Концесија на автопатишта |
Post Reply | Page <12345 14> |
Author | ||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #41 Posted: 16-Jul-2008 at 17:36 | |||||||
Стварно крајно време им е да се свестат... Уште не почнале со Табановце-Куманово и Д.Капија-Смоквица, а роковите за сите можни проекти им се пролонгираат во недоглед, ама ете за 3 години Македонија ќе била прошарана со автопати со густина како во Холандија |
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #42 Posted: 16-Jul-2008 at 18:06 | |||||||
Гледам доста сте скептици, јас мислам спротивно. Барем 2-3 концесионера ќе се јават на тендерите.
|
||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #43 Posted: 16-Jul-2008 at 19:03 | |||||||
Имаш во предвид одредена делница или збориш за сите генерално?
|
||||||||
UrbanFreak
Senior Member Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
Quote Reply #44 Posted: 16-Jul-2008 at 20:23 | |||||||
Ајде една мала математика да направиме. Да речеме дека еден концесионер е заинтересиран за 40км делница да земе под концесија. Да ја земеме онаа магична бројка од 1М евра по километар (во идеални услови се разбира). Да речеме дека во просек во Македонија 40 км моментално би чинеле околу 90 денари по правец односно приближно 1,5 ЕУР. Тоа би значело дека патот концесионерот би го исплатил после 26.666.667 возења. Ајде да ја намлиме таа бројка за 30% да речеме дека добар дел од сообраќајот ќе отпадне на камионите кои доста повеќе плаќаат. Излегува грубо 20.000.000 поминувања. Е сега ако сака концесионерот парите да ги врати за 10 години (а внимавајте при тоа ни денар да не потроши за одржување или плата на вработени, знаци, патарини, чистење ѓубре...) тоа би значело 2.000.000 поминувања годишно, или 5479 дневно. Е сега колку е ова реално во моментов, го дава одговорот колку идни концесионери ќе се пријават на тендерот. |
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #45 Posted: 16-Jul-2008 at 20:53 | |||||||
А како може тоа да функционира во странство, а кај нас не. Да не идеме далеко, еве земи го соседството кое знам дека го користи овој принцип на на работа.
|
||||||||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #46 Posted: 16-Jul-2008 at 21:14 | |||||||
па во тоа е поентата. Никој не вика дека тој модел не функционира но само доколку има профит. Концесионерот е заинтересиран за делници каде ќе има профит. Тој и онака мора да го предаде автопатот во сопственост на државата така да за времетраењето на концесијата треба и да ја поврати инвестицијата и да заработи солидни пари. На барем 70% од предложените делници во моментов а ни во догледна иднина неможе да има профит едноставно ПГДС е поразителен. Дури и постоечките патишта се веројатно нерентабилни, освен делницата Скопје-Гостивар другите се страшно неискористени (мислам дека имаат капацитет по 12.000 ПГДС) Еве погледни ја мапата и сам со податоци од 2006 http://www.build.com.mk/docs/mk-karta.jpg Дури и Скопје-Гостивар нема ПГДС како она кое е потребно според грубата анализа на УрбанФрик. Не викам дека дел од правците не треба да се прават (пред се коридор 8) заради стратешки причини но се други е илузија. Единствена делница која вистински заслужува автопат и поради ПГДСто и поради други причини е Скопје-Блаце. Edited by pbanks - 16-Jul-2008 at 21:15 |
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #47 Posted: 16-Jul-2008 at 21:34 | |||||||
http://dinamico2.unibg.it/highways/paper/FAYARD.pdf
Еве некоја анализа за европа. Edit: Еве уште некоја http://www.worldbank.org/transport/roads/tr_docs/hwy_conc.pdf Edited by lslcrew - 16-Jul-2008 at 21:36 |
||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #48 Posted: 16-Jul-2008 at 21:43 | |||||||
Баби и жаби... Нема никаква врска колкав процент од автопатите низ Европа се под концесија. Тоа што е клучно е дека на сообраќај од 3000 ПГДС па и помалку за некои од набројаните мегаломански замисли, приказната завршува. Има надеж за одредени делници, но и тоа не можам да го сватам пресериозно, кога сериозноста на целава најава е поткопана со крајно нереалистични проценки... |
||||||||
UrbanFreak
Senior Member Joined: 28-Oct-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1732 |
Quote Reply #49 Posted: 17-Jul-2008 at 00:27 | |||||||
Ако се сеќавате имаве исто вакви нерелани проценки и околу цената на земјиштето во Аеродром (карши Бисер), па повторно по „багателната“ цена од преку 350 еур квадрат ако не се лажам сепак никој не се јави заинтересиран. Кога ќе сфатат властиве дека приватникот го интересира само времето на поврат на инвестицијата и заработката после тоа. Ништо паушално или илузионо, едноставна математика е во прашање.
|
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #50 Posted: 17-Jul-2008 at 03:13 | |||||||
Останува да видиме што ќе се деси со тендеров па да ни се разјаснат сите дилеми. А за земјиштето во аеродром објаснив на друго место што е работата, да не ја гушиме темата тука.
