Вардарска Долина |
Post Reply | Page <1 7891011 14> |
Author | ||
ehrlich
Senior Member Joined: 31-May-2012 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 1365 |
Quote Reply #161 Posted: 10-Jan-2013 at 13:28 | |
Па јас повеќе сум да се изгради проектот Вардарска долина со замислените брани и хидроцентрали, како и Чебрен и Галиште, со кои Македонија енергетски би зајакнала, отколку пловно поврзување со Солун, кога и така имаме добра поврзаност со Србија и Грција, како железнички, така и патно. Подобро инвестирање и вложување на тие пари кон поврзување кон другите соседи, отколку ова.
|
||
Dexter26
Senior Member Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
Quote Reply #162 Posted: 10-Jan-2013 at 13:47 | |
Ова не е исто како АЕЦ Белене и Јужен Поток. АЕЦ Белене е, односно требаше да се гради на територија на Бугарија, а Јужен Поток на Балканот почнува на територија на Бугарија, а притоа ниту една друга држава од Балканот не е обврзана да учествува во ниту еден од овие проекти. Од друга страна, самиот факт дека се спомнува реката Вардар говори повеќе од доволно дека Република Македонија мора да учествува во тој проект, а не е Република Македонија таа која го подготвува овој проект наречен Пловен Балкан, туку Србија, поради што во овој случај, Србија е таа која треба отворено и јавно да ја повика Македонија на учество во овој проект, а не да чека Македонија да изрази интерес за учество во истиот тој проект. Едно е да кажеш дека ќе градиш автопат кој мора да поминува низ локацијата на која се наоѓа мојата куќа, поради што мораш да се обратиш кај мене за откуп на куќата, а друго е да кажеш дека локацијата на која се наоѓа мојата куќа е само една од можните локации низ кои би поминувал автопатот кој ќе го градиш, притоа додавајќи дека имаш и алтернативи, односно дека не си обврзан да преговараш со мене, туку можеш најкомотно да го изградиш автопатот, така што истиот не би поминувал низ локацијата на која се наоѓа мојата куќа. А во случајот со овој проект Пловен Балкан, Србите отворено и јавно велат дека истиот ја опфаќа реката Вардар, што значи дека тие мораат отворено и јавно да упатат покана кон Македонија за учество во истиот тој проект, а не да чекаат Македонија да изрази интерес за учество во тој проект. Ако Србите си имаат алтернативна траса за нивниот проект Пловен Балкан, која не би поминувала низ територијата на Република Македонија, тогаш воопшто не мораат да ја покануваат Македонија за учество во истиот тој проект. Edited by Dexter26 - 10-Jan-2013 at 13:49 |
||
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #163 Posted: 10-Jan-2013 at 13:53 | |
Абе прво ова се приказни за мали деца, далеку од реализација е овој проект. Навистина е неприкосновено сложен и скап. Иако беспорно треба да се изработи барем некаков идеен проект, за да имаме така наречена проектна готовност.
Друго е што Македонија исто така би имала бенефит од овој проект, така што не гледам ништо лошо (напротив) ние да им се обратиме на србите и да побараме учество во изработката на проектот. Очигледно е дека нивните институции не се далеку поподготвени од нашиве и не се степаа да ни се обратат. Ние не треба да си ја оставаме судбината во туѓи раце и да зависиме од туѓата желба, способност или готвоност да не поканат било каде. Ниту ќе ни се скрши грбот од работа, ниту ќе ни се повреди честта ако ние излеземе со барање први. |
||
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
||
Dexter26
Senior Member Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
Quote Reply #164 Posted: 10-Jan-2013 at 14:02 | |
Па тоа и го имам спомнато во повеќе наврати на оваа тема на форумов. Овој проект Пловен Балкан само го најавуваат Србите, а ни збор не сме слушнале ни од македонска ни од грчка страна. Ај за нашинците можеби ќе кажеш дека се незаинтересирани, но што со Грците ? Токму Грција, која се наоѓа во тешка должничка криза, би требало да профитира од ваков проект на долг рок, но сепак не сме слушнале ништо ни од нив, што уште повеќе говори дека овој проект засега е само илузија на Србија, која сеуше не излегла со ништо официјално, а на ветар во магла не може да се очекува Македонија да изрази интерес за учество, па дури ни проектот Скопје 2014 не е ветар во магла, прво имаше анимација, па конкретни најави, па се премина кон конкретна реализација на проектот, додека Србиве само говорат за проектот Пловен Балкан, без притоа да приложат било каква официјална документација. |
||
axel
Senior Member Joined: 08-Dec-2009 Location: kumanovo Online Status: Offline Posts: 3654 |
Quote Reply #165 Posted: 18-Jan-2013 at 17:45 | |
Bačević ide u Kinu po pare za D-M-VIzvor: BetaBeograd -- Ministar Milan Bačević boraviće od od 21. do 27. januara u poseti Kini, gde će razgovarati s potencijalnim partnerima za plovni kanal Beograd-Solun. Kako je najavilo Ministarstvo, Bačević će se prilikom boravka u Pekingu sastati s kineskim zvaničnicima i predstavnicima kompanija koje su pokazale interesovannje za saradnju ili strateško partnerstvo na realizaciji tog projekta. Taj infrastukturni projekat, kako se ističe, "značajan
je ne samo za Srbiju i Balkan nego i šire, s obzirom da je predviđeno
da prolazi kroz Srbiju, dalje preko teritorije Makedonije do luke Solun u
Grčkoj". Taj kanal trebalo bi da poveže reke Dunav, Moravu i Vardar. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=18&nav_id=678689 |
||
Dexter26
Senior Member Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
Quote Reply #166 Posted: 24-Jan-2013 at 10:51 | |
Конечно некој од македонска страна да излезе со конкретни официјални информации околу оваа, засега сеуште само српска иницијатива.
http://www.sitel.com.mk/srbite-kje-go-gradat-kanalot-belgrad-solun-bez-amin-na-skopje-i-atina Србите ќе го градат каналот Белград-Солун без амин на Скопје и Атина
|
||
Dexter26
Senior Member Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
Quote Reply #167 Posted: 27-Jan-2013 at 17:08 | |
Настрана фактот дека и понатаму Србите не излегуваат со конкретен
проект, сепак Б92 излегле со анимација и со конкретно објаснување каде
ќе биде потребна сериозна градежна офанзива доколку воопшто се премине
кон било каква реализација на проектот наречен Пловен Балкан, како и
дали и колку реализацијата на ваквиот проект е исплатлива или
неисплатлива за Србија.
На крајот од видео клипот во втората вест од 25 јануари 2013, новинарката говори за посета на Скопје во блиска иднина од страна на српскиот министер за природни ресурси, рударство и просторно планирање, Милан Бачевич, со цел дискутирање токму за проектот Пловен Балкан чијашто реализација, потенцира новинарката, е невозможна без согласност на Македонија и Грција. http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=22&nav_id=679763 B92: Isplati li se kanal do Soluna?
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=25&nav_id=680577 Kanal do Soluna neće nas zadužiti
|
||
daci92
Senior Member Joined: 10-Dec-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1937 |
Quote Reply #168 Posted: 27-Jan-2013 at 17:38 | |
Б92 има тотално промашена анимација поради фактот дека во Македонија нема шанси властите да дозволат да се гради канал кој ќе завршува некаде во Центарот на Скопје односно пред Камениот мост ,јас не верувам дека има некој кај нас толку голема храброст да го направи тоа ,да уништи живот на стотици илјади граѓани кој живеат на таа територија и воедно да го срушат камениот мост кој е од историска значајност на Скопје и Македонија.
Каналот би требало да се гради Морава-Пчиња со кое допирната точка на Скопје би било кај Катланово. Исто така ова од Б92 ми изгледа како повеќе против владата отколку стручна расправа за проектот.Они разговараат за задолжување на Србија за дополнителни 12-17 Милијарди долари но не кажуваат дека Србија нема ни половина од таа цена да ја плати при градење на овој проект бидејќи таа сума се предвидува за целиот проект од Белград до Солун ,а во секој случај проектот би се градел само со јавно-приватно партнерство или пак концесија што на крајот излегува сума од 1-2 милијарди долари за Србија или околу 1/2 или 1/3 од нашиот вкупен долг. |
||
Dexter26
Senior Member Joined: 19-Nov-2010 Online Status: Offline Posts: 2035 |
Quote Reply #169 Posted: 27-Jan-2013 at 18:00 | |
И јас го мислам истото, тотално бесмислено е Вардар да биде пловен во Скопје. Разбирлив е песимизмот кај Б92, од наједноставна причина бидејќи Србија веќе подолг временски период е во долгови, има среќа бидејќи не е држава членка на ЕУ и бидејќи не е дел од евро-зоната, или во спротивно ќе беше во друштво со Грција и Шпанија. Токму последното што ти го велиш, за тоа кој колку ќе треба да плати, е тоа што мене многу повеќе ме интересира отколку песимизмот на Б92 и задолжувањето на Србија, како и фактот дека сеуште Србите не излегле со конкретен проект. |
||
daci92
Senior Member Joined: 10-Dec-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1937 |
Quote Reply #170 Posted: 27-Jan-2013 at 18:11 | |
Бесмислено според мене е Вардар воопшто да биде пловен ,но ајде да речеме дека ќе биде добро за Економијата на Македонија ,прашањето е која Грчка влада ќе се согласи на тоа кога знаеме дека 90% од увозот во Македонија и околу 60% во Србија идат преку Грчките пристаништа а доколку ова се направи они нема веќе да бидат никаков фактор ни за Македонија ниту за Србија.
А денеска една Грчка влада несака да дозволи да се средат граничните премини со Македонија и да се отворат нови дополнителни кој би ја олеснувале работата и протокот на возила меѓу двете држави. Друга работа е дали парите за овој проект се воопшто вредни за да се направи ,според некој пресметки цената изнесува од 12-17 милијарди долари или можеби евра ,а за тие пари можеме да направиме одлични пруги и автопати Белград-Солун со кој транспортот би бил многу олеснет и нема да има потреба од тие канали. Да овој проект е поволен од страна на Хидро и Електро ресурсите но чини премногу пари за да се размислува на тоа. Прочитав интересни коментари на Б92 кој велат за тие пари можеме да направиме автопати низ Србија-Грција и одлична пруга која би била минимално 150км/ч за товарни вагони и во тој случај нема да ни треба канал по кој бродови би се движеле со 30км/ч и тука се во право ,а од тие пари е можно и многу пари да ни останат за други проекти кој би го подобриле и хидро и електро секторот и во Македонија и во Србија и во Грција. Во однос на плаќањето мислам дека најголемиот дел од парите се за Каналот Морава-Вардар и за зголемување на нивото на Вардар ,во тој случај Македонија би имала најголем дел за плаќање. Edited by daci92 - 27-Jan-2013 at 18:12 |
||
daci92
Senior Member Joined: 10-Dec-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1937 |
Quote Reply #171 Posted: 27-Jan-2013 at 18:21 | |
Еве уште некоја анализа правена од некој најголемиот дел од анализата е за Србија но во ја кажува од прилика и трасата http://www.tvojportal.com/index.php/sr/ekonomija/ekonomija/item/21986-kanal-dunav-morava-vardar-solun-predlog-projekta-za-strate%C5%A1ku-saradnju-s-nr-kinom.html
Edited by daci92 - 27-Jan-2013 at 18:22 |
||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #172 Posted: 29-Jan-2013 at 19:01 | |
Дачиќ беше многу коректен околу овој проект.рече дека ќе се проба да се најде некој инвеститор,ако се најде Ок,ако не државата нема пари.Вероватно и таков став му пренел на нашиот премиер.Да се проба,не се губи ништо со еден излет во Кина и барање на потенцијале инвеститор
|
||
Goran
Senior Member Joined: 09-Jul-2009 Online Status: Offline Posts: 195 |
Quote Reply #173 Posted: 01-Feb-2013 at 05:38 | |
Ова е тотална утопија мачкајне на очи. Баржи се мали и спори за транспорт тотално неисплатливо. Преку океански брод во солун треба да се истовари па товар да се пренесе на баржа која патува по споро него воз. Едиствено исплатлива опција е ако преку акумулации да се искористи хидро енергијата и таа економски да го оправда проектот па да наплатата траспортот на стоки да го одржуваат пловнит дел.А самиот транспорт да биди многу поефтина опција него пруга затоа што ке биди многу поспора опција. Товарен воз од Солун до Белград од за 13 до 15 сати баржа ке оди 2 дена. Но со поврзаноста со дунав дава уше една опција ја поврзува и Унгарија Словачка Аустрија Германија и преку Рајна со балтик. Е има и малку политичко стратешка гледна точка со овај канал му се одзема до некаде важноста на канлот во босфор и контролата на стоки на Турција. Не е невозможен проект ако се најди некој поголем интерест и од Европа. |
||
FoSsiL
Senior Member Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
Quote Reply #174 Posted: 02-Feb-2013 at 01:34 | |
Браво за визуелизацијава од ЕЛЕМ... |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
maktens
Newbiе Joined: 24-Aug-2012 Online Status: Offline Posts: 14 |
Quote Reply #175 Posted: 02-Feb-2013 at 01:38 | |
Во USA се рушат постоечките брани на хидроцентралите а ние ке градиме...
|
||
FoSsiL
Senior Member Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
Quote Reply #176 Posted: 02-Feb-2013 at 01:41 | |
??? И... што сакаше да кажеш сега? |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
daci92
Senior Member Joined: 10-Dec-2012 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1937 |
Quote Reply #177 Posted: 02-Feb-2013 at 01:47 | |
И мене не ми е јасно што сакаше да каже???
Него во ред со хидроелектраниве ,но како ќе пловат бродовите преку нив ? јас не гледам премини од каде би можеле бродовите да поминат доколку се прави за да биде пловна реката. |
||
gjoko
Senior Member Joined: 18-Jun-2011 Location: kicevo Online Status: Offline Posts: 6554 |
Quote Reply #178 Posted: 02-Feb-2013 at 01:52 | |
-ХЕ Велес не се наоѓа низводно туку узводно од Велес,
-од видеото се гледа дека засега не се замислени каскадни канали за превоз на бродови, -вкупното производство е отприлика двапати поголемо од РЕК Осломеј,која е релативно мала ТЕЦ,што кажува зошто ТЕЦ-вите се незаменливи.Да не ја споменуваме РЕК Битола,бројките ќе се испревртат наопаку. Сепак овој проект значитечно ќе го зголеми БДП-то во текот на градбата а после тоа значително ќе го намали увозот на струја,а со тоа ќе се поправи трговскиот биланс со странство кој е дебело во минус |
||
maktens
Newbiе Joined: 24-Aug-2012 Online Status: Offline Posts: 14 |
Quote Reply #179 Posted: 02-Feb-2013 at 02:02 | |
Мртва река, промена на клима, пореметување на еко системот....
|
||
FoSsiL
Senior Member Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
Quote Reply #180 Posted: 02-Feb-2013 at 02:15 | |
Па вака стојат бројките... отприлика Произведуваме ~6900 GWh Трошиме ~9500 GWh Дефицит ~2600 GWh Со производството на Вардарска долина од ~1300 GWh и со производството на Чебрен и Галиште од вкупно ~1100 GWh, или вкупно 2400 GWh годишно... Дефицитот ќе ни биде само 200 GWh... кои можат да се покријата со Луково Поле, Бошков мост и Ветерници Богданци, а и Св. Петка не ја броев, значи и таа... и еве уште некоја да се изгради... ќе имаме и за извоз Edited by FoSsiL - 02-Feb-2013 at 02:16 |
||
Македонија - Земја на чудата!
|
||
Post Reply | Page <1 7891011 14> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |