build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања > Јавен превоз
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Нова карта на јавниот превоз во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 01-Feb-2012 at 15:20
За ноќната и приградската збор не станува, тие се нужни! Но мислев дека треба да имаме една карта од типот на првата верзија, на која јасно и прегледно ќе бидат означени сите градски линии, со поважни генератори ан сообраќај.
Не би се согласил дека 15 не е меѓу најважните. Намалувањето на фракфренцијата од страна на ЈСП е веројатно единствена причина за помала употреба на оваа линија, која е единствена врска на цел Аеродром и Ново Лисиче, со населбите долж Партизанска.
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 01-Feb-2012 at 16:36
Да не бидам сфатен погрешно, не сум експерт за цртање карти и ова ми е еден вид на вежба..

Но, и со градските линии, картата веќе е сложена и станува тешка за читање . Тоа е последица на начинот на кој е оформена мрежата, па секоја линија се чини како најважна... Исто така, мислам дека ноќните линии само прават забуна за корисниците доколку се наоѓаат на истата карта. Во секој случај, почнав да работам, па кога ќе има нешто, ќе постирам..

Edited by mladen_s - 01-Feb-2012 at 16:54
Back to Top
OCB View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Feb-2011
Location: 54
Online Status: Offline
Posts: 921
  Quote OCB Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 01-Feb-2012 at 17:15
Возен ред на поважните линии на приватниот превозник „Макекспрес“:

Линија бр. 9 (сабота, недела, празници)

Линија бр. 12 (нема за неработни денови)

Линија бр. 19 (сабота, недела, празници)

Линија бр. 22 (сабота, недела, празници)

Линија бр. 23 (сабота, недела, празници)

http://www.makekspres.mk/vozen.php

Edited by OCB - 01-Feb-2012 at 17:16
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 01-Feb-2012 at 17:46
За да не биде пренатрупана мапата на линии, јас предлагам изработка на две мапи. Едната - на град Скопје, другата - само на централното градско подрачје: Рузвелтова-Транспортен Центар и Џон Кенеди-Стара Рампа.
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 01-Feb-2012 at 18:58

Јас имам предлог. 

Линиите кои делат ист коридор, да се спојат во една линија, при што на станиците би било обележано кои линии ја сочинуваат главната линија... или пак да се означат на легендата...

Многу добар случај/пример за тоа е... 3, 3а, 3б,5,15,35 па и 23, кои низ цел Аеродром ја имаат истата патека, дури до НБРМ, каде што 35 се двои, а другите остануваат заедно па и до Рекорд....

Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 02-Feb-2012 at 02:57
Јас мислам дека употребата на различни бои за автобуски линии е непрактично бидејќи едноставно има премногу линии, дури и во Скопје за да има кодирање по боја. На пример во Берлин, а во основа и во цела германија тој проблем е решен со тоа што на карта различни бои добиваат различните типови на транспорт (Тенки Виолетови се автобуси а Тенки црвени се трамваи, Зелена се Брзите возови- S-Bahn, Сина е подземната железница-U-Bahn и со Црвена е регуларната и регионална железница). На примерот подоле ќе видите дека едноставно сите улици каде што се движат автобуси се со виолетови тенки линии и со полукруг кон соодветната стана каде што има автобуска станиица. За да може да се следи кои линии каде се движат на секоја делница помеѓу две рагранувања се впишани броевите на линиите. Кодирањето со бои за посебни линии на пример во берлин се корисит за брзата и подземната железни каде комбинирано имаат толку линии што мораат да користат тонови на одредени бои кои не се баш лесни за разликување за да се разликуваат две различни линии.
Еве каква мапа има на еден побитен транспортен јазол во берлин:

http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/474783/pdf_image_height_1000_jpeg/1-1


Додека еве како излгеда колор-кодираната мапа за брзата и подземна железница:
http://www.bvg.de/index.php/de/binaries/asset/download/20909/file/1-1





Edited by mirakuliks - 02-Feb-2012 at 03:06
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 02-Feb-2012 at 08:29
Може вака да се направи дијаграмот. Предлагам 9 бои за градските линии:

портокалова - 2, 2а, 12, 21, 21а, 22, 22а и 26
црвена      - 3, 3а, 3б и 13
светлозелена- 4, 4а и 24
темнозелена - 5, 15, 15а и 35
светлосина - 7, 7б, 17а
темносина   - 8, 9, 19, 57, 57а, 59, 59а, 59б
кафеава     - 16
розе        - 41
црна        - 50 и 65в
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 02-Feb-2012 at 09:53
@ mirakuliks

Секако, мапите на големите градови се многу добро разработени, но сепак не би ги применувал нивните принципи за одбележување на автобуски линии. Имено, тие се секундарен, па некогаш и терциерен транспорт во однос на градските железници и метроата кои имаат свои дијаграми и препознатливи бои (некои веќе легендарни). Во случајот на Скопје имаме само едно ниво на транспорт, па според мене е потребно да се добие некаква визуелна препознатливост на целиот систем заради што и ги бирам најкористените линии. Доколку еден светол ден се востанови шински транспорт, тие коридори ќе станат најнагласени.

Еве една споредба помеѓу две мапи..

Софиски трамваи - стара мапа (според мене многу тешка за читање)


И дел од некаква нова мапа, што можеби и никогаш не се појавила


И повторно ќе кажам, се работи за трамваи, заради што нивните траси се лесни за наоѓање во реалниот простор, па може да се направи дијаграм.

Edited by mladen_s - 02-Feb-2012 at 09:56
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 02-Feb-2012 at 10:10
Би ти препорачал да ги погледнеш мапите на ЛПП-Љубљана. Мислам дека нивните мапи се прекрасно организирани и јасни, без излишни податоци. Она што е интересното и мислам дека би било супер да се примени и во Скопје, е што има посебна мапа, на кои се вцртани станиците каде се наоѓаат факултетите и високо-образовните институции, како и посебна мапа со вцртани станици каде се наоѓаат сите гимназии и средни школи. Вакви мапи (покрај вообичаените) се наоѓаат на сите станици во близина на групација од факултети или средни школи, како и во близина на студентски домови или домови за средношколци. Одлични се за снаоѓање на новите жители или гостите на градот, меѓу кои бев и јас. Тука можеш да ги најдеш:

http://www.jhl.si/lpp/?k=507
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 02-Feb-2012 at 11:05
Во врска со последниве постови.. Мислам дека треба да се продискутира едно прашање: каков вид информација сакаме да имаме на постојките (на нет секогаш може да има други карти)?

1. карта - овозможува точно опишување на движењето на линиите, содржи повеќе информации, но станува и посложена.Пример би била оваа карта на Брисел, каде дури и метро линиите се прикажани просторно (инаку, самите постојки има зголемен приказ на центарот).

2. дијаграм - овозможува полесно пратење на поврзувањата и изгледа поедноставно, но трпи одредени поедноставувања, не дозволува внесување на додатни информации и не дозволува лесно пронаоѓање на станиците (се користи повеќе за шински превоз). Пример би била картата на Љубљана.

Јас ја работам првата варијанта.. Оди потешко, но се надевам да изгледа добро на крај

Edited by mladen_s - 02-Feb-2012 at 11:08
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 02-Feb-2012 at 12:54
Без разлика дали автобуските линии се прмарна или сек мрежа на јавен транспорт, едноставно ради густината на станици гоправи приказот на линии на карта многу покорисен, бидејќи со шематски приказ се нема претстава каде се станиците релативно на тоа на која улица сте.
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 02-Feb-2012 at 12:59
Според мене е најдобро на автобуските станици да има голема дијаграм карта, а до неа помала на зоната околу станицата (да речеме коцката 2*2 километри од самата станица) каде би биле детално покажани линиите, улиците, објектите и станиците. Инаку мсиалм дека правење на класична карта за толку голем град како Скопје би ја направило истата многу непрегледна освен ако не е отпечатена на огромен лист!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 02-Feb-2012 at 13:11
@ andrej

Во секој случај, форматот на картата мора да биде усогласен со дизајнот на станиците. Кога би било до мене, би се користела внатрешната страна на големите паноа за да се постави голема карта..

@ mirakuliks

Да, но проблемот во Скопје се многуте линии на иста траса, а некои се навистина со ниска фрекфенција. Дали постои карта на сите автобуски линии во цел Берлин?

Edited by mladen_s - 02-Feb-2012 at 14:01
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 02-Feb-2012 at 13:25
Еве нешто што имам засега. Внесени се „главните“ линии:

2 (црвено)
5 (темносино)
19 (светло-сино)
22 (портокалово)
23 (темнозелено)
41 (жолта)
57 (пурпурна)

Има некои проблеми со приказот на боите (посебно кај паркот), но тоа се усогласува многу подоцна..

Централното подрачје е веќе сложено и не ми се допаѓа како изгледа на големата карта. Во секој случај, ќе има зголемен приказ.

Сепак, размислувам да преминам кон дијаграм, но тоа ќе донесе проблем со рангирањето на линиите..



Edited by mladen_s - 27-Apr-2012 at 12:57
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 02-Feb-2012 at 13:36
Проблемот со ваков вид на карта (како што и сам си увидел) е дека кога во центарот ќе ти се натрупаат многу линии по еден коридор, нивната дебелина ќе биде толку голема, што нема да се гледаат ниту улици, ниту станици, ниту објекти. Линиите ќе засенат и задскријат се! Затоа ти велам дека Скопје е премногу голем град за ваков тип карта, освен ако таа не е со огромни размери (да речеме 1.5м*2м)
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 02-Feb-2012 at 13:45

Картата на Брисел до која поставив линк погоре е достапна на секоја постојка во нешто помали димензии, а во метро станиците во поголеми (како и во многу други градови, но оваа ги комбинира сите јавни превози). Центарот се решава со „zoom“ - под главната карта има приказ на најгустиот дел, вечерни и ноќни линии. На нет истата е достапна како апликација или pdf. за симнување.

Од ова што го гледам, доколку сакаме едноставна карта, тоа би бил дијаграм.. Но таму ќе има други проблеми

Edited by mladen_s - 02-Feb-2012 at 13:49
Back to Top
phenomenon View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26-Oct-2010
Location: Kumanovo
Online Status: Offline
Posts: 2648
  Quote phenomenon Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 02-Feb-2012 at 14:13
  Eве како е решено во Глазгов:
開始されていないだけの戦いが失われ、
Back to Top
mladen_s View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2010
Location: Macedonia
Online Status: Offline
Posts: 407
  Quote mladen_s Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 02-Feb-2012 at 14:33

Интересно решение, има многу работи што може да се применат на Скопје..

Не ми се допаѓа што ставиле бел квадрат на центарот
Back to Top
zabegan View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Jul-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 7859
  Quote zabegan Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 02-Feb-2012 at 22:31
чисто лаичко прашање? зошто воопшто е потребно сите линии на една карта да ги има? и онака ако има на секоја постојка по една карта, може ли картата да се однесува само на линиите кои ги опслужува таа постојка?
а ако веќе се работи само за една карта, дали е добро решение да се обележат или нумерички, или со име постојките и да се обележи кои линии, на кои постојки застануваат? лоцирањето би било исто толку сложено колку следење на обоена линија

ова го прашувам бидејќи не сум толку познат со начинот на изработување на ориентациони средства, па ме интересира дали постојат разни алтернативи, или мора да се направи нешто во ваков стил како што се предлага тука?
Architects create dreams...politicians create nightmares
Back to Top
mirakuliks View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 06-Feb-2010
Location: New York
Online Status: Offline
Posts: 831
  Quote mirakuliks Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 03-Feb-2012 at 17:31
Originally posted by mladen_s



@ mirakuliks

Да, но проблемот во Скопје се многуте линии на иста траса, а некои се навистина со ниска фрекфенција. Дали постои карта на сите автобуски линии во цел Берлин?


Да на поголемите транспортни јазли има карта на цел Берлин која е некои 2,5 на 3 метри на која се претставени сите автобуски и железнички линии точно по истиот пронцип како што го постирав исечокот претходно. Значи само со една боја е обележано по кои улици се движат автобусите и на делниците е напишано кој број на линија оди по таа улица, па со следење на бројот може да проследиш како се движи одредената автобуска линија. На помалку големите станици кои сепак опслужуваат одреден број на патници претставен е само отсек од дадената цела мапа (обично четвртина од целата мапа. Инаку еве ти линк за да се увериш дека за цел берлин така се обележани автобуските линии (виолетова линија). И тоа на дадената мапа дури и железничките линии кои делат исти делници не се обележани со посебни бои туку со истата боја и на делниците е напишано кои линии се движат по дадената делница. На линкот ја имаш буквално истата таа огромна мапа од Берлин со сите автбоуски и железнички линии, само што е неможеш да ја спуштиш, бидејќи е интегрирана во google maps:

http://www.fahrinfo-berlin.de/Fahrinfo/bin/query.bin/dn?ujm=1

Р.Ѕ. На до името на почетната  и последната станица на дадена линија е впишан бројот на линијата со бели бројки врз виолетово поле.


Edited by mirakuliks - 03-Feb-2012 at 17:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.174 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.