build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Квалитет на воздухот во Скопје
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 35>
Author
Message Reverse Sort Order
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8963
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Квалитет на воздухот во Скопје
    Posted: 16-Nov-2018 at 09:07
Originally posted by ehrlich


Вака бројкиве одлично звучат, но еве некој нека ме поправи, но јас нигде не видов и издржана анализа за тоа како ќе се постигне, како и поединечни буџети за ова, затоа што 1,5 милиони евра се премалку за ова.

Најсмешниот дел ми е инвертер-клими. Што е меркава, ќе им купат клими на луѓето? После тоа, што, кој ќе ја плаќа таа струја? Воедно, ако сите преминеме на струја, нашиот систем ќе се распадне.


Јас се греам со инвертери, ефектот е одличен, со многу мала потрошувачка одлично го загревам објектот. Не верувам дека системот не би можел да го поднесе ова, сепак зборуваме за локална мерка и на одредени сегменти на населението, веројатно во региони каде топловоди или греење на пелети не се опција.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 8963
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 16-Nov-2018 at 09:05
Originally posted by ironm

Стефчо не би се согласил дека меркава нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето. Сигурно дека нема да го реши целосно загадувањето, но сигурно и дека ќе го намали бидејќи сообраќајот е втор загадувач после греењето. Ми се допаѓа како мерка и ја поддржувам најмногу затоа што е непопуларна мерка, а сепак имаат храброст (што е реткост за која и да е наша влада) да ја донесат. Се надевам нема да се откажат на пола пат. Додека се убедуваме требаше од ова да почнат, а не од она, подобро е да се почне од некаде. Потребни се непопуларни и храбри мерки за да се реши загадувањето, во спротивно сите ќе се разболат од него.


И јас ја подржувам но сум скептик. Лепење налепници е најмала работа, за таква шминка сме докажани. Спроведувањето на законот/правилото е битното. Возилата со црвени налепници да не возат кога не смеат да возат. Секој ден се соочувам со ситации каде кола ќе помине со 100км/ч покрај полициска патрола или полициска кола ќе се размине во едносмерна улица со кола која вози контра и ништо нема да превземе. Во други земји, патролите веднаш реагираат.

Ако нема строга контрола, ова нема да даде никакви ефекти.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1640
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 16-Nov-2018 at 07:39
ОДЛИЧНО е тоа што се почнува од некаде макар и декларативно но нема потреба да се забегува со бројки, 50% нема да се намали ни за 10 години.
Но пак ќе речам, на вакво загадување и 10-20 да се смани е одличо. Само нека почнат со нешто.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 194
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 15-Nov-2018 at 22:55
Претпоставувам ги вадат бројкиве од сите мерки што се во моментов активни, како на пример и тие еко кредитите од Шпаркасе и Охридска банка, но во секој случај без објавена анализа делуваат како од ракав извадени. Поправете ме ако грешам, ама ми делува како целава работа (топловодна мрежа, гасоводна мрежа, итн.) да е само за намалување на загадувањето во Скопје. И сите бројки за загадувањево во Македонија се базираат на бројките во Скопје, што скоро 100% не соодветствува со ниту еден друг град, бидејќи секој има свои проблеми. Каде се другите загадени градови во целиов муабет како Тетово, Куманово, Кавадарци, Струмица, Охрид, итн.? Зошто за Скопје има повисока цел за намалување на загадувањето во однос на другите градови?

Патем министеров зборува за некои 70.000 домаќинства, а во Македонија има 600.000.  Тоа е опфат од 12%, а планираат да го преполоват загадувањето........
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 674
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 15-Nov-2018 at 22:30
Originally posted by stef4o


„Граѓаните не се виновни што загадуваат, државата треба да им помогне да го надминат тоа. Топловодната мрежа ќе биде проширена, а 20.000 домаќинства ќе ги сменат нееколошките печки на дрва. Дополнително, 15.000 ќе инвестираат во енергетска ефикасност на домовите, 20.000 ќе користат инвертер-клими, а 3.000 ќе бидат приклучени на гасоводната мрежа. Ќе субвенционираме 2.000 социјално загрозени семејства да го сменат начинот на греење“, вели Макрадули и додава дека е убеден е дека овие мерки не се невозможна мисија.




Вака бројкиве одлично звучат, но еве некој нека ме поправи, но јас нигде не видов и издржана анализа за тоа како ќе се постигне, како и поединечни буџети за ова, затоа што 1,5 милиони евра се премалку за ова.

Најсмешниот дел ми е инвертер-клими. Што е меркава, ќе им купат клими на луѓето? После тоа, што, кој ќе ја плаќа таа струја? Воедно, ако сите преминеме на струја, нашиот систем ќе се распадне.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1401
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 15-Nov-2018 at 19:03
Владата сака за две години да го преполови аерозагадувањето

Владата сака за две години да го преполови аерозагадувањето. Амбициозната цел вчера ја соопшти заменик-министерот за животна средина Јани Макрадули, кој најави дека борбата со загадениот воздух ќе биде стратегиски приоритет на извршната власт. Македонските градови со години се задушуваат од отровен воздух, а во текот на зимските месеци се во врвот на светските листи според концентрациите на ПМ 10 и ПМ 2,5 честичките, а Владата конечно призна дека борбата со аерозагадувањето мора сериозно да се сфати. На последната седница донесена е одлука за утврдување програма за намалување на загадувањето на воздухот, која ќе се спроведува во следните две години.
Целите се амбициозно поставени, со оглед на реалната состојба. Како што информираше Макрадули, цел е да го намали загадувањето на воздухот во Скопје до 50 отсто, а во другите градови од 30 до 50 отсто. Тој посочи дека Владата првпат одлучила од буџетот да одвои и строго наменски средства од 1,5 милион евра, кои ќе треба да придонесат за реализација на проекти насочени кон намалување на загадувањето.

„Има многу предности во усвојувањето на програмата, јасно изразената политичка волја, подобрувањето на интерсекторската соработка, поставување јасен план како да се намали загадувањето, поканата за партнерски однос со граѓанските организации и компаниите, и посебно буџетски средства исклучиво за оваа намена. Финансирањето е од посебен фонд од 1,5 милион евра, покрај другите средства во висина од 20 милиони евра кои се предвидени во програмите за работа на повеќе министерства. Дел од проектите ќе се финансираат и од странски пари, а планот ќе биде дел донаторска конференција бидејќи веќе има странски финансиски институции кои се јавиле како заинтересирани донатори“, вели Макрадули.

Владиниот план за чист воздух предвидува идната година да се набават нови инструменти за сите 18 постоечки мерни станици, со оглед на тоа дека дел од сегашните не работат со месеци. Ќе се користи и технологија за предвидување на состојбата со воздухот во реално време и ќе се прават проекции за следните три дена. Освен категоризацијата на возилата со еколошки налепници и субвенциите за хибридни и електрични возила и за вградувањето системи за автогас, ќе се воведе и зимски режим на сообраќај кога загадувањето е големо. Сообраќајот ќе биде контролиран особено во централното градско подрачје, а на граѓаните ќе им се обезбедат и подобри услови за јавен превоз. Во мерките се предвидуваат и училишни автобуси за учениците и забрана за движење на градежните машини. Дури и на куририте на државните институции ќе им биде забрането да користат возила за достава на пратки кога е загадено.

За индустријата Макрадули најави дека најбрзо ќе биде донесен новиот закон за индустриски емисии што ќе предвиди поголем мониторинг и построги правила.

„Ќе се става акцент и на зазеленувањето, а позитивниот пример со реката Треска пред вливот во Козјак ќе се искористи и на Вардар, каде што ќе се постават мрежи за собирање на цврстиот отпад. За поголема ефикасност ќе се здружат и државните и општинските инспектори, ќе работат и попладне и за викенди, кога злоупотребите се најголеми. Очекуваме и банките да даваат поволни кредити со ниски камати за купување еколошки грејни тела“, вели Макрадули.

Ќе се намалува ДДВ за сметките за парно

Една од целите на новата владина стратегија е и привлекување 10.000 нови домаќинства кон системот на парно греење во следните две години. Тоа ќе се направи со намалување на данокот на додадена вредност за испорачана топлинска енергија, кој Макрадули очекува многу брзо да се усвои.

„Граѓаните не се виновни што загадуваат, државата треба да им помогне да го надминат тоа. Топловодната мрежа ќе биде проширена, а 20.000 домаќинства ќе ги сменат нееколошките печки на дрва. Дополнително, 15.000 ќе инвестираат во енергетска ефикасност на домовите, 20.000 ќе користат инвертер-клими, а 3.000 ќе бидат приклучени на гасоводната мрежа. Ќе субвенционираме 2.000 социјално загрозени семејства да го сменат начинот на греење“, вели Макрадули и додава дека е убеден е дека овие мерки не се невозможна мисија.

Сања Наумовска

https://nezavisen.mk/mk/vesti/2018/11/104598/
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 194
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 15-Nov-2018 at 09:53
Стефчо не би се согласил дека меркава нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето. Сигурно дека нема да го реши целосно загадувањето, но сигурно и дека ќе го намали бидејќи сообраќајот е втор загадувач после греењето. Ми се допаѓа како мерка и ја поддржувам најмногу затоа што е непопуларна мерка, а сепак имаат храброст (што е реткост за која и да е наша влада) да ја донесат. Се надевам нема да се откажат на пола пат. Додека се убедуваме требаше од ова да почнат, а не од она, подобро е да се почне од некаде. Потребни се непопуларни и храбри мерки за да се реши загадувањето, во спротивно сите ќе се разболат од него.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1640
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 15-Nov-2018 at 07:17
Во град загаден како Скопје немаме луксуз за да речеме "Ова ќе допринесе повеќе или покалку за почист воздух" СЕ мора да се земе во предвид и на СИТЕ полиња потребна е повеќегодишна работа доколку сакаме резултати. А особено мерки кои допринесуваат за развој на свеста на луѓето знаејки дека живееме со луѓе чии родители не им помогнале во градење свест за ништо.
Комплетно ја поддржувам оваа мерка како и сите други мерки кои макар малку ќе ја променат состојбата. Кога загадувањето е 200-300 мг тогаш и 10% се многу.

Edited by alexsend - 15-Nov-2018 at 07:18
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1401
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 14-Nov-2018 at 14:29

Според мене оваа мерка со налепнициве нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето.Пред се со нејзе ќе бидат опфатени првично само автомобилите а не камионите и автобусите кои се едни од поголемите загадувачи но како и да е сепак сообраќајот придонесува само со 20-тина проценти во загадувањето.Значи проблемот треба да се бара на друго место однсоно во 100-тици диви депонии кои секојдневно се повеќе се зголемуваат и спалуваат,потоа греењето кое во вечерните часови го зголемува нивото на загаденост бидејќи низ ромските населби па и на други места се греат на гуми,најлони и што ќе им дојде при рака.Исто така удел има и прашината од градилиштата(во Центар по улиците околу градилиштето на Лимак има разнесено големи колични песок и прашина од камионите и миксерите кои уште 6 години ќе гравитираат во тој дел па не би било лошо да ги мијат тркалата при излез од градилиште).Но не гледам некој дека превзема некакви мерки во врска со ова погоре за претстојнава зима е најавен само бесплатен јавен превоз во деновите со најголема загаденост.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1401
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 14-Nov-2018 at 14:18
Дали еколошки налепници ќе се лепат и на автобусите?

Град Скопје во повеќе наврати информираше дека се превземаат нови 27 мерки за намалување на аерозагадувањето, како субвенции за печки на пелети, и за електрични тротинети и велосипеди, гасификација, субвенции за изградба на фасади...
И покрај тоа, скопјани едвај чекаат да дувне ветер, и за да го расчисти воздухот во Скопје. Една од новините со која Македонија, и македонската метропола ќе се борат против ПМ 10 честичките е забраната за возење на автомобили кои ја загадуваат животната средина.

Со цел полесно препознавање на ваквите автомобили, истите ќе треба да поминат задолжителен технички преглед, по што ќе добијат еколошка налепница во боја, во зависност од карактеристиките на автомобилот. Ова е мерка која ја подели јавноста.

Дел од граѓаните ја поздравуваат, други пак велат дека најзасегнати од неа ќе бидат ниската и средна класа во Македонија. Сепак, не само автомобилите, и автобусите се загадувачи. Дали и на нив ќе им се лепат вакви налепници го прашавме првиот човек на Град Скопје, Петре Шилегов, кој вели дека според неговите очекува возниот парк на ЈСП Скопје многу наскоро ќе биде обновен со автобуси кои ги задоволуваат еколошките стандарди.

Пред само неколку дена на социјалните мрежи можевме да видиме стар автобус на ЈСП Скопје чии издувни гасови значително го загадуваат воздухот во градот. На нашето прашање зошто овие автобуси се сеуште во функција, добивме одговор дека се користат како алтернатива кога ќе се расипат новите автобуси.

Од мерките кои Градот ги превзема против загадувањето на воздухот, наскоро според најавите од Шилегов можеме да очекуваме и парк на кровот на Градскиот трговски центар.

https://skopjeinfo.mk/dali-ekoloshki-nalepnici-kje-se-lepat-i-na-avtobusite-video?fbclid=IwAR0LxZ4UXquu-_EmdHkeX5nBdzkMg40bGKfEKmWrjo6WwXdLpvhb_KVEhf8
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1640
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 12-Nov-2018 at 07:50


Само субвенциите за електрични возила можеле и да ги зголемат за неколку илјади евра и да додадат поволност плус (0% царина и акциза, бесплатен паркинг, патарини...)

И заборавиле да направат измена за регистрирање на возила по ист формат на пресметка како и кај лепенките (пр. зелена налепница -30%, жолта -10%)

Edited by alexsend - 12-Nov-2018 at 07:52
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1401
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 11-Nov-2018 at 19:03
Со новиот закон се воведуваат еколошки налепници, еве како ќе се категоризираат возилата

Заменик министерот за животна средина и просторно планирање Јани Макрадули, денеска, одржа прес конференција на која ги појасни новите измени во Законот за возила со кој се воведуваат еколошки налепници, субвенции за електрични и хибридни возила и нивното позитивно влијание врз намалувањето на загадувањето на амбиенталниот воздух и здравјето на граѓаните.

Макрадули истакна дека со предложените измени на Законот за возила, Владата на Р. Македонија започнува со координирана и интегрирана акција во борбата за здрава животна средина и справувањето со аерозагадувањето, каде урбаниот транспорт претставува важен сегмент.
Согласно европските еколошки стандарди и добри практики, со предложените измени на Законот за возила, се воведуваат еколошки налепници за возилата, кои ќе бидат поделени во три еколошки категории во зависност од европските емисиони стандарди (ЕУРО 1, ЕУРО 2, ЕУРО 3, ЕУРО 4, ЕУРО 5 и ЕУРО 6) и од погонот на моторот на возилото, (на течен нафтен гас или на компримиран земјен гас, на електричен погон или хибридно возило). Согласно одлуките донесени од општините, односно од Град Скопје, во деновите кога ќе се утврди надминување на прагот на загаденоста во градските средини, се воведува ограничено движење во заштитени еколошки зони. Возилата од првата еколошка категорија (возила со европски емисиони стандарди ЕУРО 5 и ЕУРО 6, како и возила со емисија на издувни гасови ЕУРО 4 на кои е вграден уред на течен нафтен гас или компримиран земјен гас, хибридни возила и електрични возила) се означени со еколошка налепница во зелена боја, и ќе може слободно да се движат во заштитените еколошки зони, се вели во соопштението од Министерството.

Возилата од втората еколошка категорија, која ги опфаќа возилата со европски емисиони стандарди ЕУРО 3 и ЕУРО 4, како и возилата со емисија на издувни гасови ЕУРО 2 на кои е вграден уред за погон на течен нафтен гас или погон на компримиран земјен гас, ќе се означуваат со еколошка налепница во жолта боја за кои ќе има ограничено движење во сообраќајот.

Возилата од третата еколошка категорија, која ги опфаќа возилата со европски емисиони стандарди од ЕУРО 2 и пониско, како и возилата за кои производителот нема дефинирано емисија на издувните гасови, ќе се означуваат со еколошка налепница во црвена боја и за овие возила ќе се воведе забрана за движење во општините во период кога има загадување на воздухот.

Еколошката категоризација на возилото ја прави овластена техничка служба.

Со донесување на законот за изменување и дополнување на Законот за возила, согласно заклучоците на Владата на Република Македонија ќе се утврдат и одредби со кои Министерството за економија се задолжува за воведување на Програми за доделување на субвенции при купување на возило на електричен погон или поврат на дел од средствата на физичките или правните лица кои ќе купат возило на електричен погон или хибридно возило.

Со Програмата за субвенционирање на купување на нови хибридни и електрични возила, се предвидуваат субвенции од 5.000 евра во денарска противвредност за набавка на електрични возила, а 3.000 евра во денарска противвредност за набавка на хибридно возило, а во првата година се предвидува да бидат доделени субвенции за 200 возила.

Со овој закон се предвидува Програма за субвенционирање на трошоци за вградување на уред за погон на ТНГ, метан или друг вид на алтернативно гориво во постоечките возила.

Со Програмата се субвенцинира 50% од цената на трошоците за набавка и вградување на уредот, но не повеќе од 300 евра во денарска противвредност за возило и се предвидува да бидат опфатени над 1200 возила на годишно ниво.
Истовремено со овој Предлог на закон се предвидува Програма за субвенционирање на купување на нови возила со одјава на старо возило со цел да се зголеми увозот на нови возила во однос на половните и значително ќе се забрза обновата на возниот парк, што значително ќе се влијае на намалувањето на загадувањето на амбиенталниот воздух.

Исто така, на барање на здруженијата на такси превозниците, за нив се воведуваат жолти таблици со кои ќе се воведе ред во такси услугите и со кои, од една страна, ќе се намали нелојалната конкуренција, а од друга, ќе се зголеми квалитетот на услугите што им се нудат на граѓаните.

Освен тоа, законот ги утврдува и стандардите за регулирање на системот за вградување на плински уреди на возилата.

Сите овие измени имаат за цел имплементација на европските еколошки стандарди и поттикнување на купувањето на електрични и хибридни возила, со што долгорочно ќе се влијае врз намалувањето на загадувањето на амбиенталниот воздух, кој го предизвикува сообракајот.

https://skopje24.mk/so-noviot-zakon-se-voveduvaat-ekoloski-nalepnici-eve-kako-ke-se-kategoriziraat-vozilata/?fbclid=IwAR1jqiUUDYqHWTK_mCoD9GkRuwoNjnXbA7HEpNZRgo9XYJg_lIXkZM5x-lA
Back to Top
Graditelot View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 17-May-2016
Online Status: Online
Posts: 2
  Quote Graditelot Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 02-Nov-2018 at 12:30
Тука стан кошта 1600 евра/квадрат.
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 11719
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 02-Nov-2018 at 12:11
Од Твитер...

За сè има вторпат
Back to Top
hcitrS View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 27-Nov-2015
Online Status: Offline
Posts: 537
  Quote hcitrS Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 05-Sep-2018 at 14:29
Originally posted by BOJAN




И не е само овој кредит, во Битола беше сопрен кредитот за топлификационен систем од РЕК „Битола“ до градот, кредит земен од германската КфВ банка.




?
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 480
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 05-Sep-2018 at 09:18
Originally posted by BOJAN


Наспроти Груевизмот пуштен на најако, се некои јаки типчиња ко тебе што мислат дека се над државата. Учествувале на протести и сега се обидуваат да покажат дека оние се појаки од државниот апарат, ете они можат да сопираат проекти ако им се може. Тоа е пракса во демократија без искуство, предводена од бивши навидум освестен лумпен-пролетаријат.

Се слагам за ова до негде, ама не генерализирај. Честа грешка е тоа.
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 480
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 05-Sep-2018 at 09:17
.

Edited by <Fresno> - 05-Sep-2018 at 09:18
Back to Top
<Fresno> View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 13-Jun-2010
Online Status: Offline
Posts: 480
  Quote <Fresno> Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 05-Sep-2018 at 09:10
Originally posted by Cloverstack


Значи за истиов овој проект, за истава оваа траса, никој не мрдна со мал прст толку долго време, никој ни глас не пушти, ама сега кога буквално помина и замина времето за реагирање, кога буквално почна изградбата на гасоводот, одеднаш протести и одеднаш се испорачуваат нереални и нерационални барања.

Чест случај е тоа, да се реагира кога нешто ќе стане видливо. Не викам дека така треба, едноставно луѓето не пратат се можно што се случува во државава уште од фаза на идеја. Да те потсетам само дека поради протестите “квази екологистиве“ успеа да издејствуваат намалување на појасот што треба да се сече и промена на трасата. Треба фала да им кажеме.

Originally posted by Cloverstack

Нема основа за поставување на равенство. За клиничкиот ите како имаме дефинирано подобра алтернатива (прашањето е дали ќе бидеме доволно сериозни и посветени да ја спроведеме таа алтернатива, а не дали е подобра и дали вреди за парите).

Не ставам равенство, повеќе во контекст на тоа дека ми личи дека бизнис интереси на политичкиот дуопол се задолжени за вака храброто туркање на трасава. Како и тоа дека Бојан претставува 2-3 години за студија како којзнае каков период, а за новиот Клинички.. јасно е.

Originally posted by Cloverstack

Секако твое апсолутно право е накаде ќе влечеш. Но не гледам дека тоа има врска со аргументите кои се изложени во дебатава. Ете, ако се навистина слаби, тогаш побиј ги и приложи појаки. Пиша за активистите, пиша за клинички, ама што да правиме со трасата на гасоводот?

Кажав дека бев ок со трасата (или индеферентен). Но сега сакам да видам детална cost-benefit компаративна анализа со другите траси (како што бараа и екологистиве, а не им доставија). Инаку тоа што ме испровоцира не е самата траса, туку односот на властите и Бојан, кој веројатно има добри намери, но не сфаќа дека односот кон тие што се против „неговите“ политики е тажен и во ништо различен од претходните.
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3390
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 05-Sep-2018 at 08:52
Originally posted by <Fresno>


Груевизам пуштен на најјако. Квази екологисти, исмевање на медиуми, “каде бевте вие пред X години“, парите да ги врателе.

Интересно како за Клинички не беше проблем да се стопира готов проект, а за гасоводов онака јако интерпартиски се турка. 2-3 години за студија ќе се чекало, мислиш мрежата во Тетово и Гостивар е веќе направена, па во секој момент чекаат гасот да им стигне.

„Аргументиве“ некако слаби ви се. Од индиферентен, почнав накај против да влечам.


Наспроти Груевизмот пуштен на најако, се некои јаки типчиња ко тебе што мислат дека се над државата. Учествувале на протести и сега се обидуваат да покажат дека оние се појаки од државниот апарат, ете они можат да сопираат проекти ако им се може. Тоа е пракса во демократија без искуство, предводена од бивши навидум освестен лумпен-пролетаријат.

Кредитот за изградба на Клинички центар јас не велам дека требаше да се врати. Тој требаше да се издејствува за да се пренамени во новиот објект кај Злокуќани. Тоа што го врати оваа влада, јас сметам дека е одраз на несериозност што скапо ќе не чини при барањето средства за идни проекти пред европските банкарски институции.

И не е само овој кредит, во Битола беше сопрен кредитот за топлификационен систем од РЕК „Битола“ до градот, кредит земен од германската КфВ банка.

Сега бараат некои квази-екологисти да се сопрел и овој кредит за гасоводот на Водно. Извинете молам, самиот кредит е одобрен врз основа на оваа траса на Водно и затоа кредиторот ќе бара да се вратат парите ако не се работи по изработениот проект.

Ако има некој пари за дополнително да работи проектна документација и да ги подготвува студиите за животна средина, слободно нека ги плати. И повторно потоа нека ја плати изградбата на гасоводот по нова траса.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12004
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 05-Sep-2018 at 01:34
Originally posted by <Fresno>

“каде бевте вие пред X години“
Можам да коментирам конкретно за мене, не знам дали Бојан го дели моето мислење.

Оние што сега протестираат јас не ги прозивам за тоа кеде биле кога се градел патот до сончев град, или кога се сечела шума за изградба на згради на Водно, или кога се уништувало зеленило во центарот на градот, итн...  Нивно право е да си изберат кауза.

Но најлегитимно е да се праша каде беа пред х години конкретно за овој проект! Значи за истиов овој проект, за истава оваа траса, никој не мрдна со мал прст толку долго време, никој ни глас не пушти, ама сега кога буквално помина и замина времето за реагирање, кога буквално почна изградбата на гасоводот, одеднаш протести и одеднаш се испорачуваат нереални и нерационални барања.

И дополнително, се поствува прашањето дали во протестите се вклучени само некакви групи и соло активисти, или и невладини организации кои располагаат со буџети и ваљда би требало нешто да работат, освен пост-фестум да глумат некакво дејствување, експлоатирајќи некаква ситуација.



Originally posted by <Fresno>

Интересно како за Клинички не беше проблем да се стопира готов проект, а за гасоводов онака јако интерпартиски се турка.
Нема основа за поставување на равенство. За клиничкиот ите како имаме дефинирано подобра алтернатива (прашањето е дали ќе бидеме доволно сериозни и посветени да ја спроведеме таа алтернатива, а не дали е подобра и дали вреди за парите). А фала богу за клиничкиот центар и не беа почнати градежни работи, туку се реагираше веднаш во моментот кога се создадоа услови за навистина да се преземе нешто.



Originally posted by <Fresno>

„Аргументиве“ некако слаби ви се. Од индиферентен, почнав накај против да влечам.
Секако твое апсолутно право е накаде ќе влечеш. Но не гледам дека тоа има врска со аргументите кои се изложени во дебатава. Ете, ако се навистина слаби, тогаш побиј ги и приложи појаки. Пиша за активистите, пиша за клинички, ама што да правиме со трасата на гасоводот?




Edited by Cloverstack - 05-Sep-2018 at 02:05
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 35>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.203 seconds.

Copyright ©2007 - 2018  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.