build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 41>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
King View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 654
  Quote King Quote  Post ReplyReply #561 Posted: 16-Dec-2015 at 20:09
Originally posted by Petar Skopje

Барокот позитивно влијае на загадувањето.

Во Скопје
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2646
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #562 Posted: 16-Dec-2015 at 20:47
Originally posted by King

Ако е човек болен се лекува, но не му ги фрлаш оделата и саатите и не му забрануваш да купува нови гаќи (брендирани). Едноставно ако има проблем го решаваш, некогаш проблемите се решаваат краткорочно, негогаш среднорочно и некогаш долгорочно, зависно од дијагнозата и можностите. Дегутантно е да споредуваш загадување со ск2014, загадување со градење автопатишта, загадување со инвестиции во образование, загадување со охридско лето или со пивофест.


Точно. Ако е човек болен се лекува ( и дава пари за тоа), не ги фрла веќе купените одела и саати, но не купува нови на сметка на своето лекување. Разбираш?

Ако некому куќата му е со непокриена плоча, тој гледа што поскоро да стави покрив, а не му е приоритет купување кинески вазни.

На Скопје со вакво ниво на загадување најприоритетно и неодложно му е инвестирање во системи и решенија за прочистување на воздухот. Не му се приоритет ни фасади, ни споменици, ни галии, ни тркала, ни огради. Сè друго може да чека, но овој проблем не може да чека, зашто резултатот од неговото одложување е неверојатни 45% од граѓаните во Македонија да имаат болести на респираторниот систем, што би значело речиси сите кои живеат во градските зони на Скопје и Тетово.

Edited by phenomenon - 16-Dec-2015 at 20:48
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
Petar Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Sep-2014
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Petar Skopje Quote  Post ReplyReply #563 Posted: 16-Dec-2015 at 21:24
Скопје е сериозно болен град.
Back to Top
King View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 654
  Quote King Quote  Post ReplyReply #564 Posted: 17-Dec-2015 at 20:12
Originally posted by phenomenon

Originally posted by King

Ако е човек болен се лекува, но не му ги фрлаш оделата и саатите и не му забрануваш да купува нови гаќи (брендирани). Едноставно ако има проблем го решаваш, некогаш проблемите се решаваат краткорочно, негогаш среднорочно и некогаш долгорочно, зависно од дијагнозата и можностите. Дегутантно е да споредуваш загадување со ск2014, загадување со градење автопатишта, загадување со инвестиции во образование, загадување со охридско лето или со пивофест.


Точно. Ако е човек болен се лекува ( и дава пари за тоа), не ги фрла веќе купените одела и саати, но не купува нови на сметка на своето лекување. Разбираш?

Ако некому куќата му е со непокриена плоча, тој гледа што поскоро да стави покрив, а не му е приоритет купување кинески вазни.

На Скопје со вакво ниво на загадување најприоритетно и неодложно му е инвестирање во системи и решенија за прочистување на воздухот. Не му се приоритет ни фасади, ни споменици, ни галии, ни тркала, ни огради. Сè друго може да чека, но овој проблем не може да чека, зашто резултатот од неговото одложување е неверојатни 45% од граѓаните во Македонија да имаат болести на респираторниот систем, што би значело речиси сите кои живеат во градските зони на Скопје и Тетово.

Веројатно не си свесен дека овде се работи за хронично болен, болест која ја лекува пациентот пеесетина години, се лекува и ја одржува болеста на ниво да преживее, бидејки за тој тип на болест нема магичен лек и брз опоравок. Затоа човекот за овие половина век си купувал брендирани гаќи, автомобили и часовници за да живее живот достоен за човек. Не се затворил во четири ѕида и не скапал за неколку години, туку си ја носел болеста со децении, децении на негов просперитет и просперитет на семејството.
Инаку ако плочата ти стоела со години, ќе мораш да ја срушиш бидејќи намалената носивост не гарантира безбедно живеење со неа.
Back to Top
King View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 24-Apr-2015
Online Status: Offline
Posts: 654
  Quote King Quote  Post ReplyReply #565 Posted: 17-Dec-2015 at 20:13
Originally posted by Petar Skopje

Скопје е сериозно болен град.

Затоа барокот позитивно му влијае.
Back to Top
Petar Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 19-Sep-2014
Online Status: Offline
Posts: 271
  Quote Petar Skopje Quote  Post ReplyReply #566 Posted: 17-Dec-2015 at 20:51
Му прија како сол на рана.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #567 Posted: 18-Dec-2015 at 05:20
Originally posted by Bojan10

Овој аргумент со автомобилите во ваква бедна држава ми е најбедно тропање глупости. Кога беше забранет увоз на коли, као рандом аргумент за зимање бугарски пасош беше дека тука не можеш да си купиш голф 3ка. Сега па не чинело, се собрало ѓубрето од Европа за да се загадува Паризот ни наш недофасадиран.

Ах, Скопје, свет за себе. Место натрупано со сељаци кои се тука затоа што мислат дека можат да го издриблаат животот во државава и да бидат Парижани. Во држава во која народот го здроби рбетот по ниви да извади зимница, да има што да изгребе од подрумот да не умре од глад, они си живеат во електромобили филм...

Колку сте натрупани во Скопјето, доста е сите по еднаш да прднете во тоа маглата и нема да може да се дише.
А сите се возите сами во кола, пола го исклучивте парното и се греете со дрва, со каси од стари врати и прозорци, со прагови од пруга, со пелети, брикети, ќумур,...

Јас едвај чекам да дојде зима да ве гледам како се давите во смогот.

зошто толкава доза на хејтање? сите не се греат на парно, затоа што е скапо, се возат со кола, затоа што удобноста, поузданоста и цените на јавниот превоз се невидена катастрофа
граѓаните се натрупани во Скопје, ама па факт е дека имаш милионски градови кои се далеку почисти од него
и зошто ставање на сите граѓани во ист кош? еве јас возам кола што има еуро 4 стандард и автоплин, не возам велосипед, ама затоа гледам најчесто да се возам со автобус поради тоа што колата ми е ептен голема одговорност
и јас не сум толку загрижен за загадувањето, колку што сум загрижен колку несериозно се сфаќа, не дека сите ќе се разболеле, туку дека целта е да креираме подобра животна средина

може многу страни на приказнава да се задоволени ако некој што е надлежен спроведува правилни стратегии врз факторите кои придонесуваат за загадувањето...
за ова се седнува и се размислува напорно и темелно, а не се прскаат улици со некоја хемикалија на која се лепела прашина

Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #568 Posted: 20-Dec-2015 at 21:18
Превземено од @Dzeksi од пост #220 во темата Телекомунациска кула на Водно.
 
Битно се гради, а градот слободно нека тоне во отрови, за едно 1000 години од сега, ќе биде фасцинантно археолошко наоѓалиште.
 
Originally posted by Dzeksi

Sliki od denes

[/URL][/URL]

Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #569 Posted: 26-Dec-2015 at 18:09
http://prizma.birn.eu.com/%D0%BC%D0%BA/%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%B3/%D1%88%D1%82%D0%BE-%D1%81%C3%A8-%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82
 

Мерките на владата не ги следат официјалните анализи за аерозагадувањето

 
24 декември 2015
 

Марија Ѓорчева
 
Споредбена анализа за тоа што било утврдувано во годините наназад во врска со загадувањето на воздухот со она што власта го „преземала“ за да го спречи истото.
 
Загадувањето на Скопје не му се случува поради лошата судбина. Вложено е и време и пари за да се достигне ова ниво.
 
Во Локалниот еколошки акционен план (ЛЕАП) за Скопје од 2003 година, стои дека „квалитетот на амбиенталниот воздух – имисијата се следи повеќе од 25 години (мануелна мерна мрежа)“.
 
Во истиот тој ЛЕАП стои дека „во 1998 година правена е анализа за учество на сообраќајот врз загадувањето на воздухот. На четири крстосници и два булевари одредувана е концентрација на NO и NO2. Мерењата покажале високи концентрации на речиси сите мерни точки“. Стои и дека покрај индустријата, сообраќајот е главен виновник за пораст на концентрација на прашина.
 
Во истиот план пишува и дека „градот според бројот на регистрирани возила и нивната густина на еден квадратен километар ги надминува градовите во развиените земји (200-300 возила/ квадратен километар), а во Скопје бројот на возила е 600-800 возила на еден квадратен километар“.
 
 
 
Имајќи ги овие анализи, владата ги презема следните мерки:
 
- Стимулира купување на уште повеќе возила и дозволи увоз на стари возила (Еуростандард 1 и 2). Денес, во 2015 година, го воведуваат Еуро 4 стандард на мотор, кој во ЕУ е воведен пред 10 години. (Во ЕУ од 2014 година воведен е Еуро 6 стандард).
 
- Ја зголеми површината наменета за автомобили уште повеќе, со проширување на улиците, и тоа на сметка на зеленило и пешачки патеки.
 
- Тротоарите ги одзеде од пешаците и ги пренамени во платени паркинзи.
 
- Вложи во шминкање на јавниот превоз.
 
И во поновиот ЛЕАП (2011 година), како и во сите годишни извештаи за квалитетот на воздухот во Скопје, стои заклучокот дека индустријата учествува во емисија на ПМ честички со најголем процент.
 
Имајќи го предвид овој заклучок, владата ја презема следната мерка:
 
- Одложување на процес на воведување интегрирани еколошки дозволи. Наместо тој да заврши во 2008 година одложен е за 2014 година (а за некои капацитети и за 2018-та).
 
Според ЛЕАП од 2011 година, во вкупната емисија на ПМ честички, домаќинствата учествуваат со скоро 18 отсто. Владината мерка е:
 
- Субвенции за огревно дрво.
 
Цитат од ЛЕАП 2011: „Генерално, сегашната состојба со зеленилото во градот укажува на потребата од негова обнова и реконструкција. Тоа во прв ред се однесува на дрворедите, на старите насади во парковите, како и на сите оние површини од кои треба да се отстранат пропустите и недостатоците направени во еден подолг период“.
 
Владината мерка е:
 
- Драстично намалување на зелените површини во градот. Според податоците од Државниот завод за статистика, бесправната сеча во градскиот регион се зголемува секоја година, а во исто време многу се намалува количината на новонасадени садници.
 
Зачувувањето и унапредувањето на животната средина е уставно загарантирано и не смее да подлежи на партиски идеологии.
 
(Авторот е инженер за животна средина)

Back to Top
Staro Skopje View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 07-May-2013
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2692
  Quote Staro Skopje Quote  Post ReplyReply #570 Posted: 28-Dec-2015 at 20:41
Во повеќе градови во Италија ограничено возењето на автомобили

Во повеќе градови во Италија воведено е ограничување на движењето на автомобилите поради невообичаеното големо загадување на воздухот




Во Милано и во Павија, северна Италија забрането е возење на автомобили до среда во периодот од 10 до 16 часот.
Во Рим, третпат од почетокот на месецот се забранува возење на автомобили од седум часот и 30 минути до 12:30 и од 16:30 до 20:30 часот за автомобили со непарен број денеска, а утре со парен број. Слична мерка е воведена и во северниот град Бергамо.
Во јужниот град Неапол само возилата што ги исполнуваат стандардите од Евро 4 и повеќе можат да се возат оваа недела.
Во поголем број од овие градови воведен е и целодневен билет од 1,50 евра за да ги поттикнат граѓаните да го користат јавниот превоз.
_________________________________________________________________________
Да не напоменувам дека воздухот таму е неколку пати почист од скопскиов.
Градот убав никна, но го откорнаа
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2598
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #571 Posted: 28-Dec-2015 at 21:17
Башка и староста на возниот парк им е околу 50% помала.
Back to Top
kacanskey View Drop Down
Newbiе
Newbiе
Avatar

Joined: 29-Dec-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote kacanskey Quote  Post ReplyReply #572 Posted: 29-Dec-2015 at 12:09
dali nekoj moze da mi kaze od kade moze da kupam respiratorni maski so visoka filtracija ili pokonkretno za filtracija na pm10 i pm2.5 tuka vo skopjevo
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2598
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #573 Posted: 29-Dec-2015 at 18:37
Originally posted by kacanskey

dali nekoj moze da mi kaze od kade moze da kupam respiratorni maski so visoka filtracija ili pokonkretno za filtracija na pm10 i pm2.5 tuka vo skopjevo


Oние белите што се као поедноставни мож да ги има и по аптекиве или по ХТЗ дуќани. Види на zk.mk или marketkonekt.com/makedonija/. Respro има во Xmkd.com
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #574 Posted: 30-Dec-2015 at 01:27
мене рестрикција на возила не ми звучи како логично решение и покрај тоа што тоа најупорно се бутка как оидеја... мора да се размислува многу попаметно и постратешки
еве да речеме дека 50% од граѓаните се префрлат од автомобил на јавен превоз, тогаш што правиме? ако не се дише надвор тогаш нема ни да се дише во автобус
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2598
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #575 Posted: 30-Dec-2015 at 01:57
Понекогаш навистина (негативно) изненадуваш со коментариве.
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #576 Posted: 31-Dec-2015 at 04:24
Originally posted by fichot

Понекогаш навистина (негативно) изненадуваш со коментариве.
сакам да кажам дека треба да се размислува на глобално ниво... проблемот кај нас е што не постои стратегија за ништо и што нешто за кое е размислувано околу пет минути се сервира како терминално решение на сите проблеми
како прво, џабе се возат четворица во една кола ако таа кола загадува колку четири
второ, каков ефект има тоа што ќе ставиш рестрикција во одредена саатница ако загадувањето постои во остатокот од денот? и каде ќе биде таа рестрикција?
трето, возилата се само еден елемент на загадувањето... дури и да се истребат сите возила до едно, Скопје ќе си остане поприлично загаден град, особено во зима

не е работата да се намали нивото на сообраќај, туку да се креира систем кој загадува помалку во целост... за почеток, потребна ни е култура на такси и економски стимулации и ќе видите како одма магично ќе се намали нивото на загаденост... само што никој нема интерес во тоа, почнувајќи од народот, па се до најмоќните во земјава


Edited by zabegan - 31-Dec-2015 at 04:53
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2598
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #577 Posted: 31-Dec-2015 at 07:23
Па добро имаш краткорочни и долгорочни мерки. Ако недостасуваат вториве, не значи дека треба да се откажеме и од првите. Ова ми личи на она нашето „и шо ако ја не одам со кола кога пак сите други ќе одат“. И сите го мислат истото. И си стоиме во место чекаме да дувне ветер т.е. некој друг да ни ги реши проблемите.
Ја (не дека се фалам) имам можда поголема дистанца до работа од 80% од вработените и одам претежно со точак. И сите ме гледаат ко ненормален. Е тоа е.



Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #578 Posted: 31-Dec-2015 at 16:20
Originally posted by fichot

Па добро имаш краткорочни и долгорочни мерки. Ако недостасуваат вториве, не значи дека треба да се откажеме и од првите. Ова ми личи на она нашето „и шо ако ја не одам со кола кога пак сите други ќе одат“. И сите го мислат истото. И си стоиме во место чекаме да дувне ветер т.е. некој друг да ни ги реши проблемите.
Ја (не дека се фалам) имам можда поголема дистанца до работа од 80% од вработените и одам претежно со точак. И сите ме гледаат ко ненормален. Е тоа е.



тоа со рестрикцијата не е ни краткоочно решение, едноставно не гледам каков ефект дава... имаш градови кои имаат далеку поголем метеж и промет, па сепак се многу помалку загадени
најголемиот проблем е во возниот парк, не во бројот на возила
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
Staki View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 11-Oct-2014
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 125
  Quote Staki Quote  Post ReplyReply #579 Posted: 31-Dec-2015 at 18:03
За промена на квалитетот на воздухот во Скопје прво треба Скопјани да се погледнат во огледало. Миминум пола од тие што критикуваат и излегуваат на протест се луѓе кои директно придонесуваат за загадувањето, без разлика дали е тоа преку возење со кола или топлење на домот преку согорување. Секој возач во градов не е спремен да ја остави својата кола за да отиде до работа, да отиде до кај пријателите, до продавница итн. Секогаш колата е единствен избор на транспорт. Нормално со колата стигнуваш побрзо, не ти е ладно, не се труеш. Епа додека луѓето не станат свесни за својата животна средина, нема да има промени во воздухов. Кога зборам за свесност не зборам за чекање да дојде друг да го поправи воздухот, како што најголемиот дел од луѓето чекаат владата преку мерки да го подобри квалитетот на воздухот, туку зборам за свесност преку акција. Секој треба да се потруди со своите постапки да не влијае негативно врз околината.
Back to Top
fichot View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 02-Feb-2010
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2598
  Quote fichot Quote  Post ReplyReply #580 Posted: 31-Dec-2015 at 20:35
Originally posted by zabegan

Originally posted by fichot

Па добро имаш краткорочни и долгорочни мерки. Ако недостасуваат вториве, не значи дека треба да се откажеме и од првите. Ова ми личи на она нашето „и шо ако ја не одам со кола кога пак сите други ќе одат“. И сите го мислат истото. И си стоиме во место чекаме да дувне ветер т.е. некој друг да ни ги реши проблемите.
Ја (не дека се фалам) имам можда поголема дистанца до работа од 80% од вработените и одам претежно со точак. И сите ме гледаат ко ненормален. Е тоа е.



тоа со рестрикцијата не е ни краткоочно решение, едноставно не гледам каков ефект дава... имаш градови кои имаат далеку поголем метеж и промет, па сепак се многу помалку загадени
најголемиот проблем е во возниот парк, не во бројот на возила



а кога било спроведено за да може да се види дали има или нема ефект?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2728293031 41>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.164 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.