build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Инфраструктура > Патишта
  Active Topics Active Topics RSS Feed: Автопати и експресни патишта (општо)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Автопати и експресни патишта (општо)

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 3132333435>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 1599
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #641 Posted: 17-May-2019 at 16:42
"Државата од патарините лани се офајдила со 40,5 милиони евра"
... i nemozat da napravat desetina alasni odmoralista so asalno WC i sl...
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #642 Posted: 20-May-2019 at 10:12
Ne deka nemozat , godisno drzavata mnogu se ofajduva od patarinite , no mentalitetot makedonski ne dozvoluva da se napravi odmoraliste , wc , i slicni raboti kako sto treba da dolikuva na avtopat.Ama ajde Evropa ke ne ispravi
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 1599
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #643 Posted: 20-May-2019 at 14:18
Originally posted by WolfLeader

Ne deka nemozat , godisno drzavata mnogu se ofajduva od patarinite , no mentalitetot makedonski ne dozvoluva da se napravi odmoraliste , wc , i slicni raboti kako sto treba da dolikuva na avtopat.Ama ajde Evropa ke ne ispravi
Neka napravat prvo pa posle ke zboruvame za mentalitetot.
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #644 Posted: 21-May-2019 at 11:52
Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Ne deka nemozat , godisno drzavata mnogu se ofajduva od patarinite , no mentalitetot makedonski ne dozvoluva da se napravi odmoraliste , wc , i slicni raboti kako sto treba da dolikuva na avtopat.Ama ajde Evropa ke ne ispravi
Neka napravat prvo pa posle ke zboruvame za mentalitetot.


Pa kako ke napravat koga mentalitet makedonski ne bara wc tuku si zastanuva na sred avtopat i si vrsi nuzda zad grmuski , ili ne mu treba kanta si go frla gjubreto preku prozor ?? A ako ima napraveno wc , kanti , mesta za odmor kolku i da ni e los mentalitetot sepak ke reces ajde ke zastanam na ova mesto predvideno za odmor i tuka ke pravam sto ke pravam , a vaka koga nema takvi mesta ne preostanuva nisto drugo.. Osven ako si dovolno svesen ke zastanis na nekoja benzinska i kulturno ke se odmoris , po makedonskite patista najdobro mesto za odmor e benzinska.
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #645 Posted: 21-May-2019 at 11:53
Originally posted by WolfLeader

Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Ne deka nemozat , godisno drzavata mnogu se ofajduva od patarinite , no mentalitetot makedonski ne dozvoluva da se napravi odmoraliste , wc , i slicni raboti kako sto treba da dolikuva na avtopat.Ama ajde Evropa ke ne ispravi
Neka napravat prvo pa posle ke zboruvame za mentalitetot.


Pa kako ke napravat koga mentalitet makedonski ne bara wc tuku si zastanuva na sred avtopat i si vrsi nuzda zad grmuski , ili ne mu treba kanta si go frla gjubreto preku prozor ?? A ako ima napraveno wc , kanti , mesta za odmor kolku i da ni e los mentalitetot sepak ke reces ajde ke zastanam na ova mesto predvideno za odmor i tuka ke pravam sto ke pravam , a vaka koga nema takvi mesta ne preostanuva nisto drugo.. Osven ako si dovolno svesen ke zastanis na nekoja benzinska i kulturno ke se odmoris , po makedonskite patista najdobro mesto za odmor e benzinska.Srekja sto ima benzinski na sekoj cekor , da ne se tie gospod nema da ni go iscisti gjubreto od patistata...
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 529
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #646 Posted: 24-May-2019 at 11:52
Патарини: Кај нас грабеж, во соседството попуст за редовните возачи (инфографик)

Македонија е една од ретките балкански земји каде што не е воведена месечна или годишна карта за плаќање патарина. Така, возачите што секојдневно патуваат од Тетово, Велес, Куманово, Гостивар или Гевгелија за Скопје треба да платат и по неколку пати повисока цена за користење на услугите на патиштата во споредба со соседните балкански земји. Во Бугарија, на пример, електронската вињетка за еден месец чини 940 денари. Со неа може да се патува со автомобил на било кој пат низ земјата, неограничен број на пати во месецот.

За разлика од Бугарија, еден граѓанин од Гостивар или Гевгелија треба да потроши неколку пати повисока сума за патарини во текот на месецот. „Мета“ направи пресметка колкави средства треба да издвојат македонските граѓани, доколку со својот автомобил треба секој работен ден да патуваат кон Скопје. Па така, доколку треба да се одработат деновите во јуни 2019 година, граѓаните од Гостивар ќе треба да потрошат фрапантни 5.320 денари за патарини за својот автомобил. Оние од Гевгелија, би требало да одвојат дури 6.840 денари, додека патарините во работните денови во јуни меѓу Скопје и Велес би чинеле 4.560 денари за еден автомобил.

Линк до инфографик: https://infogram.com/cena-na-patarini-1h8n6mod3wqz4xo

Ваквите цени се повисоки и од другите соседни земји – Србија, Косово и Албанија. Косово во моментов нема воведено патарини, иако има два автопати – „Ибрахим Ругова“ кон Албанија и „Арбен Џафери“ кон Македонија. Како што се наведува во анализата на „Порталб“, граѓаните на Косово плаќаат патна такса во износ од 2.460 денари годишно при регистрација на возилата. Во соседна Албанија, патарина се плаќа на 110 – километри долгиот автопат кон Косово. Нејзиниот износ е 300 денари, но големи попусти се воведени за локалното население што живее крај автопатот и за возачите кои редовно ја користат оваа делница.

Па така, цената во еден правец за локалното население е 80 евроценти, односно еден граѓанин од Кукс со својот автомобил би платил 1.840 денари за месечно користење на автопатот кон Тирана. За редовните возачи, воведени се попусти од 10% за оние што 20 до 30 пати месечно го користат автопатот, при што намалувањата достигнуваат и до 40% од редовната цена за над 60 минувања на овој автопат месечно.

Цената на патарината и во соседна Србија е пониска од онаа во нашата земја. Идентично како и во Северна Македонија, услугата за користење на автопатот се наплаќа по километар. Од Смедерево до Белград, чие растојание е идентично на автопатот меѓу Скопје и Гостивар, се плаќа по 200 денари за едно патување во два правци со автомобил. Колку за споредба, патарините меѓу Скопје и Гостивар чинат 280 денари. Граѓаните што секојдневно во јуни би патувале меѓу Смедерево и Белград, за патарина ќе платат 3.800 денари, односно за 1.520 денари помалку од возачите кои во јуни секојдневно ќе одат на работа со автомобил од Гостивар за Скопје.

За разлика од Македонија, во соседна Србија може да се купи месечна и годишна карта за патарина. Износот на цената за еден месец се добива откако ќе се помножи цената на патарината за одредена релација со 40, додека за годишен билет се множи цената на патарината меѓу двата града со 400. На тој начин, локалното население добива можност да патува по уште пониски цени.

Конечно, патарините во Грција се најскапи за возачите што ги користат тамошните патишта. Меѓу Солун и Лариса, на 150 – километри долгиот автопат се плаќа патарина од 486 денари по автомобил во еден правец, односно за два и пол пати повеќе во споредба со овдешниот автопат меѓу Скопје и Гевгелија. Сепак, за локалното население што секојдневно патува се обезбедени големи попусти.

Па така, доколку сте граѓанин на Катерини и во текот на јуни треба да патувате на работа во Солун со својот автомобил, тогаш за патарина ќе платите само 2.860 денари месечно. Автопатот меѓу двата града е долг 70 километри, односно станува збор за растојание што е идентично на она меѓу Скопје и Гостивар. Сепак, граѓаните на овие два македонски града во јуни ќе треба да платат речиси двојно повисока патарина за својот автомобил во споредба со оние од Грција.

https://meta.mk/patarini-ka-nas-grabezh-vo-sosedstvoto-popust-za-redovnite-vozachi-infografik/



Edited by ironm - 24-May-2019 at 11:55
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 12203
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #647 Posted: 24-May-2019 at 15:35
За сè има вторпат
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #648 Posted: 26-May-2019 at 21:06
Za makedonski standard skapi , a za kvalitetot na patistata preskapi , da se ima ubavi i kvaliteti patista neka se naplakja patarina , ama za momentalnata sostojba treba uopste da ne se naplakja.
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 529
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #649 Posted: 26-May-2019 at 22:57
Мене тоа што ми е нејасно е како тоа парите што се збираат од патарини се користат за изградба/реконструкција на други патишта низ државава. Ама тоа го правиме ние како држава во сите претпријатија. Парите се пренаменуваат за што сакаме, како сакаме и кога сакаме. Онака како што и одговара на секоја власт и нејзините планови.

Ако парите се користат само за одржување на автопатите (како што всушност треба да е), тогаш ние со моменталната заработка од патарините од околу 30 милиони евра ќе правиме комплетен ремонт на сите автопатски делници на секои 2 години. Што значи патарините или се прескапи или се на премалку километри, што е и доловено во текстот погоре.

Вака испаѓа дека што повеќе возиме по автопативе, тоа подобри ќе се сите останати патишта, а автопатите и понатаму ќе се со дупки, што е тотален нонсенс. А зошто се плаќа за републички патишта при регистрација тогаш?
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #650 Posted: 27-May-2019 at 14:32
Problemot e sto tie pari od patarinite ne se koristat za odrzuvanje ili za izgradba na novi patista , tie pari odat na drugo mesto
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 1599
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #651 Posted: 22-Jun-2019 at 02:22
https://www.youtube.com/watch?v=ZlZ1u4P9_b4

Za ova policijata e vinovna i nekoj treba debelo da odgovata. So godini zboram deka makedonskata policija nebezbedno stopira i vrsi kontrola na vozila na avtopat. Tolku li se nepismeni i tupavi, zarem nema nekoj asalen vo MVR da ukatze deka vakvoto stopiranje na avtopat moze da dovede do tragicni posledici!?
Back to Top
AmyntA View Drop Down
Groupie
Groupie


Joined: 07-Nov-2011
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 58
  Quote AmyntA Quote  Post ReplyReply #652 Posted: 22-Jun-2019 at 09:00
Originally posted by Denko

https://www.youtube.com/watch?v=ZlZ1u4P9_b4

Za ova policijata e vinovna i nekoj treba debelo da odgovata. So godini zboram deka makedonskata policija nebezbedno stopira i vrsi kontrola na vozila na avtopat. Tolku li se nepismeni i tupavi, zarem nema nekoj asalen vo MVR da ukatze deka vakvoto stopiranje na avtopat moze da dovede do tragicni posledici!?


Точно така. Таа идиотска пракса мора да запре.
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #653 Posted: 22-Jun-2019 at 13:31
Kako prvo neznam kolku od vas znaete no , na avtopat policija ne smee da zastanuva vozila , i ne smee da ima nikakov vid na kontrolno zastanuvanje, na avtopat izrekuvanje na kazna ili opomena moze da vrsi samo policiski presretnuvac koj ima soodvetna svetTlosna signalizacija i istiot mora da bide na zadniot del od stopiranoto voziloto za da mozat ostanatite ucesnici vo soobrakajot da go vidat da namalat od daleku i na vremeno da go odbegnat , ova e sramota sto se slucuva.Mislam deka posle ova pod itno treba da se vovedat avtomatski radari postaveni dolz avtopatite so kamera , merenje na brzina i kaznata fino lepo da si stigne na domasna adresa i da normalno da se ima po nekoj presretnuvac sto vo nekoj situacii ke mora da se aktivira i da sankcionira , a ne seuste vaka so palka da se zastanuvaat vozila kako vo vremeto na TITO.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 1599
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #654 Posted: 22-Jun-2019 at 15:15
Originally posted by WolfLeader

Kako prvo neznam kolku od vas znaete no , na avtopat policija ne smee da zastanuva vozila , i ne smee da ima nikakov vid na kontrolno zastanuvanje, na avtopat izrekuvanje na kazna ili opomena moze da vrsi samo policiski presretnuvac koj ima soodvetna svetTlosna signalizacija i istiot mora da bide na zadniot del od stopiranoto voziloto za da mozat ostanatite ucesnici vo soobrakajot da go vidat da namalat od daleku i na vremeno da go odbegnat , ova e sramota sto se slucuva.Mislam deka posle ova pod itno treba da se vovedat avtomatski radari postaveni dolz avtopatite so kamera , merenje na brzina i kaznata fino lepo da si stigne na domasna adresa i da normalno da se ima po nekoj presretnuvac sto vo nekoj situacii ke mora da se aktivira i da sankcionira , a ne seuste vaka so palka da se zastanuvaat vozila kako vo vremeto na TITO.
Jas na toa so godiniu kazuvam, no kaj nas treba da se sluci tragedija pa da se smeni nekoja pogubna praksa. Takvi sme skroeni, takvi ke si ostaneme...!
Back to Top
Bistro View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 16-Dec-2018
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Bistro Quote  Post ReplyReply #655 Posted: 22-Jun-2019 at 16:10
По тунелот Катланово во правец кон Скопје често стојат со радар а се чини дека нема поопасно место за полицијата кои ја мерат брзината во тунелот па кога ке подизлезат на патот за да застанат некој шо вози преку 100....
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #656 Posted: 22-Jun-2019 at 20:12
Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Kako prvo neznam kolku od vas znaete no , na avtopat policija ne smee da zastanuva vozila , i ne smee da ima nikakov vid na kontrolno zastanuvanje, na avtopat izrekuvanje na kazna ili opomena moze da vrsi samo policiski presretnuvac koj ima soodvetna svetTlosna signalizacija i istiot mora da bide na zadniot del od stopiranoto voziloto za da mozat ostanatite ucesnici vo soobrakajot da go vidat da namalat od daleku i na vremeno da go odbegnat , ova e sramota sto se slucuva.Mislam deka posle ova pod itno treba da se vovedat avtomatski radari postaveni dolz avtopatite so kamera , merenje na brzina i kaznata fino lepo da si stigne na domasna adresa i da normalno da se ima po nekoj presretnuvac sto vo nekoj situacii ke mora da se aktivira i da sankcionira , a ne seuste vaka so palka da se zastanuvaat vozila kako vo vremeto na TITO.
Jas na toa so godiniu kazuvam, no kaj nas treba da se sluci tragedija pa da se smeni nekoja pogubna praksa. Takvi sme skroeni, takvi ke si ostaneme...!


Da bas kako sto kaza , kaj nas za zal treba da se sluci tragedija za da napravime nesto mnogu losa praksa... Od moj primer sto imam videno niz svetov kako zastanuva policija na primer vo Germanija policijata go pridruzuva voziloto do parking ili do benzinska stanica , nikako ama nikako policija ne sum videl nikade da vrsi kontrola na 3 lenta , toa e naj opasno nesto sto moze da bide , vo Amerika isto se vrsese takva kontrola , dali znaete kolku policajci se gazeni od kamioni i koli taka ? I za toa sega ima radari i oni si vrsat rabota , a ima i presretnuvac civilna kola koja sto te prati se do mesto kade sto e bezbedno da te kontrolira ama nikako ne na 3 lenta od avtopat. A imam primeteno i deka odma posle tunel vo pravec kon Skopje kako sto kaza clenot stoi radar , i te zastanuva i nekoj drug pozadi tebe kade sto ne ocekuva da ima nesto takvo pred izlez na tunel i op ete nesrekja , toa se mnogu opasni situacii koj sto mora da se promenat ako ne sakame sekojdnevno da ginat lugje po patista.
Back to Top
Denko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 14-Aug-2010
Online Status: Offline
Posts: 1599
  Quote Denko Quote  Post ReplyReply #657 Posted: 22-Jun-2019 at 21:31
Originally posted by WolfLeader

Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Kako prvo neznam kolku od vas znaete no , na avtopat policija ne smee da zastanuva vozila , i ne smee da ima nikakov vid na kontrolno zastanuvanje, na avtopat izrekuvanje na kazna ili opomena moze da vrsi samo policiski presretnuvac koj ima soodvetna svetTlosna signalizacija i istiot mora da bide na zadniot del od stopiranoto voziloto za da mozat ostanatite ucesnici vo soobrakajot da go vidat da namalat od daleku i na vremeno da go odbegnat , ova e sramota sto se slucuva.Mislam deka posle ova pod itno treba da se vovedat avtomatski radari postaveni dolz avtopatite so kamera , merenje na brzina i kaznata fino lepo da si stigne na domasna adresa i da normalno da se ima po nekoj presretnuvac sto vo nekoj situacii ke mora da se aktivira i da sankcionira , a ne seuste vaka so palka da se zastanuvaat vozila kako vo vremeto na TITO.
Jas na toa so godiniu kazuvam, no kaj nas treba da se sluci tragedija pa da se smeni nekoja pogubna praksa. Takvi sme skroeni, takvi ke si ostaneme...!


Da bas kako sto kaza , kaj nas za zal treba da se sluci tragedija za da napravime nesto mnogu losa praksa... Od moj primer sto imam videno niz svetov kako zastanuva policija na primer vo Germanija policijata go pridruzuva voziloto do parking ili do benzinska stanica , nikako ama nikako policija ne sum videl nikade da vrsi kontrola na 3 lenta , toa e naj opasno nesto sto moze da bide , vo Amerika isto se vrsese takva kontrola , dali znaete kolku policajci se gazeni od kamioni i koli taka ? I za toa sega ima radari i oni si vrsat rabota , a ima i presretnuvac civilna kola koja sto te prati se do mesto kade sto e bezbedno da te kontrolira ama nikako ne na 3 lenta od avtopat. A imam primeteno i deka odma posle tunel vo pravec kon Skopje kako sto kaza clenot stoi radar , i te zastanuva i nekoj drug pozadi tebe kade sto ne ocekuva da ima nesto takvo pred izlez na tunel i op ete nesrekja , toa se mnogu opasni situacii koj sto mora da se promenat ako ne sakame sekojdnevno da ginat lugje po patista.
Ako pogledneme vo sosedstvoto isto taka ke vidime bezbedna procedura na zastanuvanje na vozilo na avtopat. Svedok sum na vakva postapka vo Vojvodina, kade se meri brzinata so radar a posle 1 km celiot soobrakaj postepeno go usporija do 40 km/h i site ne upatija kon parkingot kade gi zastanaa prekoruvacite na brzinata, a ostanatite prodolzivme kon avtopatot.
Back to Top
WolfLeader View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 03-Aug-2015
Online Status: Offline
Posts: 517
  Quote WolfLeader Quote  Post ReplyReply #658 Posted: 24-Jun-2019 at 16:39
Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Originally posted by Denko

Originally posted by WolfLeader

Kako prvo neznam kolku od vas znaete no , na avtopat policija ne smee da zastanuva vozila , i ne smee da ima nikakov vid na kontrolno zastanuvanje, na avtopat izrekuvanje na kazna ili opomena moze da vrsi samo policiski presretnuvac koj ima soodvetna svetTlosna signalizacija i istiot mora da bide na zadniot del od stopiranoto voziloto za da mozat ostanatite ucesnici vo soobrakajot da go vidat da namalat od daleku i na vremeno da go odbegnat , ova e sramota sto se slucuva.Mislam deka posle ova pod itno treba da se vovedat avtomatski radari postaveni dolz avtopatite so kamera , merenje na brzina i kaznata fino lepo da si stigne na domasna adresa i da normalno da se ima po nekoj presretnuvac sto vo nekoj situacii ke mora da se aktivira i da sankcionira , a ne seuste vaka so palka da se zastanuvaat vozila kako vo vremeto na TITO.
Jas na toa so godiniu kazuvam, no kaj nas treba da se sluci tragedija pa da se smeni nekoja pogubna praksa. Takvi sme skroeni, takvi ke si ostaneme...!


Da bas kako sto kaza , kaj nas za zal treba da se sluci tragedija za da napravime nesto mnogu losa praksa... Od moj primer sto imam videno niz svetov kako zastanuva policija na primer vo Germanija policijata go pridruzuva voziloto do parking ili do benzinska stanica , nikako ama nikako policija ne sum videl nikade da vrsi kontrola na 3 lenta , toa e naj opasno nesto sto moze da bide , vo Amerika isto se vrsese takva kontrola , dali znaete kolku policajci se gazeni od kamioni i koli taka ? I za toa sega ima radari i oni si vrsat rabota , a ima i presretnuvac civilna kola koja sto te prati se do mesto kade sto e bezbedno da te kontrolira ama nikako ne na 3 lenta od avtopat. A imam primeteno i deka odma posle tunel vo pravec kon Skopje kako sto kaza clenot stoi radar , i te zastanuva i nekoj drug pozadi tebe kade sto ne ocekuva da ima nesto takvo pred izlez na tunel i op ete nesrekja , toa se mnogu opasni situacii koj sto mora da se promenat ako ne sakame sekojdnevno da ginat lugje po patista.
Ako pogledneme vo sosedstvoto isto taka ke vidime bezbedna procedura na zastanuvanje na vozilo na avtopat. Svedok sum na vakva postapka vo Vojvodina, kade se meri brzinata so radar a posle 1 km celiot soobrakaj postepeno go usporija do 40 km/h i site ne upatija kon parkingot kade gi zastanaa prekoruvacite na brzinata, a ostanatite prodolzivme kon avtopatot.


Taman e , jasno e se , nema so poveke da se komentira.
Back to Top
stef4o View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 20-Oct-2015
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 2470
  Quote stef4o Quote  Post ReplyReply #659 Posted: 29-Jul-2019 at 11:07


Kлучните патишта доцнат над 8 години (видео + инфографик)

Македонската држава сериозно доцни со завршувањето на клучните проекти од патната инфраструктура. Само кај водечките четири проекти за патиштата, регистрирано е вкупно пробивање на роковите од 8 години и 3 месеци во однос на првичните датуми за пуштање во употреба што беа најавени на почетокот од изградбата. Погледнато за секој поединечен проект, најголемо доцнење во изведбата има кај автопатот Кичево – Охрид

Наместо до 31 јануари 2018 година, најновиот датум за неговото отворање е 30 јуни 2021 година. Слично на овој проект што го гради кинеската компанија „Синохидро“, двегодишно доцнење имаше и кај изградбата на автопатот Миладиновци – Штип. Наместо да биде готов до 1 мај 2017 година, Министерството за транспорт и врски преку соопштение на 5 јуни годинава објави дека овој автопат е пуштен во употреба.

Пробивање на роковите има и кај експресните патишта. Кога започна изградбата на првата фаза од експресниот пат Градско – Прилеп во јануари 2016 година, тогашната влада на ВМРО – ДПМНЕ вети дека делницата ќе биде функционална по 24 месеци. Наспроти ова, денешната проценка е дека првата фаза ќе биде завршена до почетокот на 2020 година. И кај експресниот пат Штип – Кочани ќе има 9 – месечно доцнење на изведбата, бидејќи првичниот рок за завршување на првата фаза од овој патен правец беше 31 март 2019 година.

Изградени автопатите носат ќар, доцнењата само зијан

Експертите посочуваат дека државните власти треба посериозно да ги сфатат инвестициите во патната инфраструктура. Од Институтот за економско истражување и политики „Фајнанс тинк“ преку примерот на новоизградениот автопат Демир Капија – Смоквица ги нагласуваат бенефитите на долг рок од проектите за инфраструктура. Резултатите од една од нивните студии покажува дека просечниот годишен поврат на инвестицијата на рок од 30 години, без да се пресметаат трошоците за исплата на камати, изнесува 0,13 проценти за иницијална инвестиција од 252 милиони евра.

