build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот - Белград

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #101 Posted: 23-Dec-2011 at 01:30
ТролЗа је руски произвођач тролејбуса, иначе скраћеница од ”Тролејбусни Завод”. Некада се фабрика звала «Завод имени Урицкого» или «ЗиУ» и налази се у Саратовској области у граду Енгелс. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B8%D0%A3

Иначе, Тролза тј. ЗиУ је један од највећих произвођача тролејбуса на свету. Најмногобројнији модел им је ЗиУ-9 који је до пре пар година био масовно присутан и у Београду. http://en.wikipedia.org/wiki/ZiU-9

Преко 40.000 само овог типа је направљено у фабрици.

До 2010. године у Београду је било близу 100 тролејбуса типа ЗиУ-9, а најстарији гаражни број 1 је био из 1979. године. Прилично робусна возила, не баш удобна и јако тешка (око 18 тона). Руси уопште нису мењали дизајн возилу, тако да последња тура које стигла 2000. године била готово идентична као и она из 1979. године и по техничким карактеристикама.



Оно што је тачно јесте да су возила послата на сечење скоро потпуно исправна и жал је што рецимо нису поклоњена неким градовима у Молдавији или Украјини којима су заиста потребна и који су и тражили те троле.

Ево слика, ГБ 14 је из 1980. године, ово сам усликао летос у Депоу када су их секли




У Београду је остао само један примерак који се појави понекад као замена, а то је ГБ 147. Остали су повучени
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #102 Posted: 23-Dec-2011 at 19:37
Originally posted by Александар

ТролЗа је руски произвођач тролејбуса, иначе скраћеница од ”Тролејбусни Завод”. Некада се фабрика звала «Завод имени Урицкого» или «ЗиУ» и налази се у Саратовској области у граду Енгелс. http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B8%D0%A3

Иначе, Тролза тј. ЗиУ је један од највећих произвођача тролејбуса на свету. Најмногобројнији модел им је ЗиУ-9 који је до пре пар година био масовно присутан и у Београду. http://en.wikipedia.org/wiki/ZiU-9

Преко 40.000 само овог типа је направљено у фабрици.

До 2010. године у Београду је било близу 100 тролејбуса типа ЗиУ-9, а најстарији гаражни број 1 је био из 1979. године. Прилично робусна возила, не баш удобна и јако тешка (око 18 тона). Руси уопште нису мењали дизајн возилу, тако да последња тура које стигла 2000. године била готово идентична као и она из 1979. године и по техничким карактеристикама.



Оно што је тачно јесте да су возила послата на сечење скоро потпуно исправна и жал је што рецимо нису поклоњена неким градовима у Молдавији или Украјини којима су заиста потребна и који су и тражили те троле.

Ево слика, ГБ 14 је из 1980. године, ово сам усликао летос у Депоу када су их секли




У Београду је остао само један примерак који се појави понекад као замена, а то је ГБ 147. Остали су повучени


Александар, ти благодарам за исцрпниот одговор на оваа тема. Навистина импресивно од твоја страна. Ме интересира твое мислење конкретно за Белград, дали сметаш дека тролејбусите се ефикасно и економично средство за превоз на патници во српската метропола и која споредба би ја направил помеѓу тролејбусите и автобусите во Белград во оваа насока?
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #103 Posted: 24-Dec-2011 at 00:25
Што се тролејбусног система тиче. Тролејбус је најјефикаснији на брдовитом терену. Покушаћу да дам неку практично упоређивање тролејбуског и аутобуског система.

Тролејбус има својих предности, али и мана. Основна предност тролејбуса што је то економичнији вид превоза, а и еколошки, бар до неке мере. Друга предност јесте његова брзина, тј. убрзавање које је неколико реда величина веће у односу на аутобусе који су погоњени дизел алгрегатима. Као бржи вид транспорта је и нешто капацитативнији од аутобуса. Следећа предност јесте чињеница да су то јако тиха возила, јер нема детонација, већ се чује карактеристично зујање електромотора.

Основна мана овог система јесте то што је везан за контактну мрежу, чиме се смањује могућност манипулације. Данас се то решава тако што тролејбуси имају аутономни ход на батерије или дизел агрегат, тако да могу возити и ван конктатне мреже, прелазити преко покиданих делова или неке деонице приликом измене трансе и у осталим ванредним ситуацијама.

Да ли треба уводити тролејбуски систем, ја бих рекао ДА, ако нема услова да се уведе трамвај и као замена за аутобуски систем. Да тролејбуски системи имају будућност говори и чињеница да у неким градовима Западне Европе разматрају враћање тролејбуса.

Шпанија, нова тролејбуска мрежа и линија:


Тестирање тролејбуса за Италију (Шкода-БМБ)
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #104 Posted: 27-Dec-2011 at 00:26
U sklopu ove prognoze se mogu videti vozovi koji se koriste za gradsku železnicu:
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #105 Posted: 28-Dec-2011 at 00:59
Stigli gasni autobusi:

Studio B, 27.12.2011.

Obnova voznog parka GSP-a

Sumiranjem rezultata postignutih tokom 2011, u Gradskom saobraćajnom preduzeću kažu da, iako je situacija dosta teška, urađeno je mnogo na kvalitetu i bezbednosti prevoza putnika.

Gubitak bi ove godine trebalo da bude manji za 2 milijarde, što je kako kažu u GSP-u, pozitivan trend u odnosu na prošlu godinu. A dobar rezultat je i brojka od 920 vozila koji svakodnevno prevoze Beograđane. Posle obnove trolejbuskog voznog parka, Beograđane u poslednjih nekoliko meseci voze i novi tramvaji.

Ipak, u Gradskom saobraćajnom preduzeću se neće zadovoljiti postignutim rezultatima. Novi sistem naplate trebalo bi da zaživi u naredna tri meseca, nakon probnog perioda, kada bi kako kažu, broj putnika koji se vozi bez karte trebao da se drastično smanji. Cilj je i da se broj vozila na ulicama poveća na 1000, kako bi se Beograđanima obezbedio što kvalitetniji prevoz.

Ugovorena je i nabavka 150 zglobnih autobusa, od kojih će 25 Ikarbus isporučiti početkom februara.

Već u januaru 2012. vozni park biće obnovljen sa autobusima na gas. 10 novih solo autobusa, koji umesto na dizel gorivo idu na zemni gas metan već su stigli u pogon Karaburma. Majstori trenutno vrše tehničke preglede i ugrađuju protivpožarni sistem da bi autobusi do polovine januara izašli na ulice Beograda i prevozili putnike.

Ideja je da se svi autobusi u pogonu Karaburma u narednih nekoliko godina u potpunosti prevedu na gas, kako bi se smanjilo zagađenje vazduha, kao i troškovi pogonskog goriva i troškovi održavanja. A osim uštede u ovom preduzeću planiraju i povećanje prihoda, novim sistemom kontrole vozila.








Večernje novosti, 28.12.2011.

GSP: U 2012. još 150 novih autobusa

Generalni direktor GSP "Beograd", Mileta Radojević zadovoljan postignutim rezultatima najavio obnovu voznog parka. Gubitak na kraju godine manji od milijardu dinara



STANJE u najvećem gradskom prevozniku nije idealno, ali je za proteklih 12 meseci prihod povećan, a troškovi smanjeni.

- Zatekao sam gubitak od tri milijarde dinara, a očekujem da na kraju ove godine neće biti veći od milijardu. S obzirom na to da je minus za dve milijarde manji nego lane i 3,5 milijardi manji od onoga što je predviđeno planom poslovanja, to je svakako uzlazni trend poslovanja - sumirao je rezultate rada u 2011. Mileta Radojević, generalni direktor GSP "Beograd".

Prioritet preduzeća u 2012. godini biće obnova voznog parka, naročito autobuskog.

- Trenutno se ugovara kupovina 150 novih zglobnih autobusa od "Ikarbusa", a prvih deset novih vozila na gas biće u saobraćaju već od januara - najavio je Radojević. - Autobusi sa pogonom na gas stvaraju uštedu u kupovini goriva i smanjuju zagađenje u vazduhu. Kada bi svi autobusi bili ovog tipa ušteda na mesečnom nivou bila bi 1,7 miliona evra. U planu je da se tokom naredne tri godine vozni park pogona "Karaburma" potpuno prebaci na gasni pogon.

U ovom preduzeću očekuju da će novim sistemom naplate povećati prihode za oko 200 miliona dinara mesečno.

- Mesečni prihodi GSP trenutno iznose oko 700 miliona dinara, a sa uvođenjem novog sistema, koji bi trebalo da iskoreni šverc u javnom prevozu, mesečni prihod trebalo bi da bude oko 900 miliona ili čak milijardu dinara - ističe prvi čovek GSP. - Uvođenjem "Busplus" sistema Direkcija za javni prevoz više će brinuti o prihodima, pa će GSP da se posveti kvalitetu usluga i bezbednosti putnika.

Raspodela sredstava biće kao i do sada - GSP će dobijati 75 odsto prihoda, a ostali prevoznici 25 odsto. Ali pošto je u pitanju moderan sistem koji će da broji putnike, u budućnosti preraspodela sredstava zavisiće od broja prevezenih putnika.

UZ 900 VOZILA I 6.300 ZAPOSLENIH
GSP "Beograd" ima 6.300 zaposlenih i više od 900 vozila u saobraćaju. Mesečni trošak za gorivo je oko 3,5 miliona evra za autobuski podsistem, a na zarade ode 5,3 miliona evra.

- Neophodna je racionalizacija, radno vreme od osam sati i godišnji odmor od 30 dana. To bi trebalo da dovede do uslova za prirodni odliv 600 do 800 zaposlenih i smanjenje na optimalnih 5.500 radnih mesta. Time bi se uštedelo 800.000 evra mesečno, a GSP bi postao solventna firma - smatra Radojević.



Edited by Александар - 28-Dec-2011 at 01:25
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #106 Posted: 04-Jan-2012 at 01:29
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #107 Posted: 05-Jan-2012 at 00:03
Originally posted by Александар

Polovni autobusi iz Beograda su prodati prevoznicima u Poljskoj


http://www.phototrans.eu/14,529303,0,_______103_747.html
http://www.phototrans.eu/14,529302,0,_______103_746.html
http://www.phototrans.eu/14,529301,0,_______103_745.html
http://www.phototrans.eu/14,529195,0,_______103_80.html
http://www.phototrans.eu/14,528999,0,_______103_82.html
http://www.phototrans.eu/14,528998,0,_______103_69.html
http://www.phototrans.eu/14,529168,0,_______103_68.html



Невообичаена е оваа работа. Во Скопје најчесто се увезуваат половни автобуси од Европа, а извозот на вакви дотраени транспортни средства никогаш не се случил. Се надевам и нам ќе ни се случи белградскиот пример. Да речеме, кога ќе се повлекуваат Санос-Ман автобусите на ЈСП - Скопје произведени 1997 год., тогаш треба да пробаме да ги продадеме некаде во странство.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #108 Posted: 05-Jan-2012 at 19:19
И ја сам се изненадио да нека земља из ЕУ купује половне аутобусе из Београда. Вероватно су били јако повљни, а уједно су сви са Евро3 моторима и нископодни или не знам који је разлог. Обично се из других земаља довлачи старудија код нас, али ево и обрнутог примера.

Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #109 Posted: 05-Jan-2012 at 19:33
Originally posted by BOJAN

Originally posted by Александар

Polovni autobusi iz Beograda su prodati prevoznicima u Poljskoj


http://www.phototrans.eu/14,529303,0,_______103_747.html
http://www.phototrans.eu/14,529302,0,_______103_746.html
http://www.phototrans.eu/14,529301,0,_______103_745.html
http://www.phototrans.eu/14,529195,0,_______103_80.html
http://www.phototrans.eu/14,528999,0,_______103_82.html
http://www.phototrans.eu/14,528998,0,_______103_69.html
http://www.phototrans.eu/14,529168,0,_______103_68.html



Невообичаена е оваа работа. Во Скопје најчесто се увезуваат половни автобуси од Европа, а извозот на вакви дотраени транспортни средства никогаш не се случил. Се надевам и нам ќе ни се случи белградскиот пример. Да речеме, кога ќе се повлекуваат Санос-Ман автобусите на ЈСП - Скопје произведени 1997 год., тогаш треба да пробаме да ги продадеме некаде во странство.


Невообичаено, но нема ништо страшно. Автобусиве се едвај 5 години стари и веќе ги исфрлуваат заради нелогичниот закон кој владее во Белград, иако овие возила се сосема исправни. Да не забораваме дека Полска, па и секоја друга Источна држава би била среќна со вакви автобуси, особено за градовите во провинцијата каде сеуште во голема мера возат стари возила, пред се Икаруси280.
Што се однесува до возилата на ЈСП од серијата 1997, мислам дека нема никаква шанса да се продадат било каде (освен во Азија или Африка) затоа што веќе се 15 години стари и се слабо одржувани. Мислам дека нема ни потреба да се продаваат, затоа што со мали корекции можат на Скопје да му служат уште 5-8 години, а потоа да се дадат на некој помал град во Македонија (кои плачат за градски превоз), се разбира ако ситуацијата остане таква каква шо е - крајно очајна.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #110 Posted: 10-Jan-2012 at 23:00
Originally posted by cone

Poslednjeg radnog dana u 2011. godini, Veolia je preuzela poslednjih 5 od 25 autobusa Citta SLF. Ova serija se od predhodnih razlikuje po tome što su ugrađeni šiberi, 2 sa leve i 2 sa desne strane.





http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=9&postdays=0&postorder=asc&start=1050
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #111 Posted: 11-Jan-2012 at 02:06
Зна ли неко ко је произвођач ових дисплеја који су дошли са Саносима? Очигледно немају ”ћ”.

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #112 Posted: 20-Jan-2012 at 18:24
Originally posted by Александар

Зна ли неко ко је произвођач ових дисплеја који су дошли са Саносима? Очигледно немају ”ћ”.



Ах тие дисплеи, и во Скопје пола приватни превозници не успеаја барем да ги сменат дисплеите од германски, шпански, холандски и секаков друг јазик и да вградат на македонски јазик. Александар, мое мислење е дека се работи за некој производител што ги изработил дисплеите за македонскиот пазар. Кој е точно, навистина не сум запознаен.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #113 Posted: 20-Jan-2012 at 19:45
Хвала, у Београду приватни превозници морају да имају кодиране дисплеје или роло траке, то је прописано одлуком града, па због тога су код свих исправни, но тачно је да неки од њих нису прописно кодирана. Нпр, приказивање оба терминуса на дисплеју није прописно, ако није указан смер кретања возила, због чега је против многих поднета пријава, па је то исправљено.

Непрописно обележено


После интервенције
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #114 Posted: 25-Jan-2012 at 18:59
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #115 Posted: 27-Jan-2012 at 00:54
Почев од 1. фебруара се укида стари систем наплате и прелази се на нови систем. Транзиција ће вероватно бити бола у почетку.



Папирне карте се више неће продавати, а цео града постаје једна зона, с тим да је онима у 2. појефтинила карта, јер сада плаћају као да су у 1.

У Интегрисани Тарифни Систем (ИТС) је сада укључена и Ласта и Ластра, тако да ће се исте карте користити и за приградске општине као нпр. за Лазаревац или Младеновац.

Истодобно, у оквиру истог система се тестира и систем гласовне најаве станица. Тренутно је систем активиран у 70% возила ЈГП-а, а очекује се да ће бити у свима активан. Данас сам забележио најаву у једном трамвају старијег типа


Edited by Александар - 27-Jan-2012 at 00:58
Back to Top
oTeget View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 09-Nov-2011
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote oTeget Quote  Post ReplyReply #116 Posted: 28-Jan-2012 at 03:14
Originally posted by Александар




добра
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #117 Posted: 04-Feb-2012 at 15:01
Belkommunaši pri složenim uslovima eksploatacije™










Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #118 Posted: 04-Feb-2012 at 15:27


Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #119 Posted: 06-Feb-2012 at 23:32

www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2&p=353
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #120 Posted: 07-Feb-2012 at 00:10

Previous

ApplauseCheers

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.301 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.