build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 333435
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1555
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #681 Posted: 14-Nov-2018 at 14:18
Дали еколошки налепници ќе се лепат и на автобусите?

Град Скопје во повеќе наврати информираше дека се превземаат нови 27 мерки за намалување на аерозагадувањето, како субвенции за печки на пелети, и за електрични тротинети и велосипеди, гасификација, субвенции за изградба на фасади...
И покрај тоа, скопјани едвај чекаат да дувне ветер, и за да го расчисти воздухот во Скопје. Една од новините со која Македонија, и македонската метропола ќе се борат против ПМ 10 честичките е забраната за возење на автомобили кои ја загадуваат животната средина.

Со цел полесно препознавање на ваквите автомобили, истите ќе треба да поминат задолжителен технички преглед, по што ќе добијат еколошка налепница во боја, во зависност од карактеристиките на автомобилот. Ова е мерка која ја подели јавноста.

Дел од граѓаните ја поздравуваат, други пак велат дека најзасегнати од неа ќе бидат ниската и средна класа во Македонија. Сепак, не само автомобилите, и автобусите се загадувачи. Дали и на нив ќе им се лепат вакви налепници го прашавме првиот човек на Град Скопје, Петре Шилегов, кој вели дека според неговите очекува возниот парк на ЈСП Скопје многу наскоро ќе биде обновен со автобуси кои ги задоволуваат еколошките стандарди.

Пред само неколку дена на социјалните мрежи можевме да видиме стар автобус на ЈСП Скопје чии издувни гасови значително го загадуваат воздухот во градот. На нашето прашање зошто овие автобуси се сеуште во функција, добивме одговор дека се користат како алтернатива кога ќе се расипат новите автобуси.

Од мерките кои Градот ги превзема против загадувањето на воздухот, наскоро според најавите од Шилегов можеме да очекуваме и парк на кровот на Градскиот трговски центар.

https://skopjeinfo.mk/dali-ekoloshki-nalepnici-kje-se-lepat-i-na-avtobusite-video?fbclid=IwAR0LxZ4UXquu-_EmdHkeX5nBdzkMg40bGKfEKmWrjo6WwXdLpvhb_KVEhf8
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1555
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #682 Posted: 14-Nov-2018 at 14:29

Според мене оваа мерка со налепнициве нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето.Пред се со нејзе ќе бидат опфатени првично само автомобилите а не камионите и автобусите кои се едни од поголемите загадувачи но како и да е сепак сообраќајот придонесува само со 20-тина проценти во загадувањето.Значи проблемот треба да се бара на друго место однсоно во 100-тици диви депонии кои секојдневно се повеќе се зголемуваат и спалуваат,потоа греењето кое во вечерните часови го зголемува нивото на загаденост бидејќи низ ромските населби па и на други места се греат на гуми,најлони и што ќе им дојде при рака.Исто така удел има и прашината од градилиштата(во Центар по улиците околу градилиштето на Лимак има разнесено големи колични песок и прашина од камионите и миксерите кои уште 6 години ќе гравитираат во тој дел па не би било лошо да ги мијат тркалата при излез од градилиште).Но не гледам некој дека превзема некакви мерки во врска со ова погоре за претстојнава зима е најавен само бесплатен јавен превоз во деновите со најголема загаденост.
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1692
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #683 Posted: 15-Nov-2018 at 07:17
Во град загаден како Скопје немаме луксуз за да речеме "Ова ќе допринесе повеќе или покалку за почист воздух" СЕ мора да се земе во предвид и на СИТЕ полиња потребна е повеќегодишна работа доколку сакаме резултати. А особено мерки кои допринесуваат за развој на свеста на луѓето знаејки дека живееме со луѓе чии родители не им помогнале во градење свест за ништо.
Комплетно ја поддржувам оваа мерка како и сите други мерки кои макар малку ќе ја променат состојбата. Кога загадувањето е 200-300 мг тогаш и 10% се многу.

Edited by alexsend - 15-Nov-2018 at 07:18
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 269
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #684 Posted: 15-Nov-2018 at 09:53
Стефчо не би се согласил дека меркава нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето. Сигурно дека нема да го реши целосно загадувањето, но сигурно и дека ќе го намали бидејќи сообраќајот е втор загадувач после греењето. Ми се допаѓа како мерка и ја поддржувам најмногу затоа што е непопуларна мерка, а сепак имаат храброст (што е реткост за која и да е наша влада) да ја донесат. Се надевам нема да се откажат на пола пат. Додека се убедуваме требаше од ова да почнат, а не од она, подобро е да се почне од некаде. Потребни се непопуларни и храбри мерки за да се реши загадувањето, во спротивно сите ќе се разболат од него.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1555
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #685 Posted: 15-Nov-2018 at 19:03
Владата сака за две години да го преполови аерозагадувањето

Владата сака за две години да го преполови аерозагадувањето. Амбициозната цел вчера ја соопшти заменик-министерот за животна средина Јани Макрадули, кој најави дека борбата со загадениот воздух ќе биде стратегиски приоритет на извршната власт. Македонските градови со години се задушуваат од отровен воздух, а во текот на зимските месеци се во врвот на светските листи според концентрациите на ПМ 10 и ПМ 2,5 честичките, а Владата конечно призна дека борбата со аерозагадувањето мора сериозно да се сфати. На последната седница донесена е одлука за утврдување програма за намалување на загадувањето на воздухот, која ќе се спроведува во следните две години.
Целите се амбициозно поставени, со оглед на реалната состојба. Како што информираше Макрадули, цел е да го намали загадувањето на воздухот во Скопје до 50 отсто, а во другите градови од 30 до 50 отсто. Тој посочи дека Владата првпат одлучила од буџетот да одвои и строго наменски средства од 1,5 милион евра, кои ќе треба да придонесат за реализација на проекти насочени кон намалување на загадувањето.

„Има многу предности во усвојувањето на програмата, јасно изразената политичка волја, подобрувањето на интерсекторската соработка, поставување јасен план како да се намали загадувањето, поканата за партнерски однос со граѓанските организации и компаниите, и посебно буџетски средства исклучиво за оваа намена. Финансирањето е од посебен фонд од 1,5 милион евра, покрај другите средства во висина од 20 милиони евра кои се предвидени во програмите за работа на повеќе министерства. Дел од проектите ќе се финансираат и од странски пари, а планот ќе биде дел донаторска конференција бидејќи веќе има странски финансиски институции кои се јавиле како заинтересирани донатори“, вели Макрадули.

Владиниот план за чист воздух предвидува идната година да се набават нови инструменти за сите 18 постоечки мерни станици, со оглед на тоа дека дел од сегашните не работат со месеци. Ќе се користи и технологија за предвидување на состојбата со воздухот во реално време и ќе се прават проекции за следните три дена. Освен категоризацијата на возилата со еколошки налепници и субвенциите за хибридни и електрични возила и за вградувањето системи за автогас, ќе се воведе и зимски режим на сообраќај кога загадувањето е големо. Сообраќајот ќе биде контролиран особено во централното градско подрачје, а на граѓаните ќе им се обезбедат и подобри услови за јавен превоз. Во мерките се предвидуваат и училишни автобуси за учениците и забрана за движење на градежните машини. Дури и на куририте на државните институции ќе им биде забрането да користат возила за достава на пратки кога е загадено.

За индустријата Макрадули најави дека најбрзо ќе биде донесен новиот закон за индустриски емисии што ќе предвиди поголем мониторинг и построги правила.

„Ќе се става акцент и на зазеленувањето, а позитивниот пример со реката Треска пред вливот во Козјак ќе се искористи и на Вардар, каде што ќе се постават мрежи за собирање на цврстиот отпад. За поголема ефикасност ќе се здружат и државните и општинските инспектори, ќе работат и попладне и за викенди, кога злоупотребите се најголеми. Очекуваме и банките да даваат поволни кредити со ниски камати за купување еколошки грејни тела“, вели Макрадули.

Ќе се намалува ДДВ за сметките за парно

Една од целите на новата владина стратегија е и привлекување 10.000 нови домаќинства кон системот на парно греење во следните две години. Тоа ќе се направи со намалување на данокот на додадена вредност за испорачана топлинска енергија, кој Макрадули очекува многу брзо да се усвои.

„Граѓаните не се виновни што загадуваат, државата треба да им помогне да го надминат тоа. Топловодната мрежа ќе биде проширена, а 20.000 домаќинства ќе ги сменат нееколошките печки на дрва. Дополнително, 15.000 ќе инвестираат во енергетска ефикасност на домовите, 20.000 ќе користат инвертер-клими, а 3.000 ќе бидат приклучени на гасоводната мрежа. Ќе субвенционираме 2.000 социјално загрозени семејства да го сменат начинот на греење“, вели Макрадули и додава дека е убеден е дека овие мерки не се невозможна мисија.

Сања Наумовска

https://nezavisen.mk/mk/vesti/2018/11/104598/
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 698
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #686 Posted: 15-Nov-2018 at 22:30
Originally posted by stef4o


„Граѓаните не се виновни што загадуваат, државата треба да им помогне да го надминат тоа. Топловодната мрежа ќе биде проширена, а 20.000 домаќинства ќе ги сменат нееколошките печки на дрва. Дополнително, 15.000 ќе инвестираат во енергетска ефикасност на домовите, 20.000 ќе користат инвертер-клими, а 3.000 ќе бидат приклучени на гасоводната мрежа. Ќе субвенционираме 2.000 социјално загрозени семејства да го сменат начинот на греење“, вели Макрадули и додава дека е убеден е дека овие мерки не се невозможна мисија.




Вака бројкиве одлично звучат, но еве некој нека ме поправи, но јас нигде не видов и издржана анализа за тоа како ќе се постигне, како и поединечни буџети за ова, затоа што 1,5 милиони евра се премалку за ова.

Најсмешниот дел ми е инвертер-клими. Што е меркава, ќе им купат клими на луѓето? После тоа, што, кој ќе ја плаќа таа струја? Воедно, ако сите преминеме на струја, нашиот систем ќе се распадне.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 269
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #687 Posted: 15-Nov-2018 at 22:55
Претпоставувам ги вадат бројкиве од сите мерки што се во моментов активни, како на пример и тие еко кредитите од Шпаркасе и Охридска банка, но во секој случај без објавена анализа делуваат како од ракав извадени. Поправете ме ако грешам, ама ми делува како целава работа (топловодна мрежа, гасоводна мрежа, итн.) да е само за намалување на загадувањето во Скопје. И сите бројки за загадувањево во Македонија се базираат на бројките во Скопје, што скоро 100% не соодветствува со ниту еден друг град, бидејќи секој има свои проблеми. Каде се другите загадени градови во целиов муабет како Тетово, Куманово, Кавадарци, Струмица, Охрид, итн.? Зошто за Скопје има повисока цел за намалување на загадувањето во однос на другите градови?

Патем министеров зборува за некои 70.000 домаќинства, а во Македонија има 600.000.  Тоа е опфат од 12%, а планираат да го преполоват загадувањето........
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 1692
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #688 Posted: 16-Nov-2018 at 07:39
ОДЛИЧНО е тоа што се почнува од некаде макар и декларативно но нема потреба да се забегува со бројки, 50% нема да се намали ни за 10 години.
Но пак ќе речам, на вакво загадување и 10-20 да се смани е одличо. Само нека почнат со нешто.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9008
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #689 Posted: 16-Nov-2018 at 09:05
Originally posted by ironm

Стефчо не би се согласил дека меркава нема воопшто да има ефект врз намалување на загадувањето. Сигурно дека нема да го реши целосно загадувањето, но сигурно и дека ќе го намали бидејќи сообраќајот е втор загадувач после греењето. Ми се допаѓа како мерка и ја поддржувам најмногу затоа што е непопуларна мерка, а сепак имаат храброст (што е реткост за која и да е наша влада) да ја донесат. Се надевам нема да се откажат на пола пат. Додека се убедуваме требаше од ова да почнат, а не од она, подобро е да се почне од некаде. Потребни се непопуларни и храбри мерки за да се реши загадувањето, во спротивно сите ќе се разболат од него.


И јас ја подржувам но сум скептик. Лепење налепници е најмала работа, за таква шминка сме докажани. Спроведувањето на законот/правилото е битното. Возилата со црвени налепници да не возат кога не смеат да возат. Секој ден се соочувам со ситации каде кола ќе помине со 100км/ч покрај полициска патрола или полициска кола ќе се размине во едносмерна улица со кола која вози контра и ништо нема да превземе. Во други земји, патролите веднаш реагираат.

Ако нема строга контрола, ова нема да даде никакви ефекти.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9008
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #690 Posted: 16-Nov-2018 at 09:07
Originally posted by ehrlich


Вака бројкиве одлично звучат, но еве некој нека ме поправи, но јас нигде не видов и издржана анализа за тоа како ќе се постигне, како и поединечни буџети за ова, затоа што 1,5 милиони евра се премалку за ова.

Најсмешниот дел ми е инвертер-клими. Што е меркава, ќе им купат клими на луѓето? После тоа, што, кој ќе ја плаќа таа струја? Воедно, ако сите преминеме на струја, нашиот систем ќе се распадне.


Јас се греам со инвертери, ефектот е одличен, со многу мала потрошувачка одлично го загревам објектот. Не верувам дека системот не би можел да го поднесе ова, сепак зборуваме за локална мерка и на одредени сегменти на населението, веројатно во региони каде топловоди или греење на пелети не се опција.
Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1412
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #691 Posted: 21-Dec-2018 at 20:26
Не можам да најдам посоодветна тема, а мислам дека не вреди да се отвора посебна за ова, па ќе објавам тука.

Со децении има отров сред излетничко место и никој не знаел?! МЖСПП ИТНО треба да направи мапа на Македонија на која ќе ги прикаже сите потенцијално опасни места, каде што има токсичен (линдан) или запалив (гориво за ракети) отпад или склад, да знаеме на што сме, па да почне да ги чисти. За поздравување се последните активности, ама не знам зошто криеле вакви работи до сега.

Линданот од малата депонија на ОХИС ќе се чисти догодина, собрани се 9 милиони долари

Малата депонија со линдан во кругот на фабриката ОХИС, на која има околу 10.000 тони контаминирана почва со оваа канцерогена супстанца, ќе започне да се чисти до средината на следната година, информираат за „Мета“ од Канцеларијата за за ПОПс (Persistent organic pollutants) – неразградливи органски загадувачи при Министерството за животна средина.

Во март, следната година, ќе се објави меѓународен повик за избор на технологија која ќе ја исчисти малата депонија. Надлежните велат дека откако ќе заврши нејзината деконтаминацијата ќе се работи на чистење на големата депонија. Се проценува дека на двете депонии во ОХИС има помеѓу 40 и 50 илјади тони контаминирана почва со токсичниот линдан.

– Повикот ќе биде меѓународен, ќе го организира УНИДО (Организацијата на Обединетите нации за индустриски развој). Ќе се формира стручно тело, комисија која ќе ги разгледа сите понуди. Веќе знаеме многу потенцијални кандидати кои се интересирале, тоа се компании од висок ранг кои работат на третман на опасен отпад. Тие се високо стручни, имаат капацитет, големи искуства – вели Сузана Андонова од Канцеларијата за ПОПс, која работи на овој проект.

Според неа, доколку повикот се реализира во март, технологијата ќе почне со работа во мај или јуни. Процените се дека за деконтаминирање на малата депонија ќе бидат потребни од 3 до 5 години, во зависност од ефикасноста и динамиката со која ќе се работи

– Во тој период, претпоставуваме дека ќе имаме доволно време да се соберат средства за големата депонија, за што владата ќе потпише и Меморандум, затоа што тие средства се многу поголема сума од ова што сега го обезбедивме. Големата депонија ја оставивме како втора фаза бидејќи е голема и ги немаме во моментот потребните средства и ако почнеме и стигнеме до некаде ќе остане отворена и ќе има уште повеќе емисии. Целта е кога ќе се отвори да се заврши и да има континуиран третман – потенцира Андонова.

Таа вели дека компанијата која што ќе го добие тендерот, ќе биде обврзана да ја покрие големата депонија со геотекстилна мембрана за да нема понатамошни емисии, а малата депонија ќе се чисти во затворени услови.

(...)

https://meta.mk/lindanot-od-malata-deponija-na-ohis-ke-se-chisti-dogodina-sobrani-se-9-milioni-dolari/



Необележана депонија со 8.000 тони канцероген линдан од ОХИС ја труе околината на Драчево

Во околината на Драчево, во месноста Пеленица, постои илегална депонија на која се наоѓаат неколку илјади тони токсичен отпад линдан, потврдуваат за „Мета“ од Министерството за животна средина. Депонијата, е необележана, неоградена и не постои знак кој информира дека на тоа место се наоѓа токсичен канцероген отпад кој влијае и на животната средина, но и на човековото здравје.

Линданот на оваа локација потекнува од фабриката ОХИС и таму го фрлале работници пред да се направат големата и малата депонија на територијата на фабриката каде што се проценува дека има помеѓу 40-50.000 тони контаминирана почва со линдан.

Еко-активистите од „О2 Иницијативата“ велат дека според нивните сознанија на таа површина биле фрлени околу 8.000 тони линдан.

– Линданот е од фабриката ОХИС, а информацијата која ја имаме потекнува од работниците вработен во фабриката. Депонијата не е соодветно обележана и нема никаква информација која би укажала дека таму се наоѓа токсична супстанца и каде не би смеело да се движат луѓе. Минатата година и ова лето МЖСПП ја има споделено информацијата со ЦУК за обележување, односно оградување на просторот и донесена е одлука дека таму не смеат да циркулираат луѓе, но еве до денес тоа не е направено. Токму во Пеленица се организираат многу училишни екскурзии, што мора да се смени – вели Татјана Чакулев од „О2 Иницијатива“.

Дека постои дива депонија на која што најверојатно има линдан, за „Мета“ потврдува и Сузана Андонова од канцеларијата за ПОПс (Persistent organic pollutants) – неразградливи органски загадувачи при Министерството за животна средина.

– Информацијата е произлезена од дел од вработените во ОХИС, кои што точно знаеле каде на која локација го истурале линданот и тоа било сукцесивно, се додека не сфатиле дека количеството ќе биде многу големо и нема да можат да продолжат да го складираат отпадот таму. И тогаш во соработка со германската компанија која ја има дадено лиценцата за производство на линдан, одлучиле да направат бетонски базен за складирање во кругот на ОХИС. Така ова складирање на илегални количества се во суштина случено во период кога никој не знаел дека е толку токсичен, туку го сметале за обичен прашок и не знаеле дека треба со внимание да се работи. За среќа навреме се мобилизирале дека не треба да продолжат да складираат таму – вели Андонова.

(...)

https://meta.mk/neobelezhana-deponija-so-8-000-toni-kantserogen-lindan-od-ohis-ja-true-okolinata-na-drachevo/



И ова



НАТО бара да се острани 16 тони опасно гориво од скопска населба

НАТО ги предупредил македонските надлежни органи дека во скопската општина Ѓорче Петров постои складиште кое има 16 тони гориво за ракети за растерување на облацикое одамна требало да биде отсрането. Се работи за радиоактивен отпад во Ново Село во објект на Макпетрол Темко.

Се уште никој не ја презеде да го уништи овој опасен материјал. Макпетрол Темко вели дека има договор само да го чува горивото, а не и да управува со истото.

"Макпетрол е сопственик на местото, додека отпадот е на Република Македонија. За сите прашања во врска со работи кои се чуваат тука, треба да се јавите на соодветните служби на Владата на Република Македонија ", соопштиле од таму за Алсат ТВ.

Заменик-министерот за животна средина Јани Макрадули вели дека уништувањето ќе биде направено со почитување на еколошките стандарди и во целосна транспарентност за јавноста.

Тоа е гориво кое повеќе не е потребно. Сите методи на уништување ќе бидат направени врз основа на еколошките стандарди и со јавен оглас ". - истакна Макрадули.

https://faktor.mk/nato-bara-da-se-ostrani-16-toni-opasno-gorivo-od-skopska-naselba




Токсичниот линдан од „Охис“ ќе се чисти од три до пет години

Од Владата најавуваат дека до Нова година ќе биде решен и проблемот со радиоактивниот отпад којшто се чува во складиште во Ѓорче Петров.

– До Нова година овој проблем ќе биде решен. Отпадот којшто не беше опасен, веќе е дислоциран, а отпадот којшто е опасен ќе го дадеме најверојатно на продажба бидејќи имаме сознанија дека компании кои се занимаваат со производство на противградни ракети, може да пројават интерес да го купат – изјави генералниот секретар на Владата.

https://plusinfo.mk/%D1%82%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BE%D1%82-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BD-%D0%BE%D0%B4-%D0%BE%D1%85%D0%B8%D1%81-%D1%9C%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D1%87%D0%B8%D1%81/
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 333435

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.389 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.