build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 85>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #441 Posted: 24-Dec-2010 at 04:03
Петте возачки на ЈСП облекоа нови униформи


Петте професионални возачки на ЈСП Скопје добија нови униформи специјално скроени за нив. Костумите им ги креирала и ги сошила вработена во јавното претпријатие, а подарокот пред новогодишните празници им го врачил генералниот директор Мишо Николов.
Нови костуми имаат и возачите, но тие многу ретко ги носат.

ЈСП Скопје неодамна усвои и Кодекс на однесување којшто е обврска за сите вработени, но во него нема одвоено место за дрес-кодот, така што носењето на униформираната облека и натаму се остава на добрата волја на возачите.

(Е.А.)


http://vecer.mk/?ItemID=02335995795C904690167280C8B56F3E
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #442 Posted: 09-Jan-2011 at 16:51
Еве направив една споредбена табела со клучните параметри на трите модели на градски автобуси со кои наскоро треба да се поднови ЈСП Скопје.

Со оглед на тоа дека тешко се доаѓа до податоци, табелата допрва треба да се комплетира. Се надевам дека тоа ќе биде можно во разумен период. За украинските автобуси, со оглед дека ги имаме идентификувано и со оглед дека на сајтот на ЛАЗ се изнесени доста податоци, всушност многу дилеми ќе се разјаснат кога ќе се разјасни и дилемата околу тоа кој мотор е вграден. А за кинеските којзнае, ниту на сајтот на Јутонг ниту на било кое друго место на нет не се спомнува дури ни моделот за Скопје, единствено се вртат копи/пејст вести кои се всушност преводи на соопштенијата од министерството за транспорт и врски.

Од оние информации со кои располагаме, со ваква споредбена табела уште повеќе паѓа во очи комплетната инфериорност на двокатните автобуси. Пред се најскапи, а со најмал капацитет (шокантно мал). Исто така нивната ифериорност може да се антиципира и во неколку категории кои сеуште не се пополнети. А од оние работи што не се погодни за во табела, можам да кажам дека сум многу пријатно изненаден од ЛАЗ. Цела механика и пошироко е германска. Значи не е само моторот, туку и неговите придружни системи и трансмисијата и осовините и амортизацијата... За кинеските останува да видиме од какви делови и системи ќе бидат склопени. Ако ни на тоа поле не компензираат колку-толку, тогаш не знам веќе што да се каже.




Edited by Cloverstack - 09-Jan-2011 at 16:55
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1110
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #443 Posted: 09-Jan-2011 at 17:24
Според сајтот на ЛАЗ, 18LF имаат Евро 3 мотор, со 285КС(210KW) и потрошувачка од 24l/100km. 12LF имаат исти карактеристики со тоа што е наведедно дека моторот е Евро 2 или 3 (што и да значи тоа). Имаат ЛАЗ кажано дека ќе вградуваат нов тип на мотори?
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #444 Posted: 09-Jan-2011 at 17:53

Дилемата со моторите е прилично заплеткана и тоа прашање допрва треба се разјасни:

http://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=780&PID=85655#85655

Инаку на сајтот на ЛАЗ по дифолт ја дава Еуро3 понудата, но ако кликнеш горе кај "Комплектация" има и за со понуда Euro5 и EEV. И токму тука настанува збрката, за нашите автобуси цело време се труби дека ќе бидат со Еуро4, а таква комбинација не фигурира на сајтот.

За потрошувачката на 17,6 метарскиот CityLAZ-18LF од 24 литри на 100 километри очигледно е грешка, во табелите тој податок фигурира за сите модели од 10-метарскиот до 19-метарскиот и тоа без разлика на моторот. Јас се водев според брошурата (http://www.laz.ua/en/prod/4/18/brosh/) која е очигледно попрецизна, но за жал во нејзе фали токму моделот CityLAZ-18LF. Сепак, податок за потрошувачка од 28 литри на 100 километри за тој модел беше веќе спомнат поназад во нишкава, а и изгледа логично ако потрошувачката на CityLAZ-12LF е 24 литри, а на CityLAZ-20LF кој се произведува и со поснажни мотори е 30 литри (податоци од брошурата). Но бидејќи сепак не е сосема сигурен податокот, затоа и оставив еден прашалник до него.

Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1110
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #445 Posted: 09-Jan-2011 at 18:32
Да, логично е дека ќе има поголема потрошувачка.Инаку баш се „интересни“ податоците од Yutong за потрошувачката на нивните градски модели, 38л. за еден од едноделните и 50л. за дводелниот модел. Во најоптимистичка варијанта нашиве двокатни би трошеле нешто над 40л. Не знам колкава е потрошувачката на автобусиве моментално што ги имаме, ама се гледа од км дека моделиве на Yutong во споредба со ЛАЗ трошат многу повеќе. А дефинитивно Cummins не ни бега.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #446 Posted: 09-Jan-2011 at 20:22
Катастрофа е капацитетот на патници на двокатните автобуси. Јас очекував барем преку нив ќе се амортизира укинувањето на зглобните автобуси. Освен за успомен и дуго сечање на „старите“ скопјани, се` останато поврзано со нив е негативно.
Back to Top
sanos_a View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Aug-2009
Online Status: Offline
Posts: 149
  Quote sanos_a Quote  Post ReplyReply #447 Posted: 09-Jan-2011 at 23:24
овие податоци што се дадени во табелата не се ни малку точни. мерцедес градски со автоматски менувач троши околу 45 - 50 литри на 100 км. па видете сега колку ке трошат нашите
најдобриот форум за автобуси
www.autobusi.net/forum
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #448 Posted: 10-Jan-2011 at 02:58
Тоа за потрошувачката се официјални податоци на ЛАЗ, мада навистина изгледаат нереално. Можеби ги претставиле бројките за комбинирана потрошувачка наместо да ги претстават бројките за градска потрошувачка или за некоја специфична метода за градски автобуси, бидејќи е факт дека со нивниот режим на возење, градските автобуси трошат повеќе и од стандардот за „градска вожња“. Но тогаш колку тек ќе биде потрошувачката на двокатните? А во никој случај нема да биде оправдана со поголем капацитет, баш напротив. Во секој случај спомнав дека табелата допрва треба да се пополни во вистинска смисла, па дајбоже да дојдеме до сигурни и прецизни податоци, лесно ќе корегираме каде што има потреба. Патем, може ли некој да ми посочи официјални податоци за потрошувачката на моделите на Мерцедес и МАН?


Инаку мене ми беше чудна и разликата во бројот на патници која може да ја превезе единечниот ЛАЗ наспроти двокатниот Јутонг, но таму излезе дека податоците се веродостојни. Од една страна, податоците за двокатниот се од нашето министерство, кое во никој случај не би соопштувало нереално помали податоци бидејќи не им оди во прилог. Од друга страна според тоа што прочепкав по нет, за 12-метарски единечни градски автобуси (како оној од ЛАЗ) капацитетот (во зависност од конфигурацијата и соодносот стоење/седење) во најголем број случаи се движи токму во опсег 90-110. Како е можно двокатен автобус да има осетно помал капацитет од еднокатен единечен? Еве како:
- На горниот кат е дозволено само седење, па тој не помага толку пресудно во контекст на капацитетот.
- Двокатниот Јутонг е 1,4m пократок и во старт има над 3,5m2 помала површина на платформата.
- Скалиштето е прилично голем мртов простор.
- Нашиот модел од Јутонг губи дополнителен простор поради својата неефикасна и нерационална ретро-конфигурација, која произлегува од мртвиот простор во предниот дел, кај „носот“.
- Простор одземаат и возачкото место и вертикално поставениот мотор, впрочем исто како и кај единечниот ЛАЗ, но кај двокатниот Јутонг ефектот е многу подрастичен, бидејќи поради претходно спомнатите губитоци, корисниот просторот е веќе многу поограничен.
- Наместо да се форсира стоење на долниот кат, седиштата зафаќаат поголем процент од корисниот простор отколку што е тоа случај со единечниот ЛАЗ. Се прашувам зошто не исфорсирале повеќе стоење или дури и само стоење на долниот кат, за колку-толку да се оправи капацитетот, но немам одговор. Можеби има врска оскиното оптоварување... веројатно не е баш добра идеја за градски сообраќајници, на две оски да се натовари двокатен автобус, а потоа и максимално да се преполни со патници... Всушност којзнае што е причината, битно ние имаме таква бизарна ситуација, да нашите двокатни автобуси имаат смешен капацитет од 81 патник, а да се поскапи дури и од зглобните ЛАЗ-ови кои имаат капацитет од 176 патници. Од првите имаме нарачано 200, а од вторите имаме нарачано 4. Исто така останува старото прашање дали тој капацитет за 81 патник воопшто ќе може редовно да биде искористен до крај, дел поради помалата достапност на горниот кат, а дел поради тоа што горниот кат веројатно ќе биде магнет за проблематични појави и типчиња.

Сум кажал, според мене ова со двокатниве е безумие и огромно фијаско и може да биде резултат само на тотално неодговорна и паушална политичка одлука без трунка анализа и сериозен пристап. Да не ги спомнувам другите проблематични точки, мислам дека капацитетот сам по себе е доволна причина за никогаш да не ги ни земевме во предвид двокатниве за некаква поголема набавка.

И мислам дека доколку се оствари најавата за целосно пензионирање на старата флота на ЈСП (пред се мислам на зглобните автобуси), јавниот превоз во Скопје ќе колабира во шпицовите. Освен доколку не успеат да изградат респектибилна ЛРТ/трамвајска мрежа во наредните 2-3 години, што јасно нема да се случи, предвидувам дека или панично ќе ги вратиме и крпиме прастарите зглобни Саноси и Икаруси, или ќе следува ургентна двоцифрена нарачка на зглобни ЛАЗ-ови.


Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2647
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #449 Posted: 10-Jan-2011 at 07:47
Само 4 зглобни автобуси за цело Скопје?

А за двокатните автобуси со мизерен капацитет на патници, со огромно задржување на станиците, бидејќи ќе има само една врата за излез и со можност за пробивање низ гужвата за да излезеш како кај преполн меѓуградски автобус, прашање е кој ќе ги користи?

Пример, ако на зглобен 41, изутрина му треба најмалку половина час од Драчево до Транспортен Центар, колку ќе му треба на двокатниот?

Сега Скопјаните ќе треба да си планираат минимум половина час порано тргнување на работа и уште половина за враќање. И тоа ако користат само еден автобус. Подобро ќе им биде да се преселат во Куманово. Помалку време ќе губат во патување!
Back to Top
Max View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 3605
  Quote Max Quote  Post ReplyReply #450 Posted: 10-Jan-2011 at 09:44

кло добри поенти и недоумици имаш, особено прашање е одржувањето на новите автобуси т.е. не само одржувањето туку и нивното пазење од деликвенција, дали ова ќе се сузбие со камери или пазачи незнам, но за две три години употреба двокатните можат да доживејат дебакл на овој план... друго ефикасноста околу тајмингот дефинитивно мора да се реши со жолта лента на булеварите! но сепак итно на скотје му треба докомплетирање на целата инфраструктура од гупот т.е. дуповите, та дури сетне растеретување на сообраќајот, а каде се сите оние еден куп нови возила, секое семејство скоро има по две три коли, ова мора под итно да се ограничи, односно за секое ајде не второ но трето возило на една адреса или семејство да се плаќа екстра при регистрација што е тешко остварливо и применливо, но исто така комплетно е вон памет секој да оди со свој автомобил и тоа сам на работа па капак во голем број ориентирани со работа во центар... се додека не стекнеме навики каде повеќе вработени во една компанија ќе одат со заеднички возила или ќе делат превоз, сообраќајните шпицови ќе бидат кошмар а особено за градскиот јавен транспорт и особено што мора да се размислува за идни проекции на движењето и демографијата т.е. неартикулираното планирање на урбанизмот... 

сепак самата обнова на возниот парк верувам со себе ќе повлече и некоја дополнителна регулација во сообраќајот како јавниот транспорт би бил ефикасен односно брз, дали тоа ќе се постигне со жолта лента која доживеа фијаско пред некое време незнам но дефинитивно ако веќе не профункционираат ефикасно двокатните, мој предлог би бил тие да се растурат низ земјава како туристички, а за скотје да се нарачааат дополнително зглобни од лаз, а во скопје да останат само шака двокатни колку што е потребно да се покријат туристички екскурзии...

Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 1110
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #451 Posted: 10-Jan-2011 at 12:52
Ок, информацијата од sanos_a за потрошувачката е утешителна. Би било катастрофално двокатните да трошат 30-40% повеќе од зглобните ЛАЗ. Но сега пак не ми изгледа веродостојна информацијата за капацитетот и дали местата за стоење се калкулирани по исти критериуми. Јасно е дека двокатните имаат далеку повеќе места за седење, а од сликите се гледа и дека еднокатните (единечните) немаат изразито повеќе простор за стоење во однос на долниот кат на двокатните. Плус и очекувано е дека во Скопје нема да се почитува ограничување на бројот на патниците, односно двокатните на долниот кат ќе се преполнуваат. Така да, не треба да се избрза со заклучок дека ЛАЗ имаат поголем капацитет од Јутонг, барем во скопски услови.

А дека зглобните ЛАЗ се во секој аспект (освен туристичиот можеби) поисплатливи од двокатните е очигледно. Кога ќе заврши набавката на сите 286 автобуси не ми се верува дека ќе се остварат некои црни сценарија за колапс на сообраќајот што се споменуваат, но ќе биде потребно во најкус можен рок да се оди на нов тендер за зглобни автобуси што ќе ги заменат саносите од 90-тите. За 6-7 години со близу 400 релативно нови автобуси + подновени приватни + реновирани постојки + регулирана жолта лента + интегриран систем за наплата, би имале сосема задоволителен автобуски превоз.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #452 Posted: 10-Jan-2011 at 14:45
Originally posted by Cloverstack

Тоа за потрошувачката се официјални податоци на ЛАЗ, мада навистина изгледаат нереално. Можеби ги претставиле бројките за комбинирана потрошувачка наместо да ги претстават бројките за градска потрошувачка или за некоја специфична метода за градски автобуси, бидејќи е факт дека со нивниот режим на возење, градските автобуси трошат повеќе и од стандардот за „градска вожња“. Но тогаш колку тек ќе биде потрошувачката на двокатните? А во никој случај нема да биде оправдана со поголем капацитет, баш напротив. Во секој случај спомнав дека табелата допрва треба да се пополни во вистинска смисла, па дајбоже да дојдеме до сигурни и прецизни податоци, лесно ќе корегираме каде што има потреба. Патем, може ли некој да ми посочи официјални податоци за потрошувачката на моделите на Мерцедес и МАН?


Инаку мене ми беше чудна и разликата во бројот на патници која може да ја превезе единечниот ЛАЗ наспроти двокатниот Јутонг, но таму излезе дека податоците се веродостојни. Од една страна, податоците за двокатниот се од нашето министерство, кое во никој случај не би соопштувало нереално помали податоци бидејќи не им оди во прилог. Од друга страна според тоа што прочепкав по нет, за 12-метарски единечни градски автобуси (како оној од ЛАЗ) капацитетот (во зависност од конфигурацијата и соодносот стоење/седење) во најголем број случаи се движи токму во опсег 90-110. Како е можно двокатен автобус да има осетно помал капацитет од еднокатен единечен? Еве како:
- На горниот кат е дозволено само седење, па тој не помага толку пресудно во контекст на капацитетот.
- Двокатниот Јутонг е 1,4m пократок и во старт има над 3,5m2 помала површина на платформата.
- Скалиштето е прилично голем мртов простор.
- Нашиот модел од Јутонг губи дополнителен простор поради својата неефикасна и нерационална ретро-конфигурација, која произлегува од мртвиот простор во предниот дел, кај „носот“.
- Простор одземаат и возачкото место и вертикално поставениот мотор, впрочем исто како и кај единечниот ЛАЗ, но кај двокатниот Јутонг ефектот е многу подрастичен, бидејќи поради претходно спомнатите губитоци, корисниот просторот е веќе многу поограничен.
- Наместо да се форсира стоење на долниот кат, седиштата зафаќаат поголем процент од корисниот простор отколку што е тоа случај со единечниот ЛАЗ. Се прашувам зошто не исфорсирале повеќе стоење или дури и само стоење на долниот кат, за колку-толку да се оправи капацитетот, но немам одговор. Можеби има врска оскиното оптоварување... веројатно не е баш добра идеја за градски сообраќајници, на две оски да се натовари двокатен автобус, а потоа и максимално да се преполни со патници... Всушност којзнае што е причината, битно ние имаме таква бизарна ситуација, да нашите двокатни автобуси имаат смешен капацитет од 81 патник, а да се поскапи дури и од зглобните ЛАЗ-ови кои имаат капацитет од 176 патници. Од првите имаме нарачано 200, а од вторите имаме нарачано 4. Исто така останува старото прашање дали тој капацитет за 81 патник воопшто ќе може редовно да биде искористен до крај, дел поради помалата достапност на горниот кат, а дел поради тоа што горниот кат веројатно ќе биде магнет за проблематични појави и типчиња.

Сум кажал, според мене ова со двокатниве е безумие и огромно фијаско и може да биде резултат само на тотално неодговорна и паушална политичка одлука без трунка анализа и сериозен пристап. Да не ги спомнувам другите проблематични точки, мислам дека капацитетот сам по себе е доволна причина за никогаш да не ги ни земевме во предвид двокатниве за некаква поголема набавка.

И мислам дека доколку се оствари најавата за целосно пензионирање на старата флота на ЈСП (пред се мислам на зглобните автобуси), јавниот превоз во Скопје ќе колабира во шпицовите. Освен доколку не успеат да изградат респектибилна ЛРТ/трамвајска мрежа во наредните 2-3 години, што јасно нема да се случи, предвидувам дека или панично ќе ги вратиме и крпиме прастарите зглобни Саноси и Икаруси, или ќе следува ургентна двоцифрена нарачка на зглобни ЛАЗ-ови.




Феноменално резонираш Кловер. Најдобро ќе беше 80% од автобусите на ЛАЗ да бидат зглобни, а мал број единечни. Бројот на единечни автобуси ќе се заменеше со двокатните автобуси. На тој начин, автобусите Санос купени 1998 година ќе возеа заедно со единечните и зглобните автобуси на селските линии, додека двокатните и зглобните автобуси ќе возеа на градските линии.

Јас сум сигурен дека зглобни автобуси нема да се пуштаат на селските линии кон Побожје, Матка, Студеничани, Блаце... бидејќи планинскиот терен не би им одговорал дури и во летните месеци. Тоа значи дека селските линии ќе треба да се покриваат со автобусите на ЛАЗ и оние на Санос купени 1998 година. Тоа значи дека на градските линии ќе останат двокатните автобуси во комбинација со единечните автобуси на ЛАЗ. И како овие автобуси ќе се справат со големиот број на патници на линиите 2, 5, 15, 57, 50? Мојот заклучок е дека двокатните автобуси се за џабе фрлени пари кои за брзо време ќе останат гаражирани во депо.

Инаку во моментов не можам да ја најдам анализата од невладината „Екосвест“, каде што детално се наведени бројот на патници во просек што се превезуваат на секоја од линиите на ЈСП. Со овие бројки може да се утврди дали новите автобуси можат да ги превезат патниците низ Скопје. Ми се чини дека најфреквентни линии во Скопје се 5, 2 и 22.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2647
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #453 Posted: 10-Jan-2011 at 16:13
Можеш ли да направиш груба пресметка колку време ќе им треба на двокатните 57, 2 и 5 за да стигнат од прва до последна станица?

Фино ви велам, дојдете си во Куманово. 40 min имате до Скопје со автобус, со кола имате 25 min.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #454 Posted: 10-Jan-2011 at 16:22
Наместо дупли на 20 мин, единечен на десетина минути. е сега колку то повлчекува во гориво повеќе е друга работа. Но рачунајте дека ако Скопје прави и трамвај, а планира, масивниот превоз, големите маси луќе се тамо.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #455 Posted: 10-Jan-2011 at 21:02
Originally posted by Max

ако веќе не профункционираат ефикасно двокатните, мој предлог би бил тие да се растурат низ земјава како туристички, а за скотје да се нарачааат дополнително зглобни од лаз, а во скопје да останат само шака двокатни колку што е потребно да се покријат туристички екскурзии...
Не дека можеме финансиски да си дозволиме секои 2-3 години да се предомислуваме околу концептот на јавен превоз и да правиме нови големи нарачки, туку тоа со туризмот едноставно нема реална основа. Каква е таа туристичка понуда низ Скопје и низ другите градови што ќе апсорбира дури 200 вакви возила (патем неадекватни, наменети за јавен превоз). Накратко, ова фијаско нема да можеме да го оправиме со некакви едноставни претумбации и импровизации, туку долго време ќе си го сркаме тоа што сме си го надробиле.


Originally posted by <Fresno>

Но сега пак не ми изгледа веродостојна информацијата за капацитетот и дали местата за стоење се калкулирани по исти критериуми.
И мене ми беше сомнително тоа со капацитетот, токму затоа прочепкав по нет, но сепак утврдив дека за ЛАЗ-овите бројките се токму во рамки на стандардите. За двокатните бројките доаѓаат од извор кој сигурно не би имал тенденција да ја намали бројката. Се обидов да направам издржана анализа на факторите зошто нивниот капацитет е толку мал, иако наизглед ситуацијата делува многу чудно... ѓаволот сепак е во „деталите“. Еве дури и да речеме дека методологијата не оди во прилог на двокатните, па да им дадеме бонус 10-тина патници над декларираниот капацитет, пак е катастрофа работава.


Originally posted by <Fresno>

Плус и очекувано е дека во Скопје нема да се почитува ограничување на бројот на патниците, односно двокатните на долниот кат ќе се преполнуваат. Така да, не треба да се избрза со заклучок дека ЛАЗ имаат поголем капацитет од Јутонг, барем во скопски услови.
По истата логика во скопски услови и ЛАЗ-овите ќе се пренаполнуваат, а со тоа диспаритетот само би станал поголем.


Originally posted by BOJAN

Инаку во моментов не можам да ја најдам анализата од невладината „Екосвест“, каде што детално се наведени бројот на патници во просек што се превезуваат на секоја од линиите на ЈСП.
За оваа ли велиш?
http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/JAVEN%20PREVOZ/ekosvest urban_sinski.pdf


Originally posted by lslcrew

Наместо дупли на 20 мин, единечен на десетина минути. е сега колку то повлчекува во гориво повеќе е друга работа.
Рачуницата е многу покомплицирана од тоа и не повлекува само гориво, туку и дополнителни автобуси (кои нема да ги имаме доволно со формулата 200+80+4) и дополнителни возачи (уште едно оптоварување за рентабилноста на ЈСП). А бидејќи проблемот со капацитетот пред се се однесува на 10-тина најоптоварени линии кои и со моменталниов редуциран возен ред во поголем дел од денот се обраќаат во интервали значително пократки од 20 минути (што е лесно да се провери на сајтот на ЈСП), излегува дека таму треба навистина премногу нерационално да се зголеми „густината“ на ангажирани автобуси. Еве на пример линиите 2-ка и 5-ка и покрај тоа што во добар дел од денот имаат зачестеност од практично 10-тина минути, сепак комбинирано врзуваат вкупно 21 зглобен автобус.


Originally posted by lslcrew

Но рачунајте дека ако Скопје прави и трамвај, а планира, масивниот превоз, големите маси луќе се тамо.
Скопје одамна планира да прави трамвај. А дури и во случај овој пат да излезе посериозна работата, сепак нема шанси проектот трамвај да стигне да растерети на време.

Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #456 Posted: 11-Jan-2011 at 15:01
Originally posted by Cloverstack

Originally posted by Max

ако веќе не профункционираат ефикасно двокатните, мој предлог би бил тие да се растурат низ земјава како туристички, а за скотје да се нарачааат дополнително зглобни од лаз, а во скопје да останат само шака двокатни колку што е потребно да се покријат туристички екскурзии...
Не дека можеме финансиски да си дозволиме секои 2-3 години да се предомислуваме околу концептот на јавен превоз и да правиме нови големи нарачки, туку тоа со туризмот едноставно нема реална основа. Каква е таа туристичка понуда низ Скопје и низ другите градови што ќе апсорбира дури 200 вакви возила (патем неадекватни, наменети за јавен превоз). Накратко, ова фијаско нема да можеме да го оправиме со некакви едноставни претумбации и импровизации, туку долго време ќе си го сркаме тоа што сме си го надробиле.


Originally posted by <Fresno>

Но сега пак не ми изгледа веродостојна информацијата за капацитетот и дали местата за стоење се калкулирани по исти критериуми.
И мене ми беше сомнително тоа со капацитетот, токму затоа прочепкав по нет, но сепак утврдив дека за ЛАЗ-овите бројките се токму во рамки на стандардите. За двокатните бројките доаѓаат од извор кој сигурно не би имал тенденција да ја намали бројката. Се обидов да направам издржана анализа на факторите зошто нивниот капацитет е толку мал, иако наизглед ситуацијата делува многу чудно... ѓаволот сепак е во „деталите“. Еве дури и да речеме дека методологијата не оди во прилог на двокатните, па да им дадеме бонус 10-тина патници над декларираниот капацитет, пак е катастрофа работава.


Originally posted by <Fresno>

Плус и очекувано е дека во Скопје нема да се почитува ограничување на бројот на патниците, односно двокатните на долниот кат ќе се преполнуваат. Така да, не треба да се избрза со заклучок дека ЛАЗ имаат поголем капацитет од Јутонг, барем во скопски услови.
По истата логика во скопски услови и ЛАЗ-овите ќе се пренаполнуваат, а со тоа диспаритетот само би станал поголем.


Originally posted by BOJAN

Инаку во моментов не можам да ја најдам анализата од невладината „Екосвест“, каде што детално се наведени бројот на патници во просек што се превезуваат на секоја од линиите на ЈСП.
За оваа ли велиш?
http://www.build.mk/docs/users/cloverstack/JAVEN%20PREVOZ/ekosvest urban_sinski.pdf


Originally posted by lslcrew

Наместо дупли на 20 мин, единечен на десетина минути. е сега колку то повлчекува во гориво повеќе е друга работа.
Рачуницата е многу покомплицирана од тоа и не повлекува само гориво, туку и дополнителни автобуси (кои нема да ги имаме доволно со формулата 200+80+4) и дополнителни возачи (уште едно оптоварување за рентабилноста на ЈСП). А бидејќи проблемот со капацитетот пред се се однесува на 10-тина најоптоварени линии кои и со моменталниов редуциран возен ред во поголем дел од денот се обраќаат во интервали значително пократки од 20 минути (што е лесно да се провери на сајтот на ЈСП), излегува дека таму треба навистина премногу нерационално да се зголеми „густината“ на ангажирани автобуси. Еве на пример линиите 2-ка и 5-ка и покрај тоа што во добар дел од денот имаат зачестеност од практично 10-тина минути, сепак комбинирано врзуваат вкупно 21 зглобен автобус.


Originally posted by lslcrew

Но рачунајте дека ако Скопје прави и трамвај, а планира, масивниот превоз, големите маси луќе се тамо.
Скопје одамна планира да прави трамвај. А дури и во случај овој пат да излезе посериозна работата, сепак нема шанси проектот трамвај да стигне да растерети на време.


Да друже за таа анализа говорам, внатре има статистички податоци. Инаку во шпицовите на линиите 2, 5, 7, 15, 57 и 50 автобуси сообраќаат на секои 7-20 минути, така што ќе биде голем проблем како би се организирал возниот ред. Ова ќе придонесе за зголемен метеж во сообраќајот, посебно кај Железничка, Бит Пазар, Партизанска и кај Рекорд.
Она што е најлошо е дека ќе се зголеми потрошувачката на гориво и ќе треба да се вработата нови возачи, а тоа ќе донесе нови загуби на ЈСП. Да не заборавиме, ЈСП со години е најголем загубар од јавните претпријатија под ингеренција на градот Скопје.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #457 Posted: 11-Jan-2011 at 16:44
Ако директор на ЈСП постане некој што не е од владеачката коалиција, можно сценарио е да ги одбие двокатните канти. Ама за жал да стане директор некој неповрзан со власта е научна фантастика. Ама останува на нас да се надеваме.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #458 Posted: 12-Jan-2011 at 01:29
Originally posted by BOJAN

Она што е најлошо е дека ќе се зголеми потрошувачката на гориво и ќе треба да се вработата нови возачи, а тоа ќе донесе нови загуби на ЈСП. Да не заборавиме, ЈСП со години е најголем загубар од јавните претпријатија под ингеренција на градот Скопје.

Потрошувачката на гориво веројатно нема да се зголеми во однос на сегашнава состојба со оглед на тоа што се работи за нови автобуси со изразито поекономични мотори, но сепак ќе биде многу поголема отколку да направевме поразумен избор во набавката, а кога се прави набавка, математиката се сведува токму на тоа.

Ќе се обидам да направам една груба пресметка. Да речеме дака за да се испегла работата со капацитетот ќе треба да се набават 30 нови зглобни ЛАЗ-ови. Мада еднократен, тоа е сепак огромен дополнителен трошок во старт (5,1 милион евра). Тоа се 90 нови возачи, а ако земеме дека бруто плата им е 30.000 денари, тоа се 540 илјади евра годишно. Горивото кое е најголем трошок во ЈСП исто така би натоварило мрсна сумичка во расходите на јавното претпријатие. Тука се и дополнителни средства за одржување кои не би можел да претпоставам во кои рамки ќе се движат, но сигурно не се безначајни... И после ќе се чудиме зошто ЈСП било толку нерентабилно.

Ouch


Исто така помалата комерцијална брзина на двокатните ќе ни се тресне од глава на повеќе начини, меѓу кои и овој проблем со капацитетот - ќе требаат повеќе ангажирани возила за да не опадне бројот на реализирани циклуси (кругови) дневно.


Edited by Cloverstack - 12-Jan-2011 at 01:34
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #459 Posted: 14-Jan-2011 at 22:10

Бунарот ЈСП пак ќе голтне еден милион евра

Градската власт годинава, како и во 2009 и 2010, на ЈСП ќе му префрли 70 милиони денари за крпење на финансиските дупки за плаќање материјали, гориво, резервни делови, гуми, регистрација, технички прегледи

Повторно со еден милион евра субвенции, градската власт ќе ги покрива загубите и ќе го крепи јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Парите, и годинава ќе му бидат исплатени на ЈСП од Буџетот на Градот. Сепак, оваа сума не е конечна, туку од досегашните искуства при субвенционирање на сите јавни претпријатија, доколку во текот на годината се јави нова потреба, не е исклучено Градот да интервенира со нова инјекција, со цел спас на ЈСП од колапс.

Објаснувањето за ваква финансиска помош, како што се вели во Предлог-одлуката, е со цел на зачувување на постојното ниво на цената на превозот и покривање на ред трошоци. Според статистиката на ова јавно претпријатие, најголем дел од превезените патници се врз основа на бенефицирани претплатни билети и тоа за студенти, ученици, пензионери, корисници на годишни билети.

- Средствата се за строго наменско покривање на трошоците на работење, за покривање на разликата меѓу економската и реалната цена на превозот, а со приоритет за намирување на обврските спрема доверителите на суровини, материјали и услуги неопходни за извршување на дејноста, горива, мазива, резервни делови, гуми, регистрација, технички прегледи - се вели во Предлог-одлуката што ќе се најде на дневен ред на наредната седница на Совет.

Субвенции на ЈСП градската власт му доделува веќе трета година. И секојпат образложението е исто. Дека на овој начин ќе се зголеми продуктивноста на претпријатието, финансиски ќе се консолидира и ќе му се подобри ликвидноста, с` со цел да бележи минимални загуби од работењето. Сепак, и покрај ова објаснување, субвенциите последниве три години горе-долу се речиси непроменети: во 2008 година ЈСП доби 140 милиони денари, 80 милиони денари во 2009, и 60 милиони денари лани. Во контекст на профитот што го остварува ова претпријатие, а не му стигнува да ги покрие загубите, интересно да се напомене е дека речиси половина од Буџетот оди само на плати, а вкупно вработени во ЈСП има 1.280 луѓе.

На следната седница на Совет на Град Скопје, освен предлогот за субвенции, на дневен ред ќе се најде и предлогот за воведување нова автобуска линија „21-а“, која ќе сообраќа на трасата Транспортен центар-Бардовци.

Таа се воведува на барање од жителите, но и голем број вработени во новоизградените индустриски, културни и медицински објекти во овој дел од Скопје.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=66E49C5DD9ECD94DB4BD6259E55E79BF
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #460 Posted: 14-Jan-2011 at 22:48
Дечки како ова досега не сме го регистрирале? ЈСП сосем уредно си презентира извештаи за работата! Јас баш мислев да прашам како можеме да се дограбиме до „top secret“ информации, ама ете си кажувале луѓето веќе 2 години наназад. Почнав да одделувам позанимливи за нас делови од извештајот објавен во 2010 (кој нормално е за 2009), ама едноставно има премногу интересни точки, па ќе претставам неколку, а кого го интересира нека го прочита целиот извештај:

ЦЕЛИОТ ИЗВЕШТАЈ ТУКА























Интересни и мислам досега неоткриени (барем на форумов) податоци. Видете ги па да коментираме. И не заборавајте има уште во извештајот, ама ме мрзи цел да го прегледувам.


Edited by гитардемон - 14-Jan-2011 at 22:50
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2122232425 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.307 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.