build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Паркинзи и гаражи
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Гаражни објекти (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 36>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 11-Apr-2011 at 22:42
изгледа се пронајде некој солиден бизнис со гараживе што вака никнувааат ко печурки по дожд...
како и да е, гараживе се добри за паркирањето, лоши се за гфрадските простори кои се трошат во празно, за паркинг, и така ги градат на бришан простор, зошто не се оди под земја како што се прави насекаде низ светот во моментов?
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 11-Apr-2011 at 23:33
Ктаните гаражи не чинат така, печурки, па не требало над земја!
Back to Top
StreetStruck View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Nov-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 415
  Quote StreetStruck Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 11-Apr-2011 at 23:44
Ако е точен во целост текстов од Време, не ми е јасно само зошто да ги опслужува петте хотели што требало да се изградат. Ја колку што знам таа катна гаража треба да служи како паркинг за стадионот и да е поврзана со пешачки мост со стадионот. Како и да е бидејќи утакмици кои можат да наполнат цел стадион се играат 2-3 пати годишно, не ме чуди колите од гостите во хотелите останатото време да се паркираат тука, но сепак хотелот би требало да си има свој паркинг. Имено овој паркинг би се користел и секојдневно поради близината на зоолошката, Луна паркот (ако се среди) и на паркот воопшто.
"Поробените треба да тежнеат кон слободата, а слободните кон совршенство"- Јане Сандански
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 03-May-2011 at 15:16
СПОРЕД АНАЛИЗА НА ЕКОЛОШКОТО ЗДРУЖЕНИЕ „ФРОНТ 21/42“
Центар ќе има повеќе катни гаражи од Виена

Роза Петкова


Скопскиот центар, според бројот на жители и предвидени катни гаражи, ќе има повеќе паркинг-места отколку што има центарот на Виена. До ваков заклучок дошло еколошкото здружение „Фронт 21/42“, кое неодамна изработи анализа за урбаниот транспорт во главниот град споредувајќи го со транспортните политики на Загреб, Бања Лука и на Виена. Од Здружението велат дека Скопје, иако стои најслабо со сите други параметри за сообраќај, убедливо води во однос на бројот на планирани катни гаражи. Тие посочуваат дека изградбата на тие објекти, доколку се изградат како вистински гаражи, а не да се претворат во деловни и трговски центри, нема да го реши проблемот со метежот и со паркирањето во метрополата, туку само ќе се зголеми бројот на возила. - Со години се коментира недостигот од паркинг-места и овој став е еден од аргументите за најавените осум катни гаражи во центарот, со околу 3.000 нови паркинг-места. Во моментот во централното подрачје на Скопје има места за паркирање во подземни гаражи или на улица за најмалку 3.000 автомобили, па излегува дека во центарот ќе има најмалку 6.000 паркинг-места. Ова е целосен апсурд. Во споредба со Виена, земајќи ги предвид бројот на жители, моторни возила, паркинг-места во катни гаражи во центарот, бројот на места по автомобил и на крајот и по жител, излегува дека Скопје предвидел повеќе места за паркирање во гаражите на катови иако е помал град. Тоа покажува дека кај нас користењето индивидуални автомобили реално се поттикнува - велат од Здружението во анализата. Според нив, на главниот град му е неопходна стратегија за намалување на бројот на автомобили, со тоа што ќе се намали потребата за нив, а тоа може да се оствари со воведување нови транспортни средства, како трамвај, со кои би се подобрил јавниот градски превоз, и со изградба на квалитетна велосипедска мрежа. Од досега планираните, во центарот на Скопје се изградија катната гаража до НЛБ Тутунска банка со 150 места, деловно-комерцијалниот центар „Зебра“ со 460 места и гаражата на паркингот на „Универзална сала“ на фирмата „Импексел 2“ со 136 места. Катна гаража се гради кај Судска палата, пред поликлиниката „Идадија“, до Цветниот пазар, а со ДУП се предвидени и на локации спроти полициска станица „Беко“, до поранешната зграда на „Нова Македонија“, пред работничкиот дом „Кочо Рацин“, кај Телеком, меѓу Македонска пошта и МЕПСО, до Музејот на холокаустот, под Кале, зад универзитетската библиотека, до „Холидеј ин“ и во близина на „Веро центар“.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=2302&ArticleID=160173
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 03-May-2011 at 19:15
Целосно се согласувам со здружението. Мислам дека воопшто не се размислува, и се нема чуство за урбанизмот на градот. Толку многу предвидени катни гаражи, па цел град во катни гаражи, ќе ни се претвори.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 03-May-2011 at 20:21
па нормално дека ќе има толку катни кога на времето не се раѕмислувало на доволно подѕемни гаражи. А тоа дека ќе се потикне користењето на автомобил воопшто не соодветсвува со реалната ситуација бидејќи и во догледна индни со стапката на раста на нашата економија и со стапката на раста на цената на горивата и додатно цените ѕа паркирање населението нема да може да биде мотивирано да користи повеќе автомобили, а токму поради тој економски аспект за да се подобри комуникацијата и мобилноста во градот треба да се зголеми и ѕбогати јавниот транспортен систем најмалку со еден вид  на јавен шински транспорт.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 03-May-2011 at 20:23
Originally posted by mirakuliks

па нормално дека ќе има толку катни кога на времето не се раѕмислувало на доволно подѕемни гаражи. А тоа дека ќе се потикне користењето на автомобил воопшто не соодветсвува со реалната ситуација бидејќи и во догледна индни со стапката на раста на нашата економија и со стапката на раста на цената на горивата и додатно цените ѕа паркирање населението нема да може да биде мотивирано да користи повеќе автомобили, а токму поради тој економски аспект за да се подобри комуникацијата и мобилноста во градот треба да се зголеми и ѕбогати јавниот транспортен систем најмалку со еден вид  на јавен шински транспорт.


Не се сложувам. Центарот на градот е преплавен со подземни гаражи во кои се чуваат кисела зелка, отпад, ѓубре и што уште не. Објекте се потполно запустени од страна на нивните сопственици кои ги оставаат возилата надвор каде ќе стигнат.

Не велам дека ситуацијата била идеална, но доколку само би се ревитализирале овие подземни гаражи, ситуацијата значајно би се подобрила.
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 16-Jun-2011 at 01:28
Личен коментар долу

Катните гаражи под хипотека



Градот стави под залог свој недвижен имот како обезбедување на паричното побарување на НЛБ Тутунска Банка АД Скопје за одобрување кредит за изградба на катните гаражи кај Цветниот пазар и кај полициската станица „Беко“.

Според одлуката за изменување и дополнување на Одлуката за задолжување, Градот побарал заем од 8.500.000 евра од НЛБ Тутунска банка АД .

Градоначалникот Коце Трајановски вчера изјави дека е сосема нормално за изградба на вакви објекти, за кои е потребна поголема сума пари, хипотеката да биде една од можностите за затворање на финансиската конструкција.

- Не даваме под хипотека изграден објект кој функционира, односно нема да се даваат дуќаните, туку само паркинг-просторот. Од буџетот на Град Скопје не можеме да си дозволиме да градиме вакви објекти.

Инаку, камен-темелникот на катната гаража кај Цветен пазар беше поставен на 18 март, а „Гранит“ треба да ја изгради во рок од две години. Објектот е висок 27 метра, со 2 ката под земја.

Катната гаража кај „Беко“ ќе достигне висина од 23 метри. Ќе има седум ката над земја и две нивоа под земја, а ќе се гради на површина од околу 3.070 квадратни метри. Овој објек, чија изградба ќе чини речиси 1,4 милион евра, предвидено е биде готов во рок од две години. За градежните активности се ангажирани од „Конструктор инженеринг“.

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=74557BB42B91F847971ED102943E1577

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

На прв поглед, овде се работи за сомнителна одлука која ќе отвори опасен преседан кој според мене е недозволив од правна и етичка основа. Неоспорно е правото на општините да се задолжуваат по добиена дозвола од Министерството за финансии меѓутоа Законот за град Скопје, Законот за финансирање на единиците на локалната самоуправа и Правилникот за задолжување на општините не предвидуваат задолжување на основа на хипотека. За волку висока сума на задолжување обично државата е таа која дава гаранција што овде не е случај. Според ова произлегува дека градот Скопје може да ги заложи и градскиот парк и езерото Треска и недвижниот имот на сите фирми кои ги поседува(!?). Ќе почекам на дополнителни реакции но доколку ова помине незабележано детално ќе ја простудирам законската регулатива и доколку произлезе дека ова е противзаконски ќе поднесам и иницијатива до Уставниот суд.

Edited by OCB - 16-Jun-2011 at 01:29
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 17-Jun-2011 at 01:08
Originally posted by OCB

На прв поглед, овде се работи за сомнителна одлука која ќе отвори опасен преседан кој според мене е недозволив од правна и етичка основа. Неоспорно е правото на општините да се задолжуваат по добиена дозвола од Министерството за финансии меѓутоа Законот за град Скопје, Законот за финансирање на единиците на локалната самоуправа и Правилникот за задолжување на општините не предвидуваат задолжување на основа на хипотека. За волку висока сума на задолжување обично државата е таа која дава гаранција што овде не е случај. Според ова произлегува дека градот Скопје може да ги заложи и градскиот парк и езерото Треска и недвижниот имот на сите фирми кои ги поседува(!?). Ќе почекам на дополнителни реакции но доколку ова помине незабележано детално ќе ја простудирам законската регулатива и доколку произлезе дека ова е противзаконски ќе поднесам и иницијатива до Уставниот суд.

Дали дозна нешто повеќе?

Инаку, иако во случајов се работи за хипотека врз објектот кој се финансира преку кредитот (што според мене е океј само по себе), во право си дека може да биде опасен преседан и да ја подотвори вратата за секакви лудории.

Од твојот пост претпоставувам дека си правник или барем дека имаш солидно познавање на материјата, па ме интересира што би се случило во хипотетичка ситуација кога би поминала таквата иницијатива пред уставен суд, со оглед на тоа дека дотогаш кредитното финансирање на објектот извесно би било започнато.
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 17-Jun-2011 at 03:17
Ќе причекам официјална потврда дека заемот е подигнат. Одлуката мора да биде објавена во Службениот гласник на град Скопје. Истата ќе ја содржи правната основа за нејзино донесување. На тој начин ќе биде полесно да се утврди правната основаност за задолжување на општини преку залог.

За да избегнам шпекулација, на хипотетичкото прашање ќе пишам одговор доколку се испостави дека одлуката е правно неоснована.

Да, правник сум, уште малку па д-р на правни науки
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 17-Jun-2011 at 12:23
А нели ќе беше подобро, уместо две, една да планираа да изградат, и наместо толку предизборно да се брза, плански да се сочувале средства од ланската година, па наместо да имаме ситуација во која ќе се задолжува градот со хипотека, да се чекаше уште некое време, па со пари директно од буџетот да се финансираше прво едната катна, па за некое време и другата. Скопје и така 20 години кубури со катни гаражи, не ќе беше проблем ако уште една-две години нема катни гаражи.
Офф-топик, ОЦБ изгледа сме дел од ист факултет (веројатно).
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 17-Jun-2011 at 13:02
А оти не се пристапува кон финансирање со општински обврзници?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 17-Jun-2011 at 14:30
Проверив подетално. Не е противзаконски.

„Општината при обезбедување на задолжувањето, не може да воспостави заложно право врз имот, кој служи за вршење на дејности од јавен интерес утврдени со закон“
- Закон за финансирање на единиците на локалната самоуправа (член 18-а)

Се разбира законот не ги смета катните гаражи за јавен интерес (тоа би биле на пр. училишта, паркови, плоштади итн.).

Заемот изнесува 8,5 милиони евра што е околу 11% од проектираниот буџет на град Скопје за 2011 (76 милиони евра). Кога се позајмуваат толку пари градоначалникот во најмала рака треба да излезе со информација колку деловни објекти (во м2) ќе бидат изградени и колкав профит се очекува да се оствари од нивната продажба. Исто така треба да се даде и информација за очекуваниот профит од паркиралиштето на годишно ниво. Само на тој начин може да се процени дали кредитот ќе се исплати во зададениот рок за негово враќање.

Прашањата дали морало да се оди со хипотека и зошто не се обиделе со другите начини на позајмување (преку издавање на хартии од вредност или пак заем од странство) исто така остануваат отворени. Исто така нема ниту информација за каков вида на каматната стапка се работи и колкава е нејзината висина.

Edited by OCB - 17-Jun-2011 at 14:38
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 17-Jun-2011 at 16:34
Originally posted by гитардемон

А оти не се пристапува кон финансирање со општински обврзници?


Паметно прашање. У една друга нишка напишав дека обврзници е голем ризик, но не е доколку се работи за објекти кои носат пари назад. Проблем е веројатно нивниот краток рок на доспевање, а и тоа што сепак нашите општини иако се влезени во третата фаза на фискална децентрализација сепак сеуште се делумно зависни од државата, па некако помал ризик е да се земе кредит кој ќе се отплаќа на подолго време.
Back to Top
gorco View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Google Maps: Regional Expert

Joined: 22-Oct-2009
Online Status: Offline
Posts: 642
  Quote gorco Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 30-Jun-2011 at 20:13
ЕКСКЛУЗИВНО: Катната гаража или новиот ТИНЕКС трговски

Вака изгледаше во Март 2011:


ЈУНИ 2011



Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 30-Jun-2011 at 20:25
Хехехех... дупка
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 14-Jul-2011 at 06:27

Паркирање во катна гаража за 8.500 евра!

Општина Центар денеска ќе ја утврдува цената за продажба на паркинзите и на локалите во се' уште неизградената катна гаража кај МТВ

Деспина Трајковска


По неверојатни 8.500 евра ќе се продава едно паркинг-место во катната гаража што ја гради Општина Центар кај МТВ. Квадрат од дуќаните во објектот ќе чини најмалку 1.300 евра. Овој ценовник што го утврдил градоначалникот Владимир Тодоровиќ денеска се очекува да биде одобрен од Советот на Општината. Иако се очекува дел од советниците да не се согласат со предложените цени, првенствено што објектот не е на атрактивна локација, сепак, тие нема да бараат намалување на цените за да Општината ја заокружи финансиската конструкција за изградба на објектот, која е проценета на 5 милиони евра. Имено, општинарите зедоа кредит од 2,5 милиони евра, а остатокот од парите очекуваат да ги обезбедат преку продажба на паркинг-местата и од деловниот простор. Така, со оглед на тоа дека наскоро на општинската адреса ќе стасаат побарувања за веќе изведените градежни работи, Општината брза да го усвои ценовникот и наскоро да организира лицитација за локалите. Меѓу другото, во образложението на предложениот ценовник е наведено дека продажбата треба да се изврши без одлагање. Цената за паркинзите е фиксна, а деловниот простор ќе се продава преку лицитација.

Во предложениот ценовник, кој денеска треба да се разгледува на Совет, оние што планираат да купат дуќан во катната гаража, за квадратен метар ќе треба да платат најмалку 1.500 евра доколку сакаат локал на приземје. Во случај да се заинтересирани за локал на некој од катовите ќе лицитираат со почетна цена од 1.300 евра евра за квадрат.

Инаку, само во случај на продажба на сите локали и паркинг-места Општината ќе ги обезбеди потребните пари за доисплата на ангажираните во изградбата, покрај парите од кредитот. Во спротивен случај, како и од каде ќе ги плати побарувањата, градоначалникот Тодоровиќ можеби ќе појасни денеска.

Токму поради сомнежите дека ќе има слаба заинтересираност за паркинзите и за дуќаните во објектот, опозицијата во Советот неколкупати досега напомена дека катната гаража е промашен капитален објект. Од СДСМ сметаат дека некоректно е што воопшто Општината се задолжила за изградба на објектот и истовремено ризикува со продажба на паркизните и деловниот простор да ја затвори финансиската конструкција. Според опозиционерите, катната гаража нема економска оправданост првенствено што се гради на неатрактивна локација.

Инаку, таа треба да биде готова до идната пролет. Ќе има капацитет од околу 500 паркинг-места со бруто развиена површина од речиси 19.000 квадратни метри, од кои 1.537 квадрати ќе бидат наменети за деловен простор. Деловниот простор ќе се наоѓа на првите три ката, а на другите два ката и едно подземно ниво ќе се користат за паркирање.

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=ECB1F7A9E10F604BAFC0FD5CA7782111
Back to Top
my Macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Oct-2008
Location: 🇲🇰🇨🇭
Online Status: Offline
Posts: 4094
  Quote my Macedonia Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 02-Aug-2011 at 13:10
Suicide

Поставен камен темелник за изградба на авоматизирана катна гаража во центарот на Скопје

Автоматизирана катна гаража  „Мал ринг“, која треба да обезбеди 280 паркинг места, почна да се гради денеска до објектот на АД МЕПСО  во центарот на Скопје,  со вкупна површина од 8.222 метри квадратни и висина од 29 метри.

Во изградбата на гражата, чиј камен темелник го постави денеска премиерот Никола Груевски,  Јавното претпријатие за стопанисување со станбен и деловен простор ќе инвестира 5,8 милиони евра.

- Во  изминатиот период почнавме многу проекти. Голем дел се во изградба, веќе ја добиваат и  својата конктура, а паралелно со тоа и градот добива нов имиџ во новата слика на тоа што се создава. Новиот  објект  ќе биде дел од новата слика на македонската метропола, рече во обраќањето на свеченоста Груевски.

Тој истакна дека „Мал ринг“ е четврта по ред катна гаража која ја градат државни претпријатија или општини, од предвидените седум, покрај тие кои треба или веќе ги гради приватниот сектор. 

- Од општина Центар има најава  за изградба на една гаража повеќе од планираното, што значи дека крајниот исход на изградба на катни гаражи  од Градот Скопје, Општина Центар и Јавното претпријатие ќе биде  осум, посочи Груевски.

Според него, новата автоматизирана гаража ќе биде изградена за две години, а со 280. паркинг места  во огромна мерка ќе помогне во надминување на проблемот со наоѓање слободен простор  во центарот на Скопје.

- Фасадниот дел  на гаражата ќе биде во стилот на околните згради што се градата во овој дел на градот за да биде во склад со тоа што се создава тука. Ова е регион каде има многу административни згради, како на приватни, така и на државни институции. Во непосредна близина е на голем број  други објекти,  културни обележја, споменици, што само по себе говори за нужната потреба од ваков објект, особено ако се има предвид дека токму поради новите содржини во Градот доаѓаат голем број туристи и е зголемена фрекфенцијата на луѓе, рече Груевски.

Според директорот на станбеното претпријатие Цветко Грозданов, гаражата  е мала по габарит, но со голема искористеност на просторот.

- Влезот  во неа е решен со новопроектирана улица  со влез и излез од првото  подрумско ниво. Влезот во лифтовите кои ги  дистрибуираат возилата се наоѓа во самиот подрум каде се  остава возилото, а потоа  автоматски се преземаат преку лифтовите кои се решени со влез и излез, објасни Грозданов.

Тој додаде дека архитектурата на објектот  е решена во класичен стил со апликации од портал и колонади од лакови  во приземјето и на катот, разбиени со стакелни екрани низ кои ќе може да се гледаат паркираните взоила.

Проектант  на автоматизираната гаража  е ГМС проект Скопје, а изведувач на градежните работи АД Гранит од Скопје.

http://www.sitel.com.mk/dnevnik/makedonija/postaven-kamen-temelnik-za-izgradba-na-avomatizirana-katna-garaza-vo-centarot-na-

Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 02-Aug-2011 at 14:03




http://www.netpress.com.mk/vest.asp?id=89777&kategorija=1
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 02-Aug-2011 at 23:20


Еве од веста на порталот, со подобар квалитет:



Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.570 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.