build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Инфраструктура (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 33>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #201 Posted: 01-Nov-2008 at 20:07
Се согласувам во целост со БОЈАН. Комплетна неодговорност од сите страни. Прво од Владите и раководствата на МЖ се до вработените. Станиците ни се обраснати, стари, ѓубре на сите страни. Тотална мизерија што допринесува за неатрактивноста на патничкиот сектор на МЖ.Се согласувам дека со мали инвестиции, реорганизација и добар план железницата би станала далеку поатрактивна. Барем да не трупа загуби со своето работење.
Во блиска иднина (да речеме 5 години) би требало да се инвестира првенствено во пругата кон Бугарија и Охрид (Кор. 8), потоа во врска со Аеродром Скопје и линија кон Струмица. Срамота е важен град и аграрен регион како Струмица да не е поврзан со железница. Следно, може да се мисли на осовременување на коридорот 10 (дупли нови шини, нивелација на теренот, ублажување на кривините, бетонски спојници итн) за да се дигне просечната брзина на возовите. Еден добар пример за осовременување на пруга е линијата Софија-Пловдив-Турција.
Еве и линк
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=623791&page=15
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #202 Posted: 01-Nov-2008 at 20:14
Originally posted by Andrej_LJ

потоа во врска со Аеродром Скопје

Според мене и ова е приоритет од прв ред, а особено што се работи за релативно мала инвестиција мислам би требало веднаш да се пристапи кон вакво поврзување.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #203 Posted: 01-Nov-2008 at 20:31
Да, сега е моментот кога ке се гради новиот терминал на Аеродром Скопје. Да се пушти пругата уште некој км (знае ли некој отприлика колку?) и да се донесе до или под зградата на аеродромот. И мали возови ала Шпанецот (а зашто и да не купат барем 2 Сименс Desirо) кои би тргале на секој саат од Гл. Жел. Ст. Скопје и обратно од Аеродромот. Двојна корист и за ТАВ и за МЖ. Само што нема кој да мисли, надлежните се тотално индиферентни.



Edited by Cloverstack - 08-Dec-2008 at 22:44
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #204 Posted: 01-Nov-2008 at 20:36
Originally posted by Andrej_LJ

а зашто и да не купат барем 2 Сименс Desirо


Апсолутно.

Инаку има само некои 2-3km да се изградат...
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #205 Posted: 02-Nov-2008 at 11:37
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by pbanks

reality check. Еве една репортажа за Македонските железници превземена од ССЦ (оригинално од некој Словенечки форум за железници). Мизерија


Многу лоша слика и од тоа нема бегање, но очигледно типот се трудел да ги фати и да ги постира токму само најлошите глетки. You know the type.

За почеток Дејан т.е. човекот кој на словеначкиот форум ги објави сликите ми беше гостин во Скопје со неговиот колега и сопругите, иначе и двојцата се машиновозачи во Словенија.

Типовите се кул и македонски фанови ја прошетава буквално цела МК и доста ми помогнаа во еден проект, а репортажата чак и пристојно изгледа за состојбата нарочито на станиците низ Македонија.

Нивниот коментар беше зашто никој не одговара од самите вработени барем за чистотата на истите ако веќе нема пари за поправка бар да изгледаат средено и чисто.

Ова го спомнаа во контекст дека такво правило во Словеније, секој шеф на станица е тој што одговара, па ако подредените му забушаваат - отиде.

А тоа не важи само за станиците исто е и за лок - недај боже да остави и едно хартивче во лок. по работа и некој го најде, отиде голем дел од платата.

Незнам, можда нас ни изгледаат нормално гледајќи ги секојдневно, но кога некој од страна ќе ти укаже на тоа ти се отвараат очите, боли но таа е реалноста.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #206 Posted: 02-Nov-2008 at 11:41
Originally posted by Andrej_LJ

... Во блиска иднина (да речеме 5 години) би требало да се инвестира првенствено во пругата кон Бугарија и Охрид (Кор. 8), ...

„Од блиски извори на ...“ можам да ве информирам дека пругата е ставена во „ON" - ќе се продолжи.
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #207 Posted: 02-Nov-2008 at 14:17
Владимир, ок извини му се на типот од мене чим викаш дека бил океј чоек Wink
Можам да разберам некој да го ловел најлошото затоа што му било интересно.



Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:06
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #208 Posted: 02-Nov-2008 at 19:09
Железничкото поврзување со Аеродромот е најреално доколку железници преговараат со турските сопственици да се вметне во планот за доградба на аеродромот и една железничка станица, разговори што треба сега да се прават, а не откога ќе се заврши со реконструкцијата.


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:46
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #209 Posted: 02-Nov-2008 at 21:41
Дизел локомотиви се застарен модел во Европа, треба да се работи на електрификација и замена на возовите со електични, тое е и поефтин енергенс. А знае ли некој пругата за Бугарија е предвидена електрифицрана или обчна како до Кичево?

Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:52
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #210 Posted: 02-Nov-2008 at 22:18
А знае ли некој пругата за Бугарија е предвидена електрифицрана или обчна како до Кичево?
Сум прочитал разни варијанти, ама секој сериозен би се сложил дека неелектрифицирана пруга е будалаштина. Мислам дај боже да почнат работите на пругава, извесно е дека ќе биде електрифицирана.
Исто така би се одело на целосна електрификација на коридорот, то ест електрификација и на она што го имаме помеѓу Скопје и Кичево и она што треба допрва да се гради накај Албанија.


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 00:52
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #211 Posted: 03-Nov-2008 at 11:56
Originally posted by Cloverstack


Јас, а мислам и Андреј зборувавме малку вон сегашнава поставеност на работите. Значи за поврзување на аеродромот треба прво да се изгради пругата, а возовите се наметнуваат сами по себе. Поентата е дека сега со изградба на новиот терминал е вистински (а и краен) момент да се случи тоа. Пари мора да се најдат - дали ќе интервенира државата, дали кредит, дали ќе се препушти на приватен инвеститор под концесија, во крајна линија е второстепено. Се работи за логично и профитабилно поврзување кое многу фали и кое не мора да го врзуваме за финансиската состојба на фирмите кои произлегоа од трансформацијата на МЖ.
 
 
 
Треба барем уште еден чекор назад односно пред да се изгради пруга треба да има конкретен план за тоа, можеби грешам али за новиот терминал мислам дека вистинскиот момент веќе помина зашто нигде не чув да се спомне нешто за железничка станица односно некаков услов концесионерот да изгради или барем да остави простор под терминалот за такво нешто, сигурно и тоа ќе го спомнеа фалбаџииве.... Е сега ова не можам да го тврдам али ако веќе спомнуваа и најмали ситници што концесионерот треба да направи логично ќе беше да спомнат и нешто волку важно/големо, барем една реченица негде да слушнев.....идниот концесионер треба да остави простор за идно поврзување со..... или нешто слично.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #212 Posted: 04-Nov-2008 at 17:35

Интервју на министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески за МИА - 18.10.2008

...

ЈП Македонски железници минатата година се трансформираше во две препријатија - Инфраструктура и Транспорт. Какви се резултатите од досегашната трансформација и кои се следните чекори на Владата за подобрување на железничкиот сообраќај?

Трансформацијата на македонската железница ние ја завршивме успешно и уште минатата година Централниот регистер на Република Македонија ги издаде решенијата со кои се основаа двете компании – јавното претпријатие за железничка инфраструктура и акционерското друшво за транспорт во сопственост на државата. По една година, можеме со задоволство да констатираме дека позитивните ефекти веќе се чувствуваат. Транспортната компанија интензивно работи на расчистување на старите долгови кои датираат уште од 1991 година и како никогаш до сега голем дел од обврските редовно се исплатени. Исто така, обемот на сообраќај значително е зголемен и покрај тоа што во период од 9 месеци сме соочени со голем број на транспортни ограничувања од Република Грција, прашање за кое Владата на Република Македонија отвори преговори и певзема конкретни активности.


Што се однесува до инфраструктурата, Владата застана цврсто зад иницијативата на Министерството за транспорт и врски која се однесува на доизградување на железничкиот дел од европскиот Коридор 8, а истовремено се фокусираме и на подобрување на состојбата на железничката инфраструктура за Коридорот 10 за што обезбедивме најголема инвестиција до сега во овој сегмент. Морам да кажам дека во изминатите 17 години од осамостојувањето на Република Македонија многу малку или воопшто не е работено на обнова на железничката инфраструктура во земјава и таа беше целосно запоставена.

Владата најави дека ќе купи 100 товарни железнички вагони. До каде е постапката за нивно купување и дали се планира купување на локомотиви и патнички вагони?

Владата на Република Македонија одлучи да набави 100 товарни вагони и две локомотиви со цел зголемување на домашниот железнички возен парк. Постапката за подготовка на тендерската документација е во тек и Министерството за транспорт и врски ќе ги запази однапред утврдените рокови. Во однос на патничките вагони, акционерското друштво „МЖ Транспорт“ изминативе две години, со сопствени средства врши реновирање на постојниот возен парк за превоз на патници со цел подобрување на условите во кои се врши патничкиот транспорт, а со тоа и зголемување на бројот на патници.


ДОСИЕ - ПРОПАЃАЊЕТО НА МАКЕДОНСКИ ЖЕЛЕЗНИЦИ - Слеп колосек  - Дневник - 26.02.2004

Проблемите во "Македонски железници" почнуваат од 1993 година, кога по осамостојувањето на Македонија, а со тоа и на претпријатието, замираат сите инвестиции во инфраструктурата. Вкупно 699 километри отворени пруги, 226 станични километри, 160 километри индустриски пруги, 74 локомотиви и други влечни мотори, 1.651 товарен вагон и 86 патнички вагони останале препуштени на забот на времето, како никогаш претходно. Железницата, која првите загуби ги бележела уште од 70-тите години, но до 1989 година како ЖТП "Скопје", во состав на некогашната "Југословенска железница", од државата добивала соодветно финансирање - неповратни средства или санациони кредити кои потоа и ги простувале, останала без државната помош. Иако обврската на државата да вложува во инфраструктурата законски и ден-денеска постои. Наместо тоа, државата последниве години главно се пренасочила на покривање на кредитните обврски на Железница.
"Секаде во светот е правило - државата да го финансира одржувањето и инвестициите на инфраструктурата, како и да го финансира непрофитабилниот патнички сообраќај, кој е една нужност и претпријатието мора да го извршува дури и на оние релации каде што не е рентабилен", вели генералниот директор на "Македонски железници" Стојан Наумов и дополнува: "Секаде во светот, без исклучок, државата го финансира патничкиот сообраќај. Во состав на 'Југословенските железници' имаше соодветно финансирање на инфраструктурата преку Федерацијата или преку буџетот на СР Македонија. Еден период имаше и придонес од доходот на целокупното стопанство на Македонија во износ од 1,2 проценти. Тогаш тој износ беше доволен да се намират платите на сите 10.000 вработени и дел од парите му остануваа на претпријатието", вели Наумов.
Со распадот на Југославија се воспотавија нови односи на пазарна економија. Организациите кои дотогаш работеа по договорна економија, главно пропаднаа, а Железница ги изгуби најголемите клиенти.
"На пример, пропадна Железара. За нив секојдневно од 'Тајмиште' возевме два воза со 2.000 тона руда, значи 60.000 тони руда месечно, односно 700.000 тони годишно. Пропадна Железара, и нема превоз. Потоа дојде ембаргото и транспортите се пренасочија по заобиколни патишта. Сите патуваат со бродови", вели Наумов и дополнува:"'Македонски железници' во 1990 година возеше 5-6 милиони тони различна стока, а годинава изнесува околу 2,7 милиони тони. За следната година планираме да мине над 3 милиони тони, бидејќи почнаа да работат некои капацитети, како 'Макстил' и 'Миталстил'", вели Наумов.
Нов удар за Железница беше прекинот на транспорт на сурова нафта кога се пушти нафтоводот Солун - Скопје. Дотогаш годишно Железница возеше и до 1,4 милиони тони сурова нафта за рафинеријата. "Ако обичен превоз чини 8,5 евра, превозот на суровата нафта би чинел 15 евра. Значи, во делот на профитот сме загубиле околу 60 отсто", вели Наумов.
Денес, вкупните долгови на Железница изнесуваат 135 милиони евра, и тоа станува збор за кредитни обврски, конвенциски обврски, и од 1991 година натрупани неплатени придонеси. Од вкупно 98 милиони евра обврски од кредитите кон надвор, државата досега има исплатено 45 милиони евра и дополнителни 20 милиони евра по основа на камата. Станува збор за кредити кои се земани во периодот од 1973 до 1974 година за набавка на дизел-моторни возила од Шпанија, потоа од 80-тите години за електромоторни возови од Русија, а подоцна и за цистерните за рафинеријата.
"Државата е гарант за нашите обврски, но сите обврски што ги има платено за нас, веднаш ни ги рефактурира. За тие пари државата ни пресметува затезна камата, и таа досега изнесува 19 милиони евра. Што значи дека кон државата имаме долг од вкупно 88 милиони евра. Остануваат уште 14 милиони евра од кредитните обврски кои не се исплатени, и за нив дополнително треба да се договои како ќе се плаќаат", вели Наумов. Обврските на Железници им ги сметаат на два периода - од 1991 до '95 година и од '95 година до денеска. "За првиот период успеавме со заменик - министерот Кошутиќ да договориме другите желеници да ни ги отпишат каматите за долгот и потоа тој да се намали за 51 отсто. Така долгот на Железница се намалува на 22 до 23 милиони евра, кои треба да ги врати на пет години со 3,6 отсто камата, но три железници - хрватската, унгарската и бугарската не се согласија. Со оние со кои се договоривме износот е околу 13 милиони евра и нив државата ги отплаќа на тримесечни рати од 670 илјади евра", објаснува Наумов.
Долговите на "Македонски железници" секојдневно растат бидејќи во товарниот сообраќај 99,2 отсто отпаѓаат на меѓународен, а само 0,8 отсто е локален.
"Готовиот производ од Македонија оди на солунското пристаниште и оттаму понатаму со брод се транспортира. А увозот преку железница кај нас доаѓа од секаде, за што на другите железници им се плаќа. Потоа од ден на ден имаме се помал број вагони кои ги исполнуваат условите за да излезат надвор од земјава. Со малиот приход треба да обезбедиме и транспортот да функционира и инфраструктурата да има безбедност. Во такви случаи вообичаено ниту едното ниту другото не се одржува најдобро. Имаме товарен парк од 1.651 вагон, од кои дали 500 може да трчаат надвор од Македонија. Слична ситуација е и кај југослвенските и бугарските железници и меѓу себе се договараме ваквите вагони да трчаат меѓу нас", вели Наумов.
Претрпијатието 2003 година ја завршило со загуба од 726 милиони денари, додека за 2004 година Наумов вели дека загубата ќе биде некаде околу 430 милиони денари. "Загубата ќе беше уште помала да не ги вклучевме отписите на долговите на некои претпријатија кои се продадоа без долгови", вели Наумов.


***

Наумов смета дека најинтересен за приватизацијата и за концесии ќе биде Коридорот 10, додека останатите се или нерентабилни или недоврешени. Коридорот 8 е изграден од Куманово до Кичево, но за поврзување со Бугарија и Албанија потребни се околу половина милијарда евра. 
"Од 23 километри кон Бугарија, 13 километри се мостови или тунели. Само за негово довршување потребни се 234 милиони евра, а од Кичево кон Албанија требаат уште 250 милиони евра. Ако се заврши ќе биде интересен за концесии", вели Наумов и дополнува дека единствената иднина за овој коридор е концесија. 
"И пругата од Солун до Скопје е направена со концесија од некој банкар од Белгија господин Хирш, кој ја зел на 99 години концесија, ја изградил пругата и таа работи од 1873 година. Ако можело тогаш да се прават концесии, зошто да не може сега. И најлоашата концесија е многу подобра, бидејќи пругата останува тука, а цело време ќе има комуникација", вели Наумов.

Вест - 2/26/2004

заклучок, почекајте да земат воздух и владата, а и новоформираните претпријатија, па после тоа фрлајте со дрва и камења. најверојатно К10 ќе го дадат под концесија, а ако го дадат, во догледно време ќе имаме и авиони по пругите. најбитно е што србија сега вложува во К10, а ние сакале нејќеле ќе го фатиме редот дали преку државни или приватни  интервенции, и во инфраструктурата и во транспортниот дел...



Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 02:38
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #213 Posted: 04-Nov-2008 at 21:04
Малку провладина реклама или? Јас генерално би рекол дека овие 18 години владите на двете најголеми политички партии сторија малку за железницата.


Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 02:43
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #214 Posted: 04-Nov-2008 at 22:12
Јанакиески најави активности за довршување на железничкиот дел од Коридорот 8

Скопје, 4 ноември (МИА) - Во буџетот за 2009 година се предвидени 10 милиони евра за изградба на железничкиот дел од Коридирот 8, а дополнително ќе има средства и за Коридорот 10, најави министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески, одговарајќи на новинарски прашања на денешната прес-конференција, на која даде отчет за сработеното во првите сто дена од мандатот на Владата.  

Јанакиески информира оти за докомплетирање на железничкиот дел од Коридидорот 8 во западниот дел на Македонија веќе е распишан тендер за потребната документација за проектирање, а до крајот  на неделата ќе има тендер за физибилити студија со идеен проект. 

Според министерот за транспорт, со консултантската куќа „Балкан консалтинг“ е во завршна фаза и утврдувањето на активностите за финализирање на железничкиот дел од Коридорот 8 во Источна Македонија.

- Во тек се преговори со градежни компании кои треба начелно да завршат до крајот на годината за да се ревидираат договорите од 1995 година  за тој дел од железницата, рече Јанакиески.


http://www.mia.com.mk/default.aspx?mId=34&lId=1

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #215 Posted: 04-Nov-2008 at 23:14
10 милиони евра на годишно ниво за изградба на транспортен коридор 8??? СМЕШНО!!! И немојте да почнете со ама и тоа е доволно за старт (ние одамна требаше да финишираме со ова), боље тоа, отколку ништо... Ова е навистина смешно, нека земат еден кредит и нека ја завршат пругава за најмногу 2 години, иначе сето ова станува траги-комично. Па во 15 години држава да неможе да изгради една обична пруга...Ohno Или нека ги најдат сите средства потребни за довшување или ич да не даваат интервјуа-смешници.
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #216 Posted: 04-Nov-2008 at 23:18
Konecno vladata da se osvesti sa ovoj del, sega na alsat m slusnav nesto deka ke se gradela prugata kon albanija znaci se raboti za toj koridor 8 , pa se nadevam za 2-3 god ke bide gotova, i togas ke imame poveke alternativi
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #217 Posted: 05-Nov-2008 at 11:54
Да бидеме реални, точно е дека по 10-тина години ова е прва влада што ќе издвои 10 милиони евра за железницата, но треба да си го кажеме фактот дека за довршување на пругата кон Бугарија ни се потребни околу 200 милиони евра, што значи, дека ако издвојуваме по 10 за една година, за едно 20 години ќе ја довршиме пругата. Ќе се согласам со Андреј, за да бидеме сериозни, треба на овие 10 милиони евра да одвоиме барем уште 20 милиони за градежните компании да градат во текот на 2009 година, а истовремено да бараме пари од европските фондови заедно со Бугарија, и тоа барем 100 милиони евра! Инаку тешко пругата, што се однесува за пругата кон Албанија, тоа уште потешко, за 2-3 години нема теорија!!! Сепак, не губам надеж, многу работи би се смениле доколку владата се одлучи да даде онолку средства за железницата, колку што даде за двокатните автобуси, доколку фрли и за железницата 120 милиони евра, е тогаш ќе зборуваме дека за 2-3 години ќе добиеме нова пруга.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #218 Posted: 08-Nov-2008 at 15:47
Железницата со една пруга во пензија Наталија Томовска

Стара железничка инфраструктура со дрвени прагови на кои минуваат возови кои датираат од 1939 година, со локомотиви од 50-тите години од минатиот век, е сликата што ја претставува реалната состојба на железничкиот сообраќај во Македонија, а која повеќе одговора на една земја како Индија. Пругите по кои се движат возовите во некои делови се пропаднати поради што возовите се движат со најголема брзина од 50 километри на час. Нашата железничка инфраструктура е слична на онаа во Косово и во Албанија. Македонија има 660 километри железничка инфраструктура од кои само 250 километри се употребливи, во Косово има 430 километри, а во Албанија 447 километри. Во однос на другите земји од регионот, многу заостануваме. Во Словенија, на пример, има 1.229 километри железничка инфраструктура, Србија има 3.379 километри, а во Бугарија железничката инфраструктура има должина од 4.295 километри. - Кај нас се користи само магистралата. Другите делови воопшто не се исплатливи. На линијата Битола - Кочани нема товарни возови. Многу од компаниите што порано вршеа превоз на стока со возови сега повеќе користат транспорт со камиони. Ова не е логично бидејќи нашиот транспорт е за 30 проценти поевтин од транспортот со камиони - се жалат од Железници. Граѓаните кои се возат со воз велат дека глетката е ужасна. - Кога влегувам во воз, првото нешто на што помислувам е како ќе седнам на седиштето на кое има еден прст прав. Тоалетите се во ужасна состојба, не се чистат, реата е неиздржлива, а од Кочани до Скопје патувам три часа, иако по правило возовите би требало да одат многу брзо. Брзината со која се движат возовите е до 50 километри на час. Но, што да правам, поевтино ми е отколку со автобус - вели Емилија Ѓеоргиева од Кочани.

Железниците да се дадат под концесија


Експертите апелираат дека сообраќајот е крвотокот на една држава.
- Проблемот е сериозен и заслужува да се стави во фокусот на макроекономската политика на државата. Во прво време државата треба да одвои уште 100 милиони за завршување на железничката магистрала кон Бугарија, а потоа да се насочи и кон изградба на други пруги кон Албанија - вели Христо Карталов, доктор по економски науки.
Карталов вели дека најдобро решение во моментов би било издавање на железничката инфраструктура под концесија.
- Во транспортот треба да се пуштат приватни оператори на кои железничката инфраструктура би им се дала под концесија. Така тие ќе донесат нови возови, а ќе плаќаат за користење на секој километар од железницата. Државата така ќе собере пари за изградба на нови пруги и за проширување на инфраструктурата, а подоцна и за нови возови – вели Карталов.


http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=1546&ArticleID=101875
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #219 Posted: 08-Nov-2008 at 16:19


Прилично плиток и бескорисен текст, со непрецизни и неточни податоци. Ама со нешто мора да се пополнат веснициве... Roll%20eyes
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #220 Posted: 08-Nov-2008 at 20:01
Текстов во Време е полн со недостатоци,а најважното е тоа што не се ни потрудиле да ја пишат точната цифра на железничка инфраструктура во земјава. Сепак, со поентата се согласувам, железницата е во хаос и потребна е итна санација, а во последно време тоа посебно се истакнува за пругата Велес-Прилеп. Сепак, од владата велат дека за наредната година за патна и железничка инфраструктура се предвидени 500 милиони евра. Така бар кажа министерот Славевски!



Edited by Cloverstack - 09-Dec-2008 at 03:00
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 33>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.