Oд регионот |
Post Reply | Page <1 345 |
Author | |
Galileo
Senior Member Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1352 |
Quote Reply #81 Posted: 02-May-2012 at 23:24 |
Една много добра новина от последните часове
IT гигант открива 200 работни места Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас IT гигант открива 200 работни места Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас IT гигант прехвърля част от дейностите си в България. Най-големият технологичен дистрибутор в световната IT индустрия "Инграм микро" отваря офис в България, научи "Стандарт". Очаква се от влизането на американската компания в България откритите нови работни места да бъдат над 200. "Инграм микро" е избрала да развива дейност в страната ни още през октомври миналата година. Това, че отварянето на офис у нас е обвързано със затваряне на нейни поделения във Франция и Белгия, е причината информацията все още да не е обявена официално. "Инграм микро" вече са наели и оборудвали свой офис, като за целта са използвали услугите на редица родни фирми. "Инграм микро" е създадена през 1979 г. в Санта Ана, Калифорния, като към днешна дата има офиси в над 25 страни по света. Служители й възлизат на близо 15 хил. души. Компанията заема 75-то място в класацията за най-големи американски корпорации "Форчън 500" със своите приходи от 34,5 млрд. долара за 2010 г. Активите на IT гиганта са на стойност 9 млрд. долара. За сравнение зад "Инграм микро" в класацията "Форчън 500" (подреждане по приходи), са компании като Амазон.ком, Гугъл, Джонсън контролс, Нюз корпорейшън, Американ Експрес, Филип морис интернешънъл и др. Очаква се през този или следващия месец, компанията официално да оповести присъствието си в България. http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2012-05-02&article=408397 Edited by Galileo - 02-May-2012 at 23:26 |
|
VirginAtlantic
Senior Member Joined: 01-Jun-2009 Location: Софиjа Online Status: Offline Posts: 254 |
Quote Reply #82 Posted: 11-Apr-2012 at 10:19 |
Малко познато и сред самите Бугари е тоа што во Бугариjа има неколку добри компании за производство на велосипеди. Мисла около 80 % отива за извоз.
Веке стана сбор за Макском. Другите 2 големи компании са Drag и Vivelo. Drag са лидер во самата Бугариjа, а Vivelo се развива наjвеке во однос на велосипеди за спорт. Веке неколку професионални тимови карат со нивни велосипеди. Тази година ке ги има на La Vuelta. До 1-2 години ке има тим коj ке кара со Vivelo на Tour de France. |
|
Galileo
Senior Member Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1352 |
Quote Reply #83 Posted: 11-Apr-2012 at 09:47 |
Сгъваемите колела Dahon ще се произвеждат и в България
Световният лидер в производството на сгъваеми велосипеди Dahon ще произвежда в България. Първите колела, на които ще бъде изписано Маde in Bulgaria, ще излязат от фабриката за производство на велосипеди МАКСКОМ в Пловдив през януари, а целта на американският инвеститор е в края на 2012 година у нас да са произведени около 100 хил. сгъваеми велосипеда, предназначени за европейския пазар. Това съобщи в предаването ИконоМикс по Дарик радио Еди Еклестън, директор продажби и маркетинг на Дахон Груп. Той каза още, че централата на компанията за Европа ще бъде базирана именно в България. Стъпването на Dahon в България е възможно благодарение на партньорство с българската фирма, специализирана в производството на велосипеди, Макском ЕООД. Еди Еклестън похвали фабриката им в Пловдив като най-добрата, която е виждал в Европа. Каква е историята на компанията, която произвежда колелата DAHON? Това е дълга история, но нашия основател и президент Том Дахон е работел като лазерен специалист в една американска кооперация. Той остава разочарован от това, че тази индустрия започва да се използва за военни цели и напуска. Дахон е бил човек, който е искал да остави нещо на света след себе си, а не да отнема нещо от света. Избрал е велосипедите като средство за подобряване на мобилността на хората. Обърнете внимание, че това е било преди 30 години и още тогава той вече е предвиждал проблемите с петрола и автомобилните задръствания. В крайна сметка Дахон избира да приложи научните си познания във физиката в производството на сгъваеми велосипеди. Преди това сгъваемите колела са били в най-добрия случай „доста крехки”. Натискате педалите, а рамката започва да се движи повече наляво и надясно, отколкото напред. Благодарение на познанията му по физика, Дахон изобретява специален шарнир, който движи колелото напред, когато натискаш педалите. И от тогава този бизнес се развива с всяка изминала година, така че в днешно време Дахон е най-големият производител на сгъваеми колела в света. Какъв е пазарният успех на тези велосипеди? Зависи как го измервате. Ние сме най-популярните и това е по независими оценки. Освен това ние сме най-големите и предлагаме и най-широката гама от продукти на пазара. А къде продавате най-много – в САЩ, в Европа или в Китай? Най-много продажби имаме в Европа, следвано от Китай. Япония също е много добър пазар за нас, дали заради липсата на пространства или заради осъзнатите ползи от по-зеления транспорт, но там имаме голям успех. По колко колела продавате на годишно? Приблизително половин милион колела. Значи това е доста доходоносен бизнес? Да, така е и това е така от много години. И това е бизнес, който продължава да нараства. Можете ли да ни кажете защо очаквате да нарасне този бизнес? Загрижеността за околна среда се увеличава все повече. Ще бъде трудно да спрем хората в Индия или от Далечния изток, които имат желание да притежават коли. Но ние, хората от Европа и САЩ, вече се наситихме на превозните средства, които използват бензин. Ако погледнете емисиите вредни газове, които се излъчват в атмосферата, ще видите, че във всеки сектор те вече намаляват. Правителствата също се наместват все по-активно в тази насока. Така че това са предпоставките, поради които предвиждам растежът на този бизнес да продължи. Смятате ли, че българското правителство следва да ви помогне в тази мисия? Аз смятам, че както всички европейски правителства, така и ние всички трябва да обърнем внимание на този проблем. И това го казвам не с комерсиална цел, а като гражданин на света. Светът днес се задъхва и ние трябва да направим нещо. Да ние сме компания с цел печалба, но ние също така сме загрижени за околната среда и без да звучи помпозно, искаме да знаете, че сме етична и социално отговорна компания. Смятате ли, че България може да ви помогне да завладеете тотално Европа? Вече казахте, че тук е най-големия ви пазар? Да, така е. Ако имате предвид печалбите, България определено ще ни помогне. Тук имаме невероятна производствена база в Пловдив, а сътрудничеството ни с Макском е особено важен елемент от нашата стратегия. Ние искаме да правим колела за Европа в Европа. Вярно ли е, че ще преместите производството от Китай в България? Не, това не е вярно. Ние имаме огромна база в Китай. Там е и един от големите ни пазари. Той не е с такава висока стойност в парично изражение, какъвто е европейският например, но имайки предвид нуждите от велосипеди за Далечният изток, си остава важен за нас. Колко колела ще произвеждате в България? Малко под 100 000 на година. А колко средства ще инвестирате тук? Това е най-хубавото нещо за нас, защото инвестициите всъщност вече са направени от нашия партньор - Макском. Тяхната фабрика е може би най-модерната, която съм виждал в Европа. Ние ще допринесем за управлението и печалбите на фабриката. Нашата инвестиция е във време и в ноу-хау. Ние ще купуваме от тях. Ще наемете ли нови служители? Да разбира се. Ние ще отворим офис в България, защото искаме Dahon Europe да бъде базиран в България. Но имайте предвид, че това ще е административен капацитет, не говорим за много на брой служители. Но при всички положения производството на планираните 100 000 колела годишно ще доведе и до разкриването на нови работни места. Как избрахте България? На първо място заради фабриката. Тя една от най-модерните фабрики в света. Аз не съм ги виждал всичките, но съм виждал много и компанията ни е горда, че има отношения с тази фабрика. Управителят Максим Митков е човек, който обръща особено внимание на детайлите, а нашите продукти изискват отношение към детайлите. Ние не сме сред най-евтините, но сме сред най-успешните, защото обръщаме внимание на всеки елемент. В България вашите колела се продават в по-високия ценови сегмент... Наскоро на среща на борда на директорите обсъждахме, че България не е сред най-приятелско настроените към велосипедистите страна, но се надяваме България да признае нуждата от алтернативен начин на придвижване. Ще ви дам пример. В Европа маршрути, които са по-къси от 5 км. , са почти 60%. Тези пет километра може да ги изминете пеша или на колело. Ако го направите с кола, това ще е възможно най-неефективния начин за придвижване. В България хората използват колата за всичко и би било прекрасно, ако промените това отношение. Колелата, произведени в България, ще бъдат ли по-скъпи? Отговарям ви директно: Да. Самият продукт е с висока стойност, защото трябва да бъде надежден, което значи да имате добра производствена база, добро ноу-хау и добър продукт, който да ви гарантира, че ще ви служи вярно поне няколко години. Не знам каква е цената на градския транспорт в България, но ако вземете предвид разходите за гориво, съм сигурен, че на годишна база едно дори по-скъпо колело, ще се окаже не толкова скъпо в крайна сметка. Ще ви върна отново на въпроса за цената. Колелата, произведени в България ще бъдат по-скъпи от тези, направени в Китай, нали? Да, разбира се. Но имайте предвид, че разходът за труд, калкулиран в цената на едно колело Dahon, всъщност е доста малък и в крайна сметка общото повишаване на цената не е чак толкова голямо. Но тогава много хора биха предпочели да си поръчат колело от Китай? Не мисля, защото ако си го поръчате от Китай, най-вероятно ще платите повече. Най-малкото ще трябва да платите мито, а ако си го поръчате в България, няма да е необходимо да плащате такова. Как се намерихте с вашия партньор от Пловдив? Свързва ни лично познанство от повече от 10 години. Тяхната репутация е много добра. Качеството на техните колела, макар и да не са сгъваеми, е страхотно и ние не избрахме България просто така, а избрахме фабриката, която може да ни свърши работа. Какво знаете в САЩ за правенето на бизнес в България? Чували ли сте истории, които се надявате да не ви се случат на вас? Ние сме международен играч, имаме фабрики в Макао, Тайван, Китай. Централата ни е в Калифорния, но имаме производство и в Самоа и общо взето сме наясно с всичко, което би могло да ни се случи. Личният ми опит с България е единствено и само позитивен. Чувам слухове, като за всяко едно място, но мога да ви кажа, че такива слухове има навсякъде. Вие сте чуждестранен инвеститор, а ние имаме много облекчения за чуждестранни инвеститори, смятате ли, че те са достатъчни. Ние не сме тук заради облекченията, не търсим държавни инвестиции. И накрая, кога ще имаме първото колело Dahon, made in Bulgaria? От януари. Работим по него от известно време, но реалните продажби започват от януари. Edited by Galileo - 11-Apr-2012 at 09:50 |
|
pavche
Senior Member Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
Quote Reply #84 Posted: 26-Feb-2012 at 21:55 |
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/24/1773900_chastica_bmw_ot_musachevo/?sp=0#storystart |
|
pavche
Senior Member Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
Quote Reply #85 Posted: 22-Feb-2012 at 14:36 |
Toyota Yaris ... 1:1
За сега кинезите прават copy/paste. Great Wall Steed, па е со мотор Mitsubishi, окачване Nissan и купе на Toyota Hilux... базовиот модел е на цена 11 000 евро. Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 14:37 |
|
FoSsiL
Senior Member Joined: 01-Mar-2009 Location: Аеродром Online Status: Offline Posts: 4699 |
Quote Reply #86 Posted: 22-Feb-2012 at 13:01 |
Вака на изглед не е лоша... а има и добра гаранција.
|
|
pavche
Senior Member Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
Quote Reply #87 Posted: 22-Feb-2012 at 12:18 |
Извор: http://www.plusinfo.mk/vest/34213/Kineski-avtomobili-pochnaa-da-se-proizveduvaat-vo-Bugarija-kje-gi-ima-i-vo-Makedonija Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 12:20 |
|
pbanks
Admin Group Joined: 01-Sep-2007 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 9141 |
Quote Reply #88 Posted: 12-Feb-2012 at 23:25 |
http://industryinfo.bg/statiadetails.aspx?id=501 |
|
ink
Senior Member Joined: 01-Dec-2010 Location: Bulgaria Online Status: Offline Posts: 530 |
Quote Reply #89 Posted: 01-Feb-2012 at 01:05 |
Лукоjл ке инвестира 1,5 милиарда долара во своjaта рафинериja во Бургас. Инвестициjaта мора да заврши во 2016. Со таа инвестициja ке се отворат нови 3000 работни места, а рафинеритaта ке повиши своиот капацитет.
http://www.dnes.bg/business/2012/01/25/lukoil-investira-1-5-mlrd-dolara-v-nov-zavod-krai-burgas.149723 Edited by ink - 01-Feb-2012 at 01:06 |
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #90 Posted: 30-Jan-2012 at 18:04 |
Great Wall Motor to Inaugurate Bulgaria Plant on February 21
January 30, 2012 A Steed model pick-up, which is part of the test produce of the Litex and Great Wall Co plant in Bulgaria's Lovech displayed before journalists inside the factory. Photo by Litex Motors Chinese automaker Great Wall Motor will inaugurate its first plant in Bulgaria and Europe on February 21, it has been announced. The brand new car factory is a a joint project with Bulgarian company Litex Motors that aims at selling 2 000 vehicles in 2012. On November 14 2011, Litex Motors and Great Wall Motors unveiled their first vehicle assembled in the plant near the northern Bulgarian city of Lovech, 16 years after Bulgaria's last failed attempt at car manufacturing. Litex and Great Wall plant to expand their annual output to 50 000 cars, with the total employment figure at the Lovech plant planned to reach 2 000 people. After the formal opening of the factory, Litex and Great Wall are to start their production for export markets. Great Wall Motor has already launched its official advertising campaign in Bulgaria for the three models to be built in the EU-member country: the Hover H5 SUV, the Steed 5 pick-up and the Voleex C10 city car. According to Renault-Nissan's Bulgaria CEO Bernard Neuviale, Great Wall cars will not directly threaten the sales of Renault's Romania-made Dacia. "Great Wall will first have to prove many things, in the first place that it can produce here a car of good quality and then we'll see. Their prices are also not so good," Neuviale said, as cited by inautonews.com. The Voleex C10 is priced from BGN 16,000 (EUR 8,200), with the Steed 5 pick-up and the Hover H5 SUV at BGN 24,500 and BGN 28,700 respectively. Source: http://novinite.com/view_news.php?id=136203 |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
Andrej_LJ
Senior Member Joined: 20-Oct-2008 Location: Ljubljana Online Status: Offline Posts: 2954 |
Quote Reply #91 Posted: 26-Jan-2012 at 14:44 |
Рафинеријата Лукоил Нефтохим Бургас го шири производството и отвора нови 3000 работни места. Инаку ова е најголемата рафинерија на Балканскиот полуостров и една од најголемите во цела Јужна и Централна Европа.
"Лукойл" изгражда нова инсталация, открива 3000 нови работни места Източник: http://burgasnews.com Днес /т.е. 25.01.2012/ в София изпълнителният директор на Лукойл Нефтохим Бургас Сергей Андронов и изпълнителният директор на Технип-Итали Марко Вила подписаха договор за изграждане на Комплекс за преработка на тежки отпадъци – един от най-големите инвестиционни проекти в България. На церемонията присъстваха вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, министърът на икономиката Трайчо Трайков, Владимир Некрасов – първи вицепрезидент на Нефтена компания ЛУКОЙЛ, кметът на Бургас Димитър Николов. Комплексът за преработка на тежки остатъци в ЛУКОЙЛ-Нефтохим Бургас ще бъде най-голямата каталитична инсталация за хидрокрекинг в Източна Европа. Стойността на първата фаза на проекта надвишава 1,5 милиарда долара. С реализирането му се цели повишаване ефективността на рафинерията чрез прилагане на най-модерните процеси за дълбочинна преработка, с които се увеличава производството на светли горива и се подобрява качеството на котелното гориво до нивата, дефинирани от европейското законодателство. Комплексът е с огромна екологична стойност, тъй като с неговото пускане се извеждат от експлоатация остарели инсталации като Термичен крекинг, Газова сяра-2 и др. Този уникален по мащабите си проект е от значителна полза за българската икономика. По време на строителството ще бъдат разкрити до 3000 работни места, а редица дейности, свързани с проектирането, транспорта, логистиката и производството на части и оборудване ще бъдат поверени на български фирми-подизпълнители. В по-дългосрочен план, по-високата ефективност и дълбочинност на нефтопреработката ще увеличат количеството и качеството на произвежданите светли горива, което, от своя страна, ще доведе до повече приходи в хазната. В света има само 9 действащи подобни инсталации – в Мексико, САЩ, Канада, Полша, Япония и Кувейт. При изготвянето на проекта за ЛНХБ е използван целият опит и всички нововъведения, дали положителен резултат в предходните инсталации. Проектът за изграждането на КПТО е по лиценз на френската компания AXENS - международен лидер в областта на лицензираните технологии за нефтопреработката, нефтохимията и газопреработката, подкрепен от почти 50 години успехи в научноизследователската и индустриална област. Първият етап от изграждането на комплекса включващ строителството на първа основна инсталация – H-Oil-инсталация за хидрокрекинг на гудрон в реактори с кипящ слой H-Oil с проектна мощност по суровина 2,5 милиона т/г. и спомагателните инсталации Секция за регенерация на амини, Секция за отпарване на кисели води, първа Водородна инсталация, Газова сяра 4 и Воден блок, се поверява на италианското подразделение на компанията TECHNIP – световен лидер в проектирането, инженеринга и строителството на инсталации в нефтената индустрия. С подписването на договора компанията поема задължението да приключи строителството за срок от 37 месеца. Общата стойност на договора е 910 милиона евро. През втория етап на изграждане с прогноза за реализиране през 2016-2017 г. ще бъде построена втората основна инсталация – VGOHCK – инсталация за хидрокрекинг на вакуум газьол в реактори с неподвижен слой, с мощност по суровина 1,8 милиона т/г, и втора Водородна инсталация. Така комплексът в Бургас ще стане първият от този род, в който се прилага висока степен на интегриране на две основни технологии - H-Oil и VGOHCK. Това съществено различие от всички други подобни проекти ще превърне бургаската рафинерия в международен лидер по енергийна и производствена ефективност. |
|
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
|
|
Galileo
Senior Member Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1352 |
Quote Reply #92 Posted: 23-Jan-2012 at 23:16 |
|
|
Galileo
Senior Member Joined: 25-May-2010 Location: Wien Online Status: Offline Posts: 1352 |
Quote Reply #93 Posted: 19-Dec-2011 at 21:42 |
|
|
pavche
Senior Member Joined: 17-Jun-2009 Online Status: Offline Posts: 431 |
Quote Reply #94 Posted: 11-Dec-2011 at 19:12 |
Ви представам кинескиот завод за автомобили на Great Wall, близо до Ловеч, во Северна Бугариjа:
|
|
Post Reply | Page <1 345 |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |