build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Концесија на автопатишта

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <12345 14>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #41 Posted: 16-Jul-2008 at 17:36


Стварно крајно време им е да се свестат... Уште не почнале со Табановце-Куманово и Д.Капија-Смоквица, а роковите за сите можни проекти им се пролонгираат во недоглед, ама ете за 3 години Македонија ќе била прошарана со автопати со густина како во Холандија Roll%20eyes
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #42 Posted: 16-Jul-2008 at 18:06
Гледам доста сте скептици, јас мислам спротивно. Барем 2-3 концесионера ќе се јават на тендерите.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #43 Posted: 16-Jul-2008 at 19:03
Имаш во предвид одредена делница или збориш за сите генерално?
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #44 Posted: 16-Jul-2008 at 20:23
Originally posted by lslcrew

Гледам доста сте скептици, јас мислам спротивно. Барем 2-3 концесионера ќе се јават на тендерите.


Ајде една мала математика да направиме. Да речеме дека еден концесионер е заинтересиран за 40км делница да земе под концесија. Да ја земеме онаа магична бројка од 1М евра по километар (во идеални услови се разбира). Да речеме дека во просек во Македонија 40 км моментално би чинеле околу 90 денари по правец односно приближно 1,5 ЕУР. Тоа би значело дека патот концесионерот би го исплатил после 26.666.667 возења. Ајде да ја намлиме таа бројка за 30% да речеме дека добар дел од сообраќајот ќе отпадне на камионите кои доста повеќе плаќаат. Излегува грубо 20.000.000 поминувања. Е сега ако сака концесионерот парите да ги врати за 10 години (а внимавајте при тоа ни денар да не потроши за одржување или плата на вработени, знаци, патарини, чистење ѓубре...) тоа би значело 2.000.000 поминувања годишно, или 5479 дневно. Е сега колку е ова реално во моментов,  го дава одговорот колку идни концесионери ќе се пријават на тендерот.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #45 Posted: 16-Jul-2008 at 20:53
А како може тоа да функционира во странство, а кај нас не. Да не идеме далеко, еве земи го соседството кое знам дека го користи овој принцип на на работа.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #46 Posted: 16-Jul-2008 at 21:14
Originally posted by lslcrew

А како може тоа да функционира во странство, а кај нас не. Да не идеме далеко, еве земи го соседството кое знам дека го користи овој принцип на на работа.


па во тоа е поентата. Никој не вика дека тој модел не функционира но само доколку има профит. Концесионерот е заинтересиран за делници каде ќе има профит. Тој и онака мора да го предаде автопатот во сопственост на државата така да за времетраењето на концесијата треба и да ја поврати инвестицијата и да заработи солидни пари.

На барем 70% од предложените делници во моментов а ни во догледна иднина неможе да има профит едноставно ПГДС е поразителен.

Дури и постоечките патишта се веројатно нерентабилни, освен делницата Скопје-Гостивар другите се страшно неискористени (мислам дека имаат капацитет по 12.000 ПГДС)

Еве погледни ја мапата и сам со податоци од 2006

http://www.build.com.mk/docs/mk-karta.jpg


Дури и Скопје-Гостивар нема ПГДС како она кое е потребно според грубата анализа на УрбанФрик.

Не викам дека дел од правците не треба да се прават (пред се коридор 8) заради стратешки причини но се други е илузија.

Единствена делница која вистински заслужува автопат и поради ПГДСто и поради други причини е Скопје-Блаце.


Edited by pbanks - 16-Jul-2008 at 21:15
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #47 Posted: 16-Jul-2008 at 21:34
http://dinamico2.unibg.it/highways/paper/FAYARD.pdf

Еве некоја анализа за европа.

Edit: Еве уште некоја

http://www.worldbank.org/transport/roads/tr_docs/hwy_conc.pdf


Edited by lslcrew - 16-Jul-2008 at 21:36
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #48 Posted: 16-Jul-2008 at 21:43
Originally posted by lslcrew

http://dinamico2.unibg.it/highways/paper/FAYARD.pdf

Еве некоја анализа за европа.

Edit: Еве уште некоја

http://www.worldbank.org/transport/roads/tr_docs/hwy_conc.pdf


Баби и жаби...

Нема никаква врска колкав процент од автопатите низ Европа се под концесија. Тоа што е клучно е дека на сообраќај од 3000 ПГДС па и помалку за некои од набројаните мегаломански замисли, приказната завршува.

Има надеж за одредени делници, но и тоа не можам да го сватам пресериозно, кога сериозноста на целава најава е поткопана со крајно нереалистични проценки...
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #49 Posted: 17-Jul-2008 at 00:27
Ако се сеќавате имаве исто вакви нерелани проценки и околу цената на земјиштето во Аеродром (карши Бисер), па повторно по „багателната“ цена од преку 350 еур квадрат ако не се лажам сепак никој не се јави заинтересиран. Кога ќе сфатат властиве дека приватникот го интересира само времето на поврат на инвестицијата и заработката после тоа. Ништо паушално или илузионо, едноставна математика е во прашање.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #50 Posted: 17-Jul-2008 at 03:13
Останува да видиме што ќе се деси со тендеров па да ни се разјаснат сите дилеми. А за земјиштето во аеродром објаснив на друго место што е работата, да не ја гушиме темата тука.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #51 Posted: 17-Jul-2008 at 18:34
17.07.2008, 14:45

ПРОЕКТ ВРЕДЕН 2,4 МИЛИЈАРДИ ЕВРА

ВЛАДАТА ЌЕ ГРАДИ НОВИ ПАТИШТА

Ќе се градат нови патишта ширум земјава. Владата бара прелиминарно да се пријават компании кои се заинтересирани да соучествуваат заедно со властите во изградба, финансирање, стопанисување и одржување на неколку автопати со наплата на патарини низ државава.

Барањето е објавено во неколку домашни весници, но и во угледни светски списанија како ,,Фајненшл Тајмс’’ и ,,Економист.’’ Преку реализирање на ваквата замисла Владата има за цел подобрување на патната инфраструктура, еден од клучните елементи за влез во Европската Унија.Со овој проект треба да се изградат вкупно 550 километри автопат, поделен на седум делници.

Најдолгата делница која ќе изнесува 130 километри ќе го поврзува граничниот премин Меџитлија, со Велес. Велес пак ќе биде поврзан и со Обел, на границата со Бугарија. Другите делници ќе ги поврзуваат граничниот премин Ќафасан и Битола, Гостивар и охридскиот аеродром, Романовце и Деве Баир на границата со Бугарија, Штип и Миладиновци, додека најкратката делница која изнесува 13 километри ќе биде заобиколницата Скопје – Блаце. Предвидено е овој проект да чини 2,4 милијарди евра. На концесионерите ќе им биде дадено време од околу три години за изградба на делниците. Концесионерите ќе стопанисуваат со овие патишта во период од 20 до 25 години, слично како и концесијата за аеродромите.  

Од Министерството за транспорт и врски велат дека клучно при изградбата на инфраструктурата ќе биде поттикнување зна интерес кај приватниот сектор кој заедно со Владата би работел во креирањето на новите патни правци.

www.sitel.com.mk


Edited by lslcrew - 17-Jul-2008 at 18:35
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #52 Posted: 18-Aug-2008 at 11:18

Ќе биде тешко да се најдат концесионери за автопатите

Триесет компании се информирале, но не се знае колку од нив ќе бидат заинтересирани за изградба

Сања Наумовска

Триесет домашни и странски компании подигнале информативен пакет со детали за понудата на Владата за давање седум делници на автопати под концесија, но прашање е дали некоја од нив сериозно ќе се заинтересира да гради автопат под концесија поради прилично скромниот промет на возила низ Македонија. Ниту во Министерството за транспорт и врски ниту во Фондот за магистрални и регионални патишта не кажуваат колку од заинтересираните компании вратиле прелиминарно писмо за намери. Рокот за доставување истекува денеска, кога и завршува првата фаза од проектот.

Според конкурсот објавен во домашни и во странски весници, под концесија се даваат седум делници на кои е предвидена изградба на автопат во повеќе делови од државата со вкупна должина од 560 километри, за чија изградба вкупната инвестиција достигнува 2,4 милијарди евра. Тоа се делниците од Романовце до Деве Баир со должина од 70 километри, од обиколницата на Скопје до граничниот премин со Косово - Блаце во должина од 13 километри, од Гостивар до охридскиот аеродром - 93 километри, од границата со Албанија до Битола - 85 километри, од Меџитлија до Велес - 130 километри и од Велес до границата со Бугарија - 120 километри и последната делница од Штип до Миладиновци со должина од 49 километри.

Во меѓувреме, во Фондот за патишта велат дека се' додека не ги добијат официјалните информации за заинтересираноста на компаниите, нема да ги објавуваат анализите за економската исплатливост со кои би се привлекле потенцијалните инвеститори. Засега, податоците направени пред објавата на јавниот повик се чуваат во тајност, а по оцената на заинтересираноста на компаниите ќе следуваат нови анализи и утврдување на условите за концесијата.

Според надлежните во Фондот, дополнително ќе се утврдува рокот на кој делниците ќе се даваат под концесија и веројатно за сите или за дел ќе биде различен. Можно е тие да се групираат и во пакет, со оглед на тоа дека во понудата има и делница од заобиколницата на Скопје до граничниот премин со Косово - Блаце во должина од само 13 километри, во која, веројатно, инвеститорите нема да најдат голема економска исплатливост. По завршувањето на првата фаза, ќе биде направена претквалификација на пријавените компании. Успешните понудувачи ќе учествуваат на ограничен јавен повик.

Потенцијалните концесионери, по изградбата на автопатите, ќе можат да стопанисуваат со нив и да наплатуваат патарини. Прашање е за колку време би можело со патарини концесионерот да ја исплати инвестицијата, зашто на македонските патишта, освен на две-три делници, нема толку голем сообраќај. Македонија е осиромашена, особено транспортот на стоки е на ниски гранки, па ќе требаат десетици и десетици години една таква инвестиција да му донесе корист на потенцијалниот концесионер. И покрај упорното настојување, од надлежните државни институции не успеавме да добиеме информации за бројот на возилата што поминуваат на овие предложени делници, од што најмногу зависи интересот на инвеститорите.

Според некои домашни компании, кои подолго време работат на слични проекти во странство, важно е државата да биде голем партнер во овој проект и да инвестира во друга инфраструктура, како што се мотели, паркинзи, бензински пумпи, пристапи до историски локалитети и друго. Тоа е тренд во Европа, кој не треба да ја одмине ниту Македонија. Според нив, атрактивни се делниците кон источна Македонија, која ќе добие поголема вредност на земјиштето и ќе биде поатрактивна за отворање фабрики. Отворањето на економските зони во Штип и плановите за изградба на каргоаеродром мора да бидат условени со изградба на квалитетни патишта. Пристаништето во Драч е причина за да се изградат и патиштата од Гостивар кон Охрид и кон границата со Албанија, коментираат градежниците. За нив, особено атрактивна е и делницата кон Гевгелија, која не е во понудата на Владата. Отворањето на Балканот кон Европа по решавањето на кризите во Косово, Србија и отворањето на Албанија, коментираат стручњаците, максимално ќе ги стави во функција коридорите кои минуваат низ овие земји. Македонија, во овој случај, мора да да биде подготвена со квалитетни сообраќајници.

Добар пример за инвестирање во патната инфраструктура на Балканот е Хрватска, која до 2000 година имаше 400 километри автопат.

Од 2001 до 2005 година за изградба на 480 километри автопати низ Хрватска се инвестирани 2,5 милијарди евра. Резултатот денес е очигледен, вредноста на земјиштето е неколкупати зголемена, привлечно за инвеститори, а намален е и бројот на сообраќајните незгоди. Под концесија Хрватска ги отстапи делниците од Загреб до Риека и од Загреб до Мацељ. Моментно во оваа земја има 1.412 километри автопат, а во тек е изградба на 117 километри автопат, меѓу кои и делницата од Загреб до Сисак. Според програмата на хрватската влада, од 2009 до 2012 година треба да се реализира и автопатот Загреб - Сплит - Дубровник, која веројатно ќе вклучува и изградба на мост кон полуостровот Пелешац. Со довршувањето на правците од Жупања кон Липовац, од Бели Манастир преку Осиек кон границата со Босна и Херцеговина и поврзувањето на Истра, Хрватска ќе добие уште близу 500 километри автопат, практично во секој дел од државата.

И Владата на Србија склучи договор со странски концесионери кои ја градат и делницата од Хоргош во Војводина до Пожега. Австрискиот "Пор", заедно со шпанската ФЦЦ, ја дели концесијата за автопатот што треба да биде завршен во 2012 година. Под концесија од 30 години, владата на Босна и Херцеговина ќе ја издаде на потенцијалниот инвеститор делницата на автопатот од Бања Лука кон Сплит.



http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=7BED7550A6D9C74482BD5A534554E1EB
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #53 Posted: 18-Aug-2008 at 14:06
Ќе биде тешко да се најдат концесионери за автопатите
No shit Sherlock Crazy
Важно надлежните се оптимисти, воопшто не се штедат кога стнува збор за цртање автопати Roll%20eyes


И покрај упорното настојување, од надлежните државни институции не успеавме да добиеме информации за бројот на возилата што поминуваат на овие предложени делници, од што најмногу зависи интересот на инвеститорите.
Па зарем и ова се третира како државна тајна во Македонија Wallbash


Според некои домашни компании, кои подолго време работат на слични проекти во странство, важно е државата да биде голем партнер во овој проект и да инвестира во друга инфраструктура, како што се мотели, паркинзи, бензински пумпи
Абе ајде, како тоа држава да инвестира во мотели и во бензински? Nuts


Според нив, атрактивни се делниците кон источна Македонија
Од целиот пакет, токму делниците источно од Штип се нај неатрактивни, а двете делници што го спојуваат Штип накај запад во најголема мерка си конкурираат една на друга (за што веќе зборувавме), па едната од нив исто така ќе биде тотално неатрактивна по дифолт. Не гледам никаква поткрепа на тврдењето во текстот.


И Владата на Србија склучи договор со странски концесионери кои ја градат и делницата од Хоргош во Војводина до Пожега.
Овој проект е долго заглавен и замрсен во матни игри... Ако се угледуваме на него, пиши пропало уште од сега.


Edited by Cloverstack - 18-Aug-2008 at 14:07
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #54 Posted: 18-Aug-2008 at 14:46
samo kaj nas li se prodavaat patistava? 
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #55 Posted: 18-Aug-2008 at 14:52


Не

И не се работи за продавање, туку за концесија. Сепак е различно Big%20smile
Back to Top
mitatos View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1739
  Quote mitatos Quote  Post ReplyReply #56 Posted: 18-Aug-2008 at 14:54
Originally posted by Cloverstack



Не

И не се работи за продавање, туку за концесија. Сепак е различно Big%20smile

nemaat veke sto da prodavaat , pa ke gi davat i patistava pod koncesija, sramno e bogami :(
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
Back to Top
gotsomekicks View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 305
  Quote gotsomekicks Quote  Post ReplyReply #57 Posted: 18-Aug-2008 at 15:30
Originally posted by mitatos


nemaat veke sto da prodavaat , pa ke gi davat i patistava pod koncesija, sramno e bogami :(


Јас колку што сум информиран во Хрватска поголемиот дел од патиштата се дадени под концесија. Поправете ме ако грешам.

Не сметам дека има нешто лошо тука.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #58 Posted: 18-Aug-2008 at 15:37
Originally posted by gotsomekicks


Јас колку што сум информиран во Хрватска поголемиот дел од патиштата се дадени под концесија. Поправете ме ако грешам.


Грешиш, еве те поправам Big%20smile

Имаат дадено нешто под концесија, ама најголем дел од мрежата е под капа на државата.


Edited by Cloverstack - 18-Aug-2008 at 15:37
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #59 Posted: 18-Aug-2008 at 16:41
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by gotsomekicks


Јас колку што сум информиран во Хрватска поголемиот дел од патиштата се дадени под концесија. Поправете ме ако грешам.


Грешиш, еве те поправам Big%20smile

Имаат дадено нешто под концесија, ама најголем дел од мрежата е под капа на државата.


да само нешто е под концисија но се друго им е под кирија, скоро цела инфраструктура во хрватска е на кредит па така веќе долгот (внатрешен и надворешен) официјално им е 60 милијарди евра додека гласините се дека веќе надминал 100 милијарди, па сега видете што се е под капа на државата!но и со така голем долг тие воопшто не се тревожат напротив постојано нешто ново почнуваат најверојатно толку го загризале муабетот за потрошувачко општество што ни самите веќе незнаат каде и колку им е чергата, но истата ситуација е во повеќето земји во транзиција освен кај нас каде ндворешниот долг ни е на скромни 2 милијарди евра што е за пофалба, е сега го немаме лажнио сјај како тие новокомпонирани транзиции кои и покрај толку преоптеретување сеуште се далеку од европа и западот бидејки форсираат неприроден начин на економски раст нешто шо е дренд во моментов во светот но кај и да е само по себе ке се сруши, чисто офтопик еве една добра анимирана презентација за тој way of life на конзумирачко општество: www.storyofstuff.com
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #60 Posted: 21-Aug-2008 at 18:15


Македонија

Голем интерес за концесии за патишта

Скопје, 21.08.2008 15:11


Вкупно 48 субјекти од Европа, Кина, Индија и од Северна Америка пројавија интерес за учество на тендерот за концесии на автопати со наплата на патарина во Македонија.

Ова денеска го соопшти министерството за транспорт и врски, додавајќи дека компаниите што успешно ќе ја минат предквалификацијата, ќе учествуваат на тендерот за концесии на автопати со наплата на патарина.

Оние што ќе добијат на тендерот заедно со Владата ќе учествуваат во проектирање, изградба, финансирање, работење и одржување на вкупно 550 километри патишта во Македонија, поделени во седум делници./крај/со/мп

Copyright 2008 makfax. Сите права се задржани. Текстов не смее да се печати или емитува, во целина или во делови, без договор со makfax.




Copyright © MAKFAX 2001-2008

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.156 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.