Изградба во регионот (општо) |
Post Reply | Page <1234> |
Author | |
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #41 Posted: 16-Apr-2009 at 20:52 |
Да, пбенкс, прееска тргнав но не сум на мојот лап топ и овој лап топ има вирус и таман да го постнам целиот материал за Варна, Русе, Лом и Видин се ми се избриша! Скренав така што утре од мојот лап топ ќе ја довршам целава тема. Инаку Варна е уште поимпресивна. Поздрав.
|
|
алек
Groupie Joined: 23-Mar-2009 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #42 Posted: 08-May-2009 at 12:44 |
Конкурс за центарот на Софија на кој учествуваат доста познати архитекти
(Dominique Perrault, Fuksas, Norman Foster, Zaha Hadid)
Edited by алек - 08-May-2009 at 13:03 |
|
vardar
Senior Member Joined: 03-Mar-2008 Online Status: Offline Posts: 1106 |
Quote Reply #43 Posted: 08-May-2009 at 13:02 |
Можда и тука се мешаат политичари али барем бугарскиве политичари оставаат вистински професионалци да си ја вршат работата. Во меѓу време кај нас анонимци трајно го унаказија мал ринг, може многу да научиме од софија и тирана како се прават овие работи.
|
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #44 Posted: 08-May-2009 at 14:09 |
Oва не е проект за фактичкиот, денешен центар на Софија, туку за т.н. Вторичен Центар или Правителствен Центар (Владин центар) кој треба да се гради сега на ново на бул. Цариградско Шосе! Во него покрај голем дел владини објекти, служби и министерства има и трговски центри и стамбено-деловни објекти.
|
|
алек
Groupie Joined: 23-Mar-2009 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #45 Posted: 08-May-2009 at 14:42 |
да, да, за тој центар се работи,
|
|
Готин_БГ
Newbiе Joined: 14-Sep-2009 Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #46 Posted: 14-Sep-2009 at 22:22 |
It's not impressive because the port infrastructure hasn't been modernized for many years but at least there is a base for further development. Ruse with its population of 167000 is the biggest Bulgarian town situated on Danube. The port is probably the biggest as well. Some pictures: Ruse-East The port of Ruse-east has: Total area of 803 000 m2. 14 berth places Average depth of the firth at water mark 0 between 1m. - 2 m. 18 cranes with lifting capacity between 5 and 32 tons 196 300 m2 storage area: 15 800 m2 covered storage area 180 500 m2 open storage area Connection with the national rail and road network of Bulgaria Ro-Ro terminal Capacity The Ro-Ro terminal in Ruse has: A Ro-Ro ramp suitable for simultaneous mooring of 2 Ro-Ro vessels; 2 parking areas with capacity of 80 trucks each; Internal parking area - 11 719 m2. External parking area - 11 484 m2. Connection with the national road network of Bulgaria; Ruse-West Capacity The port of Ruse-west has: Total area of 118 396 m2. Two sections located on the two sides of a firth Average depth at water mark 0 – 2,5 m. 10 berth places 11 cranes with lifting capacity between 5 and 20 tons 34 500 m2 storage area: 6 900 м2 covered storage area 27 600 м2 open storage area Connection with the national rail and road network of Bulgaria There are two plans for expansion. The first is governmental project and the second is private but both are only on paper and the construction hasn't started. Edited by Готин_БГ - 14-Sep-2009 at 22:26 |
|
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #47 Posted: 14-Sep-2009 at 22:36 |
You are being too self critical, but understand we are all like that when it comes to our own countries.
Nevertheless Bulgaria has respectable infrastructure in several segments and altogether although much of it might be old and in urgency for reconstruction it's a good foundation to build on. In particular I'm talking about the energy sector and extensive railway network which have caught my eye. Regarding a ports, OK Burgas ain't Rotterdam or Hong Kong but it would be unrealistic for it to have such ambitions. The biggest chance for Burgas to become something bigger IMO would be the oil pipelines turning it into a major junction. Edited by pbanks - 14-Sep-2009 at 22:37 |
|
Готин_БГ
Newbiе Joined: 14-Sep-2009 Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #48 Posted: 15-Sep-2009 at 13:21 |
I'm not self-critical, not even a little bit. Being objective and having an impartial look on what is happening in the country, in Bulgaria is considered as being unpatriotic. It seems that this is a Balkan syndrome. It's fact that 25% of the world population lives in more developed countries than Bulgaria while the remaining 75% live in less developed countries. But whom should we compare to? Somalia or Switzerland? What bothers me is not that W. Europe has by far superior infrastructure than us but the fact that we are lagging behind countries like Slovakia, the Czech Republic and Poland. If the former are so developed because of the the capitalism, such a thing can't be said about the latter.
You are right about the energy sector in Bulgaria. This is certainly a branch where we are (almost) competitive to the West. As for the railways, I don't know why do you describe the network as extensive. We have 4.200 km of railways. The total length, including the double railways tracks is 6.900 km but our territory is 111.000 km2. Just for comparison, Germany has 3 times bigger territory and 76.000 km total railway network. The Czech Republic is 78,000 km2 and 9.600 km of railway lines. Slovakia has 6.881 km of railway tracks and 49,035 km2 territory. Romania 22.000 km of railway tracks and 238,391 km2. Hungary 93,000 km2 and 7.600km railway tracks. Poland 312,679 km2/23.000 km and so on. Edited by Готин_БГ - 15-Sep-2009 at 13:24 |
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #49 Posted: 22-Sep-2009 at 18:16 |
ВАРНА
Хотел Димјат: Рендери: Изградбата (дел 1): |
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #50 Posted: 22-Sep-2009 at 18:18 |
Изградбата (дел 2):
Изглед кон крајот на градбата и по завршувањето на истата: |
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #51 Posted: 22-Sep-2009 at 18:19 |
Интериер, ноќна панорама и панорама од самиот хотел:
|
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #52 Posted: 20-Oct-2009 at 18:39 |
SOFIA AIRPORT BUSINESS AREA - Проекти и развој:
Панорама на зоната, заедно со Теминал 2 на Аеродром Софија: Porsche center, Sofia avto union center and Brussels center (U/C): Brussels center (U/C) (деловна зграда и хотел): |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #53 Posted: 20-Oct-2009 at 18:40 |
Изградбата на Brussels center (U/C) (деловна зграда и хотел):
|
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
BL
Senior Member Joined: 18-Aug-2008 Online Status: Offline Posts: 154 |
Quote Reply #54 Posted: 02-Mar-2010 at 01:11 |
|
|
macedonia
Senior Member Joined: 01-Feb-2008 Location: Lerinsko Online Status: Online Posts: 753 |
Quote Reply #55 Posted: 13-Mar-2010 at 18:22 |
NEW Luxurious hotel & spa recently opened in Lerin. Exterior: http://static.panoramio.com/photos/original/32925823.jpg Interior: http://www.phaidonhotel.gr/-photoshtml-/view/3 Edited by macedonia - 13-Mar-2010 at 23:55 |
|
macedonia
Senior Member Joined: 01-Feb-2008 Location: Lerinsko Online Status: Online Posts: 753 |
Quote Reply #56 Posted: 14-Mar-2010 at 00:01 |
|
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #57 Posted: 20-Jun-2010 at 15:45 |
Има неколку исклучително добри вести од Словенија, секоја од нив поврзана со различен дел на инфраструктурата:
-кон крајот на месецот треба да се отвори автопатот А2 (Јесенице-Обрежје (ХР)), односно делот кој фалеше Плуска-Поникве. -за 10 дена ќе се отвори спортскиот парк Стожице, во Љубљана. Во негов склоп ќе има и бизнис центар, најголемиот трговски центар, стадион и спортска сала, голем парк и уште една градска авенија од Рингот кон центарот (контроверзната Титова цеста). -најголемата градбена фирма во Словенија - СЦТ во Либија доби 3 проекта во вкупна вредност од околу 2 милјарди евра! 824 милиона евра се за изградба на 270 км автопат Al Abjar - Al Marj и Sabha–Zvelah. Фаза 1 од проектот Вратата на Бенгази кој вклучува изградба на 3 градски автопати во самиот град, во вредност од 330 милиони евра, како и нивно продолжување кон предградијата (Фаза 2), во вредност од 680 милиони евра. Со ова СЦТ си обезбеди целосна ангажираност во следните 5 години. -веќе подолго време се гради тунелот под Копер (2км), односно најтешкиот дел од приморската магистрала Копер-Изола-Порторож. Од сите проекти ќе има апдејти, штом бидат отворени или ќе има повеќе информации. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
BL
Senior Member Joined: 18-Aug-2008 Online Status: Offline Posts: 154 |
Quote Reply #58 Posted: 03-Aug-2010 at 16:17 |
Juzno krilo KBC
|
|
BL
Senior Member Joined: 18-Aug-2008 Online Status: Offline Posts: 154 |
Quote Reply #59 Posted: 03-Aug-2010 at 16:19 |
Interesantno
Pješački prelaz između muzeja savremene umjetnosti i parkirališta na staroj autobuskoj stanici, nacrtan povodom ovoga. |
|
Мартин
Senior Member Joined: 04-Jan-2009 Online Status: Offline Posts: 366 |
Quote Reply #60 Posted: 03-Aug-2010 at 16:31 |
Бања Лука продолжува да ме импресионира!
|
|
Post Reply | Page <1234> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |