build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот - Белград

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12028
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 09-Aug-2011 at 22:58
Originally posted by Александар

CAF na probnoj vožnji




Thumbs%20Up

Какви се првите впечатоци (утисци)?


Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3638
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 10-Aug-2011 at 14:15

Белград ќе гради метро со француски кредит од 500 милиони евра

  • Објавено: пред 1 час |
  • Прочитано: 46 |
  • Печати |
Сподели со твоите пријатели!8
Споделете ја веста со Вашите пријатели
http://plusinfo.cfd.mk/large_pics/2011/08/10/subway.jpg

Француската инженерска компанија „Алстом“ ќе го гради метрото во Белград, известуваат медиумите, откако претставниците на српскиот главен град и на компанијата вчера постигнаа начелен договор за изградбата на првата линија. Студијата за изградба треба да биде готова до септември 2012 година, а градежните работи би требало да започнат во средината на 2013 година.


Франција ќе донира 3 милиони евра за изработка на студијата, а проценката е дека изградбата на првата линија би траела 3 до 3 и пол години со што метрото би било отворено во 2016 или 2017 година.


Од правна гледна точка за сето ова треба да се ратификува меѓудржавна спогодба меѓу двете земји, а потоа и да се потпише меморнадум за разбирање меѓу градот и „Алстом.“


Преговорите околу финансиската конструкција траеја околу година дена за на крај страните да се договорат Србија да купи возови од „Алстом“ а Франција да обезбеди поволни кредити во износ од 500 милиони евра за реализација на проектот. Дел од парите ќе бидат искористени за градежни работи, а каматите на кредитите би изнесувале како и оние што ги бараат развојните банки Како Европската инвестициска банка и Европската банка за обнова и развој.


Првата линија ќе биде во должина од 15 километри, а се проценува дека на градот му се потребни 3 линии. Секаде каде што тоа е можно метрото ќе поминува над земја со оглед на тоа што надземната градба е трипати поевтина од подземната. Под земја метрото ќе поминува низ центарот на градот, а ќе биде поврзано и со постоечките желенички пруги.

http://www.time.mk/read/NONE/36cd02a9d8/index.html
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 12-Aug-2011 at 13:26
LOL

Beograd "gradi" tako metro više od 40 godina.

Kad ce vec jednom taj metro? Mnogi Beogradjani su vec odavno pod zemljom i cekaju!
(Dusko Radovic)



Originally posted by Cloverstack



Thumbs%20Up

Какви се првите впечатоци (утисци)?



Još nije zvanično pušten, tek od 28. avgusta:

„Шпанац” вози путнике од 28. августа

Новим шинским возилом први ће имати привилегију да се провозају грађани на линији број 7 од Блока 45 до Устаничке улице

(Фото Д. Јевремовић)

Модерни, нископодни, климатизовани трамвај шпанске компаније „Каф”, који је у наш град стигао почетком маја, почеће да превози путнике од 28. августа, незванично сазнаје „Политика”. У новом шинском возилу први ће имати част да се провозају Новобеограђани на линији број 7 од Блока 45 до Устаничке улице.

Ново шинско возило је из Сарагосе допремљено у деловима у новобеоградски депо „Сава” где је прошло велики број техничких тестова. Све провере су обављене после поноћи. Мајстори су на појединим стајалиштима, где је било потребно, скраћивали тротоар како би нови трамвај несметано пролазио.

„Шпанац” је више пута прелазио трасу прве линије где је посебна пажња била посвећена окретницама у Булевару краља Александра.

Он је пре петнаестак дана возио на линији број 7. Возило је пролазило окретницу и код Ташмајданског парка и на крају Устаничке улице. Да би симулирали велики број путника и проверили како трамвај функционише под оптерећењем, у појединим послепоноћним вожњама, био је тежак 17 до 18 тона, јер је био натоварен врећама песка.

Шпански трамвај је већ прошао и најзахтевнију, калемегданску туру пре око месец дана. Од реконструисаних колосека, ново шинско возило једино није ишло ка Булевару војводе Мишића, јер се у оквиру обнове „Газеле” ради и саобраћајна петља. Када ови радови буду завршени, биће уређено и стајалиште испод најдужег моста у престоници. После тога биће тестиран трамвај и на овој траси. То ће бити урађено највероватније крајем септембра, почетком октобра ка Бановом брду.

Д. Спаловић
објављено: 12.08.2011.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 14-Aug-2011 at 15:50
Đilas: Prva linija metroa najkasnije do 2017. godine
Studio B | 14. 08. 2011. - 14:21h | Komentara: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da je posle višegodišnjih pregovora došlo do definitivnog dogovora sa Francuskom o izgradnji metroa u Beogradu i da prvu liniju metroa treba očekivati 2016. ili početkom 2017. godine.

Građevinski radovi treba da počnu u naredne dve godine.

- Sa mostovima kod Ade i Borče i metroom verujem da ćemo saobraćaj u Beogradu uvesti u neke normalne tokove. Želeo bih da naglasim i da će Beograd veliku pažnju posvetiti PKB-u, od kojeg želimo da napravimo uspešno i profitabilno poljoprivredno preduzeće. U PKB-u želimo da postavimo novi model rada koji će se u budućnosti primenjivati u celoj Srbiji - rekao je gradonačelnik Beograda.

On je podsetio i da će most preko Ade Ciganlije, spojen pre nekoliko dana, biti završen do kraja godine.

- Građani su za vikend mogli i sami da prošetaju preko njega i uvere se o kakvoj je građevini reč. Svi podaci o ceni mosta i svih saobraćajnica koje prate ovaj projekat javni su i nema nikakve tajne, sve cene se znaju. Moj posao je da obezbedim uslove da Beograd posle 40 godina dobije most, a ne da ga gradim jer se u to ne razumem. To smo prepustili stručnjacima - rekao je Đilas. 
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 15-Aug-2011 at 00:18

Izvor: SCC
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 15-Aug-2011 at 16:02
Stižu klime u GSP, uskoro video nadzor i "smart" karte
Autor: Tanjug

Ugradnja klima-uređaja u 178 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" biće završena za nekoliko dana, ugradnja video nadzora je u toku, a novi sistem naplate karata počeće od oktobra.

 
Stiže kima, smart karte i video nadzor
Ugradnja klima počela je pre dva meseca i trenutno je u saobraćaju 205 klimatizovanih autobusa i 83 trolejbusa, a kada se projekat završi, na Beogradskim ulicama biće 320 kilmatizovanih vozila.
Bez klima-uređaja će ostati samo postojeći tramvajski vozni park, ali novih 30 španskih tramvaja, od kojih će prvi biti u saobraćaju karjem meseca, imaće klimu.
Do kraja godine GSP će nabaviti i 35 novih autobusa, a u planu je nabavka novih zglobnih trolejbusa, kao i raspisivanje tendera za nabavku 250 novih niskopodnih autobusa.
Iz GSP-a ističu da će sva vozila koja ubuduće budu kupljena, u cilju povećanja stepena komfora u vozilima javnog prevoza, morati da budu klimatizovana.
U vozila se ugradjuje i video nadzor, kako bi se povećala sigurnost putnika i osoblja GSP-a, ali i da bi se kontrolisalo ponašanje vozača, a uvođenje "tiketinga" i monitoringa u vozila odvija se prema planiranim rokovima.
U oktobru će početi sistem elektronskog očitavanja karta, a nove "smart" karte za prevoz ličiće na platne kartice i moći će da se dopunjavaju mesečno ili po potrebi, a u opticaju će biti i paprirne "smart" karte za ograničeni vremenski perod, namenjene povremenim korisnicima i turistima.
Monitoring ili satelitsko praćenje vozila javnog prevoza i dobijanje informacija o očekivanom vremenu dolaska vozila preko SMS poruka, Interneta ili na stajalištima, biće omogućeno početkom naredne godine.
Kako bi dodatno poboljšao uslugu, GSP trenutno rekonstruiše svoju internet prezentaciju, nakon čega će putnici na sajtu www.gsp.co.rs moći da dobiju sve informacije o linijama javnog prevoza, putnim ispravama, planiranim izmenama u režimu saobraćanja, ali i da upute pitanja, primedbe i pritužbe.
GSP apeluje na punike da sve primedbe i pritužbe prijave na broj telefona 011/366-4047 ili elektronskom poštom na adresu [email]office@gsp.co.rs[/email].
Da bi motivisao korisnike da kupuju mesečne pretplatne markice za prevoz, GSP će svima koji kupe markicu za septembar pokloniti vaučer za besplatno krstarenje beogradskim rekama.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/stizu-klime-u-gsp-uskoro-video-nadzor-i-smart-karte/10606.phtml
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3439
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 15-Aug-2011 at 23:20
Малку ми е нелогично на старите автобуси во Белград да се ставаат клима уреди, особено оние постари автобуси на Икарус. Колку чини климатизацијата на еден ваков автобус?
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 16-Aug-2011 at 09:57
Климе су уграђене у аутобусе који су млађи од 2003. По наводима са све уградњом кошта до 10.000е по аутобусу, зависно да ли је зглобни, соло вероватно доста мање.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 17-Aug-2011 at 10:54
Danas, 17.08.2011.

Naknada štete nakon povrede u vozilma Gradskog saobraćajnog preduzeća
Odšteta i do 16.000 evra

Ukoliko se povredi u vozilima Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ (GSP), putnik ima pravo na novčanu odštetu od 4.000 do čak 16.000 evra.




U GSP-u naglašavaju da su vozila, zaposleni i putnici osigurani kod „Dunav osiguranja“, te da se zahtev za odštetu podnosi kod te kompanije, kao i da se broj saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala njihova vozila smanjio.

U „Dunav osiguranju“ kažu da su u 2010. imali 111 šteta po obaveznom osiguranju putnika i da je u tu svrhu isplaćeno bezmalo deset miliona dinara, odnosno oko 100.000 evra.

Visina osiguranja propisana je Zakonom o obaveznom osiguranju, a prema članu 16. tog zakona najniža suma na koju može biti ugovoreno osiguranje putnika iznosi 8.000 evra za slučaj smrti putnika, 16.000 evra za slučaj invaliditeta i. 4.000 evra za slučaj privremene nesposobnosti za rad i troškova lečenja. Takođe, koliko će iznositi novčana odšteta zavisi od toga da li je putnik pretrpeo lake ili teške povrede, da li je smrtno nastradao, koliko godina ima povređeni, kao i da li se premija isplaćuje detetu nastradalog, koje je maloletno ili punoletno.

U „Dunav osiguranju“ kažu da su u 2010. imali 111 šteta po obaveznom osiguranju putnika i da je u tu svrhu isplaćeno bezmalo deset miliona dinara.

- Najčešće se radi o lakim telesnim povredama, kontuzijama, ugruvanosti koje prate, ponekad, posekotine i ožiljci koje se javljaju kod lakših saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju autobusi koji su odgovorni za nezgodu. Kod starijih sugrađana javljaju se teže posledice padova, lomovi kukova, ekstremiteta uganuća i slično, kod kojih je specifično da nekad nastanu i bez saobraćajne nezgode, odnosno sudara vozila, zbog specifičnosti samog putnika, njegovog zdravstvenog stanja, vitalnosti, starosti, korpulentnosti i ostalih okolnosti koje mogu uticati na način nastanka i stepen povređivanja - kaže za Danas Nebojša Burgić, direktor direkcije za naknadu štete u „Dunav osiguranju“. U GSP-u naglašavaju da se broj saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala njihova vozila smanjio.

- Prema obrađenim službenim podacima za period 1. januar 2011 - 31. jul 2011. broj saobraćajnih nezgoda sa učešćem vozila GSP „Beograd“ je smanjen u odnosu na isti period prethodne godine, a od čega se na krivicu vozača GSP „Beograd“ odnosi približno 20 odsto.

Prijava štete korisničkom centru
U GSP-u kažu da se pravo na naknadu štete ostvaruje prijavom korisničkom centru GSP „Beograd“ na telefon 011/366-4040 i podnošenjem odštetnog zahteva osiguravajućem društvu, uz uslov da korisnik prevoza ima svu potrebnu dokumentaciju.
- Za prijavu štete potrebna su lična dokumenta, originalna lekarska dokumentacija i odgovarajući dokazi koji ukazuju da je lice u svojstvu putnika povređeno u vozilu javnog prevoza. Dokazivanje da je do povrede došlo u vozilu ili na stajalištu vrši se na osnovu svih dokaza koji se pojavljuju u dokaznim postupcima pred sudovima i drugim državnim organima. Dakle, potreban je zapisnik o uviđaju MUP-a, izveštaj medicinske ustanove, izjave vozača i dispečera GSP, kao i izjave svedoka, očevidaca nezgode - navodi Burgić.


http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd/odsteta_i_do_16000_evra_.39.html?news_id=221697
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 17-Aug-2011 at 10:56
Večernje novosti, 17.08.2011. (on-line izdanje)

GSP: Elektronske karte zameniće papirne

Beograđani će gradsku vožnju, od jeseni, plaćati elektronskim putem. Očekuje se smanjenje troškova i lakša naplata



BEOGRAĐANI će gradsku vožnju, od jeseni, da plaćaju elektronskim putem. Umesto dosadašnjih papirnih karata, uvode se dugotrajne smart kartice koje će po potrebi moći da se dopunjuju.

Direkcija za javni prevoz potpisala je pre godinu ugovor sa grupom učesnika koji su izabrani na konkursu za uvođenje novog sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima. Posao vodi kompanija "Kent kart" iz Istanbula u saradnji sa firmama "Apeks solušn tehnolodži" i "Lanus" iz Beograda. Novi sistem ima podsisteme za upravljanje vozilima sa informisanjem putnika i za naplatu karata sa kontrolom putnika. U Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" kažu da se projekt uvođenja tiketinga i monitoringa u vozilima javnog prevoza odvija prema planu.

- Rokovi utvrđeni ranije biće ispoštovani, pa putnici mogu da očekuju da će tiketing zaživeti u oktobru - kažu u GSP. - Najpre će biti pušten u test fazu, dok će praćenje vozila javnog prevoza biti omogućeno početkom naredne godine. Zahvaljujući monitoringu, građani će tada moći da se informišu i o očekivanom vremenu dolaska vozila preko SMS poruka ili internetom, kao i na stajalištima.

Podsistem za naplatu karata biće realizovan pomoću beskontaktne plastične smart kartice, beskontaktne papirne smart karte i papirne karte za jednu vožnju. Beskontaktne smart karte imaju ugrađen mikroprocesor, memoriju i antenu pomoću koje komuniciraju sa uređajima na rastojanju do deset centimetara. Karte će se validirati prilikom ulaska u vozilo i to prinošenjem uređaju koji će biti postavljen pored svih vrata u vozilu.

Prednost novih karata je u tome što će putnici moći da ih dopunjavaju po potrebi, kao što to sada čine sa računim za mobilni telefon. Beskontaktne personalizovane plastične smart karte su zapravo kao sada povlastice. U ovim kartama će se nalaziti podaci o vlasniku sa fotografijom i o vrsti pretplate, da li je za osnovce, studente, zaposlene... Dopunjavaće se jednom mesečno. Beskontaktne nepersonalizovane plastične smart karte - takozvani "elektronski novčanik", ne glase na ime, već poput halo kartica služe za određeni broj vožnji za određeni novčani iznos. Pošto se potroši, iznos se ponovo dopunjava. Beskontaktne papirne smart karte - namenjene su korisnicima i turistima za određeni vremenski period, recimo dnevnu vožnju.

Cilj projekta je poboljšanje javnog prevoza - planiranje rada linija i utvrđivanje optimalnog broja vozila. Takođe, očekuje se i smanjenje troškova, a samim tim i subvencija koje se izdvajaju za gradski prevoz. Osim poboljšanja naplate u gradskom prevozu, očekuje se da će nova tehnologija povećati i bezbednost, kako putnika, tako i vozača.

Prema ugovoru firma kojoj je poveren posao tiketinga i monitoringa ima obavezu i da nabavlja, distribuira, organizuje kontrolu putnika i održava kompletan sistem. Projektovana vrednost opreme i softvera je 12 miliona evra. Grad Beograd za ovaj posao neće izdvajati sredstva, a ugovor predviđa da firmama koje su za njega zadužene pripadne 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata. Ugovor je potpisan na deset godina s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre isteka tog roka. Plaćanje novog sistema počinje tek po puštanju sistema u rad, početkom 2012. godine.



PRAĆENJE VOZILA
Sistem za praćenje vozila zaživeće tek dogodine. Monitoring će koristiti satelitski sistem za određivanje pozicije vozila, koju će bežičnim putem slati u operativni kontrolni centar. Prijemnici će biti ugrađeni u svako vozilo i na 30 sekundi slati podatke. Kontrolni centar će da prikuplja, obrađuje i skladišti podatke o pozicijama vozila, koje će prikazivati dispečerima. Svaki dispečer će moći da prati i upravlja kretanjem oko 200 vozila.


KUPOVINA
Beskontaktne personalizovane karte moći će da se kupe na 25 prodajnih mesta opremljenih digitalnim fotoaparatom, računarom i štampačem za smart karte.

Personalizovane i nepersonalizovane karte će moći da se dopune na 800 prodajnih mesta (trafike, prodavnice) ili preko Interneta.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:341822-GSP-Elektronske-karte-zamenice-papirne
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 24-Aug-2011 at 15:14

Počinje zamena povlastica GSP za „pametne karte”

Autor: L. Gedošević24.08.2011. - 00:02

Novi sistem primene elektronskih karata za gradski prevoz zaživeće već od ponedeljka, 29. avgusta, kada će početi prodaja takozvanih personalizovanih smart karata (pametne karte). One će zameniti postojeće povlastice, imaće ime i fotografiju korisnika, i samo su jedna od ukupno četiri vrste karata za gradski prevoz koje će Beograđanima do kraja godine biti na raspolaganju.

Staro%20i%20novo:%20Od%20Nove%20godine%20putnicima%20će%20biti%20dovoljno%20samo%20da%20prislone%20smart%20kartu%20na%20validator

Staro i novo: Od Nove godine putnicima će biti dovoljno samo da prislone smart kartu na validator

KARTA - Elektronske karte će se primenjivati u vozilima gradskog prevoza, „Laste” i „BG voza”, kao i u vozilima privatnih prevoznika.

- Nove karte će se očitavati na validatorima koji se trenutno ugrađuju u sva vozila. Poništavanje se vrši prislanjanjem karte na dva-tri centrimetra od aparata, što je veći komfor za korisnike. Usporavanja pri ulasku u vozilo ne bi trebalo da bude pošto ceo proces poništavanja traje 0,5 sekundi. Kontrolu će, kao i do sada, obavljati komunalni policajci i kontrolori koji će imati posebne uređaje za to - rekao je Veljko Vlahović, direktor „Apeks solušn tehnolodži”, firme koja sa turskim „Kent kartom” uvodi sistem elektronskih karata.

Uskoro sa radom počinje i operativni centar Direkcije za gradski prevoz, u kojem će se prikupljati sve informacije, od broja putnika u pojedinim vozilima i na pojedinim linijama, do podataka gde se u svakom trenutku nalaze vozila, koliko je određena linija opterećena, da li je treba pojačati...

- Direkcija će brinuti o broju autobusa, njihovoj usklađenosti i opterećenosti, a razvojem sistema omogućićemo sugrađanima da dobiju i informacije o vremenu čekanja na sledeće vozilo, kašnjenju i opterećenosti pojedinih linija. Grad je obezbedio najnoviju tehnologiju, obavio edukaciju i očekujemo da pored 1.660 vozila koja dnevno funkcionišu u javnom prevozu dobijemo i instrumente za optimizaciju njihovog broja - kaže gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Zone i tarifni sistem u gradskom prevozu ostaju isti, a cene karata neće se menjati najmanje šest meseci nakon uvođenja novog sistema naplate karata.

 

Na raspolaganju četiri vrste karata
TIP - Osim personalizovanih, žiteljima prestonice će na raspolaganju biti i nepersonalizovane elektronske karte, koje će se dopunjavati (poput mobilnog telefona) i neće važiti na ime, zatim papirna beskontaktna karta namenjena za povremeno korišćenje gradskog prevoza, kao i pojedinačne papirne karte za jednu vožnju koje će se prodavati kod vozača. Kupovina karata odnosno njihova dopuna biće moguća na oko 800 mesta u gradu.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/pocinje-zamena-povlastica-gsp-za-pametne-karte/11337.phtml

Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 26-Aug-2011 at 14:39
Nastavlja se isporuka vozila za gradski prevoz u Beogradu.


Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 28-Aug-2011 at 20:33






Pantograf


Displej





Putnički salon



Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9032
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 28-Aug-2011 at 21:55
Лепотан Cheers
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3439
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 28-Aug-2011 at 22:06
Трамвајот е прекрасен, мене ми се допаѓа, се надевам дека во брзо време ќе бидат пристигнат и другите трамваи и Белград ќе го обнови и овој сегмент од јавниот превоз.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 29-Aug-2011 at 14:33
Да, одличан је. Можда сам пристрасан, али морам рећи да по дизајну од свих трамваја мени се београдски највише допада. У Београд су коначно почели да враћају гласовну најаву станица која се некако изгубила у трамвајима.

Креиран је нови сајт који доноси информације о новом систему наплате:


ГСП Београд такође обнавља свој сајт, ово је још увек на пробном домену:

Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 10-Sep-2011 at 13:28
Update

Trolejbusi


Sveže ofarbana Trolza Big%20smile


Autobusi






Udvojeni tramvaj 232+350

Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 10-Sep-2011 at 15:11
Трамвај, шинско возило које обично саобраћа у ужем центру града. Међутим, то није увек тако! Једна од малобројних трамвајских пруга која саобраћа ван града је и београдска тројка. Можда смо ми београђани пристрасни, али за нас је то најлеша трамвајска линија. Линија 3 ”Ташмајдан-Кнежевац” напушта град и од Господарске механе, пре вијадукта где се трамвајске шине одвајају за Баново брдо, улази у познати ”Топчидерски парк”, у којем се између осталих грађевина налази и Милошев конак из 1834.

Мапа трамвајских линија


Скоро 2 године ова линија због изградње приступних саобраћајница за нови мост није функционисала, или је функционисала у прекидана. Коначно, почетком овог месеца је пуштена у саобраћај.









Окретница ”Топчидер”, данас се користи у ретким случајевима. Некада је тројка до те окретнице саобраћала.







Пруга наставља даље према Раковици и Кнежевцу


Раковица, некадашња индустријска зона. Виде се остаци некадашње окретнице која није у функцији:




Даље пруга наставља према Кнежевцу.

Надам се да вам се допала репортажа.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 21-Sep-2011 at 13:08
Nezvanično tender za isporuku 25 novih zglobnih autobusa za GSP Beograd je dobio Ikarbus.


Back to Top
axel View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 08-Dec-2009
Location: kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 3638
  Quote axel Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 05-Oct-2011 at 09:08

Београд добија метро 2017.

Прва линија београдског метроа од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну биће завршена 2017. године, рекао председник Скупштине Београда Александар Антић.

Београђани ће се од 2017. године возити метроом на линији од Устаничке улице до Творничке улице у Земуну, изјавио је председник Скупштине града Александар Антић.

Станица подземне железнице код Вуковог споменика

Уочи седнице Скупштине града, на којој ће се у четвртак, 6. октобра, расправљати о реализацији пројекта "Београдски метро", Антић је оценио да је то најважнија одлука коју ће градска власт донети у овом мандату.

"Метро је вишедеценијски сан урбаниста и Београђана, који ће тако дугорочно решити све саобраћајне проблеме и гужве у престоници", рекао је Антић за РТС.

Александар Антић је подсетио да су актуелне градске власти одустале од оспораваног лаког шинског транспорта који је био предвиђен пре неколико година, објашњавајући да ће Београд добити класичан метро који ће бити усмерен на независни шински систем.

"Планирано је да метро нема додира са другим саобраћајем, да се креће под земљом и колико год буде могуће надземном трасом", навео је Антић и додао да ће кроз стари део града метро ићи под земљу, а да ће на Новом Београду и Земуну бити вероватно изводљиво да вози на површини.

У Меморандуму о разумевању у вези за пројектом "Београдски метро", који ће се наћи пред одборницима, дефинисани су услови сарадње између града Београда и француске компаније "Алстом Транспорт" око изградње метроа, као и могућности финансирања тог пројекта.

Антић је подсетио да су у априлу ове године Србија и Француска закључиле Споразум о стратешком партнерству и сарадњи, у коме се између осталог ради о активностима на реализацији пројекта Београдски метро.

Након усвајања меморандума почеће се са израдом студије изводљивости пројекта која је поверена француској компанији "Егис Раил", уз супервизију компаније "Алстом Транспорт", а коју финансира држава Француска.

Планирано је да израда студије траје око 15 месеци, а да градња метроа почне за две године, док је према проценама стручњака за изградњу прве линије потребно три и по године, навео је Антић.

Први пројекат за изградњу београдског метроа направљен је још 1972. године, а годину дана касније формиран је Сектор за метро, који је 1982. године, у сарадњи са пројектантима бечког и минхенског метроа закружио идејна решења за прву етапу градње.

Од изградње метроа, међутим, одустало се након само три године, када је лансиран план "Трамвај за 21. век", према коме је градски саобраћај почивао на осовини аутомобили - трамваји градског саобраћаја.

О изградњи метро поново је 1997. године проговорио тадашњи градоначелник Зоран ђинђић, а почетком 2000. године у оптицај је ушла идеја о изградњи лаког шинског система, којом се бавио градоначелник Ненад Богдановић.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%98%D0%B0/966810/%D0%91%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4+%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE+2017.+.html
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.094 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.