build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Железници
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Возен ред

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 36>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #561 Posted: 15-Sep-2013 at 18:14
Бидејќи читам дека грците се поприлично „загреани“ за да се врати возот помеѓу Скопје и Солун, а и почнале за рентабилност да размислуваат, можеби со воведувањето на овие возови да направиме мало проширување на железничката поврзаност со земјата. Мислам дека би можело во договор со Турските железници да воведеме директен вагон на релација од Скопје до Истанбул и со договор со Грчките железници да воведеме директен вагон на релација од Скопје до Атина.

Претпоставувам дека бројката на патници не би била огромна, но сепак се работи за метрополи што се често посетувани од наши граѓани и кон кои или нема никаква поврзаност (Атина) или пак има преголем интерес за патување (Истанбул), така што со добра промоција би можеле да бидат исплатлив потег. Најбитното е што асален воз во моментов нема помеѓу западна Европа и Турција, ниту преку Букурешт, ниту преку Белград. Постои само еден воз на релација Софија-Истанбул, а бројот на патници е голем. Опцијата Белград-Скопје-Солун-Истанбул е подолга, но мислам дека можеме да ја продадеме како солуција. Плус, патувањето покрај море од Солун до Истанбул е незаменлива рута во споредба со патот од Ниш до Истанбул или од Букурешт до Истанбул. Мислам дека вреди да се размисли за ова.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #562 Posted: 10-Oct-2013 at 23:54
Uskoro voz više klase na relaciji Beograd - Skoplje

Četvrtak, 10. oktobar 2013.

„Železnice Srbije“ 9. oktobra, posetili su predstavnici Makedonskih železnica, na čelu sa generalnim direktorom Oliverom Derkoskim i razgovarali sa čelnim ljudima srpskih železnica o mogućnosti da se već od novog reda vožnje, koji stupa na snagu 14. decembra, na relaciji Beograd - Skoplje uvede voz višeg ranga ( Inter siti). Voz bi relaciju od srpske do makedonske prestonice prelazio za šest do sedam sati, stajao bi samo u nekoliko stanica i bio bi namenjen, uglavnom, poslovnom svetu. Ukoliko se, nakon uvođenja, ispostavi da je voz rentabilan, obe železnice su saglasne da on produži trasu do Grčke.
Direktor Direkcije za prevoz „Železnica Srbije“ Negosav Teofilović i predstavnici Makedonskih železnica dogovorili su se da uskoro potpišu ugovor kojim će bliže biti definisan okvir buduće saradnje i zajednički nastup na transportnom tržištu.
Dogovoreno je da se u skladu sa komercijalnim politikama oba preduzeća, prevozna usluga oslobodi svih dodatnih, nepotrebnih troškova kako bi obe železnice bile konkurentne na tržištu i privukle veći broj komitenata. Bilo je reči i o skraćenju i pojednostavljenju procedure na granicama, kako bi prevoz robe i putnika bio brži.

Izvor: http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/46535.html
Back to Top
daci92 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 10-Dec-2012
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1937
  Quote daci92 Quote  Post ReplyReply #563 Posted: 11-Oct-2013 at 01:27
Најпрво го поздравувам ова и мислам дека одамна требало да се воведе ,но ме мачи една работа , зашто Македонија и Србија не направат договор за прекугранично возење за да се дозволи нашите влечи да возат до Белград и обратно бидејќи така значително би се убрзал превозот?
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #564 Posted: 11-Oct-2013 at 10:07
Originally posted by daci92

Најпрво го поздравувам ова и мислам дека одамна требало да се воведе ,но ме мачи една работа , зашто Македонија и Србија не направат договор за прекугранично возење за да се дозволи нашите влечи да возат до Белград и обратно бидејќи така значително би се убрзал превозот?



Па мислам дека токму тоа сакаат да го направат, србите и црногорците имаат веќе ваков договор за возовите помеѓу Белград и Бар, тоа би го скратило времето за патување за минимум 20 минути до половина час. Дополнително, ако се реализира идејата за заеднички преглед на пасоши и царинска контрола тоа би го скратило чекањето на уште минимум 20 минути. Ако возот во иднина не застанува на едно 20 станици кои би му одзеле 2-3 минути во застанување, тогаш можеби и би стигнале до посакуваните 7 саати патување. Искрено, 6 часа со воз до Белград во моментов се нереални, но патување помеѓу 7 до 8 саати е реално остварливо.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #565 Posted: 11-Oct-2013 at 10:40
Со моментални најбрзи времиња според МЖ и ЖС помеѓу овие места пак некако тешко под 8 да го спуштат времето ...
СКопје 23:00 КУманово 23:30 Прешево 23:50 Врање 00:32 Лесковац 01:50 Ниш 02:27 - 02:33 Белград 07:03

ама веројатно е дека и меѓу Ниш и Белград, на пример постојат станици како Јагодина, Лапово, Алексинац, а можат да се исклучат од ваков воз, па едно 20-30 минути да се намалат.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #566 Posted: 11-Oct-2013 at 12:42
Originally posted by BOJAN

Uskoro voz više klase na relaciji Beograd - Skoplje

Četvrtak, 10. oktobar 2013.

Voz bi relaciju od srpske do makedonske prestonice prelazio za šest do sedam sati, stajao bi samo u nekoliko stanica i bio bi namenjen, uglavnom, poslovnom svetu.

Izvor: http://www.zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/46535.html


Српски или македонски воз наменет за деловен свет во суштина е оксиморон. Воз кој на тргнување од Скопје за Белград доцни секогаш барем по 15 минути, а на пристигање околу два часа не може да биде интересен за деловниот свет.
Вие заборавате дека пред околу еден месец возот Белград-Бар патуваше 32 часа. За тоа време се поминуваат релации Париз-Москва и Пекинг-Урумки кои се долги над 3000 километри.
Кој менаџер, директор или сопственик на фирма, колку таа да е маргинална би договорил средба со својот деловен партнер во Белград во 18 часот, а би тргнал изутрина со воз?Или на некој семинар? Ќе стигне кога семинарот ќе заврши. Или ќе го извиси партнерот и ќе си упропасти некоја добра зделка, а може да си го доведе и целиот бизнис во прашање.
Зошто толку многу би ризикувал кога деловните автобуси таа релација ја возат за 6 часа?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #567 Posted: 11-Oct-2013 at 15:05
Деловни автобуси има само во вечерните часови, при што ноќниот воз за Белград секогаш бил добро пополнет бидејќи има кушет и спални вагони кои нудат удобност во споредба со автобуските седишта. Проблемот во моментов е дневниот воз за Белград кој поаѓа празен од Скопје и воопшто не е конкурентен на автобускиот превоз. Тука треба нешто да се направи. Јас сметам дека за се` најпрво треба волја.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #568 Posted: 11-Oct-2013 at 15:50
Деловен автобус беше и тој во 4:00 од СК за БГ, со време на пристигнување 9:30.Без ниедно запирање, освен гранични формалности.За жал, превозникот на оваа линија - Млаз Богданци е со една и пол нога во калта и не ја возат подолго време.
На нивното време на патување тешко дека и други превозници би биле конкуренција, а камо ли воз со моменталната инфраструктура.

Дури и стандардните автобуски линии меѓу двата града, со станици во сите поголеми места (обично се Врање,Лесковац,Ниш и Јагодина) одат за 30-тина минути помалку од тие 8 саати...

Eдинствена некаква предност моментално е немањето нови времиња за тргнување, кои поради новиот начин на распределба на линиите се веќе исполнети (90 или 120 мин. меѓу 2 тргнувања на оваа траса).Железницата со ваков ‘проблем‘ не е засегната, баш напротив Само да договорат некаков здрав начин на работа, на пример без смена на локомотиви како примерот со ЖС и ЖПЦГ.

Edited by Тркало - 11-Oct-2013 at 15:51
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #569 Posted: 17-Oct-2013 at 09:41
Инаку мошне интересно е што српските и македонските железници сега се договараат за тоа дали треба да има побрз воз меѓу Скопје и Белград, во момент кога речиси сите европски железнички управи ги објавија возните редови за меѓународните возови за 2014 година, а некои земји во регионот, како што е Романија, го објавија и целосниот возен ред за внатрешниот сообраќај.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #570 Posted: 17-Oct-2013 at 17:46
Трагајќи по други информации што ми се неопходни, случајно го пронајдов возниот ред за 1983 година на тогашното ЖТП-Скопје. Делува импресивно и неверојатно колку возови поаѓале тогаш од Железничката станица Скопје. Еве инфо:

Скопје-Белград: 9.30(е), 9.55(б), 11.35(е), 14.45(б), 20.55(б), 21.10(е), 22.05(б).
Скопје-Ниш: 7.15(п), 9.30(е), 9.55(б), 11.35(е), 11.45(б), 17.35(п), 20.55(б), 22.05(б).
Скопје-Косово Поле: 11.30(п), 15.50(б), 21.10(е), 21.48(б).
Скопје-Љубљана: 9.30(е), 11.35(е), 20.55(б), 21.10(е).
Скопје-Солун-Атина: 9.00(е), 17:17(е), 22:43(е).
Скопје-Венеција-Трст: 11.35(е).
Скопје-Минхен: 21:10(е).
Скопје-Минхен-Келн-Дортмунд: 9.30(е).

Скопје-Битола: 2:50(м), 6.00(м), 8.00(б), 11.05(м), 14.32(м), 17.07(м).
Скопје-Гевгелија: 6.00(м), 9.00(е), 15.20(м), 17.17(е), 22:43(е).
Скопје-Кичево: 2.42(ш), 6.31(ш), 8.10(п), 11.06(м), 13.22(п), 15.05(м), 18.06(м), 21.30(м)
Скопје-Кочани: 1.00(м), 15.20(м).
Скопје-Титов Велес: 2.50(м), 5.30(м), 6.00(м), 7.37(ш), 8.00(б), 9.00(е), 11.05(м), 14.32(м), 15.20(м), 17.07(м), 17.17(е), 17.57(ш), 20.30(ш), 22.43(е).
Скопје-Куманово: 2.54(ш), 5.24(ш), 7.15(п), 9.30(е), 9.55(б), 11.35(е), 11.47(п), 14.45(б), 15:00(ш), 17.30(п), 19:00(ш), 20.55(б), 22.05(б), 22:52(ш).
Back to Top
kultuzin View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 3811
  Quote kultuzin Quote  Post ReplyReply #571 Posted: 17-Oct-2013 at 17:55

Пред некоја недела бев во Загреб у чекав нешто на железничка случајно го загледав дисплејот со инфорамци за доаѓање на возови беше полн. Еден куп возови пристигаа во многу краток период. Секоја чест за Хрватите. Инаку со новите Еуро Кард тикети ептен се раздижи железничкиот сообраќај од Хрватска кон западна Европа особено Германија. Инаку картата од Минхен до Загреб со оваа понуда е 49 Евра што е сосема ОК па затоа возовите се често полни. 

Затоа ако ништо друго Скопје мора да издејствува директно поврзување Скопје, Белград, Загреб ,Љубљана а после од Загреб и Љубљана полесно се стига со воз до Европа. 



Edited by kultuzin - 17-Oct-2013 at 17:59
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #572 Posted: 02-Nov-2013 at 00:24
Сакам да прашам како новите делници кон Табановце и Неготино ќе се одразат на возниот ред? Дали МЖ веднаш ќе пристапи кон негова промена и какви се воопшто плановите и целите?

Edited by Andrej_LJ - 02-Nov-2013 at 00:25
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2691
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #573 Posted: 02-Nov-2013 at 01:21
   Ме чуди како сиве овие години во МЖ никому не му текна патниците за Куманово наместо да се симнуваат на Железничката Станица во Куманово, да направат прекачување во шинобус кој би сообраќал до станицата Перо Чичо којашто се наоѓа во самиот град.

   Плус ако од Министерството за Транспорт и Врски започнат да ги казнуваат превозниците што на линијата Скопје-Куманово и обратно застануваат под секој надвозник, па дури и под оние што се на автопатот, тогаш би имале значаен број патници на станиците во Маџари и Илинден, т.е. работници на кои не би им се исплаќало да доаѓаат на Автобуската Станица во Скопје, па тука би чекале воз.

Гледаш колку малку треба, а јас овде на форумот читам дека со намалувањето на појдовната разликата на автобуските линнии за Куманово од 20 на 10 минути ѝ се потпишувала смртна пресуда на МЖ.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #574 Posted: 02-Nov-2013 at 01:26
Мислам дека нема шанси сега да се менува возниот ред поради новите брзини. Секој возен ред си има свои брзини на делниците и 1 месец пред новиот возен ред би било непродуктивно да се менуваат. Сепак, верувам дека новиот возен ред е направен со вклучени 100-120 км/ч на овие делници, па така верувам дека кон Табановце ќе се патува некои 5 до 10 минути пократко, исто како и за Гевгелија.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #575 Posted: 08-Nov-2013 at 11:03
Што се случи со најавата за повторно воведување на линијата Скопје-Солун. Сега не можеме да се вадиме на фактот дека грците не сакаат. Можеби за македонските патриотски железници е неприфатлива оваа линија? Досега рекоа дека не била рентабилна, божем линиите на домашните релации се профитабилни!
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #576 Posted: 20-Jan-2014 at 11:07
Пролетва повторно воз Солун - Скопје?

Паралелно со патничкиот воз, се' поизвесно е дека ќе почне и редовна линија на комерцијални товарни возови од Солун до Скопје

Од нашиот дописник
Миркица Поповиќ


Атина – Укинатиот воз Солун - Скопје може да се врати во живот оваа пролет. Според информации на „Утрински“, македонските и грчките железници се во преговори за враќање на линијата Солун – Идомени - Скопје, која потоа би продолжила кон Белград. Доколку успешно се завршат преговорите, се очекува првиот воз од Солун за Скопје да свирне некаде околу Велигден. Идејата во Грција е дека сакаат повторно да имаат патнички воз кој ќе ги поврзува со западна Европа, да им се овозможи на младите кои патуваат со Интерреил да имаат одново пристап до Грција, а возот секако би им служел и на патниците од Скопје до Солун, кои ќе имаат железничка поврзаност со Грција.


Оваа линија заедно со другите две меѓународни линии од Солун до Софија и Истанбул, беше укината во почетокот на 2011 поради финансиски проблеми на компанијата и неисплатливост.

Во овој момент се разговара возот од Солун до Скопје да патува два до три пати неделно. Откако ќе се пушти, ќе се проверува колкава е заинтересираноста и според тоа или ќе се интензивира или ќе се намали бројот на возови. Изминатата летна сезона имаше викенд-воз од Солун до Скопје, за која имаше голем интерес и добра искористеност од македонска страна.

Пресметките се дека трошоците на грчката железница ќе бидат околу 2.000 евра за секое патување на возот од Солун до Скопје (трошоците за возот Солун-Атина се околу 300 евра). Поради тоа постои интерес возот да има што повеќе патници, па дури и со нешто поевтин билет. Во секој случај, според информациите и проценките, доколку линијата повторно се пушти, нема да има план за нејзино повторно укинување. Цената на билетите се' уште не е позната, но генералната политика на грчките железници е да обезбедат билет кој би бил поевтин од автобускиот превоз. За сега од Скопје до Солун има само автобуски превоз, а цените се движат од 1.500 до 1.800 денари за повратен билет.

Паралелно со патничкиот воз, се' поизвесно е дека ќе започне и редовна линија на комерцијални товарни возови од Солун до Скопје. Ако до сега возовите сообраќаат само по потреба, кога има стока за пренос, планот е некаде од март да има редовно по два комерцијални воза неделно кои ќе пренесуваат стоки од Солун и пристаништето до Скопје.

Покрај линијата Солун - Скопје на која работат двете страни, од македонска страна се вршат подготовки за реконструирање на пругата од Битола кон Грција. Македонското Министерство за транспорт и врски неодамна најави дека во текот на 2014 би започнале работите за реконструирање на пругата од Битола до Кременица, кои се очекува да се завршат за две години. При реконструкцијата се планира да се пушти крак и кон индустриската зона „Жабени“, што би можело да отвори шанси за евентуално поврзување и со комерцијален товарен воз од Битола кон Грција за пренос на стоки, извоз и увоз, бидејќи во индустриската зона веќе има грчки инвеститори.

Според информациите на „Утрински“, кај грчката страна би имало расположение да се продолжи линијата Солун - Лерин и да оди до Битола. Коментарите од грчка страна се дека доколку навистина се реконструира во догледно време оваа железничка линија не се гледа пречка зошто не би се продолжила линијата која веќе постои од Солун од Лерин и до Битола. Работите во оваа насока се олеснети со повторното враќање на возот Солун - Лерин, кој беше укинат исто така во јануари 2011 заедно со уште голем број домашни и сите меѓународни железнички линии поради финансиски проблеми на грчките железници. Линијата Солун - Лерин беше вратена во живот на крајот на октомври 2012 година, по 22 месеци прекин. Според новиот распоред, воз од Солун до Лерин има три пати дневно, секој ден.

Жители на Лерин позитивно гледаат на еден ваков потенцијален развој на железничкиот сообраќај. Првичните коментари се дека оваа линија најдобро би била искористена за комерцијални товарни возови за да се подобри економската размена. Во однос на патнички воз, коментираат дека можеби повеќе би им служел на туристи кои патуваат кон Грција, за да избегнат плаќање патарини, отколку на Грците. Покрај ова, се смета дека покрај железничката линија, општините Битола и Лерин можеби треба да размислат за искористување на фондовите за прекугранична соработка за проект за автобуска линија Битола - Лерин. (М.П.)

http://www.utrinski.mk/?ItemID=6A2F32F3F3E9B54281D99BD6B0867AC3
Back to Top
zookisk View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Dec-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 334
  Quote zookisk Quote  Post ReplyReply #577 Posted: 07-Mar-2014 at 17:19
Патничкиот воз 642 Битола – Скопје во недела ќе тргне еден час порано


Патничкиот воз 642, кој сообраќа на релацијата Битола – Скопје в недела на 09-03-2014 место во 12.45 часот од железничката станица Битола ќе тргне во 11.35 часот.



- Поместувањето на возното време е поради сообраќајни причини. Се работи за еднократно поместување на возното време на патничкиот воз 642. Другите патничките возови од Битола кон Скопје и обратно остануваат непроменети, информира МЖ Транспорт АД–Скопје

Edited by zookisk - 07-Mar-2014 at 17:20
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #578 Posted: 12-Mar-2014 at 00:34
Возовите на релација Скопје-Солун ќе се вратат во сообраќај од крајот на април годинава. Во завршна фаза се договорите меѓу железниците на Србија, Македонија и Грција. Конечниот договор ќе падне на крајот на март во Атина, пишуваат српските медиуми. Конечно добри вести!
Back to Top
Danndy View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Sep-2010
Online Status: Offline
Posts: 410
  Quote Danndy Quote  Post ReplyReply #579 Posted: 12-Mar-2014 at 02:08
Originally posted by BOJAN

Возовите на релација Скопје-Солун ќе се вратат во сообраќај од крајот на април годинава. Во завршна фаза се договорите меѓу железниците на Србија, Македонија и Грција. Конечниот договор ќе падне на крајот на март во Атина, пишуваат српските медиуми. Конечно добри вести!




Се надевам дека е така!!!!
Traveling.
Back to Top
Тркало View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 31-Dec-2010
Location: Охрид
Online Status: Offline
Posts: 1179
  Quote Тркало Quote  Post ReplyReply #580 Posted: 12-Mar-2014 at 02:36
Originally posted by zookisk

Патничкиот воз 642 Битола – Скопје во недела ќе тргне еден час порано


Патничкиот воз 642, кој сообраќа на релацијата Битола – Скопје в недела на 09-03-2014 место во 12.45 часот од железничката станица Битола ќе тргне во 11.35 часот.



- Поместувањето на возното време е поради сообраќајни причини. Се работи за еднократно поместување на возното време на патничкиот воз 642. Другите патничките возови од Битола кон Скопје и обратно остануваат непроменети, информира МЖ Транспорт АД–Скопје


Спортско - навивачки причини
На влезот на Прилеп...


Edited by Тркало - 12-Mar-2014 at 02:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.320 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.