build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Останати теми > Останати теми
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Експропријација

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #1 Topic: Експропријација
    Posted: 17-Jan-2008 at 02:41
Што мислите, што е решение за долгите процеси со екпропријација, и што е лек за магарешкиот инат на сељаците кога нејкат да дадат нива за аутопут.

Ја имам еден предлог во неколку фази:

1.Најава за почеток за изградба.
2.Прва шанса по една цена.
3.Почеток на изградба (со полиција по потреба, зашто неможе на секој сељак како му текна така да кочи градба)
4.Втора шанса за откуп, поа следи подолг период кај што цената е статична.
5. Трета шанса за откуп, за малце поише пари.
6.Крајна фаза , национализација, како форма на јавен интерес, а воедно и како казна за тој што си игра со цела држава па праи проблеми за една нива. А исто да не биде толку строго може и со судска пресуда да се изврши одземање на имотот и судот да одреди цена којашто ќе му биде исплатена на сопственикот.


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #2 Posted: 17-Jan-2008 at 02:41
Ова нормално може да се примени и во градски средини за некој објект.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #3 Posted: 17-Jan-2008 at 03:13
Абе малце си пре-радикален... Директно идеш на кршење на основни човекови права LOL

Али шала на страна, се слагам дека треба нешто да се направи на ова поле. Јавниот интерес секако треба да се стави над инаетот па дури и легитимниот интерес на поединецот во одредени случаи. А кај нас секакви глупости ни се дешаваа и се направи огромна штета во последниве 15 години како последица на овој и слични проблеми.

Ама нема потреба од такви мерки како што предлагаш = конфискација. Мислам не треба да измислуваме топла вода, само треба да се копира законодавството од некоја средена земја која има построга политика за овие работи Thumbs%20Up


Edited by Cloverstack - 17-Jan-2008 at 03:14
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #4 Posted: 17-Jan-2008 at 03:21
Затоа и пишав трека треба присилно како последна фаза да се "купи" земјиштето од сопственикот. Токму затоа и ја отворив тема зашто многу штета е нанесено поради индивидуали сељачиња коишто си имаа по некој у влада и им дозволување да изиграваат џекови во сред градска средина. На ова поле мора дефинитивно да се мисли што ќе се прави у иднина. Поради вакви работи до сеа страдаа словенечка, обиколницата(највеќе), новиот мост, итн...
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #5 Posted: 17-Jan-2008 at 03:23
А да океј, погрешно имам разбрано една реченица, па ја имам промашено поентата.

Се слагам со тебе
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #6 Posted: 17-Jan-2008 at 15:40
ја мислам нема што прва, втора,трета цена... така ќе идат сите на највисоката...

треба да има точен правилник на кој начин би се вршело обесштетувањето со точно определени цени за таа и таа околност, тој и тој тип на земјиште итн...

треба да се предвидат рокови во кои сите недвижнини ќе мора да се легализираат доколку има таква можност и понатака за се што излегува од планвоите а не е легално да се нема милост.

треба да се предвидат механизми и околности како да се истурка некој проект од национално или регионално значење (како на пример обиколницата) дури и ако е на сметка на легални градби. Значи да не се поместува траса на цел автопат ради некој што има куќа на патот.

Нормално ова е само лаички муабет сигурно има милон правни аспекти кои треба да се земат во предвид.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #7 Posted: 17-Jan-2008 at 17:39
Во уставот има едно Демек човеково право дека имотот на секој граѓанин му е загарантиран, меѓутао има и една друга работа што се вика јавен интерес.
Back to Top
UrbanFreak View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 28-Oct-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1732
  Quote UrbanFreak Quote  Post ReplyReply #8 Posted: 18-Jan-2008 at 16:48

Мислам дека треба да има ценовник и правилник како што кажа пбанкс, и дека земјиштето-објектот треба да се откупи во одреден рок (месец-два најмногу) по известувањето на сопственикот. Треба да му се исплати надокнадата која што е предвидена а сопственикот доколку не е задоволен од проценката на имотот по судски пат или преку некоја комисија да си ја бара оштетата. Впрочем така е и сега само што изградбата неможе да започне додека не се решат имотно-правните односи.

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #9 Posted: 17-Jul-2008 at 18:15

Измени во Законот на експропријација?

Мишко Иванов Коментари (0)   
17.07.2008 18:35

Државата во иднина ќе може да стане владетел врз значајни енергетски капацитети. Со новиот предлог закон за експропријација може присилно да му се одземе имотот на секој кој се занимава со пренос на струја.

Владиниот портпарол Боцевски тврди дека ваков предлог закон досега не бил на владина седница. Во предлог законот до кој дојде А1, а е испратен и во Брисел, во Директоратот за енергетика и транспорт, децидно стои:

„Зградите, инсталациите и линиите за трансмисија на електрична енергија или природен гас кои произведуваат активности од јавен интерес можат да бидат одземени“.

Со ваквата одлука Владата би можела да го тргне ЕВН од пазарот и таа да ја преземе компанијата. Исто така ќе може да биде единствен сопственик на гасоводната компанија „Гама“ и да го тргне „Макпетрол“ од игра.

Тука е и Топлификација, која во моментов гради гасна централа, но и сите други кои во иднина ќе се занимаваат со пренос на струја и природен гас, коментираат експерти за А1.

Според информации на А1, можно е измените на законот за експропријација да се најдат на дневен ред во Собранието по итна постапка, уште идната недела.

Владиното образложение за ваквата одлука е дека со ваквиот закон ќе се овозможи непрекинат и континуиран пренос на гас и струја и затоа било потребно Закон за експропријација да биде во координација со новиот Закон за енергетика.

www.a1.com.mk


Се надевам дека нема ова да предјде во национализација. Патем треба да се преиспита и начинот на екпропријација за земјиште кој имаме дискутирано порано.


п.с. Префрлете ја темава во урбани прашања. Незнам што уопште тука сум ја отворил.

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #10 Posted: 17-Jul-2008 at 18:30
Originally posted by lslcrew

„Зградите, инсталациите и линиите за трансмисија на електрична енергија или природен гас кои произведуваат активности од јавен интерес можат да бидат одземени“.



Незнам дали се работи за намерна или случајна грешка, но зборот одземени во прелог закон е јасно пишан екпропреирани, а не како што стои во новинарското соопштение. Не би сакал да помислам дека некој сака да ги помати работи и да не претстави во лошо светло пред светот, а најмалку па тоа да биде домашна телевизија. сите знаеме што значи одземени, а што значи екпропреирани. За првото не се зема ништо, а за второво се зема пари.  И ова не е прв пат да се мешаат овие термини. Дали е тоа некоја забуна од прошлиот систем и луѓето сеуште доживуваат дека некој им ги одзема имотите, или што друго е, незнам?!
Back to Top
vardar View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 03-Mar-2008
Online Status: Offline
Posts: 1106
  Quote vardar Quote  Post ReplyReply #11 Posted: 18-Jul-2008 at 11:03
Добро бе државата неможе на еден прост сељак да му одземе нива а овие си прават филмчиња за енергетските капацитети Roll%20eyes Bash
 
За сељаците кои сакаат да станат милионери со 100 квадрати нива веќе имам кажано, оштета по пазарна цена и точка (се разбира доколку се работи за проект од јавен интерес)
 
 
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #12 Posted: 18-Jul-2008 at 12:57
Абе за сељаците како крајна фаза ја одобрувам национализацијата. Но овие измени се однесуваат на енергетиката, а ова изгледа владава сака да му контрира на ЕВН, зашто нели они се инвестиција од прошлата влада. Него да не навлагам многу овие измени се јасни за што се.
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #13 Posted: 18-Jul-2008 at 13:23
Originally posted by lslcrew

Абе за сељаците како крајна фаза ја одобрувам национализацијата. Но овие измени се однесуваат на енергетиката, а ова изгледа владава сака да му контрира на ЕВН, зашто нели они се инвестиција од прошлата влада. Него да не навлагам многу овие измени се јасни за што се.


Ако е навистина такво нешто (и мене ми делува така) тоа е страшно. Па ЕВН не се СДСМовска фирма туку Австриска. За какви странски инвеститори збориме со вакви потези?


Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #14 Posted: 02-Sep-2008 at 04:41

во контекст на Град Скопје еве ја службата одговорна за спроведување постапки за експропријација на недвижности заради реализација на работи од јавен интерес

www.e-skopje.gov.mk > одделенија

Правни работи / Недвижен имот и постапка за екпропријација на недвижности

  1. НАДЛЕЖНОСТИ

Согласно Член 8 од Одлуката за организацијата, делокругот и начинот на извршување на задачите на администрацијата на Град Скопје (“Службен гласник на Град Скопје“ бр. 12/2005) Одделението за недвижен имот и постапка за експропријација на недвижности:

  • води евиденција на недвижниот имот и имотните права и интереси на Градот Скопје;
  • во соработка со другите сектори во рамки на градската администрација, подготвува среднорочен и долгорочен план за управување со недвижниот имот на Град Скопје;
  • предлага мерки за заштита на недвижниот имот и заштита на имотните права и интереси на Градот Скопје;
  • ги подготвува одлуките на Советот на Град Скопје и договорите за издавање под закуп, продажба и купување на имот на Градот Скопје;
  • врз основа на предлозите изготвени од другите сектори, учествува во преговорите и ја спроведува постапката за експропријација на недвижности заради реализација на работи од јавен интерес;
  • врши и други работи што ќе му бидат доверени.

  1. КОНТАКТ
    Помошник раководител на секторот за правни работи:
    Антони Малинов           Телефон: 3297 260           е-мail: tonim@skopje.gov.mk
    Работно време: 08.30-16.30 часот

и плус една мала офтопик реплика на пбанкс каде сакам да посочам дека сите тие фирми немаат врска со слобода на пазар, доколку не оставиш простор за ограничување на истите може и глава да не кренеш подоцна од самарење и да ни се случуваат ситуации како во пост-советска Русија! не дека некој инвеститор ќе избега или ќе се уплаши од ваков закон, но наше е да обезбедиме превентивни механизми во случај на саботажи или дилентатизам...




Edited by Cloverstack - 02-Sep-2008 at 22:42
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #15 Posted: 02-Sep-2008 at 05:30
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #16 Posted: 04-Sep-2008 at 03:14

Устав на Македонија

член 30

Се гарантира правото на сопственост и правото на наследување.

Сопственоста создава права и обврски и треба да служи за добро на поединецот и на заедницата.

Никому не можат да му бидат одземени или ограничени сопственоста и правата кои произлегуваат од неа, освен кога се работи за јавен интерес утврден со закон.

Во случај на експропријација на сопственоста или во случај на ограничување на сопственоста се гарантира праведен надомест кој не може да биде понизок од пазарната вредност.

овој вториот момент со ограничување на сопственоста и заедно со прописот за општо одземање е користен при процесот на национализација во минатото кој воедно е поништен со законот за денационализацијата... 

  • I. УСТАВЕН ОСНОВ ЗА ДОНЕСУВАЊЕ НА ЗАКОНОТ

Уставниот основ за донесување на Законот е содржан во член 68 став 1 алинеја 2 од Уставот на Република Македонија, според кој Собранието на Република Македонија донесува закони.

  • II. ПРИЧИНИ ЗА ДОНЕСУВАЊЕ НА ЗАКОНОТ

Согласно Законот за енергетика ("Службен весник на РМ",бр.63/06 и 36/07), односите од сверата на енергетиката и дејностите на електричната енергија и пренос на природен гас и управувањето со системите за пренос на електрична енергија односно природен гас се дејност од јавен интерес и истите ги вршат јавните претпријатија, односно акционерски друштва основани од Владата на Република Македонија.
 Со одлука на Уставниот суд на Република Македонија бр.47/07 од 13.03.2008 година, овие дејности нема повеќе да ги вршат исклучиво јавните претпријатија или акционерските друштва основани од Владата на Република Македонија, како единствен акционер туку со лиценца за вршење на овие дејности ќе може да ги вршат и други субјекти кои не се во доминантна државна сопственост.
 При ваква состојба кога носител на лиценца е субјект кој е и сопственик на системот за пренос на електрична енергија и пренос на природен гас, а носителот на лиценца не го реализира јавниот интерес има потреба од промена на носителот на лиценцата, а за да не дојде до нарушување на јавниот интерес во вршењето на енергетската дејност се јавува потреба од промена на носителот на правото на сопственост на тие системи во функција на нивно користење.
Исто така заради непречено остварување на јавниот интерес се наметнува потребата од скратување на постапката при експропријацијата.
 Од тие причини се предлага и донесување на овој закон.

  • III. ОСНОВНИ НАЧЕЛА ВРЗ КОИ СЕ ЗАСНОВУВА ЗАКОНОТ

Законот чие донесување се предлага се заснова на истите начела на кои се заснова и Законот за експропријација.

  • IV. СОДРЖИНА НА ЗАКОНОТ

Содржината на законот е дадена во вид на Предлог за донесување на закон.

  • V. ПРЕДЛОГ ЗА ДОНЕСУВАЊЕ НА ЗАКОН ПО ИТНА ПОСТАПКА

 Заради создавање на правен основ за вршење на дејност од јавен интерес неодложна е потребата истиот да се донесе по итна постапка, согласно член 175 од Деловникот на Собранието на Република Македонија.
__________________________________________________________________

ПРЕДЛОГ - ЗАКОН ЗА ИЗМЕНУВАЊЕ И ДОПОЛНУВАЊЕ НА
ЗАКОНОТ ЗА ЕКСПРОПРИЈАЦИЈА


Член 1

  Во Законот за експропријација ("Службен весник на РМ",бр.33/95; 20/98; 40/99, 31/2003, 46/2005 и 10/2008), во членот 2 по ставот 1, се додава нов став 2 кој гласи: 
 "Експропријација може да се врши на објекти, постројки и водови за пренос на електрична енергија односно пренос на природен гас за вршење на дејност од јавен интерес утврден со закон". 
 Ставовите 2 и 3 стануваат ставови 3 и 4.


Член 2

Во членот 3 по точка 3 се додава нова точка 4 која гласи:
 "4. За потребите на правни лица кои вршат дејност - пренос на електрична енергија односно пренос на природен гас."


Член 3

Членот 19 се менува и гласи:
 "Против решението на органот за експропријација може да се изјави жалба во рок од осум дена од денот на доставувањето на решението до Комисија на Владата на Република Македонија.
Против решението од став 1 на овој член може да се поднесе тужба до Управниот суд во рок од 15 дена од денот на доставувањето на решението.
 Тужбата не го одлага извршувањето на второстепеното решение.

Член 4

Во членот 20 став 1 бројот "15" се заменува со бројот"осум" и зборот "правосилноста" се заменува со зборот"конечноста".

Член 5

 Во членот 22, во ставовите 1 и 2 зборот "правосилноста" се заменува со зборот"конечноста".

Член 6

 Во членот 38 во ставот 1 зборот "правосилноста" се заменува со зборот"конечноста".

Член 7

По донесените првостепени решенија за експропријација пред денот на влегување во сила на овој закон, постапката ќе се спроведе според прописите што важеле до денот на влегување во сила на овој закон.

Член 8

 Овој закон влегува во сила осмиот ден од денот на објавувањето во Службен весник на Република Македонија.

__________________________________________________________________

О Б Р А З Л О Ж Е Н И Е


 I.ОЦЕНА НА СОСТОЈБИТЕ И ЦЕЛТА ШТО
  СЕ ПОСТИГНУВА СО ЗАКОНОТ

Согласно Одлуката на Уставниот суд на Република Македонија бр.47/07 од 14.03.2008 година, не може повеќе да постои монополска положба во вршењето на дејностите од сверата на преносот на електрична енергија и пренос на природен гас и истите можат да ги вршат покрај јавни претпријатија и акционерски друштва основани од Владата на Република Македонија и други субјекти.
 Заради обезбедување на јавниот интерес на објектите, постројките и водовите за пренос на електрична енергија односно пренос на природен гас и континуирано и непречено одвивање на овие дејности, потребно е усогласување на Законот за енергетика и Законот за експропријација односно овозможување да може да се врши експропријација на објектите, постројките и водовите кои ги сочинуваат овие системи.
 Тоа се овозможува со членовите 1 и 2 од Предлогот на закон со кој се создава правна основа да се врши експропријација на сопственоста на објектите, постројките и водовите за пренос на електрична енергија односно пренос на природен гас.
 Со членовите 3, 4, 5 и 6 се скратува постапката за експропријација во однос на влегувањето во владение на експроприраната недвижност заради непречена реализација на јавниот интерес.  

 Со вака предложеното решение ќе се обезбеди непречено вршење на дејностите од наведените свери односно спречување да се наруши системот за пренос на електрична енергија односно природен гас.

 II. ФИНАНСИСКИ СРЕДСТВА ЗА СПРОВЕДУВАЊЕ НА ЗАКОНОТ

Овој закон не повлекува дополнителни финансиски средства.

__________________________________________________________________

предлог на нацрт законот за изменување и дополнување на законот за експропријација

се уште го нема новиот закон на нет, па доколку некој го има од "Службен весник на РМ" бр. 106 од 27.08.2008 нека постира апдејт на усвоената верзија, мислам дека немаше екстра амандмани усвоени т.е. немаше ни предложени колку што се сеќавам!


Експертите не може да проценат дали постапката се подобрува или во предлогот има заднина

Предлогот за донесување закон за изменување и дополнување на законот за експропријација со предлог закон се најде на дневен ред на денешната седница на Собранието по итна постапка. Откако во владата вчера изјавија дека ваквиот предлог не бил на владина седница. Со новиот предлог закон државата во иднина ќе може да стане владател врз значајни енергетски капацитети. Во текстот на законот стои дека зградите, инсталациите, и линиите за трансмисија на електрична енергија или природен гас кои произведуваат активности од јавен интерес може да бидат одземени. Владиното образложение за ваквата одлука е дека законот ќе овозможи непрекинат и континуиран пренос на гас и струја. Затоа било потребно законот да биде во координација со новиот закон за енергетика чиј измени и дополнувања исто така се на дневен ред на собраниската седница. Професорот Абдулменаф БЕџети во првичната реакција вели дека имало недостатоци во претходното законско решение, но дека за сега не може да одговори за ефетите од новите решенија, поради отсуството на дебата, или расправа за овој закон во академската јавност:

,,Зависи што е целта на законот. Нема расправа, нема дебата, многу е набрзина."

Тој се согласува дека има потреба од одредена промена во делот кој ја прави експропријацијата, а потоа кој располага со земјиштето. Со старото решение, општините до сега беа тие кои располагаа со експропријацијата, што според него претставуваше кочница на развојот:

,,Општината која ја спроведува експропријацијата, во моментот кога завршува со експропријацијата, значи таа треба да најде средства за компензација. Во моментот кога завршува тоа му го пренесува правото на државата Македонија, т.е. влада. Тоа го кочеше развојот во оваа димензија, затоа што општините не беа заинтересирани да вршат експропријација, да трошат свои ресурси, за потоа тој ресурс да биде пренесен на државата. Ако тука е промената, колку што јас го знам проблемот, мислам дека тоа е во ред."

Во овој дел, според Беџети промената е добра, но треба да се види дали таа е политичка или системска и економска.

Radio Free Europe 18.07.2008

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #17 Posted: 03-Oct-2008 at 16:22
Размислувајќи на оваа тема деновиве ми дојде една идеја, да се основа фонд за експропријација. Значи тој фонд може да работи локално на општинско ниво, на регионално и на државно ниво. Може да се полни од редовен процент од општински буџети. Овој фонд би имал за цел многу порано од изградбата на некој објект или пат да ја заврши експропријационата постапка. Често се случува доцнење на проектите поради ова, затоа може оваа постапка да се одвива многу порано одколку изградбата, па така кога ќе влезе нешто у план за изградба автоматски да стартува на чисто земјиште. Да речеме да се утврди одреден процент приходите во урбанизмот (градежни дозволи, други услуги, па дури и минимален дел од данок) кои ќе се влеваат во овој фонд и редовно да се врши екпропријација според листа на приоритети. Може да се утврди секоја општина со колкав процент ќе учествува во регоналните фондови, а со колкав во државниот. Башка постои можност дел од државниот да биде пренасочен во регионалните, а дел од регионалните во општинските фондови, со цел да биде некој проект побрзо готов. Односно фондов ќе биде на некој начин голема помош за општините во наоѓање пари за експропријација. Нормално за убрзување на постапката, секако општините ќе можат и да си убацат дополнителни средства за конкретен проект, односно да си извршат редовна постапка како и досега.

Финансиски импликации:
Ова може да придонесе многу за инфраструктурниот развој, а башка и не е мртва пара, пошто автоматски цело време пара ќе влага и излага од фондот така што нема да се трупа огромен капитал на државни сметки. Сите овие пари кои ќе пројдат низ фондот понатака имаат големи шанси да бидат инвестирани во семејни бизниси. Башка ионака општините и државата грдна пара даваат за екпропријација и тоа све иде ад-хок кога треба да се гради нешто, вака подобро тие пари да се канализираат и многу порано да се заврши работата. Можеби предлогов е преамбициозен со неспроведена финансиска децентрализација, но ете само онака ми дојде како идеја.

Edited by lslcrew - 03-Oct-2008 at 16:25
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #18 Posted: 09-Oct-2008 at 23:41

Неопходен нов закон за експропријација

Македонските правни експерти на вчерашната подготвителна седница на Уставниот суд им посочија на судиите дека е потребно да се изработи нов закон за експропријација, затоа што досегашното законско решение терминолошки не одговара на сегашниот правен систем и во него не се прецизирани типовите објекти за кои се утврдува дека се од јавен интерес. Професорката од Правниот факултет во Скопје, Родна Живковска, истакна дека е нужно да се донесе нов закон за експропријација. Професорот Борче Давитковски од Правниот факултет во Скопје рече дека јавниот интерес не е адекватно имплементиран во измените на Законот за експропријација и оти е дојдено времето да се направи комплетно нов закон, каде што на реални основи би се регулирала експропријацијата. (МИА)

http://utrinski.com.mk/?ItemID=E0ADD0C0F9EDFA4FB86F2FCAE6A5734F


Дали станбена зграда е јавен интерес?

Експроприраното приватно земјиште кај Народна банка за изградба на супермаркетот „Веро“ во Скопје и за копање извор за минерална вода за „Силекс“, се дел од оспорувани постапки со кои на граѓани им беше присилно одземан приватен имот во полза на други што градат, а со образложение дека тоа е јавен интерес. Дали изградба на приватен деловен, станбен или стопански објект е јавен интерес и дали државата смее да го одреди тоа со закон, беа дилемите поставени на подготвителна седница на Уставниот суд, пред кој се најде Законот за експропријацијата. Иницијативи поднесоа професор Мирослав Грчев и адвокатката Весна Веселинова, кои оспоруваат одредби од законот бидејќи сметаат дека со нив се крши уставно загарантираното право на сопственост.

- Во законот треба да се направи разлика кои објекти се од јавен, а кои од поединечен интерес. За патишта и инфраструктура, на болници, училишта и слично, јасно е дека експропријацијата е неизбежна. Но, во измените на законот се посочува дека физичко или правно лице што сака да гради деловен, станбен или стопански објект може да експроприра земја на друг граѓанин. Значи ли тоа дека секој што сака да гради нешто може да ја употреби експропријацијата како средство за одземање туѓ имот и тоа со помош на државата - рече Грчев.Според Веселинова, со оспорените измени на Законот за експропријација, економскиот интерес на тие што сакаат да градат се претвора во јавен интерес.

Претставникот на Владата, Коста Билбиловски, рече дека одлуката за експропријација ја носи државен орган и дека приватниот и јавниот интерес некогаш се совпаѓаат.Правните експерти посочуваат дека со измените на законот се нарушува правото на сопственост на граѓаните.

- Измамите дозволуваат една приватна сопственост да доминира и да окрупнува на сметка на сопственоста на друг, а тоа се прави заради јавниот интерес - рече професор Борче Давитковски, кој учествувал во работната група за подготвување на овој закон во 1995 година. Ранко Максимовски, пензиониран судија во Врховниот суд, потсети дека при одлучување за ова прашање, Уставниот суд треба да ја разгледа и меѓународната Конвенција за заштита на човековите права, во која приватната сопственост е посебно заштитена. Правниците и претставникот на Владата се согласија дека законот е нејасен, хаотичен, а во дел и застарен и оти треба да се подготви нов.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=C3212B279198F843BA8A5B695F87BD08

БЕз разлика кои се плановите за градежни совети и едукација, оваа тема некако не ми одговара тука. Повеќе лежи за во урбани прашања.

Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #19 Posted: 09-Oct-2008 at 23:53
Еве јас едно прашање до тие што го спомнуваат случајот веро или другите слични случај. Да ги прашам дали е јавен инетерес реализација на одреден ДУП. Ако во некој дуп фигурира парцела која со поголема површина и опфаќа неколку приватни имаоти, на кој начин може да се дојде до решение. Секако дека решение е екпропријација на тие имоти. Неможе пак да се враќаме на она штуро решение со бескрајно убедување на сопствениците.

Гледам спомнуваат заштита на правото на приватна сопственост. Сепак да нагласиме дека експропријацијата опфаќа и парично обештетување, и воопшто не е исто како пред 60 години.
Back to Top
beTon View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 25-Jun-2008
Online Status: Offline
Posts: 3887
  Quote beTon Quote  Post ReplyReply #20 Posted: 10-Oct-2008 at 18:21
лсл јавен интерес не е приватна инвестиција, туку државна-народна, а веро и е далеку од државна инвестиција, мислам дека тука се работи за поседување дел од парцела без кој неможе да се дооформи локација - маркичка, па најверојатно им бил одземен имотот на луќето по пат на облигација каде доколку не успееш да се договориш со оној што го има поголемиот дел од парцелата те даваат на суд а судот сетне сече дали мораш да го отстапиш просторот или не, мислам дека ова ограничување е поврзано со процентот од сопственоста. можеби грешам но само ова е реално оправдување во случај на отуѓување на приватно земјиште.но најверојатно станува збор за грешка на државата при продажбата па сега сакаат да поминат полесно и да куртулат од евентуална тужба од веро кој сигурно ќе ги даде на меѓународен па оштетата ќе биде боли глави а и стапала.                 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.