build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 41>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #301 Posted: 13-Dec-2013 at 11:01
мислам дека браните на Треска допринесоа за запирање на провевот на скопската котлина,а не градскиот ѕид
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #302 Posted: 13-Dec-2013 at 11:37

a kakov efekt po mrezata i ekonomijata ke ima eventualno spustanje na matka 1 ako i samata ne se spusti :o
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #303 Posted: 13-Dec-2013 at 12:01
Originally posted by +Protagorist


sto mislis Gjoko dali ako se trgne branata na matka 1 moze da ima pozitivno vlijanie i za Skopje i taka istata e dotraena htto://www.build.mk/forum/forum_posts.asp?TID=357&PID=14390#14390


da nema zabuni koga go prasuvam Gjoko voedno mislam na site, iako ko Kichevchanec najmalku go boli uvo za ova

patem dali e vozmozno odnosno nadleznite mozat preku simuliracija da presmetaat kolku vakvoto struenje bi bilo korisno ko skopski erkondisn, osobeno bidejki struenjata koi doagjaat od masivot Jakupica vo dobar del se stopirani i so branata matka 2 iako glavnata stopna za istite e matka 1 so ogled deka e pootvoren prostorot kaj branata na kozjak

isto nemora ni sega da se spusta, no dokolku toa e neophodno od bezbednosni pricini i ja spustat privremeno dodeka krenat nova - toa neka go napravat tokmu zime kako bi se videla razlikata okolu smogot, moze ekonomski vo momentov e poizvodlivo ova nego dislociranje na zelezara


Edited by +Protagorist - 13-Dec-2013 at 12:04
HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #304 Posted: 13-Dec-2013 at 13:49
Знае ли некој како се викаат направите што се ставаат низ развиените рамничарски градови чија намена е да предизвикуваат вештачко струење на воздухот?
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #305 Posted: 13-Dec-2013 at 13:57
Efektot so brani i tuneli ke se vidi za brzo vreme koga ke se probivaat tunelite pod Preseka. Od koga znam od dvete strani na prevojot imalo razlčna klima. Ok kičevska strana sekogaš bilo kako Sibir, a od drugata strana prava prolet
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #306 Posted: 13-Dec-2013 at 14:33
Мапа на смртни случаи од загаден воздух во урбаните средини на еден милион жители во текот на една година.
Најдобро стојат Западна Сахара и Таџикистан кајшто нема ниту еден ваков случај, а најлошо Бугарија, Романија, Украина, Ерменија и Ирак со преку 400 случаи годишно.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Deaths_from_air_pollution.png


Edited by phenomenon - 13-Dec-2013 at 14:35
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #307 Posted: 14-Dec-2013 at 12:37
Зошто е Скопје загадено?
*Кој дозволи увоз на крш возила од Западна Европа? Зарем немаа визија за иднината и за последиците на долг рок? Ако сакаа да им излезат во пресред на граѓаните кои стојат послабо финансиски можеа и на друг начин, зошто не субвенционираа купување на ново возило? Такви примери во Западна Европа има.
*Кој е одговорен за урбанистичкиот хаос во Скопје? Кој дозволи да се гради во населби кои беа веќе оформени? Зарем и тие немаа визија на долг рок? Се останува кај нас неказнето затоа секој прави што сака. Наместо градот да се шири и растерети кај нас се е на куп.
*Зошто упорно се уништува Водно и никој не реагира на тоа?
*Секојдневно се сечат огромни дрва, а се засадуваат мали на кои ќе им треба 10 години за да ја заменат функцијата на веќе исечените. Цела населба ми ја скастрија, цел град. Секој парк се претвори во градежна парцела.
*Сите се бунеа за топилницата во Велес, никој за железара, цементара, деконтаминација на охис. Уште се трудат охис да го продадат и реактивираат. Наместо да ги обесштетат достоинствено вработените со пари кои би се собрале од продажба на земјиштето за други намени.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #308 Posted: 14-Dec-2013 at 16:23
Еве го увозот на половни автомобили за претходните години:































E сега тој што увезол крнтија ќе користи јавен превоз. Како да не!


Edited by phenomenon - 14-Dec-2013 at 16:25
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
stratus View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Aug-2010
Location: Bitola/Skopje
Online Status: Offline
Posts: 754
  Quote stratus Quote  Post ReplyReply #309 Posted: 14-Dec-2013 at 17:49
Овие увезените се крнити со еуро 2 или еуро 3, а претходниот 30 годишен возен парк не беше. Едноставно просечниот Македонец (Балканец) нема толкав стандарт за нов автомобил, немал а и нема да има во блиска иднина. Не случајно во Русија (и други големи помалку развиени држави) си произведува самата автомобили кои се поевтини но се со полош квалитет од половни западно-европски возила. Причината за загаденоста главно е во големите загадувачи во Скопје (Железара, Цементара, Рафинерија...) истите се толерираат поради големиот удел во економијата. Последните години како дополнителен удел на загаденоста е пренаселеноста, прашината која се создава при градење. За намалувањето на зелени површини не би зборувал бидејќи немаме реални податоци колку дрва се исекле, а колку се засадиле, според мене Скопје сеуште важи за зелен град.
Што реално може да се направи за работите да се подобрат. Построги регулативи за големите загадувачи (ако треба и субвенционирање од државата на скапи филтри и опрема), подобар и целосно чист јавен превоз (трамвај, ЛРТ, метро, тролејбус...), задолжително греење исклучиво на гас (никако дрва, мазут, нафта, масло), квалитетно метење на главните булевари со посебни машини а не прскање на вода на вечер колку да се "крени прашина" и се разбира "поразумни" урбанистички планови.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #310 Posted: 14-Dec-2013 at 17:58
Јас лично позитивно допринесов со купувањњто на половна кола(во2004).Фиат 1300 кој троши како тенк,го заменив со Цитроен со еуро2 кој троши 5 литри.Во секој случај е напредување од еколошки аспект.

Е сега би били добро овој ауто да го заменав со нов,ама тоа е веќе друга приказна.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 2271
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #311 Posted: 15-Dec-2013 at 00:32
Skopje so decenii e zagadeno. Od kade sega se fativte za polovnite avtomobili. Primerot na gjoko kazuva se. Lugeto starite krntii gi zamenija so 10 godisni avtomobili so euro2 i 3...
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #312 Posted: 15-Dec-2013 at 02:07
Како да не знаевме што придонесува за зголемувањето на загадувањето.
 
Еве статија наменета за тие кои и понатаму се прашуваат што придонесува за зголемувањето на загадувањето.
 
На Интернет страницата кон која води наредниот линк е објавен и видео клип поврзан со конкретната статија.
 
http://www.telma.com.mk/index.php?task=content&cat=1&rub=6&item=33163
 

ЗАГАДУВАЊЕТО ГО ЗГОЛЕМУВА ГРАДЕЖНАТА ЕКСПАНЗИЈА

 
13.12.2013
 

 
Големите загадувачи не се единствениот проблем, сметаат еколошките здруженија. Ја повикаа државата да ги реши проблемите со загадувањето кое го предизвикуваат автомобилите, домаќинствата, преку субвенционирање и кредитирање на еколошки програми. Особено се загрижени од загадувањето од експанзијата на градежната оператива.
 
[ ] 

Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #313 Posted: 15-Dec-2013 at 14:13
Еве една разгледница од Скопје што треба да ја испечатат и да почнат масовно да ја продаваат во овие новиве продавнички за сувенири низ Центар.

Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #314 Posted: 15-Dec-2013 at 14:45
доста од загадувањето во Скопје доаѓа од Тетово. Јавна тајна е дека тамо се пали све живо и диво на отворено. Макстил и греење на старо уље кое се се фрла од возилата да не отиде зијан се чува за гратис греење.

Edited by Oxygen - 15-Dec-2013 at 14:46
Back to Top
Djole88 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-May-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 611
  Quote Djole88 Quote  Post ReplyReply #315 Posted: 16-Dec-2013 at 19:01
Ајде и ова чудо да го видиме, иако сум скептик дека ќе се превземе нешто конкретно. само ограничување на сообраќајот и малку расшетување на инспекциите по населбите со куќи/бараки. 10тина семејства да се почастат со честитка поради греење на масло/гуми/пластики и слични срања, може да има добар ефект врз останатите. ама така посолени честитки да бидат, со 3-4 цифрени суми. кај мене во населба(Козле) барем 10тина куќи навечер исфрлаат такви срања во воздух

Владата утре ќе излезе со конкретни мерки како да се постапува со загадениот воздух


Попладнево од Владата информираа дека се изготвуваат конкретни интервентни мерки - како ќе се постапува со загадениот воздух во Скопје. За утре е закажана седница на која ќе присуствуваат експерти од министерството за животна средина и заеднички ќе бараат решение како да се прочисти воздухот во главниот град

Владата, заедно со експерти и надлежните од министерството за животна средина, ќе донесат мерките кои ќе помогнат за намалување на загаденоста и да се врати амбиенталниот воздух во главниот град.

Портпаролот на Владата, Александар Георгиев на денешниот брифинг посочи дека има волја да се справат со овој предизвик. Тој ги посочи грешките кои се превземале во минатото, но и конкретните проекти и мерки кои оваа влада ги превзема. Според него, еден од најголемите предизвикувачи за зголемувањето на загаденоста на воздухот е урбанизацијата. Истражувањата покажале дека изградбата на Капиштец, Порта Влае, Ново Лициче како и Аеродром се едни од бариерите кои не дозволуваат доток на воздух од повисоките места.

Една од мерките кои досега оваа Влада ги превзела во оваа насока е пренасочувањето на начинот на греење од мазут на гас во повеќе поликлиники, училиштата, Топланата Исток и Запад и други. Нови дваесет илјади садници на територијата на Скопје, увоз на возила по ЕУРО 2 стандарди, проект за енергетска ефикасност на 42 училишта во 12 општини. А во наредниот период од Владата најавија дека ќе набават и нови 300 автобуси, кои испуштаат значително помалку издувни гасови.

Инаку статистиката покажува дека дури 115 градови во Европа во одреден дел од годината се соочуваат со висок степен на загаденост.

http://www.alfa.mk/News.aspx?ID=68035#.Uq83FdJDuE4
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #316 Posted: 16-Dec-2013 at 19:46
Previous
 
Делумно си во право.
 
Да, греењето на гуми, пластики и сличен отпад, е штетно за околината.
 
Маслото за домаќинство оправдано се нарекува масло за домаќинство бидејќи е за домашна употреба, од таа гледна точка единствена интервенција од властите би било субвенционирање на нови грејни тела кои трошат помалку масло за домаќинство, слично како субвенциите за сончеви колектори.
 
Но треба да бидеме будали за да гледаме главни виновници во домаќинствата и во малите и средните претпријатија, како што тврдат властите.
 
Општо е познат фактот дека главните загадувачи во Скопје и околината се викаат Макстил, ОКТА и Охис, кој иако не работи со полн капацитет, сепак и без да работи доволно придонесува за загадувањето, слично како што и велешката топилница не работи веќе една деценија, но нејзината депонија располага со доволно отпад за да го загадува градот со децении, без топилницата воопшто да работи.
 
Властите треба да удрат со казни по овие главни загадувачи, а не по домаќинствата, кои не се главните виновници за високата стапка на загадување на воздухот во Скопје.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #317 Posted: 16-Dec-2013 at 20:58
пола Македонија од внатрешноста се пресели во Скопје за кратко време заедно со се постарите коли во споредба со скопјани,и тоа е сосема доволно за ваква состојба.

Се другото е гратис(железара,цементарница....)
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #318 Posted: 17-Dec-2013 at 17:05
Она што јас успеав да го прочитам е следното. 50% од загадувањето се должи на автомобилите. После Законот кој овозможи увоз на постари возила се увезени преку 100.000 возила кои пред тоа не можеле да влезат во земјава.
Сега гледам некој вели дека тоа било добро затоа што тие стари возила биле по нови од одредени до тогаш користени. Јас ќе прашам: дали мислите дека тие постарите кои веќе биле во градот се уништени? Не, добар дел уште се на улиците заедно со стоте илјади за нијанса понови.
Решение има, да се воведе Еуро4 стандард и да се мери секое возило на технички дали задоволува критериуми. За оние кои нема да го исполнат условот за регистрација да добија соодветна надокнада од државата како би купиле возило во рамки на прописите.

Додека ситуацијата со големите индустриски објекти е друга приказна која се надевам од април ќе тргне на подобро.

Дали некој спомна нешто за оние луѓе кои се уште горат пластика? Палат контејнери! Еве пред 30 мин гореше еден кај рамстор.
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #319 Posted: 17-Dec-2013 at 18:02
тристаќите,стоедените во поголем дел,фиќовци,стари шкоди,кадети,старите буби...се заминати во отпад.Од југовците еден дел се возт,ама поголемиот дел се исти така во отпад.

Сепак повторно мислам дека посебно во Скопје е енормно зголемен бројот на автомобили.Сетете се само колку коли имаше во средината на 90-тите а колку сега на пример на Партизанска.Ако споредиме слики од тогашно време и денес,мислам дека сликата ќе биди фрапантна
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #320 Posted: 17-Dec-2013 at 18:11
Малку е офтопик,ама самото спомнување на 300 км во текстот го засега и Скопје и сите во РМ


http://republika.mk/?p=172353
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1415161718 41>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.393 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.