build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Подземна улица (К.Ј.Питу - Илинденска)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 26>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
G.I. Joe View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 417
  Quote G.I. Joe Quote  Post ReplyReply #181 Posted: 04-Apr-2011 at 15:46
i da Krale pak za sk2014 , da Krale se e politika posto drzavata segde si gi pika prstite namesto sloboden pazar i konkurencija ..
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #182 Posted: 04-Apr-2011 at 15:46
Мислам дека тунел под Тифани и плоштад, со 4 ленти, би бил најмалце 150-200 милиони евра.

Рачунај ако ова површинско копање на 2 ленти е 30, тогаш 4 би биле 60. Пошто не се работи за површински коп, веќе цената рипа најмалку 3-4 пати.

И АМААААААН више со тоа СК2014. Кои се тие два објекта што коштаа 100 милиони баш ме интересира?
Back to Top
G.I. Joe View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 417
  Quote G.I. Joe Quote  Post ReplyReply #183 Posted: 04-Apr-2011 at 15:50
samo teatarot i muzejot nadminuvat 50 milioni 
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #184 Posted: 04-Apr-2011 at 16:15
крале навистина мислам дека не вредат муабетиве за штедење кога за други проекти кои немаат врска со функционален развој, би дал милиони како да се ситни, ај ќе штедиме на еден ваков многу битен проект, а на други проекти ќе си трошиме колку ќе ни текне, сосема нелогично е тоа

и впрочем смешно ми е тоа што се отепа од зборење за финансиите на проектов и тотално ја изостави неговата функционалност, која е тесно поврзана со драгите твои државни пари, ако проектот не е функционален од најразни аспекти, за него не вреди ни да се потрошат ни 30 милиони ни 100 милиони, со тоа што тие пари ќе бидат како фрлени во вода, изгубени во воздух средства ко и можеле да бидат искористени попаметно, па така да, според чиста логика, поголема загуба е да се потрошат 30 милиони на нефункционален проект, одколку 100 милиони на разумен добро испланиран проект
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #185 Posted: 04-Apr-2011 at 17:30
Крале јас нема веќе да изнесувам аргументи за тебе зашто и не те занимаат само ќе ти извадам неколку твои изјави од други нишки од денеска.
За споредувањето - па зашто да не бидеме во едно нешто најдобри? Зошто мора стално македончето да се задоволува со медиокритети?

Спомениците и скулптурите се многу битни за една фрустрирана нација која нема самодоверба во себеси.

Не би сакал да верувам дека ние сме такви, ама власта изгледа мисли различно.
Кои упорно не убедува дека Македонија треба да си се помири со медиокритетот дека ние не можеме не не бива нема што воопшто да мислиме дка државава може да изгради еден ваков тунел. Повторувам и не планира веќе со тебе да се убедувам дали сме способни или не да изградиме таков тунел. Колку градови во свет пробија опасни метро мрежи, тунели, мостови, неможам да верувам дека државава во ситуација каква што е неможе и нема сили да обезбеди средства и начини за таков тунел.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #186 Posted: 04-Apr-2011 at 17:57
Originally posted by G.I. Joe

samo teatarot i muzejot nadminuvat 50 milioni 



Не знам за театарот, ама музејот кошта 10 милиони, баш денес имаше на некоја тв. Така да мафтате во ветар со некои цифри, кои ви се апла исполитизирани и права штета е што не можете самостојно да размислувате.

lscrew, цитатот си ми го извадил од контекст, бидејќи и таму јас напомнав „доколку можеме да си дозволиме се разбира“. Зошто го избриша тој дел? Не е чесно.


И викаш не можеш да веруваш дека државата не можела да изгради таков тунел. Па не знам што се чудиш, пошто тој тунел е колку децении на хартија? НЕ е од вчера, па сега не можеме да го изградиме. Ниту тогаш, ниту сега, ниту пак во блиска иднина ќе можеме да го изградиме.

А за споредбите со други градови пак те повикувам да се спуштиш на земја, и да сфатиш дека сме жива бедотија во економска смисла со нив. Па една Софија има 2.5 пати поголем БДП од ЦЕЛА МАКЕДОНИЈА - каде е тука Скопје?

Треба ли пак математика да ти правам. Ај ќе се потрудам, можеби со клукање на овие клучни аргументи ќе сфатите. Ако Софија направи проект за кој се задолжува 10 години, Македонија треба да се задолжи за 25 години, а Скопје на 75 години. Ако Софија се задолжи на 30 години, Скопје треба да се задолжи... да да... верувајте си на очите на цели 225 ГОДИНИ!!!

Жал ми е што мора некој да ви ја соопшти реалноста.

Edited by krale - 04-Apr-2011 at 18:02
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #187 Posted: 04-Apr-2011 at 18:08
Кој бре во бугарија пред 10 години мислеше дека софија ќе доживее таков бум. Да не е  бугарија нешто асли подобро од Македонија. Не е, само од други причини порано станаа дел од економските рефгионални текови. Дај не биди во филм дека денеска нивото ни е највеќе од ило кога е можно.Ако треба и на 50 години ќе се задолжи, ова е проект од такви размери.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #188 Posted: 04-Apr-2011 at 18:17
Пак со тие приказни „да не е асли подобро... овој оној“. Луѓе, не живејте веќе во филм. Да подобро е. Колку побрзо го сфатиш тоа подобро.

Ако не ти е јасно дека е подобро, запиши си ја горе математиката и стави си ја над кревет да медитираш на неа 2-3 дена Се шалам, ама бројките си кажуваат се.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #189 Posted: 04-Apr-2011 at 18:42
според крале буџетот на една држава е фиксен и не се менува ни за 225 години Rollin
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #190 Posted: 04-Apr-2011 at 18:44
Не е фиксен. Може и да падне. Прашај ги јапанците.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #191 Posted: 04-Apr-2011 at 18:55
Сите не заќуте! Така е! Big%20smile
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #192 Posted: 04-Apr-2011 at 19:55
Originally posted by lslcrew

Сите не заќуте! Така е! Big%20smile


Па многу потценувате, ама еве ви уште еден факт.

БДП на Македонија во 1989 е ист со оној во 2008.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #193 Posted: 04-Apr-2011 at 20:23
абе може сите на баба ванѓа да се праиме, ама ништо не го менува фактот дека ова ќе бидат пари потрошени во празно, без разлика за колку пари се работи
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #194 Posted: 04-Apr-2011 at 23:10
Крале јас се надевам градов ќе ти укаже шанса да се разубедиш во твоите ставови дека може да се изгради нешто такво, нормално ако се има желба и ако намерата е стварно насочена за сообраќајот, а не за други причини.
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2602
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #195 Posted: 05-Apr-2011 at 00:44
Originally posted by krale

Originally posted by fichot

Крале, праиш муабет за тунелов небаре од Ѓорче до Драчево ќе го тераме.

Не е можно да се има пари за 2 ленти натака-навака, а да нема за 6.
Не е можно да има фирма која ќе направи тунелче со 2 ленти, а да нема таква што ќе може 6.
И извини ама споредбите со СК014 се сосема на место. Барем пола од тој мега(банален)проект да се ставеше на холд, ете ти ги парите.


Се гледа дека не се разбираш од тематиката.

Едниот тунел е површински коп, кој можеме и јас и ти да го изведеме со лопати, да имаме доволно време

Другиот е тунел низ лавиринти на темели, инсталации, а и да не зборам дека тунел со 10м и тунел со 20м ширина се КОМПЛЕТНО различни од аспект на издржливост, радиус, ископана маса итн.

И за крај не ми се верува, пак со СК2014 - аман више.


Признавам, не да не се разбирам во тематикава него незнам. 

Ама колку што можам да видам трасите и на новиот и на стариот во голема мера се поклопуваат и се под бришан неизграден простор (плоштад сосе тревникот и од ХолидејИн до Веро, а и целиот крак од плоштад до т.капија исто оди под веќе постоечка улица) а дека инсталациите би биле некаков проблем исто не верувам, тие се близу површината, а тунелов би одел доста подлабоко. 

И добро, еве на СК014 како неопходен проект за опстанокот на државата, му давам имунитет. 


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #196 Posted: 05-Apr-2011 at 06:35
Конечно стигнав ги испрочитам сите постови, да ја одвојам нишкава, и да ги споделам моите два денари на темава...

А има многу што да се коментираа, иако надлежните ни соопштија толку малку!

Тунелов, ваков каков што го замислиле е утка по сите можни основи. Накратко најкрупните утки што веднаш го дисквалификуваат:

1. Поврзува погрешни точки и погрешни сообраќајни оски. Сосема е јасно дека Партизанска е таа што треба да се поврзе со К.Ј.Питу. И според трасата, и според капацитетот, и поради фактот што овој круцијален булевар сега завршува буквално во ѕид.
2. Ширината (две ленти) е апсолутно неадекватна, всушност смешна во однос на очигледните потреби.
3. Изгледа е „заборавено“ планираното и неопходното поврзување на булеварите Гоце Делчев и АВНОЈ. Тоа поврзување во контекст на вакво решение на подземниот коридор гарантира колапс на Илинденска во центарот на градот.
4. Тотално е неприфатливо да не се земат во предвид плановите за шински јавен превоз, од кои што толку многу зависи идниот развој на овој град (всушност со две ленти очигледно никаков јавен превоз не е земен во предвид).

lslcrew ја разгледа можноста за евентуално надоградување на тунелов во иднина, но таа можност воопшто не делува реалистично. Пред се тука е трошокот кој поради спецификите на пробивање вакви подземни траси расне вртоглаво во споредба со некое обично проширување над земја. За изградба на предложеното решение па после негова надоградба сигурно ќе се потрошат многу многу повеќе пари отколку во старт да се гради како што е логично. Дополнително, прашање е и колку ќе биде изводливо, со оглед на тоа што е многу чудна (сомнителна) ситуацијата со подземната сервисна уличка која треба да ја гради Дивелоп Груп за својот објект на Плоштадот, но за тоа подолу во постов.

Кружниот тек кај мостот Гоце Делчев е катастрофа и сам по себе, а не па како капак на едно вакво целосно лошо решение. Па погледнете под кој агол таму се спојуваат подземнава сообраќајница и булеварот Гоце Делчев. Погледнете колку блиску мора да биде влезот од подземната сообраќајница и излезот кон булеварто Гоце Делчев. Со ваква геометрија (која не може да се корегира бидејќи е изнудена од околината), таму нема да има никакво кружно течење на сообраќајот. Ќе има само катастрофален конфликт помеѓу сообраќајните текови:




Досега си цртаа објекти каде и какви ќе им прднат, сега по ист терк почнаа да ја шкрабаат и сообраќајната мрежа. А ова со сообраќајот е многу пострашно од инстант урбанизмот со објектите. Тоа е тоа... Една шака копуци си играат Sim City со градов. Не е ништо ново, претходно си поиграа и Трифун и Пенов, а сега малку Грујо и Коце. Ама работава веќе ескалира вон секаква мерка. И крајно време е институциите и стручњаците да престанат да бидат само декор кој само ќе дава легитимитет на се што ќе им се сони на политичарите. Нека помислат и на иднината на своите деца и внуци. Чекор по чекор безмилосно го уништуваме оној инфраструктурен капитал и потенцијал што останал како последица на земјотресот.

Патем нејасно е што бидна со концесијата. Нели студијата беше за барање на концесионер? Или им текна колку е глупо тоа за ваква сообраќајница во постоечките околности? Фала богу за тоа, ама тоа е уште еден доказ дека летаат ко муви без глави.

Многу е чудна ситуацијата и со најавената подземна сервисна улица до објектот на Дивелоп Груп. Ај на страна што требаше веќе да биде изградена и што властите се прават како паднати од марс по ова прашање. Ама сега ни се кажува дека и подземниов коридор ќе се градел со dig&cover метода, а и дека уличката исто така си останувала во плановите. Како ќе се изведе тоа? Дивелоп груп ќе чека градот/државата да го изгради и покрие подземниот коридор, па после само ќе тури асфалт врз покривот? Колку згодно, ама не беше таков договорот, туку имаа обврска да инвестираат десетина милиони евра во тоа поврзување. Ај нека се изјаснат властиве како точно е замислено сето тоа, доста само сеат магла.

Очигледната дарежливост кон Дивелоп Груп е уште почудна кога ќе се земе во предвид објаснувањето на вицепремиерот Пешевски зошто ја избрале оваа варијанта (од десетте вкупно). Цитирам: „помали финансиски трошоци за реализација на проектот во однос на другите варијанти“. Неверојатни суми се свртеа за се и сешто, а баш на круцијален проект од ваков калибар решија да одат на најефтина варијанта?!? Ама всушност не е најефтина. Баш напротив, ваква импровизација најскапо ќе не чини.


Сепак, не треба да се губи од вид дека најавата во суштина делува прилично несериозно. Уште немаат проект, а ќе почнеле да градат догодина и ќе завршеле во рок од две години. Ма ајде. Еден километар најобично проширување на булевар Србија го прават две години, ама за подземнава сообраќајница можеби ќе ја викнат на помош атомската мравка. Во секој случај, и покрај тоа што најавата делува доста несериозно, алармот мора да биде вклучен и ова „решение“ да биде поразено како концепт и воопшто да не се провлекува понатаму во иднина. Многу сум среќен што на форумов гледам дека расне свеста во врска со овие проекти, но не знам колкава критична маса има општеството генерално. Сепак како можна опција вреди да се разгледа примерот од Софија со акцијата „Спаси Метрото“:
http://spasimetroto.org
Се разбира под таа идеја треба да се обединат многу фактори. И стручната јавност мора да се разбуди од лошиот сон и да го крене гласот против „решениево“. И на пошироката јавност пластично да и објасни што е што... и да и ги подотвори очите. Ако нема интерес или ако луѓето се занесуваат дека тунел под плоштад е кул работа, без разлика каков е тој тунел, барем ќе знаеме дека ништо подобро не ни заслужуваме. Само штета што тоа ќе го плаќаат многу идни генерации, бидејќи ваквите грешки НЕ СЕ ИСПРАВААТ.

BTW се јави Пенката
Originally posted by Ристо Пенов

Добро е тоа што одлучиле да се гради со поттеренско ниво, и на овој принцип се градат подземните сообраќајници и во Солун - објаснува Пенов.
Каква „брилијантна“ аналогија од поранешниот градоначалник.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

@ Fossil
Спомна дека си ја забележал трасата на трамвајот и дека многу те разочарала. Јас воопшто не можам ни да ја приметам, каде е?



@ krale
Не знам на која цифра за цена на тунелот според ГУП да ти реплицирам. Еднаш викаш 150, друг пат 200, трет пат 300 милиони евра. Си ги тресеш од ракав друже, а сите се преувеличени. Се работи за тунел со должина од околу 1300 метри, без никакви научно-фантастични карактеристики. Иако е неблагодарно да се прогнозира за вакви зафати, со едноставна компарација на слични проекти се доаѓа до заклучок дека дури и ако се наиде на триста компликации, сепак преку сила за 100 милиони (а веројатно осетно поевтино) можеме да изградиме тунел како според ГУП-от и да биде со сите нишани. А за 300 милиони веројатно може да се изгради цела планирана сообраќајна мрежа во сите македонски градови. Огромна сума е тоа, ама поради леснотијата со која летаат милиони во СК2014, веројатно си еден од оние што изгубиле осет што значат такви суми.

Се разбира и 100 милиони се огромна сума која не треба да се фрли во ветар. Ама тунелот не е „непотребен трошок“ како што толку лесно го стави во кош со разноразни глупости и непродуктивни проекти како преплатените летниковци и триумфални капии. Доволно е да погледнеме низ призма на трошоци за гориво (за кое сме увозно зависни и е огромен дел од нашиот трговски дефицит) и да се види дека тунел со сите нишани според ГУП-от е вистински погодок. 30 илјади возила по два пати дневно да транзитираат низ него и да заштедуваат по пола евро во правец, одбегнувајќи го кружењето и главењето низ постоечките сообраќајници во центарот, тоа се 11 милиони евра годишно.

Претпазливоста за задолжување можам да ја споделам, ама не заборавај дека Македонија ионака се задолжува со дури поголеми суми, само што не секогаш е јасно каде одат тие пари и колку продуктивно се вложуваат. Камо среќа конечно да се задолжиме за нешто како што е тунелот под плоштад, ама за проект без заебанции и импровизации!

