build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Концесија на автопатишта

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 14>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Zelenikovo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Oct-2017
Online Status: Offline
Posts: 1631
  Quote Zelenikovo Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Концесија на автопатишта
    Posted: 23-Oct-2017 at 23:23

дали на новата влада ова ќе и биде пристапот за К8 или ќе чека на новонајавените инфраструтурни ипард инекции за ЈИЕ, колку што се сеќавам за К8 немаа некој свој аршин програмски на изборите освен абер дека приоритет им е само чешлањето на постојните проекти ...

а доколку одат со концесионирање тоа нека го направат во пакет со пругата та да биде поатрактивно за инвеститорите ... бидејќи средства од Силк Роуд Инвестициските Грантови се истовремено во игра можеби Кина би се нафатила за ваков пакет вклучително К8 да тера директно кон Тирана наместо одоколу кон јадранско, само треба нов дил во костец и постојната делница кај Кичево, но прашање е колку за вакво нешто евроболшевиците би дале согласност а сдсм ко нивни миленици да им пркосат, м
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 21-Mar-2012 at 12:26

Наместо изградба, Коридорот 8 ќе добие уште една студија

Александра Спасевска
Владата повторно ќе троши пари за консултанти, кои треба да ѝ кажат како е најисплатливо да се градат автопатиштата од Коридорот 8. Откако пропадна проектот за концесија, сега се бара нов модел за изградба на патиштата, ама сè уште не се бараат пари од ЕУ-фондовите, како што прават другите држави во регионот
1,4


милиони евра ѝ плати Владата на консултантската куќа Луис Берже во 2007 година за анализа за исплатливоста на автопатиштата од Коридорот 8

7,7

километри автопат од Куманово до граничниот премин Табановце се изградени во последните пет години

Министерството за транспорт и врски уште еднаш ќе прави консултантска анализа за тоа како е најисплатливо да се градат автопатиштата од Коридорот 8. Иако студијата на Луис Берже, која ја чинеше Владата 1,4 милиони евра, покажа дека е неисплатливо овие патишта да се градат од приватен концесионер, Министерството сега ќе бара уште една студија. Ама пари од ЕУ-фондовите за изградба на модерни сообраќајници нема да бара, иако токму тој модел го применуваат сите други земји во регионот.

Според министерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески, се бара нова анализа, која ќе ги ревидира податоците и ќе препорача која е најприфатлива варијанта за реализација на овој стратешки инфаструктурен проект. Според искуството, за обезбедување пари за консултанти, изработка на анализа и подготвување тендер се потребни 1-2 години. Првите километри автопат во најоптимистичка варијанта може да ги очекуваме во 2015 година.

„Доставивме апликација до ЕБРД за добивање средства од WBIF, кои ќе се користат за консултант кој би направил анализа и врз база на неговите укажувања би продолжиле активности и постапки согласно со Законот за јавен долг со меѓународните банки за добивање на потребните средства. Она што беше најголем проблем во постапката за концесија е обезбедувањето финансиски средства, посебно во економска криза“, вели Јанакиески.

Иако Владата пред три години одлучи сите делници од Коридорот 8, поделени на два пакети, да ги даде под концесија, министерот Јанакиески сега вели дека најисплатлива за концесионерите е само делницата Гостивар-Кичево.

Миле Јанакиески
министер за транспорт и врски

„Студијата на Луис Берже прогнозираше раст на сообраќајот во наредните 30 години. Според тие параметри најверојатно, најисплатлива за концесионери ќе биде само делницата Гостивар-Кичево. Но, таа информација сега уште еднаш ќе побараме да ја ревидира нов консултант, кој ќе ни препорача што е прифатливо и на кој начин е најисплатливо да се финансира изградбата на Коридорот 8“.

„Студијата на Луис Берже прогнозираше раст на сообраќајот во наредните 30 години, односно покажуваше колку би растел превозот на стока и патници и бројот на возила по коридорите. Според тие параметри, најверојатно, најисплатлива за концесионери ќе биде само делницата Гостивар-Кичево. Но, тоа сега уште еднаш ќе побараме да ни го ревидира нов консултант, кој ќе ни препорача што би било прифатливо и на кој начин е најисплатливо да се финансира изградбата на Коридорот 8“, истакна Јанакиески.

Oстанатите автопатишта, поради слабата фреквентност на возила, Владата планира да ги гради со задолжување. Дел од делниците нема да се изградат на ниво на автопат, како што претходно беше предвидено, туку само ќе се реконструираат и надградат со нов асфалт. Делницата до Косово, односно од Скопје до граничниот премин Блаце, која е најфреквентна, Владата планира да ја гради во соработка со косовската власт, но сè уште нема договор.

„Делницата Гостивар–Кичево има поголем број возила споредбено со другите и за овој патен правец ќе спроведеме концесија, но прво ова треба да го потврди и консултантот. Потоа ќе треба да се направи уште една студија, која би била релевантна за идните концесионери, бидејќи тие за ваквите големи проекти најчесто бараат средства од меѓународните финансиски институции“, објаснува Јанакиески и потенцира дека во меѓувреме Владата контактирала и со други финансиски институции.

Делницата Миладиновци–Штип, бидејќи нема доволен број возила, ќе се гради со класично задолжување, а Крива Паланка-Романовце, Кочани-Штип, Миладиновци-Скопје, Требеништа-Охрид и Подмоље-Струга ќе одат на реконструкција. Каде што има црни точки и поголеми кривини, патиштата ќе се прошират, а во останатиот дел само ќе се обнови асфалтот.

„За делницата Скопје-Блаце очекувам состанок со мојот колега од Косово за да утврдиме јасна рамка и динамика за заедничка реализација на проектот, било да е тоа преку концесии или преку заем. Многу е важно тоа што и од страна на Македонија и од Косово има ист тип пат – магистрален, а доколку се оди со изградба на автопат, тогаш треба паралелно да се градат двете делници“, вели Јанакиески.

Но, изградбата на оваа делница би стартувала дури во 2014 година со некакви првични постапки.

Кој колку автопат изгради?

Македонија 7,7 километри
Додека Владата во последните неколку години беше насочена кон изградба на локални и регионални патишта од по неколку километри, дражавата остана слепо црево на Балканот кога станува збор за поврзување со земјите во регионот. Освен 7,7 километри автопат од Куманово до граничниот премин Табановце, кој по четири години изградба беше пуштен во употреба лани, не можеме да се пофалиме со нов автопат. Единствено што успеа Владата да договори е кредит за изградба на автопатот Демир Капија-Смоквица, последниот дел од Коридорот 10, кој треба да почне да се гради годинава. Останатите земји во регионот забрзано градеа автопатишта и регионално се поврзуваа за поголем и побрз проток на стоки. 

Србија 140 километри

Иакоо Коридорот 10 нема да биде комплетиран до 2016 година, што е задоцнување од 10 години, за шест години Србија изгради околу 140 километри автопат, а српската влада веќе има обезбедено 1,2 милијарди евра за патишта со кои за две години треба да се комплетира Коридорот 10. Србија лани заврши со изградба на грандиозниот мост на Сава во Белград, вреден 120 милиони евра со шест коловозни ленти и двостран колосек за метро. 

Хрватска 1.633 километри
Рекордер е по изградба на автопатишта во регионот. Во последната деценија изгради автопат долг 467 километри. За две децении изгради автопатска мрежа од 1.633 километри. 

Косово гради автопат до Драч
Како најмлада држава во регионот, почна со изградба на автопат до Драч, проект вреден 800 милиони евра. Со овој автопат Косово сака да ги развива трговско-економските врски со Албанија.

Албанија 170 километри
Го изгради автопатот кон Косово во 2009 година. Изградбата траеше две години и чинеше 1,2 милијарди евра, а делницата е во должина од 170 километри. Преку овој автопат Албанија не се поврза само со Косово, туку и со другите земји од Балканот и од Централна Европа. 

Бугарија 177 километри
До 2020 година ќе има седум автопатишта и седум брзи патишта како дел од трансевропската патна мрежа. Изградбата на овие патишта чини околу три милијарди евра, од кои ЕУ ќе обезбеди 80%, односно 2,5 милијарди евра. Во изминатите 20 години се изградени 177 километри автопатишта, а само во изминатите две години 52 километри.

http://www.kapital.com.mk/mk/dneven_vesnik.aspx/81746/namesto_izgradba,_koridorot_8_kje_dobie_ushte_edna_studija.aspx?iId=2657
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 05-Mar-2012 at 00:00
@Clover
Скопје треба да престане да биде третирано како државни интереси него тотално да се префрли на товар на локална самуправа локална нека си гради и финасира што сака.
Едиствено што од државен интерес во Скопје е обиколница што е изградена,Аеродромот изграден, железничка станица мислам се рекоинстуктира, и државните згради плус клиникитеи Уневрзитетите.Се друго е проблем на град Скопје.
Во моментов најголем државен интерес би било гасификација и тоа што побразо само со ова можи да се ублажи проблемот на недостакот на енергенс во Македонија краткорочно.
А железницата му е потрабна на стопаството за да стане кокуретно и да се олесни протокот на стоки и работна сила.
А за Автопат коридор 8 нека се бара решение за коцесија или друга начин.
Ако не постои прифатливо решение што е очигледно.
Алтернатива
Од постоечкиот автопат до местото кај што е зацртано на мапата што имаш простирано каде проектиранит пат се спојуваат дотука да се изгради автопат.
А останатиот дел до Кичево, предлагам истиот да се одржува на завидно ниво на места кај што дозволува теренот да се направи трета лента.
А оклу Кичево Зајас да направи обиколница што се совпаѓа со трасата на мапата и да се спои со стариот пат што на некоја начин ке престаува како прстен оклу Кичево и околина.
Од Кичево до Ботун исто да се подигни нивото на одржувајне и на места каде теренот дозволува да се прошири /
Ботун Охрид Струга Ќафасан можи автопат затоа што тој дел е наефтин за градејне е рамница и по прометен.
 
 
Back to Top
Spiridon View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 03-Oct-2011
Online Status: Offline
Posts: 70
  Quote Spiridon Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 03-Mar-2012 at 09:16
Jas ne dali ocekuvavte drug epilog?Ako za 6 godini sme izgradile 5km avtopat ocekuvano bese da kazat deka rabotata na koridorot 8 e "neisplatliva".Site sosedni zemji gradat avtopati,samo kaj nas e neisplatlvo.Zatoa ostanavme kako slepo crevo...
Rimjanite prvo gradele patista,pa se ostanato.Nas na kraj ke ne ubedat deka patistata i ne ni se tolku losi i deka 2 lenti se dovolni.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 03-Mar-2012 at 04:38


И јас би ставил приоритет на енергетиката и на железницата (и дополнително на јавниот превоз и неколку сообраќајни инфраструктурни проекти во Скопје), а на автопатите во овој момент не толку многу. Во секој случај ставање приоритет на една работа не мора да значи комплетно заборавање на се друго.

Исто така губиш од вид дека делницата Гостивар - Кичево повторно ја спремаат за концесија (сега веќе и официјално потврдено). Значи конкретно оваа делница не би се одразила директно врз буџетот.
Се разбира не треба да се залетуваме по секоја цена и за оваа делница да дадеме под концесија во пакет уште 100 километри изграден автопат, но од друга страна знаеме како државата стопанисува со патарините, па можеби и таква лоша зделка тоа би била "blessing in disguise". Едноставно толку лошо функционира оваа држава, што човек мора и на таков начин да размислува.

Во секој случај, сега со новиов развој на настаните, се надевам дека барем ќе бидеме поштедени од онаа неверојатна глупост, планот да се наплаќа патарина и на скопската обиколница.

А во врска со автопатот Гостивар - Кичево, повторно сакам да нагласам дека алтернатива со надградба на постоечкиот пат преку „Стража“ каква што предлагаше едноставно не е воопшто рационална. Изборот кој стои пред нас е или да се гради автопатот, или да си тераме со стариот пат (поправен и рехабилитиран се разбира, но без никаква спектакуларна надградба) и тука не треба да се залажуваме дека може да избереме некоја средна варијанта. Техничките карактеристики на стариот пат едноставно не можат да се оправат дури ни со огромни инвестиции. Дури и да бидат додадени нови ленти, изградени нови мостови и изведени други радикални градежни зафати, тој ќе остане многу побавен, понепроточен, значително подолг и прилично небезбеден. Ефектите од некаква надградба ни од далеку не би ја оправдале евентуалната инвестиција.



Edited by Cloverstack - 03-Mar-2012 at 04:52
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 02-Mar-2012 at 00:00
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Goran

Ај ако можи простирај линкој од кај ги зеде овие податоци
 
Тоа е идеално решение за које треба многу инвестиции.
По мое мислејне нема доволно собраќај на оваа релација за да се оправда толкава инвестиција.
Треба да се бара решение со кој ке се искористи поестечкиот пат а да се направат обиколници оклу Гостивар ,Зајас Кичево Другово и Ботун Кон Охрид Струга Кафасан можи Автопат Кој се совпаагаат со овоја траса што ја простираше.

ГУП-от на Гостивар е од општинскиот сајт, а втората мапа и дел од другите податоци се од овде: http://www.balkan-consulting.com/mak/bukojcani.htm

Што се однесува до оправданоста или неоправданоста на изградба на автопат Гостивар-Кичево во овој момент, како што веќе кажав, за тоа какви треба да бидат приоритетите сега после дебаклот со концесионирањето, се надевам ќе бидат објавени свежи податоци за обемот на сообраќај на македонските патишта, за да може таа дискусија да ја правиме потемелно. Сепак прашањето не треба да се гледа единствено низ призма на моменталниот сообраќај (иако тој параметар е од огромно значење), особено во случајов бидејќи се работи за специфичен коридор.

Што се однесува до постоечкиот магистрален пат преку Стража, тој дефинитивно не може да биде надграден до некаков задоволителен стандард, дури и ако во него се истурат десетици милиони евра. Едноставно техничките карактеристики на тој пат се такви, што ќе остане бавен, непроточен и небезбеден, без разлика дали ќе бидат додадени нови ленти, изградени нови пошироки мостови и сл... и се разбира ќе остане 13-15 километри подолг од предвидената нова траса. Значи посериозни инвестиции во постоечкиот пат се бесмислени и би биле пари и време фрлени во ветар. Не треба да се заборава ниту ефектот врз сообраќајот кој би настанал за време на евентуална негова надградба. Така да ние треба да одлучиме дали ни се исплати и дали воопшто може на задоволителен начин да ја врши својата функција уште некое време, постоечкиот пат ваков каков што е (се разбира со подобро одржување, помали интервенции и рехабилитација на коловозот бидејќи и тој е катастрофа). Другата варијанта е да се гради автопатот. Средина помеѓу овие две варијанти реално нема.

Дали е оправдано веднаш да се посветиме на изградба на автопат не можам да кажам бидејќи ете недостапни се некои основни параметри, но тежнеам накај да. Дури и без да ги знаеме тие параметри, овој автопат влегува во најтесен избор помеѓу приоритетните делници во земјава. Ако не веднаш, со него секако треба да се зафатиме во блиска иднина. Ние мораме повторно да почнеме да градиме автопати, макар со скромно темпо. Застојот последниве години е поразителен. Особено со оглед на фактот дека и покрај првично поволната положба и добрата стартна позиција, полека биваме заобиколени со разноразни коридори, во најголем дел по наша вина. Во соседните држави, автопати се градат турбо, фактите и бројките се неумоливи:

http://www.build.mk/?p=11862

Во моментов може да му завидуваме дури и на едно Косово, што не е ни етаблирана држава, а има и далеку поголеми проблеми од нас на речиси секое поле.




Јас сум да се гради целиот автопат ме сваќаш погрешно.
Но бидејќи на Македонија и фали многу инфракстратура Од патна Железницка Енергетика за да се доведи целата држава до некоја мин прифатлива основна инфрастура треба да потроши по моја порнценка околу 4 Милјарди евра во следните 5 год .
Што би не довело во слична ситуација со грција долг кој окллу или повеќе НБД.
По Моје приоритет би ставил на Железница Гасификација и Енергетика.
Втор приоритет би ми бил Авто патите специално на овој коридир 8 кон Албанија
 
Бизнис заедницата нон стоп плачи за коридорот 8 ама за железница.
Ако би ги распоредил по приоритети
1 Гасификација на цела држава изградба на мали Гасни централи Близу секое поголемо населено место искористувајне и на пареата како извор на топлина за грејне на зима.
(Со ова се постигнува за брзо време можи да се изгради се решава проблем со грејене на сите поголеми градови а во исто време нема потреба да увезуваме струја затоа што домакиства да се префрлат да се греат на парно со пазарна политика воведувјне на  цени со тоа секоја друг вид на енергенс за затоплувјне да биди поскап а вишокот на струјата да биди искористена за индустрија акомулаците да се чуваат за на лето да прозведуваат струја и за зголемувјне на наводнуване на аграрни површини)
2 Желзница Коридор 8 во целост ефикасна и кокуретна железница.
3.Изградба на сите можни хидроцентрали во македонија.
4 Автопат Коридор 8
5 Подгутвувајне на терен за изградба на нуклерка
 
Тime frime:
Eden i dva kompitirano do 2017
Tri i cetiri komplitirano  do 2023
Pet Komplitirano do 2030
Само на овај начин мози да се очекува раст на економија на повеќе од 6% по година со стабилна економска меѓуетничка политика независно судство ефикасна адмистрација да се продлжи со нудејне на поволности за нови инвестиции и субвеции за домашно производство можи да добиеме инвестициски бум.
 
Поради сево ова што го истакнав тврдам дека овој автопат можи да почека.
 
Back to Top
Tuvok View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 173
  Quote Tuvok Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 29-Feb-2012 at 18:21
Мислам дека не може да се размислува така дека автопатот сега не бил исплатлив бидејќи таа инвестиција не е само за сега таа се гледа и многу понатака во иднината. Срамота е Македонија со нејзината мала територија да не е со автопати низ најбитните магистрали.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 29-Feb-2012 at 14:52
Originally posted by Goran

Ај ако можи простирај линкој од кај ги зеде овие податоци
 
Тоа е идеално решение за које треба многу инвестиции.
По мое мислејне нема доволно собраќај на оваа релација за да се оправда толкава инвестиција.
Треба да се бара решение со кој ке се искористи поестечкиот пат а да се направат обиколници оклу Гостивар ,Зајас Кичево Другово и Ботун Кон Охрид Струга Кафасан можи Автопат Кој се совпаагаат со овоја траса што ја простираше.

ГУП-от на Гостивар е од општинскиот сајт, а втората мапа и дел од другите податоци се од овде: http://www.balkan-consulting.com/mak/bukojcani.htm

Што се однесува до оправданоста или неоправданоста на изградба на автопат Гостивар-Кичево во овој момент, како што веќе кажав, за тоа какви треба да бидат приоритетите сега после дебаклот со концесионирањето, се надевам ќе бидат објавени свежи податоци за обемот на сообраќај на македонските патишта, за да може таа дискусија да ја правиме потемелно. Сепак прашањето не треба да се гледа единствено низ призма на моменталниот сообраќај (иако тој параметар е од огромно значење), особено во случајов бидејќи се работи за специфичен коридор.

Што се однесува до постоечкиот магистрален пат преку Стража, тој дефинитивно не може да биде надграден до некаков задоволителен стандард, дури и ако во него се истурат десетици милиони евра. Едноставно техничките карактеристики на тој пат се такви, што ќе остане бавен, непроточен и небезбеден, без разлика дали ќе бидат додадени нови ленти, изградени нови пошироки мостови и сл... и се разбира ќе остане 13-15 километри подолг од предвидената нова траса. Значи посериозни инвестиции во постоечкиот пат се бесмислени и би биле пари и време фрлени во ветар. Не треба да се заборава ниту ефектот врз сообраќајот кој би настанал за време на евентуална негова надградба. Така да ние треба да одлучиме дали ни се исплати и дали воопшто може на задоволителен начин да ја врши својата функција уште некое време, постоечкиот пат ваков каков што е (се разбира со подобро одржување, помали интервенции и рехабилитација на коловозот бидејќи и тој е катастрофа). Другата варијанта е да се гради автопатот. Средина помеѓу овие две варијанти реално нема.

Дали е оправдано веднаш да се посветиме на изградба на автопат не можам да кажам бидејќи ете недостапни се некои основни параметри, но тежнеам накај да. Дури и без да ги знаеме тие параметри, овој автопат влегува во најтесен избор помеѓу приоритетните делници во земјава. Ако не веднаш, со него секако треба да се зафатиме во блиска иднина. Ние мораме повторно да почнеме да градиме автопати, макар со скромно темпо. Застојот последниве години е поразителен. Особено со оглед на фактот дека и покрај првично поволната положба и добрата стартна позиција, полека биваме заобиколени со разноразни коридори, во најголем дел по наша вина. Во соседните држави, автопати се градат турбо, фактите и бројките се неумоливи:

http://www.build.mk/?p=11862

Во моментов може да му завидуваме дури и на едно Косово, што не е ни етаблирана држава, а има и далеку поголеми проблеми од нас на речиси секое поле.





Edited by Cloverstack - 29-Feb-2012 at 15:04
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 28-Feb-2012 at 23:25
И официјално нема ништо од ветениот автопат Охрид - Скопје
Владата и официјално се откажува од изградба на автопат Ќафасан - Охрид - Гостивар. Наместо автопатно решение, сега се предлага ревитализација и проширување со една лента на постоечката магистрала од Охрид до Кичево, за што било разговарано на последната седница на владиниот Економскиот совет. Во однос на патниот правец Кичево – Гостивар Економскиот совет одлучил повторно да се оди со концесија на патиштата.

Ваквото решение е несоодветно реагира охридскиот огранок на ВМРО НП, од каде посочуваат дека влaдејачката ВМРО ДПМНЕ не го исполнила даденото ветување пред граѓаните.

- Само сакаме да ве потсетиме на ветувањето кое го имате напишано во вашиот Манифест со кој излеговте пред граѓаните на Република Македонија, а го имавте уште во програмата во 100 чекори во 2006 година и упорно со истите лаги барате мандат. Во вашата програма пишува дека ќе има изградба на автопат од Гостивар до Охрид со крак до границата со Албанија кај граничниот премин Ќафасан. Се надеваме дека на наредните избори ќе објасните за лажните ветувања пред граѓаните на Република Македонија и дека конечно граѓаните ќе го препознаат вашето вистинско лице.-се вели меѓу другото во реакцијата на ВМРО НП.

OhridNewes
 
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 28-Feb-2012 at 05:36

Ај ако можи простирај линкој од кај ги зеде овие податоци

 
Тоа е идеално решение за које треба многу инвестиции.
По мое мислејне нема доволно собраќај на оваа релација за да се оправда толкава инвестиција.
Треба да се бара решение со кој ке се искористи поестечкиот пат а да се направат обиколници оклу Гостивар ,Зајас Кичево Другово и Ботун Кон Охрид Струга Кафасан можи Автопат Кој се совпаагаат со овоја траса што ја простираше.
 
Постоечкот Автопат да се искористи како залог и да се формира %49 Јавно/приватно %51 Препријатие (Инвеститорот да изгради обиколница оклу Гостивар  и оклу 20 КМ После Гостивар и да го осовремени со електоски патарани сигнализација и одржавајне .
А државата со своја инвестиција да ја изгради автопат од Ботун до Охрид Стуга Ќафасан и обиколница оклу Другово Кичево Зајас на кој да се вградат електроски патарани па кога ќе има доволно доказна статистика можи да се имплеметира истата стратегија како со предходниот случај да се се формира јавно преприатие што ке ја догради целиот автопат од коридорот 8.
На овај начин е по приманливо за приватни инвестици а и државата е акциноер и зема девиденти а мози да ги продаде акциите и да инвестира во други свери.
 


Edited by Goran - 28-Feb-2012 at 06:29
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 28-Feb-2012 at 03:16


И јас како тебе сум збунет зошто толку слепо се туркаше претходниот крајно нереален проект за концесионирање. Во секој случај тоа е зад нас и сега можеме само да жалиме за неколкуте пропуштени години. А за тоа какви треба да бидат приоритетите сега после дебаклот, се надевам ќе бидат објавени свежи податоци за обемот на сообраќај на македонските патишта, за да може таа дискусија да ја правиме поаргументирано.


Во врска со продолжувањето на автопатот од Гостивар кон Кичево... Постојниот пат преку Стража, со своите карактеристики е комплетно безнадежен за било какви надградби и проширувања. Наместо негова надградба, планирана е изградба на автопат по целосно нова траса. Делот од стариот пат што води до спојката со патот за Маврово и Дебар ќе остане битен, исто така и делот што е во близина на Кичево ќе ја задржи локалната важност, а сегментот што е помеѓу нив (со превојот Стража) ќе биде целосно маргинализиран.

Трасата на планираниот автопат Гостивар - Кичево низ најтешкиот планински терен воглавно поминува источно од постоечката траса на магистралниот пат, а западно од пругата Гостивар - Кичево. Ако не грешам, трасата во груби црти е слична со онаа на старата железничка теснолинејка (се разбира не е до толку змијулеста).

- Околу Гостивар би се градела сосема нова обиколница со две клучки
- Автопатот влегува во планинскиот масиф некаде кај Горна Бањица (41°46'49.28"N  20°53'17.92"E)
- Потоа поминува некаде кај Горна Ѓоновица (41°42'33.94"N  20°54'31.02"E)
- Излегува од планинскиот терен некаде кај Букојчани (41°37'25.48"N  20°57'31.60"E), на околу 10 километри северно од Кичево. Понатака кон југ теренот е далеку полесен.

Сегментот Гостивар-Букојчани кој поминува низ тежок планински терен е долг 30km, со планирани мостови со вкупна должина од 3900m и тунел долг 400m. Јас сум изненаден што нема подолг/повеќе тунели. Инвестицијата се проценува на 130 милиони евра (имам сретнато и 103 милиони евра, не знам дали е друга проценка или едноставно печатна грешка).

ГУП Гостивар
Овде се гледа зацртаната автопатска обиколница која поминува близу Дебреше:






На оваа мапа се гледа новопланираната траса обележана со црвено и постоечката траса на магистралниот пат обележана со жолто:

<--  СЕВЕР



Edited by Cloverstack - 28-Feb-2012 at 03:17
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 28-Feb-2012 at 01:09
Добро толку време му требаше на владата да свати дека европски и светски инвеститори не пијат нафта па сите знаевме дека тој патен правец е неиспалатлив за концисинер .
Не знам што губеа толку време за не поткрепени тендери со статистичка документација и бизнис план за исплатливост.
По Мое автопатот што е изграден од Скопје до Гостивар да се породлжи уште за 20 КМ на Кај стража и да се формира  приватно 51% државно%49 припријатие Приватникот да е обврзан да ја финасира доградбата и опремата и да се поправи малку целата делница и
да се воведат електорски наплатни рампи е доволно и да го одржува тој правец.
А државната девидента да ја насочат кон доградба останатиот дел на патот.
Да се побараат поволни кредити од светска и европска банка и да се започне со изградба.
Целиот пат треба да биде со три ленти и обиколница окулу Кичево Зајас и Ботун и сите населени места по патотот,а од Ботун до Охрид - Струга - Ќафасан авотпат со две ленти и
 електроски наплатни рампи.
А можи да се направи од Кај Ботун до почетокот автопатот после стража да има електорнски наплатни рампи и да му се наплаќа на сите возила што ја користат целата делница.
Така што возило што ке ја користи цела делница тоа не повеке регионален собраќај може да плати патарина.
Возила што ке се исклучат во Кичево или на некој од селата наоколу да не им се наплаќа.
 


Edited by Goran - 28-Feb-2012 at 01:22
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 27-Feb-2012 at 18:56
Министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески информираше дека Економскиот совет ги разгледал можните варијанти за понатамошна изградба на патните правци кои биле дел од концесиите во Македонија.
- Во однос на патниот правец Гостивар-Кичево беше заклучено да се оди повторно со концесија на патиштата, согласно сообраќајот и оваа делница се смета дека е најповолна. За патниот правец Кичево-Охрид кој е постојан магистрален мат како приоритет се зема дека во оваа фаза е неопходно да се направи рехабилитација со проширување, што значи дека во најголем дел од самиот патен правец ќе има проширување со една лента, рече Јанакиески.
Во однос на патниот правец Скопје-Блаце, истакна, одлучено е да се контактира со Министерството за транспорт и со други релевантни институции од Косово и заеднички да се настапи пред меѓународните финансиски институции, пред се за концесија, а доколку не успее концесијата да се оди со обезбедување на средства од меѓународни финансиски институции.
За патниот правец Куманово-Деве Баир-граница со Бугарија, исто така заклучено е да се оди со проширување и реконструкција. Во однос на патниот правец Штип-Свети Николе, рече Јанакиески, одлучено е да се оди со задолжување кај меѓународни финансиски институции.
- Во наредниот период ќе продолжиме со соработка со Министерството за финансии. Веќе имаме доставено апликација до Европската банка за обнова и развој да ни помогне при финалната анализа и понатамошно обезбедување средства за реализација на овие цели на Владата, рече Јанакиески.


Извор: Министерство за транспорт и врски, http://mtc.gov.mk/new_site/mk/storija.asp?id=3623
Back to Top
Goran View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 09-Jul-2009
Online Status: Offline
Posts: 195
  Quote Goran Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 23-Feb-2012 at 14:47

Мое мислејне автопатот на коридорот 8 Скопје Охрид Албанска граница е непотребен треба само да се изгради обиколница околу Зајас и Кичево  и да се прошири на  неколку места.Со ова патувајнето ке се скрати за едно 10 мин.

Што е сосема доволно Скопје ОХРИД за 1Час и 45 Мин
 
Подобро би било ако се изгради железницата со поголема брзина до кај 160 км на час со тоа железничкоит собракај би имал поголемо значејне и по економски оправдано.
Скопје - Охрид 1час и 10 Мин
Back to Top
nenad View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Dec-2009
Online Status: Offline
Posts: 724
  Quote nenad Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 11-Dec-2011 at 13:48
Се случи тоа што го предвидував, концесиите се промашување. Мора државата да се зафати. И тоа што предлага Пешески е реалноста во моментов.
За автопат треба многу пари, иако така не делува, тешко е со патарини да се финасира. Патарините се наменети за тековно одржување.
И за партиски каси
Back to Top
Supreme View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 06-Dec-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Supreme Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 11-Dec-2011 at 12:53
Како бе неисплатлив?
Правиме триста презентации, каниме луѓе туристи од странство да доаѓаат кај нас, и по козји патеки ги возиме, искрено јас да сум турист и еднаш да поминам транзит низ Македонија, никогаш повторно не би се вратил и би го избегнувал транзит поминувањето низ Мк.
Back to Top
Macedonicus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar
Google Maps: Regional Expert

Joined: 29-May-2011
Location: Czech Republic
Online Status: Offline
Posts: 398
  Quote Macedonicus Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 30-Nov-2011 at 02:24
Коридор 8 во моментов би била најпаметна инвестиција на Владата. Исплатливоста ќе се види по неколку години кога ќе ја зголемиме економската активност и трговска размена со Бугарија, Турција и останатите источни земји. Лош потег би било доколку патот Куманово - Деве Баир се остави како што е или со плус уште една лента. Автопатот би било најдоброто решение
ಠ_ಠ
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 30-Nov-2011 at 01:08
Во изминативе 5 години, годишно да одвојуваа по 50 милиони евра, до сеа ќе ги имаа пола од парите и пола од патот и веќе ќе се почнеше со собирање на пари од патарина и ќе имаше средства и за уште пола од патот. Не сум учел богзнае колку економија, ама не може да е нешто неисплатливо ако наплаќаш за негово користење!?!? (а да, ако ги даваш тие пари за административни плати ) Во краен случај, не станува збор за правци кои не се користат. Плус кога се гради нешто се прават планови дали во иднина ќе се зголеми сообраќајот по него, а до сега не се случило да се изгради некој патен правец и по него да се намали проткот на возила. Типичен пример е обиколницата која константно бележи зголемување на сообраќајот. Осудена на неуспех е таа земја која моли за инвеститори а не им овозможува никакви основни услови.
Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 29-Nov-2011 at 15:13

Коридорот 8 нема да биде автопат по целата траса зашто е неисплатлив

http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/11/29/process02.jpg

Македонија се откажува од планот за целосна реализација на патниот дел од Коридорот 8 преку модел на концесионирање - откако на последниот тендер не се јави ниту една заинтересирана компанија, јавува „Дојче Веле,“ програма на македонски јазик.


Според вицепремиерот за економски прашања, Владимир Пешевски, под концесија најверојатно ќе се понуди патот од Кичево до Гостивар и делницата од Скопје до Блаце, кои би се граделе на ниво на автопат. За останатите делови од коридорот предвидено е да ги гради државата.


Делницата од Охрид до Кичево најверојатно ќе се гради на ниво на автопат со буџетски средства, а во источниот дел на земјата кон границата со Бугарија предвидена е реконструкција и проширување со трета лента, открива Пешевски за „Дојче Веле.“


Поголеми интервенции ќе има од Ранковце до Крива Паланка каде во дел е можна и промена на трасата, но овој пат нема да се изведува на ниво на автопат, бидејќи за тоа немало економска оправданост, со оглед на протокот на возила.


Реализацијата на делот од Коридорот кој ќе го гради државата според Пешевски грубо би чинел околу 500 милиони евра.

http://www.plusinfo.mk/vest/24538/Koridorot-8-nema-da-bide-avtopat-po-celata-trasa-zashto-e-neisplatliv

Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3654
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 14-Nov-2011 at 18:45

Нова шанса за концесионирање на Коридор 8

Нова%20шанса%20за%20концесионирање%20на%20Коридор%208
Никола Крстиќ
Сегментирање на Коридорот 8 и нудење помали делници за пооделно концесионирање. Ова е новиот модел за доизградба на стратешкото поврзување Исток-Запад што го разгледува Владата.

„Беа разгледувани повеќе нови модели. Како што беше најавено, во делот на концесијата на Коридорот 8 ќе бараме алтернативни решенија. Денеска се зазема став околу некои од патните правци за кои би се одело на модел на концесионирање, а за некои ќе се оди со буџетско финансирање. Согласно со утврдената динамика, тие ќе влезат во програмата за развој на Агенцијата за државни патишта“, изјави Владимир Пешевски, вицепремиер за економски прашања.

Претходниот тендер пропадна бидејќи понуда не достави ниту еден од петте претквалификувани конзорциуми кои требаше да изградат над 300 километри автопат, а за возврат да добијат концесија на 35 години, па парите од патарините да одат кај нив. Доколку повторно нема заинтересирани инвеститори, патиштата ќе се ревитализираат и надградуваат со државни пари и преку кредитирање. Ќе се вложува и акумулациите кои служат за наводнување – планот од 160 милиони евра за ревитализација и изградба на десетина нови брани се најде пред владиниот економски совет.

„Тоа е она што го најавувавме во предизборието, истакна Пешевски, покрај давањето субвенции, се работи и на подобрување на инфраструктурата за земјоделството бидејќи наводнувањето е едно од основните потреби на земјоделците“, рече Пешевски.

И геотермалните води на дневен ред - за да се зголеми нивната искористеност,  ќе се прават законски измени кои треба да го поедностават концесионирањето што според Владата ќе придонесе за развој на бањскиот туризам и оранжериското производство.

http://www.time.mk/read/24c355a4ed/3483939bb0/index.html
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.191 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.