![]() |
![]() |
![]() |
Управна зграда на ЈП „Водовод и Канализација“ |
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 18> |
Author | |||
OCB ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 03-Feb-2011 Location: 54 Online Status: Offline Posts: 921 |
![]() ![]() |
||
Пред 3 дена беше објавена прилично смешна статија во Нова Македонија. Не ја постирав затоа што сметав дека размислите на одговорните во „Водовод и канализација“ се крајно несериозни. Но кога веќе се дискутира за несериозност и навреда на интелегенцијата, прочитајте ги овие избрани бисери:
„Водовод“ со зградата ќе ни будел европски чувства! Ние сме дел од Европа и тоа мора да се покаже не само со зборови, туку и со дела, а архитектурата е дел од тоа дело, го објаснуваат од претпријатието старинскиот изглед на нивниот нов објект. Барокниот стил на новата зграда на јавното претпријатие „Водовод и канализација“ ќе служи за да ги потсетува граѓаните дека сме дел од Европа, бидејќи тие често го заборавале тоа, соопштија од претпријатието што стопанисува со скопската водоводна мрежа, која е во европскиот врв според загубите на вода. Објектот ќе почне да се гради на 21 јуни. - Ние сме дел од Европа и тоа мора да се покаже не само со зборови, туку и со дела, а архитектурата е дел од тоа дело. Настојуваме граѓаните, а и сите вработени во претпријатието што ќе го посетуваат објектот да имаат позитивна идентификација со градот, како град во кој се живее и во кој владее ред, сигурност и хармонија. Скопјани ќе добијат објект кој со своите високи естетски вредности ќе влијае позитивно врз изгледот на градот, а се надеваме и дека ќе извршиме унапредување на европските вредности кај нашите сограѓани. ------------------------------------------------------------------------- Би им препорачал на овие луѓе да се концентрираат на фактот дека во Скопје вкупната загуба на вода изнесува 60% од фактурираното количество. Тоа е вистинската причина зошто некои луѓе забораваат дека се наоѓаат во Европа. Edited by OCB - 20-Jun-2011 at 03:38 |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
malce gi ispomesa rabotite, neoklasicizmot, barokot se umetnicki stilovi, kakvi materijali ke upotrebuvas za objekt e sosema edno, a kakvi dekoracii ke ima objektot i vo koj stil e sosema drug. Imas i barok muzika, i klasicna muzika... Inaku koga rekov 2000 godini, neoklasicicniot stil se praktikuva celi 2000 godini niz cel svet do den denes, stilovite nemaat rok na traenje, nitu pak moze nekoj da nametne nekakvi pomodarski ogranicuvanja.
za ovoj komentar si vo greska (za mnogu drugi raboti si bil vo pravo dodusa) kako i sekoj produkt i gradbata treba da go zadovoli arhitektot ipotrebite na naracatelot i na korisnikot. Toa ti e osnovno pravilo, ako ja prekrsis taa simbioza rezultat sekogas ke bide polovicen. Arhitekturata za razlika od slikarstvoto, umetnickata sloboda e daleku poogranicena bidejki produktot ne se vosprima samo vizuelno tuku i funkcionalno i duhovno se dozivuva. Dokazano e deka vo grad kade narodot ne gi dpozivuva objektite kako svoi, najcesto toj grad ima golema doza na depresija. Bi sovetuval da procitate knigi na tema istorija na umetnost, kade rabotite se ubavo analizirani. Istoriski gledano ima mnogu malku objekti niz svetot koj narodot ne gi prifatil na pocetok, a podocna gi zasakal. Eve za primer kolku objekti izgradeni od 1945 godina navamu se sega prifateni ili pak turisticka atrakcija, nitu eden ne e. Narodot se uci? Eve ti zosto ne se naucis da go sakas noviot objekt na vodovod, ili pak ti se smetas za elita i ne del od narodot? Objektot si e super za svojot stil, Cloverstack e vo pravo nekoi komentari se cudni, ama jas ne bi sakal da osuduvam arhitekt samo zatoa sto se izrazil na pogresen nacin. Ako ste citale intervjua od poznati umetnici i arhitekti, sekogas nivnite izrazuvanja se cudni i daleku poekstravagatni, zacineti so super ego. |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
што да коментирам понатаму кога велиш дека неокласичниот стил (што не е искористен овде патем) постои 2000 години...
и зошто јас да не се научам да го сакам објектот на водовод? па многу едноставен одговор има, бидејќи е чедо на комплекси и забеган и извитоперен менталитет, кој ни јас не можам веќе да си го објаснам... само прочитај го објаснувањето на „архитектот“ и еврпоските чувства само еден пост над тебе и ќе ти стане јасно што ти зборам и грешка си дека ретки се случаите каде објект како новитет не бил прифатен, па потоа станал иконичен... имаш безброј примери за тоа, од најстарите цивилизации, па се до 2011 година! само на балканов колку примери имаш, каде објекти предизвикувале депресија, а денес се културно наследство, можеби не се туристички атракции, ама се многу ценети инаку објектот сам по себе си е супер, како што искоментирав претходно, за разлика од други објекти, ме теши тоа што е пристојно изведен со користење на конкретен стил... но се што има кажано авторот на објектот нема смисла, тука не збориме за грешки при изразувањето, туку за тотална бесмисленост |
|||
![]() |
|||
gjoko ![]() Senior Member ![]() Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
![]() ![]() |
||
вероватно на авторот му е кан стилот каковтреба да биди, па тој мора нешто да напиши,па нормално лупа зелени во тексот.стилот е комплетира сликата на сите објекти во целиот проект,па каков накрај ќе испадне ќе видиме
|
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
Istoriski objekti koi imaat unikatna forma ili so specificna dekoracija se istaknuvaat kako ikonicni. Denes niz svetot 1 objekt na milion od modernite objekti dali imaat unikatna forma, se drugo se stanca radi ekonomski i egzistencijalni potrebi. Sto e ocekuvano posto ziveeme vo materijalen kapitalizam kade profitot e najbiten. |
|||
![]() |
|||
G.I. Joe ![]() Senior Member ![]() Joined: 05-Aug-2009 Online Status: Online Posts: 417 |
![]() ![]() |
||
mislam deka iminjata na stilovite i seto toa kategoriziranje na arhitekturata e napraveno od teoreticarite neznam dali vo 20 vek i celta e da se znaj koj stil na koe vreme pripagjal , hronoloski da se podredat .. ova nie so go prajme sega so objektot na Vodovod i dr. vakvi objekti e smesno posto ne pripagjaat na ova vreme ... imitacija, eklektika ..ama dzabe objasnuvame kakov narod takva arh . a i drzava
|
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
и не знам по кој пат веќе се води муабетов на форумов, навистина не ми је јасно зошто не сакате да разберете дека не постои такво нешто како „европски лик“ на градовите, сите стилови си имаат одредено потекло и сигурно не се појавиле во цела Европа одеднаш, секоја земја си има своја култура и архитектура, па и класичните стилови, во секоја земја се посебни, баш ставовите за европски лик на Скопје се тие кои укажуваат на забеган и извитоперен менталитет... јас не знам зошто не сака никој да се помири со тоа дека во голема мера ги имаме пропуштено и нема смисла да надополнуваме сега... еднаш дадов добар пример и мислам дека е на место, зарем Јужноафриканците треба да градат пирамиди, бидејќи пирамидите се Афричка архитектура и не се распространиле до Јужна Африка? и не знам зошто таков став дека класичните стилови се иконични, а современите не се... провери си ги тврдењата, искрено воопшто не се точни... ако баш сакате да знаете, сите тие класични објекти се ценети само поради фактот дека во нив се наоѓаат битни општествени и културни институции и поради нивната искрена (не ко кај најшиве вештачка) историја... и подеднакво се вредни како многу модерни зданија со големо значење, сите се помалку или повеќе ценети, но тоа не го потврдува тоа колку биле вредни или дали требало да се градат Edited by zabegan - 22-Jun-2011 at 20:23 |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
zabegan
sovet do tebe da si procitas knigi, a ne samo da filozofiras na temi od klasicizam i neoklasicizam vo arhitekturata. eve na kratko izvadoci od knigi za ostanatite clenovi sto gi interesira klasicizmot se pojavuva vo svojata prvobitna minimalisticka forma vo Anticka Grcija uste pred Aleksandar da postoel, za podocna da se razvie prosiri so poveke elementi i kako pod grupi se pojavuvaat elinisticka, rimska, so drugi pomali pod grupi sozdadeni so sirenjeto na makedonskata i rimskata imperija. Ideite na klasicizmot stanuvaat popularni i prifateni vo golem del od antickiot svet, pa sekade niz togasniot anticki svet se prdolzuva tradicijata na anticki gradbi. Ovoj stil i ponatamu se neguva vo mediteranskiot svet. Barokot, gotikata i rokoko go korista klasicizmot kako baza za svoite gradbi. Neoklasicizmot e dvizenje po definicija znaci vrakanje kon cistinata na klasicizmot i otfrlanje na ekstra dekoraciite i elemntite vovdeni so barokot, rokoko. 17-18 vek se pravel celi kopii od klasicnite objekti od star Rim i Grcija. Veke vo 19 vek imame povtorno gradenje na golemo klasicni objekti (dvizenja nareceni Greek Revival, Neoclasicizam). VO 20 vek do vtorata svetksa vojna vo Evropa e povtorno aktuelen klasicizmot. Vo period od 18-20 vek imame isto i masvono sirenje na evropskite tradicionalni stilovi niz cel svet preku koloniite. Posle vtorata svetska vojna tradiconalnite stilovi se smetani kako antiburzoaski arhitentoski stilovi, i togasnite komunisticki eliti nasilno gi menuvaat urbanite jadra vo istocna Evropa se pod znakot na moderno. Veke vo 80tite betonot izleguva od moda i stakloto stanuva glaven nacin na izrazuvanje na modernata arhitektura. Inaku ima arhitentoski studia niz cel svet koi za celo vreme se bavat so gradenje, restavriranje na objekti so gorespomentatite stilovi. Klasicizmot so site podgrupi, i stilovite kako Barokot, Rokoko, Gotika, Vizantisko-Romanskiot stil, site ovie stilovi se kreirani i neguvani od poznati arhitekti i arhitektonski skoli vo Evropa pa zatoa i se evropski stilovi. Ovie stilovi bile istoriski kreirani za da se idolizira religijata, istorijata, vladetelot, bogovite i idealite na togasnite luge. Za razlika od denes, koga poveketo arhitektonski stilovi se globalni, bez istoriska poraka, bezetnicki predznak i mnogu poslobdni vo svojata poraka.
Sum kazal i predhotdno nie tek treba da izgradime nesto ultramoderno so sto bi se gordeele. A toa deka narodot se uci (diktatura na arhitektura), toa e krajno opasna teza, ako narodot i investitorot ja mrzat gradbata nisto ne si napravil, u najmala ramka barem da bidat ramnodusni kako sto bea dosega bib il nekakov rezultat. Inaku po definicja ikonicni objekti se onie koi se unikatni po forma tekstura, imaat dekoracija koja e privlecna, objekti povrazni so istorija ili klucen nastan za drzavata. |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
Eden od povlijatelnite lugje na klasicizmot i zapadnata arhitektura e Andrea Palladio koi vo 16 vek promovira i gradi objekti koi do den denes se smetaat za ogromna inspiracija. Idei koi mozat da se preopznaat i vo Vodovod zgradata
|
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
и пак мешаш баби и жаби, зборевме за неокласицизмот, кој како и други „класични“стилови е одреден тренд во целовкупната култура, облеката, музиката и т.н. во одреден период и сите класични стилови се трендови за одредени период... ти си помешал некои лончиња тука, не се работи за постоење на еден стил 2000 години туку за позајмување на секој нов стил од претходни стилови, односно пренесување на елементи од стиловите, а далеку од тоа дека стилот на градење во антиката и во 19 век е нешто исто... нешто слично може и во современата архитектура да се направи, да се превземат елементи од класични стилови...
и за вториот пасус, многу погрешно си ме разбрал, за истото зборев во темата за Ск2014, баш и јас барам квалитетна архитектура, ако тоа не успеа да го разбереш досега од муабетов, тогаш џабе дискутираме и впрочем не знам зошто сеуште не ви е јасно на многу луѓе дека објектите во кои се крстите за свое време биле современа архитектура во состав со трендот, исто како што е денешната и дека вредноста на архитектурата не се состои во стилот, туку во објектот, затоа во секој стил и во секој период има и ѓубриња од објекти и феноменални зданија и да, постои такво нешто како минлива архитектура, баш објектов на водовод е таков пример, ако не си приметил, резиденцијалните објекти и просечната урбана архитектура од одреден период е во глобала непозната, од сето тоа познати се само објектите на културата и администрацијата, па дури и од нив само дел се прочуени, искрено, низ темиве имаат многу примери дадено за користење на класична архитектура во денешно време, или пак некоја од своето време, па за нив не слушнал 90% од народов во светов... затоа сум против глупости како зградава на водовод тоа е тоа што треба народот да го научи, да има чувство за проценка секој посебен објект во светот , а не да имаме дискусии од типот кој стил бил бољи, дали неокласицизмот или некој од 21 век, не се работи тука за никаква диктатура ![]() Edited by zabegan - 23-Jun-2011 at 14:30 |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
zabegan izgleda ne mi gi citas postovite, neoklasicizam ne e nov stil, tuku e dvizenje so definicija koja znaci vrakanje kon cistinata na klasicizmot i otfrlanje na ekstra dekoraciite i elementite vovdeni so barokot, rokoko. I vklucuva celosno kopiranje na klasicinite objekti. Nema vrska ni so nov stil nitu pak bil moderen. Celata poenta na toa dvizenje e da se gradat objekti kako vo star Rim i anticka Grcija. Ne polemiziraj so mene, jas samo ti kopirav i prevedov tekst od knigite po istorija na umetnost od koi jas ucev i studirav. Inaku stilot si postoi i neguva 2000 godini, dali skaas da ti dadam lista na objekti od sekoja godina vo zadnite 2000 godini sto se gradele vo klasicen stil niz cel svet pa da svatis deka zgradata na vodovod e samo edna zgrada od taa dolga tradicija.
Naordot ima custvo za procenka veruvaj vo toa, i ne se pali na beton tekstura, i potprosecen minimalizam kakov sto ima vo Skopje. Minimalistickiot priod kon umetnosta i arhitekturata e tamu kade mnogu umetnici i arhitekti padnaa, poradi negovata cistina i ednostavnost mnogu mislat deka e lesen za implementacija, ama bas naprotiv, ima cela nauka kako se sozdava edno minimalisticko delo. Zatoa denes na primer Skopje ima objekti so minimalisticki tendencii ama bez nikakva umetnicka vrednost. Ako mislis deka Skopskiot modernizam e cenet vo svetot mnogu se lazes. Ne sum go sretnal vo nitu edna kniga na moderna arhitektura i umetnost. Edinstveno sto se spomnuva kako mesto so brutalisticki objekti, ali niz svetot ima daleku poceneti i vredni brutalisticki objekti, iako nadvor od tie krugovi ovoj pravec ne e mnogu cenet. Za zgradata na vodovod, poradi nejzinata kruzna forma, moze svetksi nema da bide poznata ama na Skopje ke mu dade vrednost, bas poradi samata forma i dekoracija. Denes vo Skopje mnogu retko se srekavaat objekti koi po forma se unikatni ili pak imaat specificna dekoracija sto maksimalno treba da se podrzi (MNT, Univerzalna, Stadion, Posta, Kale, turski objekti) |
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
![]() леле бе човек што не ти е јасно околу стиловиве??? убаво и цивилизирано ти објаснив, кај си се збркал нешто, па уште се инаетиш... и сам не си погледнуваш што пишуваш и дека 100 различни работи ти се помешани во една реченица еве, да не испадне дека ти ја вреѓам интелегенцијата, ќе објаснам: не постои такво нешто како класицизам, тоа е термин кој се употребува за создавање на множество од се она што е стари и позајмува од минатото, исто така е и модернизмот, само обратно значи тоа се само термини и не постојат, тоа се движења во културата... додека наокласицизам, барок, рококо, брутализам, минимализам и т.