– Анализата покажува дека на долг рок од 30 години сегашната нето – вредност е позитивна и изнесува 9.699.992 евра (во 2041 година) или 5.430.475 евра за рок од 20 години (до 2031 година)“, велат за „Мета“ од „Фајнанс тинк“.

Ваквиот позитивен исход од инвестицијата во автопатот Демир Капија – Смоквица претставува своевиден стимул за другите проекти од патната инфраструктура. Но, доцнењето на изведбата на македонските проекти им овозможува на соседните земји побрзо да ги реализираат своите патишта и да го пренасочат кон себе „кајмакот“ од приходите за транзитен сообраќај.

Најадекватен ваков пример е автопатот „Егнатиа“, со кој Грција уште пред една деценија обезбеди алтернативна траса на Коридорот 8, со модерен пат којшто од пристаништето во Игуменица преку Солун се спојува со Турција кај пристаништето во Александруполис. Слично на Грција, и источниот сосед Бугарија добива огромни средства од ЕУ за изградба на патиштата. Вкупниот буџет само на оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ на ЕУ за периодот 2014 – 2020 година е речиси 1,9 милијарди евра. Од нив, само за патишта на Бугарија ѝ се достапни над 670 милиони евра, без да се смета на дополнителни средства од нивниот буџет и од останатите извори на финансирање.

Ова значи дека дури и да доцни со изведбата на одредени проекти, Бугарија во моментов има капитал достапен за реализација на многу повеќе проекти од нашата земја. Токму ова го прават бугарските власти, кои неодамна ја отпочнаа изградбата на автопатот „Европа“ меѓу Софија и бугарско – српската граница. Од својата страна на границата, Србија наредниве месеци планира да ја заврши изградбата на целокупниот автопат од Ниш до пограничниот град Димитровград. Ако се земе предвид фактот дека Косово и Албанија одамна се поврзани со автопатот „Ибрахим Ругова“, северната алтернатива на Коридорот 8 ќе остане недоизградена само во делот меѓу Приштина и Ниш. Со веќе завршениот автопат „Егнатиа“ во Грција, и со остварување на алтернативната врска преку Косово и Србија меѓу пристаништата Драч и Бургас, македонската приказна за патниот Коридор 8 би добила неславен крај.

Градежниците бараат сериозност од државата

Ивица Јакимовски, претседател на Градежната комора на Македонија при Сојузот на стопански комори (ССК), посочува дека за навремена реализација на проектите се потребни добар изведбен проект, избор на квалитетен изведувач и надзор на работите, но и инвеститорот навремено да ги сервисира обврските за наплата на изграденото.

– Основното нешто што треба да се запази е изработката на квалитетен основен проект – нагласува Јакимовски.

Попречувањето на лице место во изведбата на проектот, вели тој, е исклучиво обврска на нарачателот. Пропустите во проектната документација доведуваат до доцнење на конкретна фаза од изградбата.

– Доколку доцни една од фазите што треба да се реализира, таа ги повлекува и сите останати затоа што се врзани една со друга – наведува Јакимовски.

Покрај потребата од избирање на проверени проектантски компании, главната негова препорака е да се надмине тендерското барање од државата за избор на проектанти што ќе го задоволат критериумот „најниска цена“.

– Во практика, во изминативе години ова е една од основните пречки зошто ние имаме неквалитетни проекти – вели тој.

Ваквата практика треба да се заборави, затоа што во понатамошната изведба на проектите сме сведоци дека рокот за изведба се пролонгира, а предвидениот буџет се надминува.

Причинители на пробивањето на роковите за градење

Во делот на доцнењето на проектите, директорот на Јавното претпријатие за државни патишта Зоран Китанов за „Мета“ вели дека проектите за автопатите и експресните патишта ги наследил во катастрофална состојба. Тој го акцентира автопатот Миладиновци – Штип, каде до првичниот краен рок за изведба биле реализирани само 55% од севкупните работи на автопатот. Тие морале да потпишат дополнителен договор со „Синохидро“, именуван како „no penalties, no claims“.

– Ако седнеш со изведувачот да му кажеш дека доцни и дека ќе му ставиш пенали, тогаш изведувачот вели „нема проблем“. Но, тогаш ќе ја каже причината зошто доцнел. Незавршена експропријација, далноводи на сред пат… – вели Китанов.

Соодносот при меѓусебни тужби кај автопатот Миладиновци – Штип би бил во загуба за Јавното претпријатие за државни патишта, но поради навременото отстранување на далноводите, решавањето на експропријацијата на земјиштето и проблемите со проектната документација, овој автопат е завршен за 177 милиони евра, наместо со првично предвидените 206 милиони евра.

Директорот Китанов посочува дека најдобро е да не се прави избрзана документација, а на проектантите и ревидентите да им се даде доволно простор за работа во периодот пред почетокот на изградбата на патот. Покрај ова, решавањето на експропријацијата на земјиштето на трасата по која се гради проектот е вториот главен проблем што досега се појавувал.

– Има популистички закон од 2012 година во кој се вели дека експропријацијата на земјиштето не ја кочи дозволата за градење. Ама, не може да имаш технички прием на патот додека не е завршена експропријацијата или ако некој поднесе жалба пред суд. Во тој случај, почнуваат побарувањата од изведувачот. Можат да бидат и по 100.000 евра на ден – вели Китанов.

Од Јавното претпријатие за државни патишта во изминативе две години редовно излегуваа со информации околу пропустите што предизвикале одолговлекување на проектите. Кај најголем дел од нив, редовниот одговор на надлежните власти е дека постоеле недостатоци во проектната документација. Кај автопатот Кичево – Охрид, во првичниот проект не биле предвидени девет клучки за приклучување на околните населени места кон автопатот. Тука е и проблемот со тунелот „Пресека“, каде ситуацијата при изведба на терен покажала дека се работи во земја од пониска категорија, што значи дека се потребни дополнителни трошоци и време за неговата изведба.

https://meta.mk/kluchnite-patishta-docznat-nad-8-godini-video-infografik/?fbclid=IwAR3DAJY0zuB-37mQ6DHIYk6pggXSMAS2pH15uTKjVqzVUGAlAW2TX7cgKLI
Back to Top
ironm View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 07-Jun-2018
Location: Frankfurt
Online Status: Offline
Posts: 529
  Quote ironm Quote  Post ReplyReply #660 Posted: 14-Aug-2019 at 13:43
Догодина реконструкција на автопатот кај Хиподром, Миладиновци и Петровец

Јавното претпријатие за државни патишта догодина планира да ги реконструира автопатските делници Хиподром – Миладиновци, Миладиновци – Петровец и Петровец – Хиподром. Автопатските влезови во Скопје од исток се со вкупна должина од 28 километри, а за нивната реконструкција се обезбедени средства со заем од Европската банка за обнова и развој (ЕБОР).

– Очекуваме во септември/октомври распишување на тендер за изградба и во текот на 2020 година комплетирање на сите градежни работи – велат за „Мета.мк“ од ЈП за државни патишта.

Проектантското биро „Простор“ од Куманово во моментов работи на проектната документација за планираната реконструкција на трите делници, за што се одвоени средства во висина од над 9,2 милиони денари.

Коловозот на трите автопатски делници на влезот во Скопје е во лоша состојба. Покрај брановиден асфалт, на дел од коловозот има дупки, што го отежнува одвивањето на сообраќајот. Истовремено, овие три делници од патните Коридори 8 и 10 имаат висока фреквенција на возила, при што делницата Петровец – Хиподром во 2017 година била најфреквентен патен правец во земјава со измерен просечен годишен дневен сообраќај од 16.099 возила.

https://meta.mk/dogodina-rekonstrukcziјa-na-avtopatot-kaј-hipodrom-miladinovczi-i-petrovecz/

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3132333435>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.109 seconds.

Copyright ©2007 - 2019  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.