build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Фото/Видео > Културно наследство
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Културно наследство и археологија (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 10>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Културно наследство и археологија (општо)
    Posted: 02-Oct-2010 at 12:01
Струга- багери копајќи за билборд, наишле на темели од стара црква

Попладнево во Струга, во близина на кафе барот Адмирал, багери кои  копале за поставување на билборди удриле во темели од непознат објект.. 
Веднаш биле повикани стручни екипи од музеите во Струга и Охрид за да се утврди за каква градба станува збор.
Според директорката на Завод и музеј- Охрид ,Тања Паскали, станува збор за ѕид од стара градба и најави дека екипи од Заводот за заштита на културно наследство деновиве ќе извршат дополнителни испитувања со цел да се утврди дали тоа е старата црква Пресвета Богородица за која се претпоставува дека некогаш тука постоела.

Според директорот на Градскиот музеј во Струга, Сашко Цветковски, старите темели се доказ дека тука навистина постоела црква, како што претходно, години наназад, тврдеа голем број стружани



http://ohridnews.com

При обид да бидат поставени два билборда доцна попладнево во центарот на Струга наспроти женската плажа, во дупките кои беа откопани беа пронајдени темели од стара црква. Дека нешто се работи прв забележал доктор Јосиф Белески кој живее од другата страна на улицата. Им предочил на работниците да престанат да работат. Во меѓувреме пристигнаа екипи на струшкиот и охридскиот музеј кои започнаа со откопување на дупката и нејзино чистење при што беа откриени и темелите на објектот.

„За ова место сега се води спор меѓу црквата и жителка на Струга која живее во Белград. Таа има документ со кој го оспорува враќањето на ова место на црквата и кое е големо 2.000 м2. Сето ова е црковно место за што имаме скица и материјални докази“, рече Јосиф Белевски, граѓанин на Струга.

„Тука се наоѓала црквата Света Богородица, а во непосредна близина и црквата Света Варвара. Има преданија дека меѓу нив постоел машкиот манастир на црквата Света Богородица од Калишта. Ова место се вика и Светиклиментово блато. Се мисли дека тука прво Свети Климент го изградил својот факултет, но објектот се урнал од поплава и потоа се преселил во Охрид“, рече Јордан Попаѓиноски, граѓанин на Струга.

Од Струшкиот музеј најавуваат дека работите ќе продолжат и наредните денови.

„За ова имаме зачувани записи од очевидци кои кон крајот на 19 век имаат овде работено. Не е исклучено дека можеби се работи за црквата Свети Никола - Дримени, затоа што во тоа време се затворало првобитното корито на Дрим. Свети Никола – Дримени, според кажувањата на старите, се наоѓал на езеро, па и оваа локација може да упатува за тоа“, вели Сашо Цветковски- директор на Музеј Струга.

Инаку извесна Радија Садикоска го добила ова место на тендер кој го распишал пред неколку години Министерството за транспорт и врски, на 100 години за само 1 евро по метар квадратен. Но, по жалбата на неколкумина граѓани на Струга, струшкиот Основен суд ја поништил одлуката. Во моментов има барање за денационализација од страна на стружанката која живее во Белград. Минатата година неколкумина граѓани на ова место поставија мал објект со икона на Богородица, при што беше спречен обид за негово уривање.

Мики ТрајковскиПри обид да бидат поставени два билборда доцна попладнево во центарот на Струга наспроти женската плажа, во дупките кои беа откопани беа пронајдени темели од стара црква. Дека нешто се работи прв забележал доктор Јосиф Белески кој живее од другата страна на улицата. Им предочил на работниците да престанат да работат. Во меѓувреме пристигнаа екипи на струшкиот и охридскиот музеј кои започнаа со откопување на дупката и нејзино чистење при што беа откриени и темелите на објектот.

http://www.strugadenes.com/images/sliki_5/photo0004.jpg

http://www.strugadenes.com




Edited by Makedonij - 03-Oct-2010 at 12:39
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 03-Oct-2010 at 13:07
Неделава продолжуваат истражувањата кај пронајдените темели од верски објект во Струга

По пристигнувањето на екипи од Управата за заштита на културното наследство, во текот на нареднава недела, во Струга се очекува да продолжат археолошките активности за истражување на просторот на кој пред два дена беа пронајдени остатоци од верски објект.

Истражувањата треба да покажат за кој точно верски објект станува збор. Според верувањата на стружани на овој простор некогаш се наоѓале црквите Света Богородица и Света Варвара, како и машките конаци од Манастирот Света Богородица од Калишта. Од струшкиот Завод и музеј не ја исклучуваат можноста да се работи и за темелите на црквата Свети Никола Дримени.

Темелите на сакралниот објект беа случајно откриени во петокот попладне при извршувањето на градежни зафати за поставување на билборди во близина на кафе барот Адмирал.

http://ohridnews.com/sliki/vesti1/2010/10/03/10-12-05_1804/struga1.jpg
http://ohridnews.com/sliki/vesti1/2010/10/03/10-12-05_1804/struga_crkva2.jpg
http://ohridnews.com
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 12-Oct-2010 at 09:12
Археолозите ги откриваат тајните на црквата Св. Богородица Перивлепта

Стручни екипи веќе десет дена  вршат  археолошки истражувања на црквата Света Богородица- Перивлепта во Охрид.

Се уште е рано да се зборува за некакви откритија. Истражувањата се дел  од низата подготвителни активности кои се превземаат пред да започнат конзерваторско- реставраторските работи на црквата Света Богородица- Перивлепта. - изјави Тања Паскали - Бунташеска, директор на Заводот и Музеј Охрид.


Наскоро во Охрид ќе допатуваат експерти од УНЕСКО со чија помош ќе се врши истражување на самата црква. Изготвена е техничка документација која предвидува конзерваторско- реставраторски работи на црквата, на камбанаријата и манастирскиот конак, за што Амбасадата на САД во Македонија издвои 650. 000 долари.

Црквата Св. Богородица Перивлепта се смета за врвно дело на византиската архитектура. Ја изградил војсководецот Прогон Згур во 1295 година. Особено е значајна поради уникатните фрески насликани од врвните мајстори Михаил и Евтихиј Астрапа од Солун, кои поради оштетувањата на покривот и фасадата сега се во многу лоша состојба.

http://ohridnews.com/sliki/vesti1/2010/10/08/11-41-44_1981/svkliment-01.jpg
http://ohridnews.com/sliki/vesti1/2010/10/08/11-41-44_1981/svkliment-05.jpg

http://ohridnews.com
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 10-Nov-2010 at 08:18
СВ. Севастиски маченици - БАНСКО

41°23'26.16" S  22°44'36.61" V

Креирањето и обликувањето на сакрално архитектонски објекти е присутно и во с. Банско. Средновековната црква во близина на населбата Банско се наоѓа на 1,5 км северно од селото и 1 км западно од асфалтниот пат за Банско.

Црквата Св. 40 Севастиски Маченици има основа на слободен крст со развиен апсидален простор: ѓаконикон и проскомидија, а на запад продолжува наосот со влез, додека на исток се сочувани остатоци од синтронос. Тоа упатува на заклучок дека црквата била и епископско средеиште. Временски црквата, според архитектонската градба и животописот припаѓа на XII и XIII век, а била доградувана и во турскиот период. Црквата поседувала бел мермерен иконостас од кој се пронајдени сочувани декоративни и конструктивни елементи.

http://www.ii.edu.mk/predmeti/mm/20052006/mmproekti/Strumica/SevastiskiMacenici/sl1.jpg
http://www.ii.edu.mk/predmeti/mm/20052006/mmproekti/Strumica/SevastiskiMacenici/sl2.jpg
http://www.strumica.gov.mk

Манастир Светите четириесет Севастиски маченици, Банско

По патот што скршнува од бањата Банско кон центарот на истоименото село, се оди во пресрет на неодамна устроениот машки манастир, е посветен на Светите четириесет Севастиски маченици. Под падините на Беласица, во предел благо издигнат на ридесто плато над Струмичкото поле, со векови меѓу населението во овој крај се задржало името на топонимот „Свети четириесет“. Широките метални порти директно водат во манастирскиот двор. Под сенките на големите дрвја се наѕираат контурите на старото и новото. За неполни две години се подигнати нови конаци и обновена е малата црква посветена на две светителки со името Параскева: на Преподобната чиишто мошти денес почиваат во Јаши (во Романија) и на Преподобната маченичка Параскева (од Рим).

Археолошкиот локалитет на новооткриената црква, посветена на Св. четириесет маченици од Севастија, говори дека таа била ѕидана како епископски храм. Во кој временски период оваа црква ја имала ваквата функција треба да покажат понатамошните испитувања. Дали тоа било пред или после подигањето на втората односно на третата Водочка црква, засега не е утврдено.

http://www.kralemarko.org.mk


Edited by Makedonij - 07-Apr-2012 at 17:54
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 22-Jan-2011 at 21:01

Виргински манастир, Скопје

Според досегашните истражувања, пред девет века на Виргано брдо, над реката Серава, спроти средновековно Скопје или Калето, како што сега се нарекува тој   простор,  бил   изграден   најголемиот и најбогат   манастир во овој дел на Македонија. Манастирот бил посветеи на Свети Ѓорѓи-Скороподвижник и бил познат во цела Византија. Инаку, како што може да се утврди од зачуваните грамоти     во     Хиландар,     овој исклучително значаен манастир бил изграден во времето на цар Самуил, но секој нареден владетел на овој дел од Македонија редовно му ги потврдувал привелигиите и имотите. Така, кога во 1040 г. македонските востаници го зазеле градот Скопје, нивниот водач Петар Делјан ги потврдил овластувањата на Виргинскиот манастир, кои биле определени од византискиот император      Роман Трети  Аргир, кој се смета за негав ктитор. За жал, по околу 400 години и по огромниот углед меѓу христијанското население, на 27 априп 1428 г, во времето на Мурат-бег, Османлиите го разурнале манастирот, а осум години подоцна, токму врз неговите темели, била изградена Султан-Муратовата џамија. Прифаќањето на тој податок, навестен од Васил К'нчов уште во 1898, а подоцна, во 1968 г, потврден и образложен во два наврата и од Константин Петров во Годишниот зборник на Филозофскиот факултет во Скопје, ја разрешува дилемата околу локацијата на некогашниот прочуен манастир 'Свети Ѓорѓи- Скороподвижник'.
Според проф. д-р Илија Велев, кој со години ги истражува македонските манастири, Виргинскиот манастир во Скопје бил еден од најзначајните манастири на територијата на цела Македонија. Економската благосостојба на овој маиастир придонела тој да располага со бројно и образовано монаштво. Во неговото братство се   наоѓале   грамотни   и   високопросветени монаси, со чија дејност манастирот прераснал во  голем духовен   и  скрипторски   центар. Манастирот распопагал со богата библиотека од ракописни книги, но и даровни грамоти на  многуте владетели. За жал поради судбината што ја доживеал, на истражувачите им е оневозможено да идентификуваат барем дел од целото книжевно наследство на овој скрипторски центар и да се претстават некои од позначајните тамошни книжевни дејци. Најверојатно, голем дел од книжевното наследство од манастирската библиотека на Виргинскиот манастир било уништено, а само мал дел бил разнесен во други манастири. Сепак, исклучително значајната книжевна традиција на овој скрипториум може да се реконструира според досега сочуваните преписи на владетепските грамоти, наменети на овој мачастир. Овие владетелски документи, потврдуваат дека Виргинскиот манастир бил значаен духовен центар во Скопската епархија, а владетелите инсистирале токму таму да се препмшуваат даровните повелби. Ваквиот углед на манастирот доаѓа и од таму што во него престојуаале книховници со висока духовна, просветна, грамотна и правна култура. Секоја ориганална царска повелба морала да има свечени копии за покажување пред даночни, судски и други органи. Самата владетелска канцеларија нарачувала копии за себе, за манастирот и за патријаршијата.

Локацијата каде што бил изграден манастирот навистина е прекрасна, па затоа не е чудно што Турците решиле да га урнат и на тоа место да изградат џамија веднаш штом стапнале во Македонија. Џамијата била посветена на тогашниот султан Мурат, и била една од најголемите во овој дел на Балканот. Истата џамија постои и денес, и се' уште е најголема џамија во Скопје. Според податоците до кои дојдовме, истражувајќи га претпоставките за можната локација иа Виргинскиот манастир, денешната Султан-Муратова џамија има површина под покриен простор од околу 900 метри квадратни. Доколку навистина е изградена врз темелите на манастирската црква на Виргинскиот манастир, тогаш може да се претпостави за каков средновековен македонски објект станува збор. Значи, таа секако била најголема црква и најголем манастирски комплекс во овој дел на Македонија. Се разбира, делови од целиот комлекс би требало да има во дворот на сегашната џамија, потоа околу постојната Саат-кула, Виргино брдо, кое подоцна е узурпирано за изградба на куќи. Ридот денес е буквално покриен со разни градби, доградби, огради и куќи, меѓу кои најголем дел се постари од стотина    години. Само неколку стотина метри од Виргино брдо е комплексот    на    Универзитетот 'Свети Кирил и Методиј'. Од она што ни е нам познато досега не се направени никакви археолошки   обиди   да   се открие барем дел од темелите на прочуениот манастир, за кој свои даровни грамоти издавале  византиски Цареви, а подоцна и српските, како и бугарските владетели кои во одредени периоди владееле со Македонија.

Најверојатното претворањето на  манастирот во џамија во 1436 г,   сосема ја прекинало 6огатата книжевна дејност на овој културен и духовен центар на Македонија. Инаку, првите книжевни пројави во Виргинскиот манастир треба да се поврзуваат со почетокот на 11 в, кога тој бил изграден, а подоцна и обновен. Во тогашниот скрипториум, се препишувале богослужбени и проповедни книги, а се напишале и првите Даровни грамоти на основачот - Царот Роман Трети-Аргир, како и на царот Алексеј Комнин, кој подоцна го обновил манастирот. Во Виргинската грамота на Константин Асен-Тих, на пример, стои дека тогашниот игумен на манастирот Варлаам ги дал на увид пред царот претходните даровни грамоти што се чувале во трезорите на библиотеката. Исто така, Виргинската грамота на крал Милутин била напишана според претходно сочувачи правни споменици за манастирот, како што потврдува во своето истражување и професор Владимир Мошин. Овие две грамоти, заедно со онаа на феудалниот господар Вук Бранковиќ, кој во еден период исто така владеел со овој дел на Македонија, денес се чуваат во Хиландар. Досегашните научни сознанија за грамотите на Виргинскиот манастир ја илустрираат сликата за исчезнувањето на нивните оригинали и на преписите што се чувале во манастирската библиотека. Значењето и стратегиското место каде што бил подигнат манастирот, биле причина тој да биде интересен за многу освојувачи. Од ридот се пружа глетка кон сите страни на скопската котлина, а лицето на манастирот било свртено кон тврдината Кале, односно кон тогашниот средновековен град. На неколку подоцнежни цртежи може да се види дека токму на местото на денешната Султан-Муратова џамија постои манастирски комплекс со конаци, камбанарија, црква и други предружни објекти, меѓу кои секако треба да е и библиотеката како и зградата каде што работеле тогашните книжевници и препишувачи. Во дворот на сегашната џамија на Виргино 'брдо' била изградена и импозантната Саат-кула, со часовници кои можеле да се видат од сите четири страни. Домаќинот што се грижи за џамијата ни објаснува дека до Втората светска војна во празните, вдлабнати кругови на врват од Саат-кулата имало големи златни часовници што го покажувале времето на сите патници што минувале низ Скопје. Часовниците, според него, биле однесени од Бугарите при повлекувањето од Македонија. Иако се обидовме да пронајдеме некаква информација и за тој настан, потврда за тоа не успеавме да добиеме. Од друга страна, се разбира аматерски,   забележавме  дека   при копањето  за поставување инсталации во џамијата, биле откриени стари камени блокови, кои потсетуваат на оние што се вградени во црквите од тој период, како што се камените блокови иа црквата 'Свети Панателејмон' во Нерези. Камените остатоци кои може да бидат и од темели на некој од објектите на Виргинскиот манастир, уште стојат во еден дел од дворот. Наскоро, како што ни рекоа во џамијата, ќе се преместува и комплетната инсталација, така што при раскопувањето на дворот може да се откријат и други археолошки предмети кои 6и можеле со сигурност да ја потврдат тезата дека токму под Султан-Муратовата џамија во Скопје се наоѓаат темелите на многу значајниот манастир 'Свети Ѓорѓи-Скороподвижник', кој речиси шестотини години е обвиткан со мистерии, почнувајќи од тоа каде би можел да се наоѓа, па се' до прашањето дали негде во затрупаните манастирски трезори допрва може да се пронајдат дел од скапоцените книги и други предмети битни за историјата на Македонија.


Според грамотата на крал Милутин може да се констатира дека овој српски освојувач Виргинскиот манастир го затекнал во многу лоша состојба, па затоа веднаш штом го освоил Скопје наредил негово обновување. Исто така, тој извршил и реорганизација на манастирот со цел да го претвори во репрезентативен духовен и културен центар на својата нова престолнина. Назначил и тричлена комисија за да ги проследи поранешните манастирски правни документи со дарувањата на постарите владетели. Во комисјата работеле Студеничкиот игумен Сава, кралскиот властелин Никола Опареша и манастирскиот 'ѓак' Дабиша, кој, како опитен книжевник, ја пишувал Вергинската грамота од 1300 г. Составот на комисијата одговарал на рангот на кралски манастир каков што бил Виргинскиот храм 'Свети Ѓорѓи Скороподвижник'. Истиот крал со посебна грамота го реконструирал имотот на манастирот и ги определил неговите права. За жал, неговите наследници, кои, исто така, како освојувачи владееле со овој дел, го ослабнале кралскиот статус на манастирот, па кон крајот на 14 в. Виргинскиот манастир станал метох на Светогорскиот манастир Хиландар, за да му служи на неговото монаштво како преноќиште кога доаѓале во Скопје.

Во тоа време манастирот го изгубил високиот ранг, а останал целосно и без своето огромно книжевно богатство. Од грамотата на Вук Бранковиќ, пак, може да се види дека било определено половина од приходот да останува во Виргинскиот манастир, а другата половина да ја зема хиландарскиот манастир на Света Гора. Потоа, како што може да се види и од еден Богослужбен зборник од крајот на 14 в, кој денес се чува во таканаречената Хлудова збирка во Москва, се случил оној 27 април 1426 г, кога Турците до темел го урнале Вирганскиот манастир. Неколку години подоцна, во 1436 најверојатно токму врз неговите темели била изградена Султан-Муратовата џамија. Каква судбина доживеале скапоцените ракописни книги од богатата библиотека и манастирските трезори не се знае, но и таа мора да била слична со онаа што ја доживеал самиот Виргински манастир. Инаку, поголемиот број од ракаписниот фонд, со кој распалагал манастирот, бил пишуван во неговиот скрипториум и од рацете на тамошните монаси и книжевници. Може да се претпостави дека најголем дел од книжевното наследство било уништето од Османлиите при разурнувањето на манастирот, а само мал дел бил навреме однесен во други манастири. Меѓутоа, се разбира, трагедијата што се случила со уништувањето на Виргинскиот манастир, не ја избледува историската слика за него како значаен духовен и книжевен центар во Скопската епархија, каде што книжевната дејност ја стимулирале и самите владетели. Дури и владетелските канцеларии порачувале копии на ракописни книги за себе, за манастирот и за патријаршијата.

http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/Srednovekovno-Skopje.jpg
http://kicevo.blog.com.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 22-Jan-2011 at 21:10
БРЖДАНСКИОТ МАНАСТИР

Бржданскиот манастир кој се наоѓал во месноста „Богоројчина краста“ претставува енигма до денешни дни. Податоците за неговото постоење се оскудни, повеќето се од усни преданија. Локалитетот е неистражен и за жал се забележливи дупки од диви копачи кои бараат вредни предмети. За воља на вистината, никому оваа авантура не му донела среќа, но за тоа во друга прилика.

Манастирот кој најверојатно е посветен на Света Богородица се наоѓа на еден рид помеѓу селата Брждани и Свињишта, задскриен од погледите на минувачите кои поминуваат по патот Кичево-Битола. Локацијата е околу 10 километри од градот Кичево. До него стигнавме од селото Брждани. Оддалечен е околу 30 минути пешачење. Може да се стигне само пешки. Искрено, бев доста возбуден од самата помисла што одам на толку свето место. За самото место се испреплетени многу легенди, меѓу кои и за чудната светлина која селаните често пати ја гледале како патува од местото на некогашниот манастир до селската црква или кон манастирот Св. Богородица Пречиста (Кичевска) која се наоѓа на спротивната планина, кон Кичево. Одејќи по тесно козјо патче пред нас се покажаа урнатините од некогашниот манастир. Не е премногу голем. Контурите се јасни, влезот, олтарот.

Насекаде се расфрлени камења. Камењата се варовник и се доста лесни и веројатно погодни за градба. По кажувањата на мештаните, носени се од подалеку, зашто во близина нема такви варовнички карпи. Од местото се пружа прекрасен поглед на течението на Беличка река, а во подножјето на ридот се простира село Свињишта. Природата го одзема здивот. Околу манастирот се забележваат дупки од гробови во кои најверојатно биле погребувани монасите кои тука служеле на Бога. Како што ми кажаа моите пријатели кои потекнуваат од тука, до пред некоја година имало остатоци од фрески. За жал, поради незаштитеност истите се уништени. На нивното место сеуште се заблежува малтер. Малтер има насекаде во внатрешноста на обектот. Приметувам дека кога се влегува внатре, нивото е пониско од останатата околина. Ова укажува дека околното земјиште со време со време се затрпувало додека тука бидејќи било покриено останало на исто ниво. При истражувања има и што да се открие и веројатно може да се оди на длабочина до 1 метар. Всушност тука и се откриени предмети и крстови од страна на мештаните кои се чуваат во селото, но како што реков никому кој се осудил да однесе нешто оттука му се нема случено нешто добро. Света земја. Владее силна енергија на ова место, нема кој неможе да го почувствува тоа. Манастирот е доста стар, сигурно има најмалку 500 години. Неофицијално истиот му бил претходник на денешниот Св. Богородица Пречиста пред да биде преселен. Но ако се знае дека Бржданскиот манастир е изгорен и уништен од Турците (значи после 1385 година), а манастирот Св. Богородица Пречиста е изграден околу 1316-1320 година тогаш оваа претпоставка не е баш најточна. Се знае дека Турците наишле на силен отпор при обидот да го завземат овој манастир. Преданијата велат оти манастирот бил опкружен со бедеми. На соседниот рид исто така се претпоставува оти се наоѓала тврдина. Ова е доста веројатно со оглед на тоа дека од оваа локација се овозможува добар поглед и контрола на значаен пат. Исто така преданијата зборуваат за некакви подземни тунели преку кои монасите бегале пред налетот на Турците. Овој манастир, манастирот Св. Богородица Пречиста и уште еден, трет манастир кој не е откриен но постои според преданијата (се претпоставува дека се викал Св. Никола), оформуваат некаков триаголник. Зошто е ова вака и што сакале со ова нашите предци да обележат, останува енигма. Во близина на овој манастир, во планинскиот венец кој започнува од Баба планина, па преку Илинска (Беличка) планина завршува кај денешното село Подвис, минува стар римски пат, веројатно еден крак од Виа Егнација и понатаму продолжува во насока на Дебар. Така, на некои места кога одите сред густата шума одеднаш ќе излезете на улица, широка по 5-6 метри поплочена со огромни камења. Каде има пат, таму има и живеалишта. Патокази и ден денес се наоѓаат. Како и чудни обележја на околните карпи. За ова во друга прилика. Ќе има и слики и видео запис.  Во близина на манастирот постојат римски гробишта, што само потврдува за континуираното живеење на луѓе во овие села.

Сонцето веќе беше зајдено. Малку тешко ми падна што го напуштам ова место. Линкот со минатото тука е многу силен, пораката од нашите предци многу јасна. Или можеби само јас го гледам јасно она време кое одамна поминало. Како и да е, еве тука ви го пренесувам. Преку зборот и сликата почувствувајте го. Аманет е овие духовни извори да се возобноват. Мудроста тече од душата и срцето, раката ја материјализира, окото ја прима назад. И така од човек на човек, од генерација на генерација, од цивилизација на цивилизација. Можеби е најпаметно сами да го посетите, со добра намера како и јас, ова место и да го видите она што зборовите можат само да го зачнат. Сакам да смогнеме сили да ги обновиме овие светилишта. Посебно ако се знае дека и Христијаните и Муслиманите од Кичево и регионот имаат подеднаква почит кон нив. На крај на краиштата за исто се молиме, а нашите заеднички предци ги граделе. Да ја најдеме и продолжиме нашата врска со минатото кон иднината, зашто баш ова е тоа што сме ние самите! Без него сме никој и ништо. А знам дека ќе го направиме вистинскиот избор. За нас и генерациите после нас.

http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta2.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta2.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta18.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta3.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta4.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta5.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta6.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta11.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta13.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta23.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t283/sibirjanec/BogorojcinaKrasta22.jpg
http://blog.com.mk/node/84102
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 24-Jan-2011 at 20:34
Јени џамија / црква  Св. Ѓоргиј

У овај пост ќе гледам да ги соберам сите вести и материали за објектот во Битола, односно црквата Св.Ѓоргиј денес Јени џамија.

Археолошки пронајдоци од средновековна црква во Битола


Продолжува потрагата на битолските археолози по најголемата средовековна црква во градот Свети Ѓорги, која се наоѓала во центарот на Битола и според преданијата била украсена со потковиците од коњот на светцот. Досегашните наоди говорат дека остатоците од црквата се кријат во темелите на познатата Јени Џамија, која во 14 век се смета дека била изградена врз урнат христијански храм. Ископувањата во подот на џамијата битолскиот Завод и музеј ги започна пред пет години, со финансиска подршка од Министерството за култура. Во рамки на досегашните ископувања пронајдени се темели на четири црковни објекти, од кои настариот е датиран од 11 век, кога тука живеел Гаврило Радомир, син на царот Самуил, крунисан во Битола, а местото било епископски центар.

http://gdb.rferl.org/E17D5588-8339-4D48-BE24-486354F164E7_mw800_mh600_s.jpg
http://gdb.rferl.org/DE2D6A5D-D21C-4F9E-BCC2-1974B8007BEB_mw800_s.jpg
Средновековна црква во Битола,,Од движни наоди имаме икона инкулпион, на градите ги носел некој првосвештеник, исто пронајдени се два печати за писма од преписката која се водела во 11 век и има индиции за едниот печат на кој е претставата на Свети Ѓорги, дека можно е да се одвивала меѓу следбениците или на Гаврило Радомир или на Јовен Владислав. Тоа би значело дека во 10, 11 век овој простор бил епископско седиште и дека продолжил да живее и понатаму по пропаста на Самуиловата држава."вели археологот Гордана Филиповска Лазаревска. Откако ќе се доископа целиот под во џамијата, истражувањата ќе се пренесат од надвор, во околината на објектот.
,Да се доистражат сите објекти, подоцна да се конзервираат, да се направи челична конструкција и стаклен под, со успешно проектирана и промислена илуминација би се осветлиле тие објекти кои се навистина вредни да се видат. Понатаму, се предвидува овој објект по теркот на Аја Софија во Истанбул да биде музеј на христијанската и исламската уметност и архитектура каде на еден волшебен начин се спојуваат тие две цивилизации и култури." вели директорот на битолскиот Завод и музеј, Зоран Николовски. Единаесет години наназад пред битолските судови Исламската заедница водеше спор со државата за докажување на сопственоста на Јени Џамија. Николовски вели дека случајот конечно добил разрешница- објектот останува во државна сопственост и во иднина ќе ја зачува функцијата на уметничка галерија.
18.06.2009 http://www.makdenes.org/content/article/1757599.html

Јени-џамија ќе се презентира како „Аја Софија“
Уметничката галерија - Битола (Јени џамија) каде од вчера се изложени дела на сликарот и графичар Зденко Кузјан од Словенија, треба во иднина да ги привлекува туристите и на друг начин. Според најавите на актуелниот директор на Заводот и музеј Битола, архитектот Зоран Николовски објектот кој датира од 1558/59 година треба да биде презентиран по примерот на Аја Софија во Истанбул, односно на соодветен начин да бидат покажани под површината пронајдените остатоци од средновековна црква.
„Сакаме преку презентација на откриените и сочуваните делови од црквата и џамијата, да покажаме на кој начин низ историјата се испреплетувале цивилизациите, религиите, христијанството и исламот. Планираме и понатаму да ја истражуваме Јени џамија а откриените делови од црквата да бидат презентирани под стакло“ - вели Николовски, кој потенцира дека во изминатите неколку месеци откога е на раководната функција, работи на развивање на меѓународна соработка и на барање можности за финансирање на активностите од различни извори:ИРСИНА -Институт за истражување на исламската уметност и култура, фондациите Гети Траст, Американ експрес и др. Остатоците од црква во тремот на Уметничката галерија се откриени во 2003 година во рамките на проектот „Убикација на средновековна Битола“, а досегашните археолошки истражувања покажале дека всушност станува збор за остатоци од три цркви, градени една врз друга.
„Откриен е југоисточниот дел од најстарата црква која датира од пред 11 век. Нејзиното датирање сеуште не е конкретизирано, поради малиот број на откриени наоди. По рушењето на овој објект во втората половина на 11 век е изграден друг, а врз него третиот, средновековен за кој претпоставуваме дека е споменуваната црква „Св Ѓорѓи“ - вели археологот, кустос советник Радмила Филиповска Лазаровска, актуелен истражувач на просторот. Таа вели дека откриените наоди говорат дека трите цркви биле срушени во првата половина на 14 век, но местото останало да се смета за сакрално.
Јени џамија е изградена два века подоцна, муслиманското население ја нарекувало Нал џамија (нал -потковица), а истата е спомената и во една легенда во која се говори дека кога се градела џамијата, свети Ѓорѓи ја прескокнал со коњ, од кој паднала потковица и застанала на ѕидовите. Денес поголемиот, односно централниот дел од откриените цркви се наоѓа во самиот трем на изложбениот простор на Уметничката галерија, но според археологот Филиповска, остатоците се протегаат и ќе можат да се дооткриваат и надвор од ѕидините на објектот, кон постојното паркче и фонтана. „Вреди и треба да се сочува се што овде е откриено. Посетителите треба да се запознаат и со наодите откривани при археолошките истражувања, со керамика датирана од 13 до 15 век, со откриените остатоци од стаклени предмети. Откривме и фрагменти од фрескоживопис кои треба да се обработат за да се види на кој дел од откриените ѕидови им припаѓаат и за какво сликарство станува збор“, посочува Радмила Филиповска-Лазаровска.
http://www.utrinski.com.mk/WBStorage/Articles/59BB2B445AE8BD409ACD1731BF32B36D.jpghttp://www.utrinski.com.mk/WBStorage/Articles/68BE77B04150044DB7A6F168676D7DBB.jpg
Утрински Весник

Две џамии и три цркви на исто место во Битола
Битола, 4 јуни (МИА) - Во централното градско подрачје, под Јени Џамија во Битола, денеска почна втората фаза од ископувањата и истражувањето на црквата „Свети Ѓорги“. Станува збор за локација на која експертите тврдат дека имало две џамии и три цркви.

Овој проект е финансиран од Министерството за култура со 1.500.000 денари, а обезбедени се и дополнителни средства за изработка на проект за конзервација на ѕидното сликарство во џамијата. За кусо време битолчани, но и голем број туристи ќе бидат сведоци на атрактивен објект од средновековна Битола, со стаклен под каде ќе се гледа една од црквите, односно раскошот на две цивилизации, исламската и христијанската по примерот на Аја-Софија во Истанбул, соопшти директорот на битолскиот Музеј, Зоран Николовски.

Истражувањата во овој дел на градот се континуитет на проектот кој го почна починатиот Томе Јанакиевски, врвен експерт, кој во свое време тврдеше дека под џамијата во Битола има црква.

Во северниот агол на наосот на џамијата го откривме ѓаконикот на еден објект кој најверојатно е граден во 7. век бидејќи не се пронајдени мозаични парчиња, карактеристични и традиционални за градбите до 6. век, изјави Гордана Филиповска-Лазаровска, археолог во битолскиот Завод и Музеј. Според неа, некаде во 11. век според опусот на градењето има нов објект кој исто така е сахрален. По уривањето на тој објект изграден е уште еден во 13. и 14. век.
Има индиции дека претходно постоела постара џамија, бидејќи денешните темели на џамијата всушност не се темели туку ѕидови, појаснува Филиповска-Лазаровска, повикувајќи се на денешниот говор на битолчани „кај новата џамија“, што значи постоела и стара џамија, односно тука имало две џамии и три цркви.
Екипа од тринаесет експерти од Битола и Скопје, во тремот пронашле фрагменти од парапетни плочи дел од олтарна преграда, а се очекува да се пронајдат и поголеми делови од фрески и ликови на светци, беше потврдено на денешната прес-конференција во Битола. (МИА)

http://www.utrinski.com.mk/WBStorage/Articles/7FDB37CA5BE85744B843179C92C549DD.jpghttp://www.utrinski.com.mk/WBStorage/Articles/C5704A9E856B954A8BF99F623F645874.jpg
Иако подигната во 1558 година од страна на Кади Махмуд - ефендија, џамијата која се наоѓа во центарот на Битола, од десната страна на Драгор спроти Градската саат кула, битолчани отсекогаш ја нарекувале Јени (нова) џамија.

Изградена е врз христијанската црква посветена на "Св.Ѓоргија", на местото наречено Пекмез пазар, во состав на Старата чаршија.

Јени-џамија претставува еднопросторна поткуполна градба со квадратна основа, засводена со купола висока 19 метри и минаре од 34 метри.

Внатрешноста на објектот изобилува со извонредна декорација: фреско-декорација со ретко присутни мотиви- пејзажи, работени во 18 век; декоративна пластика во вид на сталактити, применета на школките кои ја држат куполата; длабока резба на дрвените врати, како и на натписот на порталот урамен во сино-бели фајансни плочи.

Јени-џамијата по прогласување за споменик на културата во 1958 година се користи како уметничка галерија, во која се одржуваат постојани и повремени изложби. Уметничката галерија е основана истата година и

зазема значајно место и улога во создавањето и развојот на македонската современа уметност.










Edited by Makedonij - 12-Jan-2013 at 21:33
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 24-Jan-2011 at 20:52


Имаш линк до оваа статија?
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 24-Jan-2011 at 22:09
Originally posted by гитардемон



Имаш линк до оваа статија?


Која последната? Последната е идивиди,за останатите пишува
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 24-Jan-2011 at 22:55
Пишува, ама нема директен линк до статијата од Утрински и од Идивиди - има само од макденес. А овие весниците имаат малку терсене search engines па нема да ги најдам. Ако не ти е тешко, пушти ги тие два линка.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
spaceman091 View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote spaceman091 Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 24-Jan-2011 at 23:37
poveli гитардемон

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1728&ArticleID=115541

http://culture.in.mk/story_mk.asp?id=28773&rub=43

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=25BBC2394420C2498924D9DF2AB8AD4E

http://www.youtube.com/watch?v=1RlGUijr2qg

http://www.youtube.com/watch?v=NeN0uX-KDhI
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 26-Feb-2011 at 18:45
Црвена црква - Крупиште
41°50'40.05" S  22°15'13.65" V

http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/1.JPGhttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/2.JPG
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/3.JPGhttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/6.JPG
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/7.JPGhttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/8.JPG
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/9.JPGhttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Krupiste_images/images/10.JPG



Edited by Makedonij - 07-Apr-2012 at 17:18
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 26-Feb-2011 at 18:51
Локалитет Кула - Калаузлија - KARBINCI
41°47'06.25" S  22°18'55.23" V

http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/1.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/2.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/3.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/4.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/6.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/7.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/8.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/9.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/10.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/11.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/12.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/14.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/15.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/16.jpg
http://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/17.jpghttp://zvonkobeldedovski.50webs.com/Kalauzlija_images/images/13.jpg

Edited by Makedonij - 07-Apr-2012 at 17:00
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 11-Mar-2011 at 22:44
Старата манастирска црква св.Богородица од с.Лешок се наоѓа во југоисточниот дел на манастирскиот двор и е една од најстарите добро очувани цркви во Полог. Според историјски извори црквата е подигната врз постаро култно место во византискиот период кога Лешок бил градска населба. Истата била приклучена кон Охридската Архиепископија во 1019-та година од страна на Василије,со градот Леаскумцосу,

како што тогаш го нарекувале Лешок.Црквата се споменува и во 1326-та година,а била возобновена во 1641-та година и живописана во 1646-та година.Постојат сведоштва за нејзино повторно и делумно обновување во 1879-та година.За обновата на црквата дознаваме од сочуваниот натпис во фрескотехника,што се наоѓа над западната врата од внатрешната страна.Во него се вели дека во времето на игуменот архимандрит Силвестер,со помош на други свештеници кои се јавуваат како ктитори,црквата е обновена на 8-ми мај 1879-та година од раката на зографот Михаил Ѓурчинов и Панајот од Галичник.Со изградбата на новата манастирска црква св.Атанасиј и нејзино осветување во 1936-та година,оваа црква повеќе не се користела за богослужби и почнала постепено да се запушта.Во педесетите години на минатиот век Заводот за заштита на културно-историските споменици изврши градежна интервенција за да не дојде до поголеми оштетувања,бидејќи црквата била во многу лоша состојба.По својата основа,црквата е триколонално е решена,со должина на наосот 9,72 метри,широчина 3,46 метри.Во пределот на апсидата е широка 5,95 метри.Нартексот е долг 5,47 метри и широк 6,08 метри.Фасадните ѕидови биле ѕидани со бигорни блокови,рачен камен и тули.Западниот ѕид е ѕидан со разновидни камења.Над влезната врата има мермерна овална розетка,релејфно декорирана,на јужната страна има четири квадратни прозори и еден над влезната врата.На јужната страна од олтарот има врата.Црквата е 80 см во земја.Подот е со камени плочи,а плафонот е засводен.Покрај јужниот ѕид се наоѓаат столови.На западниот ѕид од јужната апсида се наоѓа и ариерејскиот трон кој е од 19 век.Во самата црква има големо богатство од фрески,мајсторски компонирани во просторот и не е оставен ниту еден дел од него да е празен.Насликани се многубројни ликови на светители,маченици и ангели.Црквата претставува една мала галерија,но богата на која човек може само да се восхитува,а е дело на мајсторската рака на зографите што ги нема во ниту една црква во Полог.Проучувајќи го живописот и сочуваните записи,историчарот на уметноста Велимир Цветановски открива дека тој е од два периода,од 17 и 19 век и се толку мајсторски искомпонирани што претставуваат една целина за посетителот.Живописот на олтарот и нартексот е од 19 век.Во олтарот тој е нанесен врз постари живописи,така да се гледаат три слоја.Живописот од 17 век е доста интересен,бидејќи во себе содржи елементи од класична византијска уметност од 14-ти век и белези на барокот.Живописот од 19-ти век,по својата уметничка вредност заостанува зад живописот од 17 век.живописот во наосот и на северниот и на јужниот ѕид е нанесен на пет зони за да се заврши со свод.Поаѓајќи од запад кон исток,живописот продолжува кон апсидите,и понатаму без прекин во олтарот.На северниот ѕид се наоѓа оштетениот натпис,кој при обновувањето на црквата бил обновен од страна на Скопско-Полошкиот митрополит Никанор кој бил родум од истото село.Од живописот во нартексот забележлива е композицијата Страшниот суд која е зографисана на целата површина на северниот ѕид.Ликот на Света Богородица е застапен повеќе пати во разни сцени,можеби единствено во Македонија,па и пошироко,како Господ Седржател кој е насликан три пати.Иконостасот е изработен во 1879-та година од галичанецот Михаил Ѓурчинов.Податокот се наоѓа запишан на иконата Милостива Богородица.Ѓурчинов овде не запознава со дарителите-лешочани кои материјално помогнале да се изгради иконостасот,па продолжува Се молам сите што придонеле за изградбата на Лешок,Бог да им даде здравје и духовно спасение.Иконостасот е поставен откако целосно е завршен живописот па тој на краевите е над ликовите на фреските.Сите икони се со изедначен квалитет и сите се евидентирани од страна на Заводот за заштита на културно-историските споменици поради квалитетите што ги поседуваат.Оваа црква која е споменик на културата не беше поштедена од страна на албанските терористи.Оштетувањата се направени на прозорите на јужната страна надворешно како резултат на неуспешен обид на обивање.Истите се со скршени стакла и оштетувања на крилата и заштитната мрежа.Надворешната влезна врата во олтарот (врата со димензии 85/150 см. масивна дрвена,обложена со лим и кована) е обиена со видни оштетувања на штокот и крилото на вратата,вандалски растурена.Во олтарниот дел е разбиено и отворено ковчежето во кое имало црковни одежди и Свето Евангелие со позлатени корици.Светото Евангелие е украдено,а одеждите се уништени,расфрлани и изгазени.Малиот полилеј е искршен,уништен.На фрескоживописот и иконостасот нема оштетувања и нема украдени икони.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2257/0/108/1344971901/n1344971901_30117535_3478.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2257/0/108/1344971901/n1344971901_30117534_3193.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2257/0/108/1344971901/n1344971901_30117536_3773.jpg



Edited by Makedonij - 11-Mar-2011 at 22:45
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 18-Mar-2011 at 21:46
„Бучим“ подготвен да финансира археолошко истражување кај Боров Дол
Петок, 18 Март 2011 13:21

sredba_stip_bucim-18032011-1Фирмата „Солвеј“, која е сопственик на рудникот Бучим ќе ги финансира археолошките истражувања на локалитетот Боров Дол. Тие пред извесно време добија две концесии за нови рудни ископи, но според податоците на Заводот и музеј од Штип, на оваа локација се наоѓа заштитен археолошки локалитет.

sredba_stip_bucim-18032011-2Тоа беше причина градоначалниците на Штип и Кончер, Зоран Алексов и Стојан Лазаров денес да оставарат средба со директорот на Заводот и музеј во Штип, Зоран Читкушев и заменик генералниот директор на „Бучим“, Николајчо Николов. Целта на средбата е да се преземат активности за старт на археолошките истражувања бидејќи русите сакаат што побргу да го активираат наоѓалиштето во Боров Дол:

- Рудникот Бучим ќе достави барање со потребна документација по што ние ќе злеземе на терен да се извршат истражувањата. Ние ќе се обидеме да бидеме брзи и ефиканси и тоа да не чини многу пари – изјави Читкушев од штипскиот музеј.

Градоначалникот на Штип, вели дека со новиот ископ, општината ќе има можност да добие пари од концесија:

sredba_stip_bucim-18032011-3- Според документите, 1/3 од новото наоѓалиште е на штипска територија а 2/3 во Конче. Така ќе се делат и средствата од концесијата. Во секој случај ние сме тука и подготвени сме да помогнеме што побргу да се завршат работите, да се среди документацијата и веќе на лето инвеститорот прецизно да си ја врши работата – вели градоначалникот Алексов.

За Николов, оваа инвестиција е особено важна бидејќи ќе го продолжи векот на работа на рудникот Бучим:

sredba_stip_bucim-18032011-4-Нашите анализи кажуваат дека Борово Дол е наоѓалиште кое има околу 40 милиона тони бакар и ќе ја продолжи работата на Бучим за уште 10 години. Ние ќе инвестираме околу 70 милиони евра, но рудата ќе се транспортира до рудникот Бучим бидејќи економски не е исплатливо да се прави нова флотација вп Боров Дол. Количините не го дозволуваат тоа. Ние ќе ги финансираме археолошките истражувања бидејќи сакаме да бидеме на чисто, да нема дилеми дека останало нешто важно под тој локалитет.

 

Проблем зошто не може да се отвори рудник во Борово Дол меѓу другото е и тоа што  за главното рудно тело кое се наоѓа под археолошкиот локалитет фирмата Солвеј нема пристап бидејќи таа површина не влегува во концесијата.

http://stip.gov.mk
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 13-Apr-2011 at 20:08
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
macedonia View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Feb-2008
Location: Lerinsko
Online Status: Offline
Posts: 751
  Quote macedonia Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 13-Apr-2011 at 22:20
Shame. The government needs to develop a strategy to preserve these historic houses. Many citizens own houses like these, especially in Bitola. The government should, for example, pay 50% of the costs of renovating the facades for citizens who live in historic homes.
Back to Top
Makedonij View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Apr-2009
Location: Celje - Виница
Online Status: Offline
Posts: 2185
  Quote Makedonij Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 16-Apr-2011 at 06:34
Македонски „Камелот“ на островот Ахил

Формирањето на Архиепископијата "Јустинијана Прима" во 535 година, како државна творба од страна на Јустинијан I,  а подоцна призната како канонски исправна црква на Петтиот вселенски собор во 553 година, ќе биде од посебен значење во ширењето на христијанството не само на Балканот туку и пошироко. Потврда за нејзиното формирање ќе остави самиот императорот Јустинијан I, кој во својата 11 новела од 535 година ќе запише дека ја основал Архиепископијата Јустинијана Прима, во градот кој го изградил близску на неговото родно место Таурисиум, место во близина Скопје.

http://mn.mk/images/stories/impressum/ohridksa-arhiepiskopija.jpg

Авторитетот кој го има во тоа време Архиепископијата "Јустинијана Прима" е огромен. Како трета по ранг афтокефална црква, која по своето значење е веднаш по Рим и Константинопол, таа ќе одигра значајна улога за континуитетот на црковниот живот на просторите на Македонија, како и за зачувување на идентитетот и државноста на македонскиот народ. Таквиот авторитет на "Јустинијана Прима", ќе им овозможи на Охридските архиепископи како нејзини наследници, долго време успешно да ја бранат автокефалноста на Охридската архиепископија.

Црквата добива посебно значајна улога за време на Самоиловата држава. Самоил бил свесен дека без опрост и подршка на црквата, не ќе може да застане на чело на новата држава, како и да се спротивстави на Бугарија и Византија. За да го придобие народот се приближува до црквата и богомилите. На црквата, чие седиште во тоа време е на островот Преспа, денес Ахил, по освојувањето на Лариса и ги носи моштите на Свети Ахилеј Лариски, кој бил современик на Константин Велики и учесник на Првиот вселенски собор во Никеја во 325 година, со што се зацврстуваат  моќта и автокефалноста на црквата.

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/37293685.jpg

На островот се изградила базилика посветена на светецот Св Ахилеј и таа била соборна црква се до пренесувањето на седиштето во Охрид.  Од преписките од тоа време, се дознава дека моштите на Св. Ахил, потоа неговиот празник, како и неговиот храм, играле мошне важна улога во животот на Охридската архиепископија. Често пати и по пренесувањето на седиштето на црквата во Охрид, нејзиниот Синод заседавал и во црквата "Св. Ахилеј" и тоа на 15 мај, празникот на Свети Ахилеј. Зачестените војни ги принудиле црковните власти синодските седници да ги одржуваат еднаш годишно.

Покрај црковните власти на островот Ахил било и седиште и на државниот апарат на Самоиловата држава, пред истите да се преселат во Охрид. Во дворецот на Самоил на островот Ахил, биле носени значајни црковни или световни одлуки. На островот доаѓале и биле испраќани високи црковни и световни преставници, делагации на разни држави, курири, како и домашни феудалци и македонски „витези“. Островот преставувал вистински македонски „Камелот“ од кој се управувало со целата држава.

Дека островот бил навистина црковен Камелот, покажуваат  пронајдените. во 1907 година, 14 стола, од кои средниот се издигнувал над останатите, што укажува дека бил наменет за поглаварот. Ваква пракса каква што е применета на островот Ахил не се сретнува кај другите православни помесни цркви, што од друга страна незначи дека имало столици за сите епархиски владици.

При посетата на Успенски на островот Ахил, тој видел три стола кои се издигнувале над останатите, десет од едната и пет од другата страна. Според неговото мислење иако во тоа време во состав на Архиепископијата имала повеќе епархии, постоеле 21 стол. Иако врз база на направените анализи, се смета дека столовите биле изработени некаде околу 1000 година, тоа незначи дека ги немало и пред тоа. Испишаните имиња на епископиите над столовите на архијерејите во црквата "Св. Ахилеј", само го потврдуваат самостојниот статус на архиепископијата.

Ваквиот самостоен статус на Архиепископија како црква во Самуиловата држава подоцна го потврдуваат повелбите на василевсот Василиј II, како и подоцнежната преписка на цар Калојан со папата Инокентиј III. Во преписката директно се истакнува дека бараните права биле дадени уште во Самуилово време. Според тоа самостојноста на Охридската архиепископија не треба и не смее да се доведува под никакво сомневање иако признавањето пристигнало од Рим. Посебно во овој случај, секогаш треба да се има предвид дека тоа се случило пред поделбата на Црквата на Источна и на Западна во 1054 г.

Границите на Охридската црква во времето на Самуил најчесто се совпаѓала со државните граници. Отука тие биле изложени на чести промени, што предизвукувало и до промени како во бројот на епархиите така и на епархиските граници. Како се менувал нивниот број така се менувале и бројот на столиците, а со тоа и имињата на епископите (обично по името на градот каде што се наоѓала епископијата).

Врвот на моќта Самуиловата држава го достигнала кон крајот од X век околу 1000 година. Тогаш, во рамките на државата и на црквата, главно, биле териториите на: Македонија без Солун, Дукља, Травунија, Захумље, Рашка, Босна, Епир, Албанија и североисточна Бугарија. Во тие рамки Охридската архиепископија ги имала следните епархии: Преспанска, Деволска, Главиничка, Битолска, Морозвиска, Мегленска, Струмичка, Веријска, Скопска, Србичка, Стагска, Липљанска, Призренска, Рашка, Браничевска, Белградска, Сремска, Видинска, Нишка, Тријадичка (Софиска), Велбуждска (Ќустендил), Доростолска (Силистра). Непосредно пред пропаѓањето на Самуиловата држава во 1018 г. Охридската архиепископија ги имала следните епархии: Охридска, Главничка, Деволска, Мегленска, Пелагониска, Струмичка, Морозвиска, Велбуждска, Средечка (Софиска), Рашка, Нишка, Браничевска, Белградска, Призренска, Липљанска.

Ако се погледне картата на териториите кои влегувале во диецезата на Архиепископијата и Самоиловата држава ќе се примети дека само североисточниот дел од Бугарија е во нејзините граници. Отука тврдењето дека се работи за бугарска архиепископија и држава не стои. Иако од црковните документи објавени од кардиналот Ј. Питра, кои се однесуваат на Охридската црква од времето на Димитрија Хоматијан (1216 – 1235) се гледа дека мнозинството од населението се Македонци, грчката патријаршија сите христијани кои биле во состав на Охридската архиепископија, без разлика дали се тоа Срби, Бугари, Босанци, Црногорци или Македонци ги именуваат како В(Б)лгари.

http://mn.mk/komentari/3971-Makedonski-Kamelot-na-ostrovot-Ahil
ЈАС ГО РАЗБИРАМ СВЕТОТ КАКО ПОЛЕ НА КУЛТУРЕН НАТПРЕВАР...ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ
Back to Top
spaceman091 View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 26-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 516
  Quote spaceman091 Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 03-Jun-2011 at 10:04
http://mn.mk/kultura/4273-Tvrdinata-kaj-selo-Grad



Град, е село во Пијанец, општина Делчево. Се наоѓа на неколку километри од магистралниот пат Делчево-Берово. Местото на кое се наоѓа селото изобилува со вода, плодна земја и пасишта, кои се и прчина да ова место биде населено уште пред 5.500 години. Во него се вкрстувале главни и споредни патишта. Преду селото поминувал стариот пат, кој од рудоносните ридови на Саса и Калатакај Каменица, водел преку Луковица, Драмче, Црквенец, Ѕвегор, Град и онатаму преку Малешевијата за Солун. Патот поминувал по десната страна на реката Брегалница. Преку Град, кај планината Обел, Поминувал пат кој водел за долината на Струма, а одтаму за Константинопол.

Во селото Град постои археолошко наоѓалиште, кое се нарекува “Градиште”. Со археолошките истражувања во 2001 година, археолозите пронашле фигура од метал на женско божество-мајка со жртвеник, која е датирана од пред 5.500 години. Откопана е енолитска куќа, во состојба каква и што била од пред 5.500 години. Во неа имало огниште со четири керамички садови. На тоа подрачје се откриени и бронзенодобски населби. Сите тие наоди зборуваат дека на тоа место имало живот уште многу одамна.

Со поранешите истражувања, во атарот на селото ео откриена голема тава со грчки монети од градот Хистие (Еубеа) од 4-ти и 3-ти век пред Христос. Тоа иницира дека таму постоела населба и за време на Хелинистичкиот пориод, која продолжува да егзистира и за римско време.

На самиот рид на Градиштето се пронајдени голем број на монети од римскиот период и рановизантиско време. Пронајдени се камени садови и керамика од сите периоди. Откопани се и голем број на питоси.

Со археолошките истражувања во селото од 2001 година Градиштето било датирано како доцноантички град, 1-4 век по Христос. Според археолоштите наоди тоа било добро обезбедена тврдина, со акропола на врвот на ридот и со кула за набљудување на околината и одбрана од напади. До сега во Град не е лоцирана ранохристијанска црква, иако преданието збоува дека во селото имало повеке цркви. Во средниот век имало развиен црковен живот. За тоа сведочат бронзените крстови кои се најдени во Градиштето при ископувањата во 2001 година. Таму се најдени три бронзени крста, од кои кои едниот е датиран 10-12 век, вториот само од средниот век, а третиот од 18 век. Од податоците кои ни се на располагање од времето на владеење на царот Милутин , цар Душан и од еден Турски попис од 1570 година одзнаваме дека станува збор за голема и организирана населба.

Како султанска држава со Хатихумајунот од 1856 година, со кој првпат е прокламирана слобода на вероисповед и рамноправност на сите турски поданици, христијаните од Град, најверојатно предводени од свештениците и занаетчиите, поднеле барање да им одобри изградба и доградба на црквата “Свети Георги” во селото. Ферманот со кој султанот го одобрил барањето на христијаните од Град, беше најден во црквата во селото, а сега се чува во архивот на Македонија. Ферманот го издал султанот Абдул Меџит, кој владеел од 1839 до 1861 година.

Од преродбенскиот период на македонскиот народ, од ова подрачје улогата на преродбеници на месното население ја земале свештениците и црквата.

Денес Град заедно со целиот македонски народ ги дели убавините и маките на Македонија. Сега во него живеат околу 180 фамилии православни македонци и три фамилии од турска националност кои незнаат ниту еден збор турски и не ги познаваат турските обичаи па се претпоставува дека се македонци кои морале да ја прифатат муслиманската вероисповест за време на турското ропство.

Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 03-Jun-2011 at 13:09
Прв пат слушам за оваа тврдина, и кулите се добро сочувани, видов низ интернет и некое мало мостче е изградено во реката доле од тврдината.
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.126 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.