Author |
Topic Search Topic Options
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#41 Posted: 22-Dec-2008 at 23:55 |
МЕПСО стана член на европска асоцијација
МЕПСО
стана член на новата европска асоцијација на преносни систем оператори
ENTSO-E (European network of transmission Sistem Operators for
Electricits). Оваа асоцијација е единствена на ниво на Европа, која ќе
ги замени сите досегашни асоцијации на преносни систем оператори кои
управуваат со државните или националните електроенергетски системи.
Владимир
Здравев, генералниот директор на МЕПСО, го потпиша договорот за
полноправно членство на нашиот национален електропреносен
систем-оператор со генералните директори на 42 компании оператори од 34
земји на Европа. Ова потпишување е чекор до посигурен и поефикасен
европски и регионален пазар на електрична енергија. Една од главните
цели на оваа асоцијација е да се забрза развојот на европскиот
единствен пазар на електрична енергија, што ќе придонесе за сигурна и
координирана работа на целиот европски преносен систем на електрична
енергија.
ENTSO-E ќе работи врз база на консултации со
Европската комисија, државните регулаторни комисии за енергетика и сите
учесници на пазарот.
http://vecer.com.mk/?ItemID=5D101B12C309474D8140EDCF2CDF1226 |
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#42 Posted: 02-Jan-2009 at 00:18 |
Интервју со министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески
1 јануари
За годинава е најавено продолжување на
изградбата на пругата кон Бугарија, што во неколку наврати го побара и
бизнис заедницата. Колку пари се планира да бидат вложени во железничката инфраструктура ?
- Согласно националната програма за железничка
инфраструктура, за 2009 година во буџетот на Министерството за
транспорт и врски се предвидени средства во висина од 180.000.000
денари кои се наменети за надградба и модернизација на постојната
железничка инфраструктура. Паралелно на ова, за 2009 година се
предвидени и 610.000.000 денари за доизградба на железничкиот дел од
Коридорот 8 во Република Македонија. За подобрување на возниот парк на
транспортната компанија, предвидена е набавка на 50 товарни вагони и
два патнички дизел моторни четвороделни воза.
До каде е постапката за издавање на патиштата под концесија и стартот на електронскиот систем за наплата на патарините?
- Го спроведовме повикот за покажување иницијален
интерес за концесии на патишта на кој се јавија четириесетина компании.
Предвидено е предмет на концесија за период од 35 години да бидат
патните правци: Романовце – Узем, Стенковец – Блаце, Гостивар –
Требеништа, Ќафасан – Битола, Велес – Меџитлија, Велес – Обел и
Миладиновци – Штип. Концесионерот ќе има конкретни услови и рокови кои
се однесуваат на изградба на дадените патни правци на ниво на автопат
за период од 6 години, одржување на патиштата и наплата на патарина од
страна на концесионерот, како и предавање на патиштата на Владата по
завршување на периодот на концесија, со тоа што ќе оставиме и простор
за поддршка од страна на Владата во процесот на изградба на
автопатиштата заради рентабилноста и кратките рокови кои ќе бидат
поставени пред идните концесионери.
Колку од општините доставија проекти за
изградба на локалните патишта, кои се роковите и износот на средства со
кои ќе се поддржи подобрувањето на тој дел од патната инфраструктура?
- Со цел подобрување на патната мрежа во Република
Македонија, Владата обезбеди до сега највисоки инвестиции во висина од
120 милиони евра. Само преку проектот со Светска Банка, за
реконструкција на 11 регионални патишта се обезбедени средства во
висина од 34 милиони евра за периодот од 2009 до 2010 година, додека 34
милиони евра се предвидени за општините во Република Македонија со цел
реконструкција на локалната патна мрежа за периодот од 2010 до 2012
година. Исто така, за реконструкција на 9 регионални патни правци преку
проект со Европската банка за реконструкција и развој (ЕБРД) се
обезбедени средства во висина од 25 милиони евра за периодот од 2009 до
2010 година, додека постапката за реализација на проектите за локални
патишта преку проектот со ЕБРД ќе се реализира во периодот од 2010 до
2012 за што се обезбедени средства во висина од 25 милиони евра.
Апликации за искористување на средствата кои ги обезбедивме од Светска
Банка во рамките на проектот за реконструкција на локалната патна мрежа
доставија само 33 општини. Сите пристигнати проекти подлежат на
ревизија од страна на Градежниот факултет во Скопје, со цел да се
испита дали се квалитетно изработени, што претставува основен предуслов
да бидат целосно реализирани. Агенцијата за државни патишта достави
дописи до сите општини чии проекти имаат забелешки во рамките на оваа
ревизија, да ги имплементираат и во најкус можен рок повторно да ги
достават.
Следен чекор по доставување на проектите ќе биде
повторна проверка и откако ќе се добие финално позитивно мислење, ќе се
подготви техничката документација со што ќе може да почнат тендерските
постапки. Доследната имплементација на овој проект ќе значи драстично
подобрување на локалната и регионалната патна мрежа во Република
Македонија, активност со која ќе бидат овозможени повеќекратни
придобивки кои се однесуваат на пристапноста и проодноста од и до
населените места во земјава, но истовремено со подобриот пристап ќе се
спречи засилената миграција од село во град изминативе години и ќе се
овозможи поеднаков локален економски развој, а во таа смисла и подобар
пристап за влез на странски инвестиции.
По пролонгирањето на стартот на
договорот со турски ТАВ за модернизација и изградба на аеродромите во
државава, со каква динамика ќе се одвува тој процес, колку од
земјиштето што е предмет на договорот е спорно и како ќе се надмине
проблемот?
- Во моментот се врши експропријација на земјиштето
на аеродромите во Скопје, Охрид и на локацијата каде е предвидена
изградба на карго-аеродромот во општините Штип и Св. Николе, но целиот
процес е во завршна фаза. По барање на турската компанија, Владата на
Република Македонија, донесе заклучок за продолжување на рокот за
влегување во сила на Договорот за концесија за развој, финансирање,
користење и одржување на аеродромите „Александар Велики“ – Скопје, „Св.
Апостол Павле“ – Охрид и за изградба на новиот карго-аеродром во Штип.
Продолжувањето на рокот е резултат на глобалната економска криза поради
која настанаа непредвидливи случувања. Тие претставуваат настан од виша
сила чие појавување не можеше да биде разумно предвидено на датумот на
потпишување на Договорот за Концесија. Согласно новиот рок, ТАВ ќе
почне со оперирање и инвестирање во аеродромскиот систем во Македонија
на 31 август 2009 година. За таа цел, ќе се потпише анекс кон Договорот
за концесија.
По стапувањето на договорот во сила, почнуваат да
течат роковите за реализирање на предвидените инвестиции – 20 месеци за
завршување на градежните работи на аеродромот „Александар Велики“ во
Скопје, 12 месеци за аеродромот „Св. Апостол Павле“ во Охрид и 36
месеци за изградба на карго-аеродром во Штип. Инаку, во тек е процесот
за избор на консултант кој ќе врши постојан надзор над реализација на
Договорот за концесија за градба, реконструкција и користење на
аеродромот „Александар Велики“ во Скопје, аеродромот „Св. Апостол
Павле“ во Охрид и изградба на карго-аеродромот во Штип, со што ќе се
обезбеди постојана и стручна контрола над имплементацијата и
извршувањето на обврските кои произлегуваат од договорот кој го
потпишаа Владата на Република Македонија и компанијата „ТАВ“ од
Република Турција.
Редовниот авиопревозник МАТ неодамна
побара помош од државата со мораториум на дел од долговите и лобирање
за надминување на проблемот со Еуроконтрол? Како ќе настапи државата?
- Односите помеѓу „МАТ“ и „Еуроконтрол“
претставуваат односи помеѓу една приватна компанија и една меѓународна
организација. Оттука, Министерството за транспорт и врски нема директна
надлежност во процесот на решавање на нивните билатерални односи.
Континуирано објавувате огласи за
продажба на градежно неизградено државно земјиште низ целата држава.
Какви се резултатите од тие активности во поглед на привлекување
инвестиции, какви се плановите за наредната година и соработуваат ли
општинските власти?
- Министерството за транспорт и врски активно се
заложува за создавање поволен амбиент за дополнителен развој на
градежништвото во Македонија и создавање услови за проширување на
обемот на работа во оваа област. Во периодот од октомври 2006 година до
октомври 2008 година, Министерството за транспорт спроведе голем број
постапки за отуѓување на неизградено градежно земјиште, сопственост на
Република Македонија, во приближна вредност од 40 милиони евра. Во 2008
година распишавме педесетина објави за отуѓување на градежно земјиште
сопственост на државата во постапка за јавно наддавање и најголем дел
од нив се завршени, а почна изградбата на нова клиника во Ѓорче Петров,
како и на нов трговски центар и на хотелот на Радиссон во центарот на
Скопје, како резултат на постапки за јавно наддавање за отуѓување на
државно градежно земјиште.
Градежниот пазар во Македонија долги
години се врзува со епитетите хаос, дивоградби, вработувања на црно....
Каква е вашата оценка за состојбата со градежништвото и какви се
повратните информации од контролите на Градежниот инспекторат?
- Состојбата со градежништвото во земјава од аспект
на досегашните контроли на Државниот инспекторат за градежништво и
урбанизам вршени по децентрализацијата укажува на слаб капацитет на
поголем број од општините во управувањето со градежниот процес. Имено,
констатирано е дека поголем дел од единиците на локалната самоуправа во
Македонија располагаат и работат со планови постари повеќе од десет
години, кои не се ажурирани согласно позитивната законска регулатива,
што претставува голем проблем и основ за незаконски дејствија. Исто
така, управните постапки не се завршуваат до крај или се
одолговлекуваат, со што не се постапува во законски предвидените
рокови, а општините не се во потполност кадровски опремени како во
надлежниот орган за спроведување на плановите, така и во инспекциските
органи. Согласно Законот за просторно и урбанистичко планирање и
Законот за градење, единиците на локалната самоуправа треба
континуирано да ја следат реализацијата на планската документација, да
ја ажурираат и усогласуваат согласно со Законите и подзаконските акти и
да отпочнуваат постапки за измени и дополнувања или донесување на нови
планови. Токму од овие причини, Министерството за транспорт и врски,
како ресорно Министерство ги предложи усвоените измени во законската
регулатива од оваа област со што очекувам дека дополнително ќе се
воведе ред во сферата на градежништвото и урбанизмот, а Државниот
инспекторат за градежништво и урбанизам во 2009 година континуирано ќе
врши зајакнати контроли над сите учесници во процесот на градење на
територијата на целата држава, со цел доследна имплементација на
законските решенија. Со цел засилување на контролата во делот на
просторно планирање, во тек е изработката на измени и дополнувања на
Законот за просторно и урбанистичко планирање, кои ќе ги предложиме, а
со нив ќе се елиминираат недореченостите во постојната законска
регулатива во однос на контролата и одземањето на ингеренциите на
локалната самоуправа, а ќе се воведат и построги санкции за одговорните
лица кои нема да постапуваат во согласност со законот.
До каде е постапката со евалуацијата на
доставените понуди за физибилити студијата за гасоводниот систем и кога
македонските граѓани ќе можат да ги намалат трошоците во домаќинствата
со користење на природен гас?
- Ние го започнавме капиталниот проект за
гасификација на Република Македонија, со кој е предвидено да се доведе
гасификациска мрежа до индустриските капацитети и домаќинствата во
поголемите населени места во земјава. Со искористувањето на природниот
гас како алтернативен енергенс ќе се намали побарувачката за електрична
енергија. Изработката на физибилити студијата треба да ја покаже
економската и финансиската оправданост за изградба на целата гасоводна
мрежа, но и да ги дефинира стратешките услови и фазите на временска
реализација на гасоводниот систем. На меѓународниот тендер кој го
објавувме понуди доставија 3 конзорциуми составени од компании од
Германија, Полска, Бугарија, Словенија и од Македонија. Наскоро треба
да заврши целокупната тендерска процедура и да го објавиме најповолниот
понудувач. Во меѓувреме, Владата формираше Меѓуминистерски комитет, кој
ќе ги одобрува периодичните извештаи доставувани од економскиот
оператор кој ќе ја изготвува студијата. Ова тело ќе дава согласност и
насоки за најбрза реализација на предложените магистрални гасоводи кои
паралелно би се проектирале на повисоко ниво и најбрзо би се извеле.
Најповолниот понудувач ќе има обврска во рок од два месеца по
склучување на договорот да предложи најмалку еден правец од
магистралните гасоводи, за кој, по давањето согласност од страна на
Меѓуминистерскиот комитет за негова реализација, ќе изработи тендерска
документација во која ќе бидат утврдени и критериумите за избор на
компанија која ќе ја изготвува проектната документација, како и
критериумите за избор на ревидент на проектната документација на
приоритетни делници од магистралниот гасовод.
Кои се следните активности во телекомуникацискиот сектор ?
- На почетокот на 2009 година очекувам дека ќе биде
заокружена изработката на Стратегијата за развој на широкопојасен
интернет. Со воведувањето на широкопојасниот интернет ќе се овозможи
воведување на информатичкото општество во сите општествени сегменти.
Оваа стратегија ќе ги дефинира насоките и конкретните мерки за забрзано
воведување и користење на широкопојасниот интернет во Република
Македонија. Исто така, ќе предложиме измени и дополнувања на законската
регулатива во оваа област со цел имплементација на новите
пакет-директиви на Европската Унија кои се однесуваат на електронските
комуникации и медиумите, од кои е најважна Директивата за аудиовизуелни
медиумски услуги. Измените во Законот за електронски комуникации и
Законот за радиодифузна дејност ќе придонесат и за подобрување на
состојбите во секторот за електронски комуникации, во насока на
создавање на амбиент за развој на информатичкото општество, односно
спроведување на политиката и програмата на Владата и ќе се отстранат,
односно допрецизираат одредени решенија во постојниот закон кои
создаваат бариери за влез на нови инвеститори и нови технологии. Во
Македонија веќе е почната постапката за дигитализација на медиумите.
Имено, Агенцијата за електронски комуникации веќе објави оглас за
доделување три комерцијални мултиплекси за дигитална телевизија, а ЈП
„Македонска телевизија“ ќе добие еден мултиплекс за пренос на
содржините на јавниот радиодифузен сервис.
http://www.mia.com.mk/default.aspx?mId=34&vId=60468904&lId=1&title=%D0%9C%D0%90%D0%9A%D0%95%D0%94%D0%9E%D0%9D%D0%98%D0%88%D0%90+-+%D0%A1%D0%9E%D0%9E%D0%91%D0%A0%D0%90%D0%8C%D0%90%D0%88+%D0%98+%D0%92%D0%A0%D0%A1%D0%9A%D0%98 |
|
|
beTon
Senior Member
Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
|
Quote Reply
#43 Posted: 15-Jan-2009 at 07:38 |
незнам дали ова е повеќе за тука или за во сообраќај или можеби за во велосипедски патеки, но кому и каде оди нека оде, важно да го има! конечно им текна, па ова до сега беше навистина катанга, особено ако навечер вози човек, а и преку ден не беше толку песна со оглед дека редовно на патот имаше слалом бариери од пешаци, бар од она што јас го имам како искуство, а од тука одат и пола камионџии кои ја заобиколуваа патарината кај петровец, значи прилично прометен пат, ова колку толку ќе ја олесни опасноста од прегазени пешаци!
ОПШТИНА ПЕТРОВЕЦ ИЗГРАДИ ТРОТОАРИ НА РЕГИОНАЛНИОТ ПАТ Р - 103 - Патот убиец скротен - Вечер - 18.07.2008
Патеки ќе никнат покрај „патот на смртта“ - 13.01.2009
Општина Гази Баба издвои 6,6 милиони денари за изградба на пешачка и велосипедска патека на потегот од Автокоманда до Катланово Иницијативниот одбор на граѓаните се откажува од најавената блокада на патот и од бојкот на локалните избори
Регионалниот пат Р-103, кој води од Маџари кон Катланово, попознат како „пат на смртта“, ќе добие пешачка и велосипедска патека. На потегот од Автокоманда до Катланово беше доведена во прашање безбедноста на пешаците, особено на децата. На оваа делница се случија неколку сообраќајни несреќи во кои имаше жртви.По протестот на граѓаните од 12 месни заедници, проектот се најде во програмските активности на Општина Гази Баба за годинава. Општината издвои 6,6 милиони денари за изградба на патеките крај овој регионален пат. Позитивен сигнал за решавање на овој 20-годишен проблем дале и од Министерството за транспорт и врски.
По ова, Иницијативниот одбор на граѓаните се откажува од најавената блокада на патот и најавениот бојкот на локалните избори. Жителите со години бараа од општините Гази Баба и Петровец, низ чии територии минува патот, како и од Агенцијата за државни патишта, да се реши овој проблем.
- Од министерот Миле Јанакиески добивме известување дека ќе не' прими на разговор - вели Трајче Георгиевски, претседател на Иницијативниот одбор.Од Министерството за транспорт и врски соопштуваат дека средбата ќе се реализира во рамките на Отворениот ден за прием на граѓани, со цел министерот лично да се запознае со ова прашање и да се разгледаат можностите за негово решавање. Сепак, нагласуваат дека за изградба на пешачки и велосипедски патеки е надлежна локалната самоуправа.
Време е нешто да се преземе, бидејќи на овој регионален пат во 2007 година имало три жртви и 34 повредени во сообраќајни незгоди. Лани на овој пат се случиле 50 сообраќајни несреќи со една човечка жртва и причинета е голема материјална штета. Последната сообраќајка беше кога кај надвозникот во населбата Гоце Делчев, загина Ѓуро Младеновски од Петровец.
Патот до Катланово е долг дваесетина километри, а по него секојдневно минуваат илјадници возила. Тој минува низ Трубарево, Јурумлери, Идризово, Петровец, ‘Ржаничино до Катланово. Од Општина Гази Баба велат дека ќе се гради на дестинации каде што тоа е најнеопходно, и тоа во населените места Трубарево, Јурумлери и Колонија.
- Иако оваа активност е во надлежност на Агенцијата за државни патишта, која е во рамките на Министерството за транспорт и врски, ние како општина се обидуваме колку што можеме да им помогнеме на овие луѓе, бидејќи е доведена во прашање нивната безбедност - изјави Неделчо Крстевски, портпарол во Општина Гази Баба.
Решавањето на проблемот се одолговлечи поради префрлањето на топката за тоа кој е надлежен за реализирање на барањата на жителите. Од двете општини тврдеа дека за тоа треба да се погрижи државата, и обратно.
Општинарите од Петровец ја поддржуваат иницијативата, но сметаат дека се работи за голема инвестиција за да се покрие целиот потег од Автокоманда до Катланово и оти за тоа треба да се погрижи Агенцијата за државни патишта, што не значи дека во финансирањето не треба да се приклучи и локалната самоуправа. Од општината Петровец велат дека нивната општина речии е целосно покриена со современи пешачки и велосипедски патеки и дека остануваат да се изградат уште околу 300 метри во населеното место Петровец.
ИНФО-Четири жртви за две години
На овој регионален пат во 2007 година имало три жртви и 34 повредени во сообраќајни незгоди. Лани на овој пат се случиле 50 сообраќајни несреќи со една човечка жртва и причинета е голема материјална штета. Последната сообраќајка беше кога кај надвозникот во населбата Гоце Делчев, загина Ѓуро Младеновски од Петровец. Патот до Катланово е долг дваесетина километри, а по него секојдневно минуваат илјадници возила. Тој, минува низ Трубарево, Јурумлери, Идризово, Петровец, Ржаничино до Катланово.
Анела Петрова - Дневник - 13.01.2009 |
долниов текст незнам колку е во контекст но малку од малку разјанува кој се смее да вози по Р-103, сепак домашниве камионџии куртулиле, незнам каква е ситуацијата денес! ЗА ДА СЕ НАМАЛИ ОПАСНОСТА ОД КАМИОНИТЕ НА ПАТОТ Р-103 Банкини и купишта земја блокираат кај Катланово - Дневник - 18.03.2006
|
|
Vladimir P
Senior Member
Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
|
Quote Reply
#44 Posted: 06-Feb-2009 at 23:20 |
Средба во Тирана за Коридорот 8
06.02.2009 10:00
Изградбата
на Коридорот 8 беше тема на првата интерпарламентарна средба што се
одржа во Тирана меѓу комисиите за транспорт од парламентите на
Албанија, Бугарија, Италија и Македонија и претставници на Европската
комисија. Како што објавија албански медиуми, средбата била
по иницијатива на албанскиот парламент и целта е да се даде поттик и
поддршка на владите за побрза реализација на Коридорот 8. Бугарија, Италија и Македонија биле претставени на ниво на амбасадори, објавија локалните медиуми. http://www.a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=104033
|
|
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#45 Posted: 07-Feb-2009 at 05:49 |
Не ми се верува само во колку поволна ситуација сме! Кога ќе ја видам онаа картата како некој македонец да ја кроел!!! И така да си играме со шансите, е просто невероватно! Да беше некоја попаметна држава немаше леб да јадат само да ги завршат коридорите!
|
|
Supervisor
Senior Member
Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
|
Quote Reply
#46 Posted: 08-Feb-2009 at 22:44 |
Џабе другар, погледни со кого сме обиколени и каква омраза владее на Балканов... Само времето е лек, за идните "попаметни".
|
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
|
|
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#47 Posted: 08-Feb-2009 at 22:59 |
Originally posted by lslcrew
Не ми се верува само во колку поволна ситуација сме! Кога ќе ја видам онаа картата како некој македонец да ја кроел!!! И така да си играме со шансите, е просто невероватно! Да беше некоја попаметна држава немаше леб да јадат само да ги завршат коридорите!
|
ни изгледа како голема шанса бидејќи сме мала земја а мали земји немаат прилика секогаш да имаат ваква крстосница на својата територија. Во поголеми земји воопшто не е чудо да се вкрстуваат повеќе вакви коридори. Само во соседството Белград, Солун, Софија, Загреб се дури и поголеми крстосници отколку Скопје. мислам дека нема опасност коридорот 8 да го снема од мапата. Виа Егнција спрема мене нема да биде конкурентски автопат спрема мене до таа мера да неможат да постојат двата паралелно. Доволно е што 8цата ги поврзува Тирана, Скопје и Софија да се сфати максимално сериозно. целиот проблем е што губиме страшно многу време ништо друго.
Edited by pbanks - 08-Feb-2009 at 23:00
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#48 Posted: 09-Feb-2009 at 03:45 |
Браво што ја спомна виа егнација. Уште од дамнешни времиња е приметено дека ова е најповона траса која поврзува исток запад. Трасата со векови си опстанала и своевремено секогаш било современа. Сега е времето кога треба пак да ја осоврмениме и да ја закитиме со автопат!
Edited by lslcrew - 09-Feb-2009 at 04:01
|
|
pbanks
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
|
Quote Reply
#49 Posted: 09-Feb-2009 at 04:18 |
Originally posted by lslcrew
Браво што ја спомна виа егнација. Уште од дамнешни времиња е приметено дека ова е најповона траса која поврзува исток запад. Трасата со векови си опстанала и своевремено секогаш било современа. Сега е времето кога треба пак да ја осоврмениме и да ја закитиме со автопат!
|
не мислев на историската Виа Егнација туку на модернава Егнација Одос која оди до Игуменица. Често овој автопат кој нема статус на пан европски коридор се спомнува како главен конкурент на нашиот Коридор 10. За да се ревилатизира историската Виа Егнација ќе треба освен комплетирањето на Коридор 10 на наша територија да се изгради и делницата Охрид-Битола на ниво на автопат и потоа сето тоа да се спои на грчка страна со Егнација Одос. Во доста догледно време не гледам логика за ова, Од Егнација Одос ќе се изгради крак кон Албанија кој директно ќе ја држи врската со Тирана и Драч.
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#50 Posted: 20-Feb-2009 at 13:01 |
Коридорот 8 приоритет само во политичките дебати |
|
|
|
|
Изградбата
на сообраќајниот коридор Исток-Запад долго време стои заглавена во
стратегиите на балканските држави. Овој проект, со големо геополитичко
значење за регионот, останува само приоритет во политичките и
парламентарните дебати, додека на терен малку што е направено за негова
конкретна реализација. Освен краткотрајната еуфорија, од времето на
грчкото ембарго, за железничкото поврзување со Република Бугарија,
досега ништо не се променило од поставувањето на носечките столбови,
кои сега пропаѓаат под забот на времето.
Посакан е Коридорот 10 од 8
Причината
за ова, како што велат од италијанската и бугарската амбасада во
Македонија, лежи во незаинтересираноста на државите низ кои поминува
коридорот, а кои според дипломатските објаснувања сè уште не можат да
излезат од примарната фаза на изработка на проекти и елаборати. Но
затоа во сите програми на македонските влади неизоставно останува
познатата фраза дека Коридорот 8 останува наш врвен приоритет.
-
Изградбата на делниците од Коридорот 8 на ниво на автопат е висок
приоритет во програмата на Владата на Република Македонија. За изградба
на преостанатиот дел од коридорот на ниво на автопат преостануваат 15
делници за кои во изминатиов период интензивно работевме на подготовка
на техничката документација на ниво на главен проект, како и на другите
потребни подготвителни активности. Оптимален рок за завршување на сите
постапки потребни за почнување со градба е две и пол години. Во
моментов почнуваме постапки и интензивно работиме на експропријација на
земјиштето. Делниците од коридорот се предмет на концесија. Доколку по
завршувањето на постапката не се јави интерес за овие делници, Владата
во следниот среднорочен период предвидува изградба на автопат на овие
делници - велат од Агенцијата за регионални патишта.
Од
дипломатските претставништва на Бугарија и на Италија, кои се наоѓаат
на почетната и на крајната станица од овој коридор, велат дека
инфраструктурното поврзување на земјите на Балканот во правецот
исток-запад зависи од другите држави во оваа сообраќајна врска.
-
За Република Бугарија овој коридор е од највисок приоритет. Дел од тој
проект е и изградбата на 400-киловолтниот далновод со Македонија. За
овој проект е одобрена и значителна сума, а нашиот парламент е во
консултации со вашето собрание за донесување документ за унапредување
на активностите за изградба на коридорот. Вие знаете дека на
македонската страна и недостасуваат 52 километри железница до Бугарија
и 62 километри до Албанија. Штом вие ќе дојдете до граничниот премин
Ѓуешево, ние веднаш ќе ја продолжиме железницата од бугарска страна.
Само овде повеќе внимание му се дава на Коридорот 10, но се надеваме
дека ќе го засакате и Коридорот 8 - ни изјави Михо Михов, бугарскиот
амбасадор во Македонија.
Солун против Драч
Роберто
Рицо, прв секретар во амбасадата на Италија во Македонија, вели дека
италијанската влада го поддржува реализирањето на Коридорот 8.
-
Како земја-членка на Европската Унија, нашата држава силно лобира за
негова изградба. За реализација на овој проект постојат на располагање
европските фондови, но земјите што се наоѓаат на овој коридор ќе мора
да излезат од примарната фаза на изработка на проекти и поангажирано да
пристапат во изградбата на сообраќајната инфраструктура што поминува
низ нивната територија - вели тој.
Најмногу што ќе добие од
овој коридор е Албанија, која од сообраќајно слепо црево на Балканот ќе
стане главна транзитна земја. Неговото значење за оваа земја се гледа
во зголемување на улогата на пристаништето во Драч, кое ќе стане
попристапно за товарните транспортери од Македонија и од Бугарија. По
изградбата на сообраќајната мрежа до албанското пристаниште ќе може да
се стигнува за десет часа.
Но за да се реализира ова постојат
многу пречки, како што се малиот технички капацитет на пристаништето во
Драч и ниската патна и железничка инфраструктура кон Македонија. По
давањето на приоритетот на изградбата на автопатот од Тирана до
Приштина, Коридорот 8 за албанската страна падна во „втор план“. Тука
се и силното противење и лобирање на Грција за одолжување на овој
проект на неопределено време поради намалувањето на важноста на
пристаништето во Солун.
За Коридорот 10 кредит од 388 милиони долари
Светската
банка ќе обезбеди кредит од 388 милиони долари за изградба на 158
километри автопат на Коридорот 10, додека другите меѓународни
финансиски организации треба да обезбедат околу 750 милиони евра.
Светската банка со придонес од другите меѓународни финансиски
организации и Хеленик-планот за Балканот ќе финансира 84 километри
автопат помеѓу Просек и Димитровград и 74 километри автопат помеѓу
Лесковец и Левосој, соопштуваат од банката.
Градежните работи на двете траси на автопатот би требало да бидат завршени во периодот од четири до пет години. |
http://www.novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=322&ArticleID=18580 |
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#51 Posted: 06-Mar-2009 at 02:23 |
Милиони се излеваат низ Вардар
Според меѓународниот ценовник за води, еден кубик вода се продава по 0,5 евроценти, па затоа губиме милиони ако се пресмета количеството што се испушта кон Грција
Кон Грција испуштаме тројно повеќе вода од Вардар отколку што сме обврзани со меѓудржавниот договор
Македонија губи околу сто милиони долари годишно од вишокот вода што
ја испушта од Вардар кон Грција, велат експертите што работат на тој
проблем. Македонија и Грција уште во седумдесеттите години на минатиот
век потпишаа меѓудржавен договор со кој се регулира протокот на водите
и заедничкото стопанисување со реките и езерата. Во тој договор е
посочено дека Македонија се обврзува кон Грција да испушта одредено
минимално количество вода од Вардар, но ние секогаш испуштаме тројно
повеќе.Според експертите, земјава би заработила многу ако се почитуваат
меѓународните стандарди и се земе за пример како во нив е уреден
протокот на вода.
- Според меѓународниот ценовник, еден кубен
метар вода се продава по 0,5 евроценти. Ако се пресмета количеството
вода што се испушта и плус приходот што се губи поради тоа што водата
не се користи за наводнување, парите што ги губиме се милионски - велат
експертите.
ВАРДАРСКА ДОЛИНА
Доброупатени
извори велат дека Грција последниве неколку години постојано барала
ревизија на договорот, но досега не дошло до тоа. - До 2050 година
врнежите во земјава ќе се намалат за 30 отсто, а потребите за вода ќе
се зголемат за цели 50 отсто. Затоа во земјава мора интензивно да се
градат хидроцентрали и акумулации за вода. На Вардар има можност да се
изградат 60 акумулации, но досега се изградени само дваесет и тоа само
на притоките, а ниту една на реката, бидејќи за тоа треба да се
консултира и Грција - велат експертите.Според нив, повеќе би се
заработило ако се направат централите и ако наместо вода, извезуваме
струја.
Добрите познавачи на состојбите пак велат дека никој во
земјава не знае колку површина има под вода, колку се наводнува од
реките, а колку од акумулациите. Нема прецизни податоци ниту за
состојбата на каналската мрежа. Според Министерството за земјоделство,
за тоа сведочат и различните податоци од Заводот за статистика според
кои во 2006 година се наводнувале само површините на земјоделските
комбинати без да има податок за индивидуалниот сектор. По пописот
наредната година излегува дека се наводнува само земјиште, кое е
приватна сопственост.
- На сите ни е јасно дека изминативе
години системите за наводнување масовно се уништуваа. Се крадеа делови
од мрежите, се поткопуваа каналските мрежи, поради нередовно чистење на
каналите голем дел не се употребува долги години. Вина има и во
неплаќањето на сметките за користење на водата од страна на
земјоделците - вели Ацо Спасеноски, министер за земјоделство.
ЗАГАДУВАЊЕ
Земјоделците потврдуваат дека е фрапантна бројката колку од површината во земјава е останата без вода.
-
Со години никој не се грижеше што треба да се сади на нашите ниви и
дали за произведеното има пласман. Никој не се грижеше за каналската
мрежа, а уште помалку за квалитетот на водата - велат во Сојузот на
земјоделци на Македонија.Во Федерацијата на фармери велат дека се
свесни за потенцијалите на Вардар бидејќи е река што поминува низ
најсушното подрачје во земјава, но дека со резерва се користи водата
поради големата загаденост.
- Не се прават пречистителни
станици, а сите знаеме колку е загадена водата од Вардар. Единствено
решение се хидроцентралите во кои би се вградиле пречистителни станици
и само така може да се користи водата за земјоделско производство -
велат во Федерацијата.
ИНФО-Хидроцентрали
Македонија губи околу стотина милиони долари годишно од вишокот вода
што ја испушта од Вардар кон Грција. Меѓународната цена е 0,5 евроценти
за кубен метар вода. Експертите велат дека е подобро да се направат
хидроцентрали и наместо вода, да се извезува струја. http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=FACD24776B1296409C023BD63F62CEDB |
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#52 Posted: 10-Apr-2009 at 15:59 |
Министрите за транспорт и врски на Македонија и на Албанија,
Миле Јанакиески и Сокол Олдаши, денеска во Охрид потпишаа Спогодба за
соработка во полето на поштенските и електронските комуникации, како
дел од европската агенда на двете држави.
А,
за жителите од двете страни на границата од денес транспортот на
поштенски услуги и пратки ќе биде олеснет. Со договорот кој Јанакиески
и Олдаши го потпишаа се предвидува целосна либерализација и зголемување
на поштенскиот сообраќај помеѓу Македонија и Албанија.
„Ќе се
дискутира и во делот на соработката на мобилната телефонија,
сателитскиот систем, но и поставување на фибер оптички линии и
фрекфенции за радио услуги. Ова ќе придонесе за поголем обем на
транспорт на пошта од Македонија за Албанија и во обратна насока“ вели
Јанакиевски.
Министрите разговаа и за реконструкција на патниот
правец Скопје - Дебар -Тирана, како и за предвидената железничка линија
меѓу двете земји.
http://alsat-m.tv/mk/index.php/vesti/zemja/12235.html |
Edited by lslcrew - 10-Apr-2009 at 16:01
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#53 Posted: 15-Apr-2009 at 00:30 |
Ќе се гради брана на Оризарска Река
Изградбата на брана на Оризарска Река е најзначајниот проект во
источна Македонија, особено за општините Кочани, Виница, Зрновци и
Чешиново-Облешево, општини што не беа опфатени со хидросистемот
„Злетовица“, смета градоначалникот на Кочани, Ратко Димитриовски.
-
Инвестицијата тешка 50-ина милиони евра од корен ќе ги промени
стопанските и финансиските текови во Кочани. Ако се проценува според
интензитетот на почнатите активности и договорената динамика за
реализација на истражните и подготвителните работи, може да се очекува
акумулацијата Речани како дел од хидросистемот Оризарска Река за
три-четири години да стане реалност - изјави Димитровски.
Тој
појасни дека Владата предвидува пари од буџетот за
истражно-подготвителните работи и тоа за 2009 година - 10 милиони
денари, за 2010 - 100 милиони и за 2011 година - 200 милиони денари.
Водите
од акумулацијата на Оризарска Река ќе се користат за водоснабдување на
80.000 жители од Кочанскиот и Виничкиот регион, за наводнување нови 240
хектари обработливи површини од Оризарско и Прибачевско Поле, како и за
производство на електрична енергија преку три мини хидроцентрали. http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=6D37ECCC712D7C429377F4B1485E5ACF |
|
|
гитардемон
Senior Member
Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
|
Quote Reply
#54 Posted: 06-May-2009 at 19:08 |
Фуере пристигна со воз. Талески очекува пругата Битола – Лерин наскоро да се стави во употреба
Среда, 06 Мај 2009 17:16 |
Евроамбасадорот
Фуере и Градоначалникот Талески денеска официјално го пуштија во
употреба реконструираниот дел на патот М-5, проект поддржан со средства
од европската унија и десет проценти учество на општината. 850 000 евра
се од програмата Интерект 3, а останатите вклучувајќи ги и
дополнителните првично непредвидени ангажмани ги финансираше општината.
Инфраструктурно се делуваше на се што беше потребно за да не биде
неопходно дополнително интервенирање.
Денеска сме горди на еден проект со што се покажа дека Општина Битола
има капацитет и знае да ги исполнува условите што ги поставуваат
европските фондови:навреме аплициравме, имавме добри проекти, комисиите
ни ги прифатија и навистина на наша голема заедничка радост сведоци сме
денеска на официјалното пуштање на овој проект М5. Нашите граѓани знаат
дека тој функционира веќе подолго време меѓутоа баравме еден добар
термин каде што амбасадорот ќе биде присутен и затоа досега всушност и
не го официјализиравме овој проект, вели Владимир Талески,
Градоначалник на Општина Битола.
Обновата на патот е важна за поврзување на пограичните општини.
Обновата на овој пат е поддржана како дел од програмата за
прекугранична соработка и целта беше да се олесне транзитниот сообраќај
кон Грција. Овој пат е навистина од особена важност во овој пограничен
дел затоа што е единствен начин на комуницирање во недостиг на
железница, вели евроамбасадорот Ерван Фуере.
Ваквата комуникација треба да придонесе за промоција на
претприемништвото, развој на локалните човечки ресурси, туризмот, како
и други проекти поврзани со природата и културното наследство:
Како што веќе знаете денеска јас со моите колеги допатувавме од Скопје
со воз, стигнавме на време и се беше навистина одлично. Јас се надевам
дека наскоро ќе го имаме и делот кој што ќе не поврзува и со Грција
затоа што на овој начин ќе се испрати една многу позитивна порака како
на политички и економски план, вели Ерван Фуере, амбасадор на ЕУ во РМ. Успешното реализирање на овој проект за локалната самоуправа е предуслов за реализација и на други предвидени проекти:
Веќе отворивме една голема врата, имаме два прекрасни проекти: овој е
инфраструктурен М-5 и уште еден кој што успешно се реализира тоа е во
делот на туризмот меѓу Битола и соседниот Лерин, значи прекугранична
соработка. Убедени сме дека иднината е токму во меѓуграничната
соработка со соседна Грција и во соработка со администрациите на двете
држави ќе направиме прекрасни проекти. Се надевам дека ќе има интерес и
за индустриската зона, се надевам дека во идно време ќе можеме да ја
ставиме во функција и железничката пруга и се разбира многу, многу
проекти за кои што сега можеби и самите нема да се сетиме, вели
Владимир Талески, Градоначалник на Општина Битола.
За
добивање европски пари за други проекти општината веќе се подготвувала,
општинската администрација се обучувала, а се следеле и сите инструкции
на оние кои бараат посебен концепт во аплицирањето.
Цветанка Ристевска
< ="" ="text/">
\n aktuel@tera.com.mk
|
| http://tera.mk/index.php?option=com_content&task=view&id=7468&Itemid=106
|
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
|
Andrej_LJ
Senior Member
Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
|
Quote Reply
#55 Posted: 30-May-2009 at 22:02 |
Verojatno, EU ke odobri koridorot N8 da se prodolzi do Konstanca (RO), mesto dosegasnata krajna destinacija, Varna. Toa otvara novi povolnosti za Makedonija, dolkolku go dokompletira koridorot na svojata teritorija.
Опъваме магистрала до Констанца
Магистрала „Черно море“, която ще свърже Южното и Северното Черноморие,
ще бъде продължена до румънското пристанище Констанца, като за това ще
бъдат използвани пари от ЕС, съобщи кметът на Варна Кирил Йорданов.
Засега за реализацията на проекта няма окончателно решение, но той е
получи официално одобрение на Черноморския и Адриатическия еврорегион
по време на общото заседание на ръководствата им в Рим миналата
седмица. Двете регионални структури, включващи и страни извън ЕС, са
отправили искане към Европейската комисия за удължаване на маршрута на
транспортния коридор № 8 да най-голямото румънско пристанище. „Изцяло
подкрепяме тази позиция, защото тя увеличи възможностите на Варна като
транспортен център“, обясни шефът на дирекция „Международно
сътрудничество, проекти и програми“ Петър Радушев. Той подчерта, че
няма определен срок, в който магистралата трябва да бъде построена,
защото решението за удължаването на транспортния коридор е в ръцете на
Европейската комисия.
|
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#56 Posted: 08-Jul-2009 at 13:54 |
МИЛИОНСКИТЕ ИНВЕСТИЦИИ САМО НА ХАРТИЈА
Осум милијарди евра останаа на лопата
Елена Костовска
Само
дваесет проценти од планираните капитални инвестиции на Владата се
реализирани во првите пет месеци од годинава. Според извештајот на
Министерството за финансии, од планираните 386,2 милиони евра со
последните податоци од мај се реализирани 79,1 милиони евра. Сегашното
учество на капиталните трошоци во вкупните буџетски трошоци е три
проценти, а до крајот на годинава процените се тие да достигнат до 15
проценти. Од Министерството за финансии велат дека не можат да кажат
колку од планираните капитални инвестиции во буџетот ќе се остварат.
Експертите предупредуваат дека во капиталните буџетски инвестиции
спаѓаат корисни и неопходни проекти што носат идна вредност, но и
извозни расходи кои ги трошат девизните резерви. - Тоа што во целина
реализираните капитални расходи во првите пет месеци се 20 проценти од
вкупно планираните покажува дека фискалната политика не е во функција
на стимулација на стопанството. Државата троши буџетски средства за
набавка на кинески автобуси кои не придонесуваат за економска вредност.
Со оглед на влијанието на економската криза, многу малку капитални
инвестиции беа планирани во буџетот “ вели Ден Дончев, економски
аналитичар. Досега од патната инфраструктура се почнати изградби на пет
и реконструкција на 11 регионални патишта планирани за годинава. Се
работи за 334 километри пат во вредност од 75,7 милиони евра. - Во тек
се подготовките за големи реконструкции на уште осум регионални патишта
главно во југот на Македонија и се спрема предлог за давање под
концесија на седумте патни правци, со кои ќе се заврши патната
инфраструктура во Македонија и ќе се комплетираат коридорите 8 и 10.
Реализација на споменатите проекти треба да почне во текот на наредната
година “ вели Наташа Волкановска, директорка на Агенцијата за патишта.
Од железничката инфраструктура годинава треба да почне реализацијата на
пругата од Крива Паланка до бугарска граница, а пред два месеци почна
изведбата на главниот проект за поврзувањето со Албанија, дел од
Коридор 8. Владата најави инвестициска програма вредна 8 милијарди
евра во периодот од 2009 до 2016 година. Во рамки на програмата во
енергетиката се предвидени околу 30 проекти во вредност од 3,8
милијарди евра, додека во транспортот се планирани изградба и
модернизација на регионални и локални патишта и железнички пруги во
вредност од 3,8 милијарди евра. За изградба на водоводи и канализации
во над 400 населени места се пресметани 100 милиони евра, а другите
средства ќе бидат наменети за проекти за заштита на животната средина,
станбена изградба, спортски, образовни и културни проекти. |
http://vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=1751&ArticleID=117297
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#57 Posted: 29-Jul-2009 at 08:57 |
Македонија ќе управува со парите од ИПА за инфраструктура
Најпрво реализација на проектот за Коридорот 10 и изградба на пречистителна станица за вода во Прилеп
Миркица Поповиќ Тамара Грнчароска
Европската комисија донесе одлука со која Македонија ќе може самостојно да управува со средствата од европските фондови за регионален развој предвидени со претпристапната помош ИПА. Со одлуката донесена во петокот, Македонија ќе може да користи над 110 милиони евра од третата компонента, за развој на инфраструктурата и за животна средина, информира вчера вицепремиерот задолжен за европски прашања, Васко Наумовски.
Наумовски вчера, заедно со министерот за финансии, Зоран Ставрески, и за транспорт и врски, Миле Јанакиески, информира дека 40 милиони од тие средства се наменети за веќе изготвени проекти од периодот 2007-2009, додека за останатите 70 милиони за периодот 2010-2011 допрва ќе треба да се определат приоритетите и врз основа на нив да се изготват соодветни проекти. Според Наумовски, оваа одлука на ЕК укажува дека „расте угледот на Македонија во ЕУ“ и оти зајакнуваат капацитетите на македонските институции, процес што ќе се одвива паралелно со пристапувањето на Македонија во Унијата. „Процесот на јакнење на капацитетите нема да заврши за две недели, туку ќе трае цело време со приближувањето кон ЕУ“, рече Наумовски. Со зајакнувањето на институциите се очекува дека ќе се забрза и процесот на добивање акредитација за останатите компоненти, односно развој на човечки ресурси, институционална надградба, рурален развој и прекугранична соработка.
Ставрески, пак, потенцира дека во рамките на 40 милиони евра од ИПА-фондовите и 38 милиони евра алоцирани за кофинансирање најпрво ќе се почне реализација на изготвениот проект за Коридорот 10, на делницата Демир Капија - Смоквица. Доизградбата на Коридорот 10 веќе подолг период е во застој поради проблемите со јужниот сосед. Грција ги повлече 50 милиони евра одредени за работа на паневропскиот коридор откако Македонија го именуваше автопатот во „Александар Македонски“. Вториот планиран проект за реализација е изградба на пречистителна станица во Прилеп. Проектот чини 16 милиони евра и со негова имплементација значајно ќе се придонесе за заштита на животната средина во овој регион.
Ставрески очекува дека во септември ќе се склучи спогодбата со ЕК, по што ќе може да се почне аплицирањето за проекти кои ќе се финансираат од ИПА-средствата, што ќе се врши преку Министерството за финансии.
Јанакиески информира дека со дадените средства ќе се изработи и студија за изводливост и модернизација на железничката инфраструктура, со цел да се отворат можностите за понатамошно финансирање проекти за железничката мрежа.
СДСМ вчера реагираше дека државата ги добива овие средства благодарение на кандидатскиот статус од 2005 година и оти на средствата се чека веќе четири години, бидејќи се зависни од степенот на реализација на владините проекти. СДСМ апелира државните институции да ја забрзаат подготовката на проектите за да не се случи губење на ИПА-средствата поради недоволен ангажман на Македонија.
|
|
|
vardar
Senior Member
Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
|
Quote Reply
#58 Posted: 15-Sep-2009 at 10:27 |
Урнатиот мост го парализира Радовиш
Освен 16.000 граѓани, кои се принудени да кружат по неколку километри за да стигнат до саканата дестинација, штети трпат и земјоделците од околните села и стопанските капацитети во тој реон
Таксистите во Радовиш дневно поминуваат по 40 километри во непотребно кружење поради ненаправениот мост кој беше урнат во невремето што се случи лани. Повеќето од последиците и од штетите од големото невреме што го зафати Радовиш на 4 декември, и направи штета од четири милиони евра, се санирани, но на радовишани и понатаму големи маки им создава урнатиот мост на реката Сушица. Преку него минува еден од двата влеза во градот, оној откај Штип, па сега целиот сообраќај се одвива преку другиот влез откај Струмица, кој е булеварски решен. Но, според многумина граѓани, и двата моста на булеварот биле оштетени од невремето.
Освен граѓаните на 16-илјадниот град, кои често се принудени поради урнатиот мост да кружат по неколку километри за да стигнат до саканата дестинација, штети трпат и земјоделците од околните села и стопанските капацитети сместени во тој реон. Нивните сопственици успеаја да ги санираат штетите во производствените погони. Нешто со свои средства, нешто со помош од Владата или, пак, од осигурителните компании, за оние чиј имот бил осигуран.
- Ги оспособивме капацитетите, но сега сме отсечени од градот. Радовиш е мала општина и веројатно нема пари за да го изгради паднатиот мост. Но, при вакви елементарни непогоди треба да помогне Владата - вели Љупчо Андонов, сопственик на кланицата „Снабдител“.
Меѓу најпогодените се радовишките таксисти, кои тврдат дека поради урнатиот мост трпат големи загуби.
- Секое такси-возило дневно поминува 30 до 40 километри повеќе, непотребно кружејќи поради ненаправениот мост. Имаме фиксни цени за клиентите, па сето тоа оди на товар на компанијата. Оштетени се и двата моста на булеварот. Ако фати уште едно големо невреме, во Радовиш ќе може да се влегува само со хеликоптер - се жали Зоран Костадинов, возач во такси-компанијата „Аполон“.
При неодамнешната посета на Радовиш, премиерот Никола Груевски изјави дека мостот е во надлежност на локалната самоуправа. Но, бидејќи таа немала доволно пари, и' било посочено да аплицира до Агенцијата за патишта. Сепак, бидејќи сега се подготвувале буџетите, премиерот рече дека пари веројатно ќе може да се издвојат следната година. Општината веќе аплицирала до Агенцијата за патишта со проект за мостот, чија изградба треба да чини околу 100.000 евра.
- Како локална самоуправа можеме да обезбедиме и помал дел од потребните пари за изградба на мостот, кој во ланското невреме беше 90 отсто уништен. Го урнавме и преостанатиот дел и го подготвивме теренот за изградба. Ако бараните пари ни бидат одобрени, мостот брзо ќе го изградиме, со што ќе се решат и проблемите. Стручни екипи констатираа дека конструкциите на двата моста на булеварот не се оштетени, туку само оградите, кои се веќе санирани, како и дел од асфалтот, но и тоа ќе биде санирано - вели градоначалникот на Радовиш, Роберт Велков.
Љупчо Шатевски
Dnevnik
|
|
|
Cloverstack
Admin Group
Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
|
Quote Reply
#59 Posted: 15-Sep-2009 at 17:51 |
Од ИПА-фондовите ќе добиеме уште 40 милиони евра |
|
|
Македонија
обезбеди 40 милиони евра од европските фондови, а Владата ќе вложи уште
38 милиони евра, со што ќе се зголемат ефектите и резултатите од
планираните проекти |
|
|
|
|
|
Средствата
ќе бидат искористени за завршување на делницата Демир Капија -
Смоквица, во рамките на Коридорот 10 и за доизградба на прочистителна
станица за отпадни води во Прилеп.
За ова вчера вицепремиерот
задолжен за европски прашања, Васко Наумовски, и шефот на делегацијата
на Европската комисија, Ерван Фуере, потпишаа спогодба за финансирање
за третата ИПА-компонента за регионален развој 2007-2009 година. Оваа
компонента се смета како подготовка на земјата за искористување на
структурните и кохезионите фондови на ЕУ, по стапувањето во членство.
-
Потпишувањето на спогодбата е потврда дека Македонија има знаење,
искуство и капацитет за управување со европските фондови - рече
Наумовски.
За евроамбасадорот Фуере со потпишувањето на
спогодбата, Македонија направила важен и голем чекор кон исполнувањето
на политиката на Европската Унија за постигнување кохезија. |
|
http://novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=91591022239&id=10&prilog=0&setIzdanie=21788
|
|
lslcrew
Senior Member
Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
|
Quote Reply
#60 Posted: 16-Sep-2009 at 12:06 |
Приметив на GE и на maps.live точно на крајок од Бунарџик од другата страна на автопатот започнува нешто што личи на прекинат локален пат. Истито крак завршува некаде пред Окта исто така прекинат од автопатот, но најчудно е што од другата страна на автопатот продолжува како пруга, а нема подвозник, барем не се приметува. Односно доаѓа како крак опд пат слеп од двете страни. Дали знае некој што е работата со ова, дали порано тоа било дел од некој регионален или магистрален пат па да се прекинал со автопатот или што е работата?! А дали може би треба да е некаква конекција со железница на зоната Бунарџик?! На поголем зум на maps.live се приметува дека потегот е оран и дека е крајно запуште што го вори дека ова е нешто што останало исклучива за пристап за механизација за нивите.
Edited by lslcrew - 16-Sep-2009 at 12:13
|
|