така што сигурно ќе има таму некаде некој поголем јазол за прекачување. Проблемот со постојки во средишното зеленило ќе бидат премините за пешаци. За да се стигне од и до постојката (поточно кажано станицата) ќе требаат безбедни пешачки премини, и сигурно ќе има многу пешаци на нив - тоа значи дека ќе треба да бидат на местото на моменталните премини за да нема премногу застанувања за возилата. На пример пред универзална, пред city mall и слично, а на некои места постојките ќе бидат веднаш пред/после големите крстосници (како кај симпо), а премините ќе бидат на самите крстосници. |
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Не е само Рекорд, и хипотетична линија долж внатрешниот прстен би се сретнала со БРТ на бул. БиХ, или пак линија од државна болница до Шутка (преку тунелите кај Кале) на бул. Св. Климент. Не знам како би се решиле вакви ситуации, како и линиите кои во голем дел ќе бидат преземени од БРТ, па наместо еден автобус од почеток до крај, сега патувањето би можело да биде фрагментирано. Ќе мора добро да се обмисли собирната автобуска мрежа за да функционира системов (огромен плус би бил јавен велосипедски превоз, или празен простор на крајот на БРТ возилата за неколку велосипеди), иначе ќе имаме супер поврзаност долж двеве БРТ линии, но лоша врска помеѓу останатите делови од градот. Како би стигнувал од последна 24 до градски парк, со автобус п24-општински бараки КВ, па БРТ линија 2 до југо дрво, па БРТ линија 1 до Соборна, па автобус до парк (ова може и пешки или со велосипед)? Или поедноставно, автобус п24-зелено пазарче, па БРТ 1 до Соборна? А од Горно Лисиче до Волково, со автобус до НБРМ, па БРТ до Ѓорче, па автобус до Волково (што се 2 преседнувања, наместо 1 сега)? Супер е идејава за БРТ, само се надевам дека од почеток до крај ќе биде добро решена. Преседнувањата би биле мал проблем ако стварно оперативната брзина на БРТ биде дупло од автобуската.
Edited by Staro Skopje - 27-Dec-2020 at 23:46 |
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
phenomenon ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 26-Oct-2010 Location: Kumanovo Online Status: Offline Posts: 2691 |
![]() ![]() |
Oд Горно Лисиче до Волково ќе се стигнува преку приградската железница на Шилегов. |
|
開始されていないだけの戦いが失われ、
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
|
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
WTF??? Прво беше 2020, па 2021 а во меѓувреме во официјални документи фигурираше 2022, а сега стана 2023... БТР системот каков што се најавува е прилично базичен и нема никакво оправдување за вакво постојано и крупно развлекување! Ова со 2023 се сведува на една од триве опции: а) лапсус на Шилегов б) новинарска или печатна грешка в) user8642 сепак е во право ![]() Edited by Cloverstack - 30-Dec-2020 at 18:25 |
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Најдобро најдалечната дата дадена од политичар да ја сметаме за најмалку нерелевантна, ама освен ако нема потреба од рушење на згради на Цветан Димов, не гледам причина за толкаво одолговлекување. БРТ не бара многу комплицирани инфраструктурни зафати и инсталации. Пак се надевам дека ќе остават опција линија 1 да биде продолжена со нов мост до Маџари. Тој мост треба да биде на ред по АСНОМ, Љубљанска и Кале, а не бара многу експропријација, па може и најбрзо да се изгради. Со тоа, би останале само вијадукт врз бунарите на Илинденска и оспособување/реизградба на мостот во Горно Лисиче, евентуално и Крушевска Република.
|
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
Staro Skopje ![]() Senior Member ![]() Joined: 07-May-2013 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 2692 |
![]() ![]() |
Упс, линија 2 беше на Цветан Димов. Линија 1 е целосно пробиена, ниту има за ширење, ниту за рушење (не знам што планираат со мост ОН), само пристап до депоата треба да се направи.
|
|
Градот убав никна, но го откорнаа
|
|
![]() |
|
ehrlich ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
![]() ![]() |
Ауууу, Обединети нации. Гарант решението ќе биде една лента за БРТ, една за возилата
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 22> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |