build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Од регионот - Белград

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 11>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Од регионот - Белград
    Posted: 21-Jun-2011 at 00:25
Решио сам да отворим посебну тему како бих поставио детаље градског превоза у Београду. Надам се да није проблем уколико будем писао на српском, јер македонски разумем, али не и пишем /причам/

Јави градски превоз у Београду чине више подсистема: Аутобуски (нажалост најобимнији), тролејбуски, трамвајски и градска железница - БГ:Воз (однедавно). Аутобуски превоз обавља ГСП (Градско Саобраћајно Предузеће), Саобраћајно предузеће ЛАСТА и приватни превозници. Тролејбуски и трамвајски је у склопу ГСП-а, док је БГ:Воз под управом града (не предузећа Железнице србије).

Предност свега је што скоро све функционише у Интегрисаном Тарифном Систему (ИТС), што значи да исте карте важе у свим подсистемима невезано да ли је приватни превозник или државни. Рад и функционисање целог система контролише Дирекција за јавни превоз. Приватни превозници добијају на тендеру линије, обично парцијално да не би имали монопол. Услов је да возило буде ново, такође је дефинисано да превозници после 5 година морају свој возни парк потпуно обновити, што је тренутно у току. Тренутни услови су Евро 5 и климатизован путнички салон. Остале обавезе превозника су дефинисане документом:
http://www.bgsaobracaj.rs/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=6%3A&download=9%3A&Itemid=31&lang=sr

Аутобуски саобраћај као што већ написах одржава:
  • ГСП
  • СП ЛАСТА

и  приватни превозници:

  • Група ”Беобус”
  • Група ”Приватни превозници”
  • Веолиа Транспорт
  • Аутокодекс
  • Тамнава транс
  • Престо,
  • Ситибус и
  • Ћурдић.
ИТС систем је тренутно организован зонално, постоји прва и друга зона. Карту можете купити за обе или једну зону. Такође, карта се купује на трафици, тада износи 50 динара (око 50еуроценти) за једну или 80 динара (80 евроценти) за обе зоне. Ако пак карту купите код возача, тада ће бити дупло скупља, тј. 100динара када је у питању прва зона.
 
Мапа линија прве зоне

http://www.belgrademaps.com

Мапа линија друге зоне

Линије друге зоне обично су троцифрене. Напомена, када путујете у оквиру једне зоне користите карту за једну зону.

Када сам написао горе да скоро све функкционише у ИТС мислио сам на следеће. У Београду постоје такозване конфорне експрес линије на којима саобраћају приватни превозници са климатизованим минибусевима. Те линије нису у ИТС и посебно се наплаћују од 99динара до 120 динара.

Мапа експрес линија:


Ноћне линије (00:00-4:00). У том периоду постоји посебна тарфина зона, а карте се купују у возилима. Ноћне линије нису у ИТС систему.


www.belgrademaps.com

Поред појединачних карата путницима су доступне и месечне и полумесечне ИТС карте.

Напомена: До краја године цео ИТС ће бити реорганизован увођењем нове електронске наплате.

Напомена2: Мапе су мало застареле, сада БГ:Воз саобраћа до Батајнице.








Edited by Александар - 21-Jun-2011 at 00:27
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 21-Jun-2011 at 01:01
Tramvajski podsistem

Prvi tramvaj u Beogradu je počeo sa radom 1892. godine, radi se o tramvaju sa konjskom vučom.
Slike:



Električni tramvaj od 1894. godine. Proizvođač Thomson-Houston


Negde s početka novog veka


Nova kola 1923, MAN Siemens-Schuckert



Istodobno i AEG tramvaji


1927. Ringhoferi


1927-1930 Brown, Boveri und Cie (BBC)


1936. Jasenica (domaći proizvod Goša/ĐuroĐaković)


1940. Breda I


1949/50 Breda II


1952. PCC I (PCC 7000) /Belgijanci/


1960. PCC II


Prvi proizveden PCC u Evropi je vozio u Beogradu, kada su hteli naši da ga iseku vraćen je nazad i sada je u muzeju.



1960/61. Breda 5300


1964/66. Đuro Đaković 101


1970-1974. ĐĐ Bikovi


1972. dolaze debeli Čekadejci (Česi)


Katice - kockasti Čekadejci nabavljani 1980., 1981., 1983., 1986., 1987., 1988., 1990. i 1997.



Tada, osamdesetih godina nabavkom "Katica" svi stari tramvaji su posečeni iako su bili potpuno ispravni. Cilj je bio uniformisati tramvajski sistem. Početkom devedesetih Beogradom su vozile samo Katice.

Švajcarci 2001-2009. (donacija Bazela)






Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 21-Jun-2011 at 01:10
Више о историјату можете прочитати на:

Слике су са тог форума и преузете.

Данас Београдом возе Катице и Швајцарци, а ускоро и КАФ




Прва фотографија КАФ-а на улицама Београда


слике са промоције





http://www.tanjug.rs/
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2286
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 21-Jun-2011 at 02:04
Изврсна тема. Лепе слике и мапе са београдског транспорта. Хтео бих да те упитам, јер нигде ниси поменуо, јел' постоји речни саобраќај у Београду?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 22-Jun-2011 at 23:24
Постоји неки вид, посебно сезонске линије које превозе Београђане до излетишта на ”Ади”. Нажалост, ништа организовано што може попримити епитет ”градског превоза”. Прошли или претпрошле годие су биле уведене речне линије, али је одзив био јако мали, па су убрзо укинуте.

Ускоро ћу поставити и кратку повест тролејбуса у Београду.
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 28-Jun-2011 at 12:28


Карта за јавен превоз во Белград. Оваа е со можност за возење во една зона, 1 или 2 и кошта 30 денари (50 динари). Ваква карта купена во возило кошта 60 денари (100 динари). Интересно е тоа што во сите трамваи има повеќе поништувачи на карти, така што секој со себе си носи билет, али никој не го откуцува. Тек коа ќе дојде кондуктер тие што имаат карти ги поништуваат.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4678
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 28-Jun-2011 at 18:52
Дали истите карти за автобуси важат и за трамвајот и тролејбусот, или има други карти? И дали ако има други карти цената е иста или различна?

А ова... што вика Н23, ако не помине кондуктер (кој уствари треба да провери дали картите се поништени и да ги казни ако не се, а не тој да ги поништува) тогаш имаат зачувано карта која можат пак да ја искористат ... Што и не е баш фер, ако е така?


Edited by FoSsiL - 28-Jun-2011 at 18:54
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Bulldozer View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 18-Jul-2010
Online Status: Offline
Posts: 150
  Quote Bulldozer Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 28-Jun-2011 at 19:22
^
Во Белград јавниот превоз е субвенциониран од градот и реално има многу кои или се возат без да платат карта или идат на варијанта да ја поништат картата само ако влезе контрола, најчесто кога во трамвајот / тролејбусот има многу патници. Јас имав ситуација кога трамвајот беше празан и ми беше незгодно да се шверцам и кога отидов кај возачот да купам карта, човекот ми се изнасмеа па после ми рече дека ретко кој плаќа карта поготово ако се возат за неколку станици
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 28-Jun-2011 at 22:30
Originally posted by FoSsiL

Дали истите карти за автобуси важат и за трамвајот и тролејбусот, или има други карти? И дали ако има други карти цената е иста или различна?

А ова... што вика Н23, ако не помине кондуктер (кој уствари треба да провери дали картите се поништени и да ги казни ако не се, а не тој да ги поништува) тогаш имаат зачувано карта која можат пак да ја искористат ... Што и не е баш фер, ако е така?


Свуда важи иста карта, у трамвају, тролејбусу, аутобусу и градској железници. То је карта за ”1 или 2” зону, а ако користиш обе одједном (мада се врло ретко та користи) купује се карта ”1 и 2”. Ја никада такву карту нисам видео. Но, поред ових многи имају месечне карте, ја рецимо имам студентску која је субвенционриана од државе и никад не бринем о томе колико аутобуса променим, тролејбуса итд.

Иначе, нема кондуктера, већ само контролора. Али они нису у цивилу како се очекује, већ су јасно означени, да их видите да ће ући у аутобус.


Зашто се карта за пар станица не купује и зашто је овако блага политика ГСП-а не знам. Можда је то заоставштина социјализма, где та наплата је више као формална. Други разлог због чега се не купује карта за неколико станица је лош систем наплате, јер не можете са истом картом да преседнете као у другим градовима, па се то помало толерише.

Иначе, једном откуцана карта у важи заувек у том возилу. Ако сутрадан налетите на исти аутобус којим сте се јуче возили у њему ће важити иста карта Big%20smile


Edited by Александар - 28-Jun-2011 at 22:32
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 29-Jun-2011 at 20:11
Blic, 29.06.2011.

Stigao drugi tramvaj iz Španije

Drugi od trideset tramvaja španskog proizvođača „Kaf“ stigao je u Beograd i, nakon kompletiranja i testiranja, trebalo bi da se nađe na beogradskim ulicama.



U toku dana ekipe inženjera sklopiće dva dela tramvaja, a nakon toga slede ostala testiranja, ali u znatno manjem obimu od onih koja su rađena na prvom tramvaju koji se ispituje skoro dva meseca.
 
Za prvi tramvaj predviđeno je oko tri meseca za testiranje, pa bi prema nekim proračunima Beograđani mogli da isprobaju ove tramvaje već u avgustu.
 
Novi tramvaji na beogradskim ulicama biće niskopodni i klimatizovani, sa nosećom konstrukcijom od nerđajućeg aluminijuma i unutrašnjosti od specijalnog ekološkog, nezapaljivog materijala.






Umesto u retrovizore, vozač će gledati u dva monitora koji će prenositi sliku sa dve spoljne kamere, a uz pomoć platforme na trećim i petim vratima, tramvaj će moći da koriste i osobe sa invaliditetom.



Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 30-Jun-2011 at 20:24
Jedan od privatnih prevoznika u Beogradu "Ćurdić" je rešio da svoj vozni park obnovi novim kragujevačkim BIKovima. Međutim, jedino ovaj prevoznik je dolučio da kupi stariji model. Ovaj autobus je u osnovi Neoplan N4016, a prema njegovim tvrdnjama najjaftiniji autobus koji se može kupiti u Evropi.

Evo autobusa


Autobus poseduje 6.7 litarski Cummins Euro 5 motor sa 285konjskih snaga


Kokpit, hmm, za danjašnje poimanje zastareo, ali kažu funkcionalan. Allison autmatski menjač.


Salon nije nešto naročito, dosta prostora i mesta za stajanje. Inače, klimatizovan.


Zadnji deo


Zaključak, za novac solidan autobus, niskopodan je i zadovoljava poslednje ekološke standarde, a potrajaće narednih 5 godina
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11824
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 30-Jun-2011 at 22:44
Originally posted by Александар

a prema njegovim tvrdnjama najjaftiniji autobus koji se može kupiti u Evropi
Која е цената поточно?
Back to Top
N23 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2159
  Quote N23 Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 30-Jun-2011 at 23:51
Ех камо и нашиве приватњаци макар вакви да имаа.
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 03-Jul-2011 at 18:05
Тачну цену не желе да кажу, али се тако рекламирају као најповољнији, што је вероватно тачно јер их приватници масовно купују. С друге стране, неки страни превозници као што је Веолиа Транспорт се одлучила за квалитетнија Волво возила.

NEOBUS ISPORUČIO PRVI AUTOBUS VEOLIJI
petak, 01 jul 2011 16:54

Novosadska fabrika autobusa ''Neobus'' isporučila je prvi od ugovorenih 25 autobusa tipa Citta SLF kupcu Veolia transport LUV iz Beograda.
U pitanju je gradsko solo vozilo na šasiji B7R švedskog proizvođača Volvo, opremljenoj sedmolitarskim dizel motorom D7B od 290 ks, klase emisije Euro 5 i automatskim petobrzinskim menjačem, nemačke firme ZF. Autobus je proizveden u skladu sa najsavremenijim evropskim standardima, poseduje klima uređaj od 32 kW, proizvođača Konvekta, te unutrašnji monitor i dvd sistem za informisanje putnika. Ugrađen je i GPS sistem za pozicioniranje vozila.



Putnici će uživati vozeći se na lako tapaciranim sedištima, presvučenim antivandal tkaninom. Bezbednoj fluktuaciji putnika značajno doprinosi patos presvučen antikliznom oblogom. Na vozilo su ugrađena tri LED displeja za označavanje relacije na kojoj saobraćaju.

Planirano je da ostala 24 autobusa budu proizvedena i predata kupcu do kraja leta u sukcesivnim isporukama. Vozila će se koristiti za prevoz putnika u beogradskom gradskom saobraćaju, što, uz 20 istovetnih komada isporučenih beogradskoj Lasti, značajno povećava prisutnost novosadskih autobusa u prestonici.

http://www.autobusi.net/content/


Edited by Александар - 03-Jul-2011 at 18:06
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 17-Jul-2011 at 13:05
Čičica


Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 29-Jul-2011 at 20:43
Прошао је први период прилагођавања шина новом трамваји и возило је пре недељу дана виђено у старом делу града:


Извор:
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=2&p=226

У току је процес увођења система праћења возила који незванично треба почети следећи месец. Тренутно је у току обука возача и особља, а касније ће почети и нови систем наплате:

Терминали у аутобусима:


http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&t=74&start=430

А од браћа руса нам стижу као испомоћ 60 ЛиАЗ-а за приватног превозника Беобус. Bash Овај пут нешто модернија верзија овог модела, са климом, једноделном шоферком и Каминс мотором Nuts

forum autobusi.net



Edited by Александар - 29-Jul-2011 at 20:49
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 29-Jul-2011 at 20:52
Neobus nastavlja sukcesivnu isporuku Volvo Neobusa prevozniku Veolia Transport


Istog dana i Lasti zglobnu verziju


Izvor piše na fotografijama.
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4678
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 29-Jul-2011 at 23:36
Јас мислам дека новите трамваи за Белград се полн погодок. И малку сум искрено љубоморен што и ние немаме такви  . Но добро, тоа е што е... Може некој ден и ние ќе видиме трамвај.

Ме интересира Александар. На нормална пруга (шини) вози, така? Ширина стандард 1,435мм?

А и Необус Цолво автобусите изгледаат одлично.
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 30-Jul-2011 at 12:41
Не, у Београду је метарски колосек (1000мм). Разлог метарског колосека јесу кривине, јер такве шине захтевају мањи радиус скретања, што је битно за неке уске улице где нема довољно простора.

Тренутно се и убрзано ради на санацији шина неких критичних деоница. Долазак нови трамваја их је мало натерао да се побрину о стању шуна, што је позитивно Thumbs%20Up




После постављања шина, довозе се трамвајски вагони и тако стоје неко време да би шине лепо слегле Big%20smile


Извор:
http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=23&t=67&start=370


Edited by Александар - 30-Jul-2011 at 12:46
Back to Top
Александар View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 13-Dec-2010
Location: Beograd
Online Status: Offline
Posts: 205
  Quote Александар Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 09-Aug-2011 at 21:49
CAF na probnoj vožnji



Linija tri (Trojka)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2017  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.