|
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #51 Posted: 17-Jul-2008 at 18:34 | |||||||
17.07.2008,
14:45
ПРОЕКТ ВРЕДЕН 2,4 МИЛИЈАРДИ ЕВРА ВЛАДАТА ЌЕ ГРАДИ НОВИ ПАТИШТА Ќе се градат нови патишта ширум земјава. Владата бара прелиминарно да се пријават компании кои се заинтересирани да соучествуваат заедно со властите во изградба, финансирање, стопанисување и одржување на неколку автопати со наплата на патарини низ државава. Барањето е објавено во неколку домашни весници, но и во угледни светски списанија како ,,Фајненшл Тајмс’’ и ,,Економист.’’ Преку реализирање на ваквата замисла Владата има за цел подобрување на патната инфраструктура, еден од клучните елементи за влез во Европската Унија.Со овој проект треба да се изградат вкупно 550 километри автопат, поделен на седум делници. Најдолгата делница која ќе изнесува 130 километри ќе го поврзува граничниот премин Меџитлија, со Велес. Велес пак ќе биде поврзан и со Обел, на границата со Бугарија. Другите делници ќе ги поврзуваат граничниот премин Ќафасан и Битола, Гостивар и охридскиот аеродром, Романовце и Деве Баир на границата со Бугарија, Штип и Миладиновци, додека најкратката делница која изнесува 13 километри ќе биде заобиколницата Скопје – Блаце. Предвидено е овој проект да чини 2,4 милијарди евра. На концесионерите ќе им биде дадено време од околу три години за изградба на делниците. Концесионерите ќе стопанисуваат со овие патишта во период од 20 до 25 години, слично како и концесијата за аеродромите.Од Министерството за транспорт и врски велат дека клучно при изградбата на инфраструктурата ќе биде поттикнување зна интерес кај приватниот сектор кој заедно со Владата би работел во креирањето на новите патни правци. www.sitel.com.mk Edited by lslcrew - 17-Jul-2008 at 18:35 |
||||||||
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #52 Posted: 18-Aug-2008 at 11:18 | |||||||
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=7BED7550A6D9C74482BD5A534554E1EB |
||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #53 Posted: 18-Aug-2008 at 14:06 | |||||||
Важно надлежните се оптимисти, воопшто не се штедат кога стнува збор за цртање автопати
Edited by Cloverstack - 18-Aug-2008 at 14:07 |
||||||||
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #54 Posted: 18-Aug-2008 at 14:46 | |||||||
samo kaj nas li se prodavaat patistava?
|
||||||||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #55 Posted: 18-Aug-2008 at 14:52 | |||||||
Не И не се работи за продавање, туку за концесија. Сепак е различно |
||||||||
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #56 Posted: 18-Aug-2008 at 14:54 | |||||||
nemaat veke sto da prodavaat , pa ke gi davat i patistava pod koncesija, sramno e bogami :( |
||||||||
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
||||||||
gotsomekicks
Senior Member Joined: 01-Sep-2007 Location: Macedonia Online Status: Offline Posts: 305 |
Quote Reply #57 Posted: 18-Aug-2008 at 15:30 | |||||||
Јас колку што сум информиран во Хрватска поголемиот дел од патиштата се дадени под концесија. Поправете ме ако грешам. Не сметам дека има нешто лошо тука. |
||||||||
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #58 Posted: 18-Aug-2008 at 15:37 | |||||||
Грешиш, еве те поправам Имаат дадено нешто под концесија, ама најголем дел од мрежата е под капа на државата. Edited by Cloverstack - 18-Aug-2008 at 15:37 |
||||||||
beTon
Senior Member Joined: 25-Jun-2008 Online Status: Offline Posts: 3887 |
Quote Reply #59 Posted: 18-Aug-2008 at 16:41 | |||||||
да само нешто е под концисија но се друго им е под кирија, скоро цела инфраструктура во хрватска е на кредит па така веќе долгот (внатрешен и надворешен) официјално им е 60 милијарди евра додека гласините се дека веќе надминал 100 милијарди, па сега видете што се е под капа на државата!но и со така голем долг тие воопшто не се тревожат напротив постојано нешто ново почнуваат најверојатно толку го загризале муабетот за потрошувачко општество што ни самите веќе незнаат каде и колку им е чергата, но истата ситуација е во повеќето земји во транзиција освен кај нас каде ндворешниот долг ни е на скромни 2 милијарди евра што е за пофалба, е сега го немаме лажнио сјај како тие новокомпонирани транзиции кои и покрај толку преоптеретување сеуште се далеку од европа и западот бидејки форсираат неприроден начин на економски раст нешто шо е дренд во моментов во светот но кај и да е само по себе ке се сруши, чисто офтопик еве една добра анимирана презентација за тој way of life на конзумирачко општество: www.storyofstuff.com |
||||||||
lslcrew
Senior Member Joined: 14-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 10988 |
Quote Reply #60 Posted: 21-Aug-2008 at 18:15 | |||||||
|
||||||||
Post Reply | Page <12345 14> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |