build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Градска инфраструктура
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Велосипедски патеки и пунктови

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 49>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #701 Posted: 16-Jul-2020 at 14:42
СЕ ПРАВИ НОВА ПЛАНИНСКА ВЕЛОСИПЕДСКА ПАТЕКА НА ВОДНО

За развој на велосипедскиот туризам и љубителите на планинарскиот велосипедизам, како дел од проектот „Велосипедски парк Водно“, неодамна започна уредивањето на нова планинска велосипедска патека на Водно.

Новата планинска велосипедска патека со вкупна должина од 3.432 метри ќе се протега од полициската станица па се до Средно Водно. Таа е со променлива широчина (најмногу до 3 метри) и што е важно ќе биде посебна патека наменета исклучиво за велосипедистите, односно целосно одвоена од патеките на Водно што се наменети за пешаци и планинари. Ова доаѓа како одговор на потребата за зголемување на безбедноста на сите посетители на Водно, преку физичко одвојување на велосипедистите од пешаците и планинарите.







https://www.facebook.com/CityofSkopje/
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15368
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #702 Posted: 16-Jul-2020 at 16:02
Ех, фала богу што ќе има вакво нешто, деновиве имаше еден случај кога велосипедист, спуштајќи се по асфалтот, удрил девојче што пешачело. Љубителите на екстремни спустови (или како и да се нарекува тоа) знаат да бидат доста безобразни и невнимателни кога јурат надолу по козјите патеки на Водно.
За сè има вторпат
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #703 Posted: 17-Jul-2020 at 11:57
ЗАВРШЕНА ВЕЛОПАТЕКАТА НА УЛИЦА СВЕТИ КИРИЛ И МЕТОДИЈ
Деновиве заврши изградбата на новата велосипедска патека на улицата „Свети Кирил и Методиј“ и со тоа Големиот Ринг во Скопје е целосно поврзан и заокружен за велосипедистите.
Новата велосипедска патека е поставена на коловозот за сметка на стеснетите коловозни ленти, односно постојните три коловозни ленти се стеснуваат од 3,5 на 3 метри. Стеснувањето на коловозните ленти ќе придонесе за намалување на бризината со која се движат моторните возила, а со тоа се зголемува безбедноста за сите учесници во сообраќајот.











https://www.facebook.com/CityofSkopje/

Незнам колку ова ќе трае на бул.Кочо Рацин веќе чинам искорнале неколку столбчиња,се додека има кисоци и продавнички по тротоарите ќе бидат проблем комби возилата за достава,автомобили кои се пикаат меѓу столбчињата за нешто набрзинка да купат и голем број други проблеми...конретно тротоарот десно и за пешачење е тежок има многу расфрлани жардиниери,несмасно поставени контејнери инаку патекава би можело да се изведе и горе без да се стеснува булеварот.Многу често и пешаци ги користат овие патеки поради узурпираност на околните тротоари а некаде и покрај патекиве велосипедистите возат рандом како ќе им дојде без некоја оправдана причина.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 21563
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #704 Posted: 17-Jul-2020 at 12:31
Да се намали широчината на коловозните ленти

Групата скопски велосипедисти „На точак“ бара промена во Правилникот на Министерството за транспорт и врски во однос на широчината на коловозните ленти. Тие настојуваат широчината на коловозната лента кај транзитна магистрална улица да се намали од сегашните 3,50 – 3,75 метри на 3.25 метри, додека за градска магистрална улица од 3,25 – 3,50 метри, предлагаат 3 метри исто како и за собирна улица. За сервисна улица наместо 3 – 3,25 метри, предлагаат 2,75 – 3 метри.
– Надвор и од постоечките пропишани широчини, во релноста низ градот имаме и улици чии коловозни ленти се широки и 4.5 метри. Широчината на лентите на улицата „4 Јули“ (Борис Сарафов) во Ѓорче Петров, на која за неполн месец прегазија две деца, во одредени делови е 4.5 метри – реагираат од „На точак“, потенцирајќи дека има повеќе студии кои ја утврдуваат врската помеѓу широчината на коловозните ленти и бројот на жртви во сообраќајот.

Тие прават споредба со Холандија, каде за автопатите се користи широчината од 3,35 – 3,5 метри.

– Холандија е една од државите со најбезбеден сообраќај во светот и најмалку жртви по глава на жител (3,4 на 100 илјади жители годишно, што е 3 пати помала стапка од Македонија). Во Холандија широчината од 3.25 метри се користи за патишта со ограничување од 90 километри на час, а кај нас ретко се среќава во урбана средина (доминираат ленти од 3,5 метри), иако ограничувањето е 50 километри на час – велат од „На точак“.

Според нив, во минатото се сметало дека колку е поширока лентата, толку поголем е просторот за маневрирање и поголема е безбедноста, но денес поголемата широчина на лентата на возачот му создава психолошко чувство на сигурност и потсвесно го наведува да се движи со поголема брзина.

– На тој начин погрешно испроектираната широчина на коловозната лента директно го наведува возачот на висок ризик од сообраќаен судир со тешки последици – објаснуваат од „На точак“.

Тие додаваат дека во моментот кога ќе се случи судир, единствено се казнува за индивидуалната одговорност на возачот, но не се бара и институционална одговорност за лошо испроектирана улица, како и за непреземање дејствија таа да се промени.

(А.П.)

https://www.vecer.press/да-се-намали-широчината-на-коловознит/
Back to Top
Théoden View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2018
Location: Р. Македонија
Online Status: Offline
Posts: 580
  Quote Théoden Quote  Post ReplyReply #705 Posted: 17-Jul-2020 at 13:40
Кога ќе се комплетира зацртаната сообраќајна мрежа на Скопје, ќе можат да се прават вакви измени, па и многу повеќе, ако има простор за стеснување за една цела лента на некои булевари. Но прво треба да се растеретат постоечките улици, а тоа најдобро ќе се постигне со нови улици. Возачите можат да се демотивираат и да одберат јавен превоз, велосипед или пешачење наместо автомобил до одредена мера, но возилата секогаш ќе имаат одреден удел во сообраќајот под кој никогаш нема да паднат.

Споредбите со Холандија, една од земјите со најразвиена сообраќајна инфраструктура во светот, се смешни. А и воопшто студиите за позитивните ефекти од стеснувањето на лентите се засновани на истражувања во мегалополиси со впечатливи сообраќајни мрежи, во функционални држави каде не се толерира дивјаштвото, така да и за нив сум скептичен дека би имале некој учинок за едно Скопје.

Согледување на различни искуства е едно, нивното слепо следење е друго.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #706 Posted: 17-Jul-2020 at 14:14

алелуја... жими све се поиритантни се барањава... не се велосипедистите богови на моралот и урбаниот живот, ниту ние сме Холанадија, аман... вози ли некој автомобил од велосипедистиве, за малце да се спуштат во реалност?

ко прво, нека се бунат што не е отстранет бетонот на тротоарот што го истурале рандом локали на булеваров
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1161
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #707 Posted: 17-Jul-2020 at 16:25
Добри идеи имаат, но често знаат непотребно да се замешаат каде нема потреба, како автомобилски и јавен превоз. Премногу простор и можности има за доформирање на велосипедската инфраструктура во градов, без да се напаѓаат други форми на превоз или да се инсистира на истиснување на автомобилот. Самото по себе ќе си дојде (а веќе и се случува) кога ќе има добра вело инфраструктура и јавен превоз.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #708 Posted: 17-Jul-2020 at 19:02
Значи потесни ленти значат помала брзина. Не се до толку надвор од реалноста. Кој возел на ленти широки 3 метри ќе знае какво е чувството. Нема возење 80 на час.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1161
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #709 Posted: 18-Jul-2020 at 16:27
Многу добро знам бидејќи возам на Кочо Рацин секој ден. Разберете дека поневешти возачи тотално се губат. Денес еден буквално застана на свиокот. На западната страна има толку простор што можеа и двонасочна велопатека да направат наместо ова квази решение. Има места каде има логика да се оди со стеснување ленти, но главен булевар како овој не е едно од нив.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5424
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #710 Posted: 18-Jul-2020 at 16:39

Не мислам да се стеснат за бенефит на велосипедски ленти на коловозот, туку генерално да има потесни ленти (и на новите булевари кои допрва ќе се градат) за да се вози побавно, за да се прошират тротоарите, и за да има место да се смести лента за БРТ/ЛРТ или што и да се планира.

Од автоцентрични градови, во држава која увезува 100% од горивото (и со тоа врши притисок на курсот на денарот), аир нема, освен за акцизата на гориво (што теоретски ја полни државната каса, но парите за одржување на фиксен курс на денарот се излеваат од истата таа државна каса).
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1161
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #711 Posted: 18-Jul-2020 at 18:23
Ок, но растот на потрошувачката на гориво нема да се намали без добар јавен превоз и други алтернативи. Освен ако економијава не стагнира како сега.

За контрола на брзина и останати прекршоци најубаво решение се камери и честитки во писмо.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #712 Posted: 18-Jul-2020 at 19:15
Originally posted by гитардемон


Не мислам да се стеснат за бенефит на велосипедски ленти на коловозот, туку генерално да има потесни ленти (и на новите булевари кои допрва ќе се градат) за да се вози побавно, за да се прошират тротоарите, и за да има место да се смести лента за БРТ/ЛРТ или што и да се планира.

Од автоцентрични градови, во држава која увезува 100% од горивото (и со тоа врши притисок на курсот на денарот), аир нема, освен за акцизата на гориво (што теоретски ја полни државната каса, но парите за одржување на фиксен курс на денарот се излеваат од истата таа државна каса).
брзината на возење не е реаљлен аргумент, се работи за простор општо, на пример што истите ленти треба да ги користи возило што е два пати пошироко од автомобил, истото тоа што треба да не реши од сообраќајните метежи и загадувањето
мислам дека големите брзини со кои се вози низ градов се од причина на несовесно возење, а се знае кои се брзинските ограничувања по закон меѓудругото... законската брзина е 50, реалната од друга страна некаде 60

поентата на булеварите е да бидат брзи поврзувања меѓу оддалечени точки во градот, ако ти ја ограничуваш таа брзина со милион фактори, џабе ти е булеварот

сфаќам и дека штедење на просторот во поглед на урбанизам е полезно, ама па од друга страна, ако има можност сите нивоа, коловоз, велосипедска патека и пешачка патека, како и зеленило, да бидат со поголема ширина, мислам дека не е проблем
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
FiLo View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote FiLo Quote  Post ReplyReply #713 Posted: 18-Jul-2020 at 21:21
Тие од таа група "На точак" со тие такви барања навистина се антипатични.

Немам ништо против велосипедизам и користење на велосипед како средство за транспорт, но меѓутоа цело време се ставаат како они да се епицентарот во сообраќајот притоа зборувајќи за непочитување на сообраќајни правила од страна на возилата.

А колку само има нафурани велосипедисти што не почитуваат правила, возат по средина на коловоз на места каде што има велосипедска патека под изговор они биле пребрзи, на велосипедската имало некои што возеле пополека, они вежбале како за тур д франс.
Успат и кога возат по коловоз, наместо да возат по крајниот раб, тие возат по средина, небаре се возило, па ако на таквите им свирнеш, веднаш се нафураат, не се тргаат па на следен семафор ќе застане до тебе и ќе ти мрси муда.

Да не спомнувам дека и многу од нив не почитуваат црвено светло, а како што кажав, возат по коловоз, се однесуваат како возило и сакаат да бидат третирани како возило.
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #714 Posted: 18-Jul-2020 at 22:29
Originally posted by FiLo

Тие од таа група "На точак" со тие такви барања навистина се антипатични.

Немам ништо против велосипедизам и користење на велосипед како средство за транспорт, но меѓутоа цело време се ставаат како они да се епицентарот во сообраќајот притоа зборувајќи за непочитување на сообраќајни правила од страна на возилата.

А колку само има нафурани велосипедисти што не почитуваат правила, возат по средина на коловоз на места каде што има велосипедска патека под изговор они биле пребрзи, на велосипедската имало некои што возеле пополека, они вежбале како за тур д франс.
Успат и кога возат по коловоз, наместо да возат по крајниот раб, тие возат по средина, небаре се возило, па ако на таквите им свирнеш, веднаш се нафураат, не се тргаат па на следен семафор ќе застане до тебе и ќе ти мрси муда.

Да не спомнувам дека и многу од нив не почитуваат црвено светло, а како што кажав, возат по коловоз, се однесуваат како возило и сакаат да бидат третирани како возило.

Тие што ги спомнуваш се мала група. Тие се всушност што се облечени како велосипедисти и мислат дека возат на Тур де Франс. Не се само по булевари и на кеј ги има.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #715 Posted: 18-Jul-2020 at 22:59
Општество во развој

Еве јас сум точкарот кој оди на работа со точак и вози по велосипедски патеки притоа и застанува на сите семафори попатно, свири со ѕвончето на пешаци/коли/точаци во спротивна насока/тротинети и што не, но ете возам по велосипедски патеки кога ги има. Какви се, долга тема, полна со проблеми. Возам и по десен раб на коловоз кога тоа го дозволуваат условите, секако пазејќи некој да не отвори врата од паркирана кола па да ми биде последно патување, или да не влезам во некоја шахта или кратер, или избегнувам стакла и што не. Не знам дали знаете дека тоа чистење патеки и десни рабови на улици не се случува баш редовно.

Но, возам и роуд бајк и сум облечен како Тур де Франс (се смеам на ова) и тогаш возам стриктно по коловоз, затоа што јас тогаш тренирам, не одам на кафенце и ми треба да излезам од Скопје побрзо, а не побавно, бидејќи тоа мене ми е тренинг. Во тие моменти возам со патики со кои се откачувам од велосипедот, па така на патеките шансата за да се повредам е скоро сигурна и поважно возам далеку повеќе од 25 км/ч. Знам дека не го сфаќате овој момент, но во сите држави овие работи се пропишани и велосипедистите имаат право да го користат коловозот, тоа не ги исклучува едното и другото.

И да, крајно, има многу несовесни велосипедисти, ама нема ни ден да не сретнам некој возач несовесен нели Или пак пешак. Чисто да не претеруваме.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #716 Posted: 18-Jul-2020 at 23:12
Originally posted by skopskodete

Originally posted by FiLo

Тие од таа група "На точак" со тие такви барања навистина се антипатични.

Немам ништо против велосипедизам и користење на велосипед како средство за транспорт, но меѓутоа цело време се ставаат како они да се епицентарот во сообраќајот притоа зборувајќи за непочитување на сообраќајни правила од страна на возилата.

А колку само има нафурани велосипедисти што не почитуваат правила, возат по средина на коловоз на места каде што има велосипедска патека под изговор они биле пребрзи, на велосипедската имало некои што возеле пополека, они вежбале како за тур д франс.
Успат и кога возат по коловоз, наместо да возат по крајниот раб, тие возат по средина, небаре се возило, па ако на таквите им свирнеш, веднаш се нафураат, не се тргаат па на следен семафор ќе застане до тебе и ќе ти мрси муда.

Да не спомнувам дека и многу од нив не почитуваат црвено светло, а како што кажав, возат по коловоз, се однесуваат како возило и сакаат да бидат третирани како возило.

Тие што ги спомнуваш се мала група. Тие се всушност што се облечени како велосипедисти и мислат дека возат на Тур де Франс. Не се само по булевари и на кеј ги има.
многу поголема е групата отколку што замислуваш, колку што има несовесни возачи, толку има несовесни велосипедисти и пешаци... не мора да се облечени ко на тур д франс, рандом пензионери го прават истото
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #717 Posted: 18-Jul-2020 at 23:17
Originally posted by ehrlich

Општество во развој

Еве јас сум точкарот кој оди на работа со точак и вози по велосипедски патеки притоа и застанува на сите семафори попатно, свири со ѕвончето на пешаци/коли/точаци во спротивна насока/тротинети и што не, но ете возам по велосипедски патеки кога ги има. Какви се, долга тема, полна со проблеми. Возам и по десен раб на коловоз кога тоа го дозволуваат условите, секако пазејќи некој да не отвори врата од паркирана кола па да ми биде последно патување, или да не влезам во некоја шахта или кратер, или избегнувам стакла и што не. Не знам дали знаете дека тоа чистење патеки и десни рабови на улици не се случува баш редовно.

