build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Глобални градови

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 08-Dec-2010 at 16:37
Абе сваќате дека Дубаи нема нафта? Значи нафтата е во другите емирати Абу Даби и остали во Дубаи нема нафта и дубаи не е изграден од нафта туку од кредити! Сите емирати си имаат свој шеик па така Абу Даби се гради рамо до рамо со Дубаи ама на друг начин од нафта бидејќи таму има наоѓалишта.

Edited by Supervisor - 08-Dec-2010 at 16:38
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
LouReed View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Oct-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 133
  Quote LouReed Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 08-Dec-2010 at 16:38
Previous Potpolno se soglasuvam.
Problemot sto shekov ne go svaka e deka Turismot sam po sebe nema da  mu go isplati Bilionskiot dolg koj sto treba da pocne da go plaka....
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 08-Dec-2010 at 16:43
Луѓе на вас мајчин јазик да не ви е германскиот, па ставате пред секој втор збор голема буква? Малку навистина треба да се внимава на изразувањето (на иселениците сепак сум склон да им прогледам низ прсти), а и да се трудиме сите да пишуваме на кирилица. Навистина ништо не ве чини да ја смените азбуката.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Buliwyf View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Mar-2010
Online Status: Offline
Posts: 473
  Quote Buliwyf Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 08-Dec-2010 at 16:50
Која е креативноста на Дубаи? Да светски туристички центар,но кое е влијанието што го шири како world centrer? Сепак треба да има некое влијани на светско ниво.Која светски позната индистрија ја познавате во Дубаи,кој светски медиум,култура?

Неспоредливо е.

Edited by Buliwyf - 08-Dec-2010 at 16:51
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 08-Dec-2010 at 17:06
Дискусијава тргна во сосема погрешен правец - компарација помеѓу Њу Јорк и Дубаи (иако е јасно дека нема компарација). Супервизор, се разбира дека листата е далеку од совршена, но прочитај ги критериумите за рангирање во првиот пост на пбанкс. Изгледот на зградите, чистотата на улиците, брзината на развојот и слично, немаат врска со рангирањето. Патем, точно е дека сега Дубаи веќе речиси и да нема нафта, но темелите на денешниов феномен сепак се поставени во минатото, во огромна мерка со нафташки пари. Во право си дека голем дел е и со кредити, особено во поново време, но тој факт токму укажува зошто Дубаи не е во врвот, туку дека е производ на други, помоќни центри, од каде што доаѓал капитал и knowhow.

Лично, за најголеми адути на Дубаи во моментов ги сметам позициите кои веќе ги има изборено (со тенденција да ги надградува) како колосален хаб во поморскиот и во авиосообраќајот. Не знам точно како стои со финансискиот сектор, но однапред е јасно дека не може да има споредба со Њу Јорк и уште еден куп светски финансиски центри.



Edited by Cloverstack - 08-Dec-2010 at 17:09
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 08-Dec-2010 at 18:00

Одлична тема сте почнале. Мое мислење е дека листата е прилично реална. Сепак позиционирањето на еден град во листата глобални градови е се прави од повеќе параметри:

1. Политичка моќ, тука секако Њу Јорк води, како доминантен и најголем град во моментално најголемата светска сила, седиште на Обединетите Нации. За Скопје мислам дека далеку понапред би отишол по овој критериум доколку еден ден влеземе во НАТО и ЕУ.
 
2. Финансиска моќ - и тука мислам дека Њу Јорк е далеку пред било кој друг град на планетава. Седиште на најголемата светска берза (Вол Стрит), седиште на најголемите светски банки (Bank of America, City Group, Goldman Sachs,, Morgan Stanley ...). Подобрувањето на општата економска состојба би можело на Скопје да му ја поправи оваа оценка.
 
3. Културно влијание - И тука мислам светски лидери би биле Њу Јорк, Лондон, Париз, Лос Анџелес, Москва, Виена. Доволно е да се спомене Бродвеј, познатата Њујокшка филмска сцена, сите големи музички настани и имиња кои потенуваат о Њу Јорк. Светски познати музеи и сл. И тука Скопје очекувам малку да си ја поправи состојбата и во тоа поле гледам една од ретикте придобивки од Скопје 2014.
 
4. Инфраструктура - Пред се колку е добро решен сообраќајот од секаков вид во и кон градот. И тука највисоко котираат Лондон, Њу Јорк, Чикаго, Дубаи, Сингапур па и Берлин. Едни од најголемите и најфрекфентните аеродроми (JFK, LaGuardia, Newark) се во Њу Јорк. Тука мислам дека Скопје стои најкатастрофално иако имал шанса да биде лидер барем на Балканот после земјотресот. Сепак, доколку ТАВ го изгради аеродромот, ако заживее железничкиот сообраќај, се реализираат коридорите 8 и 10 кои се сечат близу Скопје, се направат Јужен Булевар, Крушевска и сл, и тука може да очекуваме подобрување.
 
5. Туризам - Според оваа листа http://en.wikipedia.org/wiki/Tourism#Most visited cities by international tourist arrivals предводници се Парис, Лондон, Сингапур. Њу Јорк е на 6то место со 8,7 милиони странски посетители годишно, а добро котираат и Истанбул и Дубаи. Немам податок како стои Скопје, но на ова поле не очекувам незнам си каков напредок и покрај тоа што едни од главните аргументи за СК2014 се зголемен туризам.
 
Значи сума сумарум, има зошто лидери се Њу Јорк, Лондон, Париз и зошто Скопје се наоѓа најдоле.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 08-Dec-2010 at 19:10


Само да те поправам. Скопје не е најдолу. Скопје е многу горе! Најдолу се тие што немаат ни теоретски шанси да бидат споменати. Скопје котира прилично добро. Замисли, во тој ранг се и Стразбур, Анкара, Едмонтон, Ерусалим и Ливерпул! Тие се прилично важни градови во нивните региони, (па и глобално), а тоа е многу голем комплимент за Скопје.

Инаку како одговор на едно од прашањата на pbanks, каде го гледаме Скопје и каде може да се придвижи, тоа воглавно зависи од заложбите на градските власти. На пример Љубљана е на 76. место (или 77. ако не се лажам) по квалитет на животот во целиот свет (според една скорешна релевантна листа), а заложбата на новиот градоначалник (ова го прочитав во едно скорешно интервју) е да стигне во топ 10! Значи на какви работи мислат...

____
А морам да му укажам на Supervisor дека овде станува збор за глобална влијателност на градовите во сите сфери, така што не знам зошто упорно го брани Дубаи. Влијателноста на Дубаи е сè уште минимална, и се сомневам дека ќе стигне на некое значајно ниво во иднина. Како прво Ријад и Каиро се најважните градови за арапскиот свет, и секогаш ќе бидат, така што Дубаи нема многу изгледи да напредува.

Значи не станува збор за архитектура или животен стандард, туку едноставно за нивното влијание на светската сцена. Во моментов Дубаи може да се нарече лидер само во раскош и фрлање пари, и би рекол дека е рамо до рамо со Лас Вегас.

Edited by гитардемон - 08-Dec-2010 at 19:14
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 08-Dec-2010 at 19:18
Originally posted by гитардемон


Инаку како одговор на едно од прашањата на pbanks, каде го гледаме Скопје и каде може да се придвижи, тоа воглавно зависи од заложбите на градските власти. На пример Љубљана е на 76. место (или 77. ако не се лажам) по квалитет на животот во целиот свет (според една скорешна релевантна листа), а заложбата на новиот градоначалник (ова го прочитав во едно скорешно интервју) е да стигне во топ 10! Значи на какви работи мислат...


Не се работи само на заложба на градските власти во контекст на темата која зборуваме туку и на државата, економскиот сектор итн. Љубљана толку високо котира бидејеќи во нејзе се наоѓаат седишта на еден куп компании кои редовно се излистани во топ 500 најголеми на Источна Европа (листа во која Македонија е претставена со една компанија, Окта) и кои го шират нејзиното влијание во не така мал дел од континентов ако се земе во предвид големината на Словенија и на Љубљана.


А морам да му укажам на Supervisor дека овде станува збор за глобална влијателност на градовите во сите сфери, така што не знам зошто упорно го брани Дубаи. Влијателноста на Дубаи е сè уште минимална, и се сомневам дека ќе стигне на некое значајно ниво во иднина. Како прво Ријад и Каиро се најважните градови за арапскиот свет, и секогаш ќе бидат, така што Дубаи нема многу изгледи да напредува.


Како битен регионален конкурент на Дубаи би ја спомнал и Доха која вратоломно се развива по Дубајскиот рецепт, во нејзе се наоѓа Ал Џазеира а да не заборавиме дека успејаа да искамчат и светско првенство во фудбал во една земја со помалку жители од Македонија. Каков ли ќе биде тој boost за Доха во следниве 10на години.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 08-Dec-2010 at 19:34
Катар го имав апсолутно на ум кога пишував, но сметам дека има уште работа додека да ги достигне Каиро и Ријад, кои се неприкосновени лидери, сега засега. Но се согласувам дека има можеби и поголем капацитет од било кој главен град на било кој емират.

Инаку, забележав еден интересен град во листата. Тоа е Хамилтон, главниот град на Бермуда.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 08-Dec-2010 at 22:03
Originally posted by гитардемон



Само да те поправам. Скопје не е најдолу. Скопје е многу горе! Најдолу се тие што немаат ни теоретски шанси да бидат споменати. Скопје котира прилично добро. Замисли, во тој ранг се и Стразбур, Анкара, Едмонтон, Ерусалим и Ливерпул! Тие се прилично важни градови во нивните региони, (па и глобално), а тоа е многу голем комплимент за Скопје.
 
Во ред, не бев доволно прецизен, сакав да кажам Скопје е во последната категорија. Точно најдоле се градовите кои и не се споменати во листава.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 723
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 10-Dec-2010 at 15:50
Да не робуваме на некакви квази листи, тешко е градовите само така да се групираат во некакви категории. Критеријумите ми се сомнителни. Не може да се споредува Њујорк со Дубаи со Москва, со Каиро , со Скопје со Белград, со баби и со жаби. Мислам дека овие листи се прават само за забава, не се преземаат сериозни анализи и истражувања и не треба да се земаат сериозно. Секако дека постојат повлијателни и поневлијателни градови, но тоа зависи и од дравата во која се наогаат. Само еден пример, се согласувам дека Ријад и Каиро се повлиајтелни од Дубаи, но не затоа што се средени градови тука затоа што се во помокни држави
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 10-Dec-2010 at 18:00


Незнам што е лошо за листата, таа е само појдовна точка за дискусија и ништо повеќе. Секако дека овие листи не се филигрански прецизни, често има и големи превиди. Но тоа не значи дека критериумите кои се наведени се погрешни (мислам дека се и те како правилни).

