build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Енергетика
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Когенеративни електрани (Термоелектрани-Топлани)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1234 12>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #21 Posted: 26-Jan-2008 at 20:44
Originally posted by UrbanFreak

Во случајот вероватно поради потребата од поголемо искористување на топлинската енергија овие централи се прават во градското подрачје на Скопје, во спротивно би можеле да бидат целосно вон градот на 10-15км.


Да, топланите мора да бидат блиску до потрошувачите, иначе нема сметка. Ама топланата исток ептен ми боде очи... Плус тоа кога зборуваме за комбинирана термоелектрана-топлана (каде топлината е практично нус-појава), сигурно ефинкасноста не трпи толку многу како кога чиста топлана би била поодалечена.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #22 Posted: 26-Jan-2008 at 20:48
Мислам дека паметно е да се прават тремоцентрали надвор од градот, а луѓето да се грејат на струја. Вака би било поскапо поради конверзија и пренос, ама па би било почисто. Арно ама ние сме се одлучиле на поефтина варијанта.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #23 Posted: 26-Jan-2008 at 20:50
Originally posted by lslcrew

Мислам дека паметно е да се прават тремоцентрали надвор од градот, а луѓето да се грејат на струја. Вака би било поскапо поради конверзија и пренос, ама па би било почисто. Арно ама ние сме се одлучиле на поефтина варијанта.


Верувај ова е најлоша возможна варијанта. И тоа на прагот на огромна глобална и долготрајна енергетска криза, ова би било самоубиство.

Во секој случај има вишоци на топлинска енергија, кои можат да се искористат за греење. Таков е и концептот на Те-То капацитетите.


Edited by Cloverstack - 26-Jan-2008 at 20:53
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #24 Posted: 14-Jul-2008 at 20:32
Cheers

ПРОЕКТ НА „ТОПЛИФИКАЦИЈА“
Гасната централа ќе ја спаси струјата

Скопска „Топлификација“ засилено работи на гасната централа во Скопје, а за еден месец се очекува да пристигне гасната турбина од Русија. Според надлежните, најдоцна за година и пол, централата треба да биде пуштена во употреба. - Од 2010 година во оваа централа ќе се произведува првенствено струја врз база на природен гас, а потоа и топлинска енергија - вели Димитар Хаџи Мишев, генерален директор на „Топлификација“. Според првиот човек на скопската топлана, гасната турбина во Скопје ќе произведува 30 проценти од целокупното досегашно производство на струја во Македонија, а толку ќе изнесува и процентот на топлинска енергија. Хаџи Мишев вели дека со проработувањето на гасната турбина би се подобрила состојбата на енергетскиот пазар во Македонија. Земјава повеќе ќе нема недостиг од струја, туку напротив дури и ќе извезува за странскиот пазар. Ова е првата придобивка од сопственото производство на електрична енергија во скопската гасна турбина, а втората е што енергијата произведена врз база на природен гас, електрична или топлинска, ќе чини поевтино. Според податоците на Регулаторната комисија за енергетика, минатата недела 1.000 кубни метри природен гас на светските берзи чинеле 400 долари, што е многу поевтино од мазутот. Според Хаџи Мишев, производството од гасната турбина во Скопје ќе им се продава на трговците на големо, кои може да бидат и од домашниот и од странскиот пазар, а цената нема да биде регулирана, како што е случај со сегашната топлинска енергија произведена во „Топлификација“, туку ќе биде исклучиво пазарна. Исто така, според директорот, ќе се намали количеството јаглерод диоксид, што значи користењето еколошки енергенс е третиот бенефит на производството на гасната турбина во градов. - По пуштањето на гасната централа во Скопје, очекуваме државата да распише јавни повици по реони на кои може да се јави индустријата која сака нивните погони да користат гас, наместо мазут, а во наредниот период и заинтересираните домаќинства може да се јават како потрошувачи и мазутот да го заменат со природен гас - вели Хаџи Мишев. Целокупната инвестиција на гасната централа во Скопје чини 150 милиони евра, а досега се потрошени повеќе од 50 милиони евра, вели Хаџи Мишев. Во изградбата на гасната централа во Скопје, со 80 проценти учествува руската СИНТЕЗ, а скопска „Топлификација“ со 20 проценти од целокупниот капитал.



http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1450&ArticleID=94280
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #25 Posted: 15-Aug-2008 at 20:00
Фото апдејт за инвестицијата на Синтез и Топлификација.

Ова чудо е прилично големо, мислам дека сликите не го доловуваат баш тој факт...

1


2



Edited by Cloverstack - 15-Aug-2008 at 20:15
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #26 Posted: 20-Aug-2008 at 14:13
Само Дуферко заинтересиран да гради гасна централа во партнерство со ЕЛЕМ

“Дуфенерџи-Македонија“, која е дел од интернационалната  корпорација “Дуферко“, е единствената фирма, која доставила понуда на објавениот оглас за избор на компанија за изградба и  работно користење на комбинирана гасна електрана во Скопје, соопштуваат од ЕЛЕМ.

“Согласно прелиминарното читање на понудата за време на јавното отворање, фирмата што се јави на објавениот оглас се обврзува да ја изгради скопската гасна електрана ’Енергетика’ во рок од 30 месеци, а ЕЛЕМ би поседувал не помалку од 15% од вкупниот капитал“, велат од Електрани на Македонија..

Оттаму додаваат дека стручна комисија од ЕЛЕМ ќе ја разгледа доставената понуда и по извршената евалуација ќе поднесе извештај до Владата.



http://www.netpress.com.mk/vest.asp?id=37794&kategorija=2

“Дуф Енерџи“ единствена компанија со понуда за изградба на гасна електроцентрала

Само една компанија достави понуда за изградба на комбинирана гасна електрана, проект за кој државата бара приватен партнер за заедничко вложување. Станува збор за фирмата „Дуф енерџи Македонија“, која е дел од интернационалната компанија Дуферко. Согласно прелиминарното читање на понудата од страна на надлежната комисија во АД Елем утврдено е дека фирмата во доставената документација се обврзува да ја изгради гасната електрана во рок од 30 месеци, а АД Елем би поседувало не помалку од 15 отсто од вкупниот капитал на електраната.

Стручната комисија во државните електрани ќе ја разгледа понудата по што ќе поднесе извештај во Владата.

Државните електрани во овој проект учествуваат со веќе постојаната инфраструктура лоцирана во комплексот Железара како што се котли и цевки погодни за таков капацитет. Според тендерот се бара комбинираната гасна електроцентрала да има инсталирана моќност од 300 мегавати за производство на електрична енергија и максимална инсталирана моќност од 150 мегавати за производство на топлинска енергија.

Работите се состојат од главен проект, изградба, испорака, монтажа, тестирање и пуштање во работа по принципот клуч на рака.

Произведената електрична енергија во комбинираната гасно електроцентрала, компанијата ќе има обврска прво да ја понуди на домашниот пазар на електрична енергија, а доколку нема интерес за неа тогаш ќе може да ја продаде на странските пазари.


http://www.netpress.com.mk/vest.asp?id=37792&kategorija=2
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #27 Posted: 22-Aug-2008 at 14:41
ЌЕ СЕ ГРАДАТ НОВИ ЕНЕРГЕТСКИ КАПАЦИТЕТИ
Гасни централи ќе не спасуваат од недостиг од струја

Според најавите на „Електрани на Македонија“ (ЕЛЕМ) и на „Топлификација“, по 2010 година Македонија нема да се соочува со недостиг од струја. Електрична енергија ќе произведуваат две гасни централи во Скопје, кои најдоцна за 30 месеци би требало да проработат. „Дуфенерџи Македонија“, која е дел од интернационалната компанија „Дуферко“, е единствената фирма што доставила понуда на меѓународниот тендер на ЕЛЕМ. Таа во прелиминарната понуда, што се отвори неделава, се обврза да ја изгради гасната централа во рок од две и пол години, а ЕЛЕМ ќе поседува минимум 15 проценти од вкупниот капитал. Доколку понудата на „Дуфенерџи“ добие дозвола, електричната централа би почнала да се гради наесен во скопската населба Железара затоа што, според ЕЛЕМ, токму на тоа место ја имаат потребната инфраструктура - котли, парни машини, трафостаници. Тендерот предвидува гасната централа да има минимална инсталирана моќност од 300 мегавати за производство на електрична енергија (повеќе од еден блок на РЕК „Битола“) и од 150 мегавати за производство на топлинска енергија. - Произведената електрична енергија во комбинираната централа, компанијата ќе има обврска прво да ја понуди на домашниот пазар на струја, а доколку нема интерес за неа, ќе има право да ја продава на регионалната берза на енергија, по цена иста или повисока од онаа по која ја понудила на домашниот пазар - велат од ЕЛЕМ. Втората гасна централа, според првиот човек на „Топлификација“, Димитар Хаџи Мишев, ќе произведува 30 проценти од целокупното производство на електрична енергија во Македонија, а толку ќе изнесува и процентот на топлинска енергија. Хаџи Мишев вели дека ќе се произведува вишок електрична енергија, која, освен на домашниот пазар, ќе се извезува на регионалниот и тоа по пазарна, а не по регулирана цена. Тој најави дека во почетокот на идниот месец од Русија треба да пристигне гасна турбина и за речиси две години гасната централа се очекува да се пушти во употреба. - По профункционирањето на гасната централа во Скопје, очекуваме државата да распише јавни повици по реони, на кои може да се јави индустријата која сака нивните погони да работат на гас, наместо на мазут, а во наредниот период и заинтересираните домаќинства може да се јават како потрошувачи - вели Хаџи Мишев. Целокупната инвестиција за гасната централа „Топлификација“ ја чини 150 милиони евра, а досега се потрошени преку 50 милиони евра, вели Хаџи Мишев. Во изградбата на гасната централа во Скопје, со 80 проценти учествува руската СИНТЕЗ, а „Топлификација“ со 20 проценти од целокупниот капитал.



http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1483&ArticleID=97257
Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #28 Posted: 11-Sep-2008 at 13:47
Прекрасна е веста за оваа инвестиција, но граѓаните не би требало да се радуваат, бидејќи со сигурност оваа гасна централа ќе ја испорачува електричната енергија по пазарни цени за граѓаните, што би значело зголемување на цената за десетици проценти.
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #29 Posted: 16-Nov-2008 at 23:26
Гасните турбини за Те-То ќе патуваат 20 дена


Заради габаритноста на товарот движењето е ограничено на десет километри на час, исклучиво само преку ден и во соодветни временски услови


Специјалниот транспорт на турбините наменети за првата комбинирана гасна централа во земјава Те-То, утре од граничниот премин Стар Дојран треба да стартува за Скопје. Големиот транспрт ќе трае дваесетина дена и тоа исклучиво само преку ден и во соодветни временски услови. Заради габаритноста на товарот движењето е ограничено само на десет километри на час. Како што информираат надлежните служби специјални камиони се задолжени за товар тежок 500 тони кои што од Стар Дојран, преку Струмица, Радовиш, Штип, Велес треба да пристигне во Скопје за потребите на Те-То.

Поради ова, од утре во источниот дел на земјава, ќе биде променет сообраќајниот режим. Голем број на земјоделци од струмичкиот крај негодуваат,бидејќи ќе бидат спречени навреме да ги испорачаат своите култури на пазарот. Организатор на конвојот е турската компанија Анадолија Логистикс.

Во изградбата на гасната централа која е прва гринфилд инвестиција во земјава во енергетскиот сектор учествува со 80 проценти руската компанија Синтез груп,а остатокот- 20 проценти скопска Топлификација. Те-То ќе произведува 30 проценти од потребите на електрична енергија во земјава и 50 проценти од годишното производство на топлинската енергија што скопска Толификација сега им ја испорачува на своите корисници.

Гасната централа ќе биде со инсталирана моќност од 200 мегавати електрична енергија и 160 мегавати топлинска енергија. Според Ивица Секованиќ, директор на Те-То во централата ќе бидат вработени околу 25 лица, а енергијата ќе се продава на тендер, по цена што самите ќе ја формираат.

Гасната електрана се очекува да биде пуштена во употреба во април 2010 година, кога и ќе биде приклучена на електроенергетскиот систем на земјава. Директорот Секованиќ смета дека од резервната електрична енергија, ако има потреба, ќе може да се покрива и недостатокот на струја во земјава.

http://vecer.com.mk/?ItemID=73FF500C499F8E418B873963B5F9A76E


Back to Top
BOJAN View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 09-Sep-2008
Location: SKOPJE
Online Status: Offline
Posts: 3438
  Quote BOJAN Quote  Post ReplyReply #30 Posted: 18-Nov-2008 at 22:18
Најновата вест гласи дека транспортот од денес е одложен за утре. Како што тврдат за прогнозата деновиве, тешко дека транспортот ќе оди според планираното. Посебно по снегот од саботаDunno.
Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #31 Posted: 18-Nov-2008 at 22:41
Previous
Ја како разбрав се појалиле два проблема
Недокомлетирана царина уште за еден дел и сообрќајка на цистерна и камион на самиот почеток на трасата
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #32 Posted: 19-Nov-2008 at 00:13


Еве и официјално

Стартот на турбината тешка 600 тони одложен за утре

suzana-taseva.jpg Сузана Тасева Коментари (22)   
18.11.2008 15:50
Промена на планот - камионите заглавија на царина

 

Специјален конвој со делови тешки 600 тони за потребите на топланата што се гради во Скопје не тргна од граничниот премин Стар Дојран. Иако почетокот беше планиран за утрото во 6:30 часот, тргнувањето е одложено за утре.

„Првата причина зошто не се тргна според планираното се царинските формалности и сообраќајната несреќа, која се случи меѓу Стар и Нов Дојран“, изјави Јан Питер, претставник на турската фирма „Анадолија логистик“, која го организира специјалниот транспорт.

Во еден правец, патот по сообраќајката, која се случи утрото меѓу два камиони, е ослободен за проток на автомобили.

Македонските власти потврдија дека безбедноста на транспортот е осигурана.

Автомотосојузот на Македонија со соопштение ги предупреди возачите дека неколку камиони-влекачи натоварени со многу тешка опрема дваесетина дена ќе патуваат од Дојран до Скопје.

Тие ќе возат со околу 10 километри на час, само дење и по нормална видливост, поминувајќи преку Валандово - Струмица - Радовиш - Штип - Велес - Скопје.

Во моментот кога камионите ќе поминуваат, полицијата ќе ги блокира сите споредни патишта и крстосници.



http://a1.com.mk/vesti/default.aspx?VestID=100339
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #33 Posted: 04-Dec-2008 at 01:21

Големиот транспорт во Скопје

Поради специјалниот транспорт со опрема за Топланата „Скопје-Север“, во Скопје денеска ќе се воведе посебен сообраќаен режим од 6 до 8 часот по сообраќајниците: од автопатот Скопје-Велес десно на приклучокот од клучката Ченто, лево по уличката Антон Попов, лево по улицата Благоја Стефковски, десно по улицата Благоја Стефковски, десно по улицата Перо Наков, лево по булевар Војводина, во продолжение по булевар Србија, десно по булевар АВНОЈ, лево по улицата Васко Карангелески, десно по булевар Јане Сандански, десно по булевар Кузман Јосифовски Питу, десно по улица Никола Карев, десно по улицата 537 до влез број 5 на улица 516.Сообраќајната полиција етапно ќе ги затвора за сообраќај сообраќајниците низ кои ќе поминува транспортот.Се повикуваат граѓаните во периодот кога ќе минува специјалниот транспорт, ако постои можност, да ги избегнуваат споменатите сообраќајници или строго да се придржуваат до посебниот режим во перидот од два часа.

http://dnevnik.com.mk/?ItemID=BCADF2DA4C09874CBE89357EE349AAE1


Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #34 Posted: 04-Dec-2008 at 01:41
Untitled Path.kmz

Еве како ќе изгледа маршрутата на товарот. Инаку во новинарскиот текст има грешка, Антон Попов е уличка во кисела вода. Инаку да беше изградена крушевска трасава ќе беше многу поедноставна, ама тоа е. Фајлот е за Google Earth.
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #35 Posted: 04-Dec-2008 at 09:33
Еве бев сабајлево да ја усликам централава. За жал од овој агол може да се види само дел од површината што се гради.

1


2


3


Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #36 Posted: 04-Dec-2008 at 09:38
А еве и фотки од вонстандардниот транспорт

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17

Back to Top
Vladimir P View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 06-Apr-2008
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 3304
  Quote Vladimir P Quote  Post ReplyReply #37 Posted: 04-Dec-2008 at 09:47
Applause Одлично илустрирано
Клуб на љубители на железниците во Македонија, Macedonian Railways Fan Club
https://www.facebook.com/767277056651521/
Back to Top
pbanks View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 9141
  Quote pbanks Quote  Post ReplyReply #38 Posted: 04-Dec-2008 at 10:02
Браво Кловер Applause Не очекував ваква убава тура сабајлечки Cheers
Back to Top
Cloverstack View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 01-Sep-2007
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12453
  Quote Cloverstack Quote  Post ReplyReply #39 Posted: 04-Dec-2008 at 10:08
Originally posted by lslcrew

Инаку да беше изградена крушевска трасава ќе беше многу поедноставна, ама тоа е.

И без „Крушевска“ можеше поедноставно, ама веројатно работата запнала кај клучката Континентал (се сомневам дека ако не геометријата на клучката, тогаш столбовите на надпатникот многу веројатно дека ја затнале таа траса).


Edited by Cloverstack - 04-Dec-2008 at 10:09
Back to Top
lslcrew View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 14-Jan-2008
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 10988
  Quote lslcrew Quote  Post ReplyReply #40 Posted: 04-Dec-2008 at 11:22
Ај ќе ве молам координати од топланиве во Скопје. Дали новинариве згрешиле и ги мешаат имињата или ја сум се збунил. Цело време читам за топлана север, а ја колку што знам оваа топлана е исток.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.115 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.