build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Експресен пат Штип - Кочани

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 23>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Online
Posts: 132
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #261 Posted: 06-Feb-2021 at 23:07
Originally posted by Marxentric

За квалитетот на патот имам позитивна оценка, рамно, прегледно, мазно, исто како автопат со лента помалку. Ама никој не е должен да прави маневри во тесна помошна лента за некој лоу лајф да може да прелета со 200 км/ч. Да нема помошни ленти вакви типови не би пробале да претекнат ако видат дека има возило отспротива. Сепак многу подобра варијанта би било да се проширеле помошните ленти за уште по 1 метар, па да не бидат помошни, туку за побавно возење.


Тие таквите секогаш и во секој момент ќе прават опасни маневри.
Да имаат тие таквите малку свест во тоа главите, ќе ја увиди ситуацијата, ќе поднамали, ќе се размините, ќе почне да престигнува.

Ама бидејќи неговите мозочни клетки не му стасале до ниво да размислува за евентуалните можни последици, него не му менува ништо дали патот е со 1, 2 или 10 ленти.

Неговите мозочни клетки се на ниво да биде виден, да покаже дека он е газдата, до завчера возел југо, сега вози некој си турбодизел, па уште и ако е со чип, егото до плафон.

Така да убаво ти кажаа погоре, овој тип на пат со таа помошна лента ете ти овозможила да се тргнеш и да не се случи најлошото.

А верувај дека таквите и на потесен пат без помошна лента би го направиле истото.

Затоа биди благодарен што патот е во таков профил што ти овозможило да го избегнеш најлошото.

На крај краева, не се води по правилата. Некогаш води се и од самата ситуација.


Гледаш дека некој е будала, не биди и ти поголема затоа што таа лента била помошна, а постоечката за возење.
Прекрши го правилото во такви ситуации, бидејќи боље да го прекршиш правилото, него ли 2 метри под земја да завршиш.
Тури му к*р тогаш на правилото.

Edited by FiLo - 06-Feb-2021 at 23:08
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #262 Posted: 06-Feb-2021 at 23:39
Originally posted by Marxentric

Сум видел и јас, има автопатишта по светот со едвај 2,5 метра ширина

Каде? Може ли еден едиствен пример?

Originally posted by Marxentric

така да 4 ленти со по 3 метри ширина се идеална опција во овој случај.
Лентите нема да можат да бидат дури ни 3 метри широки, затоа што треба да се остават и минимум по 25 сантиметри странично (hard shoulder).

Претходно направив споредба со Тетово-Гостивар за да биде посликовито, еве ќе направам уште една. На бул. Кочо Рацин во Скопје, откако на коловозот се изведе велосипедска патека, лентите му се стеснија на 3 метри широчина и веднаш се почуствува огромна разлика иако се одвоени коловози и е градска вожња. Е сега замисли како би било на уште потесни ленти, да се вози 2x2 двосмерно без средишна бариера, со брзини над 100 km/h. Како би било на пример во такви услови да претркуваш шлепер, а од другата страна да има автобус со кој се разминуваш со комбинирана брзина од над 200 km/h? Што тек ако и тој автобус во моментот претекнува некој камион?

Ако Штип-Кочани во иднина се проширува за да функционира како експресен пат со профил 2х2, тогаш 12 метри вкупна ширина на коловоз ќе бидат очајно недоволни. А за Велес-Кадрифаково дека требало да биде 2х2, тоа е вон паметот.



Edited by Cloverstack - 06-Feb-2021 at 23:52
Back to Top
MKDSTRUGA View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Jun-2018
Online Status: Offline
Posts: 456
  Quote MKDSTRUGA Quote  Post ReplyReply #263 Posted: 07-Feb-2021 at 11:07
Ekspresnite patista od stiop do kocani i radovis se zamisleni da imaat moznost za prerasnuvanje vo avtopatista. So toa sto segasnata trasa bi bila edna od nasokete a uste edna ista takva bi se dogradila vo obratnata nasoka. Taka sto segasniot profil na patot e kako edna nasoka od Avtopatot Miladinovci - Stip.
Back to Top
zorant View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 26-Aug-2019
Online Status: Offline
Posts: 93
  Quote zorant Quote  Post ReplyReply #264 Posted: 07-Feb-2021 at 14:14
Originally posted by zorant

Благодарам!Како би се врзале околните селата со новиот пат? Пример дали од Спанчево до Штип би се идело по стариот или ќе може да се излезе и на новиот пат некаде во близина?


Да прашам уште еднаш, да не знае некој?
Back to Top
user8642 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-May-2020
Online Status: Offline
Posts: 2019
  Quote user8642 Quote  Post ReplyReply #265 Posted: 07-Feb-2021 at 14:27
Планирана е клучка Спанчево, за приклучување на истоименото село и неколку околни. Едниствена клучка помеѓу Крупиште (за Пробиштип) и клучката на влезот на Кочани.



Немора све да се прашува, луѓето тука не располагаат особено со некакви инсајдерски информации. Еве оваа скица јас ја ископав сега, ти кога праша, од сајтот на министерството за две минути. Има нешто јавно споделени информаци, лесно може да се провери тоа што те интересира, без да чекаш некој друг да гугла за тебе.
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #266 Posted: 07-Feb-2021 at 16:02
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Marxentric

Сум видел и јас, има автопатишта по светот со едвај 2,5 метра ширина

Каде? Може ли еден едиствен пример?

Originally posted by Marxentric

така да 4 ленти со по 3 метри ширина се идеална опција во овој случај.
Лентите нема да можат да бидат дури ни 3 метри широки, затоа што треба да се остават и минимум по 25 сантиметри странично (hard shoulder).

Претходно направив споредба со Тетово-Гостивар за да биде посликовито, еве ќе направам уште една. На бул. Кочо Рацин во Скопје, откако на коловозот се изведе велосипедска патека, лентите му се стеснија на 3 метри широчина и веднаш се почуствува огромна разлика иако се одвоени коловози и е градска вожња. Е сега замисли како би било на уште потесни ленти, да се вози 2x2 двосмерно без средишна бариера, со брзини над 100 km/h. Како би било на пример во такви услови да претркуваш шлепер, а од другата страна да има автобус со кој се разминуваш со комбинирана брзина од над 200 km/h? Што тек ако и тој автобус во моментот претекнува некој камион?

Ако Штип-Кочани во иднина се проширува за да функционира како експресен пат со профил 2х2, тогаш 12 метри вкупна ширина на коловоз ќе бидат очајно недоволни. А за Велес-Кадрифаково дека требало да биде 2х2, тоа е вон паметот.


Единствениот автопат во Исланд кој води од аеродромот до Рејкјавик не верувам да е над 2,7 метра, I-95, I-87 во Њујорк, I-495 на Лонг Ајленд се околу 3м. Тие ми паѓаат на памет, но има и други. Многу мостови имаат исто така скратена ширина, меѓутоа, во право си дека во овие случаи и ограничувањето е драстично намалено. Овие патишта што ги споменав (освен Исланд) се ограничени на 60-75 км/ч, поминуваат низ густо населени места , па за тоа и ширината им е едвај 3 метра, а се оделени со бетонска банкина, на некои места има помошна лента, а негде само hard shoulder.
Се согласувам и со примерот за автобусот и шлеперот, тоа не е баш безбедна варијанта, но како за експресен пат, 4 ленти по 3,25 и 2 по 0.25 страничен простор, треба да е задоволителен стандард. Значи вкупно 14 метра за солидно неавтопатско решение.
Велес - Кадрифаково одамна го издефиниравме дека нема ништо заедничко со експресен пат.
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #267 Posted: 07-Feb-2021 at 16:16
Originally posted by FiLo

Originally posted by Marxentric

За квалитетот на патот имам позитивна оценка, рамно, прегледно, мазно, исто како автопат со лента помалку. Ама никој не е должен да прави маневри во тесна помошна лента за некој лоу лајф да може да прелета со 200 км/ч. Да нема помошни ленти вакви типови не би пробале да претекнат ако видат дека има возило отспротива. Сепак многу подобра варијанта би било да се проширеле помошните ленти за уште по 1 метар, па да не бидат помошни, туку за побавно возење.


Тие таквите секогаш и во секој момент ќе прават опасни маневри.
Да имаат тие таквите малку свест во тоа главите, ќе ја увиди ситуацијата, ќе поднамали, ќе се размините, ќе почне да престигнува.

Ама бидејќи неговите мозочни клетки не му стасале до ниво да размислува за евентуалните можни последици, него не му менува ништо дали патот е со 1, 2 или 10 ленти.

Неговите мозочни клетки се на ниво да биде виден, да покаже дека он е газдата, до завчера возел југо, сега вози некој си турбодизел, па уште и ако е со чип, егото до плафон.

Така да убаво ти кажаа погоре, овој тип на пат со таа помошна лента ете ти овозможила да се тргнеш и да не се случи најлошото.

А верувај дека таквите и на потесен пат без помошна лента би го направиле истото.

Затоа биди благодарен што патот е во таков профил што ти овозможило да го избегнеш најлошото.

На крај краева, не се води по правилата. Некогаш води се и од самата ситуација.


Гледаш дека некој е будала, не биди и ти поголема затоа што таа лента била помошна, а постоечката за возење.
Прекрши го правилото во такви ситуации, бидејќи боље да го прекршиш правилото, него ли 2 метри под земја да завршиш.
Тури му к*р тогаш на правилото.

Баш така, секој од нас би слично реагирал, макар да заврши и во нива, посигурно е наместо ку*чење и ризикување head on collision со 300 км комбинирана брзина. Си прајме муабет само дека многу подобра варијанта е 4 возни ленти со потрошени малку повеќе пари и да не мораат да му мислат за проширување во наредните 50 години.
Јас дури ја подржувам и непопуларната идеја, наместо експресни, овие да бидат автопатишта со патарина, па секој според потребите да си избере дали ќе плати за да стигне побрзо или ќе земе алернативен пат (кој би бил реновиран). Искрено, постојните Штип-Радовиш, Ранковце-К.Паланка, С.Николе-Куманово се во солидна состојба и би биле супер алтернатива за некои потенцијални идни автопатишта.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #268 Posted: 07-Feb-2021 at 20:18
Originally posted by Marxentric


Единствениот автопат во Исланд кој води од аеродромот до Рејкјавик не верувам да е над 2,7 метра


Може ли координати?
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #269 Posted: 07-Feb-2021 at 20:26
Го имам возено тој во Исланд, и не се сеќавам да беше нешто претерано тесен. Од друга страна, имам возено во Белгија и ми остави впечаток дека е многу тесен, но не ќе да е под 3 метри:

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Online
Posts: 132
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #270 Posted: 07-Feb-2021 at 21:49
Originally posted by Marxentric

Баш така, секој од нас би слично реагирал, макар да заврши и во нива, посигурно е наместо ку*чење и ризикување head on collision со 300 км комбинирана брзина. Си прајме муабет само дека многу подобра варијанта е 4 возни ленти со потрошени малку повеќе пари и да не мораат да му мислат за проширување во наредните 50 години.
Јас дури ја подржувам и непопуларната идеја, наместо експресни, овие да бидат автопатишта со патарина, па секој според потребите да си избере дали ќе плати за да стигне побрзо или ќе земе алернативен пат (кој би бил реновиран). Искрено, постојните Штип-Радовиш, Ранковце-К.Паланка, С.Николе-Куманово се во солидна состојба и би биле супер алтернатива за некои потенцијални идни автопатишта.


Па ако веќе правиш пат со 4 возни ленти, тогаш доаѓаме до моментот, дајте уште малку пари, направете го класичен автопат.

Така да правењето на пат со 4 ленти, што не е ни автопат, ама не е ни класичен двосмерен пат со по една лента во правец реално е глупост.

Ене го Тетово-Гостивар е во таков профил, па сега ќе го оправаме пошто сите сме согласни дека не е идеален во моментов.

Ете Тетово Гостивар е класичен пример, возат и преку 200 на тој пат.

Така да доаѓаме до моментот дека за таквите без грам совест каков сакаш пат направи, тие секогаш ќе возат опасно.

Затоа ако си совесен во сообраќајот, отворање очи макар и возиш на автопат со 5 метри широки ленти.

Edited by FiLo - 07-Feb-2021 at 21:50
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #271 Posted: 07-Feb-2021 at 23:03
Ете на самата слика може да се види дека лентите се далеку потесни од вообичаените 3,5-3,7 метра, штом колата е залепена до левата линија за да претекне просечен кипер. Немам мерено за да знам со сигурност, но со извозени околу 1.5 милиони километри во мојот живот до сега, добро се сеќавам дека имало делници доста потесни од стандардот. Секако, тоа е воглавно во пренаселени градови, на мостови, тунели, поради теренот или во некои случаи кога интензитетот на сообраќај не бара повисок стандард, а возачите се доволно културни за да ги почитуваат правилата и не загрозуваат туѓи животи.
Пошироко, подобро, но во нашиов случај кога не сме можеле да си дозволиме автопат, сме можеле по две ленти во правец без физичка одвоеност, со две полни линии на средина, не е тоа никаква новина во светот, Русија и Америка изобилуваат со такви патишта.

Edited by Marxentric - 07-Feb-2021 at 23:06
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Online
Posts: 132
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #272 Posted: 07-Feb-2021 at 23:21
Originally posted by Marxentric

Ете на самата слика може да се види дека лентите се далеку потесни од вообичаените 3,5-3,7 метра, штом колата е залепена до левата линија за да претекне просечен кипер. Немам мерено за да знам со сигурност, но со извозени околу 1.5 милиони километри во мојот живот до сега, добро се сеќавам дека имало делници доста потесни од стандардот. Секако, тоа е воглавно во пренаселени градови, на мостови, тунели, поради теренот или во некои случаи кога интензитетот на сообраќај не бара повисок стандард, а возачите се доволно културни за да ги почитуваат правилата и не загрозуваат туѓи животи.
Пошироко, подобро, но во нашиов случај кога не сме можеле да си дозволиме автопат, сме можеле по две ленти во правец без физичка одвоеност, со две полни линии на средина, не е тоа никаква новина во светот, Русија и Америка изобилуваат со такви патишта.



И си го решил проблемот ? Си го натерал оној погоре што влегол во макази да не влегува затоа што на средина има 2 полни линии и затоа што лентите се потесни, ама се две во правец ?

Ја барате вината за однесувањето на таквите во погрешно место.
Не е до патот, до менталниот склоп е на таквите.

Ама изгледа џабе ќе објаснувам макар и уште 100 поста би напишал на темава, така да по постов ја се откажувам во понатамошна дискусија за конкретнава тема
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #273 Posted: 08-Feb-2021 at 15:19
Originally posted by FiLo

И си го решил проблемот ? Си го натерал оној погоре што влегол во макази да не влегува затоа што на средина има 2 полни линии и затоа што лентите се потесни, ама се две во правец ?

Ја барате вината за однесувањето на таквите во погрешно место.
Не е до патот, до менталниот склоп е на таквите.

Ама изгледа џабе ќе објаснувам макар и уште 100 поста би напишал на темава, така да по постов ја се откажувам во понатамошна дискусија за конкретнава тема


Ок, ме убеди дека профил 2x2 (неодвоен) не е побезбедна и побрза варијанта од профил 2x1.5... Само ќе додадам дека веројатноста да влезе во макази некој сакајќи да претекне две паралелни возила и притоа сечејќи две полни линии е каде каде помала, отколку во нашиов случај.
Кловерстак, за ваков модел ми беше зборот 54.847734317690055, 31.76121364087539, но изгледа лентиве се пошироки од 3 метра, ај провери ако можеш.
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Online
Posts: 132
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #274 Posted: 08-Feb-2021 at 18:13
Originally posted by Marxentric

Ок, ме убеди дека профил 2x2 (неодвоен) не е побезбедна и побрза варијанта од профил 2x1.5... Само ќе додадам дека веројатноста да влезе во макази некој сакајќи да претекне две паралелни возила и притоа сечејќи две полни линии е каде каде помала, отколку во нашиов случај.
Кловерстак, за ваков модел ми беше зборот 54.847734317690055, 31.76121364087539, но изгледа лентиве се пошироки од 3 метра, ај провери ако можеш.


Нема да биде побезбедна затоа што таквите тие на таков профил на пат ќе возат 200.
Како што возат на Те-Гв со 212 км/ч

И додека ти ќе престигнуваш камион со 100 км/ч во твоја лева, тој од таа страна ќе престигнува со 200.
Брзина на разминување 300.

Или пак ти си возиш во твоја десна лента, меѓутоа од спротива имаш камион во десна, некој што го престигнува со 100 км/ч и повторно истиот лик што лета 200 и на крај ќе ги прегази полните ленти и ќе влезе во спротивен правец и ќе се размине со тебе повторно на половина метар растојание.


Ама реков, џабе ќе ти објаснувам. Јас им го знам менталниот склоп на таквите, и не е патот небезбеден, безбеден си е чим си имал простор да се тргнеш.
Благослувај ја таа помошна лента.

Edited by FiLo - 08-Feb-2021 at 18:14
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #275 Posted: 08-Feb-2021 at 23:54
Originally posted by Marxentric

Кловерстак, за ваков модел ми беше зборот 54.847734317690055, 31.76121364087539, но изгледа лентиве се пошироки од 3 метра, ај провери ако можеш.

Одличен пример си одбрал бидејќи патов е широк токму 16 метри, баш како што пишав уште во старт

Пак би нагласил, ова е некој разумен минимум за нормално функционирање, но безбедноста сепак е на ниско ниво. Пребарај "Car crash compilations" или нешто слично на YouTube, ќе видиш дека ваквите руски патишта се главна ѕвезда
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #276 Posted: 09-Feb-2021 at 16:59
Originally posted by Cloverstack


Одличен пример си одбрал бидејќи патов е широк токму 16 метри, баш како што пишав уште во старт

Пак би нагласил, ова е некој разумен минимум за нормално функционирање, но безбедноста сепак е на ниско ниво. Пребарај "Car crash compilations" или нешто слично на YouTube, ќе видиш дека ваквите руски патишта се главна ѕвезда

16 метри заедно со неасфалтираните помошни ленти или без нив? Хм, доста широко, но во секој случај подобро решение од 2x1.5.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #277 Posted: 09-Feb-2021 at 17:23



16m асфалтиран коловоз
Back to Top
Marxentric View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Apr-2020
Location: Paionia
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote Marxentric Quote  Post ReplyReply #278 Posted: 09-Feb-2021 at 20:38
Значи му доаѓа 4x3,75 + 2x0.25 + 1x0,5. Доста висок стандард избрале Русиве, зарем не е ова подобра варијанта од нашава? Секако, тие немаат клучки, туку крстосници на едно ниво, кои воопшто не сметаат на протокот на сообраќај.
Back to Top
deni86 View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 07-Apr-2020
Online Status: Offline
Posts: 51
  Quote deni86 Quote  Post ReplyReply #279 Posted: 10-Feb-2021 at 22:19
@Vasilij, ako imas sigurni informacii za delnicata Stip-Kocani deka ke bide za 3 meseci e super. Jas pred nekolku dena pominav dokaj Spancevo i mislam deka delnicata od Spancevo do Trkanje e daleku od asfaltiranje. Od Spancevo do Krupiste ne znam tocno vo vo kakvo stanje e patot. Ako imas sigurni informacii, spodeli ovde
Back to Top
Vasilij View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jun-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 325
  Quote Vasilij Quote  Post ReplyReply #280 Posted: 10-Feb-2021 at 22:32
Малку се распрашав и конкретни и детални информации не добив. Сепак се спомна 3 до 4 месеци зависно од временските прилики. За асфалтирање мислам дека треба барем 15тина степени да биде температурата.
Од тоа што успевам да го забележам од снимките на сентиел хаб (иако е ведро во просек еднаш на 3-4 снимки, а обично снимаат 3 пати неделно е дека прогресот е многу поголем во делот од Крупиште до Спанчево каде на еден сегмент има и прв слој на асфалт и јасно се гледа дека трасата е целосно пробиена и тампонирана. Јас сакам следниот период да поминам од кај Жиганци и после Спанчево трасата на локалниот пат од тие села и трасата на експресниот се многу близу па да видам одблизу.
Инаку станува збор за 14.5 километри, почна да се гради септември 2019 а рокот е 16 месеци односно крајот на март (по се изгледа секако ќе има (да се надеваме) мало доцнење).
Моја лична проценка е дека се ќе биде готово до крај на април, почеток на мај освен делот на последниот километар и клучката кај Кочани. Таму мислам дека работите се едвај 50% завршени, меѓутоа од друга страна тоа не го гледам како пречка бидејќи кај Тркање патот секако се врстува со актуелниот магистрален пат. Иако видовме некои слики и скици би сакал некој по запознаен да го објасни тој дел односно последниот 1, 1.5 километар од експресниот пат, клучката, дали ќе има надвозник/подвозник, како е решено тоа со магистралниот пат...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 23>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.156 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.