Музејски комплекс „Македонска Борба“ |
Post Reply | Page <1 1213141516 50> |
Author | |
Cloverstack
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 12453 |
Quote Reply #261 Posted: 08-Jan-2010 at 20:57 |
На иста линија сум со metodius
@ Joker Никако не може да се направи таква генерализација дека современите градби чинеле многу, а овие нашиве лажно „стари“ биле поефтини... тое едноставно не е точно. Се зависи од конкретниот проект. Сигурно дека може да се практикува современа архитектура во некој разуман ценовен опсег. А од друга страна нашето копање по архитектонското минатото не е воопшто ефтино. Како пример земи го објектот за Уставен Суд, чија инвестициона вредност е 24,5 милиони евра за површина од 13,5 илјади метри квадратни. За македонски услови ова е ите како солено. |
|
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #262 Posted: 08-Jan-2010 at 23:31 |
Коментарот е сосема на место. За жал, наместо едно современо градско јадро, на кое ќе завидуваа старите европски метрополи, ние ќе добиеме кичерајски обид за имитација на стара архитектура, што значи ќе продолжиме да им завидуваме на оние кои ќе имаат автентична стара архитектура. |
|
metodius
Newbiе Joined: 07-Jan-2010 Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #263 Posted: 09-Jan-2010 at 16:23 |
Па некој изгледа има потреба од некакво старо Скопје...за коешто не сум сигурен дека постои/постоело. Земјотресот има однесено дел од Скопје, но тогаш тоа биле куќички, по некое зградиче и една шака објекти со вистинска вредност. Наместо тој земјотрес да го искористиме како ,,рефреш" за градов и да добиеме модерен лик, со тоа и Скопје да добие имиџ на модерен град, со архитектура на која може да сме горди, ние вакви работи праиме...ама тоа уште од мастерпланот на Танге ништо не е изведено како шо треба, и еве се провлекува такво ,,недомаќинско'' градење. А тоа е сосема друга тема, извинете за офф-от.
|
|
Ни земја, ни небо,
Ни пекол, ни рај. Само ние и сега. |
|
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #264 Posted: 10-Jan-2010 at 22:47 |
01.
02. |
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
mitatos
Senior Member Joined: 06-Jan-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 1739 |
Quote Reply #265 Posted: 10-Jan-2010 at 22:51 |
Eve uste edna malku matna ama toa e toa
|
|
"Најлошиот град од градовите е тој што нема ред,мир и сигурност за своите граѓани" (Али ибн Еби Талиб)
|
|
Joker
Newbiе Joined: 07-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #266 Posted: 12-Jan-2010 at 13:31 |
Проектов е во старински стил со купола за да се вклопи со стариот народен театар, веројатно не може да се гради некој модерен објект до објект како стариот народен театар, може да кажеме дека ако стариот народен театар добиеше некој нов помодерен проект различен од стариот тогаш ке можевме да дискутираме дали проектов за музејов одговара или не, вака веќе кога знаеме дека се гради стариот народен театар речиси со афтентичен изглед па музејов ке се вкопи во тој стил, а за yставниот суд што се гради не би коментирал зошто ова е сепак страна за музејот Македонски борба.
|
|
ArchiTechTone
Senior Member Joined: 19-Jan-2009 Online Status: Offline Posts: 280 |
Quote Reply #267 Posted: 12-Jan-2010 at 15:17 |
Баш на сликава на Митатос се гледа трагедијата на старо-новиот стил... Старински стил не е само да се направи бетонска коцка која ќе се нашлапа со релјефна декорација. Ете “стариот“ театар илустрира што сакам да кажам. Иако е правен во стил кој повторно имитира некои постари стилови (неокласицизам), сепак тој стил бил актуелен и МОДЕРЕН за тоа време. И, иако дрпале од стари стилови, сепак дрпале со некакво чуство за просторно артикулирање. За објектот на музејот ниту може да се каже дека е правен во некаков тековен стил, ниту дека поседува особена просторна артикулација. Барем “старинските“ стилови се сецирани во многу книги за историја на архитектура и уметност и за нив има еден тон правила и начини на артикулирање со елементите. Музејов е проста бетонска коцка, без никаква динамика на волумени (шубоо се наместени за споредување). Не дека кажувам нешто ново, пишано е тоа многу пати наназад во темава... И аман веќе, куполите не се декорација, тоа е конструктивен елемент кој се користел за совладување на големи распони. Настрана фактот што куполата има извонредна симболична вредност. Но кај нас е тренд сето тоа вулгарно да се редуцира на обично китење, демек ќе сме заличеле на европска метропола Дури и кога се користи како декорација, се користи во согласност со одредени правила кои се врзуваат повеќе со пропорција отколку со декорација... Она што го гледаме на Музејов е бедна калота која неможе да пројде за купола, од единствена причина што е лишена од симболичното, конструктивното а особено пропорциското. Не знам кај виде купола на театарот. На влезот има само два крстасти свода... Најблиската купола е на Свети Димитрија(таа дури не се ни гледа од надвор) и онаа на Македоска Пошта. А тоа со вклопувањето ми е капак на се`. Нашиот центар беше модерен до пред овие објекти. Статистички, сеуште е модерен бидејќи бројот на модерни објекти е поголем од бројот на старо-новите објекти. Не гледам зошто се` би морало да се гради по “старински“ терк, овен можеби заради некакво лечење на комплекси. |
|
Joker
Newbiе Joined: 07-Jan-2010 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #268 Posted: 12-Jan-2010 at 15:49 |
''до Archi Tech Tone -''Hашиот центар беше модерен до пред овие објекти ? Дa бе сега се сетив на ''прекрасната'' автобуска станица што беше до скоро потоа на ''прекрасните'' кенделабри, ''да да'' тој дел беше многу ''осветлен чист и безбеден'' дел од градот посебно навечер, шала на страна ја учев средно музичко во Илија Николовски па тој дел од градот беше хорор филм за сите ученици од школото поготово навечер,се сложувам дека се можело да се избере некој далеку помодерен проект но тешко дека било кој проект би одговарал на Македонска пошта која е од спротива, така да што е тука е.
|
|
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #269 Posted: 12-Jan-2010 at 16:16 |
Џокер, дај да не ја банализираме дискусијава. Архитечтоне даде прилично релевантни аргументи за да ја поткрепи својата теза. Никој не зборувам ниту дека старата автобуска станица била убава, ниту дека плоштадот во моментов личи на нешто, ниту дека коцката е правилно наредена, ниту дека е осветлено и чисто. Зборуваме како искористуваме еден бришан простор во епицентарот на Скопје, дали е правилен избраниот архитектонски израз, дали можел да биде подобар, која е вредноста на објектот кој еве е при крај, дали е тој навистина стар објект или новокомпониран кич... Зборуваме дали времето почнува во 2005 година кога некаде почна да се гради стариот театар па за да ги прилагодуваме сите објекти кон него или пак тука веќе постоеше град со модерни градби кои требаа да бидат реперот како понатаму? |
|
ArchiTechTone
Senior Member Joined: 19-Jan-2009 Online Status: Offline Posts: 280 |
Quote Reply #270 Posted: 12-Jan-2010 at 16:41 |
Чистотата и осветленоста се проблеми од друг карактер. А се извинувам за грешката- модернистички е правиот збор... далеку од тоа дека сме модерни
|
|
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #271 Posted: 12-Jan-2010 at 21:31 |
потполно сум во иста линија со архитектоне, а претходната ситуација во центарот воопшто не ја оправдува идејата таму сега да има онакви објекти какви што сакаат властите
плус мислам дека е погрешно да се размислува дека на театарот не му одговара нешто модерно, малку е тешко да се совпадне, ок, но доколку некој навистина се потруди околу тоа, возможно е, исто мислам дека не треба да се зема в предвид поштата која е дел од друга целина и не припаѓа во истата слика
за другото би се повторил со претходните коментари Edited by zabegan - 12-Jan-2010 at 21:32 |
|
Dave Gahan
Senior Member Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
Quote Reply #272 Posted: 12-Jan-2010 at 22:37 |
Комплетно сум во ист правец на размислување... Распаднатата стара автобуска барем даваше надеж дека еден ден ќе се сруши и на нејзино место ќе се изгради нешто соодветно, сега би била комплетна лудост да се направи тоа со овие објекти. За „вклопувањето“ сакам следново да го кажам - контекстот е следниот (без некаков ред): средновековна тврдина (тазе реконструирана во турски-османлиски облик), регулација на р. Вардар (што обликовно воопшто не наликува на истите од средневропските градови и е со проодно второ корито), телекомуникациски центар, булевар и мост „Гоце Делчев“ (не би ги категоризирал - израз на своето време), Камен мост - заштитен знак на Скопје (турски мост, пар екселанс, колку и да зборат дека е од Јустинијан итд.), музеј на жртвите на Холокаустот(6 години карабина, дури ни тоа) - следат двата нови објекти (за чие обликување архитектонската мисла ќе треба да формира нов поим, зашто уште таков не е измислен), кои уште не изградени, веќе им смета околината да се вклопат во нејзе... Темава е за музејот, ама јас овој „ансамбл“ некако во комплет го доживувам, па затоа него го земам како пример...и жалост многу од дискусииве се повторуваат и во темите кај театарот, официрски, архивот и сите други „скопски црни дупки“... Некаде на форумов има разгледници од „старо, романтично“ Скопје и секогаш кога го гледам театарот се чудам како некој можел да го доживува Скопје како град со река чие течење и брегови(пред да се изгради регулацијата) личеле на мочуриште што тече полека и во таков контекст мене стариот театар (овој музејов нели е нова измислица) никогаш не ми значел како архитектура, туку и напротив не ми личел на НИШТО...и би ги проголтал сите овие глупости да се работи за објект со некакви колосални димензии - Лувр, ако ви е тој репер за „убава“ архитектура - тоалетите во Лувр имаат поголема површина од овие два објекти заедно, димензиите, материјалите, не може ништо овде да се постигне (а и кога би се постигнало би било лудо) - а ова?! Ова е провинцијалистички обид да се склопи нешто од сеќавање на нешто што се видело некаде... Не би рекол дека треба да се сруши тоа што останало, ама да се гради на ново во овој јазик е дебилно. (За Architectone - во приближно ист период со театарот се и етнолошки музеј и денешна градска болница, што се доказ дека и во тоа време можело да се размислува поинаку, не дека се тоа којзнае какви објекти, ама филозофијата е комплетно различна, со тоа што се согласувам дека во времето во кое се градени било помал грев отколку денес да се праи тоа) Една многу важна ситница што гледам дека на сите ви промакнала овде е тоа што Калето, кое какво такво е во поавтентична форма од „театаров„ и музејот е тоа што стариот објект (што btw нема ист габарит со овој, поточно нема ништо исто со него) има едно или две нивоа повеќе и е поставено на кота која ја налага новата регулација на реката (7-8м над старата) - што е директна причина оваа карикатурална завеса да ја покрие најзначајната визура во Скопје во која се вклучени најмаркантните градски обележја - реката, мостот и калето - вие стоите на плоштадот - центарот на сите скопски и македонски случувања и на крај краева - визурата која е на грбот на град Скопје... Прашање - Вредеа сите овие лудости да се унакази еден таков уникатен градски знак? |
|
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
|
Vladimir P
Senior Member Joined: 06-Apr-2008 Location: Скопје Online Status: Offline Posts: 3304 |
Quote Reply #273 Posted: 12-Jan-2010 at 23:13 |
Не ми е јасно собирање на баби и жаби, споредба на кале театар нови објекти ...
Дали за да се задржи еден стил треба да се најде еден репер и се да се гради според него - лего коцки ? И ако веќе правиме споредби зашто ама баш никој не го анализира делот со ибни пајко театарот - скокалница. амам, црква ... како сето тоа се вклопува со кале Не сваќајте го ова ко мое одобрување на овој папазјанија стил но овакво размислување никаде не води. Можда треба ова во друга нишка да се вметне но ... |
|
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/ |
|
Шпер
Senior Member Joined: 13-Jun-2009 Location: Струмица Online Status: Offline Posts: 310 |
Quote Reply #274 Posted: 13-Jan-2010 at 20:27 |
СУДСКИ УВЕРЕНИЈА, ПА РАБОТА НА ДЕЛАТА ЗА КОМПЛЕКСОТ „МАКЕДОНСКА БОРБА“
ВМРО лустрира уметници за музејот
Ивана Васева http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1914&ArticleID=131072 |
|
|
|
leonid23
Senior Member БАНИРАН Joined: 30-Nov-2009 Location: Strumitza Online Status: Offline Posts: 579 |
Quote Reply #275 Posted: 13-Jan-2010 at 22:16 |
Ама Шпиц и Време
И малите деца знаат кој стои зад тие 2 пишани медиума |
|
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #276 Posted: 14-Jan-2010 at 00:43 |
Настрана натегањево позиција-опозиција, целава драма ми личи на времето на комунистите кога се цртаа портрети од тито, битките од неретва и сутјеска и истите се поставуваа по фабрики, пошти, трговски центри, железнички и автобуски станици итн.
А друг муабет ми е, дека каква логика во денешно време има да се гради музеј со „цртежи на сцени“? Не ли му текнува на накој малце да користи современи технологии да се претстави историјата на уште повпечатлив начин??? |
|
metodius
Newbiе Joined: 07-Jan-2010 Online Status: Offline Posts: 0 |
Quote Reply #277 Posted: 14-Jan-2010 at 03:46 |
Околу вклопувањето со околните објекти, ако одиме по таа логика, би требало целиот град да изгледа исто и униформно! На пример, градиме еден објект, и тој носи обележја од романички стил. До него градиме објект кој би се вклопил, исто романички стил. До него градиме стамбена куќа, романика. До неа, архив, погодувате романика. Накаде води ова?!
|
|
Ни земја, ни небо,
Ни пекол, ни рај. Само ние и сега. |
|
krale
Senior Member БАНИРАН Joined: 28-Dec-2009 Online Status: Offline Posts: 1487 |
Quote Reply #278 Posted: 14-Jan-2010 at 14:08 |
Најубавите градови во светот се баш такви... само помисли си: Амстердам Венеција Фиренца Дубровник Прага секој од нив си има свој препознатлив печат и по тој униформиран изглед се правело се и се уште се прави. |
|
Dave Gahan
Senior Member Joined: 27-Oct-2008 Location: 42°0′N,21°26′E Online Status: Offline Posts: 986 |
Quote Reply #279 Posted: 14-Jan-2010 at 14:36 |
КОГА СЕ ГРАДЕНИ ОВИЕ ГРАДОВИ-ЛЕПОТАНИ???? ...и стварно ли си мислиш дека Скопје, после оваа акција ќе биде следен на листава!? |
|
MAKE CAPITALISM HISTORY
|
|
Шпер
Senior Member Joined: 13-Jun-2009 Location: Струмица Online Status: Offline Posts: 310 |
Quote Reply #280 Posted: 14-Jan-2010 at 23:13 |
Мара Бунева во февруари во Скопје, а по неа и Ванчо МихајловНа восочната фигура Ченто е претставен во затвор, дедо Иљо Малешевски носи традиционална малешевска носија. Мисирков и Груев се седнати, Христо Узунов е во поза пред да изврши самоубиство, пишувајќи проштално писмо Восочната фигура на Мара Бунева ќе стигне во Скопје до петти февруари. Музејот во Киев веќе и ја изработил главата. Сега се прави телото. Гоце Делчев се доработува. Се леат фигурите на Страхил Гигов, Лазар Колишевски и Цветко Узунов - Абаз. Христо Матов, Пере Тошев, Кузман Јосифовски - Питу и Лазар Трповски се готови. До почетокот на идниот месец нивните фигури ќе бидат транспортирани од Украина во Скопје. Со образложение дека ја овековечува историјата, Владата не се откажа од намерата да ги излее во восок и контроверзните личности од минатото на Македонија. Ванчо Михајлов е во групата на фигури што следни ќе се прават. Фигурата на Тодор Александров е примена во Скопје пред дваесетина дена. Сите тие се дел од 105-те восочни фигури што ќе бидат изложени во музејскиот комплекс „Македонска борба – Музеј на ВМРО и Музеј на жртвите од комунизмот“ што владата го гради од левата страна на Вардар. Музејот треба да биде готов до крајот на годинава. Тогаш се очекува во Скопје да бидат донесени сите фигури што ќе бидат поставени во него. Задолжена за изработка на фигурите е скопската фирма „Специјална опрема“, во соработка со експерти од Киев. Директорот Јовица Ѓуричиќ вели дека фигурите ќе чинат 1,5 милион евра. Или, секоја фигура просечно по 15.000 евра заедно со костимите и царинските давачки. Според Ѓуричиќ, тоа е многу поевтино од западните држави каде што изработката на една восочна фигура е од 150.000-200.000 евра или од Русија, каде што цената е 150.000 до 300.000 долари за една фигура. Додека покрај Вардар интензивно се гради, во Киев интензивно се работи. Седум украински уметници во соработка со пет македонски историчари се обидуваат да ги „трефнат“ и физичките, но и психолошките карактеристики на личностите што ги овековечуваат во восок. Заедно со скулпторите, костимографот и членовите на комисијата од Министерството за култура, тимот задолжен за овој проект брои 20 лица. - Прво се избира фотографија. Некогаш има многу, но во некои случаи, постои само една фотографија. Од таму се определуваат висината, тежината, бојата на коса и на очи. Потоа се прави психолошки профил за да се погоди изразот на лицето. Во првата фаза, се прави главата на фигурата во глина. Потоа се лее во восок. Косата се става влакно по влакно. Очите ги изработува очен протетичар. Кога главата ќе биде целосно готова, почнува изработката на телото (манекенот). Ако комисијата нема забелешки, се носи костимот во Киев и фигурата се облекува. Така готова ја транспортираме до Скопје во посебни сандаци - велат во „Специјална опрема“. Досега се донесени 40-тина фигури. Методија Андонов - Ченто е претставен во затвор, облечен во затворска облека. Дедо Иљо Малешевски носи традиционална малешевска носија. Крсте Петков Мисирков и Даме Груев се седнати, Панчо Михајлов-Чавдар е клекнат, а Христо Узунов е во поза пред да изврши самоубиство, како и пишува писмо на мајка си. Фигурите се чуваат во посебна просторија, на температура од најмногу 15 Целзиусови степени. Упатените што имале можност да ги видат восочните фигури велат дека според изработката, тие по ништо не заостануваат зад фигурите во познатиот музеј „Мадам Тисо“ во Лондон. Целта на поставката во Музејот на ВМРО е да се прикаже историјата на Македонската револуционерна организација. Изборот на програмата во двата музеја е на историчарот Зоран Тодоровски, директор на Архивот на Македонија. Дел од историчарите и Сојузот на борците веќе го оспорија изборот на Михајлов и на Бунева, со образложение дека тие го оспорувале македонскиот идентитет и биле поборници за бугарската кауза. Владата смета дека и негативните личности се дел од историјата и оти и за нив има место во музеите. Восочните фигури ќе бидат изложени во Музејот во амбиент соодветен на времето во кое дејствувале личностите, според кои се направени и под посебни светла за што ќе се погрижат експерти од Украина. Во околните земји, Музеј на восочни фигури има во Јагодина, Србија. Личности што ќе се најдат во Музејот ГОТОВИ ФИГУРИ: Крсте Петков Мисирков, Ѓорче Петров, Славчо Ковачев, Методија Шаторов, Методија Андонов -Ченто, Јане Сандански, Павел Шатев, Александар Протоѓеров, Борис Сарафов, Арсение Јовков, Даме Груев, Димо Хаџи Димов, Никола Карев, Димитар Влахов, Христо Узунов, Питу Гули, Тодор Александров, Димитар Поп Георгиев - Беровски, Дедо Иљо Малешевски и Димитрија Чуповски. Донесени се и фигурите на Вилијам Гледсон, Васил Чакаларов, Панчо Михајлов - Чавдар и Драган Богдановски. ИЗРАБОТЕНИ СЕ И ШЕСТТЕ ОСНОВАЧИ НА ВМРО: Петар Поп Арсов, Иван Хаџи Николов, Христо Батанџиев, Андон Димитров и Христо Татарчев. ГОТОВИ, СЕ ЧЕКА ДА СЕ ДОНЕСАТ ВО СКОПЈЕ: Христо Матов, Пере Тошев, Кузман Јосифовски - Питу и Лазар Трповски. СЕ ЛЕАТ: Страхил Гигов, Лазар Колишевски и Цветко Узунов - Абаз. СЛЕДНИ ФИГУРИ ШТО ЌЕ СЕ ПРАВАТ: Никола Парапунов, Панко Брашнаров, Александар Турунџиев, Петар Чаулов, Ванчо Михајлов, Сирма Војвода, Венко Марковски и Петре Пирузе. ФИГУРИ НА КОРЕКЦИИ: Ѓорѓи Сугаров, Диме Панџурoв, Алберт Сониксен (секретар на македонскиот комитет во Њујорк, учесник во чети на ВМРО) НАПРАВЕНИ САМО ГЛАВИТЕ: Мара Бунева, мис Елен Стон. Автор: Сунчица Стојановска http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=113101023497&id=9&prilog=0&setIzdanie=21883 Ќе има и восочна фигура на Драган Богдановски (1929-1998), еден од основачите на ВМРО-ДПМНЕ во 1990 година. Одлежал 11 години во Идризово (1977-1988). Основач е на Движењето за ослободување и обединување на Македонија во Осло, во 1972 година. Edited by pbanks - 15-Jan-2010 at 00:58 |
|
Post Reply | Page <1 1213141516 50> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |