build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Јавен автобуски превоз (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 85>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #141 Posted: 01-Nov-2008 at 19:41
Прилеп нема земјотрес, а со тоа нема ни "Стар Прилип" кој хипотетички би му се враќал духот! Crazy

Шала на страна, стварно си во право околу ова, но пак се враќаме на проблемот со финансиската децентрализација, каде што секој град ќе си купи она што смета дека е најдобро за него и нема никој од владата да му попува што да купи.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #142 Posted: 01-Nov-2008 at 19:47
Тотално те поддржувам. Во Македонија се мисли само за Скопје НО повеќе од 1/3 од населението живее во престолнината, така што помошта на владата е добредојдена во секој случај. Само што парите можат поефикасно да се потрошат. И уште едно нешто- намената на двокатните автобуси (а и на сите други градски автобуси) не е да се заштеди на простор. Секаде во светот се дава предност на јавниот транспорт независно од нивниот габарит затоа што еден автобус заменува повеќе од 50 коли (или собира 180 луѓе). Аргументот дека со двокатни автобуси се заштедува на простор а со дуплите (хармоники) не, е едноставно  безсмислен.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #143 Posted: 01-Nov-2008 at 19:50
Originally posted by lslcrew


Шала на страна, стварно си во право околу ова, но пак се враќаме на проблемот со финансиската децентрализација, каде што секој град ќе си купи она што смета дека е најдобро за него и нема никој од владата да му попува што да купи.


Погоди многу битен момент. Дури и кога би раздавала владата автобуси на сите градови, тоа би било многу лошо. У суштина владата се заебава со финансии што треба да ги децентрализира, а ваму уште ќе се најдат којзнае колку луѓе што ќе бидат пресреќни за „подарокот“. А на подарен коњ нормално забите не му се гледаат, ниту на подарен автобус катноста.

Crazy
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #144 Posted: 06-Nov-2008 at 14:29
ЗА ЈСП „СКОПЈЕ“
Одобрени субвенции од 50 милиони денари

Советот на град Скопје одобри 50 милиони денари како субвенции за Јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Во образложението стои дека финансиската помош е потребна поради тоа што претпријатието врши превоз по бенефицирани цени на патници кои се социјални категории, како студентите, учениците, пензионерите и корисниците на годишни билети од буџетските институции. На тој начин ЈСП не може да ги покрие реалните трошоци од редовното работење и затоа постојано бележи загуби, се вели во образложението. Градоначалникот Трифун Костовски смета дека во субвенционирањето на ЈСП треба да се вклучи и централната власт. - Наместо ветувања за 300 или за 100 автобуси, треба системски да се реши прашањето со јавните претпријатија - нагласи Костовски.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=2&tabid=1&EditionID=1544&ArticleID=101726


Ама и овој Трифун заебава сега. Сега е иницијатор на идеја на која највеќе се противеше он, а и ние тука се противиме. Зашто бара централната власт да се вклучи во финансирање на локалната. Како мисли да покаже дека на владата не и е место во град Скопје. Вака само и дава аргументи на владата да ги набави тие 300 автобуси.

Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #145 Posted: 10-Nov-2008 at 20:25

Ќе се воведе електронска наплата и во автобусите на „Мак-експрес“

До Нова година ќе бидат опремени две третини од вкупно 95 автобуси

Електронската наплата ќе стане практика и во автобусите на приватното превозничко претпријатие „Мак-експрес“. До Нова година ќе бидат опремени две третини од вкупно 95 автобуси на претпријатието, колку што учествуваат во јавниот градски превоз на патници. Другите, веројатно, ќе се опремуваат во текот на јануари идната година.

Од претпријатието велат дека и тие, заедно со „Слобода превоз“, го потпишале Меморандумот со кој се обврзале пред Градот дека до Нова година ќе воведат електронска наплата. Но, додаваат дека се независни во изборот на фирма која ќе им го инсталира електронскиот систем за наплата. Објаснуваат дека побарале понуди од повеќе фирми од Италија, Белгија, Хрватска и Чешка и деновиве ќе ја изберат најповолната, а за две до три недели ќе потпишат и договор. Од она што го имаат досега, неофицијално велат еден валидатор ќе чини малку повеќе од две илјади евра. Бидејќи тоа ќе претставува финансиско оптоварување за нивните членови, тие веќе направиле преговори со неколку банки за отплата на кредит, или лизинг на од две до три години.

„Одборот на кооперанти во претпријатието брои десет члена и тие ќе донесат заклучок, а потоа ќе ги свикаме и другите за да се договориме околу начинот на отплата на валидаторите. Сите автобуси ќе мора да бидат опремени, а се' со цел да се овозможи побрз и полесен начин на наплата“, вели Милорад Димитровски, еден од основачите на „Мак-експрес“.

Од претпријатието велат дека нивните електронски карти веројатно ќе се разликуваат од оние на другото приватно претпријатие само според дизајнот, но секако ќе важат и во автобусите на „Слобода превоз“, за што двете претпријатија ќе потпишат договор. (Сн.К.)



Статијата е прочитана 239 пати.


http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=CC3B80418DDB994C8A486C03D94F7843
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #146 Posted: 10-Nov-2008 at 21:00

a за jсп шо праjме или не се во игра тие, не ги рачунаме



Edited by Cloverstack - 17-May-2010 at 00:33
Back to Top
Supervisor View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Jan-2008
Location: skopje
Online Status: Offline
Posts: 1220
  Quote Supervisor Quote  Post ReplyReply #147 Posted: 11-Nov-2008 at 22:31
Директорот на ЈСП имаше телевизиско гостување. Човекот образложи и повеќе од потребното во врска со ситуацијата во ЈСП. Посебно обврна внимание на двокатните автобуси и проектот за трамвај.
Изнесе зачудувачки податоци и испитувања кои се правени од ЈСП и кои покажуваат дека двокатните автобуси се катастрофално решение за Скопје.
Од тоа дека двокатните автобуси се поскапи за одржување пред се во однос на тоа дека се потребни и нови сервисни центри (перални, сервис, гаражи) бидејќи постоечките се пристапни за еднокатни или нископодни автобуси до 3.20 цм. Исто така фактот дека дури и самиот застој е поголем односно времето на чекање пред автобусот за влез и се создава дополнителна гужва внатре и надвор. Контролата на вториот кат и многу важно пристапот за инвалидизирани лица кој кај нископодните автобуси кои се тестираа се покажа одличен. Тој напомена дека има информации кои говорат дека дел од автобусите биле над 4.50цм што значи дека на повеќе од 6 важни локации низ градот тие би биле непристапни. Исто така неквалитетните патишта кои безмалку наликуваат на "шини" би значеле и несигурен транспорт. Возилата се сосема различни и се потребни усовршувања на возачите. Не сакам да зборувам за културата на граѓаните. Дрворедите, канделабрите посебен проблем... Дури и фактот што доколку се набават нископодни автобуси на природен гас би трошеле литар за 25ден, додека двокатните би останале на цените од 70ден литар Bash  Значи дури сега ми е јасно каква катастрофална грешка се прави со тендерот за 302 двокатни автобуси. Bash
BashЧовекот истакна навистина коректни и наместо работи во врска со двокатните автобуси.
Исто така се задржа на фактот што проблемот со финансирањето лежи дел и до Владата бидејќи пред се немаат никаква помош и сите приходи ги обезбедуваат од билетите.
Приватниците узурпираат бидејќи не плаќаат ддв и не издаваат билети, што само му наштетуваат на ЈСП.....


Edited by Junkie - 11-Nov-2008 at 22:34
NewYork-London-Paris-Moscow-Tokyo-Skopje
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #148 Posted: 13-Nov-2008 at 13:51
Наскоро „интелигентни билети“ во автобусите на ЈСП
Автор:  Р.З.

До крајот на неделава ќе биде избран најповолниот понудувач за набавка на опремата за електронска наплата со „интелигентни билети“ во градските автобуси, соопштуваат од јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“. Оттаму додаваат дека меѓународниот оглас е завршен, дека на него се пријавиле три компании и градот треба да ја избере онаа понуда што е најповолна и со најниска цена.

- Тендерот е отворен, на него е пријавена турската фирма „Ксмет карт“, која веќе стартуваше со електронската наплата во приватните автобуси на „Слобода превоз“, а една од пријавените понуди е на фирма од Холандија. Сега се разгледуваат понудите и до крајот на неделата градот треба да ја избере најповолната понуда, која во рок од 100 дена ќе треба да го вгради системот во 250 автобуси на ЈСП. Планираме процесот на поставувањето на читачите на картите да се направи во најкус рок, за да нема забуни и недоразбирања кај граѓаните. Ќе се покриваат по 10 автобуси дневно - објасни Александар Бошковиќ, в.д. директорот на јавното сообраќајно претпријатие „Скопје“.

Тој истакна дека кога ќе пристигнат двокатните автобуси, веднаш ќе може да се префрли системот за и во нив да се овозможат електронска наплата и автоматско следење на возилата. Според Бошковоќ, првите двокатни автобуси ќе пристигнат во март, ќе се набавуваат постепено, па затоа нема да биде проблем одеднаш да се опремат со читачи околу 60 автобуси. Овој систем ќе му овозможи на ЈСП да ја следи фреквенцијата на патниците, како и да се намалат фалсификувањата на билетите, што е најголем проблем на претпријатието, а ќе се има и претстава за потрошувачката на горивото.

http://novamakedonija.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=4&tabid=2&fCat=1&top=1&EditionID=230&ArticleID=11093
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #149 Posted: 17-Nov-2008 at 02:07
ДО КРАЈОТ НА ГОДИНАТА И ЕЛЕКТРОНСКИ МЕСЕЧНИ БИЛЕТИ ВО ПРИВАТНИТЕ АВТОБУСИ


Превоз со Моја карта 23 денари


Возењето со електронскиот билет Моја карта, во приватните автобуси на "Слобода превоз", од денеска ќе чини 23 денари. Според директорот на ова автобуско претпријатие, Ленин Јовановски, промотивниот период и промотивната цена од 15 денари за едно возење, која траеше од воведувањето на безготовинското плаќање, односно изминатите два месеца, завршува денеска.
-Сите сегашни и идни корисници на Моја карта сега ќе се возат по бенефицирана цена од 22 денара, односно 3 денари помалку од готовинското плаќање кое изнесува 25 денари. Во моментот се подготвува и софтвер за оние што ќе го надополнат билетот најмалку со 300 денари. Тие ќе се возат уште со еден денар помалку, објаснува Јовановски.

Најдоцна до крајот на годината од "Слобода превоз" најавуваат и поволни пакети за студенти, ученици, пензионери, вработени, невработени, како и други категории на патници.
-До крајот на годината кога се очекува и целосно покривање на сите 140 наши автобуси со читачи за електронска наплата, ќе понудиме месечни билети кои ќе бидат многу поповолни и од оние кои сега се користат во автобусите на ЈСП. Во нашиот диспечерски центар, кој се наоѓа спроти "Рекорд", ќе можат да се набават овие електронски картички, кои ќе се разликуваат од Моја карта и на кои ќе стои слика и лични податоци за сопственикот. Поволноста кај овој слободен билет е во тоа што доколку во тековниот месец не се потрошат сите ставени пари, тие ќе важат и во наредниот месец, додава Јовановски.

Од јануари, пак и приватниците и ЈСП планираат да го укинат готовинското плаќање во автобусите.


еве конечно европско нешто... во африкански автобуси, секако ама ете не сме биле само ние, дојдоја некој деца од молдавија вчера во автобус со куфери тука, и одат со 10 евра на возачот дај карта тој ги гледа да се крсти ете... и то го има
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #150 Posted: 17-Nov-2008 at 20:49
имам едно прашање сега поврзано со тие картите-наша карта и сл. имено, како ќе знае контролорот дека сте 'чукнале' карта? ви дава тој автоматот некое ливче дека сте удриле во колку сатот која линија и слично, или така чукни ти, па никаква потврда немаш? кој се возел ако може да ми каже баш ме интересира
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #151 Posted: 17-Nov-2008 at 20:55


Па не знам како е ама логично би било кога ќе поминеш со картичката низ апаратот тој да „запише“ точно време во нејзината меморија. Контролорите ваљда ќе идат со читачи и ќе може да направат проверка... Само претпоставка, ама зборот ми е дека начини секако постојат и без ливчиња и сл.
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #152 Posted: 17-Nov-2008 at 20:56
и јас така мислев, ама дури да ги провери сите во гужва... вака со ливче само гледа датум и време и број на автобус (да не си чукнал на друг автобус па со истата се возиш)... а ако е брзо, е друго. зато реков, некој шо се возел да ни кажи
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #153 Posted: 17-Nov-2008 at 21:03
Па не гледам зошто не би било брзо со читач Dunno
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #154 Posted: 17-Nov-2008 at 21:06
па неможе да биде побрзо од само едно фрлање поглед... барем за во гужвите големи... ама сепак во гужвата мислам дека не проверват карти, или? кога се сите како сардини напикани не вервам дека ќе се осмели контролорот да влези да го опцујат сите во гужвата да вадат картите да ги покажат ама не знам како е во скопје сепак
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #155 Posted: 17-Nov-2008 at 22:39
Да, во Љубљана има такви Смарт Картици, но само во делот линии кои возат до предградијата (medkrajevni potniški promet), во тек на воведуваље е и во градските линии. Многу просто функционира- само ја доближува картата до читачот, тој ја одобрува, издава сигнал со зелено светленце Roll%20eyes и тоа е тоа. Нема никакви потврди ниту пак контролори. За контролата е задолжен исклучиво возачот.
Една забелешка- со кој памет напишале на екранот СРЕЌЕН ПАТ?!?! Низ град не се патува, туку се вози. Тотална неписменост. Зарем нема да е правилно Пријатно и удобно возење. Question
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #156 Posted: 17-Nov-2008 at 22:51
Originally posted by гитардемон

имам едно прашање сега поврзано со тие картите-наша карта и сл. имено, како ќе знае контролорот дека сте 'чукнале' карта? ви дава тој автоматот некое ливче дека сте удриле во колку сатот која линија и слично, или така чукни ти, па никаква потврда немаш? кој се возел ако може да ми каже баш ме интересира
па кога ќе ја куцнеш дава звучен сигнал, кој ако не го слушне и шоферот или контролорот одма знае дека не си ја куцнал, е сега за проверка после некое време, ваљда бидејќи сите картици имаат код, тој код може да провери дали е куцнат пред извесно време (има едно мало тастатурче одма до апаратот за картицата)
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #157 Posted: 17-Nov-2008 at 23:14
е тие што имаат месечна или слично? треба да куцаат насекое месечна карта? нема логика, и ако не куцнеш што, возачот ќе застане да те казни? малку не ми е логично. а контролор има на секој автобус во секое време? додуша за животни како нас така и треба, ама малку претерано е да прати сега тој 100 души влегле дали 100 пати се слушнал звукот. мислам дека некој се имаше возено со картичката, ќе чекаме да ни каже какво беше искуството. а среќен пат... па со таков автобус треба среќно да пише како во рудник да влегуваш, исти ти се шансите да излезеш здрав
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #158 Posted: 18-Nov-2008 at 00:16
Не бе луѓе, НЕМА НИКАКВИ КОНТРОЛОРИ. ЕДИНСТВЕНО ШОФЕРОТ Е НАДЛЕЖЕН. Ех ако не го куцнеш, нема да те пушти во автобусот-многу едноставно. И ке кажете, е да ама кој е шоферот да ме спречи, или дали ќе може секого да го спречи, ама тоа го отвара прашањето "две горили во секој автобус". Ако сме си примитивни, тогаш што ќе ни се модерни технологии. Иначе апаратчето за читање е мало, и само се доближува картата до него, исто како кога покажуваме слободна карта на возачот, не бара повеќе време или напор. Истото важи и за месечните карти-при секое влегување се куца картата.
Иначе има и друг систем. По првата (влезна) врата има две рампи, кои при секое куцање се ослободуваат. Но тоа не е примерно за градски транспорт, затоа што се ствара гужва, но пак шоферот е надлежен за контрола. И камерите де.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #159 Posted: 18-Nov-2008 at 03:59
Еве јас малку технички да ви образложам како функционираат картиците кои Андреј ги спомна, оние кои е доволно само да ги приближиш кон читачот.

На тие картици однадвор нема никаква видлива магнетна трака него се комплетно затворени во пластика. Внатре има индукционен калем и мал чип. Што се случува. Во читачот има обичен магнет и кога ќе се приближи картицата кон калемот, се индуцира многу мала струја во калемот. Таа струја е многумала од редот на mA, но поради неколку десетици метри бакарна жица во форма на калем се индуцира напон отприлика колку обичен конвенционален адаптер од пазарче. Струјата го побудува чипот кој препраќа Hash-Code (20-30 цифрен број) кон читачот. Овој број е универзален и е неповторлив во пракса за два корисника. Овој код е единстев број кој што е запишан во картицата. После тоа читачот пристапува кон централна база на податоци каде што се одзема од кредитот или па се констатира дека се работи за месечен билет) Пристапот кон базата се врши преку пос-терминал (сличен апарат на оние за куцање кредитна картичка или за дополнување припејд мобилни броеви, сте ги виделе какви се како поголем дигитрон. Пристапот може да биде преку wireless internet или преку мрежата за мобилни телефони. Исто така контролорите можат со себе да носат такви читачи кои функционираат и на батерии и да ги проеруваат патниците дали куцнале карта. Процесот воопшто не одзема никаво време пошто комуникацијата на пос-терминалот со базата е од големина во ms (милисекунди). Ваквите картици се користат за евиденција на работното време на вработени во фирми, за account-и во интернет кафиња и слично.

Уникатниот број кој што е на картицата се генерира random и е можно да се пофтори 1/трилијарди и повеќе. Хипотетички некој вработен во некоја фирма од другата страна на светот оже да се вози на ваша сметка во градски автобус во Скопје.

Да немате никаква забуна со картиците кои се користат како СИМ или како картици за говорница. Тие картици во себе содржат по неколку броеви и тие картици се независни од база на податоци, односно ако имам соодветен читач* (кој е нелегален и за кој треба лиценца) можам да си убацам кредит. Во случајот со градски автобус е неможно фалсификување на картицата.

*со таков исти читач се пробива iPhone за да функционира на мрежите во Македонија.


Edited by lslcrew - 18-Nov-2008 at 04:02
Back to Top
гитардемон View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Feb-2008
Online Status: Offline
Posts: 5422
  Quote гитардемон Quote  Post ReplyReply #160 Posted: 18-Nov-2008 at 13:38

па цела работа е што во македонија сам горили се гаранција дека ќе ја куцниш картата, а вака сумљам дека некој ќе ја куца... на пример тука има добра финта, влегуваш и има апарати како во скопје на јсп, ја куцаш картата пише број на автобус линија време и сл. (има по 4 во автобус, плус машина за билети за тие кои не купиле претходно од трафика или сл.) е сега контролор нема во автобусот, туку да речиме се возиш се возиш и си се качува човек на една постојка, културно како сите ја удира картата и тој, и по одредено време (доволно да си чукнат карти тие кои влегле на последната постојка) поминува и ви вади легитимација, карти ве молам. се знае, кој нема карта или ја куцнал два пати истата а притоа истекле повеќе од 70 мин од претходното куцање на картата, или на лице место плаќа (добиваш и сметкопотврда) или казна да се плати во рок од 30 дена (покажуваш и ID) или ако немаш документи И пари те слегуваат и полиција. една позитивна работа во кеш ако платиш е дека смееш да го завршиш патувањето до крајната дестинација во тој автобус, ко да си извадил карта иначе 30 евра е казната, 15 за студенти (глупо е ова за студентите ама ете мислеле и на таков попуст)
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.332 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.