build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен ред

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 36>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #381 Posted: 13-May-2011 at 09:08
Со двете електромоторни гарнитури што во моментов сообраќаат на МЖ може да се состават и четири пара возови на релација Скопје-Гевгелија-Скопје и со тоа да се анулираат негативностите од укинувањето на експресните возови за Солун.

Еве го мојот предлог:

Скопје-Гевгелија 6:05 (п), 9:00 (п), 16:20 (п), 18:35 (п);
Гевгелија-Скопје 4:49 (п), 9:53(п), 15:00 (п), 19:40 (п);

Со ваквиот возен ред ефективно би се покрила Гевгелија, а за останатите возови кон Велес и Табановци би сообраќала електро локомотива со 2-3 вагони.

 
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #382 Posted: 09-Jun-2011 at 20:07
Od 10. juna uvode se tri sezonska voza
Četvrtak, 09. Jun 2011.

"Železnice Srbije", od 10. juna, počinju letnju sezonu saobraćaja kada kreću sezonski vozovi "Jadran ekspres" za Split, autovoz za Bar i "Panonija", na relaciji Subotica(Novi Sad)-Bar.
"Jadran ekspres" saobraćaće do 27. avgusta 2011. godine jednom nedeljno na relaciji Beograd – Split – Beograd sa zaustavljanjem u Kninu i Perkoviću. Polazak voza iz Beograda biće svakog petka u 15.20 sati, a iz Splita svake subote u 17.09 sati. Vozna karta u jednom smeru u dugom razredu vagona za sedenje je 37,50 evra. U sastavu ovog voza su kušet i spavaća kola, kao i vagon za prevoz automobile za koji postoje posebne pogodnosti.
Od 10. juna do 10. septembra saobraćaće autovoz iz Beograda za Bar, sa polaskom iz beogradske stanice u 23 sata i 10 minuta. Autovoz će imati vagone za prevoz automobila, kušet i spavaća kola, kao i posebnu ponudu - salonska i spavaća kola iz sastava Plavog voza. Osim autovoza, iz našeg glavnog grada ka crnogorskom primorju, saobraćaće još dva voza: dnevni u 10.10 sati i večernji u 22.10 sati. Iz Bara će za Beograd, takođe voziti tri voza: jutarnji u 9 sati(koji je ranije saobraćao u 12.40 sati) i dva večernja u 21.10 sati i 22.10 sati.
Cena karte u jednom smeru Beograd – Bar ili Bar – Beograd, u drugom razredu voza, uključujući i rezervaciju sedišta, košta 24 evra, dok za prevoz automobila treba izdvojiti 30 evra.
Sezonski voz "Panonija", voziće od 10. juna do 17. septembra, sa polaskom iz Subotice u 18. 40 sati, a iz Bara za Suboticu u 19 sati i 10 minuta. U sastavu ovog voza iz Novog Sada saobraćaće direktna kola za prevoz putnika i automobila. "Panonija" će, takođe, imati u sastavu i direktna kola iz Moskve, Praga, Bratislave i Budimpešte. Vozna karta u drugom razredu voza sa rezervacijom sedišta, od Subotice do Bara iznosi 30 evra, a na relaciji Novi Sad – Bar 26,80 evra.
Cene karata u međunarodnom saobraćaju izražene su u evrima, ali je plaćanje u dinarskoj protivvrednosti.
Tokom ovogodišnje letnje sezone neće saobraćati sezonski voz Niš(21.05 sati) – Bar, kao ni vozovi do Soluna.


http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/29630.html

Македонски железници дефинитивно ќе бидат целосно отсечени ова лето. Српските железници го укинуваат брзиот воз Ниш-Бар-Ниш, а со тоа се укинува и туристичкиот воз Скопје-Ниш-Бар-Скопје кој требаше да стартува 15-тина дена. „Новина“ е фактот што и во летните месеци возовите кон Солун дефинитивно нема да сообраќаат
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #383 Posted: 12-Jun-2011 at 13:34

Укинати возовите кон Јадранот и Егејот

12.06.11 / 12:31
Се укинува летната линија, наменета за туристи, на релација Ниш–Бар–Ниш, со што македонските патници остануваат без ниедна можност за патување со воз кон летувалишатата на Јадранот.

Неодамна македонските патници останаа без железничка линија и кон Солун, која беше кината еднострано од Грчките железници.

Како причина за ова се сметаат честите штрајкови на грчките железничари, а и исплатливоста на линијата е во прашање.

Брзиот воз на релација Скопје–Ниш–Бар–Скопје сообраќа веќе неколку децении наназад во текот на летниот период. Според возниот ред на Македонски железници за 2011 година, истиот требаше секојдневно да поаѓа од Скопје во 14:52 часот со кушет и спални вагони за Сутоморе и Бар и патнички вагони за Ниш. Брзиот воз од Бар кон Скопје требаше секојдневно да поаѓа во 18:00 часот. Укинувањето на возот на релацијата Ниш–Бар–Ниш значи укинување и на овој популарен воз во летниот период.

Во моментов сообраќаат единствено возови кон Белград и Приштина. Единствена врска за македонските туристи во летниот период останува кушет – вагонот за Бургас кој ќе поаѓа еднаш неделно од Скопје и од Бургас./крај/еР/мс
http://www.time.mk/read/ed8553638d/df1b01bea7/index.html

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #384 Posted: 12-Jun-2011 at 23:37
Кубурат србите со вагони а и црногорците ги однесова на ремонт својте, па останавме ние кабает
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #385 Posted: 13-Jun-2011 at 10:53
Владимир, се согласувам со тебе дека Македонски железници не се виновни за укинувањето на возовите кон Солун и Бар.
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #386 Posted: 30-Jun-2011 at 12:14
Директна линија Скопје – Бургас со воз
Линијата ќе се функционира во летниот период.

- Оваа врска со Црното Море ќе се остварува на тој начин што летово секој петок од Скопје ќе тргнува директниот вагон кон Бургас во 20:40 часот. Во Бургас возот ќе пристигне околу 16:00 часот. Во спротивен правец кон Скопје, возовите од Бургас ќе тргнуваат секоја недела во 9:00 часот, а во Скопје ќе пристигнат во понеделник во 7:00 наутро, соопштуваат од МЖ Транспорт АД.

Оттаму информираат и дека поради состојбите со грчките и железниците на Црна Гора, ова лето ќе нема директна врска со Солун, Бар, Братислава, Прага, Будимпешта, Киев и Москва.

http://kurir.mk/makedonija/vesti/34722-Direktna-linija-Skopje-%E2%80%93-Burgas-so-voz
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #387 Posted: 06-Jul-2011 at 19:25
Има ли некакви најави дали годинава повторно ќе има вонреден воз на релација Куманово-Прилеп-Куманово за време на Пивофест, кога ќе поаѓа, дали тарифата ќе биде за патнички или експресен воз, а би сакал и да знам дали во „Пелагонија експрес“ сеуште раздаваат бесплатно кафе и минерална вода?
Back to Top
zookisk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Dec-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote zookisk Quote  Post ReplyReply #388 Posted: 06-Jul-2011 at 22:15
Originally posted by BOJAN

Има ли некакви најави дали годинава повторно ќе има вонреден воз на релација Куманово-Прилеп-Куманово за време на Пивофест, кога ќе поаѓа, дали тарифата ќе биде за патнички или експресен воз, а би сакал и да знам дали во „Пелагонија експрес“ сеуште раздаваат бесплатно кафе и минерална вода?


Во Пелагонија Експрес секој ден бесплатно се служи кафе и минерална вода а за вонреден воз за Пиво Фест како ланскиот ќе се знае деновиве...

Edited by zookisk - 06-Jul-2011 at 22:16
Back to Top
ovaj_stariov View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-May-2008
Location: Prilep
Online Status: Offline
Posts: 1321
  Quote ovaj_stariov Quote  Post ReplyReply #389 Posted: 06-Jul-2011 at 22:17

Читав некаде градоначалникот на Прилеп кажа дека ке има воз исто како лани,ако jа наjдам веста ке jа постирам
build.mk, гради форумска историја
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #390 Posted: 06-Jul-2011 at 22:58
Благодарам на одговорите, Zookisk ако има нешто ново за вонредните возови на Пивофест пиши на форум .
Back to Top
zookisk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Dec-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote zookisk Quote  Post ReplyReply #391 Posted: 06-Jul-2011 at 23:37
Originally posted by ovaj_stariov


Читав некаде градоначалникот на Прилеп кажа дека ке има воз исто како лани,ако jа наjдам веста ке jа постирам


Еве ја веста...
http://kanal77.com.mk/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=5773:-9-400000-&catid=81:mkd&Itemid=458
Back to Top
Danielbtmk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Jan-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 693
  Quote Danielbtmk Quote  Post ReplyReply #392 Posted: 12-Jul-2011 at 14:14

За „Пиво фест“ повеќе возови од Скопје кон Прилеп


На релацијата Скопје - Прилеп и обратно поради зголемениот интерес за присуство на прилепскиот Фестивал „Пиво фест“, ќе биде пуштен во употребе вонреден воз, соопштуваат од МЖ Транспорт АД – Скопје.

201005121568-500

МЖ Транспорт денеска соопшти дека возот од Скопје ќе тргнува во 11 часот во сабота и во недела, (16 и 17 јули). Во Велес ќе пристигне во 11:42, во Богомила во 12:33, а во Прилеп во 13 часот.

Од Прилеп кон Скопје возот ќе сообраќа во недела и понеделник (17 и 18 јули) со време на тргнување од Прилеп во 1:30 часот по полноќ. Во Богомила  возот ќе пристигне во 2:07, во Велес во 2:48, а во Скопје 3:40 часот.

Цената на повратен билет на релацијата Скопје – Прилеп – Скопје изнесува 265 денари.


Извор: Курир


Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #393 Posted: 12-Jul-2011 at 14:30
Originally posted by BOJAN

Има ли некакви најави дали годинава повторно ќе има вонреден воз на релација Куманово-Прилеп-Куманово за време на Пивофест, кога ќе поаѓа, дали тарифата ќе биде за патнички или експресен воз, а би сакал и да знам дали во „Пелагонија експрес“ сеуште раздаваат бесплатно кафе и минерална вода?


Ме потсети на една идеја милион пати ми се свртела досега.Зошто воз Битола-Скопје/Скопје-Битола ,а имаме опција и можности за Куманово-Скопје-Битола и обратно.Ќе останат една-две електрични локомотиви за превоз на стока и по некој вагон.Една дизел локомотива да е со дом.станица Куманово ,а друга дом.ст.Битола.Патниците од Куманово за Битола и обратно би имале директна врска.
Барем Пелагонија експрес да ја изведат 2 пати дневно со таа релација,време на патување ~3:15.(за споредба,автобуски Битола е поврзана со Куманово еднаш дневно ,патувањето од 17;15-22:05).

И станицата Велес да е во улога на трансфер зона со линии
Битола - Куманово(Пелагонија Експрес),
Скопје-Битола (п),
Скопје-Кочани (п),
(Кичево)-Скопје-Гевгелија (п)(истите вагони,промена на лок.во Ск),
Гевгелија - Битола (п).


Edited by Тркало - 12-Jul-2011 at 14:33
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #394 Posted: 12-Jul-2011 at 21:59
Originally posted by Тркало

Originally posted by BOJAN

Има ли некакви најави дали годинава повторно ќе има вонреден воз на релација Куманово-Прилеп-Куманово за време на Пивофест, кога ќе поаѓа, дали тарифата ќе биде за патнички или експресен воз, а би сакал и да знам дали во „Пелагонија експрес“ сеуште раздаваат бесплатно кафе и минерална вода?


Ме потсети на една идеја милион пати ми се свртела досега.Зошто воз Битола-Скопје/Скопје-Битола ,а имаме опција и можности за Куманово-Скопје-Битола и обратно.Ќе останат една-две електрични локомотиви за превоз на стока и по некој вагон.Една дизел локомотива да е со дом.станица Куманово ,а друга дом.ст.Битола.Патниците од Куманово за Битола и обратно би имале директна врска.
Барем Пелагонија експрес да ја изведат 2 пати дневно со таа релација,време на патување ~3:15.(за споредба,автобуски Битола е поврзана со Куманово еднаш дневно ,патувањето од 17;15-22:05).

И станицата Велес да е во улога на трансфер зона со линии
Битола - Куманово(Пелагонија Експрес),
Скопје-Битола (п),
Скопје-Кочани (п),
(Кичево)-Скопје-Гевгелија (п)(истите вагони,промена на лок.во Ск),
Гевгелија - Битола (п).


Прекрасна ти е идејата Тркало, на пример во Романија огромен дел од возовите(најчести забрзани и брзи возови) поаѓаат од еден крај на државата и сообраќаат до другиот крај на државата, често не минувајќи го и Букурешт. Е сега далеку сме од развојот на Романија, но идејата останува.

Според мое мислење, би било добро од наредниот возен ред да има два експресни возови кон Битола, од Скопје во 7 и во 17 часот, и од Битола во 6 и околу 15 часот, а покрај нив да сообраќаат и два патнички возови наместо три како сега.
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #395 Posted: 19-Jul-2011 at 11:17
Дечки ако може да ми кажете колку е карта од Тетово до Штип и кои денови и во колку сат се тргнува од Тетово Smile Фала однапред 
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #396 Posted: 19-Jul-2011 at 11:36
www.mztransportad.com.mkОди на оваа страница, тука ќе го најдеш возниот ред и цените на билетите, најубаво ти е пладневниот воз од Кичево кој во Скопје пристигнува во 14:22 часот, а за Кочани возот поаѓа во 15:20 часот. Во обратна насока, состојбата е понеповолна бидејќи утринскиот од Кочани за Скопје и од Скопје за Кичево се промашуваат во Скопје за десетина минути, па ќе мора да чекаш попладневен воз за Тетово.
Back to Top
Dragan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2009
Location: Tetovo
Online Status: Offline
Posts: 1172
  Quote Dragan Quote  Post ReplyReply #397 Posted: 19-Jul-2011 at 11:50
Сајтот не се отвара ако може нешто табела распоред ми треба
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #398 Posted: 19-Jul-2011 at 12:10
Има грешка во линкот. Еве го исправниот:

http://www.mztransportad.com.mk/
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #399 Posted: 04-Aug-2011 at 16:52
АКТО фестивалот и оваа година ќе организира бесплатен железнички превоз и забава во возот на релација Скопје-Битола-Скопје, и тоа три дена по ред. Ова е последната информација од организаторот на овој уметнички фестивал, кој ќе трае од 11 до 14 август.
Back to Top
build.mk View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-May-2010
Online Status: Offline
Posts: 216
  Quote build.mk Quote  Post ReplyReply #400 Posted: 09-Aug-2011 at 22:31
ОСВРТ: Меѓународните македонски возови патуваат кон 19-тиот век

Времетраењето на патување со воз од Скопје кон Белград и Приштина полека се приближува кон првичните поаѓања на патничките возови со изградбата на пругите кон овие два града кон крајот на 19 – тиот век. Композициите „Хелас експрес“ и „Олимпус“ го минуваат растојанието помеѓу Скопје и Белград за неверојатни 9 часа и 37 минути според важечкиот возен ред за 2011 година на Македонски железници – транспорт, а во оваа минутажа не влегуваат доцнењата на возовите кои претставуваат честа пракса на која се жалат патниците. За споредба, деловниот воз на релацијата Скопје – Белград – Скопје во 1989 година ја минувал истата релација за 3 часа пократко од денешните експресни возови.

За разлика од нас денес, нашите дедовци и прадедовци во минатото ја имале привилегијата да патуваат побрзо кон Белград и Приштина со тогашните експресни возови. Возниот ред на Југословенските државни железници од 1937 година предвидувал поаѓања на два експресни возови од Скопје во 13:14 часот и 20:25 часот кои пристигнувале во Белград во 22:40 часот, односно во 6:30 часот. На легендарниот „Ориент експрес“ во 1937 година му требале 9 часа и 20 минути да ја помине трасата од Белград до Скопје како дел од долгото патување од Париз до Атина, а на интерсити возот „Олимпус“ во 2011 година му се потребни 9 часа и 17 минути за да ја помине истата дестинација, и тоа без вклученото редовно доцнење на возот.

Слично на 1937 година, возниот ред на Југословенските железници за 1957 година предвидел побрзи возови помеѓу главните градови на Македонија и Србија. Од Скопје кон Белград тогаш сообраќале меѓународни експресни возови кои поаѓале од Скопје во 12:42 часот и во 22:50 часот, а во Белград пристигнувале во 21:40 часот, односно во 8:20 часот. Пред повеќе од половина век возовите патувале побрзо и од Белград кон Скопје, па така утринскиот експресен воз го минувал растојанието за 8 часа и 47 минути, додека ноќниот воз патувал 9 часа и 30 минути.

Во возниот ред од 1965 година е вметнат возот „Австрија експрес“ кој од Скопје поаѓал во 22:31 часот, а во Белград пристигнувал во 5:28 часот, што е за повеќе од 2 часа побрзо отколку денес. Најфрапантни се податоците за времето на патување со воз во периодот на 70 – тите и 80 – тите години на минатиот век споредено со денешниот важечки возен ред на Македонски железници. „Атина експрес“ во 1979 година ја минувала трасата помеѓу Белград и Скопје за 7 часа и 15 минути, додека деловниот воз „Скопје експрес“ поаѓал од Белград во 14:20 часот, а во Скопје пристигнувал во 21:22 часот, односно за 7 часа и 2 минути.

Во споредба со сегашната состојба со брзината на меѓународните возови, возниот ред од 1989 година претставува невозможна мисија за Македонските и Српските железници. „Скопје експрес“ поаѓал од главниот град на земјава во 14:15 часот, а во Белград пристигнувал во 21:03 часот, односно за 6 часа и 48 минути. Ноќниот „Охрид експрес“ ја минувал истата траса за 7 часа и 18 минути како дел од патувањето помеѓу Битола и Љубљана кои биле крајни дестинации на овој воз.

Состојбата со возниот ред на меѓународните возови во 2011 година е повеќе од очајна. Дневниот воз „Олимпус“ поаѓа од Скопје во 9:05 часот и истиот пристигнува во Белград во 18:05 часот, а од главниот град на Србија поаѓа во 7:50 часот и пристигнува во македонската метропола во 17:07 часот. Ноќниот воз „Хелас експрес“ поаѓа од главниот град на Македонија во 20:45 часот, а во Белград пристигнува во 6:02 часот, додека во спротивна насока истата композиција патува со времетраење од 9 часа и 37 минути, тргнувајќи од Белград во 21:15 часот и доаѓајќи во Скопје во 6:52 часот. И покрај ваквиот возен ред, композициите често доцнат и по неколку часови на крајните дестинации.

Слично како и кон Белград, и кон Приштина македонските возови патуваат со неверојатно долго времетраење. Според важечкиот возен ред, брзиот воз од Скопје поаѓа во 16:35 часот, за истиот во Приштина да пристигне во 19:37 часот. Наспроти денешното 3 часовно патување, меѓународниот воз „Акрополис“ во 1989 година ја минувал идентичната релација за само 1 час и 40 минути.

Постојат повеќе причини за екстремно долгото патување на меѓународните возови кои поаѓаат од Скопје. Неколку децении старата и необновена пруга на Коридорот 10 е главниот фактор за ваквата негативна состојба. Возовите помеѓу Скопје и Белград минуваат по железничка траса на која постојат бројни ограничувања на брзината на возовите, при што моменталната состојба на српската и косовската железничка инфраструктура е особено очајна. Значајна причина која ги забавува меѓународните возови е и двојната гранична контрола помеѓу Македонија, Србија и Косово, како и промената на локомотивите со преминувањето на границата, при што овие формалности додаваат значителна минутажа на времето на патување.

Единствениот спас за надминување на ваквата состојба е предвидениот кредит од Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) со кој ќе се реконструираат 165 километри од железничкиот Коридор 10 во Македонија и Србија, а истата банкарска институција неодамна на Србија и додели дополнителни 200 милиони евра за поопсежна реконструкција на железничката пруга од Коридорот 10.



Возен ред од 1965 година објавен на форумот RailSerbia:





Бојан Блажевски

http://www.build.mk/?p=8585


Edited by build.mk - 09-Aug-2011 at 22:32
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1819202122 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 1.332 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.