build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Проекти > Индустриски
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Oд регионот

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 433
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Oд регионот
    Posted: 11-Dec-2011 at 19:12
Ви представам кинескиот завод за автомобили на Great Wall, близо до Ловеч, во Северна Бугариjа:

През февруари от завода на "Литекс моторс" край ловешкото село Баховица ще започнат да излизат първите сглобени у нас автомобили от китайската марка "Грейт уол" (Great Wall). Това ще стане почти 16 години след последния провалил се опит в България да се правят коли. В завода край Баховица текат последните довършителни работи, убеди се група български журналисти, които посетиха мястото в събота.

Заводът е изграден върху гола поляна, като строежът на халетата е отнел година и половина, а оборудването - още три месеца. Инвестицията в проекта е около 189 млн. лева, като тя ще бъде реализирана напълно до 2017 г.

Пътят към завода все още е черен, но през миналата седмица кабинетът реши на община Ловеч да бъдат отпуснати близо 2.4 млн. лв. за изграждане на инфраструктурата до него.

През февруари започва производството на компактния модел "Волекс С10" (Voleex С10), който до момента е и най-търсеният у нас. От 200 продажби за четири месеца на него се падат половината. През март ще започне сглобяването на пикапа "Стийд" (Steed), а след това и на SUV модела "Ховър Н5" (Hover). До края на 2013 г. сглобяваните модели ще са пет, като към трите познати ще се присъединят седанът "Волекс С30" и "Ховър Н6".
Тук се вижда общ изглед към завода. На преден план е шоурумът на марката, първото хале е складът, а второто - производственото помещение.






През първата година очакванията са заводът край Баховица да произвежда около 2000 коли на година. Те ще за българския пазар, съседните страни (основно Румъния) и Западна Европа (Италия и Испания). Производството може и да се удвои, ако има заявки. Капацитетът на завода от 50 000 автомобила при работа на две смени и 70 000 при три смени може да бъде достигнат през 2014 г. В края на 2012 г. ще започне сглобяване на автомобили за британския пазар (с десен волан), а през 2015 г. - за цяла Европа.
На снимката - мястото, където ще се стоварват контейнерите, и площадката за съхранение на готовата продукция (вляво). Планините от пръст на заден план не са съществували, те са се появили при заравняването на терена за завода.




За момента колите идват със сглобени купета - сложени калници, врати, капаци и т.н. В завода край Баховица ще се поставят вътрешното обзавеждане и различните естетични детайли по каросерията, монтират се броните, двигателят, скоростната кутия, окачването и т.н. Всички детайли ще пристигат в контейнери, боядисани. Всеки контейнер е с тегло 30 тона и за момента те ще идват с камиони. Има и проект за жп линия.
На снимката е машината, която ще разтоварва и размества контейнерите. В България има не повече от четири такива, твърдят от "Литекс моторс"




При реализацията на втората фаза на проекта ще се изгради цех за заварки и тогава автомобилите ще идват в "насипен вид". Плановете на "Литекс моторс" предвиждат край завода да се изгради цял индустриален парк, като част от влаганите части (седалки, ауспуси, джанти) се произвеждат в България. На първо време с български ще бъдат сменени използваните акумулатори и масла. Преди това да стане обаче, колите с новите елементи трябва да минат сертифициране.
На снимката - автомобил "Волекс С10", който предстои да бъде сглобен пробно. В завода моделите идват приблизително в този вид, но без стъклата, амортисьорите, елементите от интериора и пластмасовите декоративни елементи отвън.




Контролът на качеството е сред приоритетите на българския автомобилен завод. За целта висшият менджмънт, включително генералният директор Алекс Крамп и отговорникът по качеството Мартин Брадфилт, са взети от завода на "Нисан" в ЮАР. В хода на сглобяването всеки автомобил ще минава 7 проверки за качество. На края има финална инспекция и тест на полигон с 30 различни вида настилки.




Цялата работа в завода се извършва на ръка, роботи няма, като работните станции са 88. Линията е една, като на нея могат да се правят едновременно всички модели. Средната възраст на шефовете на екипи е 25 години, а на работниците - 19 г. Ангажираните за момента 120 служители са от цялата страна. Плановете се в завода да намерят работа около 2000 души, когато той заработи на пълен капацитет.

До момента в Баховица са сглобени от български работници 10 автомобила от моделите "Волекс" и "Стийд" (на снимката са част от тях). Те са подложени на щателни проверки по системата VES (Vehicle evaluation system). При инспекциите се отбелязват четири вида дефекти. С V1 плюс се означават тези, които носят пряк риск за безопасното използване на автомобила.

С V1 се отбелязват дефекти, които не са опасни, но ще бъдат забелязани от бъдещия собственик - трудно затварящи се врати, разминаване в цвета на броните и купето, драскотини и т.н. Третият и четвъртият вид дефекти са V2 и V3, който нормалните клиенти няма и да забележат. Допуска се при производството да има около 2.8% от тях и нито един от другите две изброени групи.




Според генералния директор Алекс Крамп за пет сглобени автомобила (на снимката са два от тях от модела "Волекс С10"), българските работници в завода в Баховица са постигнали качество, каквото във фабриката на "Нисан" в ЮАР е имало след над 50 направени коли. "Тук са най-добрите млади хора, с които съм работил - квалифицирани, енергични. Не разбирам критиките към завода, при положение че той още не е започнал работа", обобщава Крамп, който от над 30 години е в автомобилната индустрия.




Автомобилите от пробните серии ще се използват за обучение, включващо многократно разглобяване и сглобяване, след което ще бъдат бракувани. От тях няма да се пускат бройки на пазара.




Монтираните двигатели в автомобилите са разработка на "Грейт уол" и "Бош". Те отговарят на еконормите Евро 5, а когато влезе Евро 6, ще покрият и него. С китайските партньори е постигнато споразумение за производство на леки коли с газова уредба като заводско оборудване, които ще бъдат много по-икономични. Газовите уредби са на фирмата "Виале" и са модерни, без изпарител.




Официалното откриване на завода е насрочено ориентировъчно за 21 февруари, но може да се промени в зависимост от програмата на официалните лица.
Както е известно, последният опит за производство на нови автомобили в България е на британската "Роувър", която откри завод във Варна през септември 1995 г. Плановете са в него да се правят по около 10 000 коли годишно от модела "Роувър Маестро", а инвестицията се оценява на 20 млн. долара.
Начинанието обаче се проваля с гръм и трясък заради лоша маркетинговата стратегия и неконкурентната цена. Заводът затваря врати на 4 април 1996, като в него са направени едва 2200 коли.

През следващата година в завода на "Литекс моторс" ще започне производството на седана "Волекс С30". На снимката е автомобил от същия модел, каран от един от изпълнителните директори - Андон Димитров






Пред завода можеше да се види и този интересен ван на "Грейт уол", но засега няма планове за производството му у нас. Китайската компания "Грейт уол" прави автомобили от около двадесетина години. През тази година пусна свой нов завод в Китай, с който капацитетът на всички мощности става 2 млн. коли на година.






Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 19-Dec-2011 at 21:42
Италианска компания настанява производството си в Ловеч

Инвестициите до края на 2012 ще достигнат 11 млн. евро



Обект Завод за производство на градинска мебел
Подобект Производствено хале 1 с административно-битова част
Инвеститор "Йобекс България" ООД
Проектант арх. Юлияна Агушева
Изпълнител "Милепрес" – Ловеч, "Стил бетон" – Плевен, "МИВ инженеринг"
Консултант "Инвестстрой" ЕООД
РЗП - I етап 3320 кв.м

До края на тази година „Йобекс България” ще финализира първия етап от строителството на новия завод – производствено хале 1 с административно-битова част. През 2012 г. е планирано изграждането на втора производствена сграда с 5000 кв.м застроена площ, а на трети етап трябва да бъде изграден логистичен склад върху 9000 кв.метра
11 млн. евро ще достигнат инвестициите на "Йобекс България" до края на 2012 в Ловеч.
Компанията се позиционира в града на люляците, като изцяло изнася производството си на градинска мебел от Италия, каза за "Строителство Градът" Серджу Пицути, един от акционерите на дружеството и собственик на изграждащата се фабрика в България.

За реализацията на инвестиционната инициатива се обединяват водещите италиански производители "Стилияк" АД, "Лоло Дуе" ООД. Производството в Ловеч ще се разположи върху почти 25 дка в Северна индустриална зона. Към първоначално закупените близо 15 дка ще бъдат добавени нови 10 дка в съседство в процес на закупуване.
С това теренът на италианските инвеститори ще се окрупни, за да стане възможно на трети етап да се изгради и логистичен склад.

До края на тази година "Йобекс България" се очаква да финализира първия етап от строителството на новия завод – производствено хале 1 с административно-битова част. Застроената площ на халето е 3000 кв.м, разгъната - 3320 кв.м.
Сградата е едноетажна без сутерен с частично второ ниво за административно-битова сграда. Проектът е на колектив с проектанти по част "Архитектурна" арх. Юлияна Агушева и проектант по част "Конструктивна" инж. Мария Рашева. Към обекта е изграден самостоятелен трафопост. Главен изпълнител по част "Конструктивна" е "Етерна 2006". В строителството участват ловешката "Милепрес", плевенската "Стил бетон" и софийската "МИВ инженеринг" по част "Електро". Консултант е "Инвестстрой" ЕООД. На първия етап се очаква да бъдат ангажирани 50 души на две смени. Ще се стартира с производството на дюшеци за градински люлки и шезлонги, като за пет месеца трябва да бъдат ушити 1 млн. бройки, уточниха от фирмата инвеститор.

През 2012 г. е планирано изграждането на втора производствена сграда с 5000 кв.м застроена площ. На трети етап трябва да бъде изграден логистичен склад с 9000 кв.м. Около 150 души ще бъдат ангажирани в производството и логистиката. До началото на 2013 г. годишният оборот от произвежданата продукция в Ловеч трябва да достигне 30 млн. лв.
Решението за планираната инвестиция е взето след едногодишно проучване за доставчици, работна ръка и т.н.

Първоначално продукцията ще е 100% за износ. От България италианците ще захранват европейските си пазари и свои клиенти като "Метро", "Лидл" и други европейски вериги. Със старта на производството се очаква в Северна индустриална зона да се позиционират партньори, български доставчици на "Йобекс България". Предвижда се разширяване на пазарите в Румъния, България, преговаря се и за Русия. В Италия двете дружества разполагат с общо 35 хил. кв.м производствени площи.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1728706
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 23-Jan-2012 at 23:16
Japan's Yazaki to Open New Bulgarian Factory to Service Ford

January 23, 2012



Japan's Yazaki already employs some 2 600 people in Southeastern Bulgaria.

Photo by yazaki-bulgaria.com


Japanese company Yazaki, a global automative equipment supplier, is going to build a new factory with 1 500 jobs in the Bulgarian city of Sliven, the city mayor has announced.

Yazaki's new plant in the city of Sliven in Southeastern Bulgaria is to be completed by June 2012, Sliven Mayor Kolyu Milev told Radio Focus Monday.

In his words, by the end of 2012 Yazaki's new plant in Bulgaria will hire 500 people, with the number of employees swelling to 1 500 in 2013.

"About 4 000 electrical wiring systems for Ford vehicles will be produced annually by Yazaki in Sliven," Milev said.

He added that the new Yazaki plant will be located in the former building of Miroglio Group in Sliven.

Yazaki Bulgaria EOOD, which is 100% owned by the Japanese Yazaki Corporation, has already invested about BGN 60 M in Bulgaria, and has opened over 2 600 jobs, focusing its operations in the southeastern city of Yambol. It is a major employer in Southeastern Bulgaria.

Sliven Mayor Milev commented Monday that the new Yazaki plant in the city will employ locals who will no longer have to commute to Yazaki's facilities in Yambol.
Source: http://novinite.com/view_news.php?id=135987
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 26-Jan-2012 at 14:44
Рафинеријата Лукоил Нефтохим Бургас го шири производството и отвора нови 3000 работни места. Инаку ова е најголемата рафинерија на Балканскиот полуостров и една од најголемите во цела Јужна и Централна Европа.

"Лукойл" изгражда нова инсталация, открива 3000 нови работни места
Източник: http://burgasnews.com

Днес /т.е. 25.01.2012/ в София изпълнителният директор на Лукойл Нефтохим Бургас Сергей Андронов и изпълнителният директор на Технип-Итали Марко Вила подписаха договор за изграждане на Комплекс за преработка на тежки отпадъци – един от най-големите инвестиционни проекти в България. На церемонията присъстваха вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, министърът на икономиката Трайчо Трайков, Владимир Некрасов – първи вицепрезидент на Нефтена компания ЛУКОЙЛ, кметът на Бургас Димитър Николов.

Комплексът за преработка на тежки остатъци в ЛУКОЙЛ-Нефтохим Бургас ще бъде най-голямата каталитична инсталация за хидрокрекинг в Източна Европа. Стойността на първата фаза на проекта надвишава 1,5 милиарда долара. С реализирането му се цели повишаване ефективността на рафинерията чрез прилагане на най-модерните процеси за дълбочинна преработка, с които се увеличава производството на светли горива и се подобрява качеството на котелното гориво до нивата, дефинирани от европейското законодателство. Комплексът е с огромна екологична стойност, тъй като с неговото пускане се извеждат от експлоатация остарели инсталации като Термичен крекинг, Газова сяра-2 и др.

Този уникален по мащабите си проект е от значителна полза за българската икономика. По време на строителството ще бъдат разкрити до 3000 работни места, а редица дейности, свързани с проектирането, транспорта, логистиката и производството на части и оборудване ще бъдат поверени на български фирми-подизпълнители. В по-дългосрочен план, по-високата ефективност и дълбочинност на нефтопреработката ще увеличат количеството и качеството на произвежданите светли горива, което, от своя страна, ще доведе до повече приходи в хазната.

В света има само 9 действащи подобни инсталации – в Мексико, САЩ, Канада, Полша, Япония и Кувейт. При изготвянето на проекта за ЛНХБ е използван целият опит и всички нововъведения, дали положителен резултат в предходните инсталации. Проектът за изграждането на КПТО е по лиценз на френската компания AXENS - международен лидер в областта на лицензираните технологии за нефтопреработката, нефтохимията и газопреработката, подкрепен от почти 50 години успехи в научноизследователската и индустриална област. Първият етап от изграждането на комплекса включващ строителството на първа основна инсталация – H-Oil-инсталация за хидрокрекинг на гудрон в реактори с кипящ слой H-Oil с проектна мощност по суровина 2,5 милиона т/г. и спомагателните инсталации Секция за регенерация на амини, Секция за отпарване на кисели води, първа Водородна инсталация, Газова сяра 4 и Воден блок, се поверява на италианското подразделение на компанията TECHNIP – световен лидер в проектирането, инженеринга и строителството на инсталации в нефтената индустрия. С подписването на договора компанията поема задължението да приключи строителството за срок от 37 месеца. Общата стойност на договора е 910 милиона евро.

През втория етап на изграждане с прогноза за реализиране през 2016-2017 г. ще бъде построена втората основна инсталация – VGOHCK – инсталация за хидрокрекинг на вакуум газьол в реактори с неподвижен слой, с мощност по суровина 1,8 милиона т/г, и втора Водородна инсталация. Така комплексът в Бургас ще стане първият от този род, в който се прилага висока степен на интегриране на две основни технологии - H-Oil и VGOHCK. Това съществено различие от всички други подобни проекти ще превърне бургаската рафинерия в международен лидер по енергийна и производствена ефективност.

"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 30-Jan-2012 at 18:04
Great Wall Motor to Inaugurate Bulgaria Plant on February 21

January 30, 2012



A Steed model pick-up, which is part of the test produce of the Litex and Great Wall Co plant in Bulgaria's Lovech displayed before journalists inside the factory.

Photo by Litex Motors


Chinese automaker Great Wall Motor will inaugurate its first plant in Bulgaria and Europe on February 21, it has been announced.

The brand new car factory is a a joint project with Bulgarian company Litex Motors that aims at selling 2 000 vehicles in 2012.

On November 14 2011, Litex Motors and Great Wall Motors unveiled their first vehicle assembled in the plant near the northern Bulgarian city of Lovech, 16 years after Bulgaria's last failed attempt at car manufacturing.

Litex and Great Wall plant to expand their annual output to 50 000 cars, with the total employment figure at the Lovech plant planned to reach 2 000 people.

After the formal opening of the factory, Litex and Great Wall are to start their production for export markets.

Great Wall Motor has already launched its official advertising campaign in Bulgaria for the three models to be built in the EU-member country: the Hover H5 SUV, the Steed 5 pick-up and the Voleex C10 city car.

According to Renault-Nissan's Bulgaria CEO Bernard Neuviale, Great Wall cars will not directly threaten the sales of Renault's Romania-made Dacia. "Great Wall will first have to prove many things, in the first place that it can produce here a car of good quality and then we'll see. Their prices are also not so good," Neuviale said, as cited by inautonews.com.

The Voleex C10 is priced from BGN 16,000 (EUR 8,200), with the Steed 5 pick-up and the Hover H5 SUV at BGN 24,500 and BGN 28,700 respectively.
Source: http://novinite.com/view_news.php?id=136203
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 524
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 01-Feb-2012 at 01:05
Лукоjл ке инвестира 1,5 милиарда долара во своjaта рафинериja во Бургас. Инвестициjaта мора да заврши во 2016. Со таа инвестициja ке се отворат нови 3000 работни места, а рафинеритaта ке повиши своиот капацитет.
http://www.dnes.bg/business/2012/01/25/lukoil-investira-1-5-mlrd-dolara-v-nov-zavod-krai-burgas.149723


Edited by ink - 01-Feb-2012 at 01:06
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9037
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 12-Feb-2012 at 23:25

Johnson Controls, a global leader in interiors for cars and electronics, is expanding its operations in Bulgaria, the company said. In 2012 the company plans to expand the division Connectivity in Bulgaria, which currently employs 100 highly qualified engineers. It is expected that next year their number be increased to 160. Novelty in production will be the development of next generation multimedia central console.
Currently in development center in the country the company employs over 550 people, including 460 engineers. Bulgarian office of Johnson Controls implemented project management, software development, product testing, hardware design and development of prototypes, mechanical engineering services, global IT support of the entire automotive division of Johnson Controls Automotive Experience and our clients from the automotive industry.


http://industryinfo.bg/statiadetails.aspx?id=501
Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 433
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 22-Feb-2012 at 12:18

Кинески автомобили почнаа да се произведуваат во Бугарија, ќе ги има и во Македонија
Еден од најголемите кинески брендови за автомобили Great Wall, го започна производството во нoвата фабрика во селото Баховица во југозападна Бугарија, а кои ќе бидат наменети за земјите во Европската унија и пошироко во Европа.

На церемонијата беше речено дека кинескиот производител на SUV возила ќе започне со производств од 2.000 автомобили годишно, како и дека производството постепено ќе расте до 50.000 автомобили годишно, бројка која треба да се постигне во 2014 година.

Првична цел на фабриката, која е во сопственост на „Great Wall“ и бугарскиот „Литекс Моторс“ е продажбата на локалниот пазар, а како следни пазари се сметаат Македонија, Албанија, Црна Гора и Србија.

Претставниците на „Great Wall“ имаат намера постепено да ги нудат овие возила со поволни цени на европските пазари.

Првите два модели што ќе бидат произведени во Бугарија, Voleex C10, градски автомобил и Steed 5 пикап, ќе чинат меѓу 8-12 илјади евра.

Се најавува дека претставник на овие автомобили во Македонија ќе биде компанијата „Толту“ која во земјава веќе е претставник на Subaru.



http://v2plusinfo.cfd.mk/large_gal/2012/02/21/389812_144746805633167_1357820155_n.jpg
http://v2plusinfo.cfd.mk/large_gal/2012/02/21/383199_2647892875634_1205059356_32257893_994943732_n.jpg



Извор: http://www.plusinfo.mk/vest/34213/Kineski-avtomobili-pochnaa-da-se-proizveduvaat-vo-Bugarija-kje-gi-ima-i-vo-Makedonija


Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 12:20
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4689
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 22-Feb-2012 at 13:01
Вака на изглед не е лоша... а има и добра гаранција.
Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 433
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 22-Feb-2012 at 14:36
Toyota Yaris ... 1:1
За сега кинезите прават copy/paste.

Great Wall Steed, па е со мотор Mitsubishi, окачване Nissan и купе на Toyota Hilux...
базовиот модел е на цена 11 000 евро.





Edited by pavche - 22-Feb-2012 at 14:37
Back to Top
pavche View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 17-Jun-2009
Online Status: Offline
Posts: 433
  Quote pavche Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 26-Feb-2012 at 21:55
Частица BMW от Мусачево

Южноафриканската компания ALC изнесе в България част от производството си на кожени салони за автомобили



Кои са ALC

Automotive Leather Company е основана в Южна Африка през 1990 г. Акциите на компанията са собственост на петима души, които едновременно изпълняват и мениджърски функции в нея. Дейността й е изработка и износ на луксозни интериорни елементи от кожа за автомобилната индустрия. В производството на ALC в Южна Африка са заети около 700 души, а капацитетът е 980 кожени облицовки за седалки дневно. Сред клиентите са Mercedes-Benz, Nissan, Volkswagen, BMW. В глобален план южноафриканската компания е доставчик и на германския концерн Grammer, който произвежда седалки за автомобилната индустрия и също има фабрика в България - в ботевградското село Трудовец.
От средата на 2006 г. работи и европейското звено нa ALC, базирано в Германия.
През юли 2011 г. е регистрирано дружеството "АЛС България", а от есента работи фабриката в Мусачево


Тихо, чисто и добре организирано. По нищо не личи, че в голямото осветено хале са на смяна над 150 души. Чуват се само жуженето на шевните машини и приглушените разговори между хората. Отляво е поточната линия за материалите, в средата са работниците, а вдясно – качественият контрол на готовата продукция. Оттам – към изхода, в тировете и към Германия.

Трудно е да си го представим, но това се случва в България. По точно – край софийското село Мусачево, където от няколко месеца работи фабрика на южноафриканския производител на кожени елементи за автомобилната индустрия ALC (Automotive Leather Company).

Дружеството е доставчик на автомобилни производители като BMW, Nissan, Mercedes-Benz, Volkswagen... (виж карето). В българската си фабрика ALC шие кожени тапицерии за седалките на 5-а и 7-а серия на BMW в три цвята – черен, специфичен отенък на бежовото – veneto beige, и сиво - oyster.

Мениджърите му избрали България след решение да изнесат част от дейността в Източна Европа, да намалят транспортните разходи и така да оптимизират доставките за един от големите клиенти - баварските моторни заводи. За момента това е основният ефект от вписването на ALC в българския икономически пейзаж. За нашата страна ефектите са в друга посока – стотици работни места, десетки милиони евро в статистиката за износа и малко повече самочувствие в конкурентната надпревара за привличане на инвеститори в региона.

Началното решение

Генералният мениджър на ALC за България Шон Бош очертава само в едри щрихи и без прекалени детайли бизнеса на компанията. Решенията в нея обаче явно се взимат бързо, защото от първоначалната идея за изнасяне на дейност в Източна Европа до отварянето на фабриката в село Мусачево е минала по-малко от година.

"Започнахме да оглеждаме потенциални пазари в региона в началото на 2011 г. През май вече бяхме избрали България за място, където ще започнем производство", разказва Бош.

Няколко месеца по-късно - през есента, новата фабрика вече е факт, а през януари тази година от поточната линия на BMW слизат първите автомобили с кожени тапицерии, ушити в България.

В търсене на подходяща локация от ALC първоначално се спрели на няколко страни от Източна Европа - Полша, Унгария, Хърватия... От мениджмънта на южноафриканската компания обаче изтъкват два факта, които наклонили везните в полза на нашата страна - икономическата стабилност и 10-процентният плосък корпоративен данък.

"Полша и Унгария не предлагаха толкова добри данъчни условия. От Унгария ни отказа и политическата нестабилност", обобщи генералният мениджър на ALC. Хърватия отпаднала заради факта, че не е член на ЕС и съответно не може да предложи облекчения при износа на продукция към Германия. И така на инвестиционната карта останала България.

Мястото

От южноафриканската компания имат своето обяснение и за избора на района източно от София за откриване на производство.

Шон Бош обяснява, че харесали село Мусачево заради добрата инфраструктура, лесния достъп до международни пътни коридори, както и заради близостта до София и до голямо летище.

В случая на ALC транспортните връзки са критичен момент, защото от тях зависи цялото производство. Компанията шие седалките от телешки бокс, който внася по въздушен път от Южна Африка, а ватата за тапицерията и пластмасовите елементи идват с тирове от Западна Европа, основно от Германия. Съответно готовата продукция се връща към автомобилните заводи там с камиони.

Шон Бош уточнява, че първоначалният замисъл на ALC за инвестицията в Източна Европа е включвал два варианта - строителство на гола поляна или покупка на съществуващи мощности. Впоследствие се спрели на трети - преустройството на новоизградена складова база в производствено предприятие. Сградата в Мусачево е собственост на гръцката строителна компания "Джи Пи констракшън", а ALC я ползват под наем с 5-годишен договор.

Според Шон Бош за момента този вариант устройва компанията, тъй като все още е в началото на инвестицията си в България, а с наема на база може да започне работа бързо и със сравнително малки начални разходи.

До момента тя е вложила в производството си край София около 3 млн. евро, основно в доставката на необходимите машини и оборудване. До края на годината се очаква инвестицията да достигне 4 млн. евро.

Срещу тези относително скромни начални разходи стоят впечатляващи обороти. Първата година от бизнеса си в България ALC очаква да приключи с приходи от 30 млн. евро при едва 50% натоварване на производствените мощности във фабриката край София (пълният капацитет е 1000 седалки дневно). На петата се очаква приходите да нараснат тройно - до около 90 млн. евро. Растежът ще бъде реализиран основно чрез привличане на нови клиенти на европейския пазар, като вече се преговаря с германска компания.

Хората

Цената на труда в България и в Южна Африка се оказва почти еднаква, но работниците са доста различни, смята Шон Бош. Като основна разлика отчита опита или по-скоро липсата на такъв в България при специфична дейност като шиенето на кожени изделия.

"Липсата на опит направи хората неуверени в началото и се наложи да проведем повече обучения, докато свикнат с работата", обобщи мениджърът. За целта от ALC са довели тук служители от фабриката си в Южна Африка, част от които все още помагат на работниците в Мусачево.

Очакванията на компанията обаче са за по-висока ефективност от дейността й в България, тъй като по наблюдения на Шон Бош в сравнение с Южна Африка "хората тук са по-дисциплинирани и се стремят да постигнат повече".

В момента в Мусачево работят около 350 души на две смени, като целта е на финалния етап на инвестицията броят им да достигне 450-500.

Първоначално инвеститорите започнали да подбират персонал с помощта на местните кметове. "Представихме им начинанието и те много ни помогнаха", отбелязва Шон Бош. С тяхна помощ събрали около 750 души, от които в процеса на обучение останали половината и те били наети. Повечето живеят в близките села и в София, но има и групи, които работническите автобуси превозват чак от Перник.

Плюс и минус

След няколкото месеца, потопен в българската бизнес среда, Шон Бош е наясно: тук всичко отнема време. Чакаш фабриката да стане готова, чакаш дълго за разрешителни, за срещи, за доставки... за почти всичко.

"Това е малко странно за нас. В автомобилната индустрия нещата се случват много динамично, всичко трябва да стане днес, утре може да е късно", отчита мениджърът. Може би по тази причина отбелязва като най-голям недостатък на бизнес средата в България бумащината и бавните процедури. А в интерес на истината далеч не е единствен.

И все пак предимствата: съдействието, което компанията (малко изненадващо и за самата нея) е получила от Aгенцията за инвестиции и от местните власти.

Тестът за бизнес средата предстои. Вариантите са два - да се случат оптимистичните очаквания на Шон Бош за няколко техни фабрики в страната или пък амбициозният план да остане в малък формат.

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/24/1773900_chastica_bmw_ot_musachevo/?sp=0#storystart
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 11-Apr-2012 at 09:47
Сгъваемите колела Dahon ще се произвеждат и в България



Световният лидер в производството на сгъваеми велосипеди Dahon ще произвежда в България. Първите колела, на които ще бъде изписано Маde in Bulgaria, ще излязат от фабриката за производство на велосипеди МАКСКОМ в Пловдив през януари, а целта на американският инвеститор е в края на 2012 година у нас да са произведени около 100 хил. сгъваеми велосипеда, предназначени за европейския пазар.

Това съобщи в предаването ИконоМикс по Дарик радио Еди Еклестън, директор продажби и маркетинг на Дахон Груп. Той каза още, че централата на компанията за Европа ще бъде базирана именно в България.

Стъпването на Dahon в България е възможно благодарение на партньорство с българската фирма, специализирана в производството на велосипеди, Макском ЕООД. Еди Еклестън похвали фабриката им в Пловдив като най-добрата, която е виждал в Европа.

Каква е историята на компанията, която произвежда колелата DAHON?

Това е дълга история, но нашия основател и президент Том Дахон е работел като лазерен специалист в една американска кооперация. Той остава разочарован от това, че тази индустрия започва да се използва за военни цели и напуска. Дахон е бил човек, който е искал да остави нещо на света след себе си, а не да отнема нещо от света. Избрал е велосипедите като средство за подобряване на мобилността на хората.

Обърнете внимание, че това е било преди 30 години и още тогава той вече е предвиждал проблемите с петрола и автомобилните задръствания.

В крайна сметка Дахон избира да приложи научните си познания във физиката в производството на сгъваеми велосипеди. Преди това сгъваемите колела са били в най-добрия случай „доста крехки”. Натискате педалите, а рамката започва да се движи повече наляво и надясно, отколкото напред. Благодарение на познанията му по физика, Дахон изобретява специален шарнир, който движи колелото напред, когато натискаш педалите. И от тогава този бизнес се развива с всяка изминала година, така че в днешно време Дахон е най-големият производител на сгъваеми колела в света.

Какъв е пазарният успех на тези велосипеди?

Зависи как го измервате. Ние сме най-популярните и това е по независими оценки. Освен това ние сме най-големите и предлагаме и най-широката гама от продукти на пазара.

А къде продавате най-много – в САЩ, в Европа или в Китай?

Най-много продажби имаме в Европа, следвано от Китай. Япония също е много добър пазар за нас, дали заради липсата на пространства или заради осъзнатите ползи от по-зеления транспорт, но там имаме голям успех.

По колко колела продавате на годишно?

Приблизително половин милион колела.

Значи това е доста доходоносен бизнес?

Да, така е и това е така от много години. И това е бизнес, който продължава да нараства.

Можете ли да ни кажете защо очаквате да нарасне този бизнес?

Загрижеността за околна среда се увеличава все повече. Ще бъде трудно да спрем хората в Индия или от Далечния изток, които имат желание да притежават коли. Но ние, хората от Европа и САЩ, вече се наситихме на превозните средства, които използват бензин.

Ако погледнете емисиите вредни газове, които се излъчват в атмосферата, ще видите, че във всеки сектор те вече намаляват. Правителствата също се наместват все по-активно в тази насока. Така че това са предпоставките, поради които предвиждам растежът на този бизнес да продължи.

Смятате ли, че българското правителство следва да ви помогне в тази мисия?

Аз смятам, че както всички европейски правителства, така и ние всички трябва да обърнем внимание на този проблем. И това го казвам не с комерсиална цел, а като гражданин на света. Светът днес се задъхва и ние трябва да направим нещо. Да ние сме компания с цел печалба, но ние също така сме загрижени за околната среда и без да звучи помпозно, искаме да знаете, че сме етична и социално отговорна компания.



Смятате ли, че България може да ви помогне да завладеете тотално Европа? Вече казахте, че тук е най-големия ви пазар?

Да, така е. Ако имате предвид печалбите, България определено ще ни помогне. Тук имаме невероятна производствена база в Пловдив, а сътрудничеството ни с Макском е особено важен елемент от нашата стратегия. Ние искаме да правим колела за Европа в Европа.

Вярно ли е, че ще преместите производството от Китай в България?

Не, това не е вярно. Ние имаме огромна база в Китай. Там е и един от големите ни пазари. Той не е с такава висока стойност в парично изражение, какъвто е европейският например, но имайки предвид нуждите от велосипеди за Далечният изток, си остава важен за нас.

Колко колела ще произвеждате в България?

Малко под 100 000 на година.

А колко средства ще инвестирате тук?

Това е най-хубавото нещо за нас, защото инвестициите всъщност вече са направени от нашия партньор - Макском. Тяхната фабрика е може би най-модерната, която съм виждал в Европа. Ние ще допринесем за управлението и печалбите на фабриката. Нашата инвестиция е във време и в ноу-хау. Ние ще купуваме от тях.

Ще наемете ли нови служители?

Да разбира се. Ние ще отворим офис в България, защото искаме Dahon Europe да бъде базиран в България. Но имайте предвид, че това ще е административен капацитет, не говорим за много на брой служители. Но при всички положения производството на планираните 100 000 колела годишно ще доведе и до разкриването на нови работни места.

Как избрахте България?

На първо място заради фабриката. Тя една от най-модерните фабрики в света. Аз не съм ги виждал всичките, но съм виждал много и компанията ни е горда, че има отношения с тази фабрика. Управителят Максим Митков е човек, който обръща особено внимание на детайлите, а нашите продукти изискват отношение към детайлите. Ние не сме сред най-евтините, но сме сред най-успешните, защото обръщаме внимание на всеки елемент.

В България вашите колела се продават в по-високия ценови сегмент...

Наскоро на среща на борда на директорите обсъждахме, че България не е сред най-приятелско настроените към велосипедистите страна, но се надяваме България да признае нуждата от алтернативен начин на придвижване. Ще ви дам пример. В Европа маршрути, които са по-къси от 5 км. , са почти 60%. Тези пет километра може да ги изминете пеша или на колело. Ако го направите с кола, това ще е възможно най-неефективния начин за придвижване. В България хората използват колата за всичко и би било прекрасно, ако промените това отношение.

Колелата, произведени в България, ще бъдат ли по-скъпи?

Отговарям ви директно: Да. Самият продукт е с висока стойност, защото трябва да бъде надежден, което значи да имате добра производствена база, добро ноу-хау и добър продукт, който да ви гарантира, че ще ви служи вярно поне няколко години. Не знам каква е цената на градския транспорт в България, но ако вземете предвид разходите за гориво, съм сигурен, че на годишна база едно дори по-скъпо колело, ще се окаже не толкова скъпо в крайна сметка.

Ще ви върна отново на въпроса за цената. Колелата, произведени в България ще бъдат по-скъпи от тези, направени в Китай, нали?

Да, разбира се. Но имайте предвид, че разходът за труд, калкулиран в цената на едно колело Dahon, всъщност е доста малък и в крайна сметка общото повишаване на цената не е чак толкова голямо.

Но тогава много хора биха предпочели да си поръчат колело от Китай?

Не мисля, защото ако си го поръчате от Китай, най-вероятно ще платите повече. Най-малкото ще трябва да платите мито, а ако си го поръчате в България, няма да е необходимо да плащате такова.

Как се намерихте с вашия партньор от Пловдив?

Свързва ни лично познанство от повече от 10 години. Тяхната репутация е много добра. Качеството на техните колела, макар и да не са сгъваеми, е страхотно и ние не избрахме България просто така, а избрахме фабриката, която може да ни свърши работа.

Какво знаете в САЩ за правенето на бизнес в България? Чували ли сте истории, които се надявате да не ви се случат на вас?

Ние сме международен играч, имаме фабрики в Макао, Тайван, Китай. Централата ни е в Калифорния, но имаме производство и в Самоа и общо взето сме наясно с всичко, което би могло да ни се случи. Личният ми опит с България е единствено и само позитивен. Чувам слухове, като за всяко едно място, но мога да ви кажа, че такива слухове има навсякъде.

Вие сте чуждестранен инвеститор, а ние имаме много облекчения за чуждестранни инвеститори, смятате ли, че те са достатъчни.

Ние не сме тук заради облекченията, не търсим държавни инвестиции.

И накрая, кога ще имаме първото колело Dahon, made in Bulgaria?

От януари. Работим по него от известно време, но реалните продажби започват от януари.

Edited by Galileo - 11-Apr-2012 at 09:50
Back to Top
VirginAtlantic View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jun-2009
Location: Софиjа
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote VirginAtlantic Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 11-Apr-2012 at 10:19
Малко познато и сред самите Бугари е тоа што во Бугариjа има неколку добри компании за производство на велосипеди. Мисла около 80 % отива за извоз.
Веке стана сбор за Макском.
Другите 2 големи компании са Drag и Vivelo.
Drag са лидер во самата Бугариjа, а Vivelo се развива наjвеке во однос на велосипеди за спорт. Веке неколку професионални тимови карат со нивни велосипеди. Тази година ке ги има на La Vuelta. До 1-2 години ке има тим коj ке кара со Vivelo на Tour de France. 
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 02-May-2012 at 23:24
Една много добра новина от последните часове

IT гигант открива 200 работни места
Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас

IT гигант открива 200 работни места Най-големият технологичен дистрибутор в света "Инграм микро" стъпва у нас IT гигант прехвърля част от дейностите си в България. Най-големият технологичен дистрибутор в световната IT индустрия "Инграм микро" отваря офис в България, научи "Стандарт". Очаква се от влизането на американската компания в България откритите нови работни места да бъдат над 200. "Инграм микро" е избрала да развива дейност в страната ни още през октомври миналата година. Това, че отварянето на офис у нас е обвързано със затваряне на нейни поделения във Франция и Белгия, е причината информацията все още да не е обявена официално. "Инграм микро" вече са наели и оборудвали свой офис, като за целта са използвали услугите на редица родни фирми. "Инграм микро" е създадена през 1979 г. в Санта Ана, Калифорния, като към днешна дата има офиси в над 25 страни по света. Служители й възлизат на близо 15 хил. души. Компанията заема 75-то място в класацията за най-големи американски корпорации "Форчън 500" със своите приходи от 34,5 млрд. долара за 2010 г. Активите на IT гиганта са на стойност 9 млрд. долара. За сравнение зад "Инграм микро" в класацията "Форчън 500" (подреждане по приходи), са компании като Амазон.ком, Гугъл, Джонсън контролс, Нюз корпорейшън, Американ Експрес, Филип морис интернешънъл и др. Очаква се през този или следващия месец, компанията официално да оповести присъствието си в България.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2012-05-02&article=408397

Edited by Galileo - 02-May-2012 at 23:26
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 03-May-2012 at 16:14
Вдигат Hi-Tech парк за 300 милиона лева в София

На терените на БАН на 4-ти километър си дават среща университети, учени и бизнес

Иновационен хъб ще бъде изграден в София. Той ще се намира на терените на БАН на 4-ти километър. Това съобщи Евгени Ангелов, икономически съветник на Президента на Република България. Хъб-ът ще се превърне в място, където си дават среща специалисти от ТОП –университетите на България, учени от институти на Българската академия на науките и представители на международни мултинационални и местни компании. За реализацията на проекта са предвидени 300 милиона лева, допълни той.

Съветникът на президента Росен Плевнелиев бе гост на конференция на тема „Свързване на бизнеса и образованието в България с международната предприемаческа еко-система”, организирана от Висшето училище по застраховане и финанси и Институт за предприемачи на Сиско.

През 2011 г. 400 милиона предприемачи са започнали бизнес, като 40% от тях са на възраст до 35 години. Ръстът на новите бизнес начинания в Европа е 22 процента, а в САЩ- 60 процента, бе съобщено на форума, на който бе представена магистърска програма по предприемачество и финанси.

http://economymagazine.bg/news/1171/...-v-Sofiya.html
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 12-May-2012 at 14:08
Amer Sports to Make Bulgaria World's Largest Ski Producer in 2013

May 11, 2012

Bulgaria will become the largest producer of ski in the world by 2013, the industrial manager of Amer Sports Bulgaria Yordan Lambrev announced at the Bulgaria: Business UP investment conference in Sofia.

Finnish company Amer Sports bought the ski manufacturing plant in the southern Bulgarian town of Chepelare four years ago, and has invested more than EUR 30 M in it since, Lambrev stressed.

In his words, Amer Sports Bulgaria was hoping to reach the production figure of 1 million pairs of ski but the belated winter in Western Europe foiled these plans, with Amer Sports Bulgaria producing 860 000 pairs of ski in its plant in Chepelare last year; the factory employs 700 people.

"We hope that next season the winter will be favorable to us, and we will reach the figure 1 million pairs of ski," stated the Amer Sports manager.

The First International Investment Conference "Bulgaria: Business Up" started in the Bulgarian capital Sofia on Friday.

"Bulgaria: Business UP" is a new initiative designed to analyze and promote Bulgaria's advantages as a foreign investment destination.

The goal of the "Bulgaria: Business UP" investment conference is to present to the international business community the highly favorable investment climate in Bulgaria as well as the variety of opportunities for successful and sustainable business that the country has to offer.

"Bulgaria: Business UP" is organized by Novinite.com (Sofia News Agency), the largest Bularian English-language media, and Novinite.bg, a Bulgarian-language news website, together with the InvestBulgaria Agency.

novinite.com/view_news.php?id=139270

Edited by Galileo - 12-May-2012 at 14:09
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 14-May-2012 at 16:25

Bulgarian Holding Starts Regional Expansion with Solar Park in Macedonia



Bulgarian company Solarpro Holding has signed its first contract for setting up a photovoltaic park in Macedonia, the company announced.

The 1 MW solar park will be built near the southern Macedonian city of Bitola. Solarpro's Macedonian branch will be in charge of the complete EPC (Engineering, procurement and construction) servicing of the project.

"The signing of this contract sets the start of the regional expansion of Solarpro Holding. The company's strategy is, after assuming a leadership position in Bulgaria's solar power sector, to taget the regional markets, with neighboring countries being the utmost priority," Solarpro said in a statement.

Solapro Holding notes that it has become the largest system integrator of photovoltaic parks in Bulgaria with a total of 32 solar power facilities at different stages of competition, and a total capacity of almost 100 MWp
novinite.com/view_news.php?id=139340
Back to Top
ink View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 01-Dec-2010
Location: Bulgaria
Online Status: Offline
Posts: 524
  Quote ink Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 24-Jun-2012 at 12:40
Originally posted by Galileo

Вдигат Hi-Tech парк за 300 милиона лева в София

На терените на БАН на 4-ти километър си дават среща университети, учени и бизнес

Иновационен хъб ще бъде изграден в София. Той ще се намира на терените на БАН на 4-ти километър. Това съобщи Евгени Ангелов, икономически съветник на Президента на Република България. Хъб-ът ще се превърне в място, където си дават среща специалисти от ТОП –университетите на България, учени от институти на Българската академия на науките и представители на международни мултинационални и местни компании. За реализацията на проекта са предвидени 300 милиона лева, допълни той.

Съветникът на президента Росен Плевнелиев бе гост на конференция на тема „Свързване на бизнеса и образованието в България с международната предприемаческа еко-система”, организирана от Висшето училище по застраховане и финанси и Институт за предприемачи на Сиско.

През 2011 г. 400 милиона предприемачи са започнали бизнес, като 40% от тях са на възраст до 35 години. Ръстът на новите бизнес начинания в Европа е 22 процента, а в САЩ- 60 процента, бе съобщено на форума, на който бе представена магистърска програма по предприемачество и финанси.

http://economymagazine.bg/news/1171/...-v-Sofiya.html


Тоа навистина е интересен проект, коj мислам се реализира за прв пат пошироко. Само да те изправам,дека теренот ке е на  старите воени казарми на 4-ти километар. Точно срешту комплексот на БАН.
Еве точното место
http://wikimapia.org/#lat=42.6691154&lon=23.3778818&z=16&l=0&m=b
На местото каде беше замислен на нов владин центар. Отприлика овде








Доколкото разбирам, Бразилиja исто е поканета да очествува и во "Софиja тех парк" и во септември ке доjде делегациja да разговарат.
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 25-Jun-2012 at 22:46
Строителни машини на германската Atlas ще се произвеждат в Пловдив




В Пловдив ще се произвеждат немски фадроми и багери

Тридесет процента по-ниска себестойност в производството на багери и челни повдигачи с марката "Атлас" и "Каелбле" е икономическата причина тяхното производство да бъде преместено от Германия в България. Това заяви на пресконференция Фил Филипов - собственик на немската компания Atlas Mashinen GmbH.

"В Пловдив имаме добри инженерни кадри, които вече специализират в Германия, имаме опит в поддържането на стандартно високо качество в производството и това са нашите конкурентни предимства при привличането на тази инвестиция", каза Димо Зафиров - съсобственик и управител на Българска индустриална група АД, в чийто състав влиза новия завод.
Двеста гости присъстваха на старта на новия завод. Сред тях бяха български и немски партньори, както и работещите във фирмата. Традицията да се пререже лентата при откриването на нов завод бе спазена. А официалните лица пожелаха:

Менда Стоянова - председател на бюджетната комисия на Народното събрание: "Стискам палци да успеят да управляват добре толкова много кооперирани доставки. И да се наложат бързо на пазара".

Арх. Илко Николов: "Новото предприятие е от значение не само за регионалната икономика, защото чрез него намира бизнес реализация много фирми от цялата страна. Пожелавам им добър съвместен бизнес."



(C) Plovdiv24.bg
http://news.plovdiv24.bg/361928.html#ixzz1yp2EnH4S
Back to Top
Galileo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25-May-2010
Location: Wien
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote Galileo Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 06-Jul-2012 at 23:51
Румъния или България????
Този въпрос виси като дамоклев меч последните 2 години.
След като Гърция е вън от играта и се чуди как да осъщесви своето съществуване следващите месеци , след като Словения наверно ще иска международна помощ , а за Хърватия е ясно че има проблеми с дълга , този въпрос привлича все повече внмание.
Румъния има всички качества до бъде в предни позиций -икономически растеж , нарастване на средната заплата , голям брой инвестиций.
Но нещо не е в ред . Вместо да здържи своите капитали в страната , румънските предпремачи предпочтат да инвестират своите средства в съседна България , подобно на своите гръцки колеги.
Над 1200 румънски и 600 гръцки фирми са регистрирани последнте 2 месеца в България. Над 1 милион румънски туристи се очаква да посетят България тази година и за куриоз над 200 000 гърци са се орентирали към нея. За справка българите нямат никакъв туристически интерес към Румъния и впредвид събтиятя в Гърця , избягват да ходят там.
В резултат - за пръв път нрез последите 15 години българите предпочитат да летуват на собственото черноморие , което е положителен знак за българските туроператори.
Впочем последната година гърците масово се орентират да жвеят в южната част на България .
Ще успеят ли българите да извлекат полза от създалата се ситуация?
По всичко личи че да.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.188 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.