Back to Top
alexgizh View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 07-Jan-2009
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1976
  Quote alexgizh Quote  Post ReplyReply #197 Posted: 05-Apr-2011 at 08:01
Originally posted by Cloverstack


Сепак, не треба да се губи од вид дека најавата во суштина делува прилично несериозно. Уште немаат проект, а ќе почнеле да градат догодина и ќе завршеле во рок од две години. Ма ајде. Еден километар најобично проширување на булевар Србија го прават две години, ама за подземнава сообраќајница можеби ќе ја викнат на помош атомската мравка. Во секој случај, и покрај тоа што најавата делува доста несериозно, алармот мора да биде вклучен и ова „решение“ да биде поразено како концепт и воопшто да не се провлекува понатаму во иднина. Многу сум среќен што на форумов гледам дека расне свеста во врска со овие проекти, но не знам колкава критична маса има општеството генерално. Сепак како можна опција вреди да се разгледа примерот од Софија со акцијата „Спаси Метрото“:
http://spasimetroto.org


Кловер, браво Bow за анализава!

Две работи:
1. Дајбоже да си во право, дека ова е предизборно ветување!
2. Ако треба ќе штрајкувам и со глад и ќе протестирам за да не дојде до вакво унаказување. Потполно се согласувам со тебе дека упропастување со згради не е ни малку страшно како упропастување на сообраќајната мрежа.

Јас би чекал и уште дваесет години, здравје боже, ако треба. Само нека се направи тунелов каков што треба, а не да се импровизира.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #198 Posted: 05-Apr-2011 at 09:29
Originally posted by Cloverstack

Конечно стигнав ги испрочитам сите постови, да ја одвојам нишкава, и да ги споделам моите два денари на темава...

А има многу што да се коментираа, иако надлежните ни соопштија толку малку!Тунелов, ваков каков што го замислиле е утка по сите можни основи. Накратко најкрупните утки што веднаш го дисквалификуваат:1. Поврзува погрешни точки и погрешни сообраќајни оски. Сосема е јасно дека Партизанска е таа што треба да се поврзе со К.Ј.Питу. И според трасата, и според капацитетот, и поради фактот што овој круцијален булевар сега завршува буквално во ѕид


Само да кажам дека за првата точка си одма во грешка.

Како прво, Партизанска сега има помал проток, а поголеми гужви од Илинденска. Со други зборови, сообраќајно, поголем приоритет е Илинденска да се поврзе со КЈ Питу, и обратно.

Во спротивно, целиот сообраќај од Илинденска, пред Соборна ќе мора пак да се вклучува во Партизанска и ќе настане тотален хаос. Знаеш ли што ќе се случи ако добар дел од сообраќајот мора да се вклучи кај Соборна, која и онака и сега е доста закрчена? Тоа ќе биде тотален промашај.

Значи еве уште еднаш се покажува дека правите анализи само врз основа на цртежи од пред 3-4 децении, а не од реалната состојба на терен, која е променета од тогаш.
Back to Top
G.I. Joe View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 417
  Quote G.I. Joe Quote  Post ReplyReply #199 Posted: 05-Apr-2011 at 09:41
Originally posted by krale



Само да кажам дека за првата точка си одма во грешка.

Како прво, Партизанска сега има помал проток, а поголеми гужви од Илинденска. Со други зборови, сообраќајно, поголем приоритет е Илинденска да се поврзе со КЈ Питу, и обратно.

Во спротивно, целиот сообраќај од Илинденска, пред Соборна ќе мора пак да се вклучува во Партизанска и ќе настане тотален хаос. Знаеш ли што ќе се случи ако добар дел од сообраќајот мора да се вклучи кај Соборна, која и онака и сега е доста закрчена? Тоа ќе биде тотален промашај.

Значи еве уште еднаш се покажува дека правите анализи само врз основа на цртежи од пред 3-4 децении, а не од реалната состојба на терен, која е променета од тогаш.


kako mozi be druze soobrakjajnica so 6 lenti da ima pomal protok od soobrakjajnica so 4 lenti ??!!!!  izvini na izrazot ama tresis zeleni Wallbash
Back to Top
krale View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 28-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 1487
  Quote krale Quote  Post ReplyReply #200 Posted: 05-Apr-2011 at 09:42
Или не си од Скопје, или не си во тек.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 26>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.363 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.