Друга работа. Њу Јорк и Скопје имаат и те како заеднички точки. Во глобаленото село, NYC или London не се градови држави кои лежат на изолирани острова, туку нивната моќ е токму во тоа што тоа се центри на моќ од каде се контролираат многу од градовите на подолните нивоа. Градовите се интерактивни, комуницираат помеѓу себе а нивната интеракција е поставена некако во форма на пирамида.

Секако дека многу зависи од тоа во која држава се наоѓаат градовите и тоа не е спорно. Но тоа ја прави уште поинтересна дискусијата, импресивно е како една Грција  има таков „коњ за трка“ за глобален град, интересно е што еден Лондон и по 100 години од опаѓањето на британската империја сепак има влијание кое поголемо од она на Пекинг или Москва... итн итн...

Трката помеѓу градовите (за жал сеуште не и во регионот) е постојано да привлечат бизниси, институции кои ќе им донесат "cutting edge"  што би се рекло. Последен пат кога паметам дека во Скопје имало таков обид е во времето на владата на Георгиевски кога се обидуваа да се изборат седиштето на ЕАР да биде во Скопје (победи Солун). Можеби до некаде тука е и обидод на оваа влада да направи авомобилски кластер во Бунарџик (каде што ужасно паднавме на испитот, не сте ни свесни колку фабрики за автоиндустрија се изградија или се градат во последните години во Србија, особено околу Крагујевац)...
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 723
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 10-Dec-2010 at 20:41

Малку ја разгледував таа листа поподробно на Википедија, и не сум убеден. Се правел некој обид да се направи хиерархија на глобално ниво но критеријумите се сепак слаби за такво несто. Секогас гледам и во мојата работа а и вон за работи кои ме интересираат моето размислување да го градам врз науно поткрепени факти кои се базираат на истражувања и публикации од авторитети од таа област.

Би можел тука да ја предложам студијата на Светската банка  http://siteresources.worldbank.org/INTWDR2009/Resources/4231006-1225840759068/WDR09_05_Ch01web.pdf

Хиерарахија на градови постои, но во една земја или тесно поврзани региони, и тоа водечки град, примарни градови, секундарни градови, помали терцијални градови и села, Сите тие се поврзани преку взаемни економско-социјално-политички  сообракајни врски. Колку подобро се поврзани дотолку е и бенефитот на државата поголем. За ова може да се зборува до утре  но нема повеке да се задржувам. 

Поентата е дека овие врски и оваа хиерархија е внате во една држава, не е раширено и глобално, со други зборови не се воспоставени такви тесни врски помегу градовите кои доагаат од различни држави. Со самото тоа не може да се прави некаква издражна листа. Само да не се сфатиме погрешно, постојат разлики во градовите, некои се поважни од другите, но  можат поединечни ранг листи базирани само на еден или можеби два критеријуми. А оваа листа ги зема малтене сите ги меша како во еден лонец и тоа е основа за некаква хиерахија. МОже, но само за забава, никакви практични последици од тоа нема. И многу е погрешно да се земаат како основа за база за одлуки, политички и економски. Барем уште не. Футуристичи е предвидено еден ден светот да се изедначи, да се изгубат или значително намали значењето на државите и тогаш може да се зборува за ваква листа. Но тоа кој знае кога ке биде.

Што се однесува за нашиот регион важи истиот заклучок. Нема никаква трка, бизниост оди во поголемите градови и држави каде полесно мое да се оплоди капиталот. Поголеми градови, поголема економска густина, поголеми шанси за капиталот.

Имам претчуство дека не може многу да се направи во Македонија. Она што ми пага напамет е да се засили поврзаноста помегу нашите градови со која може да се зголеми економска густина, но за тоа треба влада која знае што прави. 

А што се однесвуа до автомобислата индустрија во Србија уште е рано да се даде коментар, прво да видиме што ке испадне од тоа. Не се градат беѕброј фабрики туку се обновва и реновира Застава и уште еден помал погон во НИш.

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 10-Dec-2010 at 21:17
Originally posted by nenad

Малку ја разгледував таа листа поподробно на Википедија, и не сум убеден. Се правел некој обид да се направи хиерархија на глобално ниво но критеријумите се сепак слаби за такво несто. Секогас гледам и во мојата работа а и вон за работи кои ме интересираат моето размислување да го градам врз науно поткрепени факти кои се базираат на истражувања и публикации од авторитети од таа област.

Би можел тука да ја предложам студијата на Светската банка  http://siteresources.worldbank.org/INTWDR2009/Resources/4231006-1225840759068/WDR09_05_Ch01web.pdf

Хиерарахија на градови постои, но во една земја или тесно поврзани региони, и тоа водечки град, примарни градови, секундарни градови, помали терцијални градови и села, Сите тие се поврзани преку взаемни економско-социјално-политички  сообракајни врски. Колку подобро се поврзани дотолку е и бенефитот на државата поголем. За ова може да се зборува до утре  но нема повеке да се задржувам. 

Поентата е дека овие врски и оваа хиерархија е внате во една држава, не е раширено и глобално, со други зборови не се воспоставени такви тесни врски помегу градовите кои доагаат од различни држави. Со самото тоа не може да се прави некаква издражна листа. Само да не се сфатиме погрешно, постојат разлики во градовите, некои се поважни од другите, но  можат поединечни ранг листи базирани само на еден или можеби два критеријуми. А оваа листа ги зема малтене сите ги меша како во еден лонец и тоа е основа за некаква хиерахија. МОже, но само за забава, никакви практични последици од тоа нема. И многу е погрешно да се земаат како основа за база за одлуки, политички и економски. Барем уште не. Футуристичи е предвидено еден ден светот да се изедначи, да се изгубат или значително намали значењето на државите и тогаш може да се зборува за ваква листа. Но тоа кој знае кога ке биде.

Што се однесува за нашиот регион важи истиот заклучок. Нема никаква трка, бизниост оди во поголемите градови и држави каде полесно мое да се оплоди капиталот. Поголеми градови, поголема економска густина, поголеми шанси за капиталот.

Имам претчуство дека не може многу да се направи во Македонија. Она што ми пага напамет е да се засили поврзаноста помегу нашите градови со која може да се зголеми економска густина, но за тоа треба влада која знае што прави. 

А што се однесвуа до автомобислата индустрија во Србија уште е рано да се даде коментар, прво да видиме што ке испадне од тоа. Не се градат беѕброј фабрики туку се обновва и реновира Застава и уште еден помал погон во НИш.



Не би се сложил со тебе. Точно е дека човек треба да има слоевит пристап кон проблематиката во смисла на она што го предлагаш со поединачни ранг листи, но најчесто постојат градови чие влијание агрегатно влијае врз оние на пониското ниво.

Скопје нема директни врски на пример со Стразбур, Брисел или Франкфурт но во тие градови постојат центри на моќ кои влијаат на Скопје и неговата зона на влијание (во случајот Македонија и во многу помала мерка Косово, Јужна Србија и Северна Грција).

По оваа логика може да идеме и ниво погоре и ниво подоле.

И да се разбереме, не зборувам дека овие студии имаат научна вредност, но исто така не би се сложил дека се безвредни, и мислам дека се сосема доволна основа за дискусија на оваа тема.

За фабриките од автомобилската Србија, колку што јас следам на ССЦ има интересни најави и реализациии. Мислам дека Застава сама по себе е огромна, доколку успее да се издигне во едно пазарно окружување до ниво на кое беше во претходниот систем, тоа би бил преголем успех спрема мене и голем економски потстрек.
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 723
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 10-Dec-2010 at 21:29

Иѕгледа дека дискусијата се сврте кон тоа дали помегу градовите има мегувлијание или нема. Се разбира дека има. Лондон е финасиски центар и влијае врз сите градови на светот. Лос Ангелес е центар на филмската индустрија и влијае исто така на целиот свет. Да не ме разбереш погрешно, не велам дека не постои влијание, сакам само да поентирам дека таа хиерархија не е така јасна за да може да се подготвуваат листи како наведенава за која дискутираме. Тоа влијание и мегувлијание е дифузно и не оди по вертикала. Москва како град влијае на Скопје и на сите помали градови но политички како главен град на Русија, а не затоа што има (не)среден сообракај на пример. Јас повеке ви верувал на хиерархија на држави а не на градови. 

и на крај за автоиндустријата, а и за сите индустрии во регионот, би сакал да се разијат што повеке может бидејки на крај тоа кедонесе бенефит и за Македонија.А во Србија постојат многу најави, но многу помалку реализации 

Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 10-Dec-2010 at 23:27
Originally posted by nenad

Иѕгледа дека дискусијата се сврте кон тоа дали помегу градовите има мегувлијание или нема. Се разбира дека има. Лондон е финасиски центар и влијае врз сите градови на светот. Лос Ангелес е центар на филмската индустрија и влијае исто така на целиот свет. Да не ме разбереш погрешно, не велам дека не постои влијание, сакам само да поентирам дека таа хиерархија не е така јасна за да може да се подготвуваат листи како наведенава за која дискутираме. Тоа влијание и мегувлијание е дифузно и не оди по вертикала. Москва како град влијае на Скопје и на сите помали градови но политички како главен град на Русија, а не затоа што има (не)среден сообракај на пример. Јас повеке ви верувал на хиерархија на држави а не на градови. 

и на крај за автоиндустријата, а и за сите индустрии во регионот, би сакал да се разијат што повеке может бидејки на крај тоа кедонесе бенефит и за Македонија.А во Србија постојат многу најави, но многу помалку реализации 



Претпоставувам дека (не)среден сообраќај влегува како критериум од аспект колку еден град е способен на ефикасен начин да опслужи една солидна економија, здрава дневна миграција на луѓе, потоа неговата поврзаност со постоечки меѓународни коридори итн.


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 17-Dec-2010 at 14:44
Листа на градови и метрополитен области според висината на нивниот БДП во 2005-та, изразен во милјарди долари:

1 Tokyo Japan 1191 
2 New York USA 1133 
3 Los Angeles USA 639 
4 Chicago USA 460 
5 Paris France 460 
6 London UK 452 
7 Osaka/Kobe Japan 341 
8 Mexico City Mexico 315 
9 Philadelphia USA 312 
10 Washington DC USA 299 
11 Boston USA 290 
12 Dallas/Fort Worth USA 268 
13 Buenos Aires Argentina 245 
14 Hong Kong China 244 
15 San Francisco/Oakland USA 242 
16 Atlanta USA 236 
17 Houston USA 235 
18 Miami USA 231 
19 Sao Paulo Brazil 225 
20 Seoul South Korea 218 
21 Toronto Canada 209 
22 Detroit USA 203 
23 Madrid Spain 188 
24 Seattle USA 186 
25 Moscow Russia 181 
26 Sydney Australia 172 
27 Phoenix USA 156 
28 Minneapolis USA 155 
29 San Diego USA 153 
30 Rio de Janeiro Brazil 141 
31 Barcelona Spain 140 
32 Shanghai China 139 
33 Melbourne Australia 135 
34 Istanbul Turkey 133 
35 Denver USA 130 
36 Singapore Singapore 129 
37 Mumbai India 126 
38 Rome Italy 123 
39 Montreal Canada 120 
40 Milan Italy 115 
41 Baltimore USA 110 
42 Metro Manila Philippines 108 
43 St Louis USA 101 
44 Beijing China 99 
45 Cairo Egypt 98 
46 Jakarta Indonesia 98 
47 Tampa/St Petersburg USA 97 
48 Pusan South Korea 95 
49 Kolkata India 94 
50 Vienna Austria 93 
51 Delhi India 93 
52 Tel Aviv-Jaffa Israel 92 
53 Santiago Chile 91 
54 Cleveland USA 90 
55 Bangkok Thailand 89 
56 Tehran Iran 88 
57 Portland USA 87 
58 Bogotá Colombia 86 
59 St Petersburg Russia 85 
60 Guangzhou China 84 
61 Pittsburgh USA 80 
62 Riyadh Saudi Arabia 80 
63 Lisbon Portugal 79 
64 Vancouver Canada 79 
65 Johannesburg South Africa 79 
66 Monterrey Mexico 78 
67 Stockholm Sweden 76 
68 Cape Town South Africa 75 
69 Berlin Germany 75 
70 Athens Greece 73 
71 Birmingham UK 72 
72 Fukuoka Japan 72 
73 Manchester UK 69 
74 Lima Peru 67 
75 Belo Horizonte Brazil 65 
76 Guadalajara Mexico 60 
77 Hamburg Germany 58 
78 Turin Italy 58 
79 Lyon France 56 
80 Jiddah Saudi Arabia 55 
81 Karachi Pakistan 55 
82 Dhaka Bangladesh 52 
83 Munich Germany 50 
84 Dublin Ireland 49 
85 Leeds UK 48 
86 Warsaw Poland 48 
87 Tianjin China 45 
88 Bangalore India 45 
89 Porto Alegre Brazil 44 
90 Helsinki Finland 43 
91 Naples Italy 43 
92 Budapest India 43 
93 Zurich Switzerland 42 
94 Ankara Turkey 42 
95 Amsterdam Netherlands 42 
96 Auckland New Zealand 41 
97 Copenhagen Denmark 41 
98 Recife Brazil 41 
99 Rotterdam Netherlands 40 
100 Brussels Belgium 39 
101 East Rand South Africa 39 
102 Brasilia Brazil 38 
103 Salvador El Salvador 38 
104 Wuhan China 38 
105 Chennai India 38 
106 Ho Chi Min City Vietnam 38 
107 Hyderabad India 38 
108 Fortaleza Brazil 37 
109 Prague Czech Republic 36 
110 Chongqing China 35 
111 Algiers Algeria 35 
112 Medellin Colombia 34 
113 Taegu South Korea 34 
114 Curitiba Brazil 33 
115 Ahmadabad India 32 
116 Oslo Norway 31 
117 Izmir Turkey 31 
118 Lagos Nigeria 30 
119 Pune India 30 
120 Alexandria Egypt 30 
121 Cologne Germany 29 
122 Lahore Pakistan 28 
123 Caracas Venezuela 28 
124 Hanoi Vietnam 28 
125 Shenyang China 27 
126 Puebla Mexico 27 
127 Lille France 27 
128 Bandung Indonesia 26 
129 Casablanca Morocco 24 
130 Khartoum Sudan 23 
131 Surat India 22 
132 Baghdad Iraq 22 
133 Chengdu China 21 
134 Xian China 19 
135 Kanpur India 17 
136 Yangon Burma 16 
137 Chittagong Bangladesh 16 
138 Changchun China 15 
139 Jaipur India 15 
140 Lucknow India 14 
141 Luanda Angola 12 
142 Abidjan Ivory Coast 11 
143 Pyongyang North Korea 10 
144 Faisalabad Pakistan 10 
145 Kinshasha Congo 10 
146 Krakow Poland 10 
147 Kabul Afghanistan 9 
148 Nairobi Kenya 8 
149 Addis Ababa Ethiopia 7 
150 Kano Nigeria 7 
151 Dar es Salaam Tanzania 5 



Пред некој ден наидов на иста ваква листа каде разликата помеѓу Токио и Њу Јорк беше значително поголема. Во секој случај импозантно, градови со БДП над еден трилјон долари   Eeek2


Edited by Cloverstack - 17-Dec-2010 at 14:45
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 17-Dec-2010 at 14:47
Еве и листа со проценки за годишниот раст во периодот 2005-2020 (изразен во проценти на годишно ниво)

1 Tokyo Japan 1602 2.0% 
2 New York USA 1561 2.2% 
3 Los Angeles USA 886 2.2% 
4 London UK 708 3.0% 
5 Chicago USA 645 2.3% 
6 Paris France 611 1.9% 
7 Mexico City Mexico 608 4.5% 
8 Philadelphia USA 440 2.3% 
9 Osaka/Kobe Japan 430 1.6% 
10 Washington DC USA 426 2.4% 
11 Buenos Aires Argentina 416 3.6% 
12 Boston USA 413 2.4% 
13 Sao Paulo Brazil 411 4.1% 
14 Hong Kong China 407 3.5% 
15 Dallas/Fort Worth USA 384 2.4% 
16 Shanghai China 360 6.5% 
17 Seoul South Korea 349 3.2% 
18 Atlanta USA 347 2.6% 
19 San Francisco/Oakland USA 346 2.4% 
20 Houston USA 339 2.5% 
21 Miami USA 331 2.4% 
22 Toronto Canada 327 3.0% 
23 Moscow Russia 325 4.0% 
24 Mumbai India 300 6.0% 
25 Madrid Spain 299 3.2% 
26 Detroit USA 287 2.3% 
27 Istanbul Turkey 287 5.2% 
28 Seattle USA 269 2.5% 
29 Beijing China 259 6.6% 
30 Metro Manila Philippines 257 5.9% 
31 Rio de Janeiro Brazil 256 4.1% 
32 Sydney Australia 256 2.7% 
33 Jakarta Indonesia 253 6.5% 
34 Delhi India 229 6.2% 
35 Phoenix USA 228 2.5% 
36 Guangzhou China 227 6.9% 
37 Minneapolis USA 224 2.5% 
38 Kolkata India 224 5.9% 
39 San Diego USA 220 2.4% 
40 Singapore Singapore 218 3.6% 
41 Cairo Egypt 212 5.3% 
42 Barcelona Spain 201 2.4% 
43 Melbourne Australia 200 2.6% 
44 Denver USA 190 2.6% 
45 Rome Italy 187 2.9% 
46 Bangkok Thailand 180 4.8% 
47 Montreal Canada180 180 2.8% 
48 Milan Italy 174 2.8% 
49 Tehran Iran 172 4.5% 
50 Riyadh Saudi Arabia 167 5.0% 
51 Pusan South Korea 165 3.8% 
52 Bogotá Colombia 163 4.3% 
53 Santiago Chile 160 3.8% 
54 Monterrey Mexico 157 4.8% 
55 Baltimore USA 157 2.4% 
56 Tel Aviv-Jaffa Israel 153 3.5% 
57 St Petersburg Russia 151 3.9% 
58 St Louis USA 146 2.5% 
59 Tampa/St Petersburg USA 142 2.5% 
60 Johannesburg South Africa 131 3.4% 
61 Lisbon Portugal 130 3.3% 
62 Cleveland USA 129 2.4% 
63 Belo Horizonte Brazil 129 4.6% 
64 Portland USA 128 2.6% 
65 Vienna Austria 127 2.1% 
66 Karachi Pakistan 127 5.8% 
67 Dhaka Bangladesh 126 6.1% 
68 Lima Peru 123 4.2% 
69 Vancouver Canada 121 2.9% 
70 Cape Town South Africa 121 3.3% 
71 Stockholm Sweden 121 3.2% 
72 Guadalajara Mexico 119 4.6% 
73 Pittsburgh USA 115 2.4% 
74 Tianjin China 112 6.3% 
75 Jiddah Saudi Arabia 111 4.8% 
76 Bangalore India 110 6.2% 
77 Dublin Ireland 99 4.8% 
78 Ho Chi Min City Vietnam 98 6.5% 
79 Birmingham UK 96 2.0% 
80 Wuhan China 96 6.4% 
81 Fukuoka Japan 96 2.0% 
82 Manchester UK 96 2.2% 
83 Hyderabad India 92 6.1% 
84 Chennai India 91 6.0% 
85 Athens Greece 91 1.5% 
86 Berlin Germany 88 1.1% 
87 Ankara Turkey 87 5.0% 
88 Chongqing China 87 6.3% 
89 Lyon France 85 2.8% 
90 Turin Italy 84 2.5% 
91 Porto Alegre Brazil 82 4.3% 
92 Brasilia Brazil 82 5.1% 
93 Warsaw Poland 80 3.5% 
94 Ahmadabad India 78 6.2% 
95 Hamburg Germany 78 2.0% 
96 Recife Brazil 77 4.4% 
97 Pune India 76 6.3% 
98 Lagos Nigeria 76 6.2% 
99 Salvador Salvador 75 4.6% 
100 Munich Germany 73 2.6% 
101 Fortaleza Brazil 73 4.6% 
102 Algiers Algeria 73 5.0% 
103 Hanoi Vietnam 73 6.6% 
104 Bandung Indonesia 69 6.7% 
105 Naples Italy 69 3.2% 
106 Curitiba Brazil 68 4.9% 
107 Shenyang China 68 6.3% 
108 Leeds UK 67 2.2% 
109 Lahore Pakistan 67 5.9% 
110 Alexandria Egypt 66 5.4% 
111 East Rand South Africa 65 3.5% 
112 Medellin Colombia 65 4.4% 
113 Helsinki Finland 65 2.7% 
114 Izmir Turkey 62 4.9% 
115 Auckland New Zealand 61 2.6% 
116 Zurich Switzerland 61 2.4% 
117 Amsterdam Netherlands 60 2.5% 
118 Prague Czech Republic 58 3.2% 
119 Surat India 57 6.5% 
120 Rotterdam Netherlands 57 2.4% 
121 Copenhagen Denmark 56 2.1% 
122 Brussels Belgium 55 2.2% 
123 Chengdu China 51 6.3% 
124 Khartoum Sudan 51 5.6% 
125 Caracas Venezuela 50 3.9% 
126 Budapest Hungary 49 0.9% 
127 Puebla Mexico 48 4.0% 
128 Xian China 48 6.4% 
129 Casablanca Morocco 47 4.5% 
130 Taegu South Korea 45 1.9% 
131 Oslo Norway 44 2.2% 
132 Changchun China 42 6.9% 
133 Kanpur India 41 6.3% 
134 Cologne Germany 40 2.0% 
135 Baghdad Iraq 39 4.0% 
136 Chittagong Bangladesh 39 6.3% 
137 Jaipur India 38 6.4% 
138 Lille France 37 2.1% 
139 Lucknow India 35 6.3% 
140 Yangon Burma 33 4.8% 
141 Luanda Angola 29 6.0% 
142 Kinshasha Congo 25 6.4% 
143 Faisalabad Pakistan 24 6.0% 
144 Abidjan Ivory Coast 22 4.9% 
145 Kabul Afghanistan 22 6.1% 
146 Nairobi Kenya 20 6.3% 
147 Addis Ababa Ethiopia 18 6.2% 
148 Kano Nigeria 14 5.4% 
149 Dar es Salaam Tanzania 13 6.0% 
150 Krakow Poland 13 1.9% 
151 Pyongyang North Korea 13 1.5%

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 17-Dec-2010 at 14:50
Во овие листи ми се чини дека како се оди надолу, недостасуваат се повеќе и повеќе градови, односно голем дел се скокнати, ама не најдов податок по кој критериуми градовите се вклучувани или изоставувани.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 17-Dec-2010 at 16:18
Еве и еден интересен осврт врз индексот за 2008 и неколку илустрации

The 2008 Global Cities Index

Cities bear the brunt of the world’s financial meltdowns, crime waves, and climate crises in ways national governments never will. So, when Foreign Policy, A.T. Kearney, and The Chicago Council on Global Affairs teamed up to measure globalization around the world, we focused on the 60 cities that shape our lives the most.

National governments may shape the broad outlines of globalization, but where does it really play out? Where are globalization’s successes and failures most acute? Where else but the places where most of humanity now chooses to live and work—cities. The world’s biggest, most interconnected cities help set global agendas, weather transnational dangers, and serve as the hubs of global integration. They are the engines of growth for their countries and the gateways to the resources of their regions. In many ways, the story of globalization is the story of urbanization.

But what makes a “global city”? The term itself conjures a command center for the cognoscenti. It means power, sophistication, wealth, and influence. To call a global city your own suggests that the ideas and values of your metropolis shape the world. And, to a large extent, that’s true. The cities that host the biggest capital markets, elite universities, most diverse and well-educated populations, wealthiest multinationals, and most powerful international organizations are connected to the rest of the world like nowhere else. But, more than anything, the cities that rise to the top of the list are those that continue to forge global links despite intensely complex economic environments. They are the ones making urbanization work to their advantage by providing the vast opportunities of global integration to their people; measuring cities’ international presence captures the most accurate picture of the way the world works.

So, Foreign Policy teamed up with A.T. Kearney and The Chicago Council on Global Affairs to create the Global Cities Index, a uniquely comprehensive ranking of the ways in which cities are integrating with the rest of the world. In constructing this index of the world’s most global cities, we have collected and analyzed a broad array of data, as well as tapped the brainpower of such renowned cities experts as Saskia Sassen, Witold Rybczynski, Janet Abu-Lughod, and Peter Taylor.

Specifically, the Global Cities Index ranks cities’ metro areas according to 24 metrics across five dimensions. The first is business activity: including the value of its capital markets, the number of Fortune Global 500 firms headquartered there, and the volume of the goods that pass through the city. The second dimension measures human capital, or how well the city acts as a magnet for diverse groups of people and talent. This includes the size of a city’s immigrant population, the number of international schools, and the percentage of residents with university degrees. The third dimension is information exchange—how well news and information is dispersed about and to the rest of the world. The number of international news bureaus, the amount of international news in the leading local papers, and the number of broadband subscribers round out that dimension.

The final two areas of analysis are unusual for most rankings of globalized cities or states. The fourth is cultural experience, or the level of diverse attractions for international residents and travelers. That includes everything from how many major sporting events a city hosts to the number of performing arts venues it boasts. The final dimension— political engagement—measures the degree to which a city influences global policymaking and dialogue. How? By examining the number of embassies and consulates, major think tanks, international organizations, sister city relationships, and political conferences a city hosts. We learned long ago that globalization is much more than the simple lowering of market barriers and economic walls. And because the Global Cities Index pulls in these measures of cultural, social, and policy indicators, it offers a more complete picture of a city’s global standing—not simply economic or financial ties.

The 60 cities included in this first Global Cities Index run the gamut of the modern urban experience. There’s thriving, wealthy London, with its firmly entrenched global networks built on the city’s history as capital of an empire. But there are also Chongqing, Dhaka, and Lagos, cities whose recent surges tell us a great deal about the direction globalization is heading and whose experiences offer lessons to other aspiring global cities. The cities we highlight are world leaders in important areas such as finance, policymaking, and culture. A few are megacities in the developing world whose demand for resources means they must nurture close ties with their neighbors and provide services to large numbers of immigrants. Some are gateways to their region. Others host important international institutions. In other words, they represent a broad cross section of the world’s centers of commerce, culture, and communication.

THE WINNER’S CIRCLE

So, which city topped them all? If anything, the results prove there is no such thing as a perfect global city; no city dominated all dimensions of the index. However, a few came close. New York emerged as the No. 1 global city this year, followed by London, Paris, and Tokyo. The Big Apple beat out other global powerhouses largely on the back of its financial markets, through the networks of its multinationals, and by the strength of its diverse creative class. Overall runner-up London won the cultural dimension by a mile, with Paris and New York trailing far behind. Perhaps surprisingly for a city known more for museums than modems, third-ranked Paris led the world in the information exchange category. No. 4 Tokyo ranked highly thanks to its strong showing in business. And, though it finished 11th overall, Washington easily beat out New York, Brussels, and Paris as the leader in global policy.

Although the winners may be the usual suspects, they have plenty of new competition on their heels. Buoyed by their strong financial links, Hong Kong and Singapore finished at fifth and seventh, respectively. Chicago’s strong human-capital performance sent it into the eighth spot. What’s more, several strong performers are emerging from formerly closed societies: Beijing (No. 12), Moscow (19), Shanghai (20), and Dubai (27). The new, sometimes abbreviated, often state-led, paths to global dominance these cities are treading threaten the old formulas that London, New York, and Los Angeles (No. 6) followed to reach their high spots.

As diverse as they are, the most successful global cities have several things in common: As New York proves, global cities are those that excel across multiple dimensions. Even Shanghai’s staggering, decades-long double-digit annual economic growth alone can’t make it global. The city also must determine how to use that wealth to influence policy, attract the brightest young minds, and accurately portray the rest of the world to its citizens. Global cities continuously adapt to changing circumstances. London may be the city hardest hit by the global credit crunch, but chances are that it will leverage its abundant global financial ties to bounce back. Singapore, San Francisco (15), and Mexico City (25) will no doubt be taking notes.

As the world readjusts to the fits and starts of a volatile global economy, as well as other transnational problems such as climate change, human trafficking, and fuel shortages, the Global Cities Index will track the way cities maneuver as their populations grow and the world shrinks. Although we can’t predict next year’s winner, the odds are good that New York will have to fight to stay on top.





How to Be a Global City

There is no single correct path a city should tread to become global. But how should cities that want to boost their international profile go about it? They could follow any of the tried-and-true models that came before them. Just look at the various ways some of this year’s 60 global cities manage to use urbanization and globalization to their advantage.

Open Cities

What they look like: Large cities with a free press, open markets, easy access to information and technology, low barriers to foreign trade and investment, and loads of cultural opportunities. They often rely on a heavy service industry and are outward looking, rather than focused on domestic affairs.

Who they are: New York (#1), London (#2), Paris (#3)

Lifestyle Centers

What they look like: Laid-back cities that enjoy a high quality of life and focus on having fun. They attract worldly people and offer cultural experiences to spare.

Who they are: Los Angeles (#6), Toronto (#10)

Regional Gateways

What they look like: Efficient economic powerhouses with favorable incentives for businesses and easy access to the natural resources of their region. They attract smart, well-trained people from around the world, and they often must reinvent themselves to remain competitive.

Who they are: Hong Kong (#5), Singapore (#7), Chicago (#8)

National Leaders

What they look like: Large cities that shape the collective identity of their countries. They usually have homogenous populations, and their new urban policies tend to evoke a shared history. They do well in international business, but not because they’re necessarily globally connected; in these places, foreign firms can find something no other city offers.

Who they are: Tokyo (#4), Seoul (#9), Beijing (#12)

Policy Hubs

What they look like: Cities with outsized influence on national and international policy debates. Their think tanks, international organizations, and political institutions shape policies that affect all people, and they tend to be full of diplomats and journalists from somewhere else.

Who they are: Washington (#11), Brussels (#13)

Platform Cities

What they look like: Large hubs in typically small countries that attract huge amounts of investment through their strategic locations and international connections. Firms don’t set up shop in these cities to invest in the local economy; they move there so they can reach important foreign financial markets without dealing with the region’s political headaches.

Who they are: Amsterdam (#23), Dubai (#27), Copenhagen (#36)










Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.