Но, возам и роуд бајк и сум облечен како Тур де Франс (се смеам на ова) и тогаш возам стриктно по коловоз, затоа што јас тогаш тренирам, не одам на кафенце и ми треба да излезам од Скопје побрзо, а не побавно, бидејќи тоа мене ми е тренинг. Во тие моменти возам со патики со кои се откачувам од велосипедот, па така на патеките шансата за да се повредам е скоро сигурна и поважно возам далеку повеќе од 25 км/ч. Знам дека не го сфаќате овој момент, но во сите држави овие работи се пропишани и велосипедистите имаат право да го користат коловозот, тоа не ги исклучува едното и другото.

И да, крајно, има многу несовесни велосипедисти, ама нема ни ден да не сретнам некој возач несовесен нели Или пак пешак. Чисто да не претеруваме.

Настрана иронијата, колку што разбрав. Прво, знам дека во одредени држави, пример сојузни држави во САД (колку што се сеќавам), дозволено е да се вози по коловоз (исто како автомобил и сл.), но во Скопје тоа не е реалноста. Во однос на тоа што спомнав (Тур де Франс), можеби е смешно, да, но едно 6-7 пати ИСКЛУЧИВО ТАКВИ, облечени како на трка, за малце не ме имаат собрано на кеј, и тоа не само мене, туку и други, бидејќи возат ненормално брзо на патека која е наменета најмногу за рекреативци, а притоа има и мали деца.
Сигурен сум дека не сум единствениот кој во последно време се има сретнато со оваа „група луѓе“.
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #718 Posted: 18-Jul-2020 at 23:18
Originally posted by zabegan

Originally posted by skopskodete

Originally posted by FiLo

Тие од таа група "На точак" со тие такви барања навистина се антипатични.

Немам ништо против велосипедизам и користење на велосипед како средство за транспорт, но меѓутоа цело време се ставаат како они да се епицентарот во сообраќајот притоа зборувајќи за непочитување на сообраќајни правила од страна на возилата.

А колку само има нафурани велосипедисти што не почитуваат правила, возат по средина на коловоз на места каде што има велосипедска патека под изговор они биле пребрзи, на велосипедската имало некои што возеле пополека, они вежбале како за тур д франс.
Успат и кога возат по коловоз, наместо да возат по крајниот раб, тие возат по средина, небаре се возило, па ако на таквите им свирнеш, веднаш се нафураат, не се тргаат па на следен семафор ќе застане до тебе и ќе ти мрси муда.

Да не спомнувам дека и многу од нив не почитуваат црвено светло, а како што кажав, возат по коловоз, се однесуваат како возило и сакаат да бидат третирани како возило.

Тие што ги спомнуваш се мала група. Тие се всушност што се облечени како велосипедисти и мислат дека возат на Тур де Франс. Не се само по булевари и на кеј ги има.
многу поголема е групата отколку што замислуваш, колку што има несовесни возачи, толку има несовесни велосипедисти и пешаци... не мора да се облечени ко на тур д франс, рандом пензионери го прават истото

Рандом пензионири, барем покрај Вардар, според мое искуство, најмногу одат на сред патека без да им е гајле, а во исто време имаат и горе пешачка патека и земјена патека до реката.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #719 Posted: 18-Jul-2020 at 23:19

и во македонија е правилото дека можеш да возиш на коловоз ак осе движиш во правец на сообраќајот... тоа не значи дека треба да шеташ по лента или да возиш на коловоз онаму каде што има велосипедска патека... се е до совеста и органите што треба да ги спроведуваат законите
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
skopskodete View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 17-Feb-2017
Online Status: Offline
Posts: 926
  Quote skopskodete Quote  Post ReplyReply #720 Posted: 18-Jul-2020 at 23:26
Originally posted by zabegan


и во македонија е правилото дека можеш да возиш на коловоз ак осе движиш во правец на сообраќајот... тоа не значи дека треба да шеташ по лента или да возиш на коловоз онаму каде што има велосипедска патека... се е до совеста и органите што треба да ги спроведуваат законите

Конкретно, колку што се сеќавам, правилото е дека можеш, но доколку си до работ на улицата. За последното се согласувам, само што би дополнил и култура и домашно воспитување.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3435363738 49>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.715 seconds.

Copyright ©2007 - 2025  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.