н. се стилови и постојат како такви, односно тоа се трендови на живот во одредени периоди од историјата на човековата култура а еве ти и со слика објаснето, дека се работи за модерни стилови со позајмени елементи: ![]() кажи ми дали овој објект ти личи на римски или хеленски храм??? секој стил е модерен за времето во кое бил користен... и не знам како зградата на водовод можеш да ја видиш како збогатување на културата на Скопје, еве ти, слободно запримети ја културата во просечен резиденцијален објект во париз во некој класичен стил и колкава вредност има... тоа што сакам да ти го кажам е дека вредноста на архитектурата во градот се состои во значењето на објектите како институции, а не во стилот во кој се градени, нормално, во Париз се познати Версај и Лувр и никој врска си нема во кој стил се и колкава е вредноста на стилот, битно тоа се најпознатата палата и музеј во европа, па и светот значи не се постигнува ништо со самото тоа што ќе ставиш пластика на некој објект, туку тој објект треба да има и значење... згора на се, големината на еден објект, не се состои во стилот во кој е изграден, туку во особините на самиот објект... тоа ти го зборам цело време и не знам што е тешко тука да се разбере, убаво ти го болдирав истото во претходниот пост ![]() едит: извини, во постот сум направил грешка, класицизмот (ако збориме за архитектурата) е стил исто како и другите и е карактеристичен за одреден период, додека модернизмот има повеќе дефиниции... сепак, си останувам на истото и покрај грешкава, бидејќи фактот и онака дополнително ми ја потврдува тезата Edited by zabegan - 23-Jun-2011 at 23:45 |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
hmm, ti ne se inaetis so mene se inaetis so literaturata po istorija na umetnost, jas samo ti prevedov definicii od knigi po istorija po umetnost sto studentite gi ucat, ako ti si imas svoi definicii za neoklasicizmot, modernizmot i slicno poveli iskazi se, samo toa ke si ostanat samo tvoi kriteriumi i definicii.
Inaku toa sto go pokaza e barok/rokoko so baza klasicizam, jasno definirani se rabotite vo stranstvo, sekoj element si e definiran. Nekoi objekti lugeto gi posetuvaat cisto radi nivnata ubavina, i znacenjeto e totalno nebitno. Sekoj si ima svoj kriterium zosto eden objekt go posetuva, ne e samo istorijata edinstvenata pricina za da eden objekt bide znacaen. Istoriski gledano mnogu od drzavnite objekti bile gradeni da bidat ubavo dekorirani. Primer Gaudi am gradeno kuki i drugi objekti koj istoriski nemaat absolutno nikakvo znacenje, ama gi ima vo site katalozi, se najposeteni od turisti, cisto radi nivnata ubavina. [quote]значи не се постигнува ништо со самото тоа што ќе ставиш пластика на некој објект[/quote/ tuka lezi zajakot so tebe, ednostavno ti ja ignoriras dekoracijata kako biten del vo arhitekturata, i deka objekt bez dekoracija i ubava fasada e sranje vo ocite na mnogu lugje, bez razlika ako toj objekt ima istorisko znacenje. |
|||
![]() |
|||
makonix ![]() Senior Member ![]() Joined: 08-Feb-2010 Online Status: Offline Posts: 520 |
![]() ![]() |
||
eve edna koparacija, ako odis na zabolekar da ti napravat preden zab, ne e dovolno samo da go sredat kariesot tuku treba i da go oformat zabot da izgleda kako da e nov za da ne bide grd i strci. Taka e i so arhitekturata, gabe objekt napraven so najnovi ekoloski standardi, ako go napravis na plostad i im e grd na gragjanite, toj objekt koga i da e ke bide srusen.
|
|||
![]() |
|||
zabegan ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
![]() ![]() |
||
очигледно не се разбираме и се осеќам исто ко на ѕид да зборам, не намеравам да ја продолжам дискусијава ако продолжиш да игнорираш факти и да ми ги повторуваш истите коментари ко касета, и покрај тоа што се трудам да се појаснам, значи како сакаш, ако сакаш отвори книга, сакаш прогуглај, сеедно, јас ова што го знам го имам научено баш од книги
сеуште не ми е јасно како можеш цврсто да стоиш позади ставот дека неокласицизмот постои 2000 години, навистина не ми е јасно, и очигледно не ти е јасно ништо од тоа што го зборував, и покрај тоа што ти давам соодветни примери... наспроти тоа ми даваш пример со Гауди, еден архитект кој се издвојува и кој нема врска со тоа што ти го зборам... всушност има врска... разгледај ги проектите на Гауди слободно и види зошто се познати, па и оние кои немаат културно значење и ќе ти стане јасно за што зборев на почетокот, пред да забегаме со дискусијава... всушност и многу голема грешка ти е што го одбираш Гауди како пример за своите ставови, баш јас треба да го користам на мојата страна од дискусијата... дали воопшто си запознаен со делата на гауди или само имаш прислушнато нешто за него ![]() П.С. не ти барав да ми кажеш во кој стил е објектот кој го постирав, туку дали ти личи на антички храм, бидејќи, колку што се сеќавам тврдеше дека еден стил постои 2000 години и дека објектите кои се граделе во историјата, не биле модерни во свое време, туку очигледно антички... Edited by zabegan - 23-Jun-2011 at 23:47 |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Забеган некогаш знаеш да бидеш конзервативен во најнегативна смисла. Од мене пофалби до маконикс и хуго кои знаат така некогаш да напишат нешто како сам да се читам.
|
|||
![]() |
|||
AA ![]() Newbiе ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
||
Interesna e temata Dali site gradbi mora da se trudat da bidat moderni. Naglsuvam se trudat, bidejki budzetite, kako I tehnologijata na izvedba vo makedonija, cesto ne mozat da ja pratat najsovremenata tehnologija. Eden odgovor na skopskata skola za arkitektura I e striktno DA Drugiot odgovor e daden od Dekanot na fakultetot na Arhitektura na Yale , - ne mora. http://www.ramsa.com/people/robert-a-m-stern.html Ova e sajt na firmata na Dekanot na Yale. Arhitektonska firma od 220 vraboteni. Ja vodi dekanot na Yale. Opstestveno realizran covek, svetski priznat I dokazan I osloboden od kompleksi deka mora da e moderen. So primer bi objasnil-, Dali Ohrid poprijaten bi bil za nas turistite ako e izgraden so novi gradbi ili ako so zakon bi se zabranilo da se gradat gradbi razlicni od ohridskata kuka. (barem stariot del). Dali I Sobranieto na ex YU, vo belgrad, koe e izgradeno vo 1936, vo vreme koga modernizmot e na scena, denes e nesakan objekt za belgragani? Po moja poseta na belgrad, belgragani go sakaat I go zanemaruvaat faktot, sto mozele da imaat parlament izgraden vo drug stil. Mozebi na kraj treba da se prasaat graganite za izgledot na drzavnite institucii dali : http://architecture.about.com/od/findphotos/ig/Oscar-Niemeyer/Brazilian-National-Congress.htm ili za klasicna gradba, kako gorespomenata Po mene I dvete se mnogu ubavi gradbi. Dali kako arhitekti ne treba da imame poznavanje na klasicnata arhitektura. I od start da kritikuvame, ako nesto ne e po http://www.archdaily.com/. Svakam deka site sakat da pokazat kolku se moderni, sovremeni, no dali mora toa se se kazuva so arhitekturata. Postojat mnogu drugi polinja. I fast food bese popularna hrana vo 80-90ti, no denes site se navrakame na klasicnata kujna. Zarem edna La traviata e kic samo bidejki denes iskocilla drug tip muzika? Mozebi ako se grizele za popularnosta ili modata vo 89-trebase da go sakaat Vanilla Ice- http://www.pp2g.tv/vYnl-Z3Q_.aspx Zamislete kako bi vi bilo vo toa vreme da ste gi isfrlile site ploci od Tchaikovsky, za da si kupite nova ploca od Vanilla Ice. Dali lugeto koi ja sakat operata I baletot, kakoi umetnicite koi gi izveduvaat istite dela se izlozeni na kritiki, kako I arhitekturata koja odstapuva od trendovskite normi. Toa e vo Skopje no ne na drugi mesta. http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_H._Driehaus_Prize_for_Classical_Architecture Ubavo e da se razgledat koi se dobitnici na oavaa nagrada, I ubavo e da se vidi I koi se vo komisijata, kako I nivnite dela. Ubavo e da se razgledaat I klientite na gorespomenatite dobitnici na nagradata. New York, Yale, Stanford, Harvard…Ako ubavo rascepkate po klientite na nagraduvanite, ke se zabelezi nesto interesno- cesto sopstvenicite na kompanii koi ja diktirat modata na ziveenje vo 2011 za sebe pravat domovi koi se po zakonite na klasicizmot? Znaci arhitekturata za lugeto I instituciite, da e trendovska, minliva, a za sebe klasicna, po najstrogite zakoni na klasicizmot I izrabotena od vrvnite poznavaci na tajnite na prostorot-kako sto e dekan na fakultet za arhitektura na Yale. |
|||
![]() |
|||
lslcrew ![]() Senior Member ![]() ![]() Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
![]() ![]() |
||
Така е аа, раво за ова пред скоро време размислував. Архитектурата држеше контонуитет по конзервативен селективен пат усофршуван постепено со илјдаи години. Кај се најдоа пред пола век некаде после втора светска почнаа некои лабараториски видови архитектура наместо оние до кои се дошло по како да кажам дедуктивен пат, затоа и се широко прифатливи за луѓето. Кога дојдоа овие почнаа нешто да не го признаваат целиот предходен труд и да се ставаат на толку илјади години труд како да е нешто што не смее да се повтори и да треба да се оградуваме, па почнаа лабораториските заморчиња како брутализам соц-реализам и некои такви да излагаат од контрола и сега веќе се свешле до таа едноставност да мора пак да се бара приказна во објектите и назад на последната етапа кога тоа било така односно пред некој помалку од век. Човештвото се враќа онаму каде што континуитетот престанува да биде почитуван и продолжува од каде што почнал да забушава се враќа назад во колосек. И предно имало и пак ќе има такви отстапувања ама никогаш не успеале ниту ќе успеат, овој пат отспаувањето траеше неколку децении и остави нешто репрезентативно, ама остави и многу штета што денес граќаните проаѓаат покрај тие згради како покрај "турски гробишта" зашто едноставно не му лежи на човекот такво нешто, може му лежи на некој тесен круг "професионалци" идеологизирани и обременето професионално деформирани. Скопје е овој пат еден од лидерите на враќањето на колосек. Тоа што ние сме родени во време на дисконтинуитет сега тежи врз грбот на многу луќе што ноншалантно одбиваат се што се случува во скопје, а ситуацијата е сосема обратна, кога ќе се ставиме надвор од временските контексти ова со класичнатаархитектура е една многу фина работа, на се глупи овие професори, ама првите петли идат во супа, така е тоа.
|
|||
![]() |
|||
Cloverstack ![]() Admin Group ![]() ![]() Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
![]() ![]() |
||
@ AA
Дали сите градби треба да се трудат да бидат модерни? Се разбира дека не (тоа ако збориме чисто за стил, а од технолошка гледна точка дефинитивно дека треба). Ама кај нас прашањето мора обратно да се постави. Дали сите градби мора да се трудат да бидат „стари“? А аналогиите ти се погрешни. Исфрлање на плочите од Чајковски би било еднакво на рушење на вредни стари градби. А ова што се прави кај нас е еднакво на државен диктат дека музичките композитори на денешницата треба да се посветат на масовно компонирање на менуети, галјарди и слично. Но уште поголема фалинка во аналогијата е фактот што архитектурата, за разлика од музиката, не е само уменост, туку во денешно време многу повеќе е наука. Наука која треба да оствари многу повеќе од тоа на скриениот дел на покривот да имало место за колектори. За Ванила ајс што да се каже. Неговата музика едноставно е шунд. Тоа нема врска со модерното време. Исто и со објектите. Ниту еден објект не е добар или лош со самото тоа дали е современ или стар. Но оваа наша државно спонзорирана опсесија за пополнување на секој празен простор со маркички во сите можни форми и објекти во стари и квази-стари стилови, е прилично патолошка појава. За Ванила ајс уште нешто ми пречи во наметнатата логика... На широките маси никој не им стави пиштол на слепоочница да ја слушаат таа музика на почетокот на 90-тите, сами си ја избраа и со задоволство си ја конзумираа. Е сега дали тоа значи дека некој сериозен музичар се прешалтал на стилот на Ванила ајс, затоа што ете тој стил бил она што го љубеле масите? Ова во контекст на примитивниот популистички пристап кон архитектурата што се повеќе се глорифицира кај нас. Еве и ти наметнуваш некакви тези дека треба да се даде којзнае каква тежина на мислењето на чистачите на кондури кај старата автобуска (без навреда за начинот на кој што го заработуваат лебот, ама за архитектонска и урбанистичка експертиза, сепак да бидеме искрени колку би бил корисен нивниот „инпут“). Да не се лажеме, освен 3-4 бездарници од типот на Вангел, тешко дека на некој друг архитект му беше дојдено до тоа да проектира објекти на такви конкурси и со такви критериуми какви што не задесија нас. Ама очигледно парите се слатки, а секој си има своја цена. Од принципи, се разбира ниту „п“. Не знам каде тоа ќе не одведе како општество, ама сигурно не на некое добро место.
GOLD! И не само тоа, туку Вангел и Жан сигурно ќе се изучуваат како најзначајни фигури на архитектурата во 21 век ![]() Edited by Cloverstack - 30-Jun-2011 at 04:11 |
|||
![]() |
|||
AA ![]() Newbiе ![]() Joined: 29-Jun-2011 Online Status: Offline Posts: 0 |
![]() ![]() |
||
Analogijata so muzikata I arhitekturata trebase da go objasni slednoto:
Talentiran muzicar odbicno znae da sviri na poveke instrumenti. Pr. Znae girara, cesto znaat I kalvir, a interesno e koga ke im se dade tapani, dokolku im se dade dovolno vreme, bi naucile da bidat I dobri tapanari. Dali na skopskata skola za arhitektura se uci klasicnata gradba. NE. Dali e dadena zadaca da se isproektira objekt- vo klasicen stil-nikogas. Zosto, toa e posebno prasanje. Poznavanje na klasicnata arhitektura po mene ne e da gi znaes iminjata na avtorite na gradbite, barem taka se ucese nekogas na skopskata skola, sto ne veruvam deka e smeneto. Od istoto proizleguva I omrazata kon klasicnata gradba na skopskata skola. Videte go proektot na New Residential Colleges na Yale University- ne gledam deka studentite na Yale se buntuvaa protiv izgradbata na gradbata ili deka ke go UNISTI gradot…Veruvaj, zatoa e toa yale I zatoa sme nie Balkan. Postoi svakanje na balkanite deka se mora da e od nas licno. Nikakva pocit kon razlicnoto, prethodnoto. Ako ne e kako sto nie svakame mora da e gresno. Zatoa I mladite ke procitaat edna kniga I vednas se samonarekuvaat eksperti. Kaj nas ne se javi polemika dali se zapazeni normite, zakonite, pravilata na klasicizmot, -za klasicnite objekti. A zosto ne se razvi natamu diskusijata-bidejki vo makedonija recisi nema arhitekt sposoben da isproektira klasicna gradba po nejzinite pravila, I polesno bese toa sto ne go poznavame da go pljukame. Toa go mislev I za spomenatiot Vanila ajs. Primerot bese –site imame svoe vreme, energija na kogo ke gi posvetuvame –nekoj na klasikata nekoj na vanilla ajs. Lugeto sto go slusaa togas ne veruvaa deka slusaat sund. Nikoj od niv ne veruvase deka se proizvod na mediite, kako sto ni sega nikoj ne veruva deka po 30 godini I http://www.billboard.com/charts/hot-100#/charts/hot-100 ke bidat isto kako vanilla ajs. Ako vo toa vreme mlad covek kazese deka slusa klasika ili opera, ke go napravea lud ili budala (I denes e taka vo sredinite, kade ima najmalku sloboda na razmisluvanje-getata) Ako e taka vo muzikata, zosto mislime deka vo arhitekturata nema slicna igra so zvezdi, trendovi, nametnuvanja na biznis interesi. Edno prasanje: -koga bi investirale svoi pari vo biznis so nekretnini, pr. Zdrada vo eliten kvart (eve neka ne e skopje-neka e sirok sokak, ili hotel, ili nesto sto treba I vnucite da ziveat od renta, odnosno da ima ponatamosni mali troskovi na oddrzuvanje, a sepak da izgleda pristojno i po 50 godini, odnosno da e dovolno dobro za prosecen graganin, dali bi investirale vo moderno ili vo klasicno http://architecture.about.com/od/findphotos/ig/Oscar-Niemeyer/Brazilian-National-Congress.htm (samo zemeno so fakt deka ne mozeme da doneseme arhitektonska zvezda od toj rang) ili http://forum.krstarica.com/showthread.php/308234-Zdanje-Doma-Narodne-skupstine Znaci ako treba svoi pari da davame veruvam – izborot e jasen. Zatoa oldtajmerite se na cena |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 34567 18> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |