build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2627282930 69>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #541 Posted: 03-Jul-2012 at 22:16
Ај те молам објасни ми зошто е тоа така!?
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Block View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 18-Dec-2011
Location: Карпошово
Online Status: Offline
Posts: 377
  Quote Block Quote  Post ReplyReply #542 Posted: 04-Jul-2012 at 06:28
Затоа што Македонија нема да има никакви реални придобивки.
А Македонија уште се нема зафатено со коридор 10 камоли да се замараме со друго.

секогаш повеќе се преферира Солун наместо еден град во периферијата како Софија.
Back to Top
Block View Drop Down
Senior Member
Senior Member

БАНИРАН

Joined: 18-Dec-2011
Location: Карпошово
Online Status: Offline
Posts: 377
  Quote Block Quote  Post ReplyReply #543 Posted: 04-Jul-2012 at 06:55
И што ако е во центар на балканот?
ПС Ниш е географски центарот на балканот но како и да е.
Ние да гледаме со Солун и Белград да се поврземе-патот кон Европа а Азија и Софија ќе причекаат,тоа апсолутно не е приоритет и не треба ни да биде бар не додека не се усоврши коридор 10.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #544 Posted: 04-Jul-2012 at 08:50
Originally posted by nenad

Да, јас бев пред неколку дена таму. Готов е (конечно). Остана само едно делче околу НОви Сад кое не е во автопатско решение, каде не е готова едната лента, а ни исклучувањето за НОви Сад. Исто така се реноваира едниот мост кај Бешка.

Треба да се знае, дека се градеше едно 10-15 години едниот смер, тој има солиден квалитет, со малку бранест асфалт на места, додека стариот пат, спрема Белград е многу полош, испукан асфалт, понекоја дупка, треба да се внимава.

Жално е што обиколницата околу БГ не е готова, отворија две делници, се уште незавршени, се уште е подобро да се оди низ градот (освен ако не се оди со камион, тогаш мора околу). НО на две места се реновира авотпатот, мислам дека се менува асфалтот, околу Бубањ ПОток, и во самиот град, се прават невидени гужви, така да мојот совет е да се темпира транзит низ градот, или навечер или во раните утрински часови, пред 7. Во споротивно, треба 1 па можеби и 2 сати

Fala nenad. Ovaa delnica ja vozev pred 4 godini. Bese daleku od prijatna delnica, posebno mostot na Dunav kaj Beska koj bese vo katastrofalna sostojba. Gledam deka se gradi nov most (bliznak). Pusten e vo soobrakaj?
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #545 Posted: 04-Jul-2012 at 10:06
@Денко: Мостот (БГ-Нови Сад) е готов, сега е затворен стариот (НОви Сад-БГ)заради реновиранје, така да сообраќајот се одвива целосно-во двата правци по новоизградениот. Прочитав дека до крај на годината треба да биде завршен. Кога јас поминав немаше мн гужва, но сепак е тесно грло.

@Block: Во врска е коридорите - не дека не е потребен коридор 8, но тука се јавува факторот време и кризата во Европа. Супер би било кога би имало автоапт од ОХ до бугарска граница. Но тој коридор веќе нема економска тежина, и поважно, тешко се најдуваат ефтини кредити за изведување. ЈАс верувам дека во наредните можеби 2 децении не ќе можат да се најдат. А нерационално е државата да почне да го гради. ПО мене можеби треба да се изведе железничко поврзување со Бугарија, не знам колку остана неизградено во времето на Бранко и уште колку пари треба.
Македонија треба да има алтернатива за К10, а тоа е поврзување со К4, кога тој ќе биде комплетен, и К8. Србија стана непредвидлива. кракот према Албанија... тешко дека ќе биде изведен. Албанија избра приоритет поврзување со КОсово и понатака преку К10 преку Србија, како и преку Јонско-ЈАдранскиот коридор, се разбира кога ќе почне да биде оперативен.

МОра да се има во предвид и демографијата, во Македонија, КОсово нема раст на население, а во Албанија дури и се намали заради иселување (сега ги има 2,7 милиони а пред 10 години беа 3,5 мил). Да се предвиди раст на економија дури и да биде 5%, колку што вели Груески за неколку години, сепак нема да има толкав обем за изградба на целиот К8.

Значи да заклучам, довршување на к10 кај Демир капија, и поврзување со Бугарија како опција. И ништо повеќе. Освен регенерација на постоечката внатрешна патна мрежа
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #546 Posted: 04-Jul-2012 at 10:47
Originally posted by nenad

@Денко: Мостот (БГ-Нови Сад) е готов, сега е затворен стариот (НОви Сад-БГ)заради реновиранје, така да сообраќајот се одвива целосно-во двата правци по новоизградениот. Прочитав дека до крај на годината треба да биде завршен. Кога јас поминав немаше мн гужва, но сепак е тесно грло.

@Block: Во врска е коридорите - не дека не е потребен коридор 8, но тука се јавува факторот време и кризата во Европа. Супер би било кога би имало автоапт од ОХ до бугарска граница. Но тој коридор веќе нема економска тежина, и поважно, тешко се најдуваат ефтини кредити за изведување. ЈАс верувам дека во наредните можеби 2 децении не ќе можат да се најдат. А нерационално е државата да почне да го гради. ПО мене можеби треба да се изведе железничко поврзување со Бугарија, не знам колку остана неизградено во времето на Бранко и уште колку пари треба.
Македонија треба да има алтернатива за К10, а тоа е поврзување со К4, кога тој ќе биде комплетен, и К8. Србија стана непредвидлива. кракот према Албанија... тешко дека ќе биде изведен. Албанија избра приоритет поврзување со КОсово и понатака преку К10 преку Србија, како и преку Јонско-ЈАдранскиот коридор, се разбира кога ќе почне да биде оперативен.

МОра да се има во предвид и демографијата, во Македонија, КОсово нема раст на население, а во Албанија дури и се намали заради иселување (сега ги има 2,7 милиони а пред 10 години беа 3,5 мил). Да се предвиди раст на економија дури и да биде 5%, колку што вели Груески за неколку години, сепак нема да има толкав обем за изградба на целиот К8.

Значи да заклучам, довршување на к10 кај Демир капија, и поврзување со Бугарија како опција. И ништо повеќе. Освен регенерација на постоечката внатрешна патна мрежа
Nenad, fala uste ednas.

Sto se odnesuva do K8 izgleda ke pocekame uste najmalku edna decenija. Zeleznicata trebase dosega da bide zavrsena. Namesto toa rabotite zastanaa i kako sto mozam da vidam i procitam otidoa milionski sumi badijala. Golem del od izgradenoto se raspaga a dosta gradezen materijal e ukraden.

K10 mora veke ednas da se zavrsi. Ne e samo neizgradenata delnica D.Kapija-Smokvica, tuku i na veke postoeckiot avtopat ima delovi koi odamna placat za nov asfalt.
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1549
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #547 Posted: 04-Jul-2012 at 20:43
Originally posted by Block

Затоа што Македонија нема да има никакви реални придобивки.
А Македонија уште се нема зафатено со коридор 10 камоли да се замараме со друго.

секогаш повеќе се преферира Солун наместо еден град во периферијата како Софија.

Е , аз преди година писах че коридор 8 няма никакво значение ,поне за България.
Дълги години македонските власти не бяха заинтересовани по политически причини. Сега българскте власти не са заинтересовани по икономически причини.Няма никаква логика да влагаш няколкостотин милиони евро в проект с държави ,които поне за близките 20 години са извън европейската интеграция.Коридор 8 се появявя предимно в МК. и то когато наближат избори или има някакво вътрешно напрежение .
С магистралата до Игуменица , от която на всеки половин час тръгват фериботи към Италия при които стоките патуват без да бъдат обмитявани , няма никаква нужда да си строи пътен и жп. транспорт през Мк. и Албания.
С открването на Дунав мост 2 при Видин , с пускането на магистрала Струма от София към Гърция , целият транспорт от Северна към Южна Европа ще минава по тоз път.Да не говорим че в момента с Катар и Турция се водят преговори за два нови скоростни пътя.
Предполагам Белград е по-важен за Скопие отколкото София , но при положение че в единия град се срещат 2 коридора , а в другия -4 ,всеки сам може да си направи изводите.
Доколко София е периферен за Скопие е въпрос на политка , при положение ,че оттук ще мнават основните ауто и жп. коридори изток-запад и север-юг.
А и връзката на Мк. с Русия , Южен поток ,бившите съветски републики и цяла Азия минава през България , не през Сърбия.
Въпрос на прагмтично мислене.


Edited by Galileo - 04-Jul-2012 at 20:45
Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 431
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #548 Posted: 04-Jul-2012 at 21:20
Originally posted by Galileo

Originally posted by Block

Затоа што Македонија нема да има никакви реални придобивки.
А Македонија уште се нема зафатено со коридор 10 камоли да се замараме со друго.

секогаш повеќе се преферира Солун наместо еден град во периферијата како Софија.

Е , аз преди година писах че коридор 8 няма никакво значение ,поне за България.
Дълги години македонските власти не бяха заинтересовани по политически причини. Сега българскте власти не са заинтересовани по икономически причини.Няма никаква логика да влагаш няколкостотин милиони евро в проект с държави ,които поне за близките 20 години са извън европейската интеграция.Коридор 8 се появявя предимно в МК. и то когато наближат избори или има някакво вътрешно напрежение .
С магистралата до Игуменица , от която на всеки половин час тръгват фериботи към Италия при които стоките патуват без да бъдат обмитявани , няма никаква нужда да си строи пътен и жп. транспорт през Мк. и Албания.
С открването на Дунав мост 2 при Видин , с пускането на магистрала Струма от София към Гърция , целият транспорт от Северна към Южна Европа ще минава по тоз път.Да не говорим че в момента с Катар и Турция се водят преговори за два нови скоростни пътя.
Предполагам Белград е по-важен за Скопие отколкото София , но при положение че в единия град се срещат 2 коридора , а в другия -4 ,всеки сам може да си направи изводите.
Доколко София е периферен за Скопие е въпрос на политка , при положение ,че оттук ще мнават основните ауто и жп. коридори изток-запад и север-юг.
А и връзката на Мк. с Русия , Южен поток ,бившите съветски републики и цяла Азия минава през България , не през Сърбия.
Въпрос на прагмтично мислене.


Потпис!

Наj силен е аргументот за липсата на царина и секои други проверки, кога стоката патува во границите на ЕУ и сите други проблеми, кога това става преку држави, като Македониjа, кои не са во униjата. А лично мое мислене е дека сегашната влада на Македониjа намерно работи за тоа државата да НЕ биде во ЕУ во близките поне 15-20 години. Уште по-лошо е дека наместо да напредува во компаниjата на држави, како Хрватска , во последните 6-7 години Македониjа бе настигната и задмината од држави како Монтенегро и Србиja во евроинтеграциjaта си и дори веке е наj-близко до Косово и БиХ... а да бидеш во една канта со последните две т.н. "држави" не е никак добро нешто - секоj да се сети зашто. Но да спрем до тук, за да не влизаме по длбоко во политиката.

Edited by pavche - 04-Jul-2012 at 22:23
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #549 Posted: 04-Jul-2012 at 22:15
Галилео, тоа е погледот на Бугарија, но не и на Македонија.
Прво во Македонија минуваат само 2 коридора, додека во Бугарија минуваат цели 5 коридора. Македонија е многу позависна од коридорот 8 отколку е Бугарија зависна од него. Затоа токму Макеоднија, која е земја централно поставена спремо коридорот 8 најмногу би добила од неговата изградба бидејќи ќе бенефицира и од транзитот помеѓу Бугарија и Албанија. Македонија за Бугарија е можеби 10та+ трговска партнерка, додека Бугарија за Македонија е помеѓу Топ5те ако не и Топ3. Како помала земја, со помалку ресурси и полоша географскиа положба, Македонија е далеку позависна од Бугарија отколку обратно и затоа не треба да се изедначува бугарскиот со македонскиот поглед на К8. Бугарија наскоро ќе биде поврзана со автопат кон сите (до еден 5 соседи освен со Македонија, каде автопатот Струма ќе минува на 15 километри од нашата граница), додека Македонија останува сврзана со никого! Грција е во тешка состојба, а политичките односи се катастрофални, а во Србија или Централна Европа колку што знам јас последното море било пред милјарди години во Панонија! 

Втора работа е фактот што Софија е најблизок голем град за Скопје, што не важи и обратно. Во Софија има многу големи светски компании каде што работат не малку Македонци. Последниве години има многу директни или индиректни (преку лиценци) инвестиции во Македонија (нпр. менаџерот на Скопје Сити Мол е Бугарин колку што разбрав-Ивајло Иванов), така што Софија станува се поважна за Македонија и покрај политичките опструкции. А колку наши студенти има во Бугарија и колку наши државјани работат во Бугарија, особено во Софија? Илјадници, ако не и десетици илјади!

Трет фактор е што Коридорот 10 е далеку понепредвидлив кон Грција отколку паралелниот Коридор 4. Станавме сведоци на блокади на грчката граница, но само спрема Македонија, но тоа не беше случај и на границата со Бугарија. Поради политички причини Македонија не може и не смее да се наслони на Грција и да си дозволи да и биде единствена врата за стоката кон светот. Јасно е дека требаат алтернативи и тоа нашиот бизнис јасно го кажува (дури моли и апелира) секои неколку месеци, континуирано!

Не би се сложил дека К8 за Бугарија не е важен. Па од 500 километри автопати, на бугарска територија се изградени 400, што е веќе 80% од вкупната должина на коридорот. Пругата пак во Бугарија е изградена 100%, до самата македонска граница.
Наспроти ова, во Македонија се изградени само околу 33% од автопатиштата долж К8 (околу 100 километри од околу 300), додека железницата не бележи многу поголеми резултати.
Многу битна работа е фактот што долж К8 во Македонија се наоѓа и нашиот најголем туристички центар-Охрид, што без изграден автопат до Скопје, јас навистина незнам како мисли да развива туризам, макар и на најниското сегашно ниво. Со изградба на автопатот до Охрид, значајно се скратува и олеснува патувањето и кон Кичево и Струга бидејќи се елеиминираат планинските превои Стража и Пресека (кои за Македонија се важни како Шипка или Хаинбоаз за Бугарија)! Баш Кловер напомена пред некој месец колку значајно би се скратил патот доколку се изгради делницата Гостивар-Кичево.

Па мајку му стара, Македонија навистина не е Зимбабве па да не може да си дозволи да гради и пушта по 50км автопат годишно, тоа се само некакви 150 милиони евра, кои сега одат за златни статуи, огради, фасади и централини банки брцнати на сред плоштад. Аргументот дека пари нема едноставно неважи, а и дококу би важел задолжување со намена изградба на толку важна инфраструктура е тотално оправдано!

Да сумирам, вака ги гледам приоритетите во Македонија, патни правци без кои не би смееле да останеме и тоа би требало да ги започнеме сите наеднаш, час поскоро:

Долж Коридорот 8 тоа се следниве делници:

Гостивар-Кичево (околу 30kм/под 100 милиони евра)
Охрид-Мешеишта (околу 20км/под 50 милиони евра)
Куманово-Страцин (околу 30 км/под 70 милиони евра)

ВКУПНО 80 км/околу 200 милиони евра за период од 3 години се по 70 милиона годишно, што е смешна цифра!
Остануваат само потешките делници како Кичево - Мешеишта и Страцин-Кр. Паланка-Бугарска граница, која особено втората не ја гледам како потребна во следниве 10 години за разлика од првата.

Останатите приоритетни делници се:
Скопје-Блаце (15 км/под 50 милиони евра)
Миладиновци-Штип (околу 45 км/под 130 милиони евра)

Сепак доколку морам да бидам од овие делници, според приоритетност, одма би почнал со градба на Гостивар-Кичево, Охрид-Мешеишта, Миладиновци-Штип и Скопје-Блаце.

Делницата Куманово-Страцин разбирам дека во моментов нема доволно сообраќај за автопатско решение, но треба да се гледа подолгорочно. Најзапустените региони и градчиња како Кр. Паланка и Кратово ќе бидат многу подобро поврзани. Но, има уште еден можеби позначаен фактор. Имено со тоа би се пратил сигнал кон Бугарија дека Македонија конечно работи на поврзување преку автопат, па зошто да не и колективно паралелно градење барем на дел од автопатот Скопје-Софија. Ние до Страцин, тие до Радомир или Ќустендил за почеток. Барем да се изградат уште по 30 км автопат од секоја страна и веќе патот помеѓу овие два града ќе биде скратен за еден час.

Навистина незнам од каде доаѓа оваа фобија кон автопати кај нас и толкав страв пред нивното градење. Да не се лажеме изградба на автопати денес не е никаков голем или рискантен проект, а за среќа кај нас таа потреба сеуште чини многу ефтино. Во една Романија веќе цените за изградба на километар автопат се движат околу 8 и 10 милиони евра! Треба да се фати последниот воз! Да не се лажеме дека Македонија може воопшто да просперира доколку не ги изгради сите овие од мене горе-споменати делници, развој без основна инфраструктура е невозможен! И да не се заблудуваме-Македонија има капацитет (и умствен и технички и финансиски) за изградба на автопати и тоа со брзи темпови, недостасува само политичка волја, одговорност и далекувидност! Иначе штом можевме во 90тите години да пуштиме околу 100 километри автопат, зошто да не можеме сега?! Бидејќи темата кој колку и кога изградил е многу актуелна деновиве (без притоа да фаќам политички страни), треба да се признае дека буџетот на Македонија пред 15 години беше најмалку 5 пати помал отоколку што е сега! Значи тогаш многу поголем дел од стредствата се наменувале за изградба на голема инфраструктура, а сега таа бројка клони кон 0 евра, кога станува збор за автопатишта. Замислете како ќе изгледаше патувањето до Гостивар, доколку така мислеле и пред 15 години кога се градеше овој дел!? Кошмарно! Јавноста наместо да се плаши, треба активно да притиска и да захтева од власта изградба на крупна и неопходна инфраструктура!


Edited by Andrej_LJ - 04-Jul-2012 at 22:27
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #550 Posted: 04-Jul-2012 at 22:43
И додека ние тука дискутираме и заклучуваме дека на Македонија всушност како земја уникум на светов не и требаат автопати, а во тоа не убедува и Премиерот со сета своја умност, од сите страни не заобиколија. Еве слики од интензивната изградба на Лот 1 на автопатот Струма, од Долна Диканја до Дупница. Едно потсетување дека изградбата почна пред неполни 8 месци и помина една лута зима во која многу отежнато се работеше, па видете како напредуваат:

ЛОТ 1 (Долна Диканја - Дупница-север), автопат Струма А6 Е79












"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #551 Posted: 04-Jul-2012 at 22:45











"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1549
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #552 Posted: 04-Jul-2012 at 22:45
Анрей, секогаш се възхищавам на твоята обективност , прагматичност и родолюбие.Смятям че ти имаш павече индиректен принос за Македония от всички квазипатриоти , събрани накуп.
Но времето на романтизма отдавна е отминало , и МК. не е вече ,,най-романтичната страна ,, от българската история.
Вече е въпрос на прагматизъм. А всички отговорни хора , с които съм говорил последнте 5 години изказват мненето , че след паданито на гръцката блокада от 90 години МК. не е интересна от икономически аспикт за БГ.
Причините за това са в самата МК. и колкото иска да избяга Павче- няма как - политика и икономика са тясно свързани.
България е построила своя дел от коридор 8 , не поради МК. а заради икономическите връзки с Русия ,Азия , Турция , Гърция , Румъния и западна Европа.
Звучи грубо , но в сегашния момент МК. не е в интерес на нито една сила. Остава саму да разбереме цркусът со Южен тек .
И пак повтарам - политика и икономика одат рака за рака.

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #553 Posted: 04-Jul-2012 at 22:49
Автопат Марица (Оризово - Димитровград - Харманли - Свиленград - Турција)  А3 Е80














"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #554 Posted: 04-Jul-2012 at 23:10
Originally posted by Galileo

Анрей, секогаш се възхищавам на твоята обективност , прагматичност и родолюбие.Смятям че ти имаш павече индиректен принос за Македония от всички квазипатриоти , събрани накуп.
Но времето на романтизма отдавна е отминало , и МК. не е вече ,,най-романтичната страна ,, от българската история.
Вече е въпрос на прагматизъм. А всички отговорни хора , с които съм говорил последнте 5 години изказват мненето , че след паданито на гръцката блокада от 90 години МК. не е интересна от икономически аспикт за БГ.
Причините за това са в самата МК. и колкото иска да избяга Павче- няма как - политика и икономика са тясно свързани.
България е построила своя дел от коридор 8 , не поради МК. а заради икономическите връзки с Русия ,Азия , Турция , Гърция , Румъния и западна Европа.
Звучи грубо , но в сегашния момент МК. не е в интерес на нито една сила. Остава саму да разбереме цркусът со Южен тек .
И пак повтарам - политика и икономика одат рака за рака.



Да ти кажам искрено колку и да ја сакам Бугарија, јас Бугарија ич не ја жалам! Во последниве неколку години инфраструктурата е прв приоритет во Бугарија, а резултатите допрва ќе се видат. На истиот пат се и Албанија, Србија и Романија, а Хрватска и Грција тој проблем го имаат решено.  Е сега ќе ме извиниш, но мораш да ме сфатиш дека ми се крши срце и ми се прави лудило во главата кога слушам изјави и тоа од ПремиерО дека на земјава не и требаат автопати. Тоа треба да си луд да го изјавиш и тука завршува дискусијата. Во моменти кога се прскаат стотици милиони евра годишно за лудост, која веќе и на најголемите поддржувачи почна да им станува јасна и одвратна, навистина умот не ми го разбира зошто пукнат грош не се вложува во инфраструктура (автопати, железници, јавен превоз во Скопје и куп други помали наши градови, купиштата проблеми насобрани во Скопје кои наместо да се решаваат се бришат од урбанистичките планови како никогаш да не постоеле без еден збор објаснение...).
Значи никој не вели ајде сега на јуриш да раскопаме 200 километри, туку постапно да се свртиме кон решавањето на вистинските проблеми. Македонија е далеку поназад од Бугарија во многу погледи, а најважниот од нив е критичната маса и проактивното граѓанско општество. Како пример ќе ти дадам што се случи со археолошките наоѓалишта долж Струма, законот за горите и М3 во Софија. Па народот и граѓанското општество рипнаа како обезглавени се додека власта не беше принудена да ги преиспита своите одлуки за доброто на државата. Такво нешто кај нас не постои ниту 1%! Нема дискусија, само молк! Баста!
Баш деновиве читам по мак. медиите дека секој ден буквално гинат по двајца луѓе по нашите пропаднати патишта. Тоа е огромна бројка ако се земе во предвид нашата убедливо најниска моторизација во регионот и нискиот стандард што претпоставува многу помала мобилност на населението. Според бројот на населението и повисокиот стандард, тоа е како во Бугарија дневно да гинат по 10-12 лица и никому око да не му трепне! И никому не му текна ни на памет му дојде да праша, абе ако имавме автопат немаше ли да се спасат овие човечки животи?!

Да се навратам. Македонија треба да гради автопати (не само по К8, туку и кон Штип-Струмица/Кочани и Приштина) не заради Бугарија или било кој друг, туку заради себе! Тоа треба да го прави дури и другите да не го прават тоа! Напоменав погоре зошто на Македонија и требаат повеќе автопатите кон соседите, отколку на нив кон Македонија.

Јас сум бесен и крајно песимистичен затоа што е јасно дека Македонија го изгуби курсот на секое поле. Сакам, се залагам и мора тоа што побрзо да се смени! Како економист по струка јас развојот на земјата го врзувам најтесно со изградбата на инфраструктурата, тоа ми е прв критериум по кој мерам колку една земја е развиена и каков е квалитетот на живот во неа.

Не велам ајде да се удриме сега цела држава да ја раскопаме и да останеме без пукнат денар. Ама стварно сметам дека мораме да започнеме со изградба на неколку важни делници од по 20-30 километри во рамничарските предели. Брзо, лесно и ефтино, а со големи резултати. Но не, ние тие пари ги даваме за популистичко покачување на платите во администрацијата и пензиите (справка политика ала БСП), ама за развој не остануваат пари. Па Макеоднија не предала значајна делница во соораќај веќе 10 цели години! Имаме изградено само 7км најлесен автопат низ ниви!


Малку офтопик: прво апсолутно не се сложувам дека Македонија не е атрактивна за инвестирање. Тие глупости дека Бугарија не е заинтересирана за инвестиции во Македонија се демантираат на терен бидејќи се повеќе бугарски компании се присутни кај нас што се разбира може само да не радува. Мислам дека е погрешен тој балкански начин на размислување: на Бугарија и оди навистина добро, но тоа не еповод за гледање од горе или пренебрегнување. Напротив, доколку Бугарија беше паметна како Словенија (а не е), баш на посиромавиот и понеразвиениот можеш многу повеќе да му продадеш отколку на богатиот. Бугарија тешко дека ќе произведе коли за Германија (Ловечкиот завод), но ги прави за Србија и Македонија. Мислам дека баш Бугарија треба да биде предводник на развојот кај нас, откако Грција ја снема од картата, но (блг. УВИ) за жал, тоа не се случува заради немањето на претприемачки дух!


Edited by Andrej_LJ - 04-Jul-2012 at 23:16
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 1549
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #555 Posted: 04-Jul-2012 at 23:22
Още веднъж ке кажем дека съм согласен со повекето от твоите анализи.
Ако и да сум болгарин и аз не я жалим БГ.
Отговорот беше на кои повеке му е нужен коридор 8.
Ке биде интересно да чуеме повеке мнения от моето , твоето , на Павче и Block.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #556 Posted: 04-Jul-2012 at 23:23
Originally posted by Galileo

Още веднъж ке кажем дека съм согласен со повекето от твоите анализи.
Ако и да сум болгарин и аз не я жалим БГ.
Отговорот беше на кои повеке му е нужен коридор 8.
Ке биде интересно да чуеме повеке мнения от моето , твоето , на Павче и Block.


Yes
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #557 Posted: 05-Jul-2012 at 10:29
Би се осврнал само на дел од вашата дискусија.

Многу ми е смешно-жалостен аргументот дека Македонија не била интересна за Бугарија. Како аргументи наведени наводната „заостанатост“ на Македонија или пак заостанатост во ЕУ интеграциите. Овој дел не го насочувам кон она што го кажаа Галилео или Павче како поединци туку генерално кон ова очигледно популарно мислење во Бугарија. Се работи за истиот комплекс кој порано го потхрануваше она чувство на супериорност кај југословенските народи кон земјите позади железната завеса. Всушност, со децении дремејќи на дното на повеќето европски ранг листи од било како тип се работи за очајната потреба да постои барем една „полоша“ земја, за да не би биле последни. Во последните години, со шизофреничното однесување, Македонија стана погодна за ваква употреба во Бугарија но и пошироко на Западниот Балкан. Ние секако не сме имуни на идентичниот синдром. Всушност од секогаш сме го имале. Но најдобрата паралела во дадениов момент би бил нашиот однос кон Косово и Албанија, кои потценувајќи ги на сличен начин ги испуштаме како феноменални можности да излеземе од границите на нашата држава и да го етаблираме нашето економско и политичко влијание пошироко.

Како всушност стојат работите? Земјите и од западниот и источниот балкан стојат многу многу слично по сите параметри и разликите може да се мерат единствено во нијанси. Со исклучок на Хрватска и Словенија, тие се барем една класа полоши од вишеградската група па и балтичките земји и неколку класи полоши од повеќето западноевропски земји.

Моментумот кој Бугарија го има сега (во смисла на инфраструктурен развој и сл) е многу позитивен и сигурно ќе донесе свој позитивен придонес во многу сфери на животот во Бугарија. Но тој е далеку од некакво светско чудо кое што Македонија (или било која друга земја) не може или нема да го стигне и тие пресврти може да се случат многу бргу (има огромен број примери во последниве 20 години и во регионот и пошироко).

Да скратам. Како соседи, без никакви „романтични“ (или пост „романтични“) елементи земени во предвид, Бугарија мора повеќе да се интересира за соработка со Македонија и обратно Македонија со Бугарија. Софија-Скопје-Тирана (+ Приштина како крак) мора да се претвори во нова оска на комуникација и размена на Балканот, тоа е единствено логично. Доколку активно се градат тие релации, Коридорот 8 ќе се наметне самиот како прашање и како потреба.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #558 Posted: 05-Jul-2012 at 11:15
За жал со голема доза на политика и предрасуди го кажа сето ова. Мора да се согласиш дека со Македонија на инфраструктурен (а и секаков) план е многу тешко да се соработува во последните 10 години, бидејќи земјата застрани комплетно од правилниот курс и нашите приоритети диаметрално се разликуваат од оние на соседите. Додека ние ја трошиме енергијата и ресурсите на други работи, соседите се целосно посветени на инфраструктура. Се разбира ние самите сме си криви за ситуацијата во која се наоѓаме, а не некој од страна. Потсмевањето доаѓа како резултат, а не причина (и со право сите ни се исмејуваат, штом дури ние самите гледаме и признаваме во каква траги-комична ситуација се наоѓаме)!

И сепак како го гледаш ти раздвижувањето во насока на изградба на автопатска инфраструктура? Кои се според тебе приоритетите и каде стојат дадени делници на К8 во нив, во контекст на горниот муабет?
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 741
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #559 Posted: 05-Jul-2012 at 11:18
Овде се дискутира за економската исплатливост на К8. далеку од тоа дека е важен за Македонија. НО се согласувам дека не е важен за Бугарија и за Албанија. Па ни за Косово. А тоа значи дека не е важен ни за ЕУ, нејзините фондови, банки и инвеститори. Затоа и нема да се изгради! МОжеме да фантазираме колку што сакаме. Затоа пак ќе потвлечам, за МАкедонија е доволно крак од Куманово до Деве Баир, и спојување со пругите. Не мора ни автопат, може како Те-Гостивар.
А од Гостивар до Охрид, па натаму до Драч, ЗАБОРАВЕТЕ. да не се заборава дека ако К8 сака да биде меѓународен коридор, треба дасе прошири и пристаништето во Драч. а тоа се веќе сериозни пари.

Ова другото, дали Бугарја е заинтересира, дали не сака, дали сме ние или други најлоши на светот е муабет за пред селска кафана.

А за Охрид како туристички центар поважен е аеродоромот отколку К8.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #560 Posted: 05-Jul-2012 at 11:26
Originally posted by nenad


Ова другото, дали Бугарја е заинтересира, дали не сака, дали сме ние или други најлоши на светот е муабет за пред селска кафана.


Не се согласувам. Јас одговорив на делот дека Македонија не е интересна за соработка, што е погрешен пристап да се каже за било кого. Поентата ми беше дека додека за ултра богати и развиени земји е и те како интересно да се буткаат во секоја пора од оваа планета, да истражуваат, да шират зони на интерес итн (не само денеска туку историски) ние не може да ја согледаме потребата за елементарна соработка со најблискиот регион. Затоа и така лесно може да се изнесат тези дека ете автопат помеѓу Софија и Скопје не е потребен. Ова е ако зборуваме како треба да се однесуваме развојно и кохезивно во овој регион. Ако зборуваме чисто низ тековните бројки на ПГДС, веројатно и магистралиот пат е премногу, но дали тоа треба да ни биде целта?


Edited by pbanks - 05-Jul-2012 at 12:09
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2627282930 69>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 